nem olvastam ell a kommenteket alatta , de biztosan említik, hogy miért nem fekete fehér,
ebben pont az a jó szerintem, hogy színes , nálem ez ééppen ezért működik, szerintem ez jó kép.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
gljzsf válasza:
Köszi!
Szia! Szép letisztult kompozíció remek fényekkel és ügyes a háttér kialakítása ezekkel a húzott felhőkkel!
gljzsf válasza:
Szia! Köszi szépen!
Szia!
Elolvastam a kommenteket! Elsősorban Havasi Pál-lal folytatott beszélgetésed keltette fel az figyelmemet, mivel nálam i s felmerült részéről ez a probléma. Igyekeztem megnyugtatni, hogy rosszul gondolja, de ez a megértő türelem amivel Te nyúltál ehhez a témához önmagában is példaértékű és emeli ennek az oldalnak az értékét. Egyet értek veled mindenben amit írtál, egyszersmind köszönöm az egész közösség nevében is ezt az építő gondolatfolyamot. Remélem sokan elolvassák.
Üdv:
Józsi
gljzsf válasza:
Szia! A Pállal folytatott kommunikációm számomra is meglepő, mert általában sokkal szigorúbb (lelketlenebb) szoktam lenni. De ő olyan csodálatos, őszinte lelkesedéssel megírt értékeléseket szokott adni (nem csak nekem) hogy teljesen ellágyulok tőle. És azt látom, hogy tudja értékelni egy képben azt ami jó, vagy az összhatását. Persze technikailag még van hová fejlődnie, értékelésben is, és ezért próbálom terelgetni a magam módján, segíteni az én tudásszintemen. Mert úgy gondolom, van érzéke hozzá, csak még nem tudja igazán kifejezni magát a képei által. Te is tudod, idő kell mindenhez, és Ő kitart pedig kapja itt a pofonokat rendesen. Talán egy kis segítséggel, tanácsokkal, odafigyeléssel, előbb-utóbb megtalálja a saját útját. Én köszönöm, hogy időt szántál rá, hogy elolvasd, és hogy még reagáltál is azt külön :) Üdvözlettel: József
Szia!
Az ijesztő steril jövő, egy scifi filmből, látom az épületben szaladgálni a robotokat...
A cím is kell hozzá, de anélkül is jó. A felhők iránya szépen vezeti a szemet, ez nagyon erősíti a fotót. Grat.
Udv:
Józsi
gljzsf válasza:
Örülök, hogy nálad bejött a hatása, valami hasonlót éreztem én is, miközben kidolgoztam. Köszi szépen!
Igen, nincs a képnek alja, érts. földszint első, második, stb emelet, nincs utca, utca kép!
Nincs alap, innentől kezdve kérdőjelessé válik, minden feltételezés, ami a szerkesztésre vonatkozik!
Nem tudod, látod az utcát, embereket stb. - mi nézők!
Kár érte, vagy pont ez a sikere!
gljzsf válasza:
Az volt a célom, hogy különleges nézetből mutassam meg. Lehet van akiben ez hiányérzetet kelt, másnak meg tetszik. Ahogy mondod. Arra szoktam azért figyelni az ilyen épületfotós képeknél, hogy legalább egy stabil szint legyen vagy függőlegesen vagy vízszintesen, mert különben nagyon káoszos lenne.
"bár kicsit nekem mintha dőlne de lehet ez csak nekem tűnik úgy"
Mihez viszonyítasz, a dőléssel kapcsolatban?
Nincs mihez viszonyítani!
Egyedül az erkély, és az alsó képszél párhuzamossága ad támpontot!
gljzsf válasza:
Hát igen. Érdekes észrevétel. Szerintem a perspektíva torzításra gondolt az értékelő. De az is lehet hogy azt látta benne, hogy alul ugyan vízszintes de a teteje már jobbra lejt. De nyilván a felfelé szűkülés és a lejés is a perspektíva torzulás következménye, mivel a bal oldali éle felől készült a kép.
Valamiért túl banálisnak érzem a kompozíciót.
Szerintem a nagyobb épületrész túlságosan az előtérbe van helyezve, elnyomja a kisebb részt. Az én szememnek hiányzik egy kist tér jobbról.
gljzsf válasza:
Köszi hogy elmondtad. Sokféle vélemény érkezett erre a képre. Nekem a hangulati, és színvilága tetszett meg igazán, de persze ez nem jelenti azt, hogy mindenki más is így látja. Szerintem a kisebb épületrészből lehetne több, akkor lehet jobb lenne.
Szia.
A hosszú záridős képek egyre jobban tetszenek.
Az épület jobb alsó sarkából való indítás tetszik.
Amin elgonolkoztam ,hogy talán FF -ben jobb lenne. De aztán arra jutottam , hogy olyan letisztult a kép ,hogy a színek ebben az estben jót tesznek neki . Az egész kép számomra nyugodt harmóniát sugároz.
Üdv Sas
gljzsf válasza:
Szia! Köszi szépen. A hosszú záridős felvételek számomra is különlegesek. Töltök fel FF-et is, ez színesben jobban tetszett.
Szia!Nekem tetszik a fotó. Jó az élesség, bár kicsit nekem mintha dőlne de lehet ez csak nekem tűnik úgy, mindenesetre a vágást érzem egy kicsit talán nem az igazinak.
gljzsf válasza:
Szia! Köszi szépen!
Magam is azt vallom amit leírtál. Látod vagyok. És hát bizony annyit köszönhetek ennek az egyedülállóan remek oldalnak alig pár hónap alatt szemléletben és szakmai tapapsztalatban, amennyit egy komplex és komoly fotósképzésnek! Úgyhogy részemről örülök neki, csak ki szoktam mondani nyiltan a véleményem minden felesleges érzelmi töltés nélkül. Való igaz, más csoportok nem csupán nem érnek semmit, hanem kifejezetten károsnak tartom az indokolatlan körbedícsérések miatt. A kép készítője abban a hiszemben, hogy jó úton jár elkezdi sorozatban gyártani az agyondícsért de rossz képeit. Vagyis visszaveti a fejlődédét. Ennél rosszabbat nem tehetnének a jóakarók.
gljzsf válasza:
Ez a beszéd. :) Egyébként ha megnézed az új tagokat, feltöltik a két kreditjüket, aztán még ez értékeléseket sem olvassák el. Ilyen ez a mai világ.
Szia! Hibátlanul szerkesztett kép, a felhőáthúzások dinamikája a statikus főtémával különleges egységben, a színvilág különösen az égbolt enyhe zöldes-türkizes árnyalatával jól eltalált. FF-ben is működne, de így a nyerő.
gljzsf válasza:
Szia! Köszi! Én is néztem FF ben, és nekem is így tetszett jobban.
Részben tudom csak az igazad osztani. Nálad - és néhány régebbi fotósnál - lehet, hogy fennáll egy viszonylag realisztikus pontozás, de senki más helyett nem tudsz valójában érvelni. Alapvető, hogy nincs hibátlan rendszer, és nincs hibátlan értékelés. Folyamatosan elemzem és más munkákkal összehasonlítom mind a képeket, mind a hozzájuk tartozó értékeléseket. Ha kell, vissza lapozok adott kategóriában a tavalyi évig! És látok anomáliákat: 1. Tőlem független fotóknál...ha egy számomra is új fotós jelenik meg (Látható a kompozíción és a géptípusán) első/második képével, és azt nem csak nemtartom rosszabbnak technikailag hasonló régi fotósok korábbi felvételeinél, hanem külön még a kompozíció is tetszik - adok egy jó (4 illetve 5) értékelést. Utána megdöbbenve látom, hogy az értékelő többség hasonló bíztató jó szavak mellett átlagosan mégiscsak szűkmarkú 3 esetleg 4 ponttal jutalmazta új tagunkat. 2. Néha látok középszerű felvételeket régi, magas összpontszámú tagoktól! A téma halott. Semmi érdekes nincs megjelenítve rajta. Átlagos fotó, ráadásul középszerű látványvilággal mint bármelyik százával készülő kép. Lenne példa amit tudnék mutatni, és meghallgatnám az értékelők indokait is mi végre a magas pontszám? Tapintatból olyankor az értékelést inkább kihagyom! Ha szívemre hallgatok 2, maximum 3 pontot adnék ezekre mert semmivel sem különböznek a hasonló pontozású fotóktól! Ilyenkor is meglepetéssel látom, hogy az értékelők egy jelentős része kinyitja a maximális 5. pontot jelentő kincsesládáját, és a szöveges részben néha már előre utalva a készítő személyének ismeretségére dícséretözön fogadja az alkotót! Túl nagy a kontraszt. A kettő között valahol túl nagy a valóságtól mért távolság, még akkor is, ha mindenre bólogatva elfogadom, hogy az én képeim sz....! Egyébként kaptam már tőled - és mástól is - nemegyszer 5. pontot, illetve krediteket is, így nem mondható, hogy elfogultság miatt vagy rossz helyzetfelismerésből illetve csalódottságból írnám ezt a szerintem igenis tárgyilagos véleményt! Hogyan van az, hogy egy teljesen átlagos régebbi fotón 5 pontot látok, míg ugyanabban a kategóriában egy hasonló ábrázolású újabb kompozíció ami láthatóan érdekesebb vagy technikásabb 3 pontot érdemel már? 3. És ha értékelésnél tartunk...az is megér egy magyarázatot, hogy több, egyszerre feltöltött kép után az értékelők egy visszatérő része mindig rendelkezik annyi idővel, hogy a gyengébben sikerült fotókat félig érthető kifogásokkal részletesen (!) indokolja meg 2 - 3 pont közé helyezve azokat. De! A vele párhuzamosan megjelenő - és értékelhető - sikeresebb alkotások, amik közben másoktól, így Tőled is legalább 4 vagy 5 pontot kapnak sorozatban, valami különös oknál fogva általában nem képezi a negatív megítélést kiosztók figyelmét! Valahogy olyankor nem jelennek meg értékelni pedig egyszerre van lehetőségük a közös megjelenés miatt! Viszont térben/időben eltávolodva ettől az alkalomtól - amikor sajnálatos módon egy gyengébb alkotás kerül elő - újra megjelennek a kritikák. Mindez persze csak a véletlen műve!
gljzsf válasza:
Igen értem. Az oldal nem tökéletes közel sem. Néha én is voltam már úgy hogy nem kell nekem ebből, itt hagyom az egészet. Pontosan olyankor mikor igazságtalanul alacsonyra pontozták (az én meglátásom szerint) valamelyik képemet. De még is maradtam. Mert fejlődni igazából mégis csak itt lehet. Mert mi van a facebook-on ott egyszerűbb, csak tetszésnyilvánítás van. Lemérheted mi tetszik a közízlésnek. És ott is van elfogultság? Hajaj. Mi van ha valami fotós csapatba belépsz. Agyon dicsérik egymás képeit, és már mindenki elhiszi, hogy ő milyen jó is. Lehet itt is ez van. Hány nagy művész halt meg úgy, hogy nem ismerték el életében? Csontvári, Van Gogh, stb. Most meg agyon dicsérik őket. Hát akkor hogy is van ez? Abszulút igazság nincs. Vagy itt maradsz és küzdesz összeszorított foggal, vagy azt mondod nem kell ez neked és elmégy. De rinyálni, keresni a kifogásokat, panaszkodni, értelmetlen, és felesleges. "A panaszkodás mindig az éppen létező el nem fogadása. (...) Amikor panaszkodsz, áldozattá teszed magad. (...) Változtass hát a helyzeten tettel, vagy szükség esetén mondd el a véleményedet, és lépj ki a helyzetből, vagy fogadd azt el! Minden más őrültség."
- Eckhart Tolle
gljzsf válasza:
Szia! Köszi szépen! Örülök, hogy elnyerte tetszésed! Üdv:
Szia! Ez egy igazi csemege a számomra! A színvilág hangulata azonnal megfogott, ugyanúgy mint az épület formavilága és az égbolt. Jobb oldalon viszont kissé több teret engedtem volna, mert így olyan disszonáns vagy instabil hiányérzetet kelt. Illetve a nagyobb kiegyensúlyozottság miatt a baloldali épületszárnynál több emeletet engednék látni, nem csak egyet. (Ha ezt én készíteném legfeljebb 3. ponttal jutalmaznának érte) De ez számomra egyértelműen a maximális 5. pont.
gljzsf válasza:
Szia Pál! Köszönöm az értékelést. Számomra meg van az egyensúly, de nem vagyunk egyformák. Amit az értékelések elfogultságáról írsz azt gyorsan felejts el. Kizárt dolog, hogy azért adnak alacsony pontokat a képeidre mert tudják, hogy Te vagy az. Ha nagyon akarom a legtöbb esetben ki tudom deríteni ki a kép alkotója, ha nem ad meg adatokat akkor is, de általában nem akarom, és elfogulatlanul próbálok értékelni. Hidd el hogy akik Téged értékelnek inkább jó szándékkal állnak hozzád, és próbálnak segíteni mintsem hogy lepontoznának. Én követem a pontozásokat, és ha igazságtalan lepontozást tapasztalok nem nagyon tudom megállni, hogy be ne szóljak az illetőnek. De a képeid alatt hidd el reális pontok vannak. Helyén kell kezelni a dolgokat. De remélem előbb utóbb én is adhatok 5 ös értékeléseket Neked. Őszintén örülnék ha így lenne. De annak nincs semmi értelme, hogy olyan képre adjak jó értékelést ami nem tetszik és látom is a hibáit, és tudom, hogy jobban meg lehetett volna csinálni. Nem kell elkeseredni, tanulni kell és fejlődni. Ha kitartó vagy, előbb utóbb eléred amit szeretnél.
Szia!
Dubaiban sokkal könnyebb lenne ez a téma, így sokkal nehezebben jön át...Az elgondolás nem rossz, a felhők is jól húznak, de nekem ez az épület nem elég futurisztikus hozzá. Fent egy picit tág...
gljzsf válasza:
Szia! He-he Dubaiban. Hát igen lehet hogy ott jobb lenne. De azért nem megyek el oda. Köszi a véleményezést :)
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.