BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,13
KATEGÓRIA: város, építészet
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2012. december 9. 13:40
  • érzékenység: ISO 320
  • fókusztávolság: 18 mm
  • objektív: EF-S 18-55 IS II
  • rekeszérték: f3.5
  • zársebesség: 1/30
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Tura
  • Készítés ideje : 2012-09-29
Corridor

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2012. december 12. | 21:25 | zoliologia

Észre sem vettem.Nagyon komoly az a vízjel!!!!!!

Jimmyy válasza:
:)

2012. december 10. | 21:51 | Vadliba

Viccelsz?!

Te tetted oda?

Hát inkább ne fotózzzzz, hanem fotosopolj!
Engem megtévesztettél vele.

(de mit ír ott, a küszöbön?)

Jimmyy válasza:
:)

adott pontszám: 5
2012. december 10. | 14:44 | najó

szia!
nagyon szép fotogén helyszínt találtál, szépen ki is exponáltad a sok csúcsfényt, és az arányokra a szimmetriára, és a vonalakra is figyeltél!
igazából nekem fekete fehérben jobban tetszene, de ez a színösszeállítás sem rossz!
gratulálok!

Jimmyy válasza:
Köszi szépen.

2012. december 10. | 14:39 | Vadliba

Látod, pont ez a szép ebben az egészben, hogy azokból a tanácsokból, amiket itt is akár kapsz, tudsz tanulni és amiket elsőre észre sem veszel, az már másodikra, vagy sokadikra annyira természetes lesz, hogy el is fogod kerülni, másként csinálod és fejlődsz!
Ez a szép ebben az egészben.
De azt nem írtad meg, mit ír a küszöbön.
Valamilyen PHOTO, de nem tudom kiolvasni rendesen.

Jimmyy válasza:
Az csak a vízlej amit rászoktam dobni :)

adott pontszám: 4
2012. december 10. | 13:40 | Vadliba

Szia!
Alapjában véve nem rossz, de a lehetőségeket szerintem benne hagytad.
Sok a kiégett vagy a kiégéshez közeli rész.
Konkrétan nem kellett volna a 3.5. Miért nem zártad kicsit jobban a rekeszt? Élességében is jobb lenne és a fény is talán...
Viszont lehet alulról kevesebbet is lehetett volna mutatni, a végét pedig nem középre rakni így.
Van viszont egy kérdésem:
mit ír a jobb oldali ajtónál a küszöbön?

Összességében van ebben még tartalék.

Üdvözlettel
Vadliba

Jimmyy válasza:
Megmondom őszintén septibe készült a kép így programautomatikán sütöttem el állvány nélkül. Nyilván amatőr szemmel annyira nem is tűnt fel hogy életlen és kivan égve. A kapott tanácsok után nyilván már máshogy kapnám le és nekem ez a lényeg, hogy ebből is tanultam. Köszi.

2012. december 10. | 12:23 | Zoran_2

Igen --- olyasmire ... hogy ps-be kétszer töltöd be, és kiradírozod ami nem kell azon a rétegen ahol a túlexpó nagyobb.

Jimmyy válasza:
Köszi szépen.

adott pontszám: 4
2012. december 10. | 09:52 | Mausi76

Szeretem én is az ilyen részleteket, van is raktáron jónéhány példány, de 90%-át ezeknek a képeimnek nem tölteném fel fotósoldalakra, mert már kicsit unalmasnak érzem öket.
A Te képeddel is így vagyok. Tetszik, mert én szeretem az efféle felvételeket, viszont, ahogy prezentálod, inkább csak dokumentarista jellegü. Az a baj, hogy így ebben a formában, sokat láttunk már ilyen és hasonló képeket. Hiányzik belöle a spiritusz, a másság, hogy megfogja a nézöt. Gondolok itt: ablakon beáramló fénypászmák, emberi alak, érdekes perspektíva, ...
Sokszor már továbblépek az ilyen lehetöségek mellett - ha csak nem magamnak akarom megörökíteni -, ha éppen nem olyan a szituáció az adott helyzetben, amire azt mondhatnám, hogy ááá muszáj exponálnom, mert ezt a pillanatot mindenképpen szeretném, és nem csak magamnak, hanem esetleg a publikumnak is.
Az elején írták ezeket nekem is. Én akkor még egészen máshogy gondoltam.. nem úgy ma. Ma már ritka az a saját kép, ami sokáig, maradandóan tetszene.
Nem azt akarom mondani, hogy nem jó a képed, mert a szerkesztésén érzödik a tudatosság - bár lehet, hogy én az élesség kedvéért rekeszeltem volna még egy kicsit -, de nem tudom példaértékünek titulálni, mert egyszerüen még hiányérzetem van.
Üdv és szép fényeket!

Jimmyy válasza:
Köszi szépen. Teljesen igazad van. Mint totál kezdő piszok jó ez az oldal, kb egy hete vagyok fent de ha újra lőhetném ezt a képet biztos hogy teljesen másképp tenném. Nyilván a tapasztaltabbaknak unalmas lehet mindig leírni de Nekem nagy segítség, ezekből lehet tanulni.

adott pontszám: 4,5
2012. december 10. | 08:06 | Zoran_2

Szia! Tetszik a precíz szerkesztése, az álló formátum választása, és a színvilága is a képednek.
Ami javítandó - kicsit életlen (nem csoda - kitobi, max rekeszen 1/30s záridővel) - legközelebb inkább vidd fel az ISO-t még egy kicsit - a téma elbírja.
A nagy expókülönbséget rawból kétszer előhíva megoldhatod két rétegen, és szerintem biztos, hogy a túlexpós falon is menthető még részlet, valamit az árnyékos részbe balra alul - de oda nem is feltétlenül szükséges.
Ja és az életlenségen is lehet kicsit javítani utómunkával.

Üdv.

Zoran

Jimmyy válasza:
Köszi szépen, hasznosak a tanácsaid. A kétszeri előhívásnál arra gondolsz hogy minuszos és pluszos expóval mint egy HDR-t összemaszkolni?

2012. december 9. | 21:52 | zoliologia

hegyiember írására:A négy szó nem kell hogy cél legyen.De publikáláshoz kell ez a megközelítés is.Nyilván magának fotóz az ember,de publikálásnál a válogatás nem mindegy.

2012. december 9. | 20:23 | hegyiember

én is kénytelen vagyok csatlakozni a kedvetlen frusztráltak táborához.
így ez nem izgalmas, nem több puszta dokumentációnál. el kéne kapnod valami pluszt, azt a bizonyos szikrát, ami túllendíti ezen az állapoton.

de amiért igazából elszántam magam az írásra: zoliologia okfejtése nagyjából rendben van a fejlődésről, de egyvalami nagyon megütötte a fülem(szemem): "mi kell a népnek". nos, fejlődj, haladj előre, de ha ezt a négy szót tűzöd ki célul, akkor nagyon hamar meg fogsz rekedni egy szinten, amikor már tudod produkálni azt, ami a népnek kell.
szóval szerintem magadnak fotózz, ne e "népnek"! aztán ha ez a két halmaz találkozik, az jó. ha meg nem, akkor sincs semmi baj - attól még lehet jó egy kép (hajaj...), hogy a tömegek nem fogadják kitörő lelkesedéssel.
üdv

Jimmyy válasza:
Köszi. Igen, igazad van bár az én szemem azért nem is akadt meg ezen mert nem vagyunk egyformák, van akinek mindennél fontosabb hogy másoknak tetsszen, van aki megelégszik azzal ha magának örömet okoz vele. Manapság pedig amikor több tíz milliókért elkapkodnak olyan képeket amin van egy egyenes vonal nem feltétlen egyértelmű hogy mikor miért mit szeret a nép :D

adott pontszám: 3,5
2012. december 9. | 19:21 | m3ss

Udv. Nem lenne rossz kep, de az utomunka teljes hianyat latom rajta. Az a vilagos folt a falon total elrontja az osszhatast. Ennyit biztosan vissza lehet huzni utolag, vagy pseudo hdr, vagy kesobb fotozas, vagy akarmi mas jarhato ut...Inkabb erre forditanam az idot mint a logo odabiggyesztesere...allvany sem artott volna, akkor hasznalhattal volna szukebb rekeszt, a vegen levo ablak mar nem eles. Esetleg magasabb iso, birja meg az 550d...javitandonak latom.

Jimmyy válasza:
Köszi szépen.

2012. december 9. | 19:17 | zoliologia

Régebben én is publikáltam sok olyan képet amit nem kellett volna.Ez is egy folyamat,ezt is meg kell tanulni,ráérezni mi kell a népnek.Mert itt most mellékes hogy neked tetszik. Nyilvánvaló hogy neked tetszik.Először meg kell nézni a téma érdekes-e,és utána hogy technikailag is rendben van-e.Ha igen,mehet.Ma én is töltöttem fel egy képet,nem kellett volna,le is töröltem.Ettől függetlenül már sokkal jobban válogatok és publikálok,de látod,még mindig belefutok én is néhány rossz feltöltésbe.Az ember folyamatosan tanul.

Jimmyy válasza:
Látod ezzel már teljesen egyet tudok érteni. Nyilván azért regisztrál ide az ember, hogy az eddig szűkebb körben "elfogadott" képeket egy nagyobb és hozzáértőbb közönség előtt is megmérettesse. Tanulni pedig abból lehet a legkevesebbet ha csupán rábólintanak.

2012. december 9. | 18:59 | zoliologia

Tanácsaim:Ne fotózz erős fényben.Keress érdekesebb témát mint egy folyosó.Az omladozó fal valakit meghat,valakit nem.Tudni kell válogatni a képek között,publikálni.Ha publikálsz egy életlen,kiégett képet egy folyosóról, akkor előfordulnak olyan vélemények mint az enyém.

Jimmyy válasza:
Na ez már alakul. Azért remélem nem mennek rá az idegeid, hogy nem mindenki olyan profi mint Te, és merészel "publikálni" ilyen rém gagyi képet is.

2012. december 9. | 18:58 | 2bats

Zoliologiához hasonlóan frusztrált és kedvetlen vagyok, ha érted, mire gondolok...

Jimmyy válasza:
Akkor még szerencse, hogy van egy ilyen oldal, ahol kiadhatjátok ezt a sok keserűséget magatokból... Csak így tovább.

2012. december 9. | 18:29 | h.rom

Meglátod, anélkül lesz részletgazdagabb hogy sötétebb lenne. Köszönöm!

Jimmyy válasza:
Köszi szépen, kíváncsi vagyok. Elküldtem.

adott pontszám: 3
2012. december 9. | 18:27 | zoliologia

Jártál egy folyosón,ahol omladoznak a falak.Dokumentáltad.Én ennyit látok benne.Az időpont rossz mert a jobb oldali fal annyi fényt kapott hogy kiégett.A minősége sem a legjobb,életlen.

Jimmyy válasza:
Írtál egy "kritikát" ami teljesen hasztalan. Továbbá semmi fantáziád nincs. Én ennyit látok benne. Láthatóan frusztrált vagy és kedvetlen. Egyedül azt sajnálom hogy ez pont az én képemnél bugyogott ki belőled. Ennek az oldalnak az a funkciója - sztem - hogy mások építő jellegű tanácsaiból tanulhasson esetleg a képet feltöltő felhasználó. Tehát ha már ennyire lehúzol egy képet nem ártana előrukkolni vmi használható tanáccsal is, úgy ahogy azt a többi felhasználó teszi - vagy legalábbis tette eddig az én képeimnél. Megértem ha ez Neked nem megy, ez esetben viszont semmi értelme a hozzászólásaidnak csak azért hogy krediteket szerezz. Neked is további szép napot.

adott pontszám: 3,5
2012. december 9. | 18:25 | krisz21

Szia!
A meglátás jó, kivitellel gondok vannak. Kellett volna az állvány. A kiégett fal nem a hely szellemét sugallja, az omladozó vakolat karakterét gondolom a kézből 1/30-dal sikerült tönkretenni. A folyosó mélysége szinte könyörög a rekeszelésért.
Érdemes az ilyen helyszíneket több perspektívából megnézni, az esetek többségében növeli a drámai hatást ha nem középre komponálsz. Állvány híjján ilyen esetekben az ISO értéket kell 1600 vagy akár 3200-ra állítani, a ebből adódó szemcsézettséget akár akár a kép javára is fordíthatod. Ha tudsz, több napszakban is nézd meg a témát, hogy mikor milyenek a fények.
Pontozás: Tudatos, de ezen tényleg javítanod kell!

Jimmyy válasza:
Köszi szépen. Teljesen jogos. Igaz állványom egyáltalán nincs valamint kicsit menekülés is volt a teremőr elől mert ugye fotózni csak telefonnal vagy kompakt géppel lehetett volna ez nem mentség főleg ha már feltettem ide.

2012. december 9. | 18:21 | h.rom

A RAW-ban pont az a jó, hogy lehetőség van a csúcsfényekből úgy visszavenni, hogy az nem megy a sötétebb részek rovására. Naaaaa, küld el nekem pliiz! :) Nem teszem közzé, csak neked küldöm majd vissza.

Jimmyy válasza:
Ezt értem, én arra gondoltam, hogy ha még az a világos rész is sötétebb, akkor már az egész kép komornak hat sztem. Ettől függetlenül átdobom a nyerset :)Kíváncsivá tettél.

adott pontszám: 4,5
2012. december 9. | 18:12 | h.rom

Szia. Én is fotóztam itt egyszer, pont ennél az ablaksornál. Nagyon hangulatos épület, romossága ellenére is - vagy tán épp azért. Jó kis kép, de így mégis teljesen szokványos. Én egy alsóbb nézőpontot választottam volna, kevesebbet mutatva a padlóból, s többet a plafonból. Valamint az ablakokkal szembeni falfelület erősen túlexpós. Ezen az utómunka során lehetett volna korrigálni. Ha RAW-ba készült a kép, akkor ez simán megoldható. Egyébként kár hogy nem feldolgozható, mert akkor elkunyiztam volna a nyers fájlt, megpróbálkoztam volna vele.
Bocs a véleményért és a pontért, de _szerintem_ a végső kép javításra szorulna.

Jimmyy válasza:
Köszi szépen. Igen a nézőpont lehet hogy lehetne érdekesebb. Az utómunkánál sokat játszottam a világos falfelülettel ám arra jutottam, hogy elég sok sötét rész van a képen ha azt is lehúzom akkor meg az az érzés támad hogy az egész kép alulexpós. Bár ízlések és pofonok :) A véleményedért pedig sose kérj bocsánatot főleg ha már elmondtad :) Amúgy teljesen korrektnek érzem mind a véleményed mind pedig a pontot. No para :) Üdv!