szia , szép hangulatú kép! Én az előtérben a lovast és a környékét felemeltem volna kontraszttal, hogy láthatóbbak legyenek, kicsit belevésznek a tájba. Vagy megvágnám a képet, hogy nagyobb hangsúlyt kapjanak. Üdv Tamás
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. augusztus 23. 11:06 - érzékenység: ISO100
- fókusztávolság: 70mm
- objektív: Sigma 24-70mm f/2.8 EX DG Macro
- rekeszérték: 5,6
- zársebesség: 1/200
- Készítés helye: Tihany, Belső-tó
- Készítés ideje : 2011-08-02
Kicsit félve teszem fel mert a pára és a reggeli időpont miatt sokan rá fogják húzni, hogy fakó, dehát ez van. Nekem tetszik és bármennyi pontot is kap örülni fogok, hogy a galériámban van.
tigerisch válasza:
Üdv
Köszi az értékelést!
Emeltem kontrasztot, ezek szerint nem eleget.
Hát igen, biztos, hogy akadnak majd olyanok akiknek egyszerűbb lesz lehúzni és lepontozni, de szerintem nem egy elveszett kép, inkább érdekes. Szerintem úgy jobb lenne, ha a lovas cakkompack:) egy kicsit balrább lenne (bár erre nem biztos, hogy volt módod), meg még annyit csináltam volna ha már ilyen fakó lett ahogy te mondod, hogy egy minimális kontrasztot még raktam volna a zöld fűre és bokrokra rá, hogy tudatosabbnak és egyedibbnek tűnjön maga a beállítás és a jelenet. De a hármast megérdemli mert kreatív, de javítandó. A fő az meg, hogy neked tetszik:)
További jó munkát!
tigerisch válasza:
Üdv
Köszi az értékelést
Jó az alapelképzelés.
Fent nekem kicsit sok kicsit vágtam volna mert tudom hogy nincs kiégve de nekem már egy kicsit sok.
Amit igazából hiányolok a kontraszt illetve a színek tudom párás ködöd időben készült , elég nehéz ilyenkor jó képeket csinálni.
Én akkor csináltam volna mikor épp jön fel a nap hogy egy kis színt vigyen a képbe, persze nem tudom milyenek voltak a körülmények.
További jó képeket
tigerisch válasza:
Üdv
Köszi az értékelést.
Asszem egyedül maradtam a véleménymmel, hogy a párának így kell kinéznie... Egyébként tettem fel még tegnap egy olyan változatot, amilyet mondtál de nekem úgy már nem tetszik. :(
Köszönöm szépen a kreditet, nem gondoltam volna, hogy okosat mondtam! :P
Írtam a panorámás vágásos verzióhoz is!
Üdv!
Balázs
tigerisch válasza:
Már egy napja akarok valakinek kreditet adni csak most jött végre össze, te voltál a szerencsés.
FAKÓÓÓ! :) Nemám.. nem is az a bajom a fotóval. A reggel/köd/pára egy napszak, egy hozzá tartozó lelki állapot, hangulat. Ez jó. Hanem ami zavar, az az, hogy kevés "hasznos dolog" van így a képen. 1/3a hófehér (égbolt, és a víztükör), közel fele a ködtől alig látszik, épp alul van egy kis zöld rész egy pöttynyi lovaskocsival.
A hangulatot átadhattad volna pl egy álló szerkesztéssel, kicsit nagyobb szerepet osztva a lovaskocsinak.
A fotó "rétegeltsége" (fű, nád, víz, hegy, ég...), és a reggeli köd is rajta lenne, de pl a kép legalább 1/3-át uralná a reggel hűvösében hintózó pár.
Remélem értesz valamit ebből a szófosásból... :)
Üdv!
Balázs
tigerisch válasza:
Üdv
Köszi az értékelést
Értem én csak lesza... NEMÁM :P
Komolyra fordítva a szót jobb lett volna közelebb menni és széleslátóval rámenni a dologra. De abban az esetben em lett volna lovaskocsi ami nélkül ez így értékelhetetlen lett volna. Az égnél azt hittem ez már elég minimálisnak számít, de meggyőztetek. A lovaskocsi miatt nem tudom álló képnél lett-e volna neki elég tér, de végülis látok fantáziát abban, amit mondasz. Majd legközelebb ha hasonló helyzetbe kerülök ez a tanács eszembe fog jutni és meglássuk mi lössz' belűle'...
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
<1
Szia,
Van pár hajnali képen, gondoltam írok pár sort, mert az érzés ismerős...
AZ volt a baj, hogy a sok összetevőből majdnem minden veled volt, pára, szerencsés pillanat megvolt, de az igazán szép fény és égbolt sajnos nem.
De még ez a kép is menthető, így sem rossz, de egy levels és tónus állítással is szebb lesz nem lesz fakó, én meg is csináltam.
illletve, még én a vágást is meggondolnám, nekem ez jobban tetszene egy vékonyabb, panoráma vágással. Az oldala majdnem jó is így, de felülről nem szerkeszteném, vágnám bele az égboltot, a jobb oldalon ahol belejön az ég, az alatt vágnám, szerintem tetszetősebb lenne a képformátum úgy.
Szóval ezek jutottak eszembe.
Üdv. Krisz
tigerisch válasza:
Üdv
Köszi az értékelést.
Mi ez a kacsacsőr és egy szám minden kommented elején?
Megnézem úgy is kíváncsi vagyok úgy mi jön ki belőle.
tigerisch válasza:
tigerisch@gmail.com
Köszi, persze, hogy kíváncsi vagyok!
Egy kicsit olyan érzésem van, úgy raktad fel a képet ahogy a gépből kijött.
Nem mondom, hogy nem működik, de ahogy régen a filmes világban is előhíváskor lehetett trükközni, úgy sajnos a mai digitális korszakban is kell finomítani (általában) a képen publikálás előtt.
Sajnos az utómunka elmaradása ront, a kép élvezhetőségén.
Érdemes lett volna emelni egy kicsit a kontraszton, illetve egy átmenetes szűrővel megbolondítani a kép tetejét, mert így nagyon semmilyen lett.
A kép szerkesztése egyébként nagyon jó, illetve lovaskocsi emberi léptéket visz a képbe, ami szintén pozitív.
tigerisch válasza:
Üdv
Köszi az értékelést!
Van elég nagy vágás a képen mert volt ott minden ami nem kellett volna fák, kukák, egyebek. A középtónusok alján emeltem egy kis kontrasztot, hogy a nádas és az előtér kontrasztosabb legyen de a pára ne tűnjön el. Szóval van rajta utómunka csak nem vittem túlzásba. Ha ennél többet emelek akkor már a ködös hangulatnak vége. Legalábbis szeritem.
Az égről azt tanultam, hogy ha ronda és jellegtelen akkor csak minimálisan vagyis a lehető legminimálisabban jelenjen meg a képen. Ennek a feltételnek eleget is tettem. Erre a pici részre meg már nem igazán lehet mit szűrőzni.
No para! Ez csak egy vélemény volt, nem késdobálás. Több ponton is félreértettél, de nem szeretnék egy végtelen polémiába belefolyni. Ha nem értesz egyet a véleménnyel, vissza kell utasítani, nincs abszolút semmi harag. Csak ne ordibáld le a fejem. :) Én pontot azért adok, hogy ezzel értékeljem az írott kritikám szerint hova sorolom a képet.
További jó fotózást!
tigerisch válasza:
Azért érdekelne, hogy amit írtam neked választ a véleményre arról neked mi a véleményed. Nem vagyok tévedhetetlen. És amennyien itt értékelik a képet manapság... Bőven van hey megbeszélni a dolgokat. Szüval nyugodtan megbeszélhetjük a doilgot kevesebbek nem leszünk max többek. Egyébként hullanyugodt vagyok szóval semmi harag meg fejleharapás...
Szia !
Nem kell félni egy fotótól sem, hiszen valamitől egyedi lesz mind. Ha több időt szánsz rá, a manuállal, akkor rekeszeléssel stb élesíthettél volna, lett volna még szín is több, de jó ez így is, tiszta időben a bolond is tud alkotni valamit, ha a körülmény meg más, akkor a kép is legyen olyan mintha ott állok és én is látom. 4-5 év után már más fog lenni az ehhez hasonló felvételed, mert szánsz rá több időt, meg nagyobb a rutin is már, de még akkor sem az a lényeg, a ronda időből napsütést kreálj.
tigerisch válasza:
Üdv
Köszi az értékelést!
Ez a kép nem az időtszánásról szólt. Az időpont adott volt és szerintem nem jár óránként ott a lovaskocsi mint a helyi járatos busz. Valóban az 5,6-os rekesz és a 70mm NEM a megszokott tájképes 3m-től éles képet adja viszont pontos indokok szólnak mellette és nem a vakvilágba lett elpattintva. Itt most az 1/200-ad volt a meghatározó, mivel a téma mozgott. Statikus tárgyhoz stabil kézzel lehetett volna 1/80s 9-es rekesszel de akkor tuti elmosódik. Egyébként meg ha ezzel hasonlítjuk össze 70mm-en az 5,6-os és a 9-es rekesz között nincsen olyan nagyon durván látványos különbség. főleg nem ekkora tárgytávolságon.
Ködben egyébként ne mtudom miért hiányolja mindenki a kontrsztot meg a színeket. Pont az a lényege a ködne, hogy minden kontraszttalan és szürke. Az adja meg a hangulatát. Elég itt egy leheletnyi telítettség meg kontraszt és máris agyon van vágva a kép hangulata...
Jó a táj, jó benne a jelenet és jó lehetett mindez reggeli párában. Csak sajnos a cím által sugallt téma nem jön át. Nem egyszerű párás, ködös fotót kiexponálni úgy, hogy az a fotón a szemünk által látottaknak megfelelően jelenjen meg. Én ilyenkor egy világos, erősen párás / ködös részre mérek fényt, majd helyzettől függően kb. 1 fé-vel felülexponálom. Itt sajnos csak az látszik, ami az önkritikában is olvasható, kontraszthiányos, mosott zöld táj. Emellett szemet szúró még a részlet nélküli égbolt és víztükör. Egy átmenetes neutrális szűrővel vagy - ha nem idegenkedsz tőle, akkor - HDR-el orvosolható lett volna.
Üdv!
tigerisch válasza:
Üdv
Köszi az értékelést, de sajnos több dologban nem értek vele egyet.
A cím csak dísznek van, jobbat nem tudtam kitalálni és egyébként se pontozandó vagyis hivatalosan a pontozásba nem szabad belevenni úgyhogy erre nem reagálnék.
Az exponálással nem értem a problémádat, mert a valóságban is ugyanilyen volt többek között ezért emeltem a szememhez egyáltalán a fényképezőgépet. A pára már csak ilyen. Szívesen húzok neked kontrasztot rá de akkor a pára fog elltűnni és agyonvágja az egész kép hangulatát... Az ég csak annyira részlettelen mint amennyire ekkora ködben szokott lenni, szóval szürkésfehér. Pontosan ezért csak ennyi van belőle a képen. Az ND szűrőt meg a domb miatt nem lenne érdemes használni mert a domb felső fele is sötétedne vele, ami valljuk be elég furcsán nézne ki. Sík terepem, úgy hogy 1/3-a a képnek úgy még megérteném, de így nem sok értelmét látom a dolognak. A víztükörrel nem tudom mi a bajod, ahol úgy süt rá a nap ott tükröződik a vízen ahol meg egy kicsit fúj a szél ott fodrozódik. A HDR-t megint nem értem, ködben alacsony a kontraszt mi értelme van a HDR-nek? Egyébként meg mozgó témáról elég nehéz HDR képet összehozni.
Van benne hiba, élből tudok sorolni párat, de szerintem pont nem azok amiket te leírtál.
Ettől függetlenül szerintem a 4 pont a reális kategórián belül van szóval vegyük elfogadottnak.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.