- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2005. június 19. 21:39 - érzékenység: 200
- fókusztávolság: 55 (x 1.6)
- objektív: 18-55
- rekeszérték: 8,0
- zársebesség: 1/160
Az első akt próbálkozásaim egyike. Vágás + némi utómunka PS-ben. Várom az építő kritikákat.
Nagy fába vágtad a fejszét! Újat mondani én sem tudok, csak véleményt: a kinyújtott láb azért zavar, mert heylenként látszik, máshol eltakarja a növényzet. A mélységélesség j, de a háttér mégis dominál. Érdemes beruházni telére, mert akkor ez a problémád megoldódik. A tekintet és a hölgy tetszik, jól mutat a fotón, bár az eltakart bal szeme zavaró. A vágás és a kompozíció pedig szerintem korrekt! 4-est adnék.
DrAtilla válasza:
Lásd korábban leírtak, a növényzetet keretnek szántam, de rendben van, hogy te máshogy képzeled el. Egyébként van egy 75-300 ()x 1,6) telém, csak itt a téma túl közel volt ahhoz, hogy telével exponáljak.
Joskabácsi mondta meg a frankót.
A háttér túl éles és a napszak sem jó.
De az ember a hibáiból tanúl :)
Sokakra nem kell ám itt figyelni kb 60/40 a hagyd figyelmen kívűl javára :(
Sajna az Én hibám, hogy felkapom a zaccot, és ezen kell javítanom mert hírtelen felmegy a pumpa és hát meg kell mondani a magamét.
Bocs ha nem ide vág de megint szómenésem volt.
Szal érted a hibákat :)
Tényleg hülyeség ez az f3.5 nem tudom a követelményekről mit halloottt vagy mit olvasott, de az objektívek nagytöbsége olvasottságom szerint pont 8 as rekesznél a leg élesebb képet ad vissza, a hátrány nagyobb mélység élesség, itt neked kell dönteni, kelle az éles kép(ugyse veszed észre) vagy a hátteret mossuk el picit :) na hagylak is szia
DrAtilla válasza:
Köszi, hogy értékelted, valóban sokak véleményéhez szükség van egy "szűrőre". Üdv: Attila
Biztatásul:
-> amit legközelebb máshogy:
- ne ilyenkor ! Nagyon kemények a fények , nézd meg mekkora "tipliket "csináltál a lánynak!
- találd ki , hogy mit szeretnél másoknalk megmutatni ( Tündin kívül) és azt fényképezd meg úgy , hogy másoknak is eszébe jusson az amit gondolsz!
- ne halgass arra , aki megmondja a tutit, olyan ugyanis nincs! (akkora zöldséget életemben nem hallottam még , hogy aktot nem szabad f3,5 alatt fotózni)
DrAtilla válasza:
Köszönöm, hogy értékeltél. Végre egy hasznos értékelés, amelyből tanulni lehet. A tanácsaidat megfogadom.
Hali mondom a hibákat amik tényleg durvák:
- 8 blende akthoz baromság max 3,5 ha egy alak van rajta
- minimum 200-as tele de inkább 300-as
- a filmérzékenység pedig inkább 100-as vagy 50-es mégjobb
- és ha már ilyen pici az alak a képen akkor nem szabad ingerszegény háátéren kívül mást is betenni mert különben körülbelül keresni kell a főtémát, mert erről a képről tudod már csak egy Sthil fűkasza hiányzik és az ugye reklám kategória.
No dióhéjban ennyi nem akartalak bántani vele csak elmondtam az igazságot ez nem személyes vélemény hanem szakmai követelmény.
DrAtilla válasza:
Köszi, hogy értékelted, legközelebb figyelembe veszem, amit írtál. A filmérzékenység viszont 100-as a legkisebb a 300 D-n,
Akkor vitassuk meg..
"Nagyíts , légyszíves nagyíts a feliratra, és rájössz, hogy miért hagytam meg."
Most aktot, vicces képet, vagy tájképet akartál készíteni? Ez előttem is "zavaros". NEM fogok nagyítani, főleg nem a háttérre (vagy az a modell??) , mert ha a téma "akt" akar lenni, akkor tessék a modellt "előtérbe" helyezni, nem holmi felirattal összehasonlítva egy zavaros, viccesnek beállított, erőltetett verbális összefüggést az arcomba nyomni...
Több dolgot nem is írtam le, gondoltam hogy emocionálisan kötődsz a képhez, és csak rosszul esne. Ilyen például a fejet/arcot "kettévágó" éles kettős vonal a sziklafalon.. A jobb váll mellett is erős a szögletes árnyék..
"Nem értem, hogy miért írod azt, hogy mindennemű intimitást mellőz a kép."
Nézd: amit én látok egy firkált sziklafal előtt egy lány, akit megzavart a kamera. Nézegess itt néhány aktot, különösen DrameR képeit ajánlom. Akkor talán ráérzel, miről habogok itt.. Az Akt egy bensőséges viszony az modell/természet, modell/fotós, modell/másik modell(ek) között. legalábbis szerintem. Ez a kép számomra ezt nem tükrözi.
"Az utolsó két sorod pedig zagyva, érthetetlen."
Akkor elmondom másképp: Amikor valaki egy olyan dolgot csinál amit szeret, nehéz vele megértetni, hogy szakmailag nem állja meg a helyét az eredmény. Most is ez történt.
Mindezeken túl várom a következő képeidet!
DrAtilla válasza:
Rendben...
DrAtilla válasza:
Köszönöm az értékelésedet, legközelebb odafigyelek rá.
Erről a képrő,a franc se tudná megmondani,hogy hány órakkor készült,és melyik évszakban! Ellentmondás? Ne viccelj :)))
DrAtilla válasza:
Azért írtam le, hogy hánykor készült.
A napsugarak beesési szöge eredményezi ezt a durva orr ill. ajakárnyékot! Célszerű deríteni,ha lágy fények nem állnak a redelkezésünkre! Nem árt megtanulni,hogy a kora reggeli,és késő délutáni napsütés ferde irányú sugarai hasznosíthatók a legjobban! Itt túlságosan meredeken érkeznek a sugarak,ami nem baj,csak ne mulaszd el a derítést.
És ami a művészi megközelítést illeti: Ez a kép, max egy 100 forintos naptárban érne el sikereket! Bocs,ha egy kicsit őszinte,és tényszerű voltam,de nem írtam olyat,ami miatt nem elfogadható az értékelésem.
DrAtilla válasza:
Úgy tűnik, hogy önmagaddal kerültél kicsit ellentmondásba, egyszer azt írtad, hogy rossz napszakban készítettem a képet, majd a második értékelésedben a durva árnyékokról írsz. A művészi megközelítés a te dolgod, én abba nem szólok bele, neked mást jelent a művészet, mint nekem és ez így van rendjén.
Így van,ez nem akt! Zsánerkép egy félmeztelen Tündéről!
Nem hordoz művészi megfogalmazást,és a legrosszabb napszakban közelítetted meg a kérdést.Eszméletlenül erős a fény-árnyék jelenléte is! Legközelebb kora reggel,vagy a naplemente megjelenése közben használd a géped,ha szép fényeket szeretnél.
DrAtilla válasza:
Eltérőek a véleményünk a művészi megközelítésről. Ha azt írom neked, hogy ez a múlt héeten este 1/8- kor készült, akkor az már közelít ugye a naplementéhez. Én úgy látom, hogy szép fényeket sikerült megfognom.
Érzelmek nélküli hozzátéteményeim..:
- A modell arcát túlságosan takarja a sötét haj.
- A falból sokkal több látszik, mint a modellből.
- Valóban sok az aljnövény.
- Nem szerencsés ostoba, és ronda feliratok elé modellt "rakni".
- Túl erősek a fény-árnyékok.
- A fekvő vágás sem szerencsés. Tudom hogy ott a lába, de a növények elviszik a hangsúlyt.
- Mindennemű intimitást mellőz a kép.
Nekem nincsenek túl jó fotóim, ismerem is a hibáikat. Az érzelmi kötődésem sem segít azon hogy szakmailag nem túl jók.
DrAtilla válasza:
Ehhez a testartáshoz szerinted hogyan lehetett volna vágni, hogy a lábat ne vágjam meg? Mint már korábban írtam, a modell jelleméhez hozzátartozik ez a hajtartás.
Nagyíts , légyszíves nagyíts a feliratra, és rájössz, hogy miért hagytam meg. Nem értem, hogy miért írod azt, hogy mindennemű intimitást mellőz a kép. Az utolsó két sorod pedig zagyva, érthetetlen.
Üdv az első aktodnak.Szerintem jó helyet választottál,modell is jó választás,már többed ízben ugye.
Inkább Glamouros hatása van elsőre,itt szerintem nem igazán sorolják akt kategóriába a képet,de ettől még az. Tündinek most jobb a haja mint a múltkor,a pillantás csábos.A jobb lábát talán picit rakhatta volna lejebb,így az anyag nem látszana a két láb közt.A pózt jól oldottad meg,természetesen van takarva minden,nem görcsösen,ezért az anyagot nyugodtan engedheti a hölgy legközelebb kicsit lejebb.Szerintem jó lett.Papíron is megnézném majd valamely csütörtökön.
Gratulálok.
DrAtilla válasza:
Köszi, hogy értékelted, és örülök, hogy tetszett a kép.
Nagyon szép modell és a háttér is jó. A növények, inkább takarják a témát mintsem, hogy sejtelmessé tennék.
Az arcon a szem a haj által árnyékolva, a melleit eltakarja, a lábait a növények takarják így elég kevés látszik a testbõl, pedig te aktot akartál fotózni.
DrAtilla válasza:
Készítettem olyan változatot, ahol a haj még inkább eltakarja az arcot, szerintem ez a modell egyéniségét így jobban kiemeli.
Az egyetlen szamomra zavaro dolog, hogy kaptunk egy sargas/barnas szikla elott levo sargas/barnas Tundit/Krisztit. Talan deszaturalva jobb lenne, minden esetre jobban ki kellene emelni a temat, mert sem eles/eletlen kiemeles nincs, sem arnyalatbeli kulonbseg, sem pedig szinbeli kulonbseg. Nem mindig kell feltetlen mindharom, legalabb egy kellene ezek kozul, de inkabb ketto...
DrAtilla válasza:
A téma szerintem az általad írt kiemelési lehetőségeket félretéve kellően hangsúlyos, és az alkonyati nap meleg színei a háttér sziklákon jó összhangban vannak a bőr tónusaival.
Hát ilyen aktot én is bevállanék! Nagyon tetszik, az aljnövényzet tényleg kicsit sejtelmessé teszi, a háttér szuper! Szerintem szép ízléses fotó! Grat
DrAtilla válasza:
Köszi, örülök, hogy tetszett.
Azt nem tudom, hogy Tündi vag Kriszti, de hogy aktnak nem akt az biztos :))
Esetleg divat kategoriában elmenne. A háttér -ami egyébként nagyon jól néz ki- méltatlanul sok helyet kapott a témához képest, a kép erősen sárgás árnyalatú, némi desaturáció érdekesebbé tette volna.
Az aljnövényzet sokat ront az összképen, túl sokat takar, ami vallási szempontból előnyös, de ez mégsem a katolikus fotógaléria :))
Azt hiszem sokkal bátrabban kellett volna vágnod a képet.
A lányka nagyon szép, a beállítás tetszik, biztos hogy fogsz te még sokkal jobb képeket csinálni.
hajrá és üdv és bocs
AN
DrAtilla válasza:
Sokat lehetne arról vitatkozni, hogy ez akt vagy sem.A vágást a háttér felirata miatt készítettem így. Az aljnövényzet szerintem sejtelmesebbé teszi a lábakat. Üdv. Attila
Mivel első aktjaid egyike, ezért 5. De a dudva tényleg egy lényeges testrészt takar, azt a szép női lábat! Meg van vmi felirat fent jobbra, de nem kötözködök :)
5
DrAtilla válasza:
Köszi, hogy értékelted. Lásd az előző válaszom, a feliratot (Kriszti) szándékosan hagytam meg.
Keretnek talán egy kicsit féloldalas a növényzet, ugyanakkor azt gondolom, hogy a kép színharmóniáját egyértelműen megbontják. Pedig az alapelképzlés, ezekkel a meleg színekkel, a modell kibontott hajával, beállításával egészen kiváló.
DrAtilla válasza:
Köszi, hogy értékelted.
Engem az az egy dolog zavar, hogy a kinyűjtott lábába belelógnak a gyomok, de az nagyon, szép női láb ívét hazavágja...
3.5
DrAtilla válasza:
Köszi, a növényeket keretnek szántam, azért hagytam meg őket.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.