Elméletileg, ha le lehetne vágni. Az a gond, hogy mindenki találkozik ezzel a látvánnyal az életben és ott szinte mindenkit megragad, mert nagyon különleges. De jól fotózni nehéz, szerintem állvánnyal előkészülve esélyesebb. Tudtam egyébként , hogy észak-koreai, mert az exifből kiolvastam.:)
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2014. január 16. 14:27 - érzékenység: ISO 200
- fókusztávolság: Ekv. 216mm
- objektív: Jupiter 37A
- rekeszérték: F4
- zársebesség: 1/4000
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Szabadkígyós
- Készítés ideje : 2014-01-16
Kissé fagyos, ködös és mégis ragyogóan napsütötte téli reggel volt ez.
Peter89x válasza:
Annyira nem készültem neki annak a körnek, amikor ezt a fotót is lőttem, hogy állványt is vigyek magammal.. Igazából egy hosszú munkahét, és éjszakás műszak után mentem ki fotózni, hirtelen ötlettől vezérelve. Persze cseleznem kellett az észak-koreai határőröket, de megoldottam. :-) Mikor legközelebb arra járok hasonló körülmények között, remélem, jobban sikerül majd lőnöm a képet. :-)
A hideg téli reggelt sajnos a kép totális kiégetésével próbáltad meg érzékeltetni, ami nem hozza át amit Te láthattál. A beállítás sem szerencsés, hogy a kép mindkét felén hangsúlyos dolog látható, közte meg az éppen aktuális észak-koreai atomrobbantási kísérlet felvillanása:) Ha levágjuk a képről a hátteret, akkor egy kis csendéletszerű hangulatot össze lehetne tenni ! Üdv P.
Peter89x válasza:
Szervusz!
Igazából nem volt szándékom "totálisan kiégetni" a képet, ha van bármi trükköd az alacsonyan álló reggeli nappal és köddel szembeni fotózás közbeni teljes dinamikatartomány megtartására, hát szívesen meghallgatnám és megtartanám. :-) (Igen, lebuktam amúgy, észak-koreában készült a kép. :-) ) A hátteret hogy vágod le egy képről? Ez is érdekelne.
Köszönöm a véleményed és a pontozásod!
Hali!
Egy kicsit azért túlexponált lett ez...a sárgás fényekben nagyon világít az égbolt fehér része.
Nincs meg a téma kellő képen és határozottsággal , sok minden a képszélre szorult , kapu épület , bálák , és az autó sem szerencsés.
A gazda elég rossz pozícióban , az állat szintén (lehet h az 2 boci?)
A fények biztos h csábítóak voltak , de az összkép nem teljesen oké.
Üdv!
Peter89x válasza:
Szervusz!
Igen, kissé túlexponált, sosem mondtam hogy nem az, legfeljebb azt: nehezen tudtam volna elkerülni, hogy ne legyen az. :-)
Az autóért utólag nekem is fáj a szívem, a helyszínen fel sem tűnt igazán hogy belekerült a képbe, igaz: utólag vágással korrigálhattam volna.
Bociból kettő van, a gazda meg sétált, előre nem determinálható irányba, úgy sikerült elkapnom őt, ahogy sikerült.
Igazából jó kérdés az, hogy mi lehetne a képen a konkrét téma. Igazából nem egy konkrét dolgot szerettem volna megfogni; nem a kaput, az épületet, az embert, a bocikat, a bálát, vagy a kerítések "rétegezettségét"; hanem magát a reggeli hangulatot, az álmatag, ködös, téli érzést. De az tény és való, hogy nincs kellőképpen határozott téma a képen.
Köszönöm szépen a véleményed! :-)
További szépeket!
Szia!
Nagyon jó hangulat kép. Visszaadja gyerekkorom téli reggeleinek hangulatát. A pára és a fények játéka nagyon szép. Az ébredező gazdaság, szinte érzem az illatokat! :)
Peter89x válasza:
Szia!
Igen, a kép hangulata az elsősorban, amit én is erősségének tartok. Örülök neki, hogyha megpendítettem vele Benned pár régi húrt. :-)
További szépeket! :-)
De igen, bocs, már teljesen összezavarodtam!:)
Fordítva gondoltam, de úgy látom te is ismered ezt a módszert! Amúgy ilyenkor szerintem érdemesebb több képet csinálni eltérő fényerősségű területekre fénymérve. És akkor amelyik a legjobb, az maradhat.
üdv.
Peter89x válasza:
Igen, még régről ismerem, gyakorlatilag az összes fényképezésre alkalmas kütyüt, a mobiltól kezdve a kompakton át.. ezek szerint a dlsr-ig át lehet verni így. :-)
Köszönöm a tippet különben, igyekszek majd a gyakorlatba is átültetni. :-)
A nap helyett egy sötétebb részre mérsz fényt és utána úgy kattintod el világosabb részen, vagy a csúcsfényeken veszel visszább egy kicsit.
A napellenzővel tényleg nem mentél volna semmire, de nem is említettem!:)
Utómunka meg egy kicsi minden képre kell.
üdv.
Peter89x válasza:
Hogyha a sötétebb helyre mérek fényt, akkor a világos csak még világosabb lesz, nem? nem fordítva gondoltad? Vagy én vagyok eltévedve? :-)
Szia.
Meglenne a maga hangulata a képnek, de ahogy hirtelen megnyitottam majdnem kisült a szemem!:) Ez mondjuk egy jó beállítással megoldható.
A kompozíció majdnem jó, a belógó autó eleje az valahogy nem illik a képbe. Technika tanyán?:)
A kromatikus aberráció is látszik a legfelső vezetéken, ami szintén fél perc eltűntetni.
Ami igazán zavar az a nagy fény miatti fényfoltok, ami az egész képen megtalálható szerte-szét.
Így összességében inkább olyan csak úgy elkattintott képnek látom, utómunka nélkül.
További szép képeket!
üdv.
Peter89x válasza:
Szervusz!
Milyen az a jó beállítás? Mit kell beállítani? :-) Csak hogy legközelebb tudjam.
A fényfoltok a becsillanásnak köszönhetőek; a nap eléggé alacsonyan volt, úgyhogy a napellenzővel sem sokra mentem volna ez esetben. A becsillanásokat amúgy a helyszínen nem is vettem észre, csak utólag.
Utómunka tényleg nincs rajta. Nem minden esetben érzem szükségesnek a használatát, jobban szeretem inkább úgy elkészíteni a képet, hogy ne is legyen rá szükség. (Oké, aláírom; jelen képnél ez az elkészítés nem jött össze a legtökéletesebben.)
Köszönöm a véleményed, további szépeket! :-)
Szia! Nagyon kis hangulatos kép lett. Szeretem az ellenfényes képeket. Igazi tanyasi reggel hatása van. Csak az zavar picit, hogy kesze kusza. Jobban koncentráltam volna egy dologra... pl arra a borjúra. De hát ízlések és pofonok
Peter89x válasza:
Szervusz!
Köszönöm a véleményed! A hangulatát szeretem legjobban én is. A borjúról van másik fotóm, közelebbi, más szögből. Ilyen távolságból (kb 25-30 méterre lehettem) nem tudom, hogy hogyan tudtam volna jobban rá koncentrálni. :-)
További szépeket!
Üdv! Maga az elképzelés nem rossz, de a kivitelezés nem sikerült egyáltalán. Szembefotóztál a Nappal, gyanítom átlagoló méréssel, ezért a reggeli napból nem látszik semmi, világos, fátyolos lett a kép, a fénytöréstől pedig előjönnek az elszíneződések. Szerintem próbáld meg oldalfényben napellenzővel, vagy árnyékos helyről. A laposan álló Nap súrlófénye, a hosszú árnyékok hangulatos képek készítését teszik lehetővé. Javaslom járd körbe a helyszínt, gondold végig, hogy honnan és milyen beállításokkal fotózol. Ezt egy vaktában elkattintott képnek érzem. Még így ellenfényben is meglenne a kép reggelt idéző hangulata, ha nem lenne a becsillanás és kiégett háttér. Elnézést az alacsony pontszámért.
Peter89x válasza:
Szembefotóztam, átlagolóval. A nap amúgy sem látszódna a képen, mivel a kép készültekor már annál magassabban volt a horizonton, viszont az amúgy tájon ülő ködöt még elég erőteljesen tudta "laposan ragyogtatni", ezért is a világosság és fátyolosság. Viszonylag messziről lőttem a képet, úgyhogy valamennyi köd már így is volt köztem és a téma között; igaz, a becsillanás is rásegít a dologra (az nem volt szándékos, az átnézeti keresőn nem is láttam). A helyszín körbejárása jelen esetben csak azért nem lett volna lehetséges, mert így is magánterületet sértettem; de legközelebb, ha tehetem, mindenféleképpen megteszem.
Köszönöm a véleményed, kívánok további szépeket!
Szia!
Biztosan szép volt élőben, sajnos nem sikerült visszaadnod az élményt. A fényes rész beégett a színek eltűntek. Zavaró becsillanások.
A szerkesztés is hiányzik. Belógó autó, össze-vissza vezetékek, kerítések mindenhol. Nincs a képnek mondanivalója, az egy szem alakról sem derül ki, hogy épp mit csinál.
Ne haragudj, de szerintem gyenge a képed.
Üdv,Feri
Peter89x válasza:
Szervusz!
Köszönöm a véleményed.
Kíváncsi lennék, hogy Te hogy oldottad volna meg a képet. :-)
További szépeket!
Peter89x válasza:
Meg. És a Te szavaidat örömmel fogadom -el és -meg. Remek képeid vannak! :-)
Szia!
Jó lenne, mert hangulat van benne, csak az élet kevés benne.Kár, hogy nem vehető ki a tevékenység. Látjuk az embert az oszlopok között, csak nem vehető ki végképp mit is csinál.
Kicsit sok az égbolt, abból lehetett volna nyesni, és az oldalakból is arányosan - ha ragaszkodni kívánsz a kép oldalarányaihoz.
Zoran
Peter89x válasza:
Hát.. A bácsi épp sétált. Ha jól láttam, ezen kívül nem csinált éppen mást. (Talán az egyik istállóból ment át a másikba épp.) Felmerült bennem egy kérdés, csak a kíváncsiság kedvéért fel is teszem: ha szerinted kevés benne az élet, akkor.. szerinted.. mennyi életnek kéne lennie egy tanyán, télen, napkelte után úgy fél-háromnegyed órával? :-)
Ha az égboltot nyesem, úgy felül nem lenne túl szűk? Hm, kipróbálom mindjárt. Oldalról legfeljebb jobbról vágnék, mégpedig a kocsi elé, balról semmiféleképpen sem, hogy megmaradjon a kapu.
Köszönöm szépen a véleményed! :-) További szépeket!
És üdv az oldalon, ne szegje kedved, ha lepontoznak, itt ilyenek az emberek ;) nekem is volt pár "alul-pontozott képem"
Peter89x válasza:
Dehogy szegi kedvem.. Minden vélemény vélemény. :-) Szokásom amúgy hogy megnézem az engem véleményezők munkáját, tudod, hogy nagyjából lássam hogy ő milyen szinten van hozzám és a saját véleményéhez képest.. úgyhogy van amit abszolút nem is veszek komolyan.. ;-)
Hello,
Tetszik a kép, igaz tele van technikai és szerkesztési hibával, de nekem a hangulata átjön. A fotózás során mindig be fog lógni minden, így ezt akkor hibának nem érzem, mondjuk a kocsival kezdtem volna valamit. Ami bántja a szemem a sárgás tónus, ok valszeg eredetiben is ilyesmi lehetett, de én ebből visszavettem, vagy mélyítettem volna, a mostani tónus nem baráti :) A másik: van pár Lens flare-d, ami igaz hangulati elem lehet, de itt nem tűnik tudatosnak. Lehet az obira venni napellenzőt, tudom az eredeti canon egy vagyon és ráadásul csak egy kis műanyagdarab, de Kínából tudsz 400Ft-ért rendelni egyet, ami olyan mint az eredeti, én is így tettem.
Peter89x válasza:
Ha megnézed a kép információját, látod, hogy nem Canon objektívvel, hanem egy Jupiter 37A-val lőttem a képet. Canon napellenzővel nem sokra mennék itt. :-) Igaz, van neki sajátja, csak ezt épp nem csavartam rá. Lehet hogy azzal sem sokat értem volna, a nap eléggé alacsonyan volt a kép készítésének idején, ígyis-úgyis beletűzött volna pár sugárkával a lencsébe.
A kocsi engem is zavar, de mivel így is magánterületen jártam lényegében engedély nélkül, nem nagyon kezdtem el további magánakciókat indítani jobb pozíció keresése érdekében.
A színtónust megpróbálom majd átbabrálni a kíváncsiság kedvéért, de hogy őszinte legyek, nekem tetszik ez az árnyalat; a valóságban tényleg roppantul hasonló volt egyébként.
Köszönöm szépen a véleményed, igyekszek majd fejlődni a zavaró tárgyak elsúvasztásában, és legközelebb megpróbálom nem elfelejteni a napellenzőt sem. :-)
Szia! Túl világos lett a kép, lehet egy kicsi túl exponáltad. Az élesség is pontatlan. Egyébként a kompozíciót remekül sikerült beállítani.
Peter89x válasza:
Igazság szerint a túlexponáltságot elkerülni lehetetlen lett volna. A fotó a falu határában lévő tanya mellett készült, a hely mellett szabad földek voltak - ahonnan épp felszállt a köd. Mivel reggel, nem sokkal napkelte után készítettem, így a nap elég alacsonyan volt, úgyhogy gyakorlatilag ragyogtatta a ködöt. És mivel szemben álltam a nappal.. :-)
Az élességben mi pontatlan, vagy mihez képest? A kapu-kerítés vonalán van, az meg, ahogy én nézem, éles. (Ha meg mégsem az, hát mea culpa. A kép készültének napján kaptam kézhez a Jupiter 37A-t, és itt még ugyancsak gyakornok voltam a szemre hagyatkozó kézi fókuszálásban.)
Örülök, hogy a kompozíció tetszik neked. :-)
Köszönöm az értékelésed! További szépeket! :-)
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.