Udv. Te unatkoztal, vagy mire utal a kep cime? :) Amugy nem rossz eletkep, de a kompo lehetne jobb is, peldaul ha hatrebb mesz 10m-rel es jobbra kicsit, akkor keresztbe lehetne futtani az utat, amin a bal also harmadoloban menne a bringas. Ez a szerkesztes a kepszelre kerulo emberekkel mind2 oldalon annyira nem jon be. Talan felul is szuk kicsit...
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2012. augusztus 29. 20:44 - érzékenység: ISO220
- fókusztávolság: 92 mm
- objektív: Tamron VR 18-270
- rekeszérték: F11
- zársebesség: 1/500 s
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Balatonfenyves
- Készítés ideje : 2012-08-08
Szia!
Az az alapvető baj, hogy nem értem mit akarsz bemutatni a fotóval? Hogy létezik főtt kukorica árus? Életkép akkor lenne igazából ha valami kontaktus történne a képen, épp lenne egy vevő és egy jellegzetes pillanat elkapása stb...de így? A szerkesztése sajnos nagyon esetleges és helytelen. A kép bal oldalán több a hely, mint a jobbon, így a fő témád kisétál a képből és borul az egyensúly. Tudom, hogy a fürdőző ember miatt hagytál ekkora teret a bal oldalon, de igazából felesleges volt, mert a képhez semmi pluszt nem ad. Sajnálom...
Szia!
Hát az igazság az, hogy ha manuálisan állítanád be a géped ennél sokkal jobb végeredményt kaphattál volna. A háttér túl zavaró, nem kellenek a napozók, sem a fürdőző bácsi, a főtémád a kukoricás, akkor elég az élesen. Ezért felesleges az f11, vidd le amennyire csak az objektív engedi ( f4-f5,6) és elmossa a hátteret.Ami még nekem nagyon szemet szúrt az a kép mérete, nem pixelszámba hanem kb-ban. Az oldal 310kb-os képeket enged meg ez 64 körül van, rengeteg mindent elveszítesz, ha ennyire letömöríted.
De ezeket már szerintem előttem is elmondták,úgyhogy egy másfajta jó tanácsként a címhez had mondjam, sokan mondják, hogy a cím nem kötelező és nem is fontos, de ha felhívod a figyelmet arra, hogy a képen unalom van, akkor az nem fog neki segíteni. Helyezd a figyelmet másra, nyár van, süti nap, a srác kukoricát árul ez már önmagában egy hangulat, mert ezt szinte mindenki ismeri, aki volt már a Balatonon, de te mégis az unalomra fókuszálod ezzel a nézőt.
üdv
Laci
Üdv!
Ha magunknak egy pillanat árulkodó és beszédes az lehet a nagyközönségnek nem az-és ha ide feltöltjük és szubjektív véleményeket várunk akkor számítani kell arra, hogy valakinek nem jön át a kép mondanivalója.
A háttal lefotózott fotóalany nagyon kivételes esetben szokott egy képen beszédes lenni.
A képen egy strandi főtt kukorica árust látunk ahogy távolodik tőlünk..lehet unja ezt, lehet siet valahova..nem lehet tudni nem egyértelmű...
A horizont döntögetése sem ad a képhez hozzá semmi pluszt-sajnos azt kell mondanom hogy az én véleményem szerint ez kerülendő hibás út, egyedinek nem mondanám és kreatívnak sem. Sajnálom.
Mindne jót :Robi
Azt gondolom, hogy néhány képi elemmel lehetett volna hatásosabban ábrázolni ezt a bizonyos "unalmat"....talán több közelebbi szereplövel (leginkább arcokkal), vagy épp ellenkezöleg, az üres víparttal, elhagyott tárgyakkal....mozgalmasnak nem mondanám a fotódat, hiszen csak egy fiú sétál át rajta, de talán ha közelebb komponáltad volna a jobb széléhez, hogy még ö is kifelé tartana belöle, mint mi a nyárból, vagy látnánk az arcát, ami tükrözhetné az ö gondolatait....
Így a kép éppen a tartalmát tekintve "pontatlan", és a szerkesztésében is lehetne hatásosabb.
Üdvözlettel! Pilipár
10.
Nagyon találó a cím. Gyakorlatilag azon kívül, hogy a képet kibillentetted a síkjából, mást nagyon nem is lehet elmondani róla. A fő alak nem produkál semmi megörökíteni valót, a környezet, háttér nem különösebben eseménydús, vagy látványos, a kompozíció szokványos.... nagyjából valóban ez kiált róla: Unalom.
Azt hiszem, ezt az érzést nem is lehetett volna jobban megörökíteni. Ehhez gratulálok. De csak 4-est adok, mert annyira beleuntam, hogy nem bírom magasabbra pöckölni az egeret. :)
Szia!
Nem értem a kép üzenetét és nem értem a címet sem!
Ebből a beállításból nem érződik az unalom, inkább az utószezon, ha esetleg szemből készíted el a képet akkor az árus fiú arcából lehetne látni, de így csak azt tudtam meg mennyibe került egy cső kukorica!
Érdekes tornamutatványokat végeztem a fotó megtekintésekor , fura nekem ez a perspektíva nem érzem benne azt a pluszt amit beletettél.
Igen , néha át kell lépni a határokat, de abban az esetben a kép mondanivalóját kell hogy erősítse az a nézőpont ahogyan bemutatod a témát.
Szép fényeket!
Üdv.:Zoli
kovacs.bela válasza:
Köszönöm.
Ezt biztos savazzák, sajnállak. Nincs rossz géped nincs rossz optikád szerintem szerezz be pár könyvet és akkor tutira, jó képeket fogsz készíteni amik elnyerik az itteni borsos emberek tetszését :) !
Szép képeket! Kitartás!
kovacs.bela válasza:
Köszönöm.
Szia!
Unalom. Valóban az, de én a fotóra értem.
Ebben valóban nincsen semmi, talán csak a kép döntése, ami miatt nem lesz kerülendő, hibás út.
A felirat nagyon elhúzza a tekintetet, nem látom a témát. Egyébként mi lett volna a lényeg? A kevés ember a strandon? Akkor szerencsésebb lenne többet mutatni abból.
Nem jó a srác középre komponálása, a félbevágott ember, a kilógó árboc, a belógó árnyék.
Bocs, de ez csak tucatfotó.
kovacs.bela válasza:
Köszönöm.
Figyelj!
Feltettél egy képet, én leírtam a véleményemet, erre Te jöttél azzal, hogy nem értem a képedet. Kétszer is nekifutottam annak - kérdéseket is feltéve - segítségül - hogy megmagyarázd a miérteket ... erre jösz itt az időhiánnyal, meg a hasznosabb dolgokkal.
Ha ennyire másodrendű az itteni közösséghez viszonyulás, hogy egyszerű kérdésekre sem vagy hajlandó választ adni a fotódról, fotóddal kapcsolatban, AKKOR MIÉRT töltöttrd fel?
Z.
Szia !
Hát, találhattál volna talán érdekesebb kompozíciót is.
A cím az, hogy unalom. Viszont, a képet olyankor szokták megdönteni, (asszem) ha valamilyen dinamizmust akarnak hangsúlyozni (sportfotó, gyerekek fogócskáznak stb.).
Mindegy hagyjuk a címet, a szerkesztés sem tökéletes szerintem, a fickót a bal harmadba vettem volna.
Valószínű, hogy az árus tényleg unja már, de ez a képen nem jön le.
Mintha a WB is félrement volna.
Szal van gond.
Biztos tudsz ennél sokkal jobbat.
Üdv.
kovacs.bela válasza:
Köszönöm.
az van ám, hogy ha a nézőnek nem jön át a te magvas mondanivalód, az nem a néző hibája.
ez a kép nagyon gyenge, és ez itt nem személyes tetszés vagy nem tetszés dolga. hátbafotózod a srácot. nem merted szemből lefényképezni?
ennél sokkal több kéne ahhoz, hogy érezzük azt a hangulatot, akár csak egy kicsit is, amit te akkor éreztél.
végül is a címadás tökéletes, csak nem a szituáció, hanem a fotód dögunalmas.
bocs az őszinteségért...
kovacs.bela válasza:
Az őszinteséggel sosem volt problémám, külön köszönöm személyemet méltató megjegyzéseid is.
Nincs, miért lenne? :)
Képekről beszélgetünk ... ha lesz időd esetleg a felvetésre is válaszolhatnál -- ráér, ha kidolgoztad magad :)
Szóval a nyitva maradt főkérdés: miként fejezi ki a képen a hátat fordító fiú az unalmat, hogyan kapcsolódik a mais felirat majdnem középreszerkesztve, de mégsem a harmadolóra tolva?
Ezeket tisztázva talán megértem az alkotásodat, ami eddig nem történt meg.
Köszi
kovacs.bela válasza:
Úgy látom, hogy patthelyzet van kialakulóban mindketten mondjuk a magunkét, miközben érdemi előrelépés nincs. Szeretném hasznosabb dologra fordítani az időmet (Tanulom a fényképezést például). Köszönöm, hogy időt szántál erre.
Pontosan. Azért nem fejezi ki az unalmat: mert nem fejezi ki.
A spekuláció, és a belemagyarázás részedről van.
Olyat akarsz elhitetni mással, ami a képen nincs.
"a kukkoricaárus lfiú - nem túl nagy lelkesedéssel végigslattyog a parton."
Ez hol van a képen? Honnan tudjuk mi akik nem voltunk ott, hogy nem túl nagy a lelkesedése?
Ez a "mais" feirat magyarázat pedig hogy is van? Miért fontos, hogy majdnem középpontban van, de mégsem, meg majdnem a harmadolón?
kovacs.bela válasza:
Rossz napod van?
Megbocsáss, nekem dolgoznom kell.
Én mindössze leírtam míért nem jó ez a kép, és miért nem adja vissza amit Te szerettél volna mutatni ... azaz nem sikerült. Legalábbis itt a befogadó oldalon.
kovacs.bela válasza:
Nekem semmi bajom azzal, hogy ha neked ez a kép nem tetszik, vagy az a véleményed, hogy nem jó.A bajom csak azzal van, hogy butaságot írtál - szerintem. (Nehogy már azért ne fejezhessen ki unalmat egy kép, mert egy háttal álló alak lehet, hogy vigyorog?!)
Világosabb - csak nem értek vele egyet.
Ez nagyon belemagyarázós.
Az unalmat nem tükrözi - annak is egyből az unalom kellene hogy eszébe jusson, aki sosem járt ott, és aki nem tud magyarul, hogy a címen elinduljon. Na ez nem történik meg.
Miért lenne unalom, pl. a srác nagyon jól szórakozhat - elvileg vigyorohat. Honnan tudjuk, hogy unott a képe, ha a hátát látjuk.
A fürdőzők sem unatkoznak. Miért tennék, nem azért mentek oda ...
kovacs.bela válasza:
Ha valami belemagyarázós, akkor szerintem az amit te spekulálsz.
1.) Neked a kép nem tetszik, tudomásul vettem, meg sem sértődtem, tiszteletben tartom a véleményed.
2.) Továbbra is fenntartom a véleményem, hogy nem értetted meg a kép lényegét, ebben a hitemben a mostani hozzászólásod csak megerősít.
3.) Nem értünk egyet, de szerintem ez egyáltalán nem baj. Milyen unalmas is lenne a világ csupa azonos véleményű emberrel?!
kovacs.bela válasza:
A lényeg: Azt szerettem volna megfogalmazni, hogy milyen unalom, bágyadtság ülte meg a Balatont, míg régebben pezsgő életet lehetett látni mindenfelé, de főleg a vízparton, addig most a legnagyobb nyüzsgést az jelenti, hogy a kukkoricaárus lfiú - nem túl nagy lelkesedéssel végigslattyog a parton.
Segítségképpen ezt a címbe is belefoglaltam. Sokkal hosszabban is tudnám ecsetelni (hogy ezért van majdnem középpontban a mais, de mégsem teljesen, meg nem is harmadára tolva, és így tovább...), de most annyi időm nincs, remélem így is világos a dolog.
Szia!
Ennél a kpníl én nem látom értelmét a döntésnek. Semmit sem ad a képhez, és azzal együtt, hogy a főtkkoricaárust a közepére szerkesztetted rendesen borul a kép egyensúlya.
Az f11 rekeszhasználat nagyon nem jó az ilyen tipusú képekhez. Mert 2m-től a végtelenig élesen rajzol mindent az objektív, tehát mindenképpen: tág rekesz - témát a fókuszba, kimelve - a többit elmosva.
Zoran
kovacs.bela válasza:
Nem értetted meg a lényegét, de azért köszönöm a véleményed.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.