Tudom, nem mai kép, ma már biztosan máshogy készítenéd...
A vízcseppek teljesen helyén vannak, és ami nem tetszik nekem azt csak azért írom le, mert tudom, hogy Te is azt szereted, ha valaki megmondja, hogy neki mi nem tetszik a képen. Legalábbis én ebből tanulok.
Amivel nem vagyok kibékülve az a víz felülete. Először azt hittem, hogy azzal próbálsz játszani, hogy vízben és tejben is megállja a helyét. Gondolom azt akartad érzékeltetni, hogy ott bizony víz van, de a víz nekem jóval átlátszóbb... Olyan, mintha PS-sel ki lenne jelölve, és rá lenne húzva egy 80%-osan átlátszó szürke réteg.
És most kellene valami megoldást mondani? Kicsit dinamikusabb lenne, ha a víz mozogna, tehát, ha beleejtenéd a vízbe, akkor látszódna a milliónyi fénytörésen, hogy itt vízről van szó, és nem kellene a nagykiterjedésű fényformáló tükörképét látni (gondolom amiatt lett ilyen szép szürke).
De még mindig nem értem, hogy én hogyan osztom itt az észt, mikor a képeim meg sem közelítik azt a minőséget, amit Te tudsz...
Ezért is inkább pont nélkül. A kreditre meg ha jól tudom, szükséged van ;)
Az értékelő 2 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. július 30. 17:44 - érzékenység: ISO 100
- fókusztávolság: 210 mm
- forrás: dia
- objektív: Nikkor 5,6/210 műszaki
- rekeszérték: 45
- zársebesség: 1/125
- Készítés ideje : 1996-02-18
Kodak E100S dia 1996-ból. Bodza, köszi a feltöltési lehetőséget.
Osztya válasza:
Köszönöm az értékelést. Ha a vízfelület sima, akkor a fényformálók reflexei fátyolossá tudják tenni, mint pl. itt és nem tűnik átlátszónak, asztal mozgatásával, hajszárítóval elérhető fodrozódás ami előnyére válna a képnek. Csak írd a gondolatidat, hasznos, hogy tudom más mit gondol a fotóimról.
Kedves Osztya!
A kevesebb pontot akkor nem azért adtam mert logó szerepel rajta, de ezt írtam is. Utólag olvasva nem voltam egyértelmű, de épp ezért jogosan ki is vonták a pontomat. Szóval veled az igazság. Akkor és ott úgy éreztem, hogy a technikai tökéletességen túl nem fogott meg semmi a tartalommal kapcsolatban. Ezentúl elmondanám, hogy átnézve a munkásságodat soha nem leszek azon a szinten, amin Te. Zseniális, profi fotós vagy rettenet nagy kreativitációval. Vegyes itt a felhasználók tábora. Én vagyok a zöld fülü mazsola tábor tagja aki azért jött mert ráébredt, hogy valóban csak kattintgatott eddig. A felismerés talán értékelhető, hisz nagyon sokan nem jutnak el eddig sem. Az, hogy profi fotósokkal vagyunk egy felületen, sajnos csak a zöld fülüeknek hasznos, hiszen nagyon sokat tanulunk Tőletek. "Ti" nagyok pedig áldozatul estek időnként annak, hogy technikailag és művészileg fejletlen kezdők véleményezhetnek. Ezért itt és most tisztelet minden jó szakembernek köztük Neked is. Eleinte faramucinak tartottam ezt, de akkor rájöttem, hogy a zöld fülüek kitől tanulnának? egymástól? Na ne:-) Látom én, hogy más kezdő társam is jár így persze csak a magam nevében beszélhetek. Naponta látom másként a dolgokat. Így jártam a Te fotóddal is. Azt hiszem ezt hívják tanulásnak, fejlődésnek. Hát ez egy ilyen oldal. Nekünk néha rosszul esik a kettes pont, "Nektek" pedig a tapasztalatlan vélemény. Ma már próbálom megérteni a másikat és az ő szemével látni, no meg fürkészni az értékelendő fotó üzenetét.
Sajnálom, ha kellemetlen pillanatot szereztem Neked. Sajnos amíg nem érek el egy szintet talán még fogok így járni. Az egyetlen, amit felhozhatok, hogy nem szándékos vagy rossz indulatú vélemények ezek. A tudatlanságot bevállalom, előző kettő nagyon messze áll tőlem.
Kívánok további sok sikert Neked! Remélem néha bekukkantasz hozzám mert nagy szükségem lenne a szakértői véleményedre. Boldogan tanulnék Tőled!
Hajni
Osztya válasza:
Kedves Hajni!
még véletlenül se gondold, hogy megbántódtam volna, csak bátran kommentelj, mindenkinek van miből tanulnia sértődés nélkül.
Szia!!
Nagyon szívesen volt Osztya! :)
Szokásosan remek minőség, tökéletes élesség, szerkesztés, képkivágás, stb.
Először furcsálltam a szürke hátteret, de kicsit jobban megnézve rájöttem, hogy víz... :)
Nem semmi 1996-ban ilyen minőségű képet csinálni!
üdv.bodza
Osztya válasza:
Köszönöm szépen.
nagyon jó termékfotó, olyan magazinbeli reklám szaga van a jó értelemben. Kifejezetten tetszik a ff megoldás. és az hogy tűéles minden. nagyon jó ötlet.
Osztya válasza:
Köszönöm szépen.
Szia!
Nekem ez a fotó technikailag nagyon ott van. Éles fókusz, jó ff tónus, szépek a vízcseppek. A szerkesztés is különleges. A téma már...amikor én tettem fel márkajelzéssel témát, ízekre szedtek. Én nem teszem ezt.
További sok sikert!
Osztya válasza:
Köszönöm szépen. Azért az kicsit furcsállom, hogy mert neked nem jött be a logó fotózása, ezért tőlem vonsz pontot. :D
Nagyon profi fotó egy szappan sarkáról. Gyönyörűek a tónusok, szépen világítva, kiexponálva. A film majdnem nagyobb volt mint a téma, látva a géptípust. A mondanivalóját viszont nem értem. Azért gratu. További szépeket.
Osztya válasza:
Köszönöm szépen. Halkan jegyezném meg, nem szappan, hanem egy bőr táska sarka.
Osztya válasza:
Nem kell, van ott 128 is, mert más méretezésűek a műszaki optikák.
Szia!
Olyan dolog téged elsimeréssel méltatni itt, mint amatőr Rock fesztiválon az est vendégeként meghívott sztárvendéget dicsérni. :)
Talán ennek köszönhető, hogy kevesebb értékelést kapsz esetenként, pedig kiváló képet látunk.
Fura helyzet ez. Sokat talán azt gondolják: ááá inkább nem írok, még azt gondolják be akarok vágódni. Lesz aki irígységből nem ír, és lesz persze aki pedig elmegy a kép mellet, mert nem érdekli.
Én már többször visszanéztem ide, pedig alapvetően engem a tárgyfotózás nem mozgat meg annyira. A fotózásban szinte járatlan emberként azt kell mondanom, hogy a kép készítésének több paramétere is semmit mondó számomra, így nem tudom ezek alapján méltatni a képet.
Persze látom a készítés időpontját, azt is, hogy diáról készült és azt is, hogy így is nagyon jó minőség.
Akárhányszor meglátom, mindig az jut eszembe:
"Klasszikus igazi reklámfotó, szinte látom a magazint magam előtt"
Túl a szép éles képen, mély kontrasztokon, nekem ez a gondolat az ami a képet definiálja, hisz ez a célja.
A reklám célt tökéletesen megvalósítja.
Ezért ötös nekem.
üdv:freeze
Osztya válasza:
Köszönöm a kommentedet, azt gondolom, remekül összefoglaltad az oldalon irányomban várható reakciókat, már nem lepődöm meg semmin ezen gondolatok tudatában.
Szia!
Aki Horseman gépet használ, az valószínűleg nem szorul tanácsra, legalábbis magamból kiindulva, nem tudom, mi lenne az amit én meg tudnék a képeddel kapcsolatban fogalmazni, és esetleg Te is hasznosnak találod.
Valószínűsítem, hogy a képeden minden tudatos, így inkább próbálok belőle én tanulni, semmint erőlködve hibát keresni benne.
Ha megengeded, inkább kérdeznék: mi az a folyadék amibe elmerül ez a bőrből készült márkás tárgy? Gondolom nem ugyanaz, mint amivel a tárgy teteje is be van szórva cseppekkel. Miért kellett a két különböző folyadék?
Ha válaszolsz, és ezzel engeded, hogy tanuljak a képedből, azt előre is köszönöm!
A képeden tetszik a cseppek által rajzolt textúra, és szerintem nem rossz a ferdén elhelyezkedő felirat.
Viszont nem tetszik a ff konverzió, de nem érzem magam azon a szintem, hogy a képen bármit is megkritizáljak. Illetve nem tudom, hogy a kép milyen célra készült. Azon túlmenően persze, hogy reklám. Azt akarta esetleg bemutatni, milyen tartós ez a termék? Vagy, hogy mennyire vízálló?
Ha válaszolsz egy dilettáns együgyű kérdéseire, azt nagyon megköszönöm ;-).
Üdv!
Osztya válasza:
Köszönöm a kommentedet. A kép a Daniel Ray táska készítő cég felkérésére készült, kimondottan promóciós reklám céljából, kicsit meghökkentő fotókat vártak. Amibe elmerítettem az viz, szürkés tónusait a környezet reflexióinak köszönheti.
Látom, még mindig nosztalgikus hangulatban vagy, öregszel? :DDD
Én meg beütöttem a gugliba a kardánt...de csak a -tengelyig jutottam :DD Ennyit a megjegyzés rovatról...
A kép jó, tetszik a bőrtok anyagának hiteles rajzolata, a vízcseppek, a fények, az élesség, az ötlet, hogy folyadékba mártottad, de egy kérdésem van: miért tűnik úgy, hogy nem tiszta vízbe, hanem inkább tejbe? Mert dia? Egyébként tetszik, ötletes a tárgy ilyetén bemutatása, és nem írom mellé, hogy "csak, ahogy megszokott Tőled", mert azt nem kedveled. :))
Szép estét Tamás, Ildikó
Osztya válasza:
Öregszem hát, :DDDD de ki nem?
Azért érzed fátyolosnak a vizet, mert a környezet reflexiói hatással vannak a vízfelület fénytörésére, ha nem így volna nem érezné a néző, hogy folyadékba lett merítve a táska. Köszönöm 4pontos Ildikó. :P
Szia!
Imádom az ilyen tárgyfotókat, ahol a terméken levő márkajelzés, felirat van lefotózva. Az összeszaladó vízcseppek remekül bemutatják a táska vízhatlanságát. Egyszerű de beszédes reklámfotó!
Üdv:
Misi
Osztya válasza:
Köszönöm szépen az értékelést.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.