A kapcsoló ott van jó helyen, a merengés pedig este, vacsora után van jó helyen. Még, ha nem is a szájban maradt utóízén elmélkedik az ember. Nagyon szép kép, elindít engem is, hogy megálljak, leüljek. És gondolkozzam.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
Ezen a képen a fotózz-os "követelményeket" alapul véve minden olyan szokatlan: a néni kinéz, a kapcsoló bent maradt, az emlékként megszárított rózsa a semmiből lóg, az egyenesek nincsenek kiigazítva, az asztalon zavaró tárgy maradt stb. Kevés fénnyel dolgoztál, lehet, hogy ezt is kifogásolták...
Nekem a képet nézve mégis egy dolog jutott eszembe, amire egyszer egy nekem szánt kommentre válaszolva hivatkoztam. Ez a pillanat olyan "bevésődős". Ha a nagymamádat fotóztad, a jellegzetes, saját környezetében, akkor számodra ez a pillanat fontos.Értékes. És ezért érdemes felrúgni a szabályokat...
Üdvözlettel! Pilipár
praefect válasza:
Kedves vagy, nagyon szépen köszönöm.
Azt lehet mondani, hogy kevés fényben is könnyebb fényképezni valakit, aki az 1 éves unokaöcsémnél hosszabb ideig képes magától megülni egy helyben.
De persze tökigaz az is, hogy nem volt verőfényes napsütés, vagy inkább szánalmasan keveset tűr ez a Nikon, mert lehet ezt gondosabban is.
Ugyanakkor viszont nem gondolom, hogy minden esetben ügyelni kell a geometrikus kiegyenlítésre -- különösen, ha a látószög miatti torzítás bekalkulálható a fotó kifejezőerejébe. Meg ha az egész kép valamilyen értelemben mégiscsak egyensúlban van.
Na, akkor lenne igazán jó, ha minden így vissza is köszönne ezen a felvételen, de nagyon örülök, ha jónak látod.
p.
Üdv,
a kép annyira dekomponált...h nem értem miért véleményezteted egy olyan oldalon...ahol pontosan kiszámíthatod a fogadtatását...nagyon értesz a képolvasáshoz és nyilván ez a mechanizmus visszafelé is igaz...az is nyilvánvaló h nem fűztél vérmes reményeket a fogadtatásához...de ha ezeket a fenti állításaimat összeadom...az jön ki belőle h elég nagy válságban vagy...és ez luxus az esetedben...
praefect válasza:
Húhát köszönöm.
Nem tudom, hogy a kép mindig a fotós lelkiállapotát tükrözi-e, meg hát dicséreted a hájasodó önhittségemnek ugyan nagyon jót tesz, csak még a végén nem férek ki a teraszajtón. (Pedig kint hagytam a belga sörömet.)
Ezért inkább a feltöltés miértjére reagálva annyit mondanék, hogy kaphat az ember figyelemre méltó értékelést úgy is, ha nem tekinti a fotózzt betlehemi csillagnak.
Köszönöm még egyszer.
HMMM! Lehet hogy más akartál lenni mint a többi portré fotós csakhogy több részben is hiba van ezek közül említek néhányat pl. a néni kinéz a képből de evvel nem is lenne talán olyan nagy baj ha valami a háta mögött ezt egyensúlyban tartaná. Nem látni hogy min elmélkedik de ha nem is látjuk a képnek érzékeltetnie kellene ezt a dolgot. Nem egy igazán jól sikerült kép de kell még próbálkozni.
praefect válasza:
igen, kell. köszi.
Szia!
A kép erénye a mama arckifejezése, bár az arc jobb oldalán egy kicsi derités elfért volna. A ferde szekrény és a téma elhelyezése miatt azonban olyan érzésem van, hogy a kép elbillenne ha felakasztanánk a falra. A bal oldali képnegyed teljesen felesleges. Egy tudatosabb kompozicióval sokkal jobb kép lehetett volna.
praefect válasza:
Eltér a véleményünk, köszi.
Mamának volt ilyen gyönyörű hófehér haja. Nem sárga, nem szürke, hófehér.
Mint a hölgynek. Azt a kéztartást modelleknek is tanítani kellene, ahogy finoman megtámasztja az arcát, de csak épp érinti, oldott, mégis elegáns. A mosolyból jóság, kedvesség árad, nagyon meghitt a pillanat. S miután kigyönyörködtem magam, hajt a kíváncsiság, nézem azt a tálalót mögötte, mennyi érdekességet rejthet. Tetszik az üvegben tükröződő lámpafény, jobbra a sarokban az angyalkáról nem is beszélve.
Ez olyan kép, ahol percekig elidőzik az ember.
praefect válasza:
Azon mosolygok, hogy szerintem most ül az ágyon újságot olvasva, és nem is tudja még, milyen sok jóságot látsz rajta Fáncsikám. :)
köszi
Nagyon tetszik ez a fotó nekem, mert egy igen szép lelki-képet fest a hölgyről. Kiolvasható a szellemi frissessége, a jó ízlése, a tisztaság-szeretete, okos kedvessége. Tetszik a háttér jelenléte, mert a ferde vonalak kontrasztot biztosítanak az alany meditatív, statikus bemutatásához. Jók a fények, és izgalmas a szerkesztés. Jó, hogy "kinéz a képből" a hölgy...elvégre van mire visszaemlékeznie...és ezzel a szerkesztéssel ez a hatás felerősödik.
Gratulálok.R.J.
praefect válasza:
Nem volt ez negyed ilyen alaposan sem végiggondolva, de nagyon jó tőled tudni, hogy az elképzelés nem hülyeség.
Köszönöm szépen
néha többet tanul az ember mások képeire adott értékeléseiből, mint azokból, amiket a sajátjaira kap...
praefect válasza:
Nincs azzal a véleménnyel semmi baj.
kicsit értetlenül állok a kompozícióval kapcsolatos észrevételek előtt és amellett, hogy ismeretlen számomra a fotós szándéka, fogadatlan prókátorként rámutatnék újdonsült kollégánk észrevételére, mely kulcs lehet a megértéshez (amiről mellesleg azt gondoltam, hogy kézenfekvő):
szerintem nem csak yamaha1 ismeri azt a kifejezést, hogy "múltba révedés".
a múlt meg időben mögöttünk van...
vajon képileg lehet-e ezt ennél egyszerűbben (és szebben) megjeleníteni?
praefect válasza:
Tény, hogy nem ezzel a képpel kéne világhírűvé válnom, de jólesik, hogy mellé állsz.
Kösz szépen
Megragadó kép. Egy polgári lakás egy polgári nagymamával. Szép éles portré,de én felcseréltem volna a teret és a tekintet irányát mutattam volna meg inkább. Másban nem lelek kivetni valót
praefect válasza:
Azért is érdekes, amit mondasz, mert én pont nem enteriőr képre gondoltam, fotózás közben, illetve épp azt a beállíást akartam elkerülni, amit tanácsolsz.
Az már csak hab a tortán, ha mindezek ellenére tetszik neked.
köszi
nagyon hangulatos kep!
a vagast kisse nem ertem! a bal oldalt sok a ter aminek nincs jelentösege es emiatt a model tul a kep szelere került.
sztem egy jobb bealitassal es vagassal sokkal jobb eredmenyt erhettel volna el.
villanykapcsolot, föntröl lelogo "valamit " inkabb retusaltam volna!
a kis hibak ellenere a hangulat viszi a kepet!
üdv
Zoltan
praefect válasza:
Igazából a te nógatásodra szégyelltem el magam hogy csak járatom a pofámat, de nem teszek fel semmit. Úgyhogy külön jó hallani a véleményedet.
A feleslegesen képre került dolgok engem is zavarnak, és hajlok rá, hogy legközelebb beállítsam a jelenetet.
Főleg, hogy a nagyanyámmal tök könnyen lehet tárgyalni.
p
Szia! Délelőtt már néztem a képet, de hagytam, dolgoztam tovább, közben érlelődtek a gondolataim. Nem a kimondott hozzáértésem és hozzá nem értésem motiválja a következő gondolataimat. Klasszikusan harmadolva látom a fő téma elhelyezését ami valójában, ha néni tekintetét figyelembe vesszük rámondhatjuk, hogy rossz helyen van. Én még is azt gondolom, hogy a mondanivaló miatt a legjobb helyen van. Számomra egy idős hölgy megpihenve kissé réveteg tekintettel a múltra gondol, a megélt fiatalságra, gyötrelmekre, boldogságokra az elmúló időre. A háttérben sejtelmesen látszó szekrényben megbújnak a számára kedves emléktárgyak. Balra a függöny takarja az ablakot, ami valójában a kitárt világot is mutathatná, de már hátat mutat neki, mert az emlékek talán szebbek.....
Én ezt gondolom erről a képről. Technikailag biztos lehetne rajta javítani, /jobbról vágás, vagy más nézőpont/ de mit sem von le az értékéből. Örülnék, ha nap képe lehetne.
praefect válasza:
Ez elég őszintén hangzott, köszönöm szépen.
Én is inkább jobbról érzem soknak, meg még jó pár okból nem százas ez a kép. Sajnos. :)
Megpróbálom kísérletként felfogni, mert tulajdonképpen az volt, hogy nem kezdett el pózolni nekem, egyszerűen csak hagyta, hogy fényképezzem. Ezt akkor ott szerencsének éreztem, mert sanszot kaptam arra, hogy én foglalkozhassak vele, és ne ő velem.
Kíváncsi voltam, hogy milyen.
A feltöltést ez is indokolta, és
a többiek véleményét szintén figyelembe véve örülök, ha szerinted van benne elképzelés.
tetszik, hogy belekomponáltad a képbe a környezetet, ez nálam a bátorság jele, mert én mindig félve teszem, mindig inkább közelebb lépek, mint távolabb.
a szemkontaktus sem hiányzik, pedig, ha szőrös szívű lennék, levonnék néhány tizedet, mert itt úgy illik, viszont ma is jó napom van, úgyhogy nem teszem.
hiányzik viszont a fotós tükörképe a szekrény üvegéről. legalábbis úgy szerettem volna találni valami kis aprócska hibát.
egy pillanatra azt hittem, milo manara van nagymama előtt, de jobban szemügyre véve már látom, hogy az egy reklámújság. amit két dolog miatt bánok, egyrészt szerintem egy picit levon a kép hangulati értékéből, másfelől manarával érdekesebb lett volna.
összességében, lényegében, zanzásítva, esszenciálisan azt lehet mondani, hogy ügyi vagy! csak így tovább! :)
praefect válasza:
Szerintem a nőknek sokkal jobban áll a szőrös szív, mint a szőrös láb, úgyhogy hiányold csak nyugodtan a szemkontaktust, az is egy lehetőség.
Azt a reklámújságot viszont már én is bánom, különösen mert egy manara albummal tényleg duplafenekűvé tehető. hehe
Láthatná magát visszaváltozni gyönyörűszép, világmegváltásra induló fiatallá .
És igaz, hogy ehhez előbb végig kéne néznie, ahogy bombák pattognak fel a levegőbe, meg bazi nagy porból hirtelen házak épülnek fel, de biztos azon is van mit elidőzni.
Asszem felhívom, hogy lenne itt ez a projekt.
Köszcsi a tippcsit
hali!
szerintem sokkal több lehetőség volt ebben a portréban, mint amit kihoztál belőle. először is kicsit sok a fölösleges képelem, ami elvonja a figyelmet a főtémáról. jobbról is, balról is, felül is. egyszerűen elnyomja a környezet a portréalanyt. folyton azon kapom magam, hogy a szekrényt, a kapcsolót, meg a falon azt a lelógó valamit nézegetem. sosem gond az, ha mutatunk valamit a környezetből is, de csak akkor, ha az is hordoz információt az alanyról.
a nézőponttal sem vagyok kibékülve, túlságosan fentről fotóztad, az egy kicsit mindig visszás érzést kelt az emberben. én leültem volna szemben, egyenrangú félként, és úgy fotóztam volna, kicsit tágabb rekesszel, jobbal elmosva a hátteret. így nekem egy jó ötlet, de javítandó megvalósítás.
üdv
praefect válasza:
Sok tekintetben igazad lehet, de nem hinném, hogy a környezetnek mindig kizárólag az indexált díszletfunkció juthat.
Itt pl. nehéz is lett volna bármi hasonlót megmutatni, mert hát nem is a saját lakásában fotóztam le.
Nincs a képnek különösebb jelentése, nem próbál meg választ adni kozmikus kérdésekre, mégcsak nem is szimbolikus.
Egyszerűen csak egy kép, amire ha később ránézhetek, eszembe jut a pillanat, amikor a nagyanyám a teraszajtó kilincsét lenyomta, az ajtó azonban nem engedett, elfordította a zárban a kulcsot, mire az kipattant magától, de ő mégsem lépett ki rajta, hanem visszaült az asztalhoz, és akkor az enyhe légvonat alig észrevehetően megemelte mögötte a fehér függönyt.
üdv
Szerintem túl tág!
Jóval közelebről, hogy a szekrény legyen a háttérbe kicsi mélységélességgel szerintem sokkal jobb lenne, mert a merengő tekintet nagyon jól átjön és szép ahogy oldalról világítja meg a fény!
minden jót
üdv
Robi
praefect válasza:
Vagy legalább alsóbb kameraállásból.
Köszönöm szépen.
Az egyik dolog ami tetszik az a brillancia. Úgy értem: messziről lesír hogy annyi fénnyel készült amennyi volt, mégsem látok zajnak a nyomát sem. Igaz hogy a jobb felső fehér részen mintha kicsit bebíborosodott volna, de ez is rögtön eltűnik ahogy kikapcsolom a monitort. Sajnos így viszont a kép többi részét sem látom, ami nem jó, ezért talán mégis jobb lett volna arrafelé egy szelektív zajszűrést alkalmazni ha már olyan szájtra tetted fel ahol az ilyesmit egyáltalán észreveszik.
A szerkesztést valószinűleg az indokolta hogy nem kerülhetett képbe az asztalon található páncélököl, amely pedig bizonyára a hölgy arcára kiülő régi szép emlékek felidézője. De ha már a néni így jobbra került, megfontolható lett volna egy kockavágás hiszen a bal oldal szinte semmi infót nem tesz hozzá a képhez. Talán ha a függöny nem takarná el a háttérben levő 88mm-es légvédelmi löveget, akkor nem szólnék érte.
Szép csöndes kép, meghitt hangulattal. Enya <a href =http://www.youtube.com/watch?v=7ZHVDqWxOIY> Miss Claire remembers </a> c. számát juttatja eszembe.
praefect válasza:
Hát igen.
Itt a cégnél kifejezetten hervasztó a színvisszaadás, pedig otthon még épphogy elégedett voltam vele. hm..
Mellesleg, van még egy válogatáslemezünk, viszont az majd egy váratlan pillanatban fogom feltenni, amikor senki se számít rá. De leginkább csak átküldöm neked belőle a négyzeteset.
A vágást nagyanyám balkankreuzos zoknija indokolja.
Mert hát azt azért mégsem. :)
Furcsa kép ez. Mármint sokáig nem tudtam eldönteni, hogy tetszik-e. Talán nem akartam engedni a hangulatnak, vagy nem is tudom. Meg a sok részlet hátul, meg a komor színek, meg a nagyon definiált világítás...
...de ez igazából így kerek. A függöny, a konnektor, a kapcsoló, a falon lévő angyalka (és az árnyáka), az asztalon lévő akciós újság - mint valóság kellékei - nagyonis hétköznai pillanatot varázsolnak. Mondjuk egy szerda este 7 órát. És ebben a hétköznapi pillanatban látjuk elgondolkodni a nénit. Talán az elmúlt néhány átélt évtized van ebbe a pillanatba sűrítve gyönyörűen megtámogatva és felerősítve a háttérben lévő vitrinbe zárt tárgyi emlékekkel. Nagymamámat juttatja eszembe. Ilyennek láttam őt, a történetei végét követő egy perces csendekben.
Jó ezt nézegetni...
praefect válasza:
Én sem érzek benne semmi bombasztikusat, ráadásul nagy csalás, mint sok más fotó is, tudniillik semmi szomorúság nem lengte körül a szobát, sőt.
Az van amit írsz. Szerda este 7 óra.
Örülök a véleményednek nagyon.
praefect válasza:
:)
Nem régő, ha elírod... akarom mondani: Nem égő, a elírod.
praefect válasza:
Szómiszó hanyagoltam a fotózást, mint Attilát az illegális mozgalom, de örülök, ha örülsz. :)
Szia! Szerintem nagyon jó ez a kép, mert mesél, mert megszólít, mert mutatsz a környezetéből is az idős hölgynek. Érdekes, hogy a perifériára helyezés, a felső perspektívából fotózás, és a lefelé nézés ellenére mennyi tartás, és elegancia van a néniben.
Technikailag is nagyon tetszik, szép, és részletes a hölgy, nincsenek túlzások .. egy korrekt fotó.
Ahogy írtam is a perifériára szerkesztés nálam semmiképpen sem hiba, van mondanivaló ebben és értelme, célja is, de a szekrény mögött én vágtam volna a bal oldalból. Az egész világos függönyt úgy ahogy van már lehagytam volna. Feleslegesnek érzem, és olyan képelemnek ami magára vonja a figyelmet. Ha mindenképpen az oldalarányokat szeretnéd meghagyni (de itt most nem kellene talán), akkor felülről lehetne még csippenteni.
Szóval nagyon jó ez a kép. Ja.. ezt már írtam :)
Zoran
praefect válasza:
Fogalmam sincs, hogy mennyi ebben a hanyagság, illetve a szándék, hogy ahogy lesz úgy lesz módon fényképezzek, de átgondolandó, amit írsz Zorán, köszönöm szépen.
A nagymamámnak meg tolmácsolom a véleményedet, szerintem örömében holnap elengedett kézzel fog boltba biciklizni.
a döntött kameraállást valószínűleg a lámpa indokolta, lehet, másképp kellett volna kiküszöbölni, amivel elkerülhető lett volna a vonalak "billegése". a kapcsoló picit megtöri a kép "romantikáját"...
nem vagyok kategória-mániás, de a portré jellegzetes vonásai inkább igazak a képre.
ezek persze apróságok.
szép kép
praefect válasza:
Igazad van, javítom.
A kapcsolón is gondolkozom majd (nem mintha annyit akarnék gyurmázgatni ezen a képen), de a billegés -- beleértve a függönyt vagy bármi mást -- számomra innen van a tűréshatáromon. Nagyon sötét éjszakákon, amikor senki nem figyel, és amikor a párnába fúrom az arcomat a takaró alatt, még tetszik is. :)
De tényleg.
Köszönöm Balázs.
Egy kicsit elgondolkodó szomorkás pillanat.Nagy kár hogy a szerkesztés nem jó, egy szűkebb vágással könnyen kijavítható, a baloldali részt a székig és fentről kéne vágni, csak a lényeg lenne így a képen és mindjárt jobb lenne.Üdv!
praefect válasza:
Kizárt.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.