Szia,
Jol alkalmaztad a drito vilagitast a kepen. Erdemes lett volna feljebb helyezned a vakut, ugy a modell haja is kapott volna nemi fenyt es az arnyekok is mashova estek volna a laban es a combjan, ugy is selytelmesebbe tenni azt a reszt. A masik egy deritolappal adtam volna egy kis extra elfenyt balrol ezzel is csokkenteni a hatalmasarnyekot a modell mogott.
A digitalis utomunka is szep osszessegeben, de figyeld meg a bort a konyoke felett. azt konnyen el tuntethetted volna.
Vegerdmenyben egy kellemes kep (szamomra mindig is giccsesek voltak a naplementes kepek) es jo peldaja az ugyes vaku hasznalatanak.
Sok hasonlot kepet!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
alibibi1 válasza:
köszönöm! Elnézést a késői válaszért, meg az elfogadásért, csak igen ritkán járok errefelé már.
Szia Gábor! A feleséged még mindig gyönyörű és ez a fotód is tetszik, Róla.
Jó fények, szép színek, tetszik a póz, a kompozíció. Remek munka, gratulálok!
A legjobbakat! István
Ui: nem feledkeztem el, a másik képednél feltett kérdésekre válaszolni, csak olyan dolgokat kérdeztél, amikre nem tudok két mondatban válaszolni...ha kicsit több időm lesz, mindenképp válaszolok.
alibibi1 válasza:
Köszönöm, és elnézést a késői válaszért, de sajnos a fotozz az egyik utolsó ami manapság kitöltheti az időmet! De látom, Te azért kiválóan megállod a helyed még mindig:)!
Üdvözlettel
Gábor
Most látom, minden eredeti, meg "pro"...
De ettől, és a többiek hozzászólásaitól függetlenül a háttér olyan mintha egy fotótapéta lenne a hölgy mögött...tényleg, nem bunkózásból:)
alibibi1 válasza:
köszönöm! Elnézést a késői válaszért, meg az elfogadásért, csak igen itkán járok errefelé már.
Hello!
Valahogy az az érzésem, a háttér(ami cserélt, ha nem tévedek) fényileg nem passzol a modellhez...értem ezalatt azt, hogy egy kicsit deríteni kellet volna a hát váll vonalon...ha már háta mögött van a nap...
Egyébként szép a kompozíció...beállítás, a vörös drapéria a fatörzsön, de a fényelésen mindenképp javítanék...
alibibi1 válasza:
köszönöm!
Nagyon jól sikerült glamour fotó, a színek, a beállítás egyszerűen tökéletes. És hogy még tovább fokozzam, szeretnék szót ejteni a megvilágításról: ritkán látni ennyire jót! Zseniális! Gratulálok
alibibi1 válasza:
Köszönöm!
Világításra nekem ez teljesen rendben van (egyáltalán nem érzem azt az ellentmondást, mint a másik képen, igaz a háttered is egyszerűbb.. )
És bár most nagyon hülyének fogsz nézni, de erre 5 pontot adok, mégis a másik kép tetszik jobban. Ebben ugyan nincs "hiba", a másiknak a póza jobb, még hibával együtt is.
Tele tűzzel, szenvedéllyel. Ebben én hasonlót érzek, mint amit a címadáskor érezhettél Te is:
csak ül és minden oké.. de nincs az a plusssssz, ami a másikban igenis ott van. Még akkor is, ha a világítás miatt fura hangulatot adott..
További szépeket! :)
alibibi1 válasza:
Köszönöm szépen, és bármilyen késői is a reakció egyáltalán nem nézlek hülyének, max te engem, amiért fél év múlva reagálok, de jobb később, mint soha, nem igaz?:)
Üdv
Gábor
alibibi1 válasza:
:D Még mindig:)
Gyönyörű fotó. A modell elhelyezkedése a ruha eligazítása mind-mind a tudatosságot tükrözi. A színek harmonikus egysége nagyon megemeli a kép esztétikai értékét. Egyetlen apróság én kivágtam volna a napot. Engem egy kicsit zavar. A monitoromon megcsináltam nekem úgy jobban tetszik.
alibibi1 válasza:
KÖszönöm, itt már csak így maradt...:)
Köszönöm, hát ezért nem is pontoztam, mert az ösztönöm azt mondta hogy ez becsapás és műtermi kép, de az eszem tudta a megoldást, én is pont ezt írtam, hogy szűk rekesz mellett nem érvényesül a modellen a nap fénye, mert ha azt nem világítod meg vakuval, teljesen és abszolut sötétbe bukik a teljes előtér a modellel együtt.
Köszönöm a kimerítő választ!
alibibi1 válasza:
Igen én ezt ugy mondom hogy a tudatos fotós éned pontosan tudja hogy mi történik, a hétköznapi emberi éned meg nem érti mert az agyunk máshoz szokott!
Üdv
Gabor
Szia!
Nekem 2 dolog szúrt szemet. Egyik a modell fejénél a "felhőfolt".
Másik pedig a könyöknél a bőr gyűrődése.
Az árnyék természetellenes egy kicsit.
De ez számomra apróságok!
5 pont
alibibi1 válasza:
A felhőfolt a modell fejénél egy felhő, nem tudom mi vele a probléma.
Igen, az árnyék természetellenes, mert nem a nap adta az árnyékot.
Köszi
GÁbor
Szia!
Ez gyönyörű lett szerintem. Néztem a másik képet is, de kinyomtam a pontozást és már annyian írtak rá, hogy mire ott mindent végigolvastam én már nem tudtam mit mondani.
Viszont e mellett nem lehet elmenni szó nélkül. Szerintem itt olyan szép arányokban találtad el a fényeket, hogy az nem igaz. Tanja is kedvesebben mosolyog, nagyszerű a póz, szép a szerkesztés, egyszóval minden a helyén van szerintem ahhoz, hogy max. pontot nyomjak rá. A háttér és a főtéma egyensúlya számomra tökéletes harmóniában van. Nem csodálkoznék, ha hamarosan a nap képe helyen látnám viszont a fotódat.
De ez a cím, hallod....!
Gratulálok!
Szép fényeket!
alibibi1 válasza:
Nagyon szépen köszönöm az lrtlkeést, ha érdekelnek a kép készítésének körülményei, h.romnak adott válaszomban olvashatod.
Üdvözlettel
Gábor
Szia,
Olvastam h.rom értékelését. És megerősített az érzésemben. A munkád előtt le a kalappal, mert tényleg látszik hogy van benne idő, és energia, de ha legközelebb ilyet fotózol, és nem vagy rest, csak próbaként kattints úgy is egy-kettőt ahogy most már másodmagammal is javasoltuk.
Szép fényeket, Üdv,
Zorko
alibibi1 válasza:
Köszönöm az értékelést!
Szia,
Nekem ez jobban tetszik! A napkorong félbevágott, de ebben a kompozícióben ez jó, és a fényhíd sincs túl szélen. A modell szépsége mit sem változott, még ugyanolyan gyönyörű. A beállított póz pedig tankönyv szerinti. Ha önmagában a modell megvilágítását nézem az is profi, de mint legutóbb is írtam itt is levállik a háttértől. Írtad hogy ezt az igazi nagyok is így csinálják, és el is fogadom, de az én amatőr agyamnak ez még akkor is idegen. Nem tudom hogy ez változni fog-e bennem az idők során. Azért adom oda az 5-öst mert hiszek benne hogy ez a világítás stílus "tanári", de mégegyszer jelzem hogy nekem mégis furcsa hogy a természet alkotta kép, és a modell képe külön életet élnek egymástól. Remélem valamelyik nyáron lesz lehetőségem próbálkozni ilyen fotóval, és bízom benne hogy meg tudom mutatni az én világom.....
Üdv,
Zorko
alibibi1 válasza:
Egyáltalán nem mondtam, hogy "tanári" módon tudok világítani, inkább csak azért adj 5-öst, ha tetszik a kép:). Ezek a jegyek engem egyébként sem érdekelnek egy cseppet sem.
Amúgy ha nem haragszol nem másolnám le neked is a válaszomat, úgyis h.romra hivatkoztál, most én kérlek, olvasd el h.romnak adott válaszom, az neked is szól:)
Üdv
Gábor
Szia. Nagyon szép a modelled, és a kompozíció, a képminőség, a póz rendkívül tetszetős. Mégis, ami furcsa érzést kelt bennem, hogy a derítővakuzás miatt összezavarodik a néző. Hangsúlyoznám, hogy a világítás hibátlan és nagyon szép, mégis, így hogy a nap balfelülről látható, a a lány világító fény viszont jobbról érkezik, olyan érzésem van mintha azon a fatörzsön túl amin a modell ül, egy óriásposzter lenne, s a kép valójában egy stúdióban készült volna. Az is rősíti bennem ezt íz érzést, hogy a napból jövő fény gyakorlatilag nem világítja meg hátulról/felülről a lány haját, a vállát, a hátát. Ez hogy lehetséges? Én rengeteget fotózok tavasztól késő őszig lányokat a szabadban, elég jól tudom, hogyan viselkedik a természetes fény, ami itt valahogy nem természetes. Határozottan az az érzésem, hogy a kép egy stúdióban készült és a háttér utólag lett behelyezve, de nem lett gond fordítva arra, hogy a napból jövő fényt is szimulálják a moell testén.
Ugyanakkor nem feltételezem hogy így volt, mégis zavaró és nagyon furcsa. Sajnos nem írtál ki expoadatokat és az exif is törölve van, de úgy gondolom hogy a háttér kiexponálása érdekében szűk rekeszt használtál, jobbról vakuval lett derítve, de a szűk rekesz miatt a napfény nem tudott már érvényesülni a modell fehén, vállán és hátán. Ebben az esetben _szerintem_ oda kellett volna egy másik vaku, ami élfénnyel szimulálja a nap beeső fényét.
Remélem nem veszed ezt okoskodásnak, lévén hogy nincs tapasztalatom kinti vakuzásban, mert én a természetben soha nem használok sem vakut sem derítőlapot, csak elméláztam a megfejtésen.
alibibi1 válasza:
Szia István!
Az adatok: obi: 85 1.2 II
Iso 100, 1/160 szinkronidő, 16-os rekesz.
A kép Thaiföldön készült néhány napja, ahová megérkeztünk állványokkal, 2 db 110-es arany reflexerőkkel, és 580-as vakukkal, derítőkkel megrakodtan, mint a málhás szamarak. Nyilván az utazás behatárolja hogy mennyi felszerelést tud kivinni az ember (súly, méret, csomagkorlátozások, stb) + a mi kényelmi zónánk:)...
Ezt csak azért írtam, hogy tudd a készítés körülményei technikai jelleggel bizonyos korlátok közé vannak szorítva:).
Már a múltkori képnél is írtam Zorkónak, hogy van valami szokatlan a kültéri rendszervakuzásbna, mégpedig az, hogy esti képeket tudsz úgy csinálni, hogy az emberi elmét becsapod, mert a szemünk ahhoz van szokva, hogy bármi történjék is, a főfény a nap. Ebben az esetben azonban a nap, nemhogy nem főfény, hanem csupán képi elem. Abból az egyszerű okból kifolyólag, hogy koncepcionálisan fotózva a hátteret (tehát a célom, a valóságos fényviszonyokat rögzítem, a névleges érzékenység szerint exponálva optimális képminõség céljából), ilyen alacsony napjárásnál a nap csupán a háttér megfestésében játszik szerepet, a téma (modell) megfestésében az égvilágon semmilyen szerepe nincsen. Ha akarod, át tudok küldeni neked oéyan nyers képet, ahol nem sültek el a vakuk, akkor láthatod, hogy a modell gyakorlatilag egy sötét folt, sehol egy élfény, egy kis hajfény, csak a nagy semmi:)... Ehhez hátulról további rendszervakut kellett volna használnom ami nem volt már nálam, mert egy ernyőben, a főfényben két darab vaku is volt, minden vaku teljes kapacitáson dolgozott 24 mm-en, hogy a lehető legjobban szórja tele az ernyőt.
Ezek az ernyők viszonylag szépen és koncentrátan szórják a fényt, ezért ernyőhasználat mellett szinte nem is lehet derítőlapozni, olyan kevés fény jutott a modell mellé.
Szóval az ilyen típusú képeknél egy kapaszkodó van, amit én nem tustam most adni, a főfény árnyéka a térben, ez helyrerázza a képet, visszarakja térbe, enélkül valóban poszterszerű térélményt kapsz, mert az agyad ezt mondatja veled: Hé öreg, ilyen képet a természetben nem tudsz csinálni, ott a nap a főfény, ez csak stúdió lehet!!!:)
Szóval a lényeg, a főfény árnyéka a térben, ez segít elhinni a nem létezőt.
AMúgy nagyon javaslom neked a kültéri vakuzást neked, neked már megvan a tudatosságod és a tapasztalatod hogy izgalmas, teljesen új látásmódú képeket csinálj, és manuálban már nagyon baráti áron mérnek nagy teljesítményű vakukat, 100-150 e beruházással kapsz 3 vakut, gondolom 1-2 neked is van, ha van ernyőd meg rádiós lioldód akkor csak triggereket kell venni (5-6000/db) oszt mehet is a móka.
Nekem most nagy szerelem ez a műfaj.
Majd töltök még fel itthoni sok vakus képeket is.
Egy nagy szopás van, amit nagyon végig kell gondolni, mert ez meg tudja keseríteni a fotózást. Tetszik, nem tetszik, külső aksik kellenek, mert úgyis sokszor teljesen lövi az ember a vakukat és lassú a feltöltési idő, és hamar lemerülnek a vakuk, és akkor agybajt kapsz:))
Üdv
Gábor
Nagyon szép,dekoratív portré.Gyönyörű pózban helyezkedik el a szép nő.Csodálatosak a színek,a környezet,a naplemente,ahogy tükröződik a tavon.Jó a szerkesztettség,nagyon csinos a hölgy,beleillik a szép környezetbe.
alibibi1 válasza:
Köszönöm
Üdv
Gábor

Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.