Na igen, erről beszélek. Rakjál egymás mellé egy tucatnyi képet mint a bal oldali, lehetőleg minimum 50*70 centis méretben és Réz András egy évig erről fog beszélni.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. október 31. 10:36 - Készítés helye (ország): Magyarország
ovarnet fotóstársunk kérésére, aki kredittel is megtámogatta a feltöltését.
h.rom válasza:
Réz András sosem volt a kedvenceim között.
Hanem ezt... :-) ide is mert itt robbant ki a vita :-)
Félreértesz István!
Magam is amatőr vagyok az amatőrizmus remélhetőleg jó értelmében.Én egy esküvői anyaggal 3 hét alatt készülök el. Én nem arra hegyeztem ki a véleményem, hogy magam mit gondolok a képekről (hiszen jó alapok nélkül nem lehet jól utómunkázni és Te minden fotóstechnikai aprósággal tisztában vagy) hanem, hogy MÁSOK mit gondolnak. (na jó magam is:-) Arra céloztam, hogy a többség véleményével nem tudsz mit kezdeni egy fotós oldalon és ezért az "önmegvalósítás álarca" mögé bújsz. Minden technikai ismereted adott, hogy a "trendi" utómunka nélkül is alkoss fotókat. Az hogy milyen eljárással születnek ezek a fotók(szűrők vagy épp nem szűrők) az lényegtelen. A lényeg, a végeredmény. Mindegy, hogy hogyan jutottál el a végeredményhez. Az számít, hogy azonos érdeklődési körű emberek(amatőr fotósok) mit gondolnak róla.
Ne légy szerény. Sikeres vagy. A képeid eladhatók és mi ez ha nem siker? Mindössze a megfelelő platform megfelelő véleményeit kell helyén kezelned.
Megint csak Sztem :-)
h.rom válasza:
Én már abbahagytam az esküvőzést, nem akarom mondani hány év alatt, de belefáradtam, beleuntam, már mind egyforma volt nekem, véget kellett vetni a mókuskeréknek. De amíg csináltam, nálam is a 3-4 hét volt az átlag.
Elsősorban nem arra megyek, hogy eladjam a képeim. Nem a pénzért fotózok. Az igazi fizetség a modelljeim öröme, bármilyen mézesmázosan hangzik is, hidd el így van. Most elárulom, múltkor egy 50 körüli hölgy bízott meg, és kifejezetten kérte hogy a színek, fények kezelésén túl ne nyúljak az arcához, ne retusáljam, hagyjam úgy ahogy van. A kérése abszolut helyénvaló volt, nagyon rosszul nézett volna ki legyalult arcbőrrel. de egy fiatal lánynál nem viselem el a bőrhibát. Aki megkér hogy fotózzam, megmutatom neki a galériám - nem ezt itt -, és figyelmeztetem hogy mire számítson, milyen lesz. Én nem árulok zsákbamacskát senkinek.
"Ezen a bolygón az élet
Csak fogyaszt és éget
A szemetet szórja szét
Bármerre nézek,
Csak villódzó képek
És gyönyörű hulladék. "
Olvastam, hogy makacs természetnek tartod magad. Tök rendben van, hogy kiállsz amellett, amit csinálsz. A nagy számok törvénye alapján idővel szükségszerűvé válik Önmagad ismétlése. A futószalagon gyártott fotók (ráadásul szinte ugyanazt a szűrőt ráhúzva mindegyikre) törvényszerűen a tömegcikk kategóriába aposztrofálódnak idővel.
Van egy vonal amit a "hétköznapi FB ismerősök" istenítenek és ez talán így is van rendjén. Az, hogy egy közösségi portál visszaigazolásaiból indulsz ki a képeid sikerét illetően: szubjektív álláspont. Az hogy egy fotós oldalon a "műanyagot" már kevésbé tolerálják...fogadd el! Az általad napi szinten gyártott fotók ELADHATÓK és ezzel nincs semmi baj. Ha körülnézek a világban, nem is meglepő. Azonban a képeid fotográfiai értékét megkérdőjelező véleményeket ha nem fontolod meg...nos akkor jársz tévúton. Ha a modelljeid (megrendelőid) szépnek látják magukat a fotón...naná hogy öröm mindkettőtöknek. De ha egyszer a Nick Software(vagy ki tudja melyik szoftvergyártó) becsődöl akkor már Te sem leszel sikeres fotós? És ami a legfontosabb kérdés: Akkor majd magadat sem tartod sikeresnek???
Véleményemet olvashattad ami legalább annyira szubjektív, mint fotóid, saját magad által megítélt sikere.
Üdv QQ
"Ezen a bolygón az élet
Csak fogyaszt és éget
A szemetet szórja szét
Bármerre nézek,
Csak villódzó képek
És gyönyörű hulladék. "
Olvastam, hogy makacs természetnek tartod magad. Tök rendben van, hogy kiállsz amellett, amit csinálsz. A nagy számok törvénye alapján idővel szükségszerűvé válik Önmagad ismétlése. A futószalagon gyártott fotók (ráadásul szinte ugyanazt a szűrőt ráhúzva mindegyikre) törvényszerűen a tömegcikk kategóriába aposztrofálódnak idővel.
Van egy vonal amit a "hétköznapi FB ismerősök" istenítenek és ez talán így is van rendjén. Az, hogy egy közösségi portál visszaigazolásaiból indulsz ki a képeid sikerét illetően: szubjektív álláspont. Az hogy egy fotós oldalon a "műanyagot" már kevésbé tolerálják...fogadd el! Az általad napi szinten gyártott fotók ELADHATÓK és ezzel nincs semmi baj. Ha körülnézek a világban, nem is meglepő. Azonban a képeid fotográfiai értékét megkérdőjelező véleményeket ha nem fontolod meg...nos akkor jársz tévúton. Ha a modelljeid (megrendelőid) szépnek látják magukat a fotón...naná hogy öröm mindkettőtöknek. De ha egyszer a Nick Software(vagy ki tudja melyik szoftvergyártó) becsődöl akkor már Te sem leszel sikeres fotós? És ami a legfontosabb kérdés: Akkor majd magadat sem tartod sikeresnek???
Véleményemet olvashattad ami legalább annyira szubjektív, mint fotóid, saját magad által megítélt sikere.
Üdv QQ
Szép vélemény-overflow-t generált ez a fotó.
Személy szerint nekem nagyon tetszik a második kép színvilága és sokat dob a fotón az utómunka. Enyhe glamour-os beütés megfejelve a 70'es évek színes fotóit idéző hangulattal...
Egyetértek ovarnet-te:, tudnál írni egy rövid leírást arról, hogy nagyvonalakban, hogyan lehet hasonló effektet összehozni?
h.rom válasza:
Én rétegeken keresztül színezem, fényezem a képeket. Egyszer lejött hozzám egy fotozz tag hogy mutassam meg, mert elmagyarázni nem tudtam neki érthetően. A cikkírás nem az én asztalom, kérlek ne haragudj.
Köszönöm szépen,esetleg egy leírást kaphatunk az utómunkáról. Nyilván minden portrénál más és más, de ebből tudnánk igazán tanulni.
h.rom válasza:
Háát... Azt hogy írjam le, hogy merre hogy húzom a digitális tollat és milyen erővel nyomom le? A többi meg... Ne haragudj de elment a kedvem az egésztől valahogy.
Jó lett a kép, ne se törődj ha kritizálnak.
Én is szívesen megtanulnám, hogy hogy is lett ilyen ez a kép. Különleges hangulata lett.
Ha tudsz egy tutorial linket átküldheted nekem a mail címemre :)
Köszi, jó fényeket.
h.rom válasza:
Háát... Én ezeket a képeket saját kútfőből rontom el ennyire.
Köszönöm. :)
Corvidae még jó, hogy mindenki eldöntheti a saját stílusát, és mit, hogyan, és miért fotóz :D
A képről is szóljak nekem is jobb lenne a kettő közötti arany középút ahogy hellrod is írta. Viszont a hátteret én megtartottam volna mindenképpen. De hát ízlések és pofonok :D
További szépeket!
h.rom válasza:
Köszi szépen a véleményt, a FényErő legyen veled. :)
Az a baj hogy sajnos elvi okokbol kikell álljak ezek ellen a alkotasok ellen, ez egy nyilvanos lap, mindenki nézheti, van aki ide tanulni jár, szerintem azt ne tanulja hogy ez jo.
remélem nem haragszol ha igy gondolom.
h.rom válasza:
Természetesen nem haragszom. De ez megint egy olyan dolog, hogy senkinek nem te fogod megmondani hogy mi a jó, főleg azt nem alakíthatod, hogy kinek milyen az ízlése. Én meg meg sem próbálom. Ehhez kevesek vagyunk.
h.rom válasza:
Hálistennek meglehetősen makacs természetű vagyok, senki nem fog megváltoztatni. Én nem próbállak más útra téríteni. Te se tedd ezt.
a bajok gyökere nem ez.
azt hiszed ha fejen fotózol egy nőt és megszuröd ps ben gumikesztyu szeru texturára az már mingyá portré.
hát nagy tévedés.
162 portréd van fent, mindtől a hideg ráz ki és mellé még be is állitod magad ugy mint aki ebben jó.
h.rom válasza:
De barátom. :) Nem kell nézni, ennyi. Én sem vagyok odáig a madárképeidért mert nem különösebben kiemelkedő alkotások, mégsem pörkölöm az orrod alá minduntalan hogy zajosak, meg egysíkúak, fakók és fantáziátlanok. Látom hogy munka van bennük, de nem ragadnak meg mert nincs bennük egyediség a számomra. Így aztán inkább nem is írok alájuk többnyire semmit, csak azon ritka alkalmakkor amikor tényleg tetszik valami miatt. Nyilván megvan hozzá a saját nézőtáborod és ez így jó, nekem nem fáj. De nem írok hozzájuk olyanokat hogy "izléstelen, és a szép fényekhez köze sincs". Mert a kép ami a gépből kijön az számomra csak egy nyers kép, amit én átalakítok a saját ízlésem szerint. Persze hogy alexpós, muszáj hogy így legyen, de nem fogom megismételni hogy miért.
162 portrém van fenn. És én tényleg jó vagyok ebben. Jobb, mint te a madárfotózásban, tudom hogy ez fáj neked, de majd túlteszed magad rajta.
jaja, én troll vagyok, manapság eg yadott vitaban ha nem ért az egyik fél egyet a másikkal akkor egy esélye marad: trollnak kikiáltani!
h.rom válasza:
Ne haragudj rám, erről csak te magad tehetsz. A lekezelő stílusod, a magaslovon ülő magatartásod nem sok rokonszenvet vált ki nálam. A véleményed elmondod, az oké. Azzal semmi hiba. A baj a hogyannal van.
az első vadon fotózott rétisasos képed megtekintése utan reagálhatok erre a válaszodra.
addig a neved tudod mi.
h.rom válasza:
Na látod így állok hozzá én is a divat és portréfotózáshoz valamint az utómunkával kapcsolatos hozzáértésedhez. :) Veled ellentétben én majd minden tárgyban kipróbáltam magam és töltöttem fel képet, de te csak a madarakhoz - na jó fogjuk rá, hogy - értesz, de azon túl semmihez. Szóban persze igen, abban nagy szájhős vagy, de mutatni semmit nem tudsz ami megalapozottá tehetné az általad írottakat. Én tudom mi a nevem, és vállalom is címmel, arcképpel. De te csak egy névtelen troll vagy az oldalon, az meg tudod mit ér. Na épp hogy semmit.
Szia! Látszik, hogy értesz a retusáláshoz, meg a fotózáshoz úgy általában, de ez az utómunka elég giccsesre sikeredett szvsz. A kevesebb több lenne.
h.rom válasza:
Köszönöm, ízlés kérdése. Én egy ilyen giccsfotós vagyok szvsz. :)
Corvidae bemutatkozó képe is csöppet alexpós, pedig amekkora marha, simán kiexponálhatta volna helyesen a kis teléjével
én nem húzok egyik kép felé sem, a balon látszik, hogy ráfér egy kevés, a jobb meg nekem picit már sok, és hiányolom az eltüntetett növényzetet
szóval arany közértpult
h.rom válasza:
:) Én nem szoktam lemarházni senkit, még őt sem. De hát könnyű így pampogni, hogy sem az arcát sem a nevét nem vállalja fel, egy igazi netes troll az ilyen.
Szerintem nagyon jó, hogy nem hagytad annyiban az utómunkát, mert a baloldali képen már-már olyan, mint egy ember.
Az meg milyen már.
Fúj.
h.rom válasza:
:)
A homlokon és az állon levő két kis dudor kivételével nem nyúlnék a bőrhöz max az expót korrigálnám akár csak helyenként is. A háttér kivételével egyértelműen az "eredeti"a jobb véleményem szerint. A sárgás réteg nem válik a kép előnyére sőt...a gyúrmázásról meg már többször esett szó.
Üdv: Péter
Az érdekelne , hogy a raw file-t miért nem tartod meg hisz a Lightroom-ban való képfeldolgozásnak pont az a lényege, hogy roncsolás mentesen és bármikor tovább alakíthatóan kezeli az eredeti raw file-t.
h.rom válasza:
Azért nem tartom meg, mert amit egyszer megcsinálok ahhoz többet az életben nem nyúlokhozzá soha többé.
A retussal kapcsolatban: én ilyen vagyok, ilyen képeket csinálok, erről kár engem győzködni bárkinek is. Elég nagy a fotozz, sokan portréznak, szerintem mindenki megtalálja a magának tetsző képeket. Az milyen lenne már, ha mindenki egyforma képeket gyártana: senki nem utómunkázna vagy mindenki szétpéesezné a fotóit.
h.rom válasza:
Ja. Meg az is a része hogy levágod a madár mindkét szárnyát meg még egy barna paca is ott lebeg mögötte. Foto_ID=231159 Nem is értem. Nálam ez simán kuka kategória.
szerintem a jó izléshez ért mindenki alapszinten.
amugy tipikus a felállás, maga az alapkép még expojaban is hibádzik, ez annyira tipikus, tudod én idén fotoztam ugy vad környezetbe madarat hogy a 4 masodpercre oda ülő állat helyesen van exponálva, neked volt időd expot állitani erer a nőre mégis alexpós a nyers kép ami alapja lenen a tudatos szép kivitelezésnek és ha meglett volna a helyszinena pontos expo lehet eszedbe se jutott volna utolag ps ben szétgyürni a képet.
h.rom válasza:
Csak tájékoztató jelleggel írom le neked, hogy muszáj alexpózni a képet, hogy ne égjen ki a homlok és a több fényt kapott egyéb felület, így az utómunkához van elég tartalék a képben. Remélem most tanultál valamit, egyébként meg sicc vissza a vadjaidhoz. :) Nekem te csak egy megmondóember vagy aki a 7D-vel sorra gyártod a zajos madárfotóidat, ami közt akad ugyan néhány szép darab, de többnyire a középszerűséget alig haladják meg. Tudnék mutatni köztük rosszul komponált, rosszul vágott darabot is, de _én_ nem járok oda hozzád fikázni. Nálam hiába próbálkozol pocskondiázással, lepattan. Ismétlem: majd ha értesz hozzá, figyelembe fogom venni.
a baloldali a jó.
a jobboldali izléstelen, és a szép fényekhez köze sincs, a baloldali se tökéletes, alulexpos de az egy kép, ez a jobboldali a másik csak egy pacsmag.
remélem segitettem.
h.rom válasza:
Ha értenél hozzá, még akár alapszinten is, talán... Azért köszi. :)
Hát ...lehet, hogy tudja, bár eddig két hozzászólóból kettő az eredeti képről beszélt. Én régebben a zajszűrést (nem írtad a mértékét) előszeretettel használtam a bőr appró hibáinak eltüntetésére, és azt is tudjuk hogy képes "ellágyítani" ilyen közelről az arcot. Tényleg nem lényeges, és nem is szavakon van a lényeg - retus vagy nem retus.
De hogy a képről is essék konkrétan szó - a háttér jobb lett, de a haj tónusa nekem az eredetin jobban tetszik - még a pulcsin elmegy ez a zöldes kék a hajon zavaróbb. Persze, ha az én fotóm lenne, csak a pattanásokat kapom le clone stam tool-al, de elfogadom, hogy ez a Te irányvonalad, és már többeknek leírtad (nekem is) Te így tartod jónak. Elfogadom.
szia
h.rom válasza:
ISO100 érzékenységnél 15%-nál erősebb zajszűrést (Noise Reduction Luminance) soha nem használok, de ennyi kell sajnos. Az 50D-n a zajosodás létező dolog, de jól kezelhető. Ennyi még nem lágyítja el a képet, de a zajt nagyon szépen szűri.
OK, köszi - de így viszont azért úgy kell érteni a dolgot - hogy volt az eredeti - ami kapott egy gyengébb (baloldali kép), majd egy erősebb utómunkát (jobb oldali kép).
Terhát nem az eredeti és az utómuinkázott verziót látjuk.
Nekem ezzel nincs gondom, és mindössze azok kedvéért írtam, akik esetleg azt feltételnék, hogy a baloldali nyers kép, a jobb pedig az utómunkázott.
h.rom válasza:
Igen, valójában így pontos a megfogalmazás. Habár a RAW-on belül végrehajtott ilyesféle "utómunkát" még nem hívnám retusnak. Valahol kicsit olyan ez, mint régen a negatív előhívása volt. Bár nem a legpontosabb a párhuzam, de nincs más amihez hasonlíthatnám. De szerintem mindenki tudja ezt aki nem jpg-be fényképez.
Értem - illetve eddig is tudtam, hogy eredeti képet nem hagysz meg. Tehát úgy kell érteni, hogy volt a raw, és azt megnyitottad pl. camera raw-ban, lighroomban --- vagy akármilyen progiban (nem tudom mit használsz a raw-ra), ami kezeli a raw-ot, és mindenféle beleavatkozás nélkül elmentve tiff-ként? Mert az "előhívás" ez esetben tág fogalom.
h.rom válasza:
LR3-ban volt élesítés, egy kis zajszűrés, azt hiszem úgy 40% recovery, 10% Fill light a bal arcfél derítésére. Fényerő és kontraszt alapállásban. Azért írom ezt mert általában ezekkel a beállításokkal dolgozom. Így a retus során van a képben elég tartalék.
h.rom válasza:
Nem, hanem így lett a RAW-ból előhíva 16 bites tiff-be. Előhívás után már nem tartok meg RAW-t.
Hát István, be kell valljam, azt hittem sokkal nagyobb az "eltérés" az eredeti expo, és az utómunkán átesett kép között. Viszont látván az eredeti képet, megcáfolódik egy csomó kifogásolt dolog, amiket írtak rá... pl az eredeti fotón is eléggé rikít a szem, nincs eltúlozva a kiemelése. A bőr is elég lágy tónusú "gyárilag" is, szóval a retus sincs túlzásba víve. Épp annyi az utómunka (figyelve az eredti fotó, és az alany által "hozott" dolgokra!), hogy ne egy "átlagos" expo legyen, hanem egy picivel több, egy kicsit művészibb, és egy kicsit (!) kiemelje a fotó értékeit.
Nekem így még szimpatikusabb, bár alapban is szeretem a munkáidat!
Remélem nem írtam hülyeségeket, de legalább jó sokat! :)
Üdv!
Balázs
h.rom válasza:
Egyáltalán nem írtál hülyeséget, nézd nem tagadom, van amikor nagyon belenyúlok egy arcba, amikor pattanásos, ráncos, hibás, de itt nagyon jó volt a smink és a lány arca alapból is nagyon szép tiszta. Így aztán na... Kicsit nem jól vettem az ívet amikor a retust kifogásolták meg a szemet. Ami csillog az csillog, belenyúltam nem vitás, de nem ordenáré módon.
Köszönöm.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.