BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
2,58
KATEGÓRIA: város, építészet
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2015. március 17. 22:29
  • objektív: Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Budapest
  • Készítés ideje : 2015-03-13
Parlament díszkivilágításban

Lehet, hogy elcsépelt téma, de nekem az első. Ha valaki jól megnézi az eredetit, tudja, hogy valóban ilyen sárga. Azt nem lehet itt elmondani, hogy ki vagyok, de azt igen, hogy a képet dmcdmc képe ihlette, olyannyira, hogy ő is ott volt (most ismerkedtünk meg, és eztán nem fogjuk pontozni egymás képeit), amikor újrafotóztuk a világ legszebb parlamentjét. Mivel ő nem akar már még egy Parlamentet felrakni, feltöltöm én az enyémet. Azt tanítják, hogy másolj, abból nagyon sokat tanulsz. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 4
2015. március 24. | 12:40 | mergal

Szia, a képed szerkesztése rendben van, az élesség is jó, nekem viszont a színvilág már nem igazán tetszik. Sokkal hangulatosabb lenne a sötétedéskor a "kék" órában mentél volna ki. Szerintem a sárga ennyire nem sárga a valóságban ezen ha raw-ban fotózol tudsz finomítani, hogy egy kicsit lágyabb legyen. Így túl erős amit a fekete háttér erősít is. Üdv
és kitartást!

M.Ati válasza:
Szia! Köszönöm az értékelésedet, hasznosnak találom.

2015. március 24. | 05:28 | Bigboy

Hogy miért kaptad a kreditet?

1 mert tetszik a fotós.
2 szimpatikusak a megnyilvánulásaid a kommentekben
3 csak.

M.Ati válasza:
Köszönöm, fel fogom használni. :-)
Közben Gergő (DMCDMC) élesített egyet az eredetin (én ehhez még nem értek elég jól), és tényleg jobb lett.

2015. március 23. | 13:09 | Birdie

Bogboy: utólag.
Részleteket találsz itt a bal oldali menü Cikkek menüpontjában, ha megkeresed az élesítésről szóló cikket!

M.Ati válasza:
Birdie, utólagos engedelmeddel :-) én is elolvastam a cikket, legalább is azt az egyet, amit a mobilommal találtam. Nem a legegyszerűbb leírás, amivel nem a cikket értékelem, hanem a saját tudásomat. A több lépcsős élesítés előtt még van pár fejlődési fokozat, amit be kell járnom.

2015. március 23. | 10:32 | Bigboy

Sziasztok

KTB írja, hogy az élesítés kötelező olyan képeknél aminél leméretezés fog történni.

Nekem az lenne a tiszteletbeli kérdésem, hogy az élesítést mikor kell rátenni? Még a leméretezés előtt vagy már méretezés után?

Illetve még azt szeretném megtudni, hogy Ti milyen élesítési módszert szoktatok alkalmazni PS-ben? És hol találok esetleg róla tutorialt, vagy valamiféle írott anyagot?
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.

M.Ati válasza:
Köszönöm a kreditet. Bár pontosan nem tudom, hogy miért kaptam, az itt keletkezett kavalkád fényében jól esett.

2015. március 20. | 14:54 | Petya85

Ja vagy úgy ;) Amúgy, én is meglőttem a saját képemet róla, nappal fentről... és az estit is megfogom... ha tucat kép ha nem... :)

M.Ati válasza:
... és persze lehet nem tucat képet is lőni majd egyszer.

adott pontszám: 5
2015. március 19. | 20:09 | Petya85

Szia,
Tucat kép ide vagy oda, nekem tetszik. Bár lehet kicsit "világosabb" órában még jobb lenne. Igaz igy a színek nagyon bejönnek, a sötét és az "arany" ;)
(ejnye, munkaterületről fotózunk? :P ;) )

M.Ati válasza:
Szia! Köszönöm a pontot, és örülök, hogy tetszik. A kép az alsó rakparton készült, ott nincs munkaterület. Persze egy jó képért, azért megpróbálkoznék bejutni,ha nem volna más út. :-)

2015. március 19. | 16:58 | KTB

dmcdmc: helyes amit írsz, minden leméretezett képnél kötelező élesítést alkalmazni... (csak óvatosan a mértékkel !)
Másrészt ez a dőlés - torzulás dolog: néha nagyon is hatásos tud lenni egy jól kiagyalt dőlés, vagy torzulás, de ennél a képnél nem tesz hozzá...
Ha jobban megnézed, akkor a függőleges középtengely dől jobbra, felezd el képzeletben a kupola részt, és máris megvan a dőlés érzet okozója! (hiába vízszint a vízszint...)
Az viszont a Te döntésed: hallgatsz azokra akik azt mondják: jó ez így is, kicsire nem adunk..., vagy a saját igényed diktál...
Na ez a nagyon nem mindegy, főleg a továbbiakra nézve...!:)

M.Ati válasza:
Szia! Köszönjük a hasznos tanácsokat! Természetesen az igényességre vonatkozó megjegyzéseddel is egyetértünk, de mi még nem tartunk itt, még nem vagyunk képesek ilyen finomságokra. Olyan, mintha most tanulnék korcsolyáézni, és tripla axelt akarnék ugrani. Még nem akarok, mert nem tudok annyi mindenre figyelni. Egyébként ha piciben megnézem, lehet, hogy a vízszint sem tökéletes, mintha a jobb oldala feljebb lenne. Pedig erre eléggé figyeltem.

Látod, az ilyen vélemény az, ami igazán hasznos. Azt elfogadom, hogy ha azt írják, hogy itt meg itt nem sikerült valami. Sőt, igénylem a javításokat, mert abból tanulok. Azonban a minősítő megjegyzésektől dühös leszek. A Te véleményed szakszerű, konkrét és mentes minden pejoratív dologtól, pedig Te sem állítottad, hogy jó a fotó. :-)

adott pontszám: 5
2015. március 19. | 15:54 | Petrosz

Szia! Szerintem remek lett, nekem tetszik a színvilága, nem érzem, hogy túlzottan sárgás lenne. Gratulálok!

M.Ati válasza:
Szia! Köszönöm, de biztosan olvastad már a véleményeket. Jó kis vita alakult ki. Azért a pontot köszönöm!

2015. március 19. | 10:38 | dmcdmc

kicsit visszafordulnék ehhez a témához.
egy picit utánajártam a dolognak, olvasgattam, körbekérdezősködtem.

én is megkaptam már, és Attila is, hogy dől a kép, meg perspektivikus hiba, holott ránézve a képre a vízszintek rendben vannak.

Épületek fotózásánál, az igazán jó, és helyes képek tilt-shift objektívvel készülnek, de leginkább a legjobb módszer a műszaki kamera. Ugyanis ott tudod a képsíkot megfelelően korrigálni, hogy ez a dőléses torzítás megszűnjön
Ezt a mi objektíveinkkel nem lehet megtenni, ezért csak az utómunka marad, amivel javítani tudunk a helyzeten.
Ez a kifelé dőlés látszódik a Te képeden, és az én képemen is.
Ez a fajta perspektívikus torzítás nagyon előjön egy ilyen épületnél, mint pl a Parlament.

Az élesítés is kötelező elem minden képnél, főleg a digitális technikában. Ezt én is látom a képednél.
Én most letöltöttem a képedet, és meg is néztem, kicsit javítottam a perspektivikus torzításon, az élességen, és a fehéregyensúlyon. Tettem mindezt a fotozzra feltöltött képen, és nem az eredeti RAW állományból kiindulva.
De a kapott eredmény lényegesen jobb lett véleményem szerint.

Attila neked el is küldtem a kapott verziót.

Hogy visszafordultam ide, ehhez a képhez azért történt, mert szeretném hallani azok véleményét is, akik tőlünk ezt már komolyabb szinten űzik, és hogy helyes -e amit írok.

M.Ati válasza:
Szia Gergő! Tök jó, hogy utánanéztél, és megosztottad velünk. Élesítést húztam rá a feltöltés előtt, de mennyire meg tudom ítélni, az élességen neked sem sikerült túl sokat javítani. Más szempontból persze jobb lett.

Üdv, M.Ati

2015. március 18. | 20:43 | Magellan44

Én sem emlékeznék magamra:)
A lényeg,hogy lehetne sokkal kevésbé bántóan is fogalmaznod.Nekem ez jött le most is.Valószínűleg igazad van,mert magasabb szinten űzöd ezt a sportot,mint mi hobbysták,de azért oda lehetne figyelni a stílusra.

M.Ati válasza:
Szerintem ugorjuk át a stílus témát, lassan megnyugodni látszanak a kedélyek.

2015. március 18. | 20:38 | puruczki-2

Ja és még valami:
"Ne menj a fotózz-ra mert elkedvetlenítenek"...ez igaz lehet, de ha valakit el lehet kedvetleníteni az nem igazán volt elhivatott...de nem ismerek hasonló hazai fotós oldalt, ahol tényleg őszinte véleményeket kaphatsz...ami persze néha fáj (nekem is, még ma is), de a többin ahol pl. nincs pontozás, ott megy a haverok nyalizása meg a lájkolás...az jól esik, de van-e értelme?

Hidd el sok "profi" fotóst ismerek (akik ebből élnek, ez a munkájuk, ezt értem én profi alatt), vannak köztük akik itt kezdtek (van olyan is aki az év fotósa lett lásd: Balogh Zoli), sok-sok "profi" által tartott workshop-on vettem részt, illetve 11 éve vagyok itt...szóval állítom, hogy a fotózz.hu-nál jobb tanítómester nincsen...

...mert ha egy jó és "profi" fotós a mestered, az jó, de az is csak egy látásmód...itt minden látásmódból kapsz egy kicsit....és a nagy katyvaszból egy kis tapasztalattal el fogod dönteni, hogy melyik lesz a Te utad...

...és ez a lényeg, hogy mi lesz a Te utad, addig meg kapod majd a 3-asokat...

(elárulom, hogy 11 éve nem találtam meg a saját utam, és valószínűleg nem is fogom...nem vagyok annyira tehetséges és elhivatott, hogy legyen saját utam, saját stílusom, amiről rám lehetne ismerni...)

M.Ati válasza:
Igen, van abban valami, hogy lehet itt fejlődni, de azért elég rossz, érzés, amikor a képedet nem úgy értékelik, ahogyan vártad.

Elég összetett a dolog, mert akár hiszed akár nem, engem nem egy-egy kép érdekel, hanem az összes eredményem együttesen. Eddig nagyon szerettem volna kikerülni a moderálandó státuszból, ezért érintett rosszul egy-egy meghatározóan alacsony pont.

Lehet, hogy nem úgy tűnik, de alapvetően önkritikus ember vagyok, és egy-egy kép negatív visszhangja nem zavarna, ha lenne fent mondjuk 410 képem, mint Neked, és ezek mellé 4,63 lenne az átlagom. Akkor könnyebben gondolnám úgy, hogy elfér a padláson a rossz vélemény is. Persze gondolhatnád, hogy ez önámítás, de nem. Nem állítom hogy az esetben nem dühítene fel egy-egy igazságtalan kritika, de összességében azokon a területeken (pl. a munkámban), ahol sikeres vagyok, ott sokkal nyugodtabban veszem a kritikát.

A fotózásban ez most még nincs így, és azt is tudom, hogy, hogy önámítás lenne, ha viszonylag hamar emelkedne a pontszámom, mert nem vagyok őstehetség. ha az lennék, akkor nem 3.53-s átlagponttal állnék itt, kilenc feltöltött kép alapján. Amolyan jó mesterember még lehet belőlem, bár jelenleg család a fotózás előtt áll, ami ezt a folyamatot lassítja (de ezt már írtam). Midegy a lényeg, hogy van már pár képem, ami tetszik, és ez okoz annyi örömet, ami visz előre.

S valóban, a fotozz.hu még ebben a formában is nagy segítségemre van. :-)

2015. március 18. | 20:18 | puruczki-2

Magellan44:
Nem bántani akarlak, de Te komolyan azt gondolod, hogy emlékszem rád?
Te komolyan azt gondolod, hogy én bosszúpontozok egy 3-al?
Kinek kell röhögnie?
:-)

M.Ati:
Jól felkavartuk az unalmas értékelések posványos állóvizét...ha ebből nem lehet tanulni akkor semmiből...
;-)

M.Ati válasza:
Igen, felkavartuk, bár nem szándékosan. Végül azért örülök, hogy ez a kis vita kerekedett belőle. Nem gondoltam volna.

2015. március 18. | 20:09 | DeZert

Köszi a választ, na még csak annyi, hogy a helyén kell kezelni a fotozz.hu-t valóban. Sok önérzetes ember jár ide, akik tele vannak sérelmekkel, mert egyszerűen nem lettek sikeresek fotózás téren. A fotozz.hu egy picit olyan mint a stock fotózás. Megvan a saját szabályrendszere, hogy milyen képekkel érsz el jó pontot/nagy eladásszámot stock esetében :).

A piramisos kép amelyet alább belinkeltem neked itt csak 4,5-t ért el és beszóltak technikai dolgokra, máshol meg egy fotópályázatot nyertem vele. Mivel az itteni felhasználók nagyon a technikára, pontosságra és szabályosságra mennek rá, ezért ilyen téren sokat lehet tanulni és érdemes is ezeket az aranyszabályokat később használni, de valahol el is kell őket felejteni, mert a technika nem minden. A mai napig kapok időnként szar pontokat, van hogy csak nagyot röhögök, van hogy tényleg valamit nem vettem észre a képen.

M.Ati válasza:
Egy kis önérzetért senkinek nem kell a szomszédba mennie, nekem sem. Igen technikai dolgokra mennek rá, de néha viszont általam semmitmondónak és technikailag is semmisnek gondolt képekre adnak öt pontokat. Mindegy,amíg tanulni tudok, addig itt maradok. Persze tanulni örökké lehet.

Bocsánat,a piramisos képre nem reagáltam.Valóban egyedi, és sokat mond el a világukról, nem csak Egyiptomról.Gratulálok hozzá.


2015. március 18. | 14:03 | Birdie

Ati: ha a profi kolléga alatt Puruczki Tamást érted, akkor jól sejted, IRL tök jó arc :)

M.Ati válasza:
Tudom, hogy ezt nem nekem írtad (mert azért tudom ám én értelmezni, amit olvasok :-)). Önteltséget egyébként én nem éreztem nála, az itt említett vitákat nem olvastam. Amúgy pedig nem ismerem, csak a képemhez írt megnyilatkozását látom, meg tán olvastam még egy-két véleményét, de ebből én nem vonok le következtetéseket. Pláne, hogy írod, hogy tök jó arc. IRL. Miért ne hinnék Neked?

Üdv, M.Ati

2015. március 18. | 13:32 | KTB

Ez a diskurzus is tanulságos..., de inkább a jövőre nézve adnék tanácsot, ha elfogadod:

- Ujjgyakorlatnak persze hogy jó egy ilyen közismert épület, de ha nincs valami egyedi látószög, történés, vagy időjárási különlegesség, akkor ez valóban tucat marad...
(nekem volt szerencsém annó felmenni a vörös csillag alá -amikor még rajta volt - , de sajnos akkor még nem fotóztam, pedig elég egyedi látószögből lett volna...:)
- Amikor eléred a megfelelő technikai szintet, próbálj valamit hozzátenni a saját érzésedből, látásmódból, akkor kezd majd egyedivé válni...
- a végére csak nagyon halkan: sok helyen az "amerre állok arra kattintok egyet szuperjó minőségben" - mentalitás az etalon, csak azt ismerik el fotónak, pedig a fotográfia több ennél...

Én egy másik oldalon nem azt nézem hogy hány max. pontot kapott a képem, hanem azt hogy ki adja ! (hiszen az értékelő galériájából azonnal felismerhető hogy hol tart, és akar -e tovább lépni, vagy évek óta megrekedt egy bizonyos szinten...)

A fotózás kellemes hobbi, tanulni akkor lehet ha van rá igény, és tehetség...
Tehát hajrá! (és bocs ha hosszú voltam...:)

M.Ati válasza:
Köszönöm, valahogyan így szeretném én is csinálni, ahogyan írod. Az amerre látok, arra kattintok nálam nem jön be, még ha a képeimen ez nem is mindig jön át. :-)
A tucat fotózásról: Gergővel mi is tudtuk, hogy olyat fotózunk, ami a magyar fotósok körében kommersz. Mégis örömet okozott ott állni, próbálkozni, és találni egy olyat a képek közt, amit akár még ide, az oroszlánok barlangjába is fel tud tenni az ember. De azért, mert már ezren lefotózták ugyanígy, attól még szerintem nem alacsony a pont értéke. Fel kéne tenni egy külföldi oldalra, hogy ott mit szólnának hozzá.

2015. március 18. | 13:09 | Magellan44

Megvédve a profi kollégát,lehet,hogy a múltkori "kis"vitánkból még megmaradt neki egy kis tüske és meg volt győződve,hogy hozzám tartozik a fotó.Lehet nem is olyan öntelt,hanem egy tök jó fej srác.Csak most lőtt egy nagy kapufát.Röhögnöm kell,de nem is kicsit az egészen.
Remélem a helyesírással minden rendben van....:)
A fotóval kapcsolatban,szerintem aki fővárosi,annak a legjobb terep a belváros,hogy megtanulja a fotós technikákat.Van téma bőven.Meg kell lőni ezeket a fotókat is.Gyakorolni,gyakorolni,gyakorolni!
Erre pont jó egy ilyen tucatfotó,mert van mihez hasonlítani.
Nagy esztétikai újdonságot nem hordoz magában,de alapnak jó.
Hajrá!

M.Ati válasza:
"Erre pont jó egy ilyen tucatfotó, mert van mihez hasonlítani." Ott a pont. A többit nem tudom, Tamás tudná megmondani, hogy így van-e. :-)

2015. március 18. | 12:46 | dmcdmc

Pulykakakas...
csak Te :) Neked itt az első képed 5-ös volt.. ha csak nem volt előtte valami másik regisztrációd :)

Egyébként neked miért csak 10 képed van fenn?

2015. március 18. | 12:29 | Pulykakakas

Szia!

Nem pontozhatóra kellett volna feltölteni, ha Te is tudod, hogy elcsépelt téma, így kivédhetőek a 2-3 pontszámok....
Lehet szép lassan tanulni.
Senki nem 5ös képpel kezdi a fotózást:)

M.Ati válasza:
Köszönöm, teljesen igazad van.

2015. március 18. | 12:22 | dmcdmc

kicsit témába vágó pár tucat fotó... :)

Nikon pályázat volt ez:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.980802435272029.1073741868.107380525947562&type=1

2015. március 18. | 11:47 | DeZert

Mindannyian voltunk kezdő fotósok és tudjuk, hogy milyen jóleső érzés megtanulni kezelni a fényképezőgépet és újra felfedezni a környezetünket - és ezzel a hévvel mindent meg is örökíteni. Csak közben érdemes a szemünk előtt tartani, hogy milyen célból tesszük azt. Te azzal a céllal tetted, hogy megoszd itt és vársz kritikát. Többnyire erre az oldalra tapasztaltabb fotósok járnak és máshogy tekintenek egy képre, értéket keresnek a látottakban: mit lehet a képpel kezdeni, lesz-e a képnek utóélete. Nos, egy tucat fotónak nincs, mert a téma fontosabb mint a fotós, aki készítette. Erről a képről senkinek sem te fogsz az eszébe jutni, hanem a parlament. A kismillió többi parlamentes képtől semmiben sem fog különbözni, pótolhatóvá válik így az alkotásod. A fotósok zöme meg azt akarja, hogy a neve összeforrjon az adott képpel, hogy ezt csak ő tudja megcsinálni.

Csak egy tipp hogy fotózz olyat, amit már előtte nagyon sokan megfotóztak:

http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=248385

M.Ati válasza:
Köszönöm a véleményedet. Egy kezdő egyelőre nem arra vágyik, hogy a neve összeforrjon egy képpel. Ez persze nem jelenti azt, hogy mi nem szeretnénk értéket jelentő képeket készíteni, és talán időnként tudunk is. Tudom, hogy a képemnek nem lesz utóélete, de attól még szép, és ezért nem jó, hogy közös mérce a profikkal.

Tudjátok, hogy mi hír járja a fotós oktatók körében a fotozz.hu-ról? Az, hogy nem menj oda, ha kezdő vagy, mert elveszik a kedvedet. Egytől konkrétan én hallottam, kettőt pedig ismerőseim mondtak, akik különböző tanfolyamra járnak. S ennek egy oka van: nincsen kezdőkre kidolgozott értékelési rendszer. Az én véleményem szerint viszont nem elég jónak lenni valamiben, azt tovább is kell tudni adni.

Igaz, sokat tanultam itt már, de többször veszitek el a kedvemet, mint ahányszor lelkesítetek.

2015. március 18. | 11:45 | dmcdmc

Tamás:
Tőlünk (kezdőktől) nem fogadtad el a pontokat, ha csak azt nem vesszük elfogadásnak, hogy hasznosnak jelölted.

Én elvből mindent hasznosnak jelölök. (pedig kaptam egy olyan véleményt már egy bizonyos képemre, akinek a véleménye tudom, hogy egyáltalán nem volt hasznos, sőőőőt.... egyáltalán nem tud hozzászólni a képekhez érdemben, de ez megint egy másik story.)

De a mondataidnak a sugallata az volt, hogy kezdők vagytok, egy fotóra másként néztek mint én. És amiben van tudatosság, azt Ti hibának veszitek, ezzel magyaráztad a mi pontunkat.

Magyarán kifejezted azt, hogy nem értesz egyet, és hülyeség lepontozni a képedet, mert kezdők vagyunk.

Félreértés ne essék, nekem nem sértés, hogy kezdőnek titulálnak, vagy azt gondolják, hogy nem vagyok tisztában a highkey, low key fogalmával.

Viszont nem éreztem elfogadottnak a véleményem, csak azok után, hogy elkezdtek jönni a 3 pontok a már profibb fotósoktól.

Még valami: azt mondtad a tegnapi képednél, hogy csak ott merünk pontozni lentebb, ahol egyértelmű a hiba.
Ez miért baj?

Vannak olyan képek, amelyiket nem értünk, nem tudjuk, hogy készült, mi volt a fotós szándéka vele. Aminek technikájával nem vagyunk tisztában, ott nem tudunk érdemben hozzászólni. Van olyan fotó, ami nekem egyáltalán nem tetszik, odaírhatnám, hogy nem tetszik, de ha nem tudom megfogalmazni, hogy mi technikailag benne a rossz, vagy kompozíció tekintetében, akkor fölösleges lenne lepontoznom.

Ilyen volt nálam sokáig a lyukkamerás fotók is...
Számomra értékelhetetlen képek voltak, egészen addig, amíg utána nem néztem, hogy mi az a lyukkamera, és bizony mikor kiderült számomra, hogy az egy gyufásdoboz, bizony, bizony más értékrenddel nézek egy olyan képre. Sőt... terveimben áll, hogy egyszer én is kipróbálom :)

M.Ati válasza:
Itt csak a lyukkamerás fotóhoz szólnék hozzá. Ha bizonyos minőségi mutatóktól el lehet tekinteni a lyukkamera miatt, akkor lehet, hogy egy pici figyelmet érdemes lenne fordítani a képfeltöltő felszerelésre. Ha látom, hogy valaki egy olyan obival fotózik, ami Nikonban 2x annyiba kerül, akkor az ebből adódó hibákat talán el lehetne nézni. Erre írtam korábban, hogy az én obimmal a profik sem tudnának élesebb képet készíteni a távolabbi dolgokról, mert ezt tudja, és az utómunka sem tudja pótolni ezt.

2015. március 18. | 11:25 | puruczki-2

"dmcdmc":

funcionális analfabéta: tud olvasni, de nem tudja értelmezni...persze, hogy sértő....de nem nagyképű a tények ismeretében.
...ha leírom, hogy nem vettem bele a pontozásba azt, hogy tucattéma, akkor miért ez fáj neki...
...és igen beidéztem a 2-es ponthoz írt (fotózz) minősítést, azaz unalmas és tucatfotó...de ismét írom, hogy nem így pontoztam, akkor tudta értelmezni azt amit írtam? Nem!

Véleményem szerint az eredeti véleményem korrekt, tényszerű, sőt a pontozási ajánláshoz képest kedvezőbb volt...ezután persze nem hasznosnak jelölte a véleményemet...ezután simogassam meg a buksiját?

Természetesen van helyetek a fotózz-on...
...amikor én kezdtem itt, akkor is megpróbáltam a legjobb fotóimat megmutatni, az erősen gyakorló képeimet nem mutattam meg (maradtak a fióknak)...a tegnapi képemről is azt hittem, hogy jó lesz, aztán nem lett...
...high key fotózás: az alapvetően egy világítási technika, ahol a kiégés nem hiba, hanem tudatos, hogy az árnyékokat eltüntessük...az én tegnapi képem nem high key technikával készült (nem is lehetett volna), csak arra akartam utalni, hogy mint a high key-nál a kiégés nálam tudatos volt...az már más kérdés, hogy sokaknak nem tetszett...és az is más kérdés, hogy én minden értékelést elfogadtam.

M.Ati válasza:
Kedves Tamás!
Tudod, az ember akkor sem mond és főleg nem ír másokra olyanokat, mint pl. az, hogy "funkcionális analfabéta", ha éppen igaza lenne, de ebben neked nincs igazad. Attól az egy beszúrt mondattól, hogy nem vetted bele a pontozásba, még ott van az is, hogy ezért adtad a pontot, és mondat után, amire hivatkozol, sorokon át ecseteled, hogy hogyan lehetne nem tucat fotót készíteni. A véleményedben számomra éppen az a kifogásolható, hogy a sorok között sajnos nem az van, amit Te gondolsz. Persze ezzel sincsen semmi baj, mert én sem tudom a legtöbbször pontosan azt kifejezni, amit szeretnék, és még a nagy költők is írók is bevallják, hogy nekik sem megy. Arról nem is beszélve, hogy a rohanó világban elég sokan elég gyakran félreértünk dolgokat, mert nincs elég idő a gondos átolvasásra. Bevallom, hogy szokott ilyen történni velem, de most éppen nem ez a helyzet. S hogy egy picit visszadobjam a labdát, a pontozós értékelésedet hasznosnak értékeltem, az analfabétázósat pedig nem a stílus miatt. Akkor most te sem jól értettél valamit?

Emberileg nagyon csúnya dolog csak azért funkcionális analfabétázni valakit, mert nem úgy értette az értékelésedet, ahogyan Te szántad. Ráadásul olyas valakit, akit nem is ismersz, akiről gyakorlatilag semmit nem tudsz. Bár új vagyok még itt, de szerintem az ilyen minősítéseknek nincsen helye ezen az oldalon. Ha ez általános lenne, nem lennék itt, mint ahogyan az online újságok cikkeit sem kommentelem többek közt ezért sem.

Azonban tegyük félre ezt a vitát, a többiek azt írják, hogy jó fej vagy, és én ezt elhiszem nekik. Ezért spongyát rá.

adott pontszám: 3,8
2015. március 18. | 11:22 | DeZert

Szia,

Ha pontszámok leírása mentén pontoznék akkor:
alapvetően jó kép (4), tudatos (3), unalmas és tucatfotó (2) és így hármast kellene adnom, de felfelé kerekítettem :)

Igen a téma valahol elcsépelt ahogy írtad, semmi kreativitás nincs benne. Neked az első, az első mindig nagy élményt okoz neked, de nem másoknak. Attól még, hogy nemzeti szimbólum és magyarok vagyunk nem lesz egy kép feltétlenül jó. A parlament valóban szép, nekem is tetszik de ez nem elég, mert a képet kell értékelni nem az épületet.

Igen, az esti fények ilyen sárgás rondák, nekem nem tetszik, szerintem nyugodtan lehetne korrigálni. A másik, hogy a vágást szűknek érzem két oldalt, valamint egy csöppet életlen a téma, nem annyira vészes csak látható, egy kis élesítéssel orvosolható lett volna.

Remélem nincs harag. Adnék kreditet, hogy próbálkozz, de sajnos nincs 6, így nem tudok.

M.Ati válasza:
Szia! Köszönöm szépen! Szerintem így kell egy normális véleményt megírni. Gondolom, most már, hogy olvasod a többi kommentet, látod, hogy miért írom. Köszönöm a jelképes kreditet, de van elég, tudok képet feltölteni. De tanultam, egyelőre nagyon megnézem, hogy mit engedek pontozni, és mit csak véleményezni. :-), illetve a pontozást is másként fogom értékelni. :-)

2015. március 18. | 10:57 | dmcdmc

az egyediségről még annyit, hogy nekem van egy egész jó ötletem, hogy szeretnék Budapest Lánc-hídjáról egy fotót készíteni. (ez is egy elcsépelt téma) Ha sikerül, fel is töltöm majd ide, kíváncsi vagyok, hogy az is elcsépelt, lerágott lesz, vagy abban láttok majd valami egyedit.
Én mindenképpen vallom azt, hogy egyedit alkossunk, az más kérdés, hogy jelenleg mi még nem mindenből tudunk egyedit alkotni.
Én nem egy helyszínre visszamentem már fotózni, hogy megtaláljam a megfelelő kompozíciót, és ha már megvan, akkor szeretnék valami egyedit is bele vinni. Ezekkel a mondataitokkal amúgy szerintem Attila és én is egyetértünk!

M.Ati válasza:
Igen, egyetértek vele én is.

2015. március 18. | 10:53 | dmcdmc

Birdie!

A te megfogalmazásodban sokkal másabb ez. És én tudtam is, mikor Attila feltöltötte, hogy 4-estől jobb nem lesz a kép. Én személy szerint nem is vártam egyáltalán 5 pontot a képre.
Sőt, hogy őszinte legyek nekem egy 2 pontra értékelt kép is nagyon jó, ha abból tanulti tudtam, hogy hogy lett volna 3, vagy 4 pontos.

Tudtam, hogy nem kék órás, nem új szerű ez a parlament, magyarul tucatfotó.

Viszont a pontot nem azért vonta le Tamás, mert tucat, és ez alapján nem lehet a kék óra sem az ok, mert azt mondta, hogy attól lett volna nem tucatfotó. Itt az életlen hatása miatt lett 3-as, ami viszont azért értékben saját véleményem szerint sem két pontot von le, legalább is nem olyan mértékben életlen ez a fotó, mint a mókusos, ami 3.88 pontos kép, és nem beszélve róla, hogy azért az is tucatfotó valamelyest.

És ez most lehet, hogy a szavakon való lovaglás, de egy picit lássátok a másik oldalt is.

És igen igazad van, ez egy gyakorlás, az utunk elindítása volt a cél, és tanuló szándékkal vagyunk itt a fotozzon.

Pl a lánchidas képnél egy nagyon jó tanácsot adtál, az ilyen kommentek nagyon értékesek.
De ez ott van Tamásban is, hogy értékes tanácsot tudjon adni, de nem jött most ki, viszont a degradáló mondat igen, ami szerintem jogtalan volt, és ez nem habitus kérdése. Én is elég erős jellem vagyok, de megadom a tiszteletet felétek, ha kell elnézést kérek, és azt hiszem Birdie, rajtam érződik is az alázat, a tisztelet felétek.
Nyílván nem várom Tamástól, hogy ő legyen tisztelettel felénk, de emberileg ez akkor is egy erős mondat volt, és számomra itt a tisztelet meg is szűnt feléje.
(Amit őt biztosan hidegen hagyja)

Ennyi.

M.Ati válasza:
Két részre bontanám. Ma már tudom Tamás jóindulattal adott három pontját jobb szemmel nézni. Meggyőztetek. A "funkcionális analfabéta" viszont bántó, én bocsánatot szoktam kérni ha ilyen kicsúszik a számon (írni pedig soha nem írom le). Tamásnál itt még visszatérek erre egy szó erejéig.

2015. március 18. | 10:32 | Birdie

dmcdmc: nem arról van szó, hogy nincs helyetek az oldalon, de ha feltöltötök egy középre helyezett (na most direkt ezt írtam, hehe) pitypangot, akkor is száguldozni fognak a 2 pontok (és KÖNYÖRGÖM, NEM KETTESEK!), mert unalmas és tucat, még akkor is, ha előtte lespriccelitek "giccsvízzel".
Viszont attól, mert unalmas és tucat és 2 pontot kap, attól még ujjgyakorlatnak jó lehet, de ne is várjatok egy ilyen fotóra tömeges 5 pontokat.
Próbáljatok olvasni a sorok között!

Igen, itt többféle habitusú ember van, van aki finomabban, van aki keményebben fogalmaz, van aki meg nem is akar konfrontálódni és inkább nem is ír olyan képre, amire rossz pontot adna. De azt be kell látnotok, hogy a fotózásban akkor tudtok előrébb jutni, ha a technikai dolgok megtanulása után/mellett az újszerű meglátásokat, megoldásokat is keresitek.

M.Ati válasza:
Na ezért volna jó a kezdőket más szemmel nézni. Én vállalnám, hogy a nevem mellett legyen egy jel, ami erre utal, és akkor a profik is más szemmel nézhetnének. Ami A profiknak tucat, az nekünk lehet agy fejlődés is. Az sem zavarna, ha mindig tudnák, hogy ki vagyok az értékeléskor. A birkózó edző is látja a gyerekeket munka közben, nincs zsák a fejükön. :-) De értem, nem kettes, hanem két csillag. :-)

2015. március 18. | 10:29 | Birdie

Ja: technikailag egyébként rendben van, szépen megtaláltad a merőlegest és a szimmetria is jó. Tamás kékórás tippjét adtam volna én is, de még azt is valamivel fel kellene dobni, hogy érdekessé váljon.

Egyébként ha hiszed, ha nem, nekem nincs egyetlen fotóm sem a parlamentről. Pont azért, mert olyat úgysem tudnék, ami érdekes, olyat meg nem akartam lőni, amit már ezren meglőttek úgyanígy (persze simán lehet, hogy más képpel meg megtettem ezt :) ).
És ráadásul nem is bp-i vagyok ;)

Na de ettől függetlenül gyakorlásnak nagyon jó terep de azt azért ne várd, hogy ettől a képtől sokan hasra fognak esni. Nem azért, mert nem jó és nem azért, mert rosszul csináltad, hanem azért, mert ezerszer ugyanígy fotózott és semmmi újat nem ad. Ujjgyakorlatnak viszont jól sikerült, s mivel nyilván ez is volt a célod, nem újat alkotni, az értékeléseket is ennek megfelelően kellene a helyén kezelned!

M.Ati válasza:
Köszönöm, minden szavaddal egyetértek.

2015. március 18. | 10:26 | Birdie

"Ugyanakkor sajnálom, hogy szerinted a kép csupán már attól rossz, mert előtte már sokan bemutatták így a témát."

Én nem látom, hogy Tamás azt írta volna, hogy rossz a kép.
Azt írta, hogy unalmas, elcsépelt. S ez idehaza bizony igaz is.

M.Ati válasza:
Kedves Birdi! Köszönöm, hogy hozzászóltál. Lehet, hogy az a baj, hogy annak, aki ezer éve itt van, ez nem jelent rosszat, mert tudja, hogyan használjátok a kifejezést. Egyébként nekem is sokszor eszembe jut, hogy alkalmazzak egy spéci nézőpontot (lsd, vonatsínes fotót), de szerintem egyelőre még inkább hasznos, ha kommerszebb témákat próbálom meg lefotózni a lehető legjobban. Ez nem azt jelenti, hogy nem vagyok képes így látni a világot, de egyelőre még ritkán fotózok így. Annyira egyedi pedig nem is akarok lenni, mert az több időt rabolna el, mint amennyit az életem pillanatnyilag megenged. No meg hol tartok én még attól!

Üdv, M.Ati

2015. március 18. | 10:05 | dmcdmc

"...sajnos funkcionális analfabétáknak írunk a képei alá... "

ez azért sértő, és degradáló, nem mellesleg nagyképű. pont úgy, mint a tegnapi képednél is, ami nem mellesleg kapott 22 véleményt, hogy nem jó, aminél merőben kritizáltál mindenkit, hogy nem tudják mi az a high key fotó... közben kiderült, hogy Te voltál nagyon messze a highkeytől.

Ezt nem vártam volna tőled, lehet, hogy van a feltöltött képeidből 90 db 5pontos, 20 darab 4.8 pontos, de egy kis alázat a témához rád is rád fér. Illetve egy kis segítőszándék a másik felé is.
Mert világos példája vagy annak, hogy lásd Te sem mindig találsz bele a tutiba.

M.Ati válasza:
Erre majd az érintettnél reagálok.

2015. március 18. | 09:51 | dmcdmc

Sziasztok!

Mivel együtt voltunk fotózni, így a képet kicsit sajátomnak is érzem.
Én a pontozást elfogadom, de lenne pár kérdésem a pontozókhoz, ezért bízom benne, hogy visszatérnek még ide.

Először is neked Tamás (puruczki-2):

Attila is, és én is nagyon kezdő (még csak fotósok sem), inkább kattintgatók vagyunk.

Az itteni megfogalmazás szerint hobbi fotósok vagyunk (bár ez sem teljesen ránk igaz, mert azért mi keressük a kompozíciót is)

Az oldal az ilyen fotósokat is szívesen látja, ezt találtam a szabályzat menüpont alatt.

Kérdezem én, aki ilyen hobbi fotós, az mivel kezdje? Nyilván nekünk egy középről fotózott Parlament esti órában is egy rendkívül értékes képet ad. És nagy öröm megfotózni a sajátunkat, akkor is, ha több ezer számra lehet látni a jobbnál jobb fotókat a neten ugyanebből a szögből.
Én azt gondolom, hogy aki Budapesten él, és elkezdi a fotózást, akár komoly szándékkal, biztos vagyok benne, hogy megfogja fotózni az Országházat, mert az a kép az övé, sajátja, és elteheti a gyűjteményébe. Akkor is, ha letöltheti a google image keresőjét használva ugyanazt a képet. Ezt az érzést azt hiszem nem kell magyaráznom senkinek, hogy mi a különbség egy saját készítésű képnél.

Attól az a kép már ennyire értéktelen, mert valaki hobbifotós, és ő még örömöt lát egy olyan fotóban, amit mindenki más megfotózott már?
Azért van ebben a képben munka. Ami nyilván abból is adódik, hogy kezdők vagyunk még. A megfelelő rekeszt próbáltuk megtalálni, ami még nem ad annyira részlettelen fotót, a megfelelő fehéregyensúllyal, hogy ne kapjunk nagyon sárgás parlamentet, kellőképpen hosszú zársebesség megválasztása, hogy a Dunát megfagyasszuk. Ezzel a képpel 1 - 1,5 órát szöszmörögtünk a helyszínen, hogy azt kapjuk, amit szeretnénk.

Ezzel most nem magyarázkodni szeretnék, csak talán megértetni a mi nézőpontunkat is.
Sok fotós veleszületett képessége, hogy valami egyedit lát meg a valóságban, és azt megtudja fotózni technikától függetlenül is. Akinek ez nincs, az fejleszti. Ezek vagyunk mi, akik még nem látnak olyan mértékben egyedi módon, mint ahogy teszitek ezt Ti, már sokkal tapasztaltabb fotósok.

De akkor ez azt jelenti, hogy nekünk nincs is helyünk ezen az oldalon?
Vagy van, de jobb lenne három kategóriára osztani a csapatot? Kezdők, Haladók, Profik?
Mert akkor a saját mezőnyünkben mérettethetnénk meg a képeinket?

Most egy olyan mezőnyben vagyunk, akiktől a mi képességeink messze vannak, így a képeink nem olyan egyediek, mint a Ti képeitek. Ettől függetlenül nem biztos, hogy az a kép rossz, csak már láttad ugyanazt többször.

Akkor ne töltsük fel ide, hogy tanulhassunk, jó esetleg valaki jó tanáccsal lásson el ?

És ez alatt nem azt értem, hogy minek fotózol Parlamentet, mert már mindenki lefotózta..

Nem látok különbséget ebben, mint abban, amikor valaki beáll szemben egy házhoz, mert lát egy érdekes ablakot, és lefotózza.
Ebből is láttunk már millió képet, még is látok ilyeneket feltölteni itt elég elismert fotósoktól is.

Az, hogy mi egyedi, vagy mi nem, szintén nagyon szubjektív. Nekem sokszor az sem túl egyedi, hogy egy oszlopot alulról megfotózunk, majd a harmadolóra rakjuk, és mivel egy fotográfus készítette, ezért az 5 pont.
Vagy vannak olyan minimál képek, amin van három vonal egy kék háttérrel... az sem túl egyedi, még ha ritka is az ilyen képek az oldalon.
(Ezzel most nem célozgatok senkire, és semmire)

Igen tucatfotó, mindenki tudja. Még mi is.
De nem hiszem, hogy a pontozásodban nem volt benne ez, mert kritikának csak az életlent írtad, ami miatt nem hiszem, hogy 3 pontot veszítene az értékéből annyira nem életlen, mert azt mondtad inkább 2-es a kép...

Botond (Espíritu)

Miért dől a kép? Melyik irányba, mondd el a nekünk.

Azért kérdezem, mert én letöltöttem a képet, és ráhúztam nem egy egyenest, és mindenhol vízszintben látom a horizontot. Esetleg szembe akar dőlni a parlament? Vagy hátra?
És az miért van? Mit hibáztunk el? Hogy lehetne javítani, korrigálni?

Félre ne értsd a kérdésemet, ez tényleg kérdés, azért kérdezzük, hogy tanuljunk belőle. És igen Tőletek, akik itt elismertebb fotósok.

Várom válaszotokat, remélem visszatértek ide.

Üdv,
Gergő

M.Ati válasza:
Köszönöm Gergő, szívemből szóltál. Ezért írtam az alábbi linken, hogy kéne egy kezdő kategória, ami állítólag nem lehet. Vagy tényleg átnevezni a poroszos iskolai osztályra emlékeztető pontokat csillagokra, ahogyan birdie szerint fel kell fogni őket. A kezdők mércéje nem azonos a profikéval. Mivel van egy beidegződés, miszerint a 2-es rossz érdemjegy, nehéz elfogadni, hogy 2-est kapsz valamiért, amiért sokat dolgoztál, és azért annyira nem rossz (a kezdő mércével).

Botond szerintem arra gondol, hogy befelé dől az épület két széle.

Üdv, M.Ati

2015. március 18. | 09:42 | puruczki-2

Sajnos nem tudsz olvasni:
"Persze nekünk ez egy elcsépelt téma, de nem ezért vontam.."

...és azok a konkrétumok, hogy mikor lett volna jobb, és az hogy életlen, az már nem érdekes...ugye? ...és Te vársz véleményt a képeid alá?

...sajnos funkcionális analfabétáknak írunk a képei alá...

M.Ati válasza:
Idézlek: "3-as adok, de ez sajnos inkább 2-es, mert unalmas, tucatfotó..." No comment. Tucat ide vagy oda, élesség meg amoda, ennyire nem rossz a kép. A személyeskedő és sértő vitába nem megyek bele. Szép napot!

Üdv, M.Ati

adott pontszám: 4,8
2015. március 18. | 09:01 | Bigboy

Szia. Szép lett nagyon. De szerintem még mindig nincs teljesen középről fotózva. Még pár méterrel arrébbról kellene elkészíteni szvsz. Illetve picit hidegebben jobban tetszene. (jó is az a csoportos fotózás, mi is szoktunk pár pentaxos haverral :) )

M.Ati válasza:
Szia! Köszönöm szépen a véleményedet! Tovább mentünk pár métert, de aztán vissza is jöttünk, mert ezt ítéltük meg a legjobb helynek. Érdekes, hogy a tornyok alapján lehet, hogy még mennünk kéne, de ha összességében nézed, talán van egy olyan csalóka érzés, hogy már rág túlmentünk Északi irányba. Talán a Duna kanyarodása és az épület tájolása miatt. Köszi, és szép napot!

Üdv, M.Ati

adott pontszám: 2
2015. március 18. | 01:20 | Espíritu

Szia!
A téma valóban elcsépelt, de ez az igazi kihívás, az ilyen témában újat, egyedit alkotni. Úgy gondolom, hogy ez neked a jelen képpel nem sikerült.
Jó lett volna egyedi időpontot, természeti jelenséget választani a fotó elkészítéséhez. Ezzel a fekete, semmitmondó éggel nem így történt. Jó lett volna egy kék órás időpontban, vagy viharba, vagy különös napfelkeltében meglőni ezt a képet.
Jó lett volna egyedi látószöget, perspektívát választani. Te a legmegszokottabb, középről meglőtt elkészítési módot választottad.

Tehát számomra alapvető hiba, hogy Te magad semmi egyedit nem adtál a képhez, csak rögzítetted egy olyan pillanatban és szögből, ahonnét mindenki gyakran látja.

Ami még ront, hogy technikailag sem lett igazán jó a kivitelezés, mert
- életlen a kép
- torul a kép, látható, hogy hanyatt esik az épület.
Ezeket utómunkával mind lehetett volna korrigálni.

Így a fentiek fényében számomra ez csak egy elfogadható, tucatfotó.

M.Ati válasza:
A két pont irreálisan alacsony, bár minden nézőpont kérdéde. A tucat fotóról írt véleményemet olvashattad már az előző A értékelésnél. Amiket leírtál, magam is tudom, de így akartam. Én most éppen itt tartok, akartam egy ilyet. Annak ellenére, hogy nem újszerű, és nem agyon utómunkázott, attól még szép. Ezzel az obival te sem tudnál élesebb képet készíteni.
Tudom, hogy ez nem a te hibád, az oldal koncepcionálisan nem támogatja a tanulókat. Ettől nekem ez a kép még tetszik, és fejlődést is képvisel. Egyelőre nekem ez is örömet okoz, és majd fotózok egyedit is. Köszönöm a véleményedet.

Üdv, M.Ati

😃

adott pontszám: 3
2015. március 17. | 22:38 | puruczki-2

3-as adok, de ez sajnos inkább 2-es, mert unalmas, tucatfotó...
Persze nekünk ez egy elcsépelt téma, de nem ezért vontam...ha már Parlament akkor ez a fotó sokkal jobban mutatna un. kék órában, vagy napfelkelténél, ahol nem lenne ennyire koromfekete a környezet, adna a már elcsépelt témának valami pluszt....
...sajnos a szemszög is nagyon szokványos (ajánlom megnézni "abuk" Kísértetház című fotóját, ahol legalább valami újdonságot vitt a témába...azt is lehetett volna másolni)...
...és ami még technikai hiba, hogy életlen...nem biztos, hogy ezzel az objektívvel lehetne részletesebbet - mondjuk leméretezve nem is látszana -, ezért egy utóélesítést érdemes lett volna a képen még csinálni.

M.Ati válasza:
Köszönöm az értékelésedet! Ugyanakkor sajnálom, hogy szerinted a kép csupán már attól rossz, mert előtte már sokan bemutatták így a témát. Lehet, hogy ez itt egy általános vélemény, de szerintem hibás hozzáállás. Főleg a képhez fűzött megjegyzésem ismeretében. Elfogadom a kritikát (hiszen valóban nem újszerű a nézőpont), lehúzó pont nélkül. Ez a kép bár nem olyan jó, mint abuk fotója, ez kétségtelen, mégsem annyira rossz, mint ahogyan értékelted. Az értékelésed egyedüli hasznos momentuma abuk fotója. Bocsánat az őszinteségért.

Üdv, M.Ati