BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,06
KATEGÓRIA: családi/emlékkép
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2011. július 9. 18:48
  • fókusztávolság: 80 mm
  • objektív: Canon 70-200 f2,8 L
  • rekeszérték: f4
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés ideje : 2011-06-03
Miért nem jó?

Nekem ez a kép nem működik, de nem jövök rá, hogy miért. Segítenétek, hogy lehetne legközelebb jobbá tenni? Azért pontozható, mert így a hasznos véleményeket jutalmazni tudom. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 3
2011. augusztus 7. | 14:44 | cicok

Ez a foto megfagyott. A tema az alkotonak is kerdeses, tul sok a felesleges plusz. Elveszett a holgy szep mosolya.Azert bosszanthat, mert nem rossz kep, csak nem a koznek keszult.

l_lala válasza:
Köszönöm! És hogy hamarabb kezdhesd el Te is a képek feltöltését, támogatlak egy kis fabatkával.
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

2011. július 11. | 16:11 | pitkin82

Szia!

Talán tudok segíteni, ki tudja...

Nekem ami szembetűnt, hogy a kislány a szegélyen áll.

Én úgy komponáltam volna meg a képet, ha a kislány a téma, márpedig én azt állítottam volna be:
A földön állva bal alsó sarokban, mellette az anyuka(gondolom az).

A perspektíva talán kettejük között lenne és kicsit rézsutos, nagyobb teret hagyva jobboldalt.

Így jobban szembesülne a néző a kislánnyal, illetve az anyuka nagyságát ersőítenéd.

A háttér meghagyása meg egyfajta ,,utat" is szimbolizálhatna.
Ezeket művészetin is tanítják, lehet, ott is körül kellene nézned.

Ha segítettem örültem!

István!

l_lala válasza:
Köszönöm véleményed!

adott pontszám: 4
2011. július 11. | 10:19 | kumbi

Szia!

Ugyanilyen objektívem van, csak 550D-vel. :) Nem fogom lepontozni, mert látod hogy valami nem stimmel a képpel és ez értékelendő. A leginkább szembe ötlőbb az a háttér. Nagyon nem illik a képbe. Ilyen esetekhez sokkal inkább nyílt terepet kell találni, vagy homogén hátteret. Jómagam nagyobb fókusztávolsággal szoktam ilyen képeket készíteni f/2.8-al, hogy a háttér jobban elmosódott legyen. A másik dolog a magasság. A kislány túl magasan van az anyukához képest ami természetellenesen hat. Az anyuka oda tolhatná a fejét a kislányhoz, hogy ne úgy látszódjon, hogy a gyereket "kölcsönadták". :) Az anyuka érzelme nagyon "mű", a gyereké unott. A testtartása merev, egyedül a gyerek "laza". Beszélj hozzájuk ilyenkor, old fel őket, mondj egy viccet, vagy valami, de ne hagyd sose ennyire bánatosan, mereven a személyeket, hacsak nem az a célod.
Tedd őket a középpontba, vagy a harmadoló pontba, vagy az aranymetszésbe, de ne csak úgy találomra. A színeken is felhúzhatsz egy picit és ilyen képet kizárólag árnyékban készíts. Remélem hasznos lesz a tanácsom.

Üdv:
kumbi

l_lala válasza:
Köszönöm véleményed!

2011. július 10. | 13:18 | SzBali

Hali!
Szerintem a háttér nincs eléggé elmosva, és valahogy az zavar be a képbe. A fenyves eléggé szerteágazó ágai kissé elvonják a tekintetet.
Másik háttérrel vagy jobban elmosva jobban mutatna. Vagy esetleg még a modelleket hagyd meg színesben és a fekete fehérre elmosott hárré jobban hagsúlyozza az alakokat!

Üdv: Bali

l_lala válasza:
Juj, szelektív színtelenítés? háááát, mindenesetre ötletnek ötlet, aztán lehet, hogy még jó is kisülhet belőle.

adott pontszám: 4
2011. július 10. | 12:15 | ruprechjudit

Szerintem emlékképként nincs vele semmi baj. Ha ennél több akrna lenni, akkor a fények...de egy-egy esemény alkalmával ezek azért többnyire adottak, mondjuk deríteni lehet esetleg, vagy valami olyan helyszínt keresni a beeállított képekhez, ami kellemesebb fényű.
Nem tudom, egy beállított, "mosolyogjatok!" képből szerintem nemigen lehet többet kihozni, ez egészen jó, mert nem tűnik nagyon erőltetettnek, és aranyos, ahogy a kis hölgyet magasabbra állítottátok. Talán spontán pillanatok, apró részletek (egy-egy tekintet, mosoly, összefonódó karok); esetleg némi képi játék a felvételi szöggel, kompozícióval, mélységélességgel...ilyesmi segíthetne.
De a konkrét képpel én nem látok nagy problémát. Kíváncsi vagyok mások mit írtak.

l_lala válasza:
Köszönöm véleményed! Az ötleteid megfontolandók, de a kislány olyan, ha meglát egy fényképezőt, egyből félredönti a fejét, és idétlenül mosolyog :)

2011. július 10. | 12:00 | Senang Anggrek

No igen, érdekes volt végigolvasni, nekem is megérte! De megmondom öszintén, egyedül praefect mondott olyanokat, amit én el tudtam fogadni. Ámbár engem nem zavar, hogy a fotóalanyaid nem tudtak mit kezdeni magukkal a fotózás alatt. Éppen ettől lett családi emlékkép, és nem porté, pl. Számomra így is beszédes a fotó, hiszen önmagukat adják a fotóalanyaid, és végül is ez a lényeg, nem?

l_lala válasza:
Azért van még 2-3 olyan ötlet, vélemény, amely igencsak hasznos volt!

2011. július 10. | 11:50 | Senang Anggrek

Ami engem illet, nekem semmi bajom ezzel a képpel, nagyon kedves, kellemes hangulatú képnek találom. De most kinyitom, és elolvasom mit írtak az előttem szólók, hátha okosabb leszek én is!
Üdv, s.a.

l_lala válasza:
:)

2011. július 10. | 11:46 | stipe

miért ne működne ez a fotó? nagyonis működik, szemmel láthatóan az volt a célja, hogy egy ünnepség után ábrázoljon két embert. nem volt több feladata, nem akart kiragadott jelenet lenni, nem akart interakciót. dokumentál és ennyi. ez kb olyan mintha felállítanád a barcelona focicapatát, fekvő, gugoló és álló sor, lefotózod őket, majd keseregsz hogy nem működik a kép. annak aminek csináltad tökéletes. csak nem publikálásra való, nincs benne semmi ami egy idegen ember számára érdekes lenne.

l_lala válasza:
Köszönöm, nagyon jó a hasonlatod!

adott pontszám: 4
2011. július 10. | 10:37 | borsanyia

Szia!
Nem is olyan rossz ez, családi emlékkönyvbe való.
Amit lehetne javítani, kisebb fókusztávolságot és tágabb blendét kell választani, akkor jobban elmosódik a háttér.
Maradt még a jobb háttér választása és a fények játékát is be lehet vetni.
Szerintem az élességgel és a szerkesztéssel semmi gond nincs.
Jó próbálkozást!
Üdv: A

l_lala válasza:
Köszönöm!

adott pontszám: 4
2011. július 10. | 09:44 | shancyka1

Szia.
A fő téma jobbra szerkesztése, ezáltal több teret hagyni bal oldalon a fának.
Ez talán kicsit feldobná a képet.
Még egy világosabb keretet is betennék.
Üdvözlet.

l_lala válasza:
Köszönöm!

2011. július 10. | 02:19 | andrade

Talán azért nem működik, mert már 1,5 milliárd ilyen készült.

l_lala válasza:
:)

2011. július 10. | 00:37 | praefect

@ ken_da_hayadra

ez után jön = ezen felül van.
Úgy értem: nem időbeni egymásutániság, hanem fontosság a kép szempontjából. Mert egy kifejező pillanat hibásan kiexponálva többet jelent, mint a profin kivitelezett semmitmondás.

l_lala válasza:
Köszönöm az építő beszélgetést, ilyenekbőllehet tanulni!

2011. július 9. | 23:52 | ken_da_hayadra

hmm...hát ha egy hobbifotós tanulási folyamatáról van szó, akkor (szvsz) nem jó praefect kolléga sorrendje.
meg kell előbb tanulni bánni a felszereléssel és úgy általában tisztában kell lenni technikai részével a fotózásnak. ha egy jó fotó elkészítéséhez ezek a dolgok már csak (kevesebb mint) 20-30%-ban kötik le a figyelmünket, akkor áll majd rendelkezésünkre az a szabad kapacitás, amit arra tudunk fordítani, hogy a metakommunikációs jelzések sokaságából a legmegfelelőbbet kiválasztva exponáljunk.

természetesen abban igaza van, hogy az embereket ábrázoló fotók nagy része kell, hogy rendelkezzen egyfajta érzelmi minimummal, ahhoz, hogy a néző ne csupán a technika szintjén, vagy ne csak esztétikai szempontok alapján elemezze, dolgozza fel magában a látványt. és ebben a fotóban ez valóban nincs meg.

l_lala válasza:
Köszönöm az építő beszélgetést, ilyenekből lehet tanulni!

2011. július 9. | 22:54 | praefect

A fotód elsősorban azért nem jó, mert a portréalanyaidnak halvány fogalmuk sincsen, hogy éppen mit kellene csinálniuk. Pontosabb instrukció híján próbálják a legelőnyösebb oldalukat mutatni, de mivel nem színészek, ez az akarás meg is látszik a képen -- és a látvány ebben ki is merül.
Nem a párkánnyal kellett volna áthidalni a magasságkülönbséget, mert az emberi szem semmi természetelleneset nem lát a felnőtt és gyerek közti arányeltérésében.
Sokkal jobb ötlet helyzetbe hozni őket, és hagyni, hogy pl. egymáshoz hajoljanak, majd folytassák a gesztust. Így létrejönne köztük az interakció, ami talán nem eredményez spontán snapshotot, de legalább ott történik és hiteles.

A kompozíció, a térbe helyezés meg az objektív mind csak ez után jön.

l_lala válasza:
Magyon köszönöm! Pont az ilyen véleményekre vágytam (kaptam párat, nehogy a többiek rosszul érezzék magukat)!

adott pontszám: 4,5
2011. július 9. | 22:50 | lazus

Szia! Nem olyan rossz fotó ez... legalábbis technikailag nem. Egyébkét meg azért nem működik, mert SABLONOS! Talán egy összenézés, egy olyan pillanat, amin nem érződik a beállítás... és jobb oldalról egy kis vágás jól jönne még!

l_lala válasza:
Köszönöm véleményed!
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 4
2011. július 9. | 22:44 | attilaszucs

Szia a kép számomra azért "nem működik", mert a vágást nem találom szerencsésnek. A derékon alúli részeket én kihagynám, és f 2.8 mellett exponálnám a háttér jobb elmosása miatt. Ami nekem még nem tetszik az a háttérben lévő fa színe, kissé szürkészöld, és nem kifejezetten homogén az árnyékok miatt. Ezen segítene az f2.8. Nagyon nagy a kontraszt a fehér ruha és a feketeség között, más szögből ez nem lenne zavaró. Az viszont nagyon jó, hogy a derekuk egymagasságban van.

l_lala válasza:
Köszönöm véleményed! Egész alakos fotót szerettem volna, az meg nem megy derék alatti részek kihagyásával :) De ettől függetlenül, lehet, hogy ez is javítana - legközelebb készítek olyat is.

A kreditet ne köszönd meg! :D
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

2011. július 9. | 22:31 | Alexander Nevermind

<11
Szia,
Igazából azt kell mondjam, hogy ez a kép nem rossz, egy családi albumba nyílván kerülnek ennél sokkal rosszabb fotók is.
Ha az a kérdésed, hogy fotozzilag, kicsit művészieskedve mi a baj vele? Szerintem ha a háttered mosottabb akkor már OK is. Kicsit erős a háttér kontúrja, elvonja a figyelmet kicsit "durva" így az a rész. Legalábbis nagyot javulna. De ehhez szerintem közel vannak, messzebb kellett volna menni a modelleidnek. A leányzó magasítása jó ötlet volt. Az expót én rendben találom.
Szóval ez a véleményem.
üdv. Krisz

l_lala válasza:
Köszönöm véleményed, nagyon örülök, hogy benéztél!

adott pontszám: 4,5
2011. július 9. | 22:06 | lucernaböde

Nem hiszem, hogy jó az, hogy a kislány fentebb áll, ha ilyen pozícióban vannak. Ha mindenképpen ott kell állnia, akkor sokkal inkább valami elkapott pillanat ajánlott, nem beállított. Ha kisebb rekesszel dolgozol, akkor a háttér is szépen elmosódik. Jobbról lehetne még vágni egy picit, hogy ne középen legyenek. Egyébként nincs nagyon kiégve, nem lehettek rossz fények. Sok sikert!

l_lala válasza:
Köszönöm véleményed! A kreditet nem kell megköszönni :)
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

2011. július 9. | 21:53 | ken_da_hayadra

lentebb olvastam, hogy nem jó objektívet választottál, pedig de...(35 mm-en még élesebb lett volna a háttered, mint most, még akkor is, ha közelebb mész... szóval az badarság)
kiváló a canon 70-200/2.8 az efféle "portrézásra".
a fotóddal csupán annyi baj van, hogy élesebb a háttér a kelleténél. 80 mm-en nem sok különbség van mélységélességben 2.8 és 4-es rekesz között.
itt egyszerűen csak távolabb kellett volna menned és jobban kellett volna "zoomolnod", vagy a portréalanyokkal együtt kellett volna távolabb állni a háttértől.
egyébként ennek az objektívnak 2.8-on is hibátlan a képe.

l_lala válasza:
Szia! Azt hiszem, hogy a "portréalanyokkal együtt kellett volna távolabb állni a háttértől" a megoldás.

adott pontszám: 4
2011. július 9. | 21:19 | ITP

Szia! Nem rossz ez a kép egy családi albumba. A fő probléma vele, hogy sablonos. Tipikus beállított fotó, középen van a két modell. Ja és a kislány nem a kamerába néz. Más kivetni valót én nem találok benne, mondjuk ezek épp elegek, ahhoz, hogy "ne működjön". Üdv

l_lala válasza:
Köszönöm véleményed! Igen, tényleg sablonos, ez is a gond.
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 5
2011. július 9. | 21:04 | balu760

Szia. Szerintem nagyon is van hangulata a képnek. Tetszik,hogy állva szerkesztetted. A háttér nagyon jó és pluszt ad a képhez az alulról látszó kőpacka járda . Jó az élesség is és élénk színárnyalat. Jobbá talán úgy lehet tenni,hogy beljebb kellene menni az örökzöld fákhoz és valahogy elmosni kicsit a hátteret. Részemről tökéletes ez is. Ötletemmel a kislánynak buborék fújót is lehetne adni és megörökíteni azt,hogy elfújja a szállingózó buborékokat amelyek nagyon szépek lesznek ha a nap rásüt. Javaslom kipróbálni. Üdv.

l_lala válasza:
Köszönöm véleményed, hasznos volt!

adott pontszám: 4,9
2011. július 9. | 20:58 | kiss.laszlo

előre bocsájtom, hogy kezdő fotós vagyok, de felcsigáztál a kérdéssel, hogy miért nem működik a kép.

nekem elsőre csak az jutott eszembe, hogy ha ilyen nagy fényerejű objektívem van, akkor a háttér még nagyobb elmosása érdekében tágabb blendével dolgoztam volna.

a képkivágással és a kompozícióval semmi bajom, de talán elvonják a főtémáról a figyelmet a viszonylag nagy mélységélesség miatt láthatóvá vált fűszálak és faágak.

l_lala válasza:
Köszönöm véleményed, hasznos volt!

adott pontszám: 4,2
2011. július 9. | 20:36 | Huszti Zoltán

igazad van...a kep nem müködik.
egy nagy hibaja van....atlagos! ilyet nap mint nap latsz!
egyszerüen, CSAK a csaladi albumba valo!

ha ilyen kepeket keszitesz es egy magasabb nivoban szeretned kivitelezni, helyezd öket mas perspektivaba, mas beallitasba, meghittebb kontaktust krealva ill kialakitva a kislany es az anya közt es akkor kattints
közeli portrek ahol együtt vannak...a kislany felnez az anyara vagy forditva...hagyd öket beszelgetni mintha tudomast sem vennenek rolad szinte ott sem vagy es akkor fotozz,...annyi de annyi beallitas van csak ki kell aknazni!
elkapott, meghitt pillanatok nagyon sokat tudnak mondani!!!!!!
nem tudom igy Neked elmondani mert hosszu lenne de akkor sokkal ütösebb kepek lennenek.
ez egy snassz beallitott kep. ennyi...es itt a hiba
nem az utomunka vagy a szerkesztes....nem az.
ezek ellenere a szerkesztes jo, szinek is ok.
:-)
remelem hasznos volt a tanacsom!
üdv
Zoltan

l_lala válasza:
Köszönöm véleményed, nagyon hasznos volt!
A kreditet nem kell megköszönni!
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

2011. július 9. | 20:35 | álomlakó

köszönöm lala!

l_lala válasza:
:) Én köszönöm az értékelést!

adott pontszám: 4
2011. július 9. | 20:28 | álomlakó

Nem olyan rossz ez....
Hiányzik egy kis fény, és érdemes fentről és jobbról vágni.
Milyen obival készült?
Elég távolinak tűnnek a háttérben látható fák, mégis nem elég elmosott a háttér, pedig f4-nél 80 mm-nél többet várnék...

l_lala válasza:
Köszönöm, a vágással igazad lehet! A 2.8-as rekesztől féltem, a hozzászólások alapján kár volt. És ezek szerint derítővakuzás is kellett volna (volt nálam).
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

2011. július 9. | 20:12 | genesys

Szia! Valahogy én is fészkelődök a székemben, pedig nagyon jó kép. Én a erőteljesebb háttérelmosást javasolnám. Nem kell kredit ezért nem is pontozom. Lássuk ki vagy! :)

l_lala válasza:
:)

2011. július 9. | 20:09 | Roberto81

Köszi a kreditet:-)

adott pontszám: 4,4
2011. július 9. | 19:58 | karmaresz

Szia! Nem állítom, hogy profi vagyok, így biztos lesznek az enyémnél jóval értékesebb hozzászólások, de azért elmondom a véleményem.
Ez egy ünnepség során készült beállított kép és ebben a kategóriában szerintem egyáltalán nem rossz. Persze ebben a kategóriában nem is kell csodákat várni, vagyis általában elmarad a "váó" faktor.
Amivel jobb eredmény lehetett volna elérni az szerintem az objektív. Szuper a 70-200-as, de nem feltétlen erre, hanem (kategórián belül maradva) szűken szabott fej és váll portrékra (max. felső test). Ilyen teljes alakos képeknél, főleg az 1,5x-ös crop-os vázon, ami 35mm-en 120mm-es fókusznak felel meg jóval kisebb fókusztávolság kell szerintem. Nem is tudom elképzelni milyen messze voltál tőlük. (8-10m?) Itt szerintem eredményesebb lenne egy közelebbről készült kép 35mm-es fókusztávval, ahol ugyanezen rekesz mellett jobban el lenne mosva a háttér. Esetleg egy fix 35mm/1.8-cal már 2,8 as rekesz mellett is kellően éles marad és megkapod a dof-ot, ami dobna még a kép hangulatán, de négyes rekesz mellett is erősebb lenne mindenképp. Egy nagyon picit még jobbról vágnék talán, de tényleg csak egy leheletnyit.
Szóval részemről ennyi. Egy ilyen típusú emlékképtől én nem várnék csodát, de ettől ez a kép még egész jó lett a szememben.
Jó fényeket!
Karesz

l_lala válasza:
Köszönöm véleményed, nagyon hasznos volt!
A kreditet nem kell megköszönni!
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

2011. július 9. | 19:49 | tigerisch

Üdv
Csak Capa-t tudom idézni: Nem vagy elég közel!
Szerintem túl sok teret hagytál és amiatt nem érvényesülnek a fotóalanyaid. Amennyiben teljesalakosat akartál abban az esetben fogalmam sincs. Talán a háttér nem az igazi, le kellett volna nyomni 2,8-as rekeszre...
Hirtelen ennyi jutott eszembe.

l_lala válasza:
Köszönöm tanácsod! Igen, egész alakosat szerettem volna.

adott pontszám: 4,5
2011. július 9. | 19:43 | Roberto81

Szia!
Szerintem jobb lehetne a fotó ha jobban ki tudtad volna emelni a két hölgyet úgy, hogy a háttér jobban mosott lenne.Meglátásom szerint a háttér közel helyezkedett el-nyilván a 80mm "közelebb hozza"-egy távolabbi háttér,esetleg nyitott blendével jobb lehetne,szerintem más hiba nincs benne,jó kis családi/emlékkép.
üdv:R

l_lala válasza:
Köszönöm! Féltem a 2.8-tól, de lehet, hogy valóban az kellett volna!
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.