BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,64
KATEGÓRIA: növények
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2011. május 15. 14:59
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Ráckeve
  • Készítés ideje : 2011-05-15
elveszve a százszorszépek között

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 4
2011. június 11. | 16:57 | daylight

Szia, az a helyzet, hogy valóban elveszik a fehér téma a százszorszépek fölött. Az elgondolás jó kreatív, a mélységélesség is remek, jól mutat, csak a fehér-fehér... Ezért a 4-es. Üdv.

adott pontszám: 3,6
2011. június 11. | 16:55 | jacare

Szia! Szerintem több szempontból is javítandó a képed. A pitypang ebből a nézőpontból fotózva nem túl érdekes, ráadásul a túl erőteljes, kaotikus háttér miatt szinte elveszik a képeden. Talán lehetett volna a DOF-al játszani kicsit, és a hátteret jobban elmosni, de nem tudom, jobb lenne e az eredmény, mert a háttér alapvetően túl harsány, a fő témád ezzel szemben túl semmilyen. A pitypangról még annyit, hogy szerintem ahhoz, hogy különleges legyen egy fotón érdekes, szokatlan fények/megvilágítás ill. nézőpont, esetleg épp elszálló pitypang pelyhecskék, vagy valami hasonló kell. További jó fotózást, szép fényeket!

2011. május 18. | 08:50 | pilipár

Azt, hogy kinek írsz választ, sorsolással döntöd el? :))
Beérném egy "köszönöm"-mel is...
Kellemes napot! Pilipár

Arameus válasza:
Szia.

Köszönöm Neked is a véleményt,nem mindig tudom figyelemmel kisérni a véleményeket nem mindig vagyok gép elött,előre is elnézést kérek akinek nem rögtön köszönöm meg a hasznos infókat és véleményt.

Üdv.
Tomi

adott pontszám: 4
2011. május 17. | 13:07 | vins79

Szia,
Van egy szinte a megszólalásig hasonló képem nekem is,csak ott pici kék virágok közül nyúlik ki egy másik.
Nálam sokkal tapasztaltabb fotósok azt mondták róla:nem rossz de a témának nem középen kellene lennie:(

Arameus válasza:
Szia.

Köszönönm za értékelést és a véleményt,tudatos szerkesztés volt,hogy középre helyeztem.Valami mást próbáltam mint za átlagos pitypang fotók,néminemű sikerrel.

Üdv.
Tomi

adott pontszám: 2,5
2011. május 17. | 09:05 | Particular

Szia. Ne haragudj de ez sehogysem jó. A témád nem éles, nem emelkedik ki a háttérből. A kompozició sem jó. Pont középre szerkesztetted ami itt nem indokolt. Virágot nem fotozunk felülről! Próbáld meg a virág szintjéről vagy más érdekes szögből fotózni. A háttér is nagyon zavaró így. Ne haragudj, de ez nagyon gyenge.

Arameus válasza:
Szia.

Köszönöm a véleményt és az értékelést

Üdv.
Tomi

2011. május 16. | 21:28 | egykutya

János, ez az eszmefuttatás nagyon érdekes és tanulságos volt, köszi, hogy megosztottad. Szerintem az általad leírtakat minden fotósnak szem előtt kellene tartania.

Arameus válasza:
Szerintem is igy van.
Nagyon tapasztalt fotóstársunk igen hasznos tanácsokkal lát el.

Köszönet Neki

adott pontszám: 3,8
2011. május 16. | 21:03 | R.János

Tanulságos fotó. Tetszik, hogy újat próbálsz alkotni. Értékelem a gondolatot, ami megfogant Benned. Amire nagy hangsúlyt kell fektetni az az elképzelt és a megvalósított közötti különbség objektív látásmódjának a kifejlesztése. Másképp: a már kész látványba nem szabad "belelássam" az elképzelésemet. Az elképzelés minden részletre kiterjedő elevensége nagyon fontos, mert minél tisztább, világosabb, érthetőbb az elmében megfogant kép, annál jobb, könnyebb, kísérlet-mentesebb lesz a megvalósítás. De amikor már a megvalósítás fázisába értünk, az elképzelés más funkciót kap: ilyenkor etalonként működik, és most már azért van jelen, hogy segítse magát a megvalósítást. Amikor befejeztük a megvalósítást, valójában egy szubjektív, belső szemmel látott elképzeltből fokozatosan egy külső szemmel látott objektív "valóság" lesz. Ekkor már nincs helye az elképzeltnek, mert helyét átvette a "valós". Nos a kép akkor jó, ha a szemlélő ebből az objektívből vissza tud következtetni a szubjektívre, azaz megérzi, hogy a látott mögött gondolat van. Nem is az a fontos, hogy pontosan mi is ez a gondolat, hanem inkább az érzés fontos, amit kivált belőle egy ilyen jó kép. Ilyen esetben a technikai megoldások másodlagosak. Ha mindezt erre a képre vetítem ki, azt látom, hogy volt gondolat, amire a cím is utal. A gondolat viszont csak akkor lesz élő, (vagyis alkalmas alap egy jó fotóhoz), ha van benne dráma, érzelem, szellemesség, humor, stb., vagy ha maga a szépség uralja. Ha van benne dráma, akkor "mondanivalós " lesz a kép, ha a szépség az alap, akkor a minőségi l'art pour l'art gyönyörködtető művészet előzménye. De, ha csak egy megállapítás, ha csak egy "eszmei- illusztráció", akkor a kép sem lesz több....
Mondjuk, hogy amikor megláttad ezt a témát, arra gondoltál, hogy "milyen nehéz is lehet ennek a szegény idegennek": dráma van a gondolatban, dráma legyen a megvalósításban is. (Sötétebb tónusok, esetleg ps effektek, más nézőpont, stb.) De lehet, hogy arra gondoltál, hogy egy szépség veszett el a "százszorszépek" között: akkor emeld ki ezt a szépséget fénnyel, élességgel, fogd vissza a hátteret, stb. Lehet arra gondoltál, hogy milyen érdekes ez a látvány: akkor tedd érdekessé más szemszögből fotózva, ne tedd középre, játssz a színekkel, élességgel doffal, stb.
Arra szerettem volna rávilágítani, hogy egy fotó milyensége már a gondolat fogantatásakor eldőlhet, ezért, ha olyan a helyzet, éljük bele magunkat a témába, képzeljünk el róla egy "ideált" és, ha már él bennünk az élmény, akkor fotózzuk le. Így ki tudjuk választani ott a helyszínen a legideálisabb technikai lehetőséget. Az esetleges utómunkával pedig ezt a bennünk élő képet próbáljuk meg mások számára is elfogadhatóvá tenni.
Így, ebben a formában nekem nem jön át maradéktalanul a gondolat. De véleményem csak egy szubjektív vélemény.
További jó fotózást kívánok! R.J.

Arameus válasza:
Köszönöm a pontot és az értékelést.
Nagyon hasznos tanácsokat irtál,látszik,hogy rengeteg élettapasztalattal rendelkezel-e téren is.
Köszönöm a hasznos infókat.

Szép fényeket.
Tomi

adott pontszám: 3
2011. május 16. | 11:33 | dbobo

A meglátásod jó, csak valamiért zavarosnak tűnik nekem ez a kép. Talán azért mert a fókuszban levő gyermekláncfű jelleméből adódóan zavaros, a háttér meg elmosódott. De ez csak az én véleményem.

adott pontszám: 3
2011. május 16. | 10:18 | lazus

Szia! Mostanság szezonja van a pitypangnak. :D Unalomig ismételt duma jön: ilyen témánál nagyon fontos a nem hétköznapi látásmód. Ez itt majdnem sikerült: elveszve. Igen, néha annyira elveszik, hogy egybeolvad a hátteret képző százszorszép fehérjével. Talán, ha a kis virágokat a kép kedvéért kivetted volna a "gömb" alól, hogy zöld háttér legyen. Gyakorlásnak viszont jó!

2011. május 16. | 09:29 | Zoran_2

Így van, ahogy írod a címben - pedig jobb lett volna, ha a pitypang kiemelkedik

adott pontszám: 3,5
2011. május 16. | 09:14 | pilipár

Valamelyik nap élénk eszmecsere folyt arról, lehet-e szépen és egyedien pitypangot fotózni...a vélemények megoszlottak...
Te is megpróbáltad, elvileg nem rossz, de talán lehetett volna a vágást átgondolni ( a középre szerkesztés csak kivételes esetben teszi látványossá a fotókat), a hátteret erőteljesebben elmosni, a színekkel kátszani...a pitypang élessége lehetne még jobb, és bár "elveszve" kell a mezőn állnia, szerintem a teljes elveszettség nem kedvez egy virágfotónak...nem látványos. Ez pedig fontos lenne. Ha még találsz a mezőn, próbáld meg újból! :)
Üdvözlettel! Pilipár

adott pontszám: 3
2011. május 16. | 08:15 | bau52lac

A címet jól tükrözi a kép. A kép színes, üde. Ha a kutyatej mögött zöld lenne, jobb lenne a kép.
Így kicsit összemosódik az előtér és a háttér.

adott pontszám: 3,7
2011. május 16. | 05:15 | harminchat

Szia! Az ötlet tetszik, érdekes elgondolás és talán így fentről fotózva is működne a dolog, de a pitypang alakját nem emeli ki a fény, ezáltal valósággá válik a cím. A százszorszépek világos szirmai mellett szürke kis gömb a pitypang alakja. Jobban ráközelítve ezt ellensúlyozhatná a forma, ahogy belelátunk a kis pihék közé, de sajnos elég nagy a képkivágás. A másik nehézség, kellően jó elosztású részletet találni a mezőn. Most sajnos nem elég tömött a virágszőnyeg a pitypang körül, vannak részek, amik kiüresednek (pl. jobb alsó sarok)
Látszik, hogy van gondolat az expó mögött, de érdemes lenne még tovább próbálgatni a megvalósítást.
Szép fényeket!

Arameus válasza:
Szia.

Köszönöm az értékelést és a pontot.
Ez egy hirtelen jött ötlet volt,hogy felülről mutatom be a témát,technikailag hagy némi kivánnivalót,próbálkozom még a minél tökéletesebb és különb bemutatásra következő fotóimban.Igen hasznos tanácsokat irtál.

Köszönettel.
Tomi

2011. május 15. | 21:25 | najó

te csak 4 felett válaszolsz:)))??

Arameus válasza:
Szia.

Elöször is köszönöm a véleményt és az értékelést,a Te véleményeden hosszasan elgondolkoztam,és tényleg sok javitani való lehetne,de ez igy jött össze.egy kis értetlen fotót hoztam össze ami nem megszokott egy adott tárgyról vagy élőlényról és pont adott volt ez a kis terület,hogy egy szál magába lengedezik ez a pitypang,hozzászólásokból itélve vegyes hatást kelt ki,tehát néző nem igazán érti a nem megszokottat,igy sikerült amit akartam egy ilyen szemszögből bemutattni ezt a kis növényt

Üdv.
Tomi

adott pontszám: 5
2011. május 15. | 21:06 | egykutya

Szia!
Igazi tavaszi hangulatú fotó. Közelről nézve kicsit zavaró a sok fehér, aztán hátradőltem és úgy néztem meg teljes képernyőn. Nagyon jó kép, egy szoba falán is jól mutatna szerintem. Persze lehetne benne hibát keresni, de nálam a hangulat mindig előrébb való a technikai tökéletességnél.

Arameus válasza:
Köszönöm az értékelést és a véleményedet,nálam is a hangulat dukált a technika kissé hátraszorult

Üdv.
Tomi

adott pontszám: 4
2011. május 15. | 19:02 | Naoko

Szia!
Jó a címválasztás, talán ez esetben túlzottan találó is: szegény pitypang tényleg elveszik a százszorszépek között, fura "pamacsként" elfoglalva a kép közepét. Nehéz téma, mert kisebb mélységélesség ugyan kiemelné a főtémát, de "megölné" a százszorszép tengert, így meg viszont számomra egy kicsit kaotikus a kép. Az ötlet, meglátás egyedi, én viszont a kompozíción változtatnék egy picit, szerintem ez a nézőpont nem túl szerencsés választás (bár értem, hogy így próbáltad hangsúlyozni az egy szál pitypangot a sok pici százszorszép között).
Összefoglalva, jó ötlet, nem rossz kép, de azért én még finomítgatnék rajta!

Arameus válasza:
Szia.

Köszönöm a véleményed és az értékelést,n a meg a pontot:)

Üdv.
Tomi

2011. május 15. | 17:25 | Alexander Nevermind

<18
Szia, volt pár pitypang mostanában, írtam is oda, mindenféle előitélettől és ott írtaktól eltekintve, sajnos azt kell írjam, erre a képre valahogy nem jó ránézni.
Igazából olyan növény ansztraktnak tűnik, de annyira nem jön ki a mintázat a szerkesztés, hogy absztrakt legyen, növénynek azaz növényfotónak meg számomra túl zavaros. Nagyon sok fehér folt aminek a közepén egy sárga pötty, a százszorszépek vágása sem lett tökéletes itt ott belevágva a szélébe, persze nehéz is ilyen tömeget jól vágni.
AZt írod elveszve a százszorszépek között, látom az élesség a pitypangon, de igen mégis beleveszik a többi közé, a háttérbe.
Nem tudom, próbáltál valami szokatlant, de szerintem nem lett jó, vagyis azt írom inkább nekem nem tetszik. Nagyon világosak a háttérben a virágok ezekkel a sárga foétokkal, vibrál a szemem ha nézem. Írhatnék javításra tanácsot, de ezt szerintem csak újrafotózással lehetne korigálni, az meg ugye nem ez a kép lenne.

Várom, nézem a többi észrevételt másoktól.

Üdv. Krisz

Arameus válasza:
Szia.

Köszönöm a véleményeket és az értékelést.
A kép hűen tükrözi a cimet elveszve,itt jelen esetben elveszeve a fotóban.Nagyon sok pitypang fotót láttam itt és úgy gondoltam kicsit másképp mutatom be ezt a takaros kis növénykét,láttam oldalról lefotózva elbújva mögé nappal átvilágítva,uncsi,ez egy felülről fotózott nem mélységéles középre helyezett káoszt idéző fotó,ez volt a cél én igy akartam.

Köszi a meglátásotokat.

Üdv.
Tomi

adott pontszám: 2,5
2011. május 15. | 16:42 | tomcode

Szia! Nézem a képedet, és nem tudom, mi az ami a leginkább zavar...Az, hogy nem jól van elhelyezve (mértani középpontban), vagy az hogy alig látni valamit a pitypangból...A pitypang fehér körvonala teljesen egybemosódik a százszorszépek nem teljesen elmosott virágaival. A túl nagy méret már csak hab a tortán! (én is elkövettem ezt a hibát) Talán a fókuszpont élessége az egyik jó pontja a képnek, de azt is elrontja a virágok egymáshoz mért helyzete. Nem akarlak bántani ezzel a hozzászólással, ne haragudj! Szép fényeket!

adott pontszám: 3
2011. május 15. | 16:33 | najó

Szia!
szigorú leszek.
látom túljutottál a lefotózok egy pitypangot dolgon, és próbáltál egy kis történetet a képre helyezni-és ezzel le is tudom zárni a pozitívumok sorát......
mint tudjuk a pitypang jóval magasabb mint a százszorszép ezért inkább kiemelkedik közülük, mármint a valóságban..
de ha már így akartad akkor jobban el lehetett volna játszani a témával.
mondjuk nem akkor kellett volna fotózni mikor a nap már magasan az égbolton ragyog, hanem amikor alacsony pozicióban van, mondjuk , reggel, vagy este
az ilyen téma nem szalad el, neki kell feküdni, beállítani a kamerán egy minél érdekesebb kompoziciót, ez esetben az sem a legjobb hiszen főtémád a kép közepére került.
figyelni a fényt, hol a legerősebb , és hol a leggyengébb-és ahol erős ott egy kicsit árnyékolni, ahol a legsötétebb ott egy kicsit megvilágítani, harmónikusan hangulatosan, aranyfóliával, ezüstpapírral stb.
a rekeszt lehetőség szerint nyitni a háttér jobb elmosása végett, rawban fotózni, és utólag a színeket korrigálni, esetleg a háttérelmosásra rásegíteni....
ezt a képet én úgy tudnám elképzelni, hogy egy domboldalon fotózom, a háttérben a virágok, viszonylag sötétebben, jobban elmosva, és a pitypang szépen megvilágítva.
sajnos ez esetben a pitypang szinte elveszik a képen, hisz a háttér világosabb.
jó próbákat, a virágfotózás játék igazából
üdv!