BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,97
KATEGÓRIA: egyéb
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2011. július 20. 23:32
Evolució

Legyetek kedvesek ne hasonlítsátok össze más hasonló képpel.(nem portré)Köszönöm! Illetve a sorrend jó,nem logikátlan.Egy levágott lábú ember nem egyből művégtaggal kezd neki az új életnek. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 5
2011. augusztus 9. | 09:04 | www.rompety.com

Ez elég komoly. A témaválasztás és a kivitelezés is. A legnagyobb erénye a bizalmi viszony az alannyal, gondolom, nem egy elkapott, hanem beálított kép.
Ezen t nincs is mit hozzáfűzni, talán a címen még finomítanék, de lényegtelen (ha már fejlődési fogalmakban gondolkodunk, inkáb egyedfejlődés).
Le a kalappal!!!

P

zoliologia válasza:
" A legnagyobb erénye a bizalmi viszony az alannyal"---Végre valaki észrevette ezt is!:) Ő ugyanis nem rokon és nem is a betegem.Mégis itt a kép,egy bizalmi kép.Persze nem erről szól a kép,de örülök hogy valaki észre vette és erre is gondolt.

Köszönöm az értékelést.

2011. július 26. | 19:51 | zsukslusszkulcs

Ez egy picit túl komoly téma ide. :(

zoliologia válasza:
Ezt most nagy bóknak vettem.Köszönöm!

(egyébként ez nem a comedy central :) )

2011. július 23. | 09:31 | toromon2

Így járnak az úttörők. :) Látom, teljes az értetlenség a képed kapcsán. Mint mikor Friderikusz Sándor soksok évvel ezelőtt beült egy műsorában egy rokkantkocsiba. :D Tabu, magamutogatásnak mondták és igen, akinek friss rokkantsága volt, azt dühítette, nem az hogy beült, hanem hogy kiszállta kocsiból. Azóta már sokan kipróbálták a kalandparkot. :) Én újra csak megköszönöm a fotót.

zoliologia válasza:
:),igen erre tudnék mit írni,de jobb ez így hogy csend van már végre:)
Köszönöm hogy visszatértél!

2011. július 22. | 01:26 | KutasiKovács

Óriási nagy tévedésben vagy Zoltán! Még a kerekesszékben, ülő helyzetben felcsatolod a protézist és a járókeret segítségével elindulsz...
Gondold már végig kérlek! Inkább fél lábbal ugrálsz, mintsem kihasználnád a dupla "támasztékot"? Ne viccelj már...

zoliologia válasza:
Ez arról szól hogy tanul meg először az ember járni.Ezeknek az embereknek előröl kell kezdeniük a járást.Mint a gyerekek.A tiéd csak úgy felkelt és járt?Van járóka,holdkomp,vagy fogod a kezét,és csak utána jár önállóan.

Az ilyen embereket először járókerettel tanulnak meg állni.CSAK állni.Utána járókerettel sétálni.Majd utána jön csak a protézis.Az amputáció után kb 2 hétig nem is látnak műlábat,csak járókeretet.Ezeknél az embereknél nem az a cél hogy járókerettel és műlábbal sétáljanak,éljenek.Hanem CSAK műlábbal,önállóan.Tolókocsiban ülni nagyon könnyű dolog,járókeretre támaszkodva egy lábbal "ugrálgatni" már nehezebb,egy 15 kilós műlábbal egyedül közlekedni az már baromi nehéz.

A többiek nem kérdőjelezték meg a folyamatot(kivéve ken-t),értették,szóval hidd el nem logikátlan.
És erről többet nem szeretnék írni.:)

2011. július 21. | 23:11 | KutasiKovács

Csak még egy szó. :) Kompozíció!
Jobban belegondolva ez a sorrendfelállítás logikátlan. A járókeretet és a művégtagot kéretik felcserélni. Ha valaki logikusan gondolkozik, tudni fogja, hogy miért...

zoliologia válasza:
Olvasd el amit Ken-nek írtam erről.Ez kb olyan lenne mintha az úszni nem tudót bedobnád a mély vízbe hogy pillangózzon.

2011. július 21. | 22:14 | KutasiKovács

"Ha én ülnék benne borulna az egész kép,mert nekem nem hiányzik a jobb lábam(kicsit jobban megfigyelhetted volna a képet és a mondanivalót),neki viszont igen,és még sokan másoknak."

Amit írtam az első hozzászólásban, természetesen csak akkor élne, ha neked is hiányozna a jobb lábad.

"Miben más ez mint pl. az Oxigénes képem ilyen szempontból?Szegény oxigénes nőm örül hogy él,6millió gondja van,én meg odaültettem egy ágyra hogy a nyomorát megörökítsem."

Ezen a képen egyértelműen látszik ugyebár, hogy egy rendezett jelenetről van szó, míg az általad említett másik fotón, még ha rendezett is, ez nem észrevehető. Ergo: a két felvétel összehasonlítása, egy lapon említése, teljesen értelmetlen!

"(egy műláb tényleg ilyen nagy):)"

Más képaláírás nem jutott az eszedbe? Ránézve a képre, én ettől azért egy kicsit többet várnék.


"Most az hogy oldalt van és nem néz rám meg ilyenek az miért baj.Ez a kép nem erről szól."

Ezt szerintem nem nekem szántad, hiszen egy szóval sem kritizáltam a kompozíciót.

"Ezzel nagyon nem értek egyet,és remélem megtudlak győzni arról hogy rosszul látod."

Én nem rosszul látom! Amit írtam, azt érzésből írtam, miután megláttam a felvételt, a címet és a képaláírást.
Megláttam és képződött bennem egy kellemetlen érzés és ennek hangot adtam. Ezen Te nem tudsz változtatni!

zoliologia válasza:
"Amit írtam az első hozzászólásban, természetesen csak akkor élne, ha neked is hiányozna a jobb lábad."--ilyen alapon...

"(egy műláb tényleg ilyen nagy):)"---ez inkább ripet kommentje miatt van.

"Most az hogy oldalt van és nem néz rám meg ilyenek az miért baj.Ez a kép nem erről szól."--Úgy érzem a kompozícióból adódóan érzed öncélúnak.

"Ezen Te nem tudsz változtatni"--oké,bocs!

2011. július 21. | 22:07 | ken_da_hayadra

ennyi magaslabdát nem ütnék le, amennyit feladtál nekem, mert sportszerűtlen lenne...
(de a tétel szebb bizonyítást nem is kaphatott volna)

mivel nem portréról van szó, ezért az öregember is egy szimbólum, s mint olyan, a címmel együtt ellentétet képeznek.

(nem vártam/várom, hogy megértsd az okfejtésemet.)

zoliologia válasza:
"mivel nem portréról van szó, ezért az öregember is egy szimbólum, s mint olyan, a címmel együtt ellentétet képeznek." Az evolúciós lépcsőt neki kell megjárnia és még sok embernek.Ezek a dolgok ott vannak előttük mind fejben,mind tárgyilag.

2011. július 21. | 21:39 | freeze

Hát igen.. megjegyzés

Sokszor nem olvasom el, nehogy megvezessen.

zoliologia válasza:
Pedig kéne,nem mindig vezet meg,ezt te döntöd el.:)

2011. július 21. | 20:31 | ken_da_hayadra

az "oxigénes kép" hatásos, működik. az egy jó kép.
(szvsz is)

azután.
alatta olvasom, problémát okoz neked, hogy sokszor nem veszik komolyan az értékeléseidet.
elgondolkodtál esetleg, hogy miért lehet?

lehet, hogy azért, mert
- a véleményeid túlhatározottak, kizárólagosak?
- véleményeidben végletekben gondolkodsz?
- véleményeidben többször hangzik el, hogy "..nem értem..."?
- véleményeidben arrogáns vagy?
- véleményeid nyitottság helyett, szűklátókörűségről és földhözragadtságról árulkodnak?
- még mindig nem fedezted fel, hogy saját látásmódodon kívül is van élet, ami nem akar az ízlésednek megfelelni?

persze ezek csak kérdések.

aki sokat ír, arról sokat meg lehet tudni... többet, mint amit a fotói mutatnak.
első olvasásra paradoxonnak tűnhet, amit most leírok:
az a véleményem - egyik-másik mostani és régebbi hozzászólásod tükrében - hogy jelenleg nem "érsz fel" az oxigénes kép (vagy korábbi jobban sikerült portré) gondolatiságához.

és most kapcsolnék vissza erre a képre.
úgy tűnik, ez valami koncepciófotó.
még címe is van (koncepciófotóknál ez lényeges szempont lehet).
meg is érkeztünk szvsz a logikai bukfenchez:
milyen evolúció az, amiben a féllábú öregember kiszáll a keresszékből, ugrál kicsit féllábon a járókerettel, majd azt eldobván, vidáman elsétál a protézissel??
(akadna még néhány levezetésem, de azokat inkább elküldöm Terry Gilliam-nek, hátha csinál belőle egy jó kis geget.)

ad2.: rossz a következtetésem, túl primitív a megközelítésem és egyébként is létezik egy másik felépítése a kép tartalmi struktúrájának.

?

javaslat: cím nem kell. képi elemek: balra járókeret, középre láb, jobbra a bácsi a székkel (az elemek iránya ugyanez)

üdv

zoliologia válasza:
Te Édes Jó Istenem!!

Normális ember erre nem is reagálna,de mivel én nem vagyok normális,visszaírnék:)

Kb úgy kérdőjelezed meg a reagálásaimat mintha Te lennél itt a kis kedvenc,ha jól vettem észre (sőt,tudom) nem túl nagy a rajongótáborod.Szóval vicces hogy te papolsz nekem.Mellesleg kicsit túlpörögted a témát.Ráadásul eléggé hamiskás.

"Nem érsz fel az oxigénes kép gondolatiságához"---ezen be..artam:):) Azt a képet én csináltam,tehát azt hiszem fel vagyok nőve hozzá gondolatiságban is.Mellesleg kértem hogy ne hasonlítgassátok a képet más képhez.

"milyen evolúció az, amiben a féllábú öregember kiszáll a keresszékből, ugrál kicsit féllábon a járókerettel, majd azt eldobván, vidáman elsétál a protézissel??"---Be..arás 2. rész:):) Ahhoz hogy egy fél lábú ember "járni" tudjon",először járókerettel kell megtanulnia közlekedni,és igen,képzeld, csak utána jöhet a művégtag.Egy művégtag sokkal nehezebb falat,nem egyszerű rá hagyatkozni mindenféle biztonsági támasz nélkül(járókeret).Ez a végső fázis,amikor járókeret nélkül,műlábbal jár az ember.Ha a műláb lenne az első abból nagy baj lenne.Ez nem úgy működik hogy "ott egy műláb,felkapom és járok is".Ennek végiggondolásához nem kell orvosi diploma.

"cím nem kell. képi elemek: balra járókeret, középre láb, jobbra a bácsi a székkel (az elemek iránya ugyanez)"---basszus,most nézd meg mit műveltél!Csupa fos vagyok!

2011. július 21. | 20:24 | freeze

Ezt most egy kicsit túlgondoltnak mesterkéltnek érzem.
Korábbi képeidhez képest itt jóval több a te általad beállított objektum, soknak érzem a mesterségesen hozzáadott tartalmat. Nyilván jól érthető a szimbólumok jelentése, de erejében elmarad az oxigéntől és dívától.

Azok varázsa éppen a naturális mivoltukból fakadt, és abból ahogyan te megláttad a bennük rejlő témát, feszültséget, kontrasztokat.

Ez a kép már sokkal jobban szól rólad, a te gondolataidról.

Ez nem baj, csak most nem olyan erős.
A szimbolikus tartalom és gondolataid mellett kissé eltörpül maga a szereplő.

Remélem érthető a fogalmazásom :)

üdv:freeze

zoliologia válasza:
Ajánlom figyelmedbe a megjegyzés rovatot:)

adott pontszám: 4,9
2011. július 21. | 20:04 | Cserkelő

Engem először a színvilága fogott meg.
Van története a képnek ha szomorú is,de szerintem a valóságot mutatod.
Gondolom beállított fotó,de szerkesztésileg teljesen rendben van.Külön elnyerte tetszésemet és lehet,hogy nem is direkt volt az árnyék ami a falon egy külön életet él.Kicsiny kritika,hogy erős fények meg kiégették a pizsama ujját ami elvonta egy kicsit a tekintetemet.

zoliologia válasza:
Igen,a fények nem tökéletesek valóban.Köszönöm a részletes értékelést,örülök hogy tetszik!

adott pontszám: 4,5
2011. július 21. | 19:33 | azsoltt

Szia! Ötletes kép. Tetszik. Csak annyit jegyeznék meg, hogy a bácsi kissé beleolvad a háttérbe. Szerencsésebb lett volna egy másik háttér. Talán sötétebb. Az ötlet, mondanivaló 5 a kivitelezés 4.

zoliologia válasza:
Köszönöm szépen,a háttér jogos,így jött össze most a lehetőség!
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

2011. július 21. | 15:46 | KutasiKovács

Bocs Zoli, de én ezt már öncélú nyerészkedésnek érzem. Nem tetszik, nagyon nem. Ha Te ülnél abban a kerekesszékben és készítenél egy önportrét ezzel a beállítással, akkor igen, nagyra értékelném. De így... Sőt, ha "Laci bácsi" mosolyogna, még akkor is tetszene a színészi játék, de nem győzöm ismételni: Nekem ez így nagyon nem pálya!

zoliologia válasza:
Ezzel nagyon nem értek egyet,és remélem megtudlak győzni arról hogy rosszul látod.
Öncélú nyerészkedés?Úgy érted azért hogy legyen egy ilyen képem,feláldoztam a bácsi emberi méltóságát?Minden mindegy volt csak üljön oda?Miben más ez mint pl. az Oxigénes képem ilyen szempontból?Szegény oxigénes nőm örül hogy él,6millió gondja van,én meg odaültettem egy ágyra hogy a nyomorát megörökítsem.
Ez a kép nem portré.A bácsinak az egyik legnagyobb öröme az ha foglalkoznak vele.És itt jön egy nagyon fontos dolog:A beteg emberek könnyebben,örömmel állnak modellt,mert betegségükből adódóan igénylik a figyelmet,a törődést!
Ha én ülnék benne borulna az egész kép,mert nekem nem hiányzik a jobb lábam(kicsit jobban megfigyelhetted volna a képet és a mondanivalót),neki viszont igen,és még sokan másoknak.
Nem tudom ezt miért kezeled így.Nem eszközként kezeltem.Egy folyamat,amihez eszközök kellenek,hogy az olyanok mint Ő (mint ember),élni tudjon!Most az hogy oldalt van és nem néz rám meg ilyenek az miért baj.Ez a kép nem erről szól.
Van róla portré,azt Neked fogom ajánlani:)

adott pontszám: 5
2011. július 21. | 12:28 | 2bats

Mindenképp értékelendő, hogy ez a téma már messze elrugaszkodik a hobbifotózástól, így az oldalon vagy azon kívül is nagyon jelentős színfoltja a fotózásnak. Érdekes, és a nehéz téma mégis kellő tisztelettel lett megfogalmazva.
Nagyon jó!

zoliologia válasza:
Nagyon szépen köszönöm!Igazán örülök hogy így gondolod!

adott pontszám: 5
2011. július 21. | 10:21 | Álomfejtő

Hihetetlenül erős a mondanivalója, a tényközlő, tárgyilagos gondolatisága a fotódnak, már ezért megállít és elgondolkodtat... a képi osztottság, a szerkezeti elemek -akár mint fázisok- tökéletes összefoglalást adnak arról, ami látható és tovább gondolható. A színvilág sajátságos, talán felmerül az ff lehetősége is - de elfogadom és megértem, Neked ez a szívközeli változat. Nagyon komoly képnek tartom - minden tekintetben !

zoliologia válasza:
Köszönöm szépen,mindent jól látsz.Igen,jogos az ff,de technikai okokból lett ilyen,és utána már meg is tetszett ez a verzió.Tényleg így szívközelibb.Köszönöm a részletes értékelést,örülök hogy tetszik!

2011. július 21. | 08:22 | hellrod

elismerésem

zoliologia válasza:
Köszönöm!

2011. július 21. | 08:10 | pilipár

A helyhagyásra azért is írtam, hogy szimbolikus jellegű, hogy inkább csak a helyzethez fűződő érzelmekre utaljak, mivel itt gyógyulásról már nem beszélhetünk, inkább a segédeszközzel való teljes életbe vetett hitet jelenthetné...de értem, amit írsz, az evolúció "tényleges formájában" ott véget ér...csak én vagyok az, aki mindig tovább gondolom :)))
Ildikó

zoliologia válasza:
Igen,okés,van is benne valami.Végül is akár tovább is lehet gondolni.Utána még álmodozhat az ember és reménykedhet egy másik szintbe.
Köszönöm hogy visszatértél!

adott pontszám: 5
2011. július 21. | 00:27 | pilipár

Pedig szerintem készülj fel rá, hogy akik ismerik a korábbi képeidet, azonnal párhuzamot vonnak a képek között. Volt először a járókeretre támaszkodó néni, aztán jött a Díva (van, aki nem ismeri? ), és a legutóbbi, az Oxigén. Mind a három kép olyan esztétikai és érzelmi töltettel bírt, hogy beleremegett a gyomrom, amikor először ránéztem...ma is hatással vannak rám, és szerintem nem én vagyok az egyetlen, akinek ezek a fotóid a saját válogatású "legjobb képek"-galériában kaptak helyet...
Azok a képek számomra a betegekről szóltak, egy élethelyzetről, egy állapotról, de az emberről. Tekintetekről, szemekben csillogó mosolyról, megbékélésről vagy bizakodásról...vagy szorongásról, de az emberről.
A mostani képed azért más, mert én úgy látom, ez most is a betegségről szól, de mégsem az emberről, hanem magáról az állapotról. Ezért - bár önkéntelenül összehasonlítottam azokkal, amelyekről az előbb beszéltem, de - elfogadom, hogy itt másképp ragadtad meg a lényeget. Nem tartalmában, a közvetített érzelmi hatás alapján hasonlítom össze így ezeket a fotókat, hanem a látványt illetően, alapul véve azt az elképzelést, hogy mást akartál most bemutatni.
Így pedig ez a kép is nagyon jó, két dolgot említek csak, ami technikai jellegű: a jobb oldalon hagytam volna helyet, szimbolikusan az evolúciónak teret hagyva még és inkább választottam volna a "hagyományos" ff tónusokat.
Egyébként Díva ide, Oxigén oda, elismerésre méltó, ahogy a hidak és a repterek mellett az emberek világában is ilyen jó érzékkel mozogsz!
És azért adok öt pontot, mert én azok közé tartozom (tudom, nem helyes), akiknél a tartalom még mindig felül tud kerekedni a technikai dolgokon. Más képénél is :)
Üdvözöllek! Ildikó

zoliologia válasza:
Fúúú,hát nem is tudom mit írjak....
Köszönöm hogy ennyire foglalkoztál a képemmel.Ha lenne annyi kreditem amennyi kéne az utaláshoz akkor most repítenék egyet.

Igen,valóban,itt nem annyira magáról az alanyról van szó(át is tettem a kategóriát mert megtévesztő volt a portré,teljesen jogosan,már a feltöltésnél is gondolkodtam rajta) mint az előző képeimnél,de itt is szerepe van.
Azért nem tartom indokoltnak a hely hagyását,mert innen már nem nagyon van tovább.Egy amputált betegnek a műláb a végső cél.Persze lehetne korcsolyázni meg ilyenek de azért az túlzás..:)
Alapvetően azért nem ff mert a padló foltok jobban látszódtak sokkal ff-be,ezért tettem ilyen színbe,de nekem így még jobban is tetszik!

Még 1x köszönöm az értékelést!

2011. július 21. | 00:26 | praefect

Igen, értem, de pont ez az, hogy az ő helyzetében necces kellékként és nem portréalanyként szerepeltetni.

zoliologia válasza:
A kategóriát már át is tettem.Filóztam is rajta már az elején,de a kategória azt hiszem elviszi az embereket,jogosan.Szóval így már talán...Kellék?Ha nagyon szigorúak vagyunk akár azt is lehet mondani.De nem sértettem meg,és maga a mondanivaló,a téma ŐT is érinti.Ő is szerves része a folyamatnak.

adott pontszám: 4,9
2011. július 21. | 00:22 | jethro

Túl direkt.
/nem is biztos ,hogy hiba lehet csak nekem sok./
Azért azt tegyük hozzá,hogy erős mondanivalót hordozó kép.
További gondolatokkal teli fotókat kívánok.!

zoliologia válasza:
Persze hogy direkt.Nyilván az.De szerintem nem túlzóan.A mondanivalóját így szerettem volna bemutatni.Örülök hogy "erősnek" tartod.Köszönöm az értékelést!

2011. július 20. | 23:51 | toromon2

Te rongyos élet
http://www.youtube.com/watch?v=B5vbp-5hc94
Nagyon érdekes, fontos kép, remélem sokáig marad és olvashatok pár véleményt róla. Mindenesetre én köszönöm az élményt.

zoliologia válasza:
Én köszönöm hogy benéztél!

2011. július 20. | 23:45 | praefect

Szerintem azért klasszisokkal jobb az oxigén meg a díva, mert ami ott a szereplők számára részvétel, az itt már maximum csak beleegyezés.

zoliologia válasza:
Nem érdemes párhuzamot vonni köztük.Ez másról szól.Itt nem erős az alannyal való kapcsolat,és az ő részvétele .Nem konkrétan annyira az alanyról szól mint egy fogalomról,egy folyamatról.
Köszönöm hogy benéztél!

2011. július 20. | 23:42 | ripet

háááát...
Nagyon kemény vagy! Eljött az idő, hogy nagyon sok sikert kívánjak neked a képeidhez! Nem lett ez teljesen pontos kép pl. az arányokat illetően, viszont ami a fejedben van, az elképesztően jó.

Szóval sok sikert Apukám! Őszintén!

zoliologia válasza:
Gondolom a lábra gondolsz.Meglepő egy műláb mekkora.A teteje a fenék-csípő határ,szinte beleülnek,ezért ilyen magas.És a járókeretet abba a magasságba is kell fogni.Szóval elvileg rendben vannak az arányok.A bácsikám meg eléggé össze van kuporodva.

Az elismerő szavakat és a jókívánságokat nagyon köszönöm!