Éles az, de sajnos nagyon tág blendéd használtál, és a virág egyik szirmán van egy kis élesség. Mivel nem töltöttél kép adatokat, így nem is lehet eldönteni, hogy így van-e. A színe tetszik szép lett.
- A szerkesztés nekem nem jön be annyira. Nagyon alulról fotóztál. sok benne az aljnövényzet, és a virág körülötti területet nagyon szűkre méretezted.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2012. március 18. 23:01 - érzékenység: ISO100
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés ideje : 2012-03-18
Picit életlen a tömörítés miatt :(
szabispire válasza:
Ritkán adok adatot, mert sokan azért húzzák le a képet, mert gyengébb az obi, nem olyan jó minőségű és sokan többet nézegetik az expó adatot, mint a képet.Igen a vágás szűk, meg nem is akartam felülről fotózni, most így sikerült.
Szia!
A kicsi méret miatt nehezen ítélhető meg az élesség,
a színek szépek,
alulról keveset vágtam volna,
bal oldalt szűk,
a jobb oldalt keresztbe futó fűszálat ki kellett volna hagyni.
szabispire válasza:
köszi
Szia! Tetszik a kép hangulata, de igazad van, életlen egy kicsit.. A virág kicsit balra csúszott, a kép bal oldalán hagyhattál volna többet, szerintem. Ha az volt a cél, hogy ne középen legyen, akkor viszont, szerintem, a jobb oldalán kellett volna még. Nekem zavaró, hogy a kép alján így összemostad a füvet. Szerintem az nem illik bele. A kiálló fűszálak is zavarnak egy kicsit, de elhanyagolható. Az külön tetszik, hogy homogén a háttér, így jobban kiemelkedik a virág. Szép képeket! :)
szabispire válasza:
Köszi az értékelést, neked is szép képeket :)
Szia!
Szép éles fotó lett, jók a színei is ! ami nem tetszik, az a virágon lévő kis levél ami már kiesik az élességi tartományból a jobb oldalon, és a lila folt a háttérben. Mivel kicsit balra dől, így inkább ott kellett volna több helyet hagyni, nem a jobb oldalon.
szabispire válasza:
köszi
nagyon tetszik, ritka az olyan macrózott virág,ami megfog.annyira sok van belőlük:) de ez valamiért megfogott :) szép munka!
szabispire válasza:
Köszönöm, örülök hogy tetszik :)
Az élességgel annyira nem is mint inkább a fény hiányával van a gond a kép sötét lett, lehet felhős időben fotóztál de ilyen képeknél érdemes kivárni a napsütést és úgy megcsinálni a képet akkor sokkal jobban kijönnek a virág illetve a környezet színei. A szerkesztés az jó talán nekem kicsit szűk de annyira nem zavaró, igen látszik az élesség hiánya is kicsit.
Üdv
szabispire válasza:
Sötét? Tűző nap volt! Talán vissza húztam az exponáltságból és azért tűnik, hogy felhős időben készült.
Szia. Kár, hogy csak ilyen kis bélyegképben sikerült feltölteni. Szép virág, színesen látnék több részletet belőle, de sajnos még az élesség sem 100%-os. A jobbra fel ívelő szár nem hiányozna ha nem lenne ott, érdemes lett volna eltávolítani vagy egy minimális jobbra helyezkedéssel "kikomponálni" a látómezőből. A színek szépek.
szabispire válasza:
Köszi István, szép napot! :) Egyébként a te virágfotóid ellenfényben nagyon szépek! Mi a titok? A korán kelés és a reggel fények?
Szia!
Több dolgot vetettél fel, így itt kicsit hosszú lett volna a válasz, mail-ben részletesen leírtam.
A 100as gyújtótávtól nem kell félni, portréfotózáshoz sokkal jobban használható, mint például az általad említett 50es.
A makro obi jó dolog, de túl kontrasztos és tűéles képet ad - mivel ez is a dolga makro esetében. Portrénál azonban nem feltétlenül a legszebb, általában kicsit lágyabb képrajzú obi szerencsésebb.
Az 50es klasszikus, szép rajzú objektív és igazán olcsó is - érdemes beszerezni egyet :)
De lükeség, hogy azért szeretnél inkább ilyet, hogy beleférjen egész alakosban szerkesztve is a modell. Ha alapvetően portrézáshoz szeretnéd, mint írtad, ahhoz 50mm-el már annyira túlságosan közel kellene hozzá állnod, hogy az már zavaró és túl bizalmas távolságon belül lenne (0.5m-en belül).
Ez értelmetlen, ráadásul egy 100mm közeli kistelével a hátteret is szebben el tudod mosni tágabb rekesznél, ezt 50essel bajosabb megoldanod.
Összességében tehát a 100ast javasolnám portréra, de NEM MAKROBÓL!
Illetve makro felhasználásra gondolkodj el a közgyűrűsoros megoldáson, amit részleteztem privát mail-ben.
Mind pénzben, mind felhasználás módjában jobban jössz ki egy ilyen szettel.
Ráadásul ha később váltasz és ehelyett a 70-300as Tamron tele helyett lesz egy komolyabb, ahhoz is ugyanúgy használhatod a közgyűrűsort továbbra is (sőt! :).
További szép fényeket, üdv:
barthae
szabispire válasza:
Oks köszi megnézem a levelet, érdekel a közgyűrűs megoldás
Szia,
Nagyon szép virágot fotóztál, jó szögből, szép a mosott háttér és a zöld környezet, a zöld és a fehér/lila virág kellemes összhatást kelt.
Ami nem annyira tetszik az a szűk vágás, és ahogy írod, picit életlen.
Összességében tetszik, szép fotó.
Üdv
szabispire válasza:
Köszi, hogy írtál :)
Hali!
úgy gondolom itt nem is a tömörítés / élesség lesz a legnagyobb hiba , de tény h nincs jól kihasználva a tömörítés.
A szerkesztése nekem rosszabb.
Balra dől a kis virág és ott hagytál kevesebb helyet is , így nagyon szűkösen mutat.
Jobbon viszont az a határozottan kifutó fűszál a mi zavaró lehet , azt mindenképp el lehetne igazítani.
A háttér szépen sikerült.
Üdv!
szabispire válasza:
Köszönöm az értékelést
Hali!
úgy gondolom itt nem is a tömörítés / élesség lesz a legnagyobb hiba , de tény h nincs jól kihasználva a tömörítés.
A szerkesztése nekem rosszabb.
Balra dől a kis virág és ott hagytál kevesebb helyet is , így nagyon szűkösen mutat.
Jobbon viszont az a határozottan kifutó fűszál a mi zavaró lehet , azt mindenképp el lehetne igazítani.
A háttér szépen sikerült.
Üdv!
szabispire válasza:
Köszönöm az értékelést
Heló!
Igen, kicsit tényleg életlen lett, viszont van más probléma is vele. A virágot túlzottan középre szerkesztetted, elég unalmas nézőpont ez így. Régebben én sem igazán értettem mi gond ezzel, de próbáld meg valahogy a harmadolópontokhoz szerkeszteni, meglátod jobb lesz. Másrészt, ezek a belógó fűszálak igen zavaróak, főleg azért mert életlenek és az előtérben vannak, de a háttérben is zavaró az a szál a jobb oldalon. A háttér kellemesen mosott, bár az a belógó másik virág bal alul szintén elvonja a figyelmet. Egyébként ezt szabadban fotóztad vagy mesterséges megvilágítást használtál? Mert nekem kicsit furák a fények, de lehet, hogy csak én látom így. Jah és nem kell ennyire kontrasztosnak lennie, gondolom az utómunka hatása. Szép fényeket!
szabispire válasza:
A szerkesztéssel egyet értek, de félek, ha harmadolok túl sok lesz az unalmas rész a kép többi részén. Szabadban készült a kép, csak erős volt a napsütés
Szia. Először azthittem, hogy picit bemozdult de irtad, hogy a tömörítés miatt életlen. Egye fene elhiszem :) Nincs negatívum, csak egy észrevétel: ez egy nagyon jó beállítás de szerintem jobban mutatott volna ha nagyobb mélységélességgel az előtte lévő fű is éles lenne. De így is tökéletes
szabispire válasza:
Köszi, hogy írtál :)
Tényleg életlen. Sajnos a kép jobb oldalán a fűszálak nagyon zavarnak. A háttér lila foltja vagy legyen határozott ( szerepeljen meghatározóbban a képen ), vagy ne látszódjék. A kép előterét jobban mostam volna ( fűcsomó behelyezésével közelebb az obi üvegéhez ). A jobb oldala elég üres a képnek, vágtam volna bal oldalon egy kicsivel több helyet hagytam volna, ha már arra "néz".
szabispire válasza:
Köszi az értékelést és a hasznos tanácsokat
Ha használsz mellé közgyűrűt, az is gyönyörűen segít elkenni az elő- illetve hátteret.
Megmondanád amúgy pontosan milyen obit használtál hozzá? Nem túl szépen muzsikál, azt kell mondjam..
Ha az EXIF-ben megadott 300mm @ f5.6 az helytálló, akkor bizony nem túl szépen ken.. ennél sokkal szebb előtered is lehetne :S((
De erre is lehet még egy másik megoldás:
icipicit eltolni az élesség síkját, hogy a krókusz szirmai és a tövében lévő fűszálak ne egy élességi síkra essenek. Kb. f4-f5.6 még továbbra is tökéletesen elég lesz a szirmokhoz (legfeljebb a szára már életlenségbe vész majd közben, de az nem baj) , mégis a fűszálak viszont egészen biztosan kívül esnek majd az élességi tartományon (DOF), így kellemes életlen foltot alkotnak majd csupán, máris kevésbé zavaró és kusza lenne a kép előtere.
szabispire válasza:
Most szeretnék venni egy új/vagy használt obit, jelenleg a 60mm f2.8 macro jön szóba nekem mert portrézni is szeretnék és ez makró mellet portréra jó lenne. Nem tudom de szerinted jó választás? A 100-as macro már túl nagy nekem, például egy álló alaknál elég távol kell mennem, leképzése ugyan úgy 1:1-hez szóval nekem nem ad plusz előnyt. A másik kettő ami még szóba jöhet az 50mm 1.8 főleg az ára miatt, vagy a 85mm 1.8 Bár ezek nem tudnak makrózni de portréra mind a kettő jó, viszont a 85mm-es megint túl nagy az álló képekhez.
Szerintem nem lenne ez rossz... néhány javaslat (persze csak ha elfogadod)
1.) Szemből és kicsit jobbról használtam volna egy arany színű fóliás derítést
Ez adna neki kis napfényhez hasonló kicsit karakteresebb fényt és vidámabb színeket.
Jelenlegi formájában kicsit laposak a fények sajnos :(
2.) Háttér tetszik, de az előtér nagyon kusza, ebben a formában zavaró.
Letisztultabb hatást érhetnél el pl. az alábbi trükkökkel:
- nagyobb gyújtótávolsággal
- tágabb rekesz használatával
- és hogy még ezeknél is profánabb megoldást mondjak: egyszerűen a belógó fűszálak kihuzigálásával :)
Különös tekintettel a szárazabb ágacskákra (lásd háttérben is). Ezek mind odavonzzák a tekintetet és elterelik a lényegről a figyelmet.
Maga a nézőpont dícséretes, a fekvő helyzet meg is hozta a gyümölcsét.
Kompozícióban picit több teret hagytam volna, talán kicsit túlságosan is szűkre sikerült...
..majd legközelebb :)
A háttérben látható másik krókusznak csak a foltja látszik - ez tudna akár pozitívan is hozzátenni a képhez (főleg ha azt látjuk az életlen foltokból, hogy egy egész krókusz mezőről van szó, amiből Te csak kiragadtál egyet és azt mutatod meg), de itt inkább hibának tartom. Én kikomponáltam volna a képből - úgy jobb lenne.
szabispire válasza:
Köszönöm a hosszas és hasznos értékelést. Az obi egy alap obi, tehát a kit obi mellé kaptam egy egyszerű Tamron 70-300 f-4-5.6. Szóval ez a legtöbb amit ki tudok hozni belőle. Nyilván nem a legjobb obi sőt a rajzolata hasonlít a kit obihoz. Tágabb rekesz sajna szóba se jöhet nála 300mm-en 5.6 a max. Ez az olcsó obi jellemzője
Nos, pont ezaz! 300 mm x 1,6 = 480. Te valahol 480 mm környékén jártál a 300-as teléddel amiből a reciprokszabály is 1/480-ot adna de igazából egy ekkora felbontású masinánál már érdemes többet ráhagyni főleg telénél.
Nem 1/400-ot kellett volna használnod inkább 1/640-et. Mert ezt így egy picit beráztad.
szabispire válasza:
Akkor köszi tényleg igazad, bocs elnéztem. Nem vettem figyelembe hogy canon 500d-re tettem fel
Szia. Nem csak az eletlenseg a gond itt, sajnos ezzel a vagassal elegge bezartad, ugyanakkor a lent lathato kusza "koszos" reszbol sok maradt. A fenyek sem voltak jok, laposak voltak. Osszessegeben meg viragfotok kozul is atlagos a vegeredmeny. Egy pozitivumot viszont kiemelnek, jo szogbol fenykepezted, nem felulrol mentel neki.
szabispire válasza:
köszi az értékelést
Szépen kihúzza magát a fű közül! Tetszetős színek, a háttérben lévő másik virág foltját kitakarhattad volna, ha egy picit lejebről fotózod. Plusz valami érdekesség, és máris tökéletes.Üdv.
szabispire válasza:
köszönöm
Kár a berázásért 300 mm-en 1/400 mp már necces.
Szemből jó lett volna neki valami komolyabb derítés így eléggé fakó lett a képed.
szabispire válasza:
köszi az értékelést, de a záridő szerintem jó. Elve nem is szabad 1/300 mp alá menni ha a reciprok szabályt nézzük
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.