BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3
KATEGÓRIA: riport
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2022. március 31. 12:19
  • érzékenység: ISO 2000
  • fókusztávolság: 79
  • rekeszérték: 5,6
  • zársebesség: 1/100
  • Készítés ideje : 2022-03-18
Meglepetés!

Az ukrajnai riport című sorozatom első darabja. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2022. április 7. | 21:39 | gljzsf

A többi értékelő leírta a hibákat, elég részletesen. Gyakorlatilag én is ezeket tudnám felsorolni. Elvágott emberek, zavaros háttér, levágott lábak, stb. És az hogy ezek pillanatképek nincs idő, meg ilyesmi az igaz, de akkor dolgozz tágabb környezettel, és utólag vágd meg a képet. Ez is lehet egy stratégia. Amíg ki nem alakul a látásmódod. A riport az nem egy könnyű műfaj.

Havasi Pál válasza:
Köszönöm, igen, tágabb környezet amit jobban figyelembe veszek legközelebb, majd egy utólagos jobb vágással rendezek össze.

2022. április 3. | 19:00 | gljzsf

Hasonló mint a másik. Nem jön át a dráma. És kompozícióilag is teljesen hibás.

Havasi Pál válasza:
Köszönöm. Sokat segítene ha bővebben kifejtenéd a kompozíciós hibákat. Tudnék belőle építkezni a jövőre.

2022. április 3. | 14:17 | Fotos84

Egyetértek az előttem szólóval, egy kiegészítéssel: gyermekeket célszerű szemmagasságukban fotózni, így egyenrangúnak hatnak a szemlélővel. Szerintem túl sokat akartál megmutatni - alsóbb pozícióból, tágabb rekesszel a két kicsire koncentrálva, ahogy bontják a cukrot, sokkal hatásosabb kép lenne. Én a zajosságot nem tartom zavarónak, ha van erős hangulat és üzenet, akkor ISO 6400 is lehetne full szemcsésen. Pár éve a worldpress-en volt egy extrém zajos, bemozdult, alexpós kép, csak éppen azt a megrázó pillanatot mutatta be, ahogy egy férfi rátámad a párjára a konyhában a félhomályban, miközben a kisgyermekük rémülten üvölt... Az a kép többet ér ezer patikamérlegen kigrammolt klisénél.

Havasi Pál válasza:
Köszönöm a hasznos segítséget! Igyekszem én is a legtöbbet kihozni a fényviszonyokhoz képest minden kép minőségéből. A worldpress-es hasonlatodhoz viszonyítva el kell mondanom, hogy minden kép egy elkapott pillanat tizedmásodpercnyi reakcióval. Válságos helyzetben lévő embereket nem tudok nekem tetszően mint egy modellt percekig állítgatni. Illetve egy hirtelen mosoly vagy könny megörökítésére szintén tizedmásodpercnyi idő van a téma felismerése után gyorsbeállításra/pozicionálásra/fókuszálásra és exponálásra. Ezért sincs különösebb utómunka rajta. Ha "műtermeznék" a képekkel akkor mesterségesbe helyezném az őszinte emberi pillanatokat - én hibám, de ezért törekszem kissé a nyersebb, de természetesebb képekre!

adott pontszám: 3
2022. április 2. | 08:47 | foto50

Szia!
A témától nehéz elvonatkoztatni, és attól függetlenül értékelni a képet, de megpróbálom. Nem egy igazán jól sikerült fotó. A szerkesztés nem az igazi, nem erősíti a mondanivalót. Emberek fej nélkül a háttérben, a gyerekeknek semmi kapcsolatuk a fotóssal. A minőség rossz, a feltöltés túl nagy méretben történt. A 80D nem bírja az ISO 2000-es értéket, és ez még egy riport kategóriában sem elegendő minőséget eredményezett.
Az az érzésem inkább egy hírtelen elkapott felvétel, mint egy türelmesen kivitelezett riport fotó.
Üdv:
Józsi

Havasi Pál válasza:
Szia! Nagyon köszönöm a segítő értékelést! A vágást nem mindig a legszerencsésebben sikerül megvalósítanom. Én hibám aminek a kritikáját mindig is vállalom, hogy képeknél soha nem csinálok utómunkát. Nem szeretem a mesterségesen kialakított látványt. Nem vagyok híve a műtermi beállított kompozícióknak. Nem tudom ez mennyire baj, próbálom a lehető legnagyobb természetességet, a "meztelenre vetkőztetett emberi lelket" megmutatni, illetve megtanulni. Konkrétumok a képekkel kapcsolatban, hogy egy kritikus helyzetben található embert nem tudok fotómodell módjára a testtartása és az arckifejezése előnyösebb megváltoztatása miatt más pozícióra kényszeríteni. Valamint maximum 15 percet tölthettem el a helyszínen a teljes terület, logisztika befotózására és egyéni témák keresésére - azokkal szemben akik minden nap 6 órát töltöttek kint. Pontosan ezért van igazad, mert valóban hirtelen elkapott felvétel. Gyengén megvilágított csarnokban kavargó 200 fő közeli tömeg közepén (Mint egy vásárcsarnok) képbe folyamatosan ki-be sétáló emberekkel kellett azt megoldanom, hogy szó szerint a másodperc tizedrésze alatt reagáljak le egy témát gyors fókuszálással/beállítással/pozícionálással és exponálással! Ilyenkor érzem kötéltáncosnak magam! Ennyi sikerült most. :) Üdv: Pali