BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,12
KATEGÓRIA: tájkép
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2011. június 17. 21:43
  • érzékenység: ISO 80
  • rekeszérték: F4.5
  • zársebesség: 1/100 s
  • Készítés helye (ország): Spanyolország
  • Készítés helye: Barcelona
  • Készítés ideje : 2011-06-06
A part

A kategóriában nem vagyok biztos. Már sötétedett, sajnos állvány nem volt nálam, hosszabb záridőt nem mertem kockáztatni, de élesítenem így is kellett a képen. Ezenkívül történt egy kis vágás, valamint eltüntettem egy darut. A kép nem ferde. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2011. június 20. | 10:10 | freeze

"nem tudom kielégíteni az oldal tagjainak igényeit. "

Nem is kell.
Ha ezért fotóznál elveszítenéd önmagad.

Járd a saját utad, a pont ne számítson, szűrd a véleményeket és látni fogod, hogy mi a hasznos. Hidd el a jó kritika többet ér mint a jó pont.

Jó fotózást! ;)

mvik82 válasza:
Ez az egyik leghasznosabb hozzászólás, amit kaptam az oldalon. Köszönöm freeze!

2011. június 20. | 00:34 | Marietta79

Nagyon szivesen, orulok hogy tudtam segiteni. :) Vegulis ezert vagyunk itt ezen az oldalon, legalabbis en ezt szeretnem hinni....

mvik82 válasza:
Az utóbbi időben kaptam jó pár hasznos tanácsot, örülök, vannak emberek, akik hajlandók segíteni is.

2011. június 19. | 15:24 | Marietta79

A tomoritessel, kicsinyitessel korabban en is sokat szenvedtem es rendesen le is pontoztak jo fotokat miatta. Egy profi tanacsat copyzom neked tomoritesre, erdemes megfogadni, nekem bevallt: "PS-ben képméretnél add meg függőben max 800 pixel legyen, vagy vízszintesen max. 1000 és legyen utána jpg. jpg. beállításnál addig húzd a csúszkát felfelé, míg a kívánt mérethatárt (310kb) eléred. Ennél jobb tömörítés nincs. Osztya"
Udv,
Marietta

mvik82 válasza:
Megpróbáltam, sikerült. Köszönöm szépen!!!

2011. június 19. | 14:30 | sly_reloaded

egyetlen szóval sem mondtam hogy szar. négyest adtam volna ha pontozom.

mvik82 válasza:
Akkor sajnálom, hogy nem pontoztad, mert egy négyesnek én már örülök. Pedig az jött le a hozzászólásaidból, hogy nem tartod sokra a képet. Nyilván nem egyezik az értékrendünk.

2011. június 19. | 12:50 | freeze

szem szabad= nem szabad ... :)

mvik82 válasza:
Nem gond, rájöttem :)

adott pontszám: 4
2011. június 19. | 11:05 | Columbiapower

Elsőnek tényleg ferdének hat de az épületek függőlegesei tényleg függőlegesek. A minőségét nem tudom mivel sikerült így lerontani az átmenetek szétestek az égen és nagyon megélesítetted. Kompozíciója jó, szépen viszi a szemet az épület felé a víz széle.

mvik82 válasza:
Valószínűleg tényleg túlélesítettem a képet, legközelebb megpróbálom jobban. Köszönöm a véleményt.

2011. június 19. | 09:49 | freeze

"hagyjatok békén ezzel."

Ne szívd mellre öreg, nem rossz szándékból kérdeztem.
Rá akartalak vezetni arra, amit most félig ki is mondtál:
Az épülethez igazítottad a dolgot.
Ez nem jó, mert a szélen lévő épület falának szem szabad függőlegesnek lennie, mert ugyebár az perspektivikus torzulást szenved, ez a felfelé irányuló él befelé kell, hogy dőljön vízszintes kameraállásnál a kép szélén.
Szerecsétlen helyzet, de a nagy épületnek nincs bal oldali függőleges éle, így nem annyira látható, de ha megfigyeled az ablakok függőleges irányát látni fogod, hogy a kép közepe felé haladva egyre kevésbé függőlegesek a vonalak. Mindez a perspektivikus torzulást támasztja alá.
Na most, ha ezt az épületet képzeletben eltolnánk a térben a tenger felé, máris ferde volna a most függőleges él. Olyan ferde, mint ami kis épületeken látható


Tehát csak tanácsként szerettem volna mondani, hogy ne ez alapján igazítsd a képed legközelebb.

Eddig a tudományos megközelítés.
Másfelől pedig sz@rni az egészre, a lényeg az, hogy milyen érzetet kelt az emberben a kép.
Ha úgy érezzük, függetlenül minden geometriai okfejtéstől, hogy a képről kifolyik a víz, akkor maga a kompozíció nem szolgálja a ki a kép tartalmi mondanivalóját.

Ennél a képnél a dőlés érzetet az is erősíti, hogy a képi elemek egyensúlya is elbillen a bal oldalra, ott van minden, a jobb oldal üres.

Mindezt pont nélkül.
Nincs okod a sértődésre.

Itt egy érdekes példa egy szándékosan ferde, mégis remekül egyensúlyba helyezett kompozícióra:

http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=222376

üdv:freeze

mvik82 válasza:
Egy kicsit valóban felkaptam a vizet, amikor már sokan vágják a képedbe a hibát, az nem annyira szórakoztató. Ez az egész azért bosszant annyira, mert szerettem volna, ha a kép tényleg egyenes. És igen, az épülethez igazítottam a többit. Nem mondom, hogy nekem nem volt ez a \"víz kifolyik a képből\" érzetem, de nem tudtam hogyan járok hmm...kevésbé rosszul. Igen, szerintem ez a helyes kifejezés, mert biztos vagyok benne, akkor is megkapnám, hogy ferde a kép, ha a vízszint vízszintes lenne, senkit nem érdekelne a torzulás, azt mondanák, hogy \"hé, hát látszik az épületen, hogy ferde a kép\". Irigylem azokat az embereket, akik mindig csak jó értékeléseket kapnak a képeikre, mert akármit és akárhogyan csinálok a képeimmel, mindig kapok rosszat is, nem tudom kielégíteni az oldal tagjainak igényeit. Másrészt, ha ezt az egészet egyből leírod (akár pontozva is), nem kapom fel a vizet. Szerencsére azért kaptam néhány gondolatot, amit észben fogok tartani a jövőben. Sértődés nincs, örülök, hogy hozzászóltál.

2011. június 18. | 21:58 | sly_reloaded

hát azért nézem meg mert feltöltötted :) nem bélyegképek alapján ítélem meg, hogy érdekes-e vagy sem. hiba volna. természetesen olvastam, hogy nem volt nálad állvány, de a végeredmény szempontjából ez őszintén, kit érdekel? sajnos senkit. sokszor jár így az ember. ha van állvény és összejön minden, akkor publikálom, ha nincs és frede meg túlélesített mert bemozdult, akkor hagyom magamnak emléknek.

üdv

mvik82 válasza:
Igen, tudom, hogy a kutyát nem érdekli, volt-e nálam állvány vagy sem. Azért írtam le, hogy értsétek miért ezekkel az értékekkel dolgoztam. Én nem vagyok olyan művészi és profi fotós, hogy az ilyen típusú képeket csak magamnak tartsam meg. Szerinted szar, szerintem nem kapott rossz értékeléseket.

2011. június 18. | 21:09 | sly_reloaded

véleményem szerint hiba volt a 4.5-ös rekeszt választani, tájképnél sokkal szebb, részletgazdagabb képet kapunk szűkebb rekesznél, pl f8, f11. állvány használata mindenképpen javasolt, ha nincs akkor inkább az ISO értéket kellett volna növelni, mert utólag még zajt lehet szűrni. maga a kompozíció viszonylag oké, bár túl érdekesnek avagy kiemelkedőnek nem nevezném.


üdv

mvik82 válasza:
Na, ez már vélemény. Igen, szerintem is hiba a 4.5-ös rekesz, de úgy tűnik a leírásnál nem jutottál odáig, hogy nem volt nálam állvány (ami a saját hülyeségem). Ha növelem az ISO-t olyan zajt kapok, amit az Isten nem szűr ki. Elég baj az, hogy romlik a minőség a tömörítés miatt. Valaki elárulhatná azt is, hogyan lehet profin zajt szűrni, mert eddig ezt se hallottam senkitől. Hogy számodra nem érdekes az már ízlés kérdése. Bár azt sem értem, hogy ha valami nem túl érdekes vagy kiemelkedő, akkor minek nézegeted. Én csak olyan képet nézek meg, ami már kicsiben is felkelti az érdeklődésemet.

2011. június 18. | 21:01 | freeze

Nocsak mert kár erre felhívni a figyelmet, ugyanis valóban ferdének látszik.

sly-al értek egyet.

Szerinted mi bizonyítja, hogy egyenes?

mvik82 válasza:
Akkor ferde, hagyjatok békén ezzel. Megpróbáltam egyenesbe hozni a képet, akkor se egyenes. Vagy a horizont vagy az épület dől, mindenképp azt kapom, hogy ferde.

adott pontszám: 3,5
2011. június 18. | 20:46 | Marietta79

Ok rendben van a kep nem ferde csak a horizont. :) Szoval ezt egyenesiteni kene. Egy kicsit nagy meretben sikerult a fotot feltolteni es valamiert nagyon pixeles lett. Most latom hogy "vilagositottal a kepen". Na akkor ez a bunos. A partszakasz vonalvezetese jo, csak kar hogy nincs az eloterben semmi mert ez igy nekem egy kicsit ures.

mvik82 válasza:
Neked üres, nekem a part van az előtérben, de ízlések és pofonok. Jól van, akkor dől a kép. Ha vízszintesbe hozod a horizontot, akkor meg az épület dől, de arra is azt mondanád, hogy ferde. A tököm kivan a méretből adódó hibákból. Múltkor feltöltöttem egy képet, kisebb méretben, azzal is az volt a baj, hogy a tömörítés miatt sokat romlott a minősége, és azt a tanácsot kaptam, hogy használjam ki a 310k-t. Se így, se úgy nem jó. Fel nem tudom fogni, hogy mások hogyan tudnak feltölteni képet, minőségbeli romlás nélkül megfelelő méretben. Valaki igazán megmondhatná. Köszönöm a véleményt.

2011. június 18. | 18:00 | bromis

A lightroom csak példa volt. Én az ismerem és használom, mivel rengeteg lehetőség van egy kép beállítására. Egyébként köszönöm szépen a kreditet! Megpróbálom értelmes dologra felhasználni. :)
Üdv: Péter

mvik82 válasza:
Egészségedre!

2011. június 18. | 16:21 | sly_reloaded

írtam véleményt. az a véleményem, hogy dől a kép jobbra.

mvik82 válasza:
Ez nem vélemény.

adott pontszám: 4
2011. június 18. | 15:17 | ovarnet

Az épület maga látványos, de az előtér nagyon üres. A háttér zajos. A horizont pedig ferde.
Kora reggel vagy késő este jobb fényekkel, esetleg kivilágítással látványosabb lenne a felvétel.

mvik82 válasza:
Hasznosnak jelöltem az értékelésed, de azért gondold át egy kicsit. Ez a kép este fél 9-kor készült. Ha még később csinálom a képet, akkor semmi nem látszik. A kivilágításban igazad van, de ez a rész nem igazán van kivilágítva, bár annak én is örültem volna. A zajosságot hozta az élesítés, döntenem kellett, én se örülök neki.
Köszönöm a véleményt.

adott pontszám: 4,4
2011. június 18. | 12:46 | l_lala

Szia! De ferde! :D Perspektívikus torzulás is közre játszik... Mindenesetre a horizont ferdesége _számomra_ nagyon zavaró.
Egyébként a part íve szépen vezeti a szemet, az épület meg szépen a harmadolóba helyezve. Külön öröm, hogy ez ég sem unalmas egyenkék.

mvik82 válasza:
Üdv!
Oké, elhiszem, hogy ferde. Ha döntök a képen, akkor meg az épület ferde, arra is azt mondanátok. Majd máskor jobban sikerül.
Köszönöm a véleményt.

2011. június 18. | 10:40 | sly_reloaded

ne viccelj már, hogy nem ferde. brutálisan dől jobbra! a horizonton is látszik.

mvik82 válasza:
Akkor nem viccelek :)
Ha nem írtam volna oda, akkor véleményt is írnál?
Örülök, hogy megnézted.

2011. június 18. | 10:35 | pappati

alapvetően jó körülmények között, szabályosan fotóztad meg a látványt, azonban a képet sajna túl élesítetted. ez sokat von le az élvezeti értékéből.
nálam ez most 3as lenne.
üdv
ati

mvik82 válasza:
Na, igazából ettől féltem, éreztem én. Legközelebb megpróbálom finomabban. Köszönöm.

adott pontszám: 2,7
2011. június 18. | 09:54 | petyuszka

Szia!
Neharagudj,hogy ezt mondom, de nekem ez a kép elég unalmasnak tűnik.
Nincs semmi ami megragadná a figyelmemet, nincs húzása,folyamata a képnek.
egy kicsit zajos is lett.
kellett volna valami a képre,hogy izgalmas legyen, így semmi hangulata nincs.
Neharagudj, tényleg nem állt szándékomban megbántani!
Szép képeket!

mvik82 válasza:
Szia!
Unalmas képeket minek nézegetsz? :)
Pont az előtted szóló írta, hogy átjön a hangulata, úgyhogy azt hiszem ez nem a kép hibája.
Csak rosszat írtál a képről, akkor miért nem adtál rá 1 pontot?

adott pontszám: 4,3
2011. június 18. | 09:40 | Zsolti73

Sokat nézegettem, hogy ferde-e, és nehéz eldönteni, hogy mi az igazság. Mindenesetre 1 fokkal balra döntve sokkal természetesebb a látvány.
A szerkesztés jó, az épület jó helyre került, a part íve is szépen vezeti a szemet. A fények hiányoznak egy kicsit, a felkelő nap színei látványosabbá tennék a képet.
A hangulata viszont mindenképp átjön, jó lenne most ott ülni a parton, és gyönyörködni a tájban.
Szép fényeket!
Zsolti

mvik82 válasza:
Üdv!
Jó helyen voltam, nem kellett sokat gondolkodnom a pozicionáláson. A nap éppen lefelé tartott a kép jobb oldalán, de ez a város széle és egyben legalacsonyabb pontja is, tehát mondhatni árnyékol a város. Azért megpróbáltam, örülök, hogy tetszik.
Köszönöm a véleményt.

adott pontszám: 5
2011. június 18. | 09:34 | pitkin82

Szia!
Pedig tök olyan,mintha ferde lenne, de ez a part íve miatt látszik ilyennek.
Szerintem minden benne van aminek benne kell lenni,talán kicsit éles a kelleténél, de a fene tudja,ez szubjektív.
Nekem tetszik!

István!

mvik82 válasza:
Üdv!
Már én is bizonytalan vagyok a ferdeséget illetően, de már késő ezen változtatni.
Köszönöm a véleményt.

2011. június 18. | 09:19 | Sántika

Az épület valóban nem ferde, de a víz szintje nagyon nem tűnik vízszintesnek... Úgyhogy valami valahol nem stimmel.

mvik82 válasza:
Ha ennyien mondjátok, akkor igazatok is lehet. Egyszer az életben még visszamegyek oda, hogy kijavítsam.

adott pontszám: 4
2011. június 18. | 08:39 | trebor

nem rossz a kompozíció tetszik a hogy a partvonal beleszippant a képbe
sajnos a háttér azzal a nagy épülettel nem annyira izgalmas
továbbá a kép erősen dől balra és az égbolt nagyon zajos - mindkét dolgot könnyűszerrel lehetne korrigálni hogy a kép élvezhetősége emelkedjen

mvik82 válasza:
Igyekeztem a lehető legjobban megoldani az általad említett problémákat. Egy állvány kiküszöbölte volna ezeket, de saját hülyeségem, hogy akkor nem volt nálam. Köszönöm a véleményt.

adott pontszám: 4,5
2011. június 18. | 05:36 | bromis

Szia! Általában senkit sem érdekel, hogy egy kép hogyan készült. Ez nem neked szól, hanem úgy általában értendő. Egy kép vagy jó, vagy nem. Ha nem sikerült igazán, max. nem publikálja az ember. Szerintem itt tök fölösleges volt leírnod, hogyan készült, mert ez egy teljesen jól kiexponált kép. Az utólagos élesítés is még az inger küszöb alatt marad (nekem). A szerkesztése nagyon jó. A pírt íve szépen viszi a tekintetet az épület felé. Nagyon becsületes vagy, hogy leírtad, a daru kiretusálását. Szerintem nem venni észre.
A ferdeségről viszont vitába szállnék veled. Az épület valóban függőben áll. De ez becsap téged, mivel nem egy magasságban vagy a középvonalával és így bizony lenne egy minimális dőlése a perspektíva miatt. Nem a levegőbe beszélek, Lightroomban kb 3 perc alatt meg lehet csinálni, hogy a szemben lévő partszakasz is vízszintes legyen és az épület is függőleges maradjon. De a nagyobb inger a part vízszintessége mindenképpen.
Üdv: Péter

mvik82 válasza:
Üdv!
Talán igazad van, valamiért úgy éreztem le kell írnom azt a néhány momentumot a szerkesztéssel kapcsolatban.
A ferdeség...az eredeti képen éppen hogy úgy tűnt a kép balra lejt! Még a végén egy Lightroomot is be kell szereznem?!
Köszönöm a véleményt.
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

2011. június 17. | 23:13 | freeze

"A kép nem ferde. "

Ezt miért írtad?

mvik82 válasza:
Mert jártam már úgy, hogy vízszintes képet "leferdéztek" csak mert nem volt egyértelmű a háttér.

adott pontszám: 4,8
2011. június 17. | 22:37 | balu760

Szia. Nagyon szép helyen jártál. Szerencsés nézőpont időjárás szempontjából. Szép tiszta az ég és élethűek a színek. Jól tetted,hogy élesítettél a fotón. Itt minden fókuszban van. Közepes méretben finom de eredetiben egy kicsit pixelesen durvul a kép de alig van jelentősége. Ez csak hajszálnyi hiba de amúgy majdnem tökéletes. Ha több ilyen hasonló fotód van akkor fűzz össze egy panoráma képet. Üdv.

mvik82 válasza:
Szia!
Nem örülök neki, hogy eredetiben torzul a kép, de sajna ez van. Ugyan van még kép, ami ott készült, de panorámára nem gondoltam. Köszönöm a véleményt.