Ősz, elmúlás, hideg szomorúság, fájdalom, melegség és szeretet a múló időben.
Remek ellenfény, jó színvilág, hangulatteremtő élesség, kifejező mozdulat és tekintet. Ellentétek sora teremti meg a hangulatot.
Átélhető szép fotó.
Grat!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. október 31. 13:05 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Debrecen
A kategória azért "egyéb", mert hangulatképnek szántam. (Nem a hölgyről szól.)
R.János válasza:
Gyengém ez a fotó...valamiért nagyon kedves nekem. Valóban egy célja lenne: az átélhetőség....nagyon köszönöm ezt a telitalálatot a modellem nevében is.
Üdv.János
János!
Örülök, hogy jól esik a véleményem.
Elgondolkodtam azon, amit írtál.
Szeretnék leírni valamit, ami már rég óta bennem van. Ne vedd tolakodásnak, hogy a képed alatt, de akár a képhez is tartozhat, hiszen ez volt az elindítója.
Én ezt a gondolatot ki akartam írni az adatlapomra. De lehet meg is teszem.
Magamról írok, de nyugodtan fordíthatod, akármerre ezt a gondolatot.
Ha nem érted a fotóm, az nem azt jelenti, hogy benned van a hiba. Az csak azt jelenti, hogy nem értesz engem. Ha nem értesz engem, az nem biztos, hogy csak az én hibám.
Ha nem erted a fotóm, nem értesz engem, mert a fotóm én vagyok.
Ennyi volna. Lehet a bevezető hosszabb lett, mint maga a lényeg.
Az sem biztos, hogy most nem megyek és rakom ki a bemutatkozásomnál ezt a szöveget.
Engem nagyon sokan nem értenek meg. Mostanában meg főleg. De nem itt. Ez nem erről szól. Nem az oldalra gondolok. Arra, hogy a világunk kicsit torzul és ezt a torzulást sajnos érzem. Persze, én is torzulok. Csak azt nem úgy élem meg. Mint mindeki más is. Ezzel együtt élünk és itélünk, itélkezünk, véleményezünk, bántunk és szeretünk.
Érdekes ez a Világ, János.
De megéri a küzdés. Hálás dolog az Élet.
Ne haragudj, ha "offoltam" a kép alatti részt. De a kép váltotta ki és vezetett el eddig.
Köszönöm, hogy leírhattam!
Üdvözlettel
Vadliba
R.János válasza:
Kedves Vadliba!
Nem tudom, hogy honnan van az emberben az a belső kényszer, hogy megismertesse magát az őt körülvevőkkel. Ennek a megismertetésnek természetesen több formája is van: felszínesebb, könnyebben érthető, mélyebb, elvontabb. stb. A művészet egy remek közvetítő csatorna, mert többnyire szavak nélkül mondhatjuk el a lényeget. Azért a lényeget, mert minden dolognak, történésnek, életérzésnek, stb. a hangulata, vagyis a ránk gyakorolt hatása a lényeg. Ha élni akarok ezzel a lehetőséggel, feltétlenül tisztában kell lennem a lelkivilágom erejével, karizmámmal, és minden olyan más lelki képességgel, ami meghatároz engem. A lényeg, hogy saját magam lelkivilágát keressem, és ne akarjak mindenáron megfelelni mások elvárásának. Nem szabad, hogy mások megértése, vagy elfogadása alakítsa a lelkivilágomat. Visszajelzésre igenis szükség van, de nem a várt, vagy elvárt visszajelzés miatt alakítom magam ilyenné, vagy amolyanná.
Ha őszinte vagyok lélekben, akkor kiderül hogy nem vagyok tiszta, nem vagyok olyan, mint amilyennek szeretném, hogy az emberek lássanak. Ha a fotóim a lelkem őszinteségéből fakadnak, akkor azok bizony igencsak "szennyesek lesznek". Nem várható el senkitől sem, hogy tapsoljon a szennyesünknek...Ezért is kell jó előre eldönteni, hogy mi is a célunk: magunkat megmutatni olyannak, amilyenek vagyunk,(vállalva ennek minden ódiumát), vagy aranyozott álarcba bújt ideális képet mutatni, hogy hadd lássák, milyen is a tökéletes ember.....
Isten mentsen meg attól, hogy mindenki megértsen! Nagyon szegényes lelkületű lennék akkor....Tudom, hogy fáj, amikor pontosan az, vagy azok nem értenek meg, akiktől a leginkább elvárjuk, de még mindig jobb, ha megmaradunk "saját- megnemértett- őszinte -magunk", mint hogy mások kedve miatt "feladjuk magunkat".
A világ, és benne mi is azért torzulunk, mert sikerült gúnyt űzni az érzelemből, és az ember már szégyelli érző lényként élni életét. Sikerült humán és reál beállítottságúra szakítani az emberiséget...Pedig a "régi nagyok" mindkettőben egyformán jeleskedtek....Ha nem tududnk a szívünkben elgondolkozni, akkor nem tudunk szeretettel döntést hozni. Ha a döntéseink nélkülözik a szeretetet, akkor a végeredmény mindig kudarc lesz, mert a szeretet az éltető erő. Ha ez a szeretet kihül, az ember robottá válik. Nos, pontosan ez a kihülés elérése lenne bizonyos körök célja...
Ha tehát van valami, amiért érdemes küzdeni, akkor az a szeretet. Persze, hogy állandóan vétünk a szeretet ellen,és gyakran érezzük hiányát, de meg kell tanuljuk valahogyan visszaszerezni. És erre Jézus tanításai a legjobbak. Nem a vallás, nem is az egyházak, hanem az Élő Krisztus!
Köszönöm, hogy írtál.....
Üdv.János
R.János válasza:
Ha tudnád, hogy milyen jólesik ez a vélemény....Nem a dicséret miatt, hanem a gondolat megértése miatt, és nem is annyira énmiattam, hanem a kettőnk "munkája" miatt. Köszönöm, hogy nem magyaráztad meg nekem, hogy mit jelent az elcsúszott fokusz, hogy nem mondtad el, hogy miről is szól a kép...és ilyenek....:))))
Köszönöm a modellem nevében is!
Üdv.János
Szia! Hát pedig ez a kép kőkeményen a hölgyről szól. Ha ránézek a képre, a hölgyre nézek először, rá vagyok kiváncsi, totálisan elrontott dolog ebben a képkivágásban így a virágra helyezni az élt. Gondolj arra, h vki csak a képet látja és nem olvassa mellé, hogy a kép nem a hölgyről szól. Azt úgy kell megszerkeszteni, h ez magyarázat nélkül is működjön. Egyébként meg remek fények esnek a modellre... Valahogy másképp kellett volna összehozni a kettőt.
R.János válasza:
Köszönöm.
Köszönöm János!
Örülök hogy megbeszéltük és még egyszer elnézést a tanítványodtól is. Legközelebb én is próbálom az ízléstelen megjegyzéseim magamban elfojtani.
Üdvözlettel Elemér
R.János válasza:
Én is örvendek, hogy megbeszéltük....a tanítványom már messze jár, de, ha találkozunk, elmondom neki....:)
Üdv.János
Kedves János!
Visszanézve a fotóra azt hiszem nem voltam egyedül.
Megkérdem én ,ha ezt a fotót más töltené fel szerinted milyen kritikát kapna?
Láttam én is a galériád és vannak számomra csodálatos gondolatébresztő sokatmondó felvételek.
Ha most térek vissza a képhez akkor talán kutakodok benne és nem elhamarkodott pontozást írok.Nem jönnek az érzelmek hiába nézem hiába merülök el a fotóban,de ez legyen az én gondom.
A vers igen szép ezt kijelenthetem igaz nem mindenki számára megfelelő Juhász Gyula stílusa.
Nem vagyok hívő ember,de elfogadom és tisztelem is a hívő embertársaim igaz számukra sokszor sok amit én tréfának vagy éppen viccesnek tartok.
Egyébként jól neveltek és jóra tanítottak a szüleim és szeretem becsülöm őket a mai napig és ezek után is.
Na mindegy nem untatlak tovább
Fotóstársi üdvözlettel
Elemér
R.János válasza:
Kedves Elemér!
Sajnos nagyon gyakran esem abba a hibába, hogy csípőből lövök vissza, ahelyett, hogy legalább tízig elszámolnék...
A másik nagy hibám, hogy vannak olyan helyzetek, melyek személyes jellegüknél fogva eluralják lelkemet,"elvakulok" és sajnos képtelen vagyok egy kivülálló szemével (objektíven) megítélni a képet.
Nem mentegetőzésként, hanem egyenesen bocsánatkérésként hadd próbáljam elmagyarázni, hogy mi miatt vetkőztem így ki magamból: egy időben igen sok volt az olyan akt és glamour, amely ellen többen is szót emeltek, annak erősen "polgárpukkasztó" jellege miatt. Kb. ebben az időben határoztuk el, hogy megpróbálunk olyan glamour-jellegű fotókat készíteni, melyek nem a nők árúcikként való (le)kezelését sugallja, hanem a lelkiségüket emeli ki. Így születtek azok a fotók, amelyeket láttál. Ez a gondolat azért is fontos, mert azt is be szerettük volna bizonyítani, hogy két ember között a lelki vonzalom legalább olyan fontos, mint a fizikai. A modellem volt tanítványom, akivel lelkileg a lehető legjobban megértjük egymást, de semmi más félreértésre okot adó viszony nincs közöttünk. Ezt azért kell kihangsúlyoznom, mert sok válaszomat könnyen félre lehet érteni...
A Te -valóban súlytalan-gondolatod más esetben egy mosoly...de itt akaratlanul is előtérbe állította a fizikai kapcsolatot a lelkivel szemben...mégha viccesen is. Ezért nem tudtam könnyedén venni. De aludtam rá egy jót...., és elnézésedet szeretném kérni mindazért a kellemetlenségért, amit okoztam Neked.
Baráti szeretettel, János
Szeretnek bocsanatot kerni! Az ertekeles utan megneztem a galeriadat es lattam hogy elmelyülten szenzibils a kepeid egy resze es ezzel folytattad a sort. A "megfogalmazas könnyedsege" alatt feltetelezem "bunkoskodast" ertettel -nem volt celom- egyszerüen, mivel a kep is szubjektiv (utkeresö) igyekeztem egy elsö intuiciot megfogalmazni, amiert a mod. a pont miatt a kezemre is csapott. Egyebkent azert valasztottam ertekelesre, mert felkeltette az erdeklödesemet, csak az a bajom hogy nem elegitette ki maradektalanul. Az empatikus keszsegemmel szerintem nincs baj, csak engm ezek a kepi elemek ebben a formaban nem vezettek el a megerteshez. Amit a valaszaidban leirtal azt szamomra pusztan a kep nem mondja el. Üdv.
R.János válasza:
Nem, nem, neeeeem!
Nem Rólad írtam!!!!!!
Rosszul fogalmaztam! A tegnapi értékelésekre próbáltam ügyetlenül utalni.
Én kérek elnézést, mert ismét félreérthető voltam!
Üdv.János
Szia! Azert 5-pont, mert ez egy garantalt sikerkep, örülnek neki a "makrosok" a "portresok", mar csak egy buskepü kutya hianyzik rola. Ha nem a hölgyröl szol, akkor miröl -ja a hangulatrol- de azt a hölgy elesen is közvtitene. Gyönyörüek a fenyek, csak nekem olyan mintaha a sorozatbol veletlenul egy felrefokuszalt kepet töltöttel volna fel. Tudom hogy "cinizalni" könnyü, hidd el hogy nagyra ertekelem az elkepzelesed (ezrt is az 5-pont) de valahogy hianyerzetem van. Üdv.
R.János válasza:
Köszönöm szépen!
El szeretném mondani, hogy mit szerettem volna:))
A kép egy növény érzelmi világáról szólna...
Egy általunk érzelmi világ nélkülinek tartott élőlényt szerettem volna emberi érzelemmel-érzéssel "feltölteni". Szerettem volna "teremteni" egy összhangot ("őszi összhangot")az emberi érzelem és egy növény sorsa között. Mivel maga a gondolat is absztrakt,a megvalósítás se kerülhette el a "szokatlan" bemutatást. Próbáltam valahogy "használati utasítással" elterelni a figyelmet a hölgyről, de nem sikerült....ennek ellenére is a belógó, nagyméretű növény bűnéről szól a kritika. Vezérvonal-hiányról, stb. Én is hiányolok természetesen ezt-azt. Pl. empátiát. Vagy legalább a megismerés, felismerés szándékának a legkisebb jelét....de nem. Ehelyett megmagyarázzák, hogy én hogyan kellett volna gondolkozzam, milyen fotót kellett volna készítenem....:)) De tudom, hogy akinek mindig igaza van, az nem szenved az empátia nevű kórban...:))
Neked viszont nagyon köszönöm a hozzáállásodat. Nem a pontról van szó, hanem a kritika megfogalmazásának "könnyedségéről".
Üdv.János
Nos hát köszönöm a kimerítő választ. Vagy mondhatnám tanórát.
A kategória azért egyéb.....nem a hölgyről szól
Mi akkor az őszi bánat,hogy a növény kiszáradt?
Az élesség a témán rendben,de ez így egy egyszerűen elkészített középre szerkesztett fotó.
Nagyon zavaró hogy a jól kivehető háttérbe szoruló hölgy szinte beleütközik ebbe a növénybe arról nem is beszélve hogy bal oldalon még középen is be be kukucskál egy .
Mondanivaló vagy van egy hangulatképnek vagy nincs. Általában egy nem portré fotónak szánt emberábrázolásnál szokott lenni mondanivaló sőt minden portrénél is van mondanivaló.
Írtam hogy nem sértésnek szántam,de ez jutott az eszembe.
Szerintem ez nem minősíti az én nevelésem .
Szerintem a modell is csak egy jót nevetne rajta és ennyi.
Talán ez a vers illik hozzá
És lassan mindent....
És lassan mindent elhagy a szívem
És lassan minden elhagy engemet
És búcsúzó lesz mindenegy napom
S a társak tőlem mind messzire válnak
S az én utam magányba tér örökre.
S akikkel múló volt találkozásom,
Azok örökre a lelkemben élnek
S az örömök és bánatok zamatja
Mind ajkamon van, mint örök virágméz
És lassan mindent elhagy a szívem
És a magányom teljesteli lesz
Hervadt dicsőség koszorúival
S virágaival hervadt szerelemnek.
És lassan minden, minden e magány lesz
És e magányban mindent föllelek már.
S világgá tágul az örök magány!
R.János válasza:
Ha egy technikai fotóról lenne szó, érdemes lenne vitatkozni azon, hogy pl. éles, vagy sem, pontos-e a szerkesztés vagy sem,stb.stb. De egy olyan területen, ahol nem a technika a lényeg, nagyon kellemetlen magyarázkodni, mert minden olcsó bizonyítvány-magyarázó "művészieskedésnek" tűnik.
De, ha már ilyen szépen ismerkedünk, hát elmondanám mégis. Az őszi bánat nem a hölgy őszi bánata és nem is a növényé, hanem mindenkié, aki magáénak érzi az elmúlást, vagy valaminek/valakinek az elvesztését. A növény sorsa és a hölgy arckifejezése között igen nagy a "rokonság"...Igazából a növény sorsából következtetünk a hölgy gondolatára, érzelmi világára. Ezért fontos mindkét eleme a képnek. Ezen kívül nincs több mondanivaló....van aki ráérez és van aki nem. És aki ráérez, lelkileg kezeli a látottakat, aki meg nem....az másra gondol. De nem illik fütyülni a templomban. Lehet ugyan, de nem illik, még akkor sem, ha jó kedvünk van...ez már ilyen: neveltetési kérdés.
Sajnos nem értek a versekhez, biztos szép.
Köszönöm szépen!
Üdv.János
Érdekes kompozíció, az elöl éles virágok, a modell mögöttük nincs fókuszban érdekes megoldás.
És tényleg van egy szomorkás hangulata a képnek.
R.János válasza:
Nagyon örvendek, hogy így látod!
Köszönöm a modellem nevében is!
Üdv. János
Az alapötlet egy hangulat átadása,ősziesen,őszi színvilággal.
A koncepció maga a kivitelezés.A képi elemek,mi- hogyan,hogyan valósítod meg az alapötletet,mit,mennyire használsz fel.
Nem,a kettő nem ugyanaz!:):)
A virág van fókuszban,de a hölgyé a "terület". A "beleront" nem véletlenül van idézőjelben.Úgy ront bele hogy sok.Nyilván felfogtam hogy az a főtéma,a fókusz is azon van.
Ha ekkora virágot belekomponálsz,akkor nem kéne bele "ekkora" ember.Az egyik elrontja a másikat.
"3.Egy szűk állókép esetében, miért hiba a középreszerkesztés? "---mert hülyén néz ki.
R.János válasza:
Mint mondtam: a tiéd az utolsó szó, és tökéletesen igazad van.
Köszönöm szépen!
Üdv,János
Nekem a koncepcióval van egy kis bajom.A kevesebb több lett volna.A virág nagyon beleszól a képbe,és a hölgy is.Mind2-nek ugyanakkora a hangsúlya,ami szerintem nem jó ötlet.Lehet hogy a mosottsággal szeretted volna a hölgyet "gyengébben" ábrázolni,de az ember nem is tudja most akkor mi a vezérvonal.A virágból túl sok van,kevesebb hellyel is beérte volna szerintem,finoman,így nagyon erőltetett és "beleront" a képbe,a hangulatba.És a komponálás,miszerint minden határozottan középen fut,a kép aljátó a tetejéig,szinte egy vonalban,szerintem az sem jó.
Kevesebb növény,más elhelyezkedés sokkal jobb lenne.
Egyébként nem rossz az alapötlet.
R.János válasza:
1.Nekem meg ezzel a véleménnyel van egy kis bajom:) Első mondat: "Nekem a koncepcióval van egy kis bajom".
Utolsó mondat: "Egyébként nem rossz az alapötlet." Az alapötlet és a koncepció egy és ugyanaz. Ha nem rossz, akkor miért van vele bajod?
2.Már hogy lenne a virágnak és a hölgynek is azonos súlya? És mi az, hogy a virág beleszól a képbe, amikor a virág a főszereplő? És miért kell egy hangulatképnek, (mely nem tematikus) vezérvonal?
3.Egy szűk állókép esetében, miért hiba a középreszerkesztés?
...............
Én tudom, hogy az utolsó szó a Tied lesz, és megmagyarázod, hogy én rosszul látom a dolgokat..vedd úgy, hogy ,már el is fogadtam a válaszodat. ..:)))
Üdv.János
Ha a hölgyet nézem igen elcsúszott. Ha a száraz növényt akkor nem.
Nem igazán értem a felháborodást,de a bocsánatkérés nem maradhat el . Bocsánat.
De ez nekem egy kicsit sok az az nincs igazán mondanivaló.
Üdv
R.János válasza:
"Ha a hölgyet nézem igen elcsúszott. Ha a száraz növényt akkor nem".
-Minden képnek van egy témája: ezen van az élesség. Van kép, amelyiknek "melléktémája" is van. Azon már nem lehet élesség, mert akkor témának tekinthető. Aztán van a háttér, ami a legkevésbé éles. Ha a fotós előre kiírja, hogy nem a hölgy a téma, akkor világos, hogy nem a hölgy lesz éles. Hogy ezek után miért kellene mégis ott keresni a fókuszt, nem tudom. Igen, a száraz növény a téma, azért éles.
"Nem igazán értem a felháborodást,de a bocsánatkérés nem maradhat el . Bocsánat"
-A modellem egy ember, és nem egy tárgy, akiről azt írhatsz, amit akarsz. Ezeket a gondolatokat tartsd meg a barátnődnek vagy a feleségednek, és mondd nekik, ők biztosan örömmel veszik. Valószínűleg ezért csodálkozol a felháborodásomon. De mi más neveltetésben részesültünk, és minket bánt ez az utcaszéli stílus. Harag nincs. Az élet megy tovább.
"De ez nekem egy kicsit sok az az nincs igazán mondanivaló."
Aki mondanivalót keres egy hangulatképben, jobban teszi, ha nem fárasztja magát vele. Vagy megérzi a hangulatot, vagy sem...mert egy hangulatfotó mondanivalója maga a hangulat.
Üdv.János
Nem tudom te hogy vagy vele, de szerintem ez az egyik ( ha nem mindezidáig a ) legszebb fotód!
Annyira lirai, annyira költői, hogy rögtön egyik kedvenc versemet juttatta eszembe, amit az értékelésem végére be is másolok!
Tulajdonképpen a vers el is mondja helyettem mindazt, amiről nekem a fotó szól, ezért nem eresztem bő lére az értékelésem. Inkább jöjjön a technikai rész: nagyon szép ez a meleg-őszies színvilág, a háttér is gyönyörü a fényeivel, illetve a leány haján a fények, és persze a beszédes pillanat. Egy öszinte, megfáradt lány látunk, akit éppen úgy behálóz az élet felszínes csillogása, ahogy az előtérben lévő elszáradt növényt behálózták, és emiatt saját érzelemvilágából nem is érezhet mást, csak bánatot....Szép, szomorú, érzelmekkel, gondolatokkal teli kép! Ilyen, amikor a költő alkot.... KAMERÁval!
Kiváló szerkesztés, remek mélységélesség!(mert ezt muszáj, nem hagyhattam ki!) :))))
ŐSZI HANGULAT
Ónszürke ködével száll le az alkony.
És bontja ki szárnyát búsan hidegen.
Tán, hogy titeket fátylába takarjon
Emlék, - szerelem?...
Átvillan a fényetek éji sötéten,
Hit, hű szerelem s te, csalóka remény -
Mint árva hajósnak, törten, hazatérten
Bús északi fény.
És bágyad a sugár, tűz lángja kilobban -
Bús, fénytelen éjnek árnya kisért.
Egy könny lepereg, nem sejtve, titokban, -
Ki tudja - miért?...
R.János válasza:
Örvendek, hogy megérintett....
Eléggé felkavaró élmény után készült fotó.(De nem a férfihiány miatt volt bánatos a hölgy.....Sz.Elemér után szabadon.)Sokkal lelkibb dolgok miatt....
A verset(is)nagyon köszönöm...a modellem nevében is.
Üdv.János
Nagyon tetszik! Kicsit szoros a vágás, de még éppen jó, nagyon eltalált színvilág. Kitűnően megválasztott élesség/mélyélesség. Egyszerű kis virág, de a pókhálón megcsillanó fény nagyon feldobja. A modell tartása, arckifejezése tökéletes. Átjön a hangulat! Gratu. További szépeket.
R.János válasza:
Köszönöm nagyon szépen a modellem nevében is.
Üdv.János
Ötletes, finom kompozíció, harmonikus monokróm színvilággal. A hölgy arca így homályosan is nagyon kifejező. Eredeti kép, nekem nagyon tetszik.
R.János válasza:
Nagyon szépen köszönöm a modellem nevében is.
Üdv. János
Nem tudom ,de nekem egy igen nagy marhaság jön a fotó láttán(Olyan rég volt pasival hogy már beszőtte a pók )
Nem sértésnek szánom de ez a gondolat jön a fotóval.
A nap magassága lehetővé tette volna hogy egy csodás ellenfényes fotót készíthetnél a hölgyről a gazt kihagyva. Pazar háttér előtt.
Valahogy olyan érzetem van hogy elcsúszott as fókusz és ez lett belőle.
R.János válasza:
Tényleg azt látod, hogy elcsúszott a fókusz?
És mi ez a baromság, hogy én mit készíthettem volna? Mégis miből gondolod, hogy nem pont ezt akartam? Abból, hogy hogy nem egy sablonkép?
De mindezt elnézném, mert nem kell mindenkinek érteni ahhoz amiről véleményt ír, de ezt a színvonal alatti gondolatvilágot azokkal oszd meg, akik elnézik neked. Én nem tartozom ezek közé.
Nem, hogy nem hasznos vélemény, hanem egyenesen káros.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.