Csak egyet mondj meg! Mi a fenét keresnek még ott azok a bálák?
A kép nagyon szép, bár sok ilyet láttam de ebbe is van egy plusz amitől megállja a helyét, egyedi és nem válik tucatfotóvá. A háttér kicsit életlen, legközelebb szűkítsd jobban a blendét és növeld a záridőt.
Különösen tetszik hogy semmi zajt nem látok rajta. (Sok hajnali, alkonyati képen előfordul a zaj)
Az utat viszont teljesen oldalra helyeztem volna, mert a téma így kívánja szerintem
Legközelebb ha ilyet fotózol akkor még érdekesebb képet kapsz, ha olyan fotót is készítesz, amibe belekomponálsz főtémának egy darab bálát közelebbről
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. december 4. 19:56 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Bakony
merse válasza:
Köszönöm. Sajnos társasággal voltam, és nem volt idő sokat komponálni. Panorámaképhez sok bíbelődés kell, és hogy közbe ne is másszon bele a társaság a képbe :)
Szia!
Hangulatos kép, gratula! Mondjuk nekem nem tűnik hajnali képnek, max reggelinek és mintha nem lenne éles mindenütt, sz'al lehet, h rekeszelni kellett volna még.
merse válasza:
Rekeszelni? Olvastad, hogy milyen géppel készült?
Nem érted az utolsó mondatom? Erre a saját fotódra, hány pontot adnál, mit írnál alá? Kíváncsi vagyok! Semmi mást ne írj légyszíves, mert nem akarok vitatkozni, semmi kedvem hozzá... (Úgyse értettél János szavaiból sem semmit... ) csak egy őszinte véleményt, pontot várok ide!
merse válasza:
Azért nem értettem, mert nem egy magyar mondat. 2 es = 2-es? És utána talán vesszőt akartál? Nem tudom min kéne vitatkozni, én sem akarok. János szavait tökéletesen értem. Pontozni nem az én feladatom, azt tedd meg te, ha 2-est gondolsz rá. Egyébként nem adnék rá 5-öst a saját kritikus pontozásom alapján, 4.valamennyit. De mindenki másképp pontoz, és szíve joga ragaszkodni a saját maga által kialakított pontozási rendszeréhez, mert úgy lesz konzisztens. Nem másokhoz kell viszonyítani a pontokat, és nem mások véleménye és pontozás alapján alakítani. Mindenki szavazata egy kis rész, ami a végső átlagba beleszámít.
Nem folytatom, csak egy utolsó gondolat:
-a beképzeltség alázat nélküliséget is jelent. Az alázat hiánya azt jelenti, hogy az illető nem tanítható, mert ahelyett, hogy elfogadna, elutasít.
-Nem a pontokról van szó, hanem egy mentalitásról. A pontok csak jelzik a mentalitást. Ezt nem szabályzatban tanítják, hanem otthon.
- Nem baj, ha valaki reál bellítottságú, de jó, ha tudja, hogy sem matematikából, sem fizikából nem lehet művészetet "csinálni", mert az kivűlről való tudás, ami a művészetben tudálékoskodás. Ha fel is fedezhető akár a matematika, fizika, stb. egy-egy alkotásban, az teljesen természetes, de az alkotás folyamata a meghatározó. a művészetet nem érteni kell, hanem érezni. És az érzés vezethet rá az értelemre. Ha pl. s-marcsi képére azt írod, hogy nem érted, hogy mit látsz, akkor neked ebben igazad lehet de ettől még a kép értékes. Ha a h. rom képe alatt azt írod, hogy nem tudod, hogy mit néz a modell, akkor ebben is igazad van, de a kép nem erről szól. Ha a zoliologia képe alatt azt írod, hogy hátulról embert nem fotózunk,akkor ebben is igazad van, de ugyanakkor elárulod, hogy összeolvastál ezt-azt, de nem értetted meg a lényeget. Hadd ragadjak le csak az utolsó példánál. Valaki, valamikor azt mondta, hogy hátulról nem fotózunk embert. Elég nagyot tévedett, ha csak ennyit mondott volna. De nem ennyit mondott, hanem megmagyarázta, hogy témaként nem ajánlatos hátulról fotózni, csak, ha ezzel erősítjük a kép mondanivalóját. Az oldalon is de főleg a nemzetközi oldalakon igen szépszámmal találsz erre példát. Tehát ez nem szabály, nem képlet, nem axióma. Zoliologia képe nem emberről szől, hanem egy hangulatról. Remélem sikerült rávilágítanom, hogy mi a céltévesztésednek az oka. Nem lehet szabályok szerint sem maradandót alkotni, sem szemlélni. Ha tanácsolhatom: tanuld meg a szabályokat, hogy legyen tudásod, de vedd elő a szívedet, és "gondolkozz el a szívedben". Hallgasd meg, hogy mit mond a belsőd, és ha tetszik neked, akkor hidd el, hogy az jó még akkor is, ha esetleg minden tanult szabálynak ellentmond.
Hidd el, hogy amit írtam jószándékkal írtam. Ügyesen fotózol, és gondolom, hogy szeretnél fejlődni. Teremtsd meg ennek a feltételeit emberileg és szakmailag egyaránt.
Ehhez kívánok sok sikert.
Üdv.János
merse válasza:
Kedves R. János. Köszönöm a tanácsaidat, én nem feltételezek részedről rosszindulatot. Viszont az eddigi pár hozzászólásból félreismertél. Nem axiómák és nem is reál szemlélet alapján pontoztam, és mondtam véleményt. Érzésből értékeltem, ahogy a fotóimat is érzésből készítem. Az indoklásra viszont a szabályzat szerint van szükség, amit sokszor nehéz szavakba foglalni. Ha szubjektíve azt írom, hogy azt érzem, hogy rossz, azt nem fogják elfogadni, ahogy te se. Nem könyvekből mondom, hogy hogy hátulról nem fotózunk embert, és persze hogy nem aranyszabály. Ahol mondtam, ott azért mondtam, mert jobb lett volna nem hátulról fotózni. Ettől persze még lehet apróság, ami a kép teljes egészén nem ront olyan sokat. Én régóta fotózom, és könyvet pár napja vettem a kezembe először (de abban pont nem olvastam erről :)) Egyébként ritka kivételtől eltekintve itt csupa jó képek vannak, ezért a kérdés csak az számomra, hogy kiváló-e egy kép, és ezért az apróságokat is leírom.
Régi jó megállapítás: amilyen a mosdó, olyan a törülköző. Ha te megengeded magadnak ezt a kioktató stílust, akkor ne csodálkozz a reakción. A magabiztosság nagyon jó dolog, ha van alapja. Ha nincs, akkor a félműveltség látszatát kelti, ami itt (az oldalon) elég hamar kiderül.....
Végigolvastam az értékeléseidet, és hol nevettem, hol bosszankodtam. Azt látom, hogy a művészetet egy reál -beállítottságú ember szemével nézed és értékeled, ami nagyon egészséges, de lehet, hogy emiatt nem érzed a különbséget a reprodukáló és a kreatív művészet között. Ez azt jelenti, hogy amit meg lehet, azt meg is fogod tanulni, de az "isteni szikra" hiánya mindig és érződni fog. Ennek tudatában ajánlom, hogy szállj le a magas lóról, és próbálj embertársaiddal normálisan viselkedni, mert minden fotó mögött egy EMBER van. A beképzeltség saját fejlődésed akadálya lesz. Bármilyen hihetetlen én ezt a te érdekedben mondom.
Valóban, ha csak az én képemre írt sületlenségedet néztem volna, nem írtam volna. Jót derültem rajta, és, ha nem vetted volna észre még kreditet is adtam ....(amit illik megköszönni, de erre biztos nem volt még időd.....) De amikor kiderült számomra, hogy "értékeklésed" nem egy kezdő ártatlan melléfogása, hanem habitus-kérdés, akkor úgy éreztem, hogy idejében figyelmeztetlek, hogy igyekezz remekműveket produkálni, mert én is, mások is a te mércéd szerint fogjuk értékelni a fotóidat. A különbség csak annyi, hogy míg a te pontjaidnak súlya csekély, másoké nagy....
merse válasza:
Nem csodálkozom, de ha valaki visszavág, az nem rólam árulkodik. Én olyan vagyok, amilyen. Kioktató voltam? Az a helyzet, hogy egy csomó értékelésemre visszakaptam, hogy nem elég informatív, pedig szerintem az volt, ezért írtam konkrétabban. Erről szól a fórum, ha jól értem, de új vagyok. Jól látod, hogy reál beállítottságú IS vagyok. Nem vagyok beképzelt, egy nagyon szerény ember vagyok, csak úgy vettem ki a szabályzatból, hogy részletesen ki kell fejteni, hogy mitől ad az ember kevesebb, mint 5 pontot. Köszönöm a kreditet, nem láttam, nem is tudom hol kell nézni. Én a saját mércémmel mérek, és mindenkinek azt kéne tennie, ez a lényege egy pontozó rendszernek. Ha valaki nem a saját mércéje szerint értékel, azt sajnálom.
A képnek a hajnalhoz semmi köze, ezek nem hajnali színek, és "a színek fontosak, ha valamit ki akarunk általuk fejezni". Ha a "hajnali Nap" hátulról süt, akkor semmi sem indokolja az égbolt "világos alját". Technikailag elnagyolt: az égbolt sávosodik, az élesség nem az igazi.
A téma nem érdekes, unalmas tucatfotó. Ha pontoznám 2-es lenne.
További jó fotózást kívánok! R.J.
merse válasza:
Köszi. Igazad van, a cím rossz. A többiben is igazat adok neked, az utolsó mondatot kivéve, ami csak visszavágás a részedről. Azért mert valaki számára valami tucatfotó, nem kell megsértődni. Soha nem írtad volna ezt, ha a másik képhez nem olyan véleményt írok. Nem jó az, ha mások véleménye befolyásolja a te általad mondott véleményt. De ígérem, máskor kíméletesebben fogalmazok.
Nézegetve az oldalra feltöltött képeket, olvasva több -általam ízlésesnek tartott, szépen kivitelezett fotó alatt található -nem túl megindokolt kritikádat, be kell valljam nekem is szöget ütött a fejembe az az általam megválaszolhatatlan kérdés, ami Erőslacc-át is foglalkoztatja! Kedves Merse! Magyarázd el kérlek nekem, hogy az általad feltöltött kép mivel emelkedik ki a "ma már minden kiránduláson készíthető ilyen tucatfotó" kategóriából? Szép estét!
merse válasza:
Nem mindent lehet szavakba önteni. Szerintem helyettem beszélnek a hozzászólók. De megjegyzem új vagyok az oldalon és azért írtam gyorsan pár kritikát, mert szükségem volt a kreditekre. Ennek ellenére amiket írtam komolyan gondolom, de elismerem: nem voltam kíméletes.
Nagyon szép helyen jártál.Már most imádom ezt a fotót.Tetszenek a dombok,az ott hagyott bálák valahol még a nyár hangulatát idézik,de mégis fagyott a táj.Szép éles,jó a kontraszt,sehol sem túl világos.Bár mögötted a nap mégis jó helyen állsz,hogy nem látni az árnyékod.Fúúú kiráz a hideg tőle annyira jó.
Gartulálok
Lali
merse válasza:
Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszik.
Hű komám ez aztán nem hétköznapi tucat fotó, te nagyon ügyes gyerek vagy... Ezt a marson fotóztad? vagy hol? mert nem láttam még ilyet! 2 es unalmas hétköznapi tucat hely, téma!
merse válasza:
Az utolsó mondatodat nem egészen értem.
Szia. Szép napos idő lehetett amikor elkészítetted ezen a helyen a fotót. Tetszik a kompozíció és úgy gondolom 3 képből összefűzött panoráma. Nagyon szép színek és helyén az élesség mindenütt. A legjobb a horizonti domb háttere. Részemről tökéletes. Üdv.
merse válasza:
Köszönöm az elismerést. Én tájképnél nagy átfedéssel szoktam dolgozni, ezért 6 álló képből lett összerakva. Még az is érdekessége, hogy a valóságban nincsen jobbra olyan nagy lejtő, azaz pici torzítás van az alsó sarkokban, de annyira természetes, hogy akár valóságos is lehetne.
Szia. Nagyon szép ez a kép. Remekül érvényesül _ebben a méretben_ a füves tájos végigterülő zúzmara, a ragyogó kék ég alatt. Egy kicsit túllőttél ugyan a képmérettel, de ez jelenleg nem ment a minőség rovására szerencsére. Szép éles és részletgazdag. A színek, a kontraszt isa helyén vannak. Különösen látványos, ahogy a fotós háta mögött álló fák árnyékot vetnek, s ott sem sötét, bebukott a táj. Grat!
merse válasza:
Köszönöm az elismerést. Egy picit még élesebb is volt, csak a tömörítésnél veszített picit. Egy ősrégi kompakt géppel készítettem, aminek jó az optikája. Ebből is látszik, hogy nem mindig a gépen múlik a jó fotó.
Szia! Nekem tetszik ez a kép. Nagyon szépen ível a táj domborzata a képen, mintha a tengeren egy nagy lassú hullámot látnánk. A zúzmara kellemes színbe öltözteti a tájat,átjön a hidegség. Nem unalmas az előtér sem, vezeti a szemet az út, jól kitöltik a teret a szalmabálák. A benyúló árnyékok drámai hatást kölcsönöznek a képnek, és az egyszínű égbolt itt előnyösen emeli ki az egész tájat. Gratulálok!
Üdv!
vízöntő
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.