- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2014. május 4. 11:29
Érzelmi pulzálás. A japán nő lelke (én), és a külvilág (nem én) közötti feszültségből eredő dühkitörés. Zuhanásokkal teli, kariatida pózokkal ellenpontozott, óriási intenzitású össztáncok keverednek klasszikus és popzenei aláfestésekkel. Ikuyo Kuroda, a társulat vezetője és a darab koreográfusa így fogalmaz: „Mindig is foglalkoztatott az egyetlen bőrréteg által elválasztott belső és külső gondolata, a saját különleges lényem és a külvilág megkülönböztetésének lehetősége. Ezért van az érintésnek kitüntetett szerepe nálam.” A BATIK kizárólag női táncosokból álló társulat, melyet Kuroda alapított 2002-ben. Még ebben az évben elnyerték a Seine Saint Denis Nemzetközi Koreográfus Találkozó yokohamai platformja nemzeti díjat, mellyel a professzionális kortárs táncszakma hivatalosan is elismerte a társulatot. Ikuyo KURODA hat évesen kezdett klasszikus balettet tanulni. A Tani Momoko Balett Társulatban végzett munkája mellett, 1997-ben a londoni Lábán Központban kezdte meg kortárs tánc tanulmányait. Már a BATIK koreográfusaként japán egyik legrangosabb szakmai versenyén, a Toyota Koreográfusi Díjon, elnyerte a Következő Generációs Koreográfus elismerést, melyet több szólóprodukció, vendég-koreográfusi felkérés követett. Táncosként a Nagy József által rendezett Asobu című produkcióba kapott meghívást.
simongab válasza:
Te tudod :D
látod, mennyit begépeltél aztán lefikázzák a mesterek. hiába, sok év gyerekfotózással messzire lehet jutni, ne keseredj el, neked is menni fog!
simongab válasza:
Hogy mi drága? :D
Értem a segítö szándékod, hogy a leírással adsz kis iránymutatást nekünk, mit is látunk. Mondanám, hogy szükségünk is van rá, hiszen anélkül ez a kép bármi lehetne.....egy vita hevében erösen gesztikuláló, vagy egy kórust átéléssel vezénylö nö is. És igen, egy számunkra szokatlan színészi elöadás is.
De a támpontod sem teszi jobbá a képet. Nem lesz látványosabb a jelenet. Ez mindentöl függetlenül egy nem túl kifejezö, rossz (erös) fények, rossz árnyékok mentén készített, nem a megfelelö helyen éles mozdulat és elkapott tekintet. Nem olvasható le az arcról igazából sem átélés, sem eröfeszítés, semmilyen tartalmas gesztikulálás vagy mimika. Inkább látszik valaki egy rossz pillanatának, mint egy színészi teljesítménynek.
Ha ez a fotó lenne a prospektushoz mellékelve, nem csábítana arra, hogy megnézzem az elöadást.
Fotós szemmel nekem a szerkesztés is kérdöjeles. Ha látnám a darabot, talán tudnám értelmezni a kompozíciódat, hiszen össze lehetne kötni a tartalommal....de így nem találom benne a tudatosságot. Pedig biztos vagyok benne, hogy Te érezted, amikor exponáltál. A fotó nekem így mégsem ad vissza semmit az elöadás hangulatából.
Üdvözlettel! Pilipár
simongab válasza:
Nem mindig kell csábítani, és igen életlen, ez ebben a szegmensben belefér, épp az egyik nem táncos darab óriásplakátján láttam egy pici bemozdulást a minap. Táncnál a nagy bemozdulás is megengedett. Ez egy sorozat része, a magyarázó szöveget utólag tettem oda, de mégy így sem esett le a "közönségnek" hogy mit lát. A laikusok is jobban érzik ezt magyarázat nélkül, ez szomorú az itt összegyültekre. Köszi
Üdv
Gábor
Szia! Jó volt olvasni a hosszú leírást, de én itt a képről szólnék elsősorban. A téma klassz, de számos zavaró tényezőt vélek felfedezni a kidolgozásban és a szerkesztésben: I. a hölgy előtt kevés teret hagytál, amit még hangsúlyosabbá tesz az, hogy a háta mögött viszont egy hatalmas (teljesen fekete, információ nélküli) üresség tátong. II. Az élesség sem lett tökéletes véleményem szerin (nem mondom, hogy könnyű elérni ilyen környezetben). Mindezek ellenére van egy különleges hangulata a képnek az arc apró rándulásai és a színvilágnak köszönhetően. Szerintem mindenképp folytatandó a téma... Üdv
simongab válasza:
Nem érzed hogy az elhelyezés a feszültség miatt van. Egyébként egy űtöbb részes sorozat egyik eleme, ami itt leállt: A történet az hogy a MAFOSZ ra indítottam képeket, és azt gondoltam itt is kikérem a társaság véleményét. Sajnos az oldal nagyon sokat romlott az itt eltöltött 10 év alatt, mégis megpróbáltam :D A reakciók nagyon nagy része minden elképzelést mélyen alúlmúlt! Köszi
Üdv
Gábor
Szia!
Én csak egyet kérdeznék...
Miért nem előtte van a nagyobb tér?
Mögötte van talán a külvilág?:)
simongab válasza:
Leülhetsz, egyes :D
Szamomra ez egy magaval ragado, erzelemmel toltott kep! A tancos arca lathatoan feszult... talan meg konnyezik is hozza. Tetszik a szinvilag is. Az, hogy a kepbol kifele nez, szerintem pont passzol a fura testhelyzetehez. Engem inkabb csak a fekvo formatum zavar kicsit. Talan, jo lenne tobbet latni az alakjabol! Vagy meg szukebbre vagni a kepet es portre iranyba vinni a dolgot.
simongab válasza:
Mostanában úgy alakult az életem, hogy minden képet fekvőben és mozgóban kell gondolnom :D Egyébként Jól érzed hogy az elhelyezés a feszültség miatt van. Egyébként egy űtöbb részes sorozat egyik eleme, ami itt leállt: A történet az hogy a MAFOSZ ra indítottam képeket, és azt gondoltam itt is kikérem a társaság véleményét. Sajnos az oldal nagyon sokat romlott az itt eltöltött 10 év alatt, mégis megpróbáltam :D A reakciók nagyon nagy része minden elképzelést mélyen alúlmúlt! Tisztelet a kivételnek, örülök hogy írtál. Köszi
Üdv
Gábor
Szia!
Ezen a képen szinte ugyanazt látom, amit az előző értékelésemnél. Van egy fantasztikus szöveg, amit a fotós leírt, ahelyett, hogy a kép mesélné el.
Szerintem ez hiba. Miért? Mert a fotózás szerintem pontosan arról kellene szóljon, hogy a kép mesél és nem a fotós. Ha a fotós elmeséli a képet, akkor az a kép nem sokat ér.
De én itt is elrugaszkodom a szövegtől és csak a képet nézem.
A hölgy kifele néz a képből. Szépen a harmadolóban van, de pont fordítva a szokásos. A tekintet irányába szokás több teret hagyni. Ráadásul itt a háta mögötti fekete részen egyáltalán nincs képi információ. -na ha ettől elrugaszkodom, akkor képes vagyok azt hinni, hogy amit írsz a kép mellett, a nő lelke és a külvilág. Talán ezt akartad bemutatni. De akkor nincs közöttük kapcsolat.
A fények szerintem nem voltak nagyon jók. Az arc foltos. De erről gondolom nem tehetsz.
Leírom, amit érzek: szerintem voltál egy előadáson, talán tánc, nem tudom. Ültél a közönség soraiban. Az előadás lenyűgöző volt, szinte magával ragadott téged. Készítettél fotókat. Természetesen ezeket visszanézve, újra és újra felidéződik benned az érzés, amit ott bele költözött a lelkedbe. Ezért is, a képet jobbnak látod mint pl én, aki azt sem tudom mi ez az egész.
És ez a titok nyitja. TE többet látsz benne, mint én. Ez az, amiért én csak azt érzem hibás a fotó.
Az élességet nem érzem elég határozottnak. A színvilága nekem a fények miatt talán nem jön be. Az az érzésem, hogy ha így szerkeszted meg, hogy a háta mögött üres a tér, adj valamivel több támpontot a nézőnek, hogy megértse mi zajlik éppen a képen. És ezt ne szövegben add meg a kép mellett.
Nekem ez a véleményem.
Üdvözlettel
Vadliba
simongab válasza:
Ezt nem a fotós írta, hanem a művészek, és itt sokaknak sem tartalmi sem formai témákról lövésük sincs, ezért próbáltam egy mankót adni. A helyzet az hogy egy MAFOSZ előválogatóra mérem le a képeimet, nyilván én elfogult vagyok. A negatív vélemény is vélemény, sőt. Azt írod, pont ahogy szokásos. És nem teszed fel a kérdést hogy mért? Hogy én aki a darabot láttam, mért tartottam ezt fontosnak? Nincs képi elem mögötte, hanem ÜRESSÉG. Talán minden apró mozzanat fontos...talán nem. Az érzés érdekel. Mi is a címe? Ami még felmerül bennem: voltál e efféle produkcióban, fotóspróbán vagy egyéb alkotó szituációban amikor az van és ott, és meg kell ragadnod, át kell adnod, átszűrnöd magadon, és végül kiadnod amit lényegesnek tartassz. Érdekelnének ezek a dolgok, mert Te jársz a legközelebb a szerintem lényeghez. Meglepő ebben a körben ami a kezdetek óta nagyon sokat változott és nagyon rossz irányba, erről órákat lehetne beszélni...
Köszi
Üdv
Gábor
Szia!
szerintem a pillanat nem a legjobb lett,nyilván táncról van szó és talán ha egy érdekesebb mozzanatban örökíted meg,amiben az arc mimikából több látszik és az arcból is,az már jobb lenne, a vágás az egyáltalán nem jó, ballra néz a hölgy, de jobbra a kép üres, szóval ballra kellett volna pozícionálnod a kamerát..
Üdv.
simongab válasza:
Igen a táncról szól, és talán az arcról is. Vajon mit akartam az ellenpontozott elhelyezéssel?
Szia. Nekem nem igazán jön le, hogy mit is csinál tulajdonképpen a hölgy, csak azt látom az eltorzult arcáról, hogy rendkívül erőlködik valamin - legalábbis úgy látszik. Nem merek találgatni, elképzelni sem tudom mit csinál. A háta mögött a nagy üres feketeség minek? Szóval nekem nem jön át a fotó üzenete, sajnálom, a kompozíciót nem értem, hibásnak látom.
simongab válasza:
Igazából keresek majd egy egyértelműbb képet ahol jobban látszik mit csinál?
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.