Szia!
A képed közelít a nagyon jóhoz, de néhány dolog javítandó. Az egyik, melyet utólag is tudsz, az a plusz kontraszt, valamint egy kicsit több mély-sötét tónus, így erősebb lesz a kép. A másik bajom a kompozícióval van, mert sajnos a képed a vízből indul. Jó dolog, ha van egy kiálló fatörzs fogódzónak a kép első harmadában, de az már a kép első harmada, nem pedig a kiindulópontja. Az indulásnak egy kis sóderes partot egy kicsit alacsonyabb nézőpontból még célszerű lett volna belekomponálni.A horizont feletti részt, vagyis a felhőket egy félszűrővel kicsit sötétebbé és hangsúlyosabbá tettem volna még.
üdv, Z.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. október 5. 10:54
Kora délutáni fotó.Egy nagy eső után szép fények mutatkoztak a Dunánál.
gyusszi válasza:
Sajnos a partszakasz messzebb volt és az alacsonabb nézőpontal a tuskóval vágom a horizontot ami zavaró.
Nem sokat utómunkáztam de nem is volt szándékomban megrángatni a fotót.Azért vettem a szűrőket,hogy természetes maradjon és minimális dolgokat javitsak PS-ben.
Volt fent átmenetes szürő de sajnos akkor csak egy 0.6 Hard volt és egy 0.75 vagy 0.9 elkelt volna.Ezt most csak igy tudtam megoldani.
Köszi
Szia. Egyet értek a leírtakból. Szerintem is szép fények az eső után. Szórakoztató látvány. Szép színek és jó élesség. Tetszik a szerkesztés. Gondolom le guggoltál egy kicsit fotózáskor. Tökéletes. üdv.
gyusszi válasza:
Igen egy kicsit variáltam,hogy a tuskó ne vágja a horizontot.
Egyik vélemyény után a kékes árnyalaton elgondolkoztam de nem mert akkor a fák is olyanok lennének meg a part is.
Olyan friss volt az idő eső után.Köszönöm szépen!
Hibátlan, jó fotó. Szolid, szépen elhelyezett alkotó elemek. Tulajdonképpen semmi látványos nincs a képen, ami van, bárhol látható a Dunán.Ezt meglátni és így összerakni, nem mindennapi teljesítmény. A hab a tortán a felhő és annak tükörképe. Jó feltöltés, okos vágás. Kissé halvány szép színek, de a hangulat átjön, így jó.
gyusszi válasza:
Köszönöm szépen!Lee átmeneti lappal meg polár is volt fent.Az elöbbi vélemény után kicsit elgondolkoztam,hogy a wb tényleg elcsúszott és átmegy egy kicst kék árnyalatba.
Ilyen volt egy tavaszi zápor után az idő és a fák meg a part nem kék árnyalatú.
Örülök,hogy teszik Gábor!
Szia! Szerintem a valóságban nem teljesen ezt láttad. Arra gondolok, hogy a WB kissé el van csúszva. Túlságosan kékes minden. Még egy kis utómunkával lehetett volna korrigálni ezen is és a kontraszttal drámaibbá tenni. A szerkesztése tudatos. Azt mondanám, hogy az égboltból talán többet mutattam volna, de a fatönk belekomponálása miatt ez nem működött volna, csak max. álló formátumban.
Egyébként jó nézegetni. :)
Üdv: Péter
gyusszi válasza:
Polár volt fent meg átmeneti szürő.Ha visszagondolom tényleg ilyen volt a táj és ha kékes lenne akkor az a fákon és a parton is látszódna.
Azért ránézek a WB-re.:) Köszönöm szépen!
Azért írom szinte ugyanazt, mert sokan ugyanazt a hibákat követik el, és igyekszem segíteni az értékelésemmel. Más persze az hogy valaki meg is fogadja őket, van aki meg nem. Elhiszem hogy az a legjobb szűrő, de én nem adnék érte annyi pénzt az is biztos:) ha szeretném a sört, akkor azt írhatnám, hogy "az má tudod hány sör?" :)))
gyusszi válasza:
Ki mire áldoz.Nem én vagyok az egyedüli aki használja és az egszerűbb támáknál is is előnyös.
Viszont mielött értékelsz akkor jól néud meg a fotót.Ennél kimondottan látszik,hogy szürke átmeneti meg polár is volt fent.
Nekem mondhatod, hogy ilyen meg olyan márkás szűrő, mind egyforma. Csak az egyik drágább a másik meg olcsóbb. Valahogy el kell adni. Akinek meg sok pénze van, azt hiszi tévesen, hogy a legdrágább a legjobb. A fotósboltok pedig pont az ilyen embereken gazdagodnak meg:))) az egész csak egy reklám, egy marketingfogás.
A Hama vagy a Soligor szűrői is tökéletesen vissza adják a fényeket és korrigálják az oda nem illőeket. Nem kell több tízezret költeni egy 6-7 ezer forintos vacakra.
1. Az lehet hogy jó a lencséd, meg a géped is full frame, de elmondom neked, hogy én a Fujival állványról lövök ilyen képet, semmi szűrő nélkül. ha jól be van állítva a gép, utólag is pótolhatod a hiányt. Max egy polárszűrő van rajta, a többit utólag teszem fel PS-ben. A PS CS5 magyar verziója van, ingyen szereztem barátnőm hugától, nem kell rajta se regisztrálni, se telepíteni, felmásoltam az egészet egy mappába és tökéletesen működik. Imádom használni.
2. A naplemente fényeit utólag is rá lehet egy fotóra tenni, ami csak emeli a kép szépségét.
3. Azt látom hogy részletes, én is TFT monitoron nézem a képet, de ettől lehet egy égboltnak több részletet is adni.
4. Azért javaslom az árnyékok/csúcsfények korrekciót, mert egy jól sikerült képen, semmi mást nem kell korrigálni, csak a részletes árnyékok/csúcsfények témát. Ez ad neki kontrasztot, telítettséget, az égboltnak nagyobb részletességet ad, a túl árnyékos részletekből felfedi a téma valódi színeit, fényeit, a túlszaladt csúcsfényekből pedig elvesz, hogy mégtöbb részlet tónusosabb, részletgazdagabb legyen. Ha cinikus akarnék lenni, Korbely Attila mondása jut eszembe: "Ésszel kell fotózni, nem ész nélkül. Nem megalencsékkel kell villogni az autóból a szögesdróton üldögélő sordélynak, abból nem lesz csak tucat, vagy hobbifotó."
5. Nem kell megsértődni, ez egy amatőr fotós oldal, ahol sok az olyan ember, akit ez vagy az a téma jobban megfog és tudja is alkalmazni a téma megfotózásának boszorkánykonyháját. Egyre több az amatőr "profi fotós". A profizmus pedig nem abból áll, hogy neked jobb géped van mint a másiknak. Hiszen attól, hogy ferrárit veszel, még jobb sofőr leszel? Nem. Birdphotography.hu-n nálam sokkal nagyobb pró fotósok is fentvannak, olyanok mint Lóki Csaba, akinek a képei szinte minden fotópályázaton ott vannak az elsők között, és több magazinnak az ő képei adták a címlapfotót. Profi madárfotós. Mégis ezek az emberek nem győztek gratulálni az uráli baglyos fotómhoz, pedig "csak" egy bridge géppel lőttem, 535 mm F4.5 lencsével. Hozzáteszem, az oldalon én vagyok az egyetlen aki bridge géppel fotóz. Az ilyen elismerések pedig bizonyítják, hogy a bridge gépek egyre jobbak, és ha olyan használja, aki ért hozzá, akkor az ilyen képekkel egy szép magas f**k off-ot lehet mutatni a sok tükrös géppel fotózó, önmagát nagynak mutató fotósnak. A gép csak egy eszköz, tudni kell ismerni a korlátait. És meg kell fogadni azok tanácsát, akik értelmesen fogalmazzák meg azt. Ha pedig többen ugyanazt írják egy fotódhoz hogy fakó, akkor az valóban vakó, tőlem akár Hasselblad géppel is fotózhatsz egy témát, a photoshop-ot meg kell tanulni használni, és ne légy lusta egy jól sikerült fotódnak neki ülni. A monitoron egyből látszik, hogy ha egy kép jól sikerült, akkor mennyit kell foglalkozni vele, van amelyikkel csak 4-5 percet, van amelyikkel akár egy órát is. A végeredményért pedig megéri. A kutyát nem érdekli, hogy pályázaton csak utómunka nélküli fotókat lehet beadni, az a fotós aki jól beállította a gépet és mesterien űzi az utómunkát, a legélesebb szemű kritikus se mondja meg hogy ez a kiállított kép vett e részt valami utómunkán. Egy jól sikerül fotón elég egy kis kontraszt meg egy kis telítettség. Én Fuji éppel fotózok, a Fujifilm pedig híresen nagy múltú kompakt és bridge gép gyártó, a diái pedig világhírűek. A modern technika pedig, hogy a digitális nagyzoomos gépbe digitális dia-színeket rak, élénkebbek, tónusosabbak és kontrasztosabbak a képek. Ezért imádom ezt a kis gépet. A következő vétel is Fuji lesz, egy Fuji HS-10-es, ez is volt már nálam 1-2 napra tesztfotózni. Bele is szerettem rögtön.
Bocs, ha hosszúra sikerült, de ilyen vagyok.
Üdv!
gyusszi válasza:
Egy tájfotó 300kb-ben sokat nem mond.Én megmaradok a nikon 24-70mm üvegénél meg továbbra is használom a Lee lapokat.
Viszont el kell,hogy keseritselek mert ha megfelelők a viszonyok ez odarakja magát rendesen.
Többféle felszerelésem volt már és polár is.Egyenlőre a B+W kaesemann-nál jobb nincs.A Lee lapokkal csak a sing ray van egy kategoriában.Más termékeket nem érdemes felhoznod mert ez a kettő a csúcs.
Nem sértődök én meg de elöször nézd meg a fotót és utána értékeld meg azt is,hogy mi van mellé irva.:)
Na meg amelyik fotóba szintén találsz hibát szinte ugyanazt irod.:)
Tudod sokan megmagyarázzák maguknak,hogy a Suzuki jobb mint az Audi.:) Jaaa persze,rossz álom.:)Igy vagyok a technikával is ami segit egy jobb minőségű alapexpo eléréséhez.
...Akkor lennének szép fények a fotón, ha egy narancsosabb, vagy egy naplemente szűrőt + átmeneti semleges szűrőt ráraktál volna a frontlencsére. (utólag is megoldható PS-ben)
Kompozíció rendben, szerkesztettség is, a részletgazdagságon segítene a semleges szűrő, de egy árnyékok/csúcsfények korrekció is.
Üdv!
gyusszi válasza:
Látom nem nézted,hogy mit irtam le.A fotó kora délután készült!:)Ha tényleg értenél a szűrökhöz akkor látnád,hogy volt fent.
Egy Lee 0.6hard a horizontig és egy B+W Kaesemann polárszürő egyben.
Azért jönnek ki az ég és a föld részletei élethűbben.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.