Az izgő-mozgó szurikátákat nem lehetett könnyű rávenni egy kis pózolásra, de talán jobb lenne a kép, ha az állatok a képbe néznének, és nem abból kifelé. A háttérben lévő árnyék levágásával, és egy kicsit több tér meghagyásával a rágcsálók előtt, véleményem szerint sokat javult volna a kép.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2012. augusztus 23. 20:53 - érzékenység: 200
- fókusztávolság: 190,0 mm
- objektív: EF70-300mm f/4-5.6 IS USM
- rekeszérték: 7,1
- zársebesség: 1/320 sec
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Szeged
- Készítés ideje : 2011-05-02
Szurikáta kölykök
Imádni való kép! jók a fények gondolom délután van, színek ennek megfelelőek ! A téma a háttér hasonló színtónusa ellenére szépen kiemelkedik, nyilván a telének köszönhető. ( hanyatt fekve egy rókával bratyizak a kis ördögök?)
További szép fényeket woogister :-)
belizar válasza:
Kösz.
Szia!
Ahhoz képest, hogy ez a fotó egy állatkertben készült, nem lett valami jó. állatkertben könnyű állatokat fotózni, mivel nem félnek az emberektől, és szinte mindig a szemünk előtt vannak. Nagyon homályosra sikerült, élességet sehol sem látok, bár ez lehet, hogy a tömörítés következménye, de ugye nekünk ezt a fotót kell értékelnünk. Nagyon ferde, és a kompozíció sem a legjobb, jó lett volna kivárni a legjobb pillanatot. A belógó gazok, és az árnyék, valamint a baloldalról belógó szurikáta sincs jó helyen.
Üdv!
belizar válasza:
Kösz. De. "állatkertben könnyű állatokat fotózni". Nem igaz. Hol homályos és hol ferde (a tömörítés ellenére is éles a két kölyök)? A pillanat ez volt, amit kivártam.
jó, akkor küldöm az emaildre, de ha mást is érdekel netán, természetesen az ő emailükre is el küldöm, hiszen a feldolgozhatóság nincs kiütve. Ok, akkor megy.
belizar válasza:
Ok
Nincs benne, kipróbáltam. A kérdés, hogy kiváncsi vagy-e rá? Mert akkor elküldhetem emailben vagy mivel feldolgozható a kép, akár ide is feltölthetem.
belizar válasza:
Én is próbáltam, nálam nem volt nyerő... Kérlek, az e-mail címemre inkább.
Hali, a kép összmegjelenése olyan kedveske, a kölykök jópofák, a kép éles és a kompozíció is rendben van nagyjából - mmint a kölykök elhelyezése. Nem annyira jó az erős fény (és ebből következően az árnyék - pláne a nagy árnyákfolt bal oldalt, de az állatkák testén is), a belógó növények, a hanyatt fekvő szülő - időbe tellett, míg felismertem, mi is az.
belizar válasza:
kösz
Szia!
Nem egyszerű kerítésen keresztül, behatárolt lehetőségekkel állatokat fotózni. Sajnos ezen a képen ez látszik is. Számomra nagyon zavaró a bal alsó sarokból belógó felnőtt szurikáta. Ahhoz, hogy érdemben is részese legyen a képnek, túl keveset látunk belőle, így viszont túl nagy helyet hagytál a számára (emiatt a kép bal oldalának nagy részét egyetlen árnyék foglalja el). Az élességgel is van némi gond (nem annyira jelentős, és nem vagyok biztos benne, hogy nem a tömörítésnek köszönhető-e), a szurikáta kölykök emellett nem elég részletesek.
Remélem nem sértettelek meg a véleményemmel.
További jó fotózást!
belizar válasza:
Kösz. Nem volt kerítés, szándékos volt a beállítás, mert számomra fontos volt a "belógó" felnőtt szurikáta. Az kölykök élesek az eredeti képen (minden szőrszáluk elkülöníthető), a felnőtt kevésbé.
Nem baj, hogy nem értesz egyet, de amint olvasom a következő véleményét, őt is zavarta a mama jelenléte. Az hogy neked így tetszik egy dolog, de ha nézők elé viszel egy képet, akkor számítanod kell arra, hogy másoknak nem biztos, hogy így fog. A fotózás egy szubjektiv dolog.
Persze gondolom arról van szó, hogy a négyesnek jobban fogsz örülni, mint a hármasnak, így az övével egyet fogsz érteni.
Egyébként sehol nem írtam, hogy vágjál bele a fejükbe, azt írtam, hogy zommolj rá .
belizar válasza:
Örülök, hogy válaszoltál, így talán meg tudjuk beszélni a dolgot. Természetesen tudom, hogy a fotózás szubjektív dolog, és különösen az állatkerti fotózás egy megosztó dolog. Rengeteg tévhit, előítélet él ezzel szemben (olvastam egy természetfotós könyvet, ahol kifejezetten ellen szólnak, mert ott csak szenvednek az állatok, sőt, arra buzdított, hogy próbálja meg a fotós ezt megjeleníteni), ezért is érzem fontosnak, hogy sarkosan fogalmazzam meg a véleményemet ezzel kapcsolatban. Hátha tudok némi tudatot formálni vele... Érdekes, hogy itt, ha egy szép portrét mutatok be, azt agyon dicsérik, de, ha "cselekményes fotót", azt rendre lehúzzák, sokszor azért, mert "állatkert, ott könnyű" és "vaktában ellőtt állatkerti fotó". Pedig a munka és szerencsefaktor az utóbbiban van jóval több, és pont a portré az, amit tényleg viszonylag könnyű állatkertben fotózni. Tedd a szívedre a kezed: ha a Kalahári-sivatagban készült volna, hogy értékelted volna ezt a fotót?
A S. Gyuri véleményét azért fogadom el, mert írt olyat, amely valóban megfontolandó (háttér, expozíció) - és ilyeneknek örülök inkább, mert hasznomra inkább inkább válik, mint a "szép, aranyos, de nekem nem jön be" típusú értékelés.
Én is a zoomra értettem, vagyis az anya félfeje lenne benne a közelképben.
Szia,
nagyon érdekes és ritka kép a szurikáta kölykökről annak ellenére, hogy vadasparkban készült. Nem ismerem a kép készítésének körülményeit, de úgy gondolom éppen egy vadaspark az a helyszín, ahol nagyszerű állatfotókat éehet készíteni, hizen a állat nem szalad el, sokkal több lehetőség van kivárni egy megfelelő pillanatot. Ezt sajnos ezen a képen nem nagyon érzem, inkább egy kicsit vaktában ellőtt képnek érzem.
Ezekből a pillanatokból talán többet is ki lehetett volna hozni. Lehet portrét, egy akciót fotózni a kölykökről, egy mozdulatot megörökíteni úgy, hogy a zavaró elemek (pl. Az anya feje, a fűcsomó, az árnyék) ne szerepeljen/szerepeljenek ilyen hangsúlyosan a képen.
Üdv.
belizar válasza:
"annak ellenére, hogy vadasparkban" - köszönöm a véleményedet, de ez az, amiért nem tudok elfogadni, elvi okokból (a másik válaszban az indoklás). Ilyen alapon a csendélet és a modellfotózás a világ legkönnyebb műfaja, mert az aztán tényleg nem szalad el... Sajnos, az is némi magyarázatot érdemel, hogy miért baj, ha a környezet megjelenik a képen - állatkerti fotón fűszál nem nőhet, csak a természetben? Szívesen várom válaszod.
Szerintem jól sikerült. Az élesség jó helyre került, a színek élvezhetők. Ahhoz képest, hogy a háttérbe szinte beleolvadnak a kölykök. A baloldali kölyök hátán érezhető, hogy talán egy picit túlexponált, de ez nem zavaró.
Számomra sokkal zavaróbb, hogy a baloldalon fekszik (talán az anya) egy másik szurikáta. Teljesen elveszi a figyelmet a két kölyökről. Inkább azt akarja megfejteni a néző, hogy az milyen részlet lehet. Így nekem a szerkesztés nem tetszik annyira.
Érzem, hogy nem lehet arrébb küldeni, de bezavarja a képet. A két kiskölyök sokkal hatásosabb lett volna.
belizar válasza:
Kösz
Nagyon édesek, tényleg remek a pillanat,a mit elkaptál, úgyis mondhatnám, hogy nagyon emberi. Sajnos az állatkertifotózásnak vannak buktatói, mert nem mindig lehet úgy a témához közelíteni, hogy ideális fotó készülhessen, a legtöbbször belelóg a képbe valami vagy valaki, és a napszakot is nagyon meghatározza a nyitvatartási idő, stb..... Én úgy gondolom, hogy vannak adott körülmények, amikről nem tehetsz.. A képre kerülő árnyékról nem te tehetsz, hanem az adott körülmény, a fű vagy gaz csomoról szintén nem tehetsz, nem mehettél be kihúzni, stb....Viszont látom, hogy 300 mm -es a fókuszod, de nem használtad ki a teljes tartományt, legalábbis azt írtad be, hogy 190 mm. Tudod ha egy ilyen kedves állat-póziciót találsz, hogy két kis akármilyen kölyök ilyen kedvesen meghitten egymáshoz simul, nem kell ám az egész környezetet megmutatni! Rájuk kellett volna jobban zommolnod, csak a fejekre, illetve ami még belefér, de a lényeg a kis pofikájuk lett volna. Ha nem hiszel nekem, próbáld ki, hogy megvágod úgy a fotódat, ahogy mondtam, egy sokkal aranyosabb, meghitted fotót fogsz kapni! Nem szükséges ide a mamájuk orra, sem az árnyékos föld, sem a gaz.... csak ők ketten!
Tehát nem azért adok csak hármast, mert nem tehettél a kép sikeréért a körülmények miatt, (lásd fentebb) hanem azért, mert nem használtad ki azt a technikai lehetőséged, ami viszont adott volt.
üdv, s.a.
belizar válasza:
Köszönöm a véleményedet, de azzal nem értek egyet. Lássuk pontonként: a szurikáták reggel sokáig alszanak és késő délután fekszenek, félsivatagi állatok, tehát a fotózásukhoz a déli forróságot követő délutáni napsütéses időszak a megfelelő (a kölykök ekkor voltak a legaktívabbak). Nem tudom miért baj, ha egy állatkertben belóg valami, ami odavaló (itt a fűcsomó vagy a tereptárgy árnyéka).
A választott képtartomány-méret szándékos volt, szerintem attól messze van, hogy az egész kifutót láttassa, viszont fontos szereplő rajta a fekvő egyed is, amely ebben a furcsa pozícióban vigyázza őket, nem beszélve az árnyékről, amelynek szintén van némi mondanivalója a szememben. Ráadásul, ha szűkebbre szerkesztem, jogosan kapnám a kritikákat a félbevágott fej miatt...

Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.