Nem pontoztam volna, de a kép melletti mentegetőzés miatt...csakazértis. :)
Technikailag igen gyenge lett. Ez pedig nem látásmódbeli, ízlésbeli dolog, ez objektív és vitathatatlan dolog.Ez a gép ezzel az obival SOKKAL többre képes!
Elég a fehér nadrád széleit megnézni, ahol találkozik a rózsaszín ruháva, vagy a bőrrel.
A modell tekintetével semmi bajom.
Ez a guggolás nehéz dolog, nem könnyű jól megoldani szerintem.
Szerem én is ezt a helyszínet! :)
ajánlom neked ezt a képemet:
http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=209725
Tudatos, kreatív, javítandó.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. október 20. 20:17 - érzékenység: ISO 100
- fókusztávolság: 50mm
- objektív: Nikkor 50.0 mm f/1.4
- rekeszérték: f1.4
- zársebesség: 1/160
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Debrecen
- Készítés ideje : 2011-09-01
Kérlek vegyétek figyelembe, hogy divat kategóriában van a fotó. Nem a modell tekintetén van a hangsúly... Kaptam 5 pontozott értékelést egy éjszaka alatt és ebben technikai hibát SENKI nem említett, mégis az átlag 3 pont. :(
deadness válasza:
Látom mire gondolsz. Az eredeti képen nincs ilyen, itt meg olyan, mintha CA-s lenne, vagy nem is tudom.. tömörítésnél lett ilyen, valamit elcsesztem.
Mármint a válaszod volt világos. Ne vegyél mindent magadra. Neked kezd az az érzésed lenni, hogy kezdőnek nézlek, nekem viszont kezd az az érzésem lenni, hogy üldözési mániád van :)
deadness válasza:
Itt nem csoda. :)
Szia,
Mostmár értem mire gondolsz a divatfotókkal kapcsolatban, nekem a lány tekintetével nem is volt bajom. Ettől függetlenül ezen a képen akkor se látom, hogy a ruhán, az összeállításon vagy akár a cipőn lenne a hangsúly. Persze ez csak személyes vélemény. Egy divatfoto soraozat részeként el tudom képzelni, de nem ezt választanám a katalógusba :)
A keretezéssel kapcsolatban arra gondoltam, hogy ha a modellt hunyoritva nézed és már csak egy pacának vagy halmaznak látod, akkor én a annak a súlyközéppontjába tenném a kép középpontját, mert így nekem egy kicsit kiegyensúlyozatlan.
további jó kísérletezést
üdv
deadness válasza:
Köszi, így már én is értem :)
Ez a gugolós beállítás nem a legelőnyösebb. Mintha pisilni akarna. A tekintet nagyon komor. Egy kis mosoly jól jönne. A kivágást is túl tágnak látom.
deadness válasza:
Igen, sajnos ezt megkaptam szinte mindenkitől :))
A tekintetről is írtam több értékelőnek is, épp azért tettem fel ezt a képet, mert nekem ettől volt különleges, és egyéni - még ha ezek szerint nem is a legjobb! De ebből lehet tanulni.
A vágást viszont nem értem, már nemt udok hová vágni, felül tudnék, de aránytalannak éreztem, mert nagyon bezárt lett tőle a modell.
Köszönöm szépen!
Szia!
A leírás úgy vélem felesleges.Szerintem a képnek kell beszélnie.
A képen a modell nekem esetlenül pózol:szép ruhában guggol(Egy igazi nő azért falnak dőlve nem csinál ilyet, sőt hasonló pozícióban szoktak a nők ,,csinálni" valamit így), lefele néz kifejezés nélküli arccal, legalább szomorú, vagy boldog lenne.
Szem magasságból fotóztad, így a perspektíva nekem lapos, illetve elég nagy CA van a fején lévő falburkolati vonal mentén.
Én ezeket vettem volna figyelembe és korrigáltam volna.
István!
deadness válasza:
Köszi! :) Mindenkinek szemet szúr a póz :D Az a durva, hogy nekem komolyan egyszer sem jutott eszembe az, amire mások gondolnak..
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Hogy Te a tekintetét pont így képzelted el... Véleményem szerint nagyon messze van ez azoktól a divatfotóktól, amit említesz. (Tudom mire gondolsz...)
Nem, sajnos ez nem sikerült...
deadness válasza:
Örülök, hogy érted, mi lett volna a célom, tudom, sajnos nem sikerült maradéktalanul, de majd igyekezni fogok. :)
Ha nem is a "modell tekintetén van a hangsúly", az mégis rányomja az egész kompozícióra a "bélyeget"... Egyébként kár érte, mert tényleg nem lenne rossz... Az ilyen képeknek nem csak technikai értéke van, minden részlet okot adhat fel- és lepontozásra... Szerintem, ráadásul nem is részletkérdés a kompozícióban a tekintet, vonzza a szemlélő >tekintetét< (sajnos, nem jó értelemben)
Csináld meg újra a képet, egy mosollyal sokkal jobb lesz a fogadtatás! ;)
deadness válasza:
Vannak róla még mosolygós / egyéb képek is, teszek még fel 1-2-t. Csak szerintem azok jóval tipikusabbak. Szeretem az olyan képeket megosztani, amelyekről tudom, hogy valószínűleg nagyon megosztóak lesznek, abból tudok a legtöbbet tanulni, úgy érzem!
Köszönöm!
Világos. Egyébként ha már a technika. Élesség alap, hogy jó legyen. Ha elé vagy mögé fókuszált lenne, dobnád is a kukába (s tegyük hozzá, hogy a jó élesség többnyire a gép érdeme meg egy kis szerencse).
Amit említettél, hogy jó mélységélesség. Az a helyzet, hogy szerintem egy ilyen jellegű, ismétlődő textúrájú, de monoton háttérnél kevésbé van jelentősége a DOF-nak. Talán pont azért nem is említette senki. Megmondom őszintén, én pl. nem is néztem, csak most látom, hogy említetted. Annyira homogén maga a háttér egyébként is, hogy nem tűnik fel.
deadness válasza:
Teljesen szándékosan világos.
Kicsit kezd az az érzésem lenni, hogy valami überkezdő fotóspalántának hiszel, aki nincs tisztában az alapdolgokkal. Ha nem így van, akkor kérlek fogalmazz úgy, hogy az ne kioktatásnak tűnjön, mert technikai hibának felróni, hogy világos, az nem reális, ugyanis nem túlexponált képről van szó.
Amit látsz a képen, az mind tudatos, a póz meg lehet sz*r, alá kell írnom, mert mindenki "arra" asszociál tőle.
Szia,
Szerintem a képről nem igazán jön le, hogy ez egy divatfotó. Kíváncsi lennék, neked mitől az.
A fotó amúgy szerintem technkailag egészen szépen van megoldva. Tetszik a fókusz. Talán a keretezés nem annyira sikerült jól, egy kicsit én jobban balra helyeztem volna a kép középpontját a modell súlypontjához közelebb.
üdv
deadness válasza:
Speciel a ruhákra gondolok. :) Ha azt mondom, hogy egy kiadványba készült a kép, amiben a ruhákat hirdetik, akkor sem divatfotó? :)
Viccen kívül, a ruhák és a modell tekintete.
Nekem a "jó" divatfotók mindig is a legnagyobb márkák promófotói voltak, ezeknek a vonalát próbálom időnként keverni az emberközelibb megoldásokkal.
Ezeken a profi, nekem tetsző képeken általában a modellek nagyon hidegek, megfoghatatlanok, elérhetetlenek.. és konkrétan tényleg úgy néznek ki, mintha nem is látnák a fényképezőt.
A tekintettel ezt a vonalat szerettem volna hozni.
Az utolsó javaslatodat nem értem pontosan, viszont szeretném tudni, hogy mire gondolsz! Tehát több hely kellene jobbról? Vagy kicsit nekem kellett volna jobbra helyezkedni és úgy komponálni a falat?
köszi!
Üdv
El kell hogy szomorítsalak, de a modell tekintete is része a képnek és ebből a szempontból a hibát jogosnak találom. Ellenben meg kell, hogy védjelek mert ez tényleg nem egy 3-as szintű fotó, ebben igazad van. Az hogy nem említenek hibát, de lepontozzák meg nagy divat manapság sajnos. Ezért se teszek ki újabban képeket én sem...
deadness válasza:
Teljesen korrekt a véleményed, egyet értek vele! Csak annyi a bajom, hogy tényleg 3 pontosnak tekintik sokan, holott egész egyszerűen nem az :)
Köszönöm!
Szia
szerintem a beállítás és a helyszín is jó választás. Jó, hogy a hölgy ruházata és a környezet is világos árnyalatú.
Én egy mélységélességet nem hagytam volna ennyire kicsire. Nekem zavaróan hat a hölgy mögötti nagy homály, jobb lett volna ha az oldalfal burkolatának vonalai végig élesek maradnak. Ettől és a modell tekintetétől eltekintve :-) nekem tetszik.
Üdv.
deadness válasza:
Köszönöm az értékelést!
Annak is meg van az oka, hogy ennyire elmostam a falat, ugyanis koszos, tele van lábnyomokkal (ami világos és közterületen van, azt be kell koszolni - legalábbis a fiatalok így gondolják :).
Egy jó képnek három fő alkotóeleme van:
- téma
- tartalom (megvalósítás, kompozíció)
- technika
Nálad semmi gond nincs sem a témával sem a technikával, de a tartalom, mint megvalósítás, félrement.
Hiába van egy tök jó padlizsánkrémes ötleted, amit még csak nem is sózol túl, de nem rakhatod barackbefőtt mellé, mert hülyén jön ki.
Ha pedig tényleg sokan jelezték, hogy nem jó a póz és a nézés, akkor ennek biztosan van valami oka, mint pl. hogy egyikőnk sem ért a fotózáshoz :)
Az én véleményem egyébként baromira nem releváns, de azért Kulcsár Ati már lerakott pár olyan képet az asztalra, ami miatt érdemes megfogadni a tanácsát.
deadness válasza:
Én mindenki véleményére adok, aki korrekt módon fogalmaz. Itt nem volt bajom senki értékelésével, a tieddel sem, inkább csak az irreálisan kevés ponttal van bajom :)
Mert szerintem (nem vagyok én elszállva magamtól, nehogy azt hidd) technikailag a kép odaver jópár hasonló stílusú képet és oké, hogy mindent figyelembe kell venni az értékelésnél, azért szakmai (értsd: fototechnikai) véleményekre is kíváncsi lennék, lévén ez egy fotós oldal.
Erre olyat senkitől nem láttam a (most már 10 szöveges) vélemények között, hogy "igen, jó a mélységélesség, a színek vagy az élesség", - vagy bármi hasonló.
Csak, hogy hülyén guggol, meg hova néz? - 3 pont. :)
na, érted :)
deadness válasza:
Köszönöm, ez így teljesen korrekt!
Adtál 4 pontot, mert nem tetszik, hogy bamba a modell, viszont látod a technikai oldalát s, amire azt is mondod, hogy jó! :)
Ezzel így semmi baj nincs. De ezért 3 pontokat osztogatni.. szerintem kicsit technikailag azért oda van téve ez a kép ahhoz, hogy 3 pontnál többet érdemeljen.
Köszönöm!
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Nem lenne rossz,de a szemeivel hazavágtad.Túl van fehérítve,és úgy néz ki,túl is élesítetted.Túl markánssá,irreálissá tetted,és szét is esett.Nagyon feltűnő,ennyire nem kell rámenni a szemekre.A kevesebb több lett volna.
Egyébként nem rossz,de így....
deadness válasza:
Köszi! Van abban valami, amit mondasz :) Legközelebb jobb lesz.
Nagyon nem előnyös a póz, olyan, mint ha épp a dolgát akarná végezni. Az sem szerencsés, hogy elnéz.
Tipp: Döljön hátra a falnak, egyik lábát eressze lejjebb, s vagy felfelé, vagy pont az objektívbe nézzen.
deadness válasza:
Köszi, csak azt sajnálom, hogy ez már a sokadik kevés pontos értékelés, amit úgy kell elfogadnom, hogy technikai hiba nincs a fotón.. és ezt persze ilyenkor senki sem veszi figyelembe.. :(
(A pontomnak nincs súlya!!!)
Nem tartom szerencsésnek egy fal tövében ezt a poziciót, mert beteges a fantáziám, és én befolyásolható vagyok...:) Ráadásul a hölgy a semmibe néz, de oda egészen mereven, mintha valami (még) nem láthóra koncentrálna... Ennek ellenére szépek a színek...
Ismétlem: a pontomnak nincs súlya!!!
További jó fotózást kívánok! R.J.
deadness válasza:
Köszönöm az értékelést János! A pózról mindenkinek ugyan az jut eszébe, amit azért furcsállok, mert én egyszer sem asszociáltam erre! :)
A tekintete pedig számomra a kép különlegessége, mert így olyan a modell, mint ha én ott sem lennék, én szeretem az ilyen jellegű képeket, és éppen emiatt is helyeztem a "divat" kategóriába a fotót.
Az én ízlésem szerint azok a jó divatfotók - amelyek a legnagyobbak érdemei általában -, ahol a modellek hidegek és elérhetetlennek tűnnek.. valami ilyesmit szerettem volna csinálni, nem teljes sikerrel :)
hátőőő...,ez a póz és tekintet... kicsit mintha "valamire várna hogy kijöjjön"... már ha mondhatom így :)
De a fények szépek, kompozició jó, csak a póóóóz... hát, az valahogy nem jött össze sztem :D
deadness válasza:
Semmi gáz, mindenki ezeket említi, a póz elismerem, nem lett a legjobb, habár nekem egyszer sem jutott eszembe az a bizonyos cselekmény.. :D
A tekintete pedig számomra a kép különlegessége, szerintem épp attól jó, hogy olyan, mintha ott sem lennék.
plsz meg egy kis kekeckedes, tipikus kezdo hiba, ez a poz olyan mintha szuksegleteit vegezne :P ilyenkor jo egyik terdet lennebb tenni masikat feljebb maris mas a hatas.
deadness válasza:
Majd legközelebb erre is odafigyelek! Egyébként nekem tényleg eszembe sem jutott ez az asszociáció.. :D
Minden adott volt egy jó fotóhoz...ezúttal a modell rontja le a képet. Úgy néz mintha egy óriás madárpók épp felé tartana... :-)
Bocs de sztem kivégzi a fotót ez a pillantás...
Üdv QQ
deadness válasza:
Köszi Attila! Azért is tettem divat kategóriába, mert inkább magán a kidolgozáson, a ruhákon van a hangsúly, a nézése pedig szerintem pont attól "különleges", hogy olyan, mintha én ott sem lennék.
Aztán most úgy tűnik, mindenkinek az a baja a képpel :)
Harmonikusak a színek, a kompozíció rendben van, viszont nekem ez a guggolós testtartás nem igazán jön be és a modell tekintetét sem igazán értem, olyan mintha megijedt volna valamitől. Technikailag viszont nagyon rendben van a kép.
deadness válasza:
Köszönöm!
A testtartás mindenkinek szemet szúr, lehet nem lett a legjobb, habár nekem nincs bajom vele. :)
A tekintet az szerintem nagyon szubjektív, mindenki az objektívbe nézős képet várja, pedig itt épp az a lényeg, hogy olyan a modell, mintha én ott sem lennék.. nekem ettől jó ez a kép.
Szia!
A lány testhelyzete nagyon elonytelen...kár hogy a foldet nézi, így olyan, minta kikapcsolt volna az agya!
Elég fura a keze is, lehet hogy az utómunka picit sokk lett, mivel az eleje fehér, a válla felé haladva pedig egyre barnább!
A vágás jó lett!
Szép fényeket!
Udv.: Cathy
deadness válasza:
A keze nem tudom miért olyan, az utómunkában nem volt olyan, ami ezt indokolná, úgyhogy fogalmam sincs sajnos miért olyan :(
A nézése pedig számomra a kép sava-borsa, mert így legalább olyan, mintha ott sem lennék. Nem véletlenül tettem a divat kategóriába, éppen amiatt, mert nem portrénak és nem is glamour-nak szántam, nekem a divatfotóknál az ilyen jellegű képek tetszenek, ahol a modell mondhatni "hideg", elérhetetlen hatású.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.