BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
2,57
KATEGÓRIA: egyéb
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2014. május 4. 11:29
SHOKU 2.

Érzelmi pulzálás. A japán nő lelke (én), és a külvilág (nem én) közötti feszültségből eredő dühkitörés. Zuhanásokkal teli, kariatida pózokkal ellenpontozott, óriási intenzitású össztáncok keverednek klasszikus és popzenei aláfestésekkel. Ikuyo Kuroda, a társulat vezetője és a darab koreográfusa így fogalmaz: „Mindig is foglalkoztatott az egyetlen bőrréteg által elválasztott belső és külső gondolata, a saját különleges lényem és a külvilág megkülönböztetésének lehetősége. Ezért van az érintésnek kitüntetett szerepe nálam.” A BATIK kizárólag női táncosokból álló társulat, melyet Kuroda alapított 2002-ben. Még ebben az évben elnyerték a Seine Saint Denis Nemzetközi Koreográfus Találkozó yokohamai platformja nemzeti díjat, mellyel a professzionális kortárs táncszakma hivatalosan is elismerte a társulatot. Ikuyo KURODA hat évesen kezdett klasszikus balettet tanulni. A Tani Momoko Balett Társulatban végzett munkája mellett, 1997-ben a londoni Lábán Központban kezdte meg kortárs tánc tanulmányait. Már a BATIK koreográfusaként japán egyik legrangosabb szakmai versenyén, a Toyota Koreográfusi Díjon, elnyerte a Következő Generációs Koreográfus elismerést, melyet több szólóprodukció, vendég-koreográfusi felkérés követett. Táncosként a Nagy József által rendezett Asobu című produkcióba kapott meghívást.  

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2014. május 26. | 12:34 | Pulykakakas

Tehát hülyék vagyunk, hogy a művészetedet nem értjük:D

simongab válasza:
Te tudod :D

2014. május 8. | 22:11 | Rosztov

látod, mennyit begépeltél aztán lefikázzák a mesterek. hiába, sok év gyerekfotózással messzire lehet jutni, ne keseredj el, neked is menni fog!

simongab válasza:
Hogy mi drága? :D

adott pontszám: 2,5
2014. május 6. | 19:33 | pilipár

Értem a segítö szándékod, hogy a leírással adsz kis iránymutatást nekünk, mit is látunk. Mondanám, hogy szükségünk is van rá, hiszen anélkül ez a kép bármi lehetne.....egy vita hevében erösen gesztikuláló, vagy egy kórust átéléssel vezénylö nö is. És igen, egy számunkra szokatlan színészi elöadás is.
De a támpontod sem teszi jobbá a képet. Nem lesz látványosabb a jelenet. Ez mindentöl függetlenül egy nem túl kifejezö, rossz (erös) fények, rossz árnyékok mentén készített, nem a megfelelö helyen éles mozdulat és elkapott tekintet. Nem olvasható le az arcról igazából sem átélés, sem eröfeszítés, semmilyen tartalmas gesztikulálás vagy mimika. Inkább látszik valaki egy rossz pillanatának, mint egy színészi teljesítménynek.
Ha ez a fotó lenne a prospektushoz mellékelve, nem csábítana arra, hogy megnézzem az elöadást.
Fotós szemmel nekem a szerkesztés is kérdöjeles. Ha látnám a darabot, talán tudnám értelmezni a kompozíciódat, hiszen össze lehetne kötni a tartalommal....de így nem találom benne a tudatosságot. Pedig biztos vagyok benne, hogy Te érezted, amikor exponáltál. A fotó nekem így mégsem ad vissza semmit az elöadás hangulatából.
Üdvözlettel! Pilipár

simongab válasza:
Nem mindig kell csábítani, és igen életlen, ez ebben a szegmensben belefér, épp az egyik nem táncos darab óriásplakátján láttam egy pici bemozdulást a minap. Táncnál a nagy bemozdulás is megengedett. Ez egy sorozat része, a magyarázó szöveget utólag tettem oda, de mégy így sem esett le a "közönségnek" hogy mit lát. A laikusok is jobban érzik ezt magyarázat nélkül, ez szomorú az itt összegyültekre. Köszi
Üdv
Gábor

adott pontszám: 3,9
2014. május 5. | 14:00 | tamasbellak

Szia! Jó volt olvasni a hosszú leírást, de én itt a képről szólnék elsősorban. A téma klassz, de számos zavaró tényezőt vélek felfedezni a kidolgozásban és a szerkesztésben: I. a hölgy előtt kevés teret hagytál, amit még hangsúlyosabbá tesz az, hogy a háta mögött viszont egy hatalmas (teljesen fekete, információ nélküli) üresség tátong. II. Az élesség sem lett tökéletes véleményem szerin (nem mondom, hogy könnyű elérni ilyen környezetben). Mindezek ellenére van egy különleges hangulata a képnek az arc apró rándulásai és a színvilágnak köszönhetően. Szerintem mindenképp folytatandó a téma... Üdv

simongab válasza:
Nem érzed hogy az elhelyezés a feszültség miatt van. Egyébként egy űtöbb részes sorozat egyik eleme, ami itt leállt: A történet az hogy a MAFOSZ ra indítottam képeket, és azt gondoltam itt is kikérem a társaság véleményét. Sajnos az oldal nagyon sokat romlott az itt eltöltött 10 év alatt, mégis megpróbáltam :D A reakciók nagyon nagy része minden elképzelést mélyen alúlmúlt! Köszi
Üdv
Gábor

2014. május 5. | 13:33 | Pulykakakas

Szia!

Én csak egyet kérdeznék...
Miért nem előtte van a nagyobb tér?
Mögötte van talán a külvilág?:)

simongab válasza:
Leülhetsz, egyes :D

2014. május 5. | 12:17 | dekaaa

Szamomra ez egy magaval ragado, erzelemmel toltott kep! A tancos arca lathatoan feszult... talan meg konnyezik is hozza. Tetszik a szinvilag is. Az, hogy a kepbol kifele nez, szerintem pont passzol a fura testhelyzetehez. Engem inkabb csak a fekvo formatum zavar kicsit. Talan, jo lenne tobbet latni az alakjabol! Vagy meg szukebbre vagni a kepet es portre iranyba vinni a dolgot.

simongab válasza:
Mostanában úgy alakult az életem, hogy minden képet fekvőben és mozgóban kell gondolnom :D Egyébként Jól érzed hogy az elhelyezés a feszültség miatt van. Egyébként egy űtöbb részes sorozat egyik eleme, ami itt leállt: A történet az hogy a MAFOSZ ra indítottam képeket, és azt gondoltam itt is kikérem a társaság véleményét. Sajnos az oldal nagyon sokat romlott az itt eltöltött 10 év alatt, mégis megpróbáltam :D A reakciók nagyon nagy része minden elképzelést mélyen alúlmúlt! Tisztelet a kivételnek, örülök hogy írtál. Köszi
Üdv
Gábor

adott pontszám: 2,9
2014. május 4. | 20:21 | Vadliba

Szia!

Ezen a képen szinte ugyanazt látom, amit az előző értékelésemnél. Van egy fantasztikus szöveg, amit a fotós leírt, ahelyett, hogy a kép mesélné el.
Szerintem ez hiba. Miért? Mert a fotózás szerintem pontosan arról kellene szóljon, hogy a kép mesél és nem a fotós. Ha a fotós elmeséli a képet, akkor az a kép nem sokat ér.
De én itt is elrugaszkodom a szövegtől és csak a képet nézem.
A hölgy kifele néz a képből. Szépen a harmadolóban van, de pont fordítva a szokásos. A tekintet irányába szokás több teret hagyni. Ráadásul itt a háta mögötti fekete részen egyáltalán nincs képi információ. -na ha ettől elrugaszkodom, akkor képes vagyok azt hinni, hogy amit írsz a kép mellett, a nő lelke és a külvilág. Talán ezt akartad bemutatni. De akkor nincs közöttük kapcsolat.
A fények szerintem nem voltak nagyon jók. Az arc foltos. De erről gondolom nem tehetsz.

Leírom, amit érzek: szerintem voltál egy előadáson, talán tánc, nem tudom. Ültél a közönség soraiban. Az előadás lenyűgöző volt, szinte magával ragadott téged. Készítettél fotókat. Természetesen ezeket visszanézve, újra és újra felidéződik benned az érzés, amit ott bele költözött a lelkedbe. Ezért is, a képet jobbnak látod mint pl én, aki azt sem tudom mi ez az egész.

És ez a titok nyitja. TE többet látsz benne, mint én. Ez az, amiért én csak azt érzem hibás a fotó.

Az élességet nem érzem elég határozottnak. A színvilága nekem a fények miatt talán nem jön be. Az az érzésem, hogy ha így szerkeszted meg, hogy a háta mögött üres a tér, adj valamivel több támpontot a nézőnek, hogy megértse mi zajlik éppen a képen. És ezt ne szövegben add meg a kép mellett.

Nekem ez a véleményem.

Üdvözlettel
Vadliba

simongab válasza:
Ezt nem a fotós írta, hanem a művészek, és itt sokaknak sem tartalmi sem formai témákról lövésük sincs, ezért próbáltam egy mankót adni. A helyzet az hogy egy MAFOSZ előválogatóra mérem le a képeimet, nyilván én elfogult vagyok. A negatív vélemény is vélemény, sőt. Azt írod, pont ahogy szokásos. És nem teszed fel a kérdést hogy mért? Hogy én aki a darabot láttam, mért tartottam ezt fontosnak? Nincs képi elem mögötte, hanem ÜRESSÉG. Talán minden apró mozzanat fontos...talán nem. Az érzés érdekel. Mi is a címe? Ami még felmerül bennem: voltál e efféle produkcióban, fotóspróbán vagy egyéb alkotó szituációban amikor az van és ott, és meg kell ragadnod, át kell adnod, átszűrnöd magadon, és végül kiadnod amit lényegesnek tartassz. Érdekelnének ezek a dolgok, mert Te jársz a legközelebb a szerintem lényeghez. Meglepő ebben a körben ami a kezdetek óta nagyon sokat változott és nagyon rossz irányba, erről órákat lehetne beszélni...
Köszi
Üdv
Gábor

2014. május 4. | 12:35 | TheNorthFace

Szia!
szerintem a pillanat nem a legjobb lett,nyilván táncról van szó és talán ha egy érdekesebb mozzanatban örökíted meg,amiben az arc mimikából több látszik és az arcból is,az már jobb lenne, a vágás az egyáltalán nem jó, ballra néz a hölgy, de jobbra a kép üres, szóval ballra kellett volna pozícionálnod a kamerát..
Üdv.

simongab válasza:
Igen a táncról szól, és talán az arcról is. Vajon mit akartam az ellenpontozott elhelyezéssel?

2014. május 4. | 12:22 | h.rom

Szia. Nekem nem igazán jön le, hogy mit is csinál tulajdonképpen a hölgy, csak azt látom az eltorzult arcáról, hogy rendkívül erőlködik valamin - legalábbis úgy látszik. Nem merek találgatni, elképzelni sem tudom mit csinál. A háta mögött a nagy üres feketeség minek? Szóval nekem nem jön át a fotó üzenete, sajnálom, a kompozíciót nem értem, hibásnak látom.

simongab válasza:
Igazából keresek majd egy egyértelműbb képet ahol jobban látszik mit csinál?

2014. május 4. | 12:17 | 2bats

SZerintem a hölgy arca ebben a pillanatban, ezzel az arcmimikával, ezekkel az árnyékokkal nem lett sajnos megnyerő. Inkább riasztó.

simongab válasza:
Nem megnyerő ez igaz...