:) Egy szóval sem mondtam hogy rossz kép lenne. Sôt megfogott hiszen ha nem érint meg egy cseppet sem valószinû nem irok egy sort sem. Viszont úgy érzem lehetett volna mégjobb, persze ez szépen alakul mindenki izlésvilága szerint. Jól teszed ha az elképzeléseid szerint haladsz mert attól válnak egyedivé és felismerhetôvé a képeid és szerintem jó irányba haladsz. Benéztem a galériádba és tetszett amit láttam:D
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. március 30. 14:29 - érzékenység: ISO 100
- fókusztávolság: 50mm
- objektív: Nikkor 50.0 mm f/1.4
- rekeszérték: 1.4
- Készítés helye (ország): Cseh Köztársaság
- Készítés helye: Prága
- Készítés ideje : 2011-03-14
http://www.youtube.com/watch?v=rBqka5E9k7U
Ha azzal a koncepcióval készül mint a piktogramm cimû képed azt modom wow ez igen. A fókusz egyértelmûen a kolduson tehát nem az volt a cél mint ott de a hidon rajzoló mûvészek képei és a kockakövek minduntalan egy pontba húzzák a szemet és ez nem a fôtémának választott koldus. Itt a bibi a képen. A kivitelezés nekem igazán tetszik illik hozzá a ff.
Szeretem Prágát sokszor voltam a Károly hídon is de sosem láttam kéregetôt (szerencsére). Nem ez a hangulat jellemzô. Egy fura anomália személy szerint ezt érzem. Tudom már sok helyen fellelhetôek ilyen szerencsétlen sorsú emberek, de a Prágai hid nekem inkább a vidám jazz zenészeket juttatja eszembe, A koldusokat nagyrészben "lesbôl" fotózzák. Nincs személyes kapcsolat nem beszélgetnek el velük. Pedig igazán akkor lehetne megismerni és modjuk egy portrét késziteni velük. Ez merôben nehezebb feladat. De látszik a tudatosság a képeden, a kompoziciót-fókuszt átgondolva sokkal erôsebb üzenete lenne véleményem szerint.
deadness válasza:
Akkor, ott, abban a pár másodpercben nekem az volt a lelki szemeim előtt, amit a képen látsz.
Nem kell, hogy a téma kiüsse az ember szemét, szerettem volna ha a kontraszt a járókelők, a vidám bazársor és a koldus között kiéleződik. Ezt akkor így tudtam megoldani.
Nem szokásom a rossz képeimet megvédeni, mert úgy gondolom, hogy ha arra van szükség, akkor már a fene megette, de ez.. számomra pont ettől különleges.
Van róla egy olyan képem is, ahol szinte belemásztam az intim szférájába, felülről fotóztam, tényleg nagyon közelről. Azzal meg éppen a közelsége a baja az embereknek. :)
Köszönöm az egyébként fentebb említett dolgokat kivéve részletes és hasznos értékelésedet, nagyon örülök, hogy írtál a képemhez.
Lehet, hogy hosszú út áll még előttem, és szinte minden nap tanulok valamit, de folyamatosan az erősödik bennem, hogy ha a szabályokhoz igazodó, ha a fotós közösségek közízlésének megfelelő képeket készítenék, akkor unalmas képeim lennének.
Igyekszek minden hasznos tanácsot figyelembe venni, így a tiedet is. Már alig várom, hogy újra hasonló (számomra), mély mondanivalóval ellátott képeket készíthessek.
Még egyszer köszönöm!
Kemény kép! Én is készülök egy hasonló sorozatra, remélem összejön!
A fehér-fekete még szomorúbbá teszi a képet, amin már úgyis van elég sírnivaló! Vagy ügyesen játsza, vagy tényleg nagyon elkeseredett az alany... az imára kulcsolt kéz, a görnyedtség. A keret még rátesz egy lapáttal!
Szomorú, de jó kép... reális!
Azért nem ötös, mert nekem kívánná a szemem a nagyobb teret, a környezetet! (Pl: a koldus hátánál) :)
deadness válasza:
Köszönöm szépen a véleményed Barni! Próbálom megmutatni az életnek ezt az oldalát is, aztán ez van, aki ezt értékeli, van, aki nem. :) Örülök, hogy számodra átjött a mondanivaló!
Igen, a nagyobb tér... fix 50mm (Nikon ASP-C miatt 75), mögöttem valami bazár volt, már nem tudtam hátrafelé menni, a sétáló embereket pedig mindenképp bele akartam komponálni, itt most ez volt a kompromisszum. :)
Nagyon tetszik a fotó, hogy fekete-fehér és szerkesztése is tökéletes. Számomra sok a régies hatás (karc).
Gratulálok hozzá.
deadness válasza:
Köszönöm szépen!
deadness válasza:
Tisztelt Hölgyem, nagyon köszönöm a dicsérő szavait! A címválasztás nem az erős oldalam, így a hozzá ajánlott dalból/Radnóti versből ragadtam ki egy sort, gondolván, hogy az majd nyomatékosítja a mondanivalómat.
Úgy tűnik, nem sikerült 100%-osan.
Hát igen, már a Károly -hídon is vannak koldusok. Jó, hogy a macskakövek viszik előre a szemet mondván: van más élet is. Komoly kompozíció, jó hogy látszik a vár. Hátul stilizáltan elmosódott a nyitott rekesztől. Gratulálok
Gyula
deadness válasza:
Köszönöm a véleményed Gyula, örülök, hogy úgy látod a képet, ahogyan szerettem volna megmutatni! :)
A kövezet párhuzamos vonalai a kép legvilágosabb területére vezeti a tekinetet. Ez pedig egy értelmezhetetlen plakát. Ráadásul nagyon jó helyen helyezkedik ez el a kompozíció szempontjából.
Feltételezem nem az volt a cél, hogy erre hívd fel a figyelmet. Bár így tekintve a képet a koldus annyira kiesik a képből, hogy már a kép sem róla szól, csak egy sötét folt a város rengetegében.
Ezekkel a gondolatokkal sem tartom a képet kiemelkedőnek. Mert a kompozíció, a látvány nem arról szól, mint amiről szólnia kellene.
Természetesen ez az én véleményem. Várhatóan más jobban értékeli a látványt.
Nekem nem tetszik a megoldásod.
deadness válasza:
Örülök, hogy véleményezted a képem, köszönöm.
Az előtted író is azt gondolta, hogy a plakátnak szerepe van a kompozícióban, pedig nincs, egyszerűen csak ott volt, így tudtam belekomponálni a sétáló embereket a képbe. Azt szerettem volna elérni, hogy a koldus legyen a fókuszban, de látszódjanak a sétálgató, nézelődő emberek is, a portrérajzoló mintagrafikáinak semmi köze a mondanivalóhoz.
Köszönöm, ebből is tanultam valamit.
van a képnek egy enyészpontja, amiben feltehetőleg egy utcai portrérajzoló munkái láthatók, gyaníthatóan csupa vidám és mosolygó arcot ábrázoló rajzzal.
azt hiszem, érdekes kontrasztban lehetne az előtérbe komponált kéregetővel, HA azon lenne az élesség.
deadness válasza:
Jól látod, portérajzoló képei láthatóak, viszont az egyáltalán nem volt tudatos, kifejezetten a sétáló embereket szerettem volna belekomponálni a képbe.
Sajnos az 50mm-be (75mm az ASP-C szenzor miatt ugye) ennyi fért, ezért is nincs benne teljesen a koldus a képben, erre a kompromisszumra kényszerültem.
A porték csak ott voltak, eszembe sem jutott kiemelni.
Köszönöm a véleményed!
Szia! A zene-ajánló telitalálat a képhez, gyönyörű ez a Radnóti vers. Itt most a fotódról kell beszélni, de így együtt fokozott ereje van. A képben benne van minden, amiről a vers is szól. Alázat, a hit elvesztése, beletörődés, a sors elfogadása. Háttérben életlenül, mégis jól kivehetően látszik a "gazdag élet" egy hajfestéket (vagy hasonlót) reklámozó plakát formájában. A kép fekete-fehér kidolgozása és a koldus sötét tónusai ontják a mélységes bánatot. Hidegrázós kép. Grat.
deadness válasza:
Nagyon szépen köszönöm, szívből örülök, hogy így átjött neked a kép és a zene együtt, így a képem célba ért, és ez a legfontosabb!
Köszönöm! :)
Szia!
Elgondolkodtató!
Bal oldalt az ember tragédiája.....középen a macskakő vonalai viszik a szemet....jobb oldlalt pedig a rohanó élet ad a képnek nézni valót.
Ehhez csak gratulálni tudok! Remek felvétel.
(szeretem Ágnes zenéjét is)
Üdv: Gábor
deadness válasza:
Kedves Gábor, nagyon köszönöm a véleményed! Ha elgondolkodtatott a kép, az számomra a legnagyobb elismerés!
Attila
üdv!
Tetszik a képed bár lehet erre a képre nem jó jó a tetszik, mivel egy szomorú sorsról van szó. a téma megfogja az embert nem egy elnyüstölt, közhely téma. a fekete fehér szín még jobban kihangsúlyozza a kép mondanivalóját. szép a macskakő élessége, az emberünk mögötti fal és szépet vonalat húz a képben, az emberünket teljes egészében megmutattam volna. grat 5/5
deadness válasza:
Köszönöm! Igen, igazad van, nem is várom, hogy kapjak egy millió "tetsziket", mert nehéz téma. Mostanában igyekszem megmutatni ezt az oldalát is az életnek, habár nehéz ebben a "műfajban" igazán egyedit alkotni.
Levágni azért kényszerültem, mert a sétafikáló embereket mindenképp szerettem volna megmutatni, és az 50mm-be (ami az ASP-C szenzorom miatt 75 mm) ennyi fért bele. :)
Örülök, hogy elnyerte tetszésed!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.