BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
5
KATEGÓRIA: egyéb
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2012. november 1. 07:00
agresszió...

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 5
2012. november 3. | 20:14 | bolek

Neeeeee!!!

Szia!
Ne engedd, nem szabad a zene az kell!
Kell a szív, kell a lélek, kell a zene!
Kell mert nélküle szárnya vesztett madarak leszünk és a saját temetésünket nézhetjük végig!
Kell a templom, kell a hit, kell a zene mert a egységbe kovácsol mert közösségformáló szerepe van! Nélküle nem lehetünk és nem lehet a nemzet sem, ó ezt nem engedhetjük meg!

Komolyan hiszem hogy a fotónak a képnek tudatformáló szerepe is van és ez akár veszélyes fegyver is lehet ha nem megfelelő kéz irányítja, hiszen a nézők olvasók elhiszik, tényként fogadják el amit látnak!
Komoly kép ez Mester ismét!

Szép fényeket kívánok!
Üdv.:Zoli

R.János válasza:
kedves zoli!
alfred schnittke volt szovjet zeneszerző 1.concerto grosso-ja volt a múzsa...mint ismeretes vannak a fülnek kellemes és kellemetlen hangközök, hangzatok. minden zeneszerző ezekből építkezik, hiszen az élet is erről szól: feszültség, feloldás, majd ismét feszültség és ismét valamilyen feloldás. a feszültségek és feloldások árnyalatai igen érzékeny rezdülések közvetítésére is alkalmasak. schnittke viszont nem old fel semmit!!! feszültség feszültség hátán az egész első tételen át. szinte kibírhatatlan, annyira embertelen, annyira természetellenes. a művet egy preparált, azaz meghamísított hangzású zongora-téma nyitja, és nagyjából ez is zárja...köztudott, hogy a zongora "jól temperált", vagyis mesterségesen "tisztára" van hangolva. (ez persze kompromisszum, de elfogadtuk..)schnittke ezt az "emberi tiszta hangot" meghamisította, és egy quasi dies irae hangulatú elég otromba, amolyan "elefánt a porcelánboltban" modorú dallamot szólaltat meg általa. a 2.tétel csak fokozza a feszültséget, de a tétel végén-mint valami "már nem oda illő elem" -csupán egy pár ütem erejéig- valami egészen gyönyörű konszonancia csendül fel. mint a régi világ értékét képviselő reménybe, úgy kapaszkodik a 3.tétel egy corelli stílusú stilizált barokk töredékbe...concertálnak a témák, a stilusok, hangszerek, és még ízlések is..hiszen egyszer csak megszólal egy szenzációs retróhangulatú ismét csak stilizált tangó is..és milyen üdítőként hat!...amikor ezután minden elem töredékének kavargó kavalkádjának felfokozott disszonanciája a tetőfokára ér, mint jól elhelyezett kulmináció ismét megszólal a maga tisztaságában a 2.tétel végén "beharangozott" kiteljesedés ízű gyönyörűség-töredék ..csakhogy amikor e tonalitásban írt dallamtöredék elérné a tonikát, azaz a megnyugvást, hirtelen, kegyetlenül, otrombán ismét "lecsap" a concerto-t bevezető preparált zongora-téma,a maga túlvilági torz hangjával, széttörve, eltaposva minden szépet, minden emberi érzelmet,vágyat, értéket..ezután már csak a robbanás utáni csend marad... minden elhal, egy-egy kis foszlány felsejlik alig hallhatóan...igazából nem lehet tudni, hogy mikor és hol végződik a darab, annyira beleolvad a csendbe. és talán a legmegdöbbentőbb, hogy a pusztulás csendje jól esik az emberi fülnek a tömény disszonancia után...ezt most már nem szeretném ragozni...de félelmetes a mű hatása és az üzenete...sajnos kis országunkban ilyeneket nem tűzünk műsorra...leragadtunk bartóknál, mint a oldalunk a "szép -esztétikánál":))
ez a darab különben schnittke egyik remekműve..sokat hallgattam mostanában, mert most mintha mind többet és többet árult volna el titkából. e mű rám gyakorolt hatását szerettem volna megfogalmazni egy egyszerű képpel, a magam módján. de hol van ez schnittkétől...:?
nagyon szépen köszönöm!
üdv.jános

adott pontszám: 5
2012. november 1. | 22:14 | pilipár

....elnémított hangszer.....fürész általi halálra ítélt hangok.....pedig a hegedüböl kiáramló dallam olyan, mint az ajkainkat elhagyó szavak.....beszélni kell, mert a beszéd mindennél fontosabb és pontosabb kifejezöeszköz.....az elnémítás az elutasítással válik egyenértéküvé, és kapcsolatokat képes megölni. A fürész használatával átvitt értelemben is érdemes óvatosan bánni.
Jól szerkesztett, könnyen értelmezhetö gondolatiság rejlik a képedben, tetszenek a színei is.
Üdvözlettel! Pilipár

11.

R.János válasza:
kedves ildikó!
az elnémítás agresszióját mindnyájan megéljük. sokszor a legszebb, legértékesebb gondolatainkat vagyunk kénytelenek visszafogni, mert félünk...
a látható (konkrét-tárgyi) valóság fűrésze, a láthatatlan (szellemi-lelki) értéket némítja el...talán emiatt nem merünk lelkiek lenni...talán félünk a fűrész agressziójától..lehet, de, ha így van, akkor tudnunk kell, hogy lelki-szellemi halottak vagyunk..akkor nem az eltávozottaknak kell gyertyát gyújtani, hanem nekünk....
nagyon szépen köszönöm a mindig tartalmas lelki értékelésedet!
üdv.jános

2012. november 1. | 13:12 | parfüm

Ah! Gyanús is volt, hogy ez nem egy fotó, habnem egy alkotás. Tartalommal és érzéssel, éles fénnyel színnel, és egy igazi fals hanggal, az agresszív fűrész hangja szeli ketté a hegedű( gordonka) csilingelését.
Azt hiszem nem érdemes fejtegetni jobban, aki érti az úgy is hallja!
Grat!

R.János válasza:
kedves zita!
köszönöm a megtisztelő véleményedet. egy kissé szájbarágós az üzenet...mégis: számomra az egyenes vonalak és a szögek az érzelem nélküli hideg "értelem" jelei, míg a legömbölyített sarkok, ívelt vonalak, görbék a szabadság, a fantázia szimbólumai. ezen a képen minden vonal egyenes, kemény, "kegyetlen". kivéve a hegedű "a líra hangszerének" "f" kivágását. ez az a nyílás, ahol kijön a hang...hát, ezt teszi tönkre az "egyenes vonal"....
mégegyszer köszönöm!
üdv.jános

adott pontszám: 5
2012. november 1. | 12:24 | vakhalfoto

Gratulálok! Nagyon tetszik! Főleg a színek és a szűk vágás.
A cselekmény nem annyira. Bár, ha belegondolok, hogy sokan a hegedülést alapból fűrészelésnek nevezik...?!
Hibátlan!

R.János válasza:
mint hegedűtanár igencsak igazat kell adnom neked a fűrészelést illetően..:))de hát ez benne a szép..először szenvedés,késöbb gyönyör...:)
köszönöm szépen!
üdv.jános