BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,48
KATEGÓRIA: tájkép
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2014. január 17. 20:06
  • érzékenység: ISO100
  • fókusztávolság: 105mm
  • objektív: Nikon 55-105
  • rekeszérték: f10
  • zársebesség: 1/125
  • Készítés helye (ország): Svájc
  • Készítés helye: Wilderswil Bern kanton Interlakennél
  • Készítés ideje : 2013-12-30
Múló idő

Svájcban, a Jungfrau régióban találtam erre az istállóra, amelyben régen az állatokat a téli hónapokban, a falu közelében tartották. A hajdani tulajdonos családja vélhetően már nem foglalkozik állattartással. A háttérben a Jungfrau és Mönch látható. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 4,2
2014. február 12. | 20:00 | Paxillus

Csodálatos környezetben , nagyon szép panoráma állt a rendelkezésére a fotósnak, amit azt gondolom nem használt ki 100%-ban. A beállítás tekintetében nagyon zavaró a fa, é a fa mögött álló másik építmény amelyik megosztja és elvonja a figyelmet a témától. Lehet, hogy le kellet volna mondani a panoráma egy részéről,de a téma így hangsúlyosabb lehetett volna. Az élesség hiánya nem zavaró, ez egy kicsit festményszerűvé teszi a viskót. A jobb szélét is vágtam volna, mert a világos rész elviszi a szemet. Üdv.P.

farfalle válasza:
Köszönöm, hogy megírtad meglátásaidat. Nem igazán akartam szabdalni a képből. A PS-al el lehetett volna azt a kis fát és a háttérben lévő, akár összes épületet távolítani, de úgy éreztem, hogy maradjon úgy, ahogy ott megláttam. Persze tanulok minden tanácsból, véleményből.

adott pontszám: 4,9
2014. január 20. | 16:37 | Blex

Hali!
Nagyon jó ez a kis hegyi kunyhó ... látványos , ha jól látom még a cserepek is lecsúsztak róla , lehet épp az előző évi kemény tél miatt.
Szép a környezet főleg a háttér.
Picit erős a fény talán ezért sincsenek rendben a kontrasztok , a háttér jobban fátyolos.
Teret még el lehet képzelni köré... az előtér is épp h szűkös de az égboltból is elkél még (a gerincek miatt)
Üdv!

farfalle válasza:
Nagyon köszönöm hozzászólásodat. Napos-párás délelőtt volt, a háttérbeli fátyolosodásnak ez lehet az oka. Igen, a kontraszton lehetett volna még állítani. Csupán a kép jobb oldalából vágtam egy hajszálnyit, ez a teljes kép. Nem hagytam nagyobb előteret a felvételkor sem, mert a kunyhóra akartam a szemeket irányítani. Üdv.

adott pontszám: 3,8
2014. január 19. | 15:36 | newgam

Azt kell mondjam, rettenet jó téma, de túlzottan "beletoltad" az arcunkba.
Alul levegőtlen, az ellenfény miatti korrekció erősebb lett a kelleténél (az épületet takaró bokor zavaró, emiatt talán nem is kellett volna) így a hó is kifakult.
Nem tudhatom, akad-e kedvezőbb nézőpont, de így a háttér házai kicsit belerondítanak(:) a témába, amit egy magányos "holló sem jár arra" építményként jobban hangulatába illeszthetőnek gondolok.
Üdv!

farfalle válasza:
Szia! A házak sajnos nem voltak eltüntethetők és a nézőpontot éppen a háttérben lévő hegyek miatt választottam.Valójában a Hüttét akartam bemutatni, azon is az idő múlását, nem az esetleg nagyobb előteret. Különben friss, jó levegő volt arrafelé. :) Üdv:farfalle

2014. január 19. | 12:36 | DeZert

szia, lehet hogy félreérthetően mondtam, igazad van ha nyomtatni akarod a képet, akkor minél nagyobb dpi szám kell 300-t szoktak kérni, alapból meg a jpg képek 72 dpi körül mozognak, ez webes megjelenítés szempontjából mindegy mert a monitor pixelszám szerint működik. Tehát egy példa ha van egy képed ami mondjuk 1000*620 képpont méretű de 72 dpi-ben van elmentve akkor nyomtatáskor 35*21 cm körül lesz eredeti méretben, míg ha 300 dpi-ben van elmentve akkor 8*5 cm körül lesz. Szóval a dpi szám (benne is van a nevében: Dots per inch) a nyomtatásnál fontos. Egy inchen belüli képpont számot adja meg, így igazad van minél sűrűbb annál jobb. Igaz függ attól, hogy a nyomtatók mit tudnak, egy kép nyomtatva 72 dpi környékén már "pixelesnek" tűnhet.

Én most a tömörítéstől beszéltem, itt a fotozz.hu-n többnyire 300 KB a limit, ebben meg nem sok minden fér bele. A jpg minőséget meg sokféleképpen szokták jelölni, vagy 0-100, 1-10(12), vagy szöveges skálán. Én arra értettem hogy egy 0-100-as skálán 80-as tömörítés még jó!

farfalle válasza:
Szia! Figyelmesen elolvastam írásodat és ezzel is tanultam ismét valamit. Köszönöm az érthető, gyakorlatban jól felhasználható tanácsokat. Üdv: farfalle

adott pontszám: 4
2014. január 19. | 00:21 | krbraid

Helló!
Szerintem a kopozíciót elég jól eltaláltad, engem a kép előterében lévő kis fák sem zavarnak, szerintem illenek a képhez. A táj gyönyörű, az istálló szintén érdekes, jó az összhatás. A háttér egy kicsit fakónak tűnik, de ez lehet, hogy a párásság miatt van, de ez csak kicsit zavaró.

farfalle válasza:
Igen, párás volt a levegő azon a tavaszias decemberi napon. Köszönöm.

adott pontszám: 4,6
2014. január 18. | 23:24 | DeZert

Hello,
jó kép, jó témát találtál és szép helyen jártál. Köszönöm, hogy röviden le is írtad itt nekünk mit látunk, fontos része ez a képnek. Sajnos a feltöltési méret a minőség rovására ment, nem teljesen értem ezt a 300-as limitet, de ez van, ezzel kell dolgozni. Nekem a tapasztalatom hogy 80-as jpg konverzió a legalacsonyabb ami működik komolyabb minőségvesztés nélkül.

Látom, hogy azzal kellett dolgoznod, ami van. Egy kisebb emelkedőről fotóztál gondolom hátrább nem tudtál menni, hogy a téma is jól látszódjon. Kár érte, mert így alul szűk a tér, talán túlságosan is. A hátteret is bele akartad rakni érthető módon, de így picit zsúfolt lett a fotó. Szerintem az istálló bal oldala, amit nem világít meg a nap, annyira nem érdekes, fák is belelógnak, nem ad annyi pluszt. Én a jobb oldalra koncentráltam volna és akkor nem is kellett volna középre szerkesztened és talán nagyobb mozgástered is lett volna.

farfalle válasza:
Köszönöm a tanácsaidat. Egy tucatnyi képet készítettem erről az épületről, minden oldalról.Bizonyára mindegyiken van valami kifogásolni való. Amit a konverzióról írtál,elgondolkoztató, hiszen mindig azt hallottuk, hogy a magasabb pixelszám ad jobb, élesebb képet, amely különösen a nagyításnál (nyomtatásnál) lényeges. A képről még annyit, hogy bár más állásban is adódott szép háttér, engem a magas hegyek látványa vonzott.

2014. január 18. | 10:08 | macskacsajszi.

Szia. A tömörítés az, hogy legalább "300 kb" legyen a fotó. Ide maximum 310 kb lehet a feltöltött fotó és ehhez az 1024 x 768 -as méret a legjobb. 200 vagy ennél kevesebb kilóbályt gyenge szokott lenni és ilyenkor pixeles is lehet de . PS aranymetsző méretezésnél 97 %-ra kell beállítani a tömörítést. Üdv.

farfalle válasza:
Köszönöm, nagyon hasznos a tanácsod, már el is mentettem! Üdv: Péter

adott pontszám: 4
2014. január 17. | 23:21 | Gabrielsson

Hali!

Nem rossz a kép, sőőt... de szerintem egy másik perspektívát megért volna. Mondjuk talán szemből és picivel messzebbről, ez a rádőlt fa sokat takar...

farfalle válasza:
Szia! Minden tanácsot szívesen fogadok! Itt azonban nem értek veled egyet. A "rádőlt fa" az nem fa, hanem bokor és pontosan a múlt emlékeit takaró jótékony "függöny" szerepét adja. A szemből fotózás pedig nagyon négyzetes alakra formálta volna a különben festői szépségű házikót. Üdv:farfalle

adott pontszám: 4,5
2014. január 17. | 20:24 | macskacsajszi.

Szia. Jó volt olvasni a leírásokat. Ismét szép hegyes témát fotóztál. Tetszik a kompozíció és a színvilág is. Az élesség biztos, hogy jó de a tömörítés és leméretezés itt rontott a fotó minőségén. Az előtér sötétebb részeinél már megfigyelhető a pixelesedés. Méretezésnél és tömörítésnél figyelj oda ezekre az apró dolgokra is, hogy az élességből ne veszítsen. Ez apró észrevétel. Szép fényeket. Üdv.

farfalle válasza:
Szia! Ez az eredeti méret, csupán a jobb széléből vágtam le egy picit,mert ott egy oda nem illő objektum volt látható. Nem tudom, hogy mit értsek a "tömörítésen" és a "pixelesedésen". Üdv:farfalle

adott pontszám: 4,5
2014. január 17. | 20:16 | picturesoflife

Szia! Nagyon szép tájon jártál, és készítettél egy szép képet is. A színek nagyon szépek lettek, és jól mutat ott az a kis romos istálló a havas hegycsúcsok előtt. A kompozíció lehet nem a legjobb. Szerintem azt a bal oldali kis fát nem kellett volna bele rakni, bár nem tudom mi volt ott jobb oldalt, ezért nem is mondok többet róla.
Gratulálok a képhez! További szép képeket!

farfalle válasza:
Szia! Szerintem, (bocs) ez egy tökéletes kompozíció!Profi, öreg fotósok mondták, hogy ritka jó felvétel. Persze az életben minden relatív. Gina Lollobrigida sem tetszett mindenkinek....Azt a kis fát nem én tettem oda, hanem a Teremtő, és ha azt levágom, akkor a jobboldalból is le kellett volna vágjak és úgy ott állna egy istálló,szűkre vágott hegyekkel a feje fölött. Csőd a köbön. Üdv:farfalle