Ez elég komoly. A témaválasztás és a kivitelezés is. A legnagyobb erénye a bizalmi viszony az alannyal, gondolom, nem egy elkapott, hanem beálított kép.
Ezen t nincs is mit hozzáfűzni, talán a címen még finomítanék, de lényegtelen (ha már fejlődési fogalmakban gondolkodunk, inkáb egyedfejlődés).
Le a kalappal!!!
P
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. július 20. 23:32
Legyetek kedvesek ne hasonlítsátok össze más hasonló képpel.(nem portré)Köszönöm! Illetve a sorrend jó,nem logikátlan.Egy levágott lábú ember nem egyből művégtaggal kezd neki az új életnek.
zoliologia válasza:
" A legnagyobb erénye a bizalmi viszony az alannyal"---Végre valaki észrevette ezt is!:) Ő ugyanis nem rokon és nem is a betegem.Mégis itt a kép,egy bizalmi kép.Persze nem erről szól a kép,de örülök hogy valaki észre vette és erre is gondolt.
Köszönöm az értékelést.
zoliologia válasza:
Ezt most nagy bóknak vettem.Köszönöm!
(egyébként ez nem a comedy central :) )
Így járnak az úttörők. :) Látom, teljes az értetlenség a képed kapcsán. Mint mikor Friderikusz Sándor soksok évvel ezelőtt beült egy műsorában egy rokkantkocsiba. :D Tabu, magamutogatásnak mondták és igen, akinek friss rokkantsága volt, azt dühítette, nem az hogy beült, hanem hogy kiszállta kocsiból. Azóta már sokan kipróbálták a kalandparkot. :) Én újra csak megköszönöm a fotót.
zoliologia válasza:
:),igen erre tudnék mit írni,de jobb ez így hogy csend van már végre:)
Köszönöm hogy visszatértél!
Óriási nagy tévedésben vagy Zoltán! Még a kerekesszékben, ülő helyzetben felcsatolod a protézist és a járókeret segítségével elindulsz...
Gondold már végig kérlek! Inkább fél lábbal ugrálsz, mintsem kihasználnád a dupla "támasztékot"? Ne viccelj már...
zoliologia válasza:
Ez arról szól hogy tanul meg először az ember járni.Ezeknek az embereknek előröl kell kezdeniük a járást.Mint a gyerekek.A tiéd csak úgy felkelt és járt?Van járóka,holdkomp,vagy fogod a kezét,és csak utána jár önállóan.
Az ilyen embereket először járókerettel tanulnak meg állni.CSAK állni.Utána járókerettel sétálni.Majd utána jön csak a protézis.Az amputáció után kb 2 hétig nem is látnak műlábat,csak járókeretet.Ezeknél az embereknél nem az a cél hogy járókerettel és műlábbal sétáljanak,éljenek.Hanem CSAK műlábbal,önállóan.Tolókocsiban ülni nagyon könnyű dolog,járókeretre támaszkodva egy lábbal "ugrálgatni" már nehezebb,egy 15 kilós műlábbal egyedül közlekedni az már baromi nehéz.
A többiek nem kérdőjelezték meg a folyamatot(kivéve ken-t),értették,szóval hidd el nem logikátlan.
És erről többet nem szeretnék írni.:)
Csak még egy szó. :) Kompozíció!
Jobban belegondolva ez a sorrendfelállítás logikátlan. A járókeretet és a művégtagot kéretik felcserélni. Ha valaki logikusan gondolkozik, tudni fogja, hogy miért...
zoliologia válasza:
Olvasd el amit Ken-nek írtam erről.Ez kb olyan lenne mintha az úszni nem tudót bedobnád a mély vízbe hogy pillangózzon.
"Ha én ülnék benne borulna az egész kép,mert nekem nem hiányzik a jobb lábam(kicsit jobban megfigyelhetted volna a képet és a mondanivalót),neki viszont igen,és még sokan másoknak."
Amit írtam az első hozzászólásban, természetesen csak akkor élne, ha neked is hiányozna a jobb lábad.
"Miben más ez mint pl. az Oxigénes képem ilyen szempontból?Szegény oxigénes nőm örül hogy él,6millió gondja van,én meg odaültettem egy ágyra hogy a nyomorát megörökítsem."
Ezen a képen egyértelműen látszik ugyebár, hogy egy rendezett jelenetről van szó, míg az általad említett másik fotón, még ha rendezett is, ez nem észrevehető. Ergo: a két felvétel összehasonlítása, egy lapon említése, teljesen értelmetlen!
"(egy műláb tényleg ilyen nagy):)"
Más képaláírás nem jutott az eszedbe? Ránézve a képre, én ettől azért egy kicsit többet várnék.
"Most az hogy oldalt van és nem néz rám meg ilyenek az miért baj.Ez a kép nem erről szól."
Ezt szerintem nem nekem szántad, hiszen egy szóval sem kritizáltam a kompozíciót.
"Ezzel nagyon nem értek egyet,és remélem megtudlak győzni arról hogy rosszul látod."
Én nem rosszul látom! Amit írtam, azt érzésből írtam, miután megláttam a felvételt, a címet és a képaláírást.
Megláttam és képződött bennem egy kellemetlen érzés és ennek hangot adtam. Ezen Te nem tudsz változtatni!
zoliologia válasza:
"Amit írtam az első hozzászólásban, természetesen csak akkor élne, ha neked is hiányozna a jobb lábad."--ilyen alapon...
"(egy műláb tényleg ilyen nagy):)"---ez inkább ripet kommentje miatt van.
"Most az hogy oldalt van és nem néz rám meg ilyenek az miért baj.Ez a kép nem erről szól."--Úgy érzem a kompozícióból adódóan érzed öncélúnak.
"Ezen Te nem tudsz változtatni"--oké,bocs!
ennyi magaslabdát nem ütnék le, amennyit feladtál nekem, mert sportszerűtlen lenne...
(de a tétel szebb bizonyítást nem is kaphatott volna)
mivel nem portréról van szó, ezért az öregember is egy szimbólum, s mint olyan, a címmel együtt ellentétet képeznek.
(nem vártam/várom, hogy megértsd az okfejtésemet.)
zoliologia válasza:
"mivel nem portréról van szó, ezért az öregember is egy szimbólum, s mint olyan, a címmel együtt ellentétet képeznek." Az evolúciós lépcsőt neki kell megjárnia és még sok embernek.Ezek a dolgok ott vannak előttük mind fejben,mind tárgyilag.
zoliologia válasza:
Pedig kéne,nem mindig vezet meg,ezt te döntöd el.:)
az "oxigénes kép" hatásos, működik. az egy jó kép.
(szvsz is)
azután.
alatta olvasom, problémát okoz neked, hogy sokszor nem veszik komolyan az értékeléseidet.
elgondolkodtál esetleg, hogy miért lehet?
lehet, hogy azért, mert
- a véleményeid túlhatározottak, kizárólagosak?
- véleményeidben végletekben gondolkodsz?
- véleményeidben többször hangzik el, hogy "..nem értem..."?
- véleményeidben arrogáns vagy?
- véleményeid nyitottság helyett, szűklátókörűségről és földhözragadtságról árulkodnak?
- még mindig nem fedezted fel, hogy saját látásmódodon kívül is van élet, ami nem akar az ízlésednek megfelelni?
persze ezek csak kérdések.
aki sokat ír, arról sokat meg lehet tudni... többet, mint amit a fotói mutatnak.
első olvasásra paradoxonnak tűnhet, amit most leírok:
az a véleményem - egyik-másik mostani és régebbi hozzászólásod tükrében - hogy jelenleg nem "érsz fel" az oxigénes kép (vagy korábbi jobban sikerült portré) gondolatiságához.
és most kapcsolnék vissza erre a képre.
úgy tűnik, ez valami koncepciófotó.
még címe is van (koncepciófotóknál ez lényeges szempont lehet).
meg is érkeztünk szvsz a logikai bukfenchez:
milyen evolúció az, amiben a féllábú öregember kiszáll a keresszékből, ugrál kicsit féllábon a járókerettel, majd azt eldobván, vidáman elsétál a protézissel??
(akadna még néhány levezetésem, de azokat inkább elküldöm Terry Gilliam-nek, hátha csinál belőle egy jó kis geget.)
ad2.: rossz a következtetésem, túl primitív a megközelítésem és egyébként is létezik egy másik felépítése a kép tartalmi struktúrájának.
?
javaslat: cím nem kell. képi elemek: balra járókeret, középre láb, jobbra a bácsi a székkel (az elemek iránya ugyanez)
üdv
zoliologia válasza:
Te Édes Jó Istenem!!
Normális ember erre nem is reagálna,de mivel én nem vagyok normális,visszaírnék:)
Kb úgy kérdőjelezed meg a reagálásaimat mintha Te lennél itt a kis kedvenc,ha jól vettem észre (sőt,tudom) nem túl nagy a rajongótáborod.Szóval vicces hogy te papolsz nekem.Mellesleg kicsit túlpörögted a témát.Ráadásul eléggé hamiskás.
"Nem érsz fel az oxigénes kép gondolatiságához"---ezen be..artam:):) Azt a képet én csináltam,tehát azt hiszem fel vagyok nőve hozzá gondolatiságban is.Mellesleg kértem hogy ne hasonlítgassátok a képet más képhez.
"milyen evolúció az, amiben a féllábú öregember kiszáll a keresszékből, ugrál kicsit féllábon a járókerettel, majd azt eldobván, vidáman elsétál a protézissel??"---Be..arás 2. rész:):) Ahhoz hogy egy fél lábú ember "járni" tudjon",először járókerettel kell megtanulnia közlekedni,és igen,képzeld, csak utána jöhet a művégtag.Egy művégtag sokkal nehezebb falat,nem egyszerű rá hagyatkozni mindenféle biztonsági támasz nélkül(járókeret).Ez a végső fázis,amikor járókeret nélkül,műlábbal jár az ember.Ha a műláb lenne az első abból nagy baj lenne.Ez nem úgy működik hogy "ott egy műláb,felkapom és járok is".Ennek végiggondolásához nem kell orvosi diploma.
"cím nem kell. képi elemek: balra járókeret, középre láb, jobbra a bácsi a székkel (az elemek iránya ugyanez)"---basszus,most nézd meg mit műveltél!Csupa fos vagyok!
Ezt most egy kicsit túlgondoltnak mesterkéltnek érzem.
Korábbi képeidhez képest itt jóval több a te általad beállított objektum, soknak érzem a mesterségesen hozzáadott tartalmat. Nyilván jól érthető a szimbólumok jelentése, de erejében elmarad az oxigéntől és dívától.
Azok varázsa éppen a naturális mivoltukból fakadt, és abból ahogyan te megláttad a bennük rejlő témát, feszültséget, kontrasztokat.
Ez a kép már sokkal jobban szól rólad, a te gondolataidról.
Ez nem baj, csak most nem olyan erős.
A szimbolikus tartalom és gondolataid mellett kissé eltörpül maga a szereplő.
Remélem érthető a fogalmazásom :)
üdv:freeze
zoliologia válasza:
Ajánlom figyelmedbe a megjegyzés rovatot:)
Engem először a színvilága fogott meg.
Van története a képnek ha szomorú is,de szerintem a valóságot mutatod.
Gondolom beállított fotó,de szerkesztésileg teljesen rendben van.Külön elnyerte tetszésemet és lehet,hogy nem is direkt volt az árnyék ami a falon egy külön életet él.Kicsiny kritika,hogy erős fények meg kiégették a pizsama ujját ami elvonta egy kicsit a tekintetemet.
zoliologia válasza:
Igen,a fények nem tökéletesek valóban.Köszönöm a részletes értékelést,örülök hogy tetszik!
Szia! Ötletes kép. Tetszik. Csak annyit jegyeznék meg, hogy a bácsi kissé beleolvad a háttérbe. Szerencsésebb lett volna egy másik háttér. Talán sötétebb. Az ötlet, mondanivaló 5 a kivitelezés 4.
zoliologia válasza:
Köszönöm szépen,a háttér jogos,így jött össze most a lehetőség!
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Bocs Zoli, de én ezt már öncélú nyerészkedésnek érzem. Nem tetszik, nagyon nem. Ha Te ülnél abban a kerekesszékben és készítenél egy önportrét ezzel a beállítással, akkor igen, nagyra értékelném. De így... Sőt, ha "Laci bácsi" mosolyogna, még akkor is tetszene a színészi játék, de nem győzöm ismételni: Nekem ez így nagyon nem pálya!
zoliologia válasza:
Ezzel nagyon nem értek egyet,és remélem megtudlak győzni arról hogy rosszul látod.
Öncélú nyerészkedés?Úgy érted azért hogy legyen egy ilyen képem,feláldoztam a bácsi emberi méltóságát?Minden mindegy volt csak üljön oda?Miben más ez mint pl. az Oxigénes képem ilyen szempontból?Szegény oxigénes nőm örül hogy él,6millió gondja van,én meg odaültettem egy ágyra hogy a nyomorát megörökítsem.
Ez a kép nem portré.A bácsinak az egyik legnagyobb öröme az ha foglalkoznak vele.És itt jön egy nagyon fontos dolog:A beteg emberek könnyebben,örömmel állnak modellt,mert betegségükből adódóan igénylik a figyelmet,a törődést!
Ha én ülnék benne borulna az egész kép,mert nekem nem hiányzik a jobb lábam(kicsit jobban megfigyelhetted volna a képet és a mondanivalót),neki viszont igen,és még sokan másoknak.
Nem tudom ezt miért kezeled így.Nem eszközként kezeltem.Egy folyamat,amihez eszközök kellenek,hogy az olyanok mint Ő (mint ember),élni tudjon!Most az hogy oldalt van és nem néz rám meg ilyenek az miért baj.Ez a kép nem erről szól.
Van róla portré,azt Neked fogom ajánlani:)
Mindenképp értékelendő, hogy ez a téma már messze elrugaszkodik a hobbifotózástól, így az oldalon vagy azon kívül is nagyon jelentős színfoltja a fotózásnak. Érdekes, és a nehéz téma mégis kellő tisztelettel lett megfogalmazva.
Nagyon jó!
zoliologia válasza:
Nagyon szépen köszönöm!Igazán örülök hogy így gondolod!
Hihetetlenül erős a mondanivalója, a tényközlő, tárgyilagos gondolatisága a fotódnak, már ezért megállít és elgondolkodtat... a képi osztottság, a szerkezeti elemek -akár mint fázisok- tökéletes összefoglalást adnak arról, ami látható és tovább gondolható. A színvilág sajátságos, talán felmerül az ff lehetősége is - de elfogadom és megértem, Neked ez a szívközeli változat. Nagyon komoly képnek tartom - minden tekintetben !
zoliologia válasza:
Köszönöm szépen,mindent jól látsz.Igen,jogos az ff,de technikai okokból lett ilyen,és utána már meg is tetszett ez a verzió.Tényleg így szívközelibb.Köszönöm a részletes értékelést,örülök hogy tetszik!
A helyhagyásra azért is írtam, hogy szimbolikus jellegű, hogy inkább csak a helyzethez fűződő érzelmekre utaljak, mivel itt gyógyulásról már nem beszélhetünk, inkább a segédeszközzel való teljes életbe vetett hitet jelenthetné...de értem, amit írsz, az evolúció "tényleges formájában" ott véget ér...csak én vagyok az, aki mindig tovább gondolom :)))
Ildikó
zoliologia válasza:
Igen,okés,van is benne valami.Végül is akár tovább is lehet gondolni.Utána még álmodozhat az ember és reménykedhet egy másik szintbe.
Köszönöm hogy visszatértél!
Pedig szerintem készülj fel rá, hogy akik ismerik a korábbi képeidet, azonnal párhuzamot vonnak a képek között. Volt először a járókeretre támaszkodó néni, aztán jött a Díva (van, aki nem ismeri? ), és a legutóbbi, az Oxigén. Mind a három kép olyan esztétikai és érzelmi töltettel bírt, hogy beleremegett a gyomrom, amikor először ránéztem...ma is hatással vannak rám, és szerintem nem én vagyok az egyetlen, akinek ezek a fotóid a saját válogatású "legjobb képek"-galériában kaptak helyet...
Azok a képek számomra a betegekről szóltak, egy élethelyzetről, egy állapotról, de az emberről. Tekintetekről, szemekben csillogó mosolyról, megbékélésről vagy bizakodásról...vagy szorongásról, de az emberről.
A mostani képed azért más, mert én úgy látom, ez most is a betegségről szól, de mégsem az emberről, hanem magáról az állapotról. Ezért - bár önkéntelenül összehasonlítottam azokkal, amelyekről az előbb beszéltem, de - elfogadom, hogy itt másképp ragadtad meg a lényeget. Nem tartalmában, a közvetített érzelmi hatás alapján hasonlítom össze így ezeket a fotókat, hanem a látványt illetően, alapul véve azt az elképzelést, hogy mást akartál most bemutatni.
Így pedig ez a kép is nagyon jó, két dolgot említek csak, ami technikai jellegű: a jobb oldalon hagytam volna helyet, szimbolikusan az evolúciónak teret hagyva még és inkább választottam volna a "hagyományos" ff tónusokat.
Egyébként Díva ide, Oxigén oda, elismerésre méltó, ahogy a hidak és a repterek mellett az emberek világában is ilyen jó érzékkel mozogsz!
És azért adok öt pontot, mert én azok közé tartozom (tudom, nem helyes), akiknél a tartalom még mindig felül tud kerekedni a technikai dolgokon. Más képénél is :)
Üdvözöllek! Ildikó
zoliologia válasza:
Fúúú,hát nem is tudom mit írjak....
Köszönöm hogy ennyire foglalkoztál a képemmel.Ha lenne annyi kreditem amennyi kéne az utaláshoz akkor most repítenék egyet.
Igen,valóban,itt nem annyira magáról az alanyról van szó(át is tettem a kategóriát mert megtévesztő volt a portré,teljesen jogosan,már a feltöltésnél is gondolkodtam rajta) mint az előző képeimnél,de itt is szerepe van.
Azért nem tartom indokoltnak a hely hagyását,mert innen már nem nagyon van tovább.Egy amputált betegnek a műláb a végső cél.Persze lehetne korcsolyázni meg ilyenek de azért az túlzás..:)
Alapvetően azért nem ff mert a padló foltok jobban látszódtak sokkal ff-be,ezért tettem ilyen színbe,de nekem így még jobban is tetszik!
Még 1x köszönöm az értékelést!
Igen, értem, de pont ez az, hogy az ő helyzetében necces kellékként és nem portréalanyként szerepeltetni.
zoliologia válasza:
A kategóriát már át is tettem.Filóztam is rajta már az elején,de a kategória azt hiszem elviszi az embereket,jogosan.Szóval így már talán...Kellék?Ha nagyon szigorúak vagyunk akár azt is lehet mondani.De nem sértettem meg,és maga a mondanivaló,a téma ŐT is érinti.Ő is szerves része a folyamatnak.
Túl direkt.
/nem is biztos ,hogy hiba lehet csak nekem sok./
Azért azt tegyük hozzá,hogy erős mondanivalót hordozó kép.
További gondolatokkal teli fotókat kívánok.!
zoliologia válasza:
Persze hogy direkt.Nyilván az.De szerintem nem túlzóan.A mondanivalóját így szerettem volna bemutatni.Örülök hogy "erősnek" tartod.Köszönöm az értékelést!
Te rongyos élet
http://www.youtube.com/watch?v=B5vbp-5hc94
Nagyon érdekes, fontos kép, remélem sokáig marad és olvashatok pár véleményt róla. Mindenesetre én köszönöm az élményt.
zoliologia válasza:
Én köszönöm hogy benéztél!
Szerintem azért klasszisokkal jobb az oxigén meg a díva, mert ami ott a szereplők számára részvétel, az itt már maximum csak beleegyezés.
zoliologia válasza:
Nem érdemes párhuzamot vonni köztük.Ez másról szól.Itt nem erős az alannyal való kapcsolat,és az ő részvétele .Nem konkrétan annyira az alanyról szól mint egy fogalomról,egy folyamatról.
Köszönöm hogy benéztél!
háááát...
Nagyon kemény vagy! Eljött az idő, hogy nagyon sok sikert kívánjak neked a képeidhez! Nem lett ez teljesen pontos kép pl. az arányokat illetően, viszont ami a fejedben van, az elképesztően jó.
Szóval sok sikert Apukám! Őszintén!
zoliologia válasza:
Gondolom a lábra gondolsz.Meglepő egy műláb mekkora.A teteje a fenék-csípő határ,szinte beleülnek,ezért ilyen magas.És a járókeretet abba a magasságba is kell fogni.Szóval elvileg rendben vannak az arányok.A bácsikám meg eléggé össze van kuporodva.
Az elismerő szavakat és a jókívánságokat nagyon köszönöm!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.