ahogy elnézem ezen a helyszínen minimum 20 érdekes képet lehet lőni, egyet látok, ami arra jó, hogy megállapítsam az imént leírt tényt.
visszamennék.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2023. április 21. 07:44 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Körmend
Nemzeti értékeink: A Batthyány-Strattmann-kastély kertje!
Havasi Pál válasza:
Teljesen igazad van! Ugyanezt láttam meg én is a helyszínben. Most volt egy fél órám felmérni és körbe járni a parkot egy-egy felvétel erejéig, így azért készült pár érdekes szerencsére, csak ugye a kredit mondja meg, hogy mennyit tölthetek fel. Illetve később pont ezért hosszabb időre térek vissza és mindent alaposabb körüljárok. Éppen a legalább 20 érdekes kép miatt itt nem emeltem ki semmit, hanem egy átfogó képet akartam a haldokló főúri parkról. Balra a fehér a tiszti ház a kastélyt örzők számára, jobbra a sárga nem tudom pontosan, valami gazdasági épület lehetett talán. A szobor itt mellékes, most éppen a térben volt, de külön az is megérne egy foglalkozást. Elárulom, nemcsak a kastélykert hanem az egész város tele van rejtélyes és izgalmas elemekkel. Fotóztam féldául egy olyan bezárt és pusztuló (Retro) mozi bejáratát, amit a '60-as évek amerikájában lehet látni filmeken. Bár ebből egy fekete-fehér változatot pár hete feltöltöttem és sokan kedvelték is.
Elolvasva amit foto 50 -nek írtál van benne igazságod. A dokumentum fotó talán nem egy hálás műfaj. Ha nézőpontot váltottál volna és legugolsz már jobb lehetett volna.
Pl ha megnézed gljzsf fények c képét önmagában ha lefotózta volna nem lenne egy nagy durranás. De így hogy egy hétköznapi dolgot úgy fotózott le ,hogy azt különlegessé tette fény játékokkal és fénytöréssel egy merőben más dolgot látok és érzek. Értem ,hogy a dokumentum fotót nem szoktak ilyen extrákkal ellátni. De egy nézőpont váltás azon is sokat dobna.
Vagy egy ablakból fotózva az ablak keretét használva kép keretnek.
Utána néztem egy két doku fotónak át is küldöm mire gondolok.
https://galeria.index.hu/nagykep/2015/01/19/sajtofoto_2015/12
https://capacenter.hu/sajtoszoba/a-holland-dokumentarista-fotografia-kiemelt-alakjanak-budapest-sorozata-a-capa-kozpontban-hans-van-der-meer-apro-rejtelyek/
Ezeket nézve azt hiszem az érdekesség hiányzik. Legyen az egy más perspektíva vagy egy elkapott hétköznapi mozgalmas jelenet és ehhez utazni sem kell.
Amikor elkezdtem portékat fotózni 1 hónapig minden nap mást sem csináltam csak beleástam magam a legmélyére a fotozzon szinte az összes portét megnéztem véleményeket olvastam . Profi portésok elképzeléseit szabályait fotóit bújtam.
Nem azt mondom ,hogy én lettem a portrézás guruja de úgy kezdtem el ,hogy legalább nagyjából képbe voltam ,hogy mit miért és ,hogyan csináljam. Nyilván van még hova fejlődnöm. Neked is ajánlom ,hogy ásd bele magad mert megéri.
Üdv Sas
Havasi Pál válasza:
Köszönöm! Az egyik legértékesebb hozzászólást kaptam tőled - aki nem csak úgy odavág átlagosan 2 pontot, hanem tanácsokkal lát el a következőket illetően! Tudom, hogy igazad van, és érdekesebben, egyedi arculattal kell képeket megjelentetni. Alapvetően ez a rendes eljárás. Én ezt megbontom annyiban, hogy - mivel többször is lesz lehetőségem oda elzarándokolni - először nem a művészi lehetőségeket keresem benne. Minek? Olyan helyszínről amiről még egy rendes fotó sem áll rendelkezésre, hogy a nézőnek megmaradjon belőle egy szelet, hogy ilyen volt az amit művészi felfogásban kicsit elhajlítottam? Mindenki emlékezne egy érdekes fényre-vonalra-nézőpontra, de magára az őszinte arcára nem. Mintha senkit nem érdekelne az az "öregember" őszinte természetes személyisége aki valójában volt, hanem egyből durr bele a közepébe és kezdjünk egy trükkös fotóval. Én ezt rendezem sorba. Elsőalkalommal bejárom a terepet, ismerkedem vele, elkészítem a vázlatos képeket amiből később ki tudok indulni, és egy újabb ábrázolással egy újabb képet tudok az első mellé tenni. Ez az első fázis. Mindig ez az első fázis nálam. Mi van ha holnap összeomlik? Vétek lenne kihagyni az utókornak egy valós fotót az igazai szereplőről. Ha jól láttam, senki nem fotózza azt a területet. Még lesz legalább egy ilyen köröm. Utána valóban jön az amit Te említettél! Nálam ugyanúgy tervben van komolyabb képek készítése, de csak sorjában. idő kell hozzá.
Szia.
Jó az élesség és az expo technikailag szerintem jó.
Ez a része 5. Látványában semmi extrát nem nyújt ez a része 2.
Nem hiszem ,hogy én többet tudtam volna kihozni belőle valószínűleg le sem fotózom.
Vagy inkább a romos házra fektettem a hangsúlyt vagy abból valami részletet.
Üdv Sas
Havasi Pál válasza:
Megértelek. Ez egyén függő. Van aki súlyos ezreket fizet ki azért, hogy hasonló helyszínre beengedjék. Külön kategória az elhagyott, romos épületek, gyár és ipartelepek, laktanyák, bányák, sínek, stb fényképezése. Azoknak ami csúnya az szép és beszédes. Van akinek meg kifejezetten ez tetszik. Nekem is tetszik. Látom rajta a természet végtelen erejét, ami az emberen felülkerekedik! Az izlésen nem tudunk és nem is kell változtatni. Én például az élettelen csokifigurára retusált természetellenes viaszfigurára emlékeztető kisgyerekportréktól -amit ma divatosan fineart-nak neveznek - kapok sokkot, annyira rosszul érint, amikor egy élő emberből műanyagbabát kreálnak. Egy fiatal önmagában is tiszta természetes szépséggel rendelkezik, és pont ezt teszik tönkre. Mikor mutassa meg az a gyermek az igazi arcát? Majd ha felnőtt és ráncos lett? Az ilyen képek azt a rövid fiatalságát veszik el valakinek, amit nem lehet visszaadni - és ebben nagymértékben bűnös a fotós is, aki hallgat a divatozó, izlésficamos szülőkre és megcsinálja azt a képet! (Bocsánat, elkalandoztam, nem ez volt a téma)
Szia!
Ha a lepusztultságot szeretted volna érzékeltetni, akkor a gondolat átjött,
a képi megvalósítás dokumentum fotónak jó, de nem tartom példa értékűnek. A szobor nem válik le a háttérről, a bal oldali fák csúcsát még bele komponáltam volna a képbe.
Havasi Pál válasza:
Köszönöm! Valóba a pusztulás a fő téma. Igazából így nehezen érthető, mert sokan írták, hogy mit hiányolnak. Mivel annyira részletgazdag a helyszín, így egy képen nem lehet ábrázolni mindent. Ha a szobrot helyezem előnybe, akkor a tér bukja magát. Ha a teret helyezem előnybe, akkor a szobor jelentéktelen és semmitmondó. Itt ez is volt a cél, a tér. A szobor, a kastély, az épületek, a falak és a kapu külön-külön lesz feltöltve. Amikor valaki együtt látja a sorozat részleteit, meg fogja érteni az egészet és érdekesebbé válik. Így, egy képpel nem megy.
Szia! Ebben egy jobb kép lehetősége benne van! Az elvágott épület a bal oldalon teljesen benne lenne és a szobor jobbra kerülhetne, kicsit balra lépni, de ezt csak képzelem, nem voltam ott. Üdv
Havasi Pál válasza:
Igen, végtelen változatot lehetne készíteni annyira jól működik ott az enyészet. Mivel kevesen ismerik, így először egy átfogó képet szerettem volna a térről, hogy minden oldalról látható legyen az emberi közöny egy régen virágzó főúri kastély mai pompájáról.
Szia!
Sokszor megbeszéltük már, hogy Te dokumentálsz, és ez is a célod. Ha ezzel a szemmel nézem - ami kicsit nehéz - elfogadható.
Kicsit túl van élesítve?!
Üdv:
Józsi
Havasi Pál válasza:
Láttam nem egy olyan Urbex/dokumentum jellegű fotót, amitől sokan kiugrottak a bugyijukból annak ellenére, hogy erős jóindulattal is egy közepes polaroid minőségben, és kissé zavaros kollázzsal lett találva. Ez jó minőségű és letisztult a példához képest. Kíváncsi voltam mi lesz a fogadtatás. A minőség miatt ugyanúgy én is megkapom az 5 pontot, vagy feltűnően alá lesz értékelve. Az lett volna a meglepő, ha nem az utóbbi történik. Szememre lett hányva pl az, hogy már megint egy szobos kép...Ki mondta, hogy az? Nem is értettem ezt az észrevételt. Én se vagyok hülye. Ha szobrot akarok, akkor nem ilyen mikroszkopikus méretben ábrázolom! Tér. A szó szoros értelmében. Elhanyagolt növényzet a park közepén, a teret térbe foglaló/záró épületekkel a széleken. Kiszúrja az ember szemét! Hol van ezekhez egy gyűszűnyi szobor? Szóval jönnek különös észrevételek. Van amikor azt érzem nem a képet értékelik, amire jön egy kegyelem 3 pont. Amikor pedig írom, hogy teljesen más lett értékelve, akkor válaszul jön, hogy ezt ő nézte be, bocs, így 3 helyett 4 és 5 közé helyezte volna, mert tényleg jó. Mostanában kicsit sok képnél előfordult ez, így kicsit pihentem inkább. De látom semmi nem változott. Ezt ne magadra értsd! Csak itt tudom leirni a kérdésedre a választ, hogy miért nem voltam. Ilyen dolgok miatt. És olyanok miatt is, amikor végig értékelek hónapokig folyamatosan 12 embert, ebből 3 jön vissza, hogy engem is értékeljen. Ha rosszabb képet töltök fel akkor egy napon belül jön azonnal 6 értékelő. Ha jobb képet, akkor 3 napig kell várni amíg egy vagy két ember ír rá valamit. Mintha szándékosan kerülnének mindenki a jó képeket, hogy ne kelljen senkinek se jó pontszámot adni. Sajnos ez is elég markánsan észrevehető jelenség. Szerintem pedig így nem korrekt.
Szia. Szép komplex kép a romos épületekről és a parkról. A minősége is rendben van. Egyedül ha én készítem a képet kicsit közelebbről fotóztam volna és akkor a szoborból is többet lehetne látni.
Havasi Pál válasza:
Köszönöm! A szobrot éppen azért nem emeltem ki, amit najo is megemlített, hogy ezernyi érdekes képet lehet készíteni arról a helyről, így külön-külön be fogom járni és minden témát külön, megfelelően kiemelve fotózok le. Egyben olyan lenne mint egy képeslap. Itt a szobor volt a legutolsó amivel foglalkoztam. kellett egy átfogó kép az egykor nemesi pompában virágzó kertről, ami egyszerűen hajléktalanszállónak is ideiglenes lenne. Kellett egy üres tér a halott növényzettel. Ezt a teret fogja körbe hátulról a hasonlóna rossz állapotú kastély, előlről a vaskapu, oldalt pedig ezek az épületek - amik körbe zárják és így adnak ki egy teret. Ezért kellett hátrább fotózni.
Havasi Pál válasza:
Köszönöm
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.