BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,86
KATEGÓRIA: portré
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2010. június 26. 09:59
  • érzékenység: 100
  • fókusztávolság: 50mm
  • objektív: EF50mm
  • rekeszérték: 2.2
  • zársebesség: 1/200
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Budapest, Városliget
  • Készítés ideje : 2010-06-24
Lia szeme világa

Kíváncsian várom a véleményeket - de ne a címről, abban én sem tudok virítani :) Köszönet a gyönyörű modellnek! 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2010. június 29. | 10:55 | tiger1977

hát, nekem ez nagyon szűkös, koncentrált...csak így röviden... :)

KreeZonas válasza:
Köszönöm Tiger!

adott pontszám: 4
2010. június 28. | 18:59 | Zoran_2

Szia!
Nagyon szépen emelted ki a modelled szemét. Szeretem én is nagyon a szűk élességi tartományt. Kreatívnak tartom az így készült portrékat, és ez erre a felvételre is igaz.
Viszont nem tudom jó választás volt-e az álló formátum?! Mert így a jobb fele nagyon szűk lett.
A háttér zöld részeinek intenzitását (ha már nem lehetett ezen a helyszínen változtatni) enyhítettem volna.
Üdv. Zoran

KreeZonas válasza:
Köszönöm Zorán! A fekvő formátum eszembe se jutott, pedig sok fejtörést megoldhatott volna a vágásnál. Köszönöm, ezt mindenképp kipróbálom, ahogy a zöld intenzitást is.
Üdv!

2010. június 28. | 10:36 | Sly78

nem rád értettem, de azóta beszállt mindentudó barátunk, úgyhogy innentől én ki is lépek a vitából.

üdv

KreeZonas válasza:
Én se vettem magamra, de ennek kapcsán önkritikát gyakoroltam :)

2010. június 27. | 18:21 | ken_da_hayadra

most meg idekevered a "gyújtótávolság-ekvivalenciát", amiről én nem is beszéltem...
(tarzan mondani "tárgytávolság", de civilizáció nem érteni...)

tanácsaid megkérdőjelezhetetlen hasznosságát illető magabiztosságod és morális okfejtésed arra késztet, hogy megragadjam liánom és átlendüljek egy másik fára: "aaaaaaaa iaiaaa iaiaaaaaaaaaaa"

KreeZonas válasza:
Azért köszi Tarzan, hogy ide is belendültél :) A különbségeket szem előtt tartom, amikre felhívtad a figyelmemet!
Jó Jane-mentést! :)

adott pontszám: 3,9
2010. június 27. | 16:41 | hcsabi

Kétségtelenül nagyon szép szemei vannak a hölgynek, melyet érthető módon, tág rekeszválasztással próbáltál meg minél erőteljesebben kiemelni!
Azonban mindezt a kissé szerencsétlen szerkesztés(és vágás) miatt mégsem sikerült igazán tökéletesen megvalósítani!
A távolabbi szem ebben a formában sokkal inkább tűnik homályosnak, semmint mosottnak, és ez bizony nem túl előnyös...
A modelled nyilvánvalóan szép profillal lett megáldva, ezért nyugodtan fordíthattál volna rajta egy keveset, éppen csak annyit, hogy az orr mögötti arc és szemrészlet már ne látszódjék.
A felső és jobb oldali vágás tetszik, mivel a zöld és a kék háttér jól kiegészíti a szem színét, (bár egy kicsit el is húzza a tekintetet...)
Bal oldalt és alul azonban mindenképpen sok!
Alul vagy közvetlenül a száj alatt, de sokkal inkább a száj fölött kellene (majd) vágni!
A lehetőség adott, élj vele!
Csabi


KreeZonas válasza:
Homályos és mosott között nem igazán értem a különbséget. Ezt egy kicsit ki tudnád fejteni?
Hát kintebb nem akartam fordíttatni az arcát, mert úgy már nagyon a szeme sarkából nézett volna. Bár most egy új képhez adtál jó ötletet! :) A száj fölötti vágás mindenképp új ötlet, ki fogom próbálni!
Köszönöm az értékes tanácsokat! Remélem kaphatok még tőled!
Üdv! Szép fényeket!

2010. június 27. | 13:47 | loriatya

persze h lehet, akar halszemmel is jo portret csinalni. de az a kivetel, amikor egy cel keri az eszkozt. es tudataban van mindenki azzal, h az 50 mm egy canon 400D-n megfelel a 80 mm-es gyutavnak.

annak ellenere azt mondom, h aki kezdo a portrezasban, hasznaljon 100mm-korulit. amikor otthonosan mozog a temaban, akkor tenyleg barmit hasznalhat.
es ezen a kepen, az 50mm torzit. ott a kep, meg lehet nezni.

persze lehet bekepzelt modon leidiotazni azt aki segiteni probal, ahelyett h segito modon valami hasznosat irjunk inkabb a fotosnak, de en ilyenbe nem szallok bele :)

udv, egy "kezdő-fotós-kisokos"- vagy nagyokos.

a fotosnak annyit tudok mondani, h keszits kepeket, kiserletezz, aztan egy ido utan kialakul egy latasmod. es mielott valaki felreertene, en meg mindig a kiserletezo stadiumban vagyok, nem nevezem ki magam arrogans onjelolt fenykepesz mesternek, de amiben tudok probalok segiteni.
persze ne vedd a szavamat szabalynak, mert mint mashol is, az alap a sok szakirodalom, es rengeteg iranyado kep tanulmanyozasa, mert ahhoz h fel tudd rugni a szabalyokat, kell tudni h mit miert rugunk fel.

egy tulelesi szabaly ezen a weboldalon: fogadd el a hasznos tanacsokat, es a semitmondo, magamutogato "en vagyok a sztar aki mindenkit lenezek" -hozzaszolasokat le sem erdemes reagalni, mert altalaban vita lesz belole. meg en is tanulom ezt, mert vermerseklettol fuggoen lehet nehezebb :">

jo fenyeket, es szep kepeket!

KreeZonas válasza:
Annyira nem vagyok újfiú itt, hogy újdonság legyen az efféle affér :) De köszönöm az erre vonatkozó tanácsokat is, és persze a fotózásit is. Igen, ezt teszem, gyakorolok, gyakorolok. Nomeg körbenézek egy 100mm-es obiért. Én fix-párti vagyok, igénylem a nagy fényerőt. Kíváncsi vagyok, mennyire érződik majd a különbség.

2010. június 27. | 11:12 | ken_da_hayadra

lehet keverni a szezont a fazonnal... nem nagyon izgat...
lehet keverni a portrét az arcképpel, nopláne az igazolványképpel...
portrét mindenféle gyújtótávolságú objektívvel lehet készíteni, akár úgy is, hogy kihasználjuk az objektív torzítását, akár úgy, hogy tisztában vagyunk a tárgytávolság kontra gyújtótávolság, torzulásra gyakorolt hatásával.

és akik úgy érzik, túl mernek lépni a "kezdő-fotós-kisokos" szinten, azoknak ajánlom meglesésre Martin Schoeller "Close Up" sorozatát...(ha még nem látták..)
jó szórakozást!

KreeZonas válasza:
Hát itt jobb híján portréba tettem, de lehet az egyéb helyénvalóbb volna. Szerinted ez a kép minek minősül úgy általában (az itteni kategóriákon túl)?

2010. június 27. | 08:04 | Sly78

"Tipikus 50mm-el készült torz képet láthatunk" javaslom a nem full-frame gépek CMOS méreteinek utánaolvasni.

jobb ha hozzászoksz az ilyen stílushoz, mert páran ezt megendhetik maguknak... és még csak nem is értik, hogy miért esik rosszul....

KreeZonas válasza:
Igen, az más kérdés, hogy gyakorlatilag hány mm-en is lett lőve a kép. De bevallom rám fér, hogy ennek a számításnak utána olvassak.

adott pontszám: 3,5
2010. június 27. | 05:37 | harminchat

Szia! Egy dologban biztos egyetértünk, gyönyörű a modell! A fotó viszont kevésbé tetszik. Nagyon szép a szem, a színe valami varázslatos és az is érdekes, ahogy az arc másik fele elmosódik, kis becsilanásokkal...kár, hogy közben az orr is beleesik ebbe a lágyított zónába. Az, hogy szinte hozzáér a képszélhez szintén furcsa, de az igazi gondot a bal oldal nagyon direktnek ható vágásával érzem. Ott teljesen élesek a részletek. Afféle csapjunk bele a dolgok közepébe érzetet kelt. Sajnos az arccsont domborodása is kissé tolakvóan adja ki magát.
A kínos az, hogy nem is nagyon tudnék tanácsot adni, hogy lehetne ezt másként, egy fent szűkebb vágás sem megoldás... azt gondolom nem volt szerencsés választás ez a nézőpont, ez a közelség.
További jó fotózást!

KreeZonas válasza:
Köszönöm Harminchat! Tudod mi a kínos? Lehet eredetiben, vágás nélkül simán jó kép lett volna. A másik képemmel is épp így voltam, lehet ennél is. Köszönöm szépen! Szép fényeket!

2010. június 27. | 01:33 | loriatya

koszonom a valaszt!
en is sokat tanultam belole.
szep fenyeket!

@ken_da_hayadra:
lehet h igazad van, ha elmagyarazod bovebben, megkoszonnem.
en szemely szerint ha lehet, mindig a 100mm-es macro obit hasznalom, vagy amikor lusta vagyok, akkor a kitobit (tudom, h szar, de a lustasag nagy ur)

KreeZonas válasza:
Na, ezt én is még kérdezni akartam, hogy akkor milyen az ideális objektív portréhoz. Ezek szerint be kell szereznem makró obit. Nem baj, úgyis érdekel az a téma is :) Köszi!

2010. június 26. | 19:01 | ken_da_hayadra

"- 50 mm-es obival portret a legritkabb esetben keszitunk, es nem ebbol a szogbol."

és más tudományok sok más kép alatt... másoktól...

=

VAKVEZETVILÁGTALANT.HU

áj sokszor hihihi disz szájt.............

KreeZonas válasza:
Ezt nemigazán értem, de szerintem jobb is :)

2010. június 26. | 18:41 | loriatya

a modell nem tunik csunyanak, ha mar mindenki ezzel jon.
de egy kepet nem a modell kellene elvigyen.
ez a portre nagyon gyenge. lehet megharagszol, nem az a celom, de nincs mit szepiteni rajta.
1 pontot nyugodtan szamolj az atlagabol a modellre, mert itt, mivel amator oldal, mindenki szubjektiv, es csak egy nostenyt lat, amire nem lehet rossz pontot adni.
akarmannyire is megsertodtel, hapcicanak 100% igaza van.
azzal nem fogsz fejlodni ha valaki jon es elajul a modelledtol, hanem attol fejlodsz (persze ha az a celod, es nem az h je vegre egy jo csaj megallt nekem h fotozzam es ezt mindenkinek megmutatom), hogy elmondjak a hibakat, es utana keszitesz egy masik kepet ugy h figyelembe veszed az olhangzottakat.

meg nem is pontozta, nem tudom mitol mergelodtel igy fel.

szoval (ha erdekel, nem muszaj betartani)
- 50 mm-es obival portret a legritkabb esetben keszitunk, es nem ebbol a szogbol.
- a vagas nem tul jo, alul ugy vagtad, h az az erzese a nezonek, h a modellednek oriasi allcsontja van, es nagyon koveriti.
- jobboldalt majdnem belevagtal az orraba, es amugyis, az orr vagy legyen az arcon belul, vagy legyen profil, ez igy valahogy semmilyen.
- a tavolabbi szem belemaszik az orrnyeregbe, megint nem esztetikus.

nos, lehet sertodni, en igyekeztem kifejteni, mit talalok javitandonak, bar a tapasztalat azt mutatja h ahol tul nagy onerzet van, ott fejlodes nem lesz.

amugy kar emliteni h csak elohivas van rajta, mert semmi kulonleges nincs a kepen amitol az ember azt hinne hogy hude tul van manipulalva.
es amugyis, rawban az "elohivas" sora ugy tonkre lehet tenni egy kepet, h csak na.

remelem en ertettem felre, es tenyleg nem vagy az a tulsertodos muveszfajta, aki ide csak azert tolt fel h az egojat nevelgesse.

jo fenyeket!

KreeZonas válasza:
Haajj, engem sem kerül el a fotozz-lelkizés, ahogy már annyi képnél láthattam... Na nézzük:
Nem dicséretért jöttem ide, hanem azért, hogy tanulhassak. Nem számít, hanyas az átlagom, mivel úgyse tudok vele mit kezdeni, max azok, akiknél véleményezek. Nem vagyok túl önérzetes, nincs karikás ostorom... ja az nem az :) Szóval az építő kritikára szükségem is van. Ha ilyet kaptam, azt mindig érdemben is megválaszoltam, és fel is használtam további képekhez. hapicicára nem orroltam meg, csak mivel tipikus megmondó-ember módjára adta elő mondandóját, így lerövidítettem vele a csevejt. Adnék a véleményére, mert látom portréban otthon van, de körülbelül ennyit ért, amit mondott: "Ez így rossz, menj és tanuld meg". Igen, 100%-osan igaza van, hogy olvashatnék még a portézásról (akárcsak az endoplazmatikus retikulumokról is). Attól még hogy van tudása, ez így használhatatlan. Ezzel szemben Te értelmesen meg tudtad írni, hogy mi a baj a képpel, amivel a legkevésbé sincsen problémám, sőt! Ezért jöttem, szóval egyáltalán nem sértődtem meg. Például kivehettem a hozzászólásodból, hogy 50mm-en nem lövünk portrét. Ez hapitól nemigazán jött át, csak hogy "tipikus". Na, röviden: nem értékelem az arroganciát, nem arra van szükségem.
És most a képről :)
Köszönöm, igen, az alsó vágás rossz, bajban is voltam vele. Más nézőpontból is meg fogom próbálni az ilyen jellegű képeket ezentúl (ezt már írtam is itt hapi előtt). Jobb oldalt sajnos gyári a vágás. Az orrnyeregről is most tudtam meg, hogy az ilyen kilógás hátrányos. (Ha olvastam volna könyveket, oh, én mihaszna...)
Az előhívást azért említettem, mert sokan fújnak a photoshoppal való rajzolásra, de akkor leveszem, majd magyarázkodok kommenteknél :)
Szóval kedves LoriAtya! Remélem továbbra is olvashatok képeimnél tőled ilyen jellegű építő kritikákat, és némi bizalmat remélek afelől, hogy nem skatulyázol be egy önérzetes, egónevelgető, túlsértődős művészfajtának, aki csak villogni jár ide. Ilyet biztos csak akkor állítanál rólam, ha néhány képkommentemet elolvasod. Remélem nem értettél félre és nem vagy az az előítéletes művészfajta :)
Szép fényeket!

2010. június 26. | 18:00 | hapicica

????????????
Mondj egy kötözködést a kommentemben. Amit írtam, tartom, remélem átgondolod. Részemről semmi harag.

2010. június 26. | 15:38 | suncike

Nem adnád kölcsön a modellt? :))

KreeZonas válasza:
Háhááá, állj be a sorba! :)

adott pontszám: 3,9
2010. június 26. | 15:22 | suncike

Szia.
Gyönyörű szemű a modell. A vágás nekem személy szerint nem tetszik. Vagy egy jóval szűkebb vágással csak a szép szemét bemutatni. Mert jelen esetben obbra és alulra még kéne mindenképpen tér. Ami még zavaró a szerkesztői jobbon lévő szembe belógó orrnyereg.
Úgy érzem ennél a modellnél jobb lett volna szűkebb rekeszt választani. Hogy a szeplők kicsit nagyobb hangsúlyt kaphassanak. Szívesen látnék még róla képet.

Üdv Süncike

KreeZonas válasza:
Úgy látom nagy sztár lett a modellem :) Elkerülhetetlen, hogy további képeket tegyek fel róla. Na jó, amúgy is tervezem :)
Jobbra sajnos nincs már hely az eredeti képen, lent pedig, hát így sikerült vágni - nem jól, már tudom.
Az orrnyereg takarására azzal tudok védekezni, hogy a kicsi mélységélesség amúgy is a másik szemére koncentrálja a figyelmet, így a kitakart nem kap akkora szerepet.
Tág rekeszt majd másik képen ;)
Köszi a véleményedet!

2010. június 26. | 15:18 | tiger1977

remélem láthatunk szembenézőset is :-) igencsak kiváncsi lennék rá...fotóra és modellre egyaránt...

KreeZonas válasza:
Számíthatsz rá ;)
Én pedig kíváncsi lennék a véleményedre erről a képről!

adott pontszám: 4
2010. június 26. | 13:31 | Börnard

nagyon tetszik a szeme, és ahogy ezt kiemeled! viszont szerintem túl sok "bőr" van a kép alsó bal sarkában... egy kicsit más szögbő lehet jobb lett volna! jó, hogy a szemen van a hangsúly, csak túl "sok" a "háttér". van egy "tiszta" feelingje a képnek:)

KreeZonas válasza:
Hát igen, sok a látható bőrfelület... Az alján bajban voltam a vágással. Abban van valami, hogy lentebbről előnyösebb lett volna. Legközelebbi portrézásnál szem előtt tartom, köszönöm szépen!
Üdv!

2010. június 26. | 13:29 | hapicica

Tipikus 50mm-el készült torz képet láthatunk, ahol nagyon zavaróak-persze a torzuláson kívül-a távolabbi arcélnél látható csillanások, nem beszélve az orr túllógása az arcélből.

Javaslom a portréfotónak utánaolvasni. Üdv! Szép fényeket!


Kettes lenne.

KreeZonas válasza:
Egy tipikus tenyérbemászó stílusú kommentet olvashatunk. Gondolom építő kritikának szántad.
Nem tartok igényt továbbiakra, köszönöm. Üdv! Szép fényeket!

adott pontszám: 4
2010. június 26. | 12:21 | sandmanbp

Szia! Valóban gyönyörű a modell és egy jó képet készítettél. A tekintet ezekkel a szemekkel... A vágás is jó, egy dolog viszont nekem nem jön be. Ez pedig a szűk DOF. Lehet, hogy ez tudatos, nekem mégsem tetszik, valahogy zavar. Talán azért, mert többet akarok látni ebből a csodás arcból.

Üdv,S.

KreeZonas válasza:
Igényedet ki fogom elégíteni további képekkel :) Igen, a DOF tudatos, a címet is "rákoncentráltam" a szemére, ahogy az egész képet. Örülök, hogy tetszik, és köszönöm a véleményedet!

adott pontszám: 4,5
2010. június 26. | 11:56 | gabormarcali001

Üdv!

Nekem bejön a fotó, szerintem megfelelő mennyiségű fény esett a modell arcára és a kis mélységélesség is nagyon illik hozzá! Jó, hogy a szemen van az élesség, a szempillák szép élesek, amilyennek kel lennie. Sajnos a kép jobb oldala elrontja a látványt, s itt főleg a jobb alsó részre gondolok. Kellett volna keresni egy világos hátteret, ami jobban illik a bőr színéhez, az a zöld szerintem eléggé elüt, a tekintetem folyamatosan oda vándorol. Amúgy tetszik!

Gábor.

KreeZonas válasza:
Hmmm, mondasz valamit a háttérrel. Az égbolt kékje megfelelőbb lenne, lehet.
Örülök, hogy a mélységélesség tetszik. Bár szerintem hitvita ezen agyalni, ez ízlés kérdése, hogy kinek jön be. Nekünk úgy tűnik igen! :)
Köszönöm a véleményedet! Szép fényeket!

2010. június 26. | 11:24 | vno

Nem gondoltam, hogy egyszer egy olyan képet fogok látni itt, akinek a szereplőjét ismerem. És ráadásul nagyon kedves ember számomra. :-)
Szépen hangsúlyoztad ki a szemeket, viszont hátránynak tartom a kis mélységélességet, és hogy ezáltal így kiesett az arc többi része a fókuszból. Remélem van több képed is, és tudsz feltölteni egy ebből a szempontból ideálisabbat is. A néző szempontjából baloldali szemből a tükröződésre figyeltem volna. A színek viszont szép intenzívek.

Üdvözöllek Benneteket!

Norbert

KreeZonas válasza:
Hát szerencsés vagy, ha ismerheted :) Tervezek még képet feltenni.
A kis mélységélesség direktben van. A szemet akartam kiemelni, ez a kép arról szól.
Köszi, hogy megnézted

adott pontszám: 3,5
2010. június 26. | 10:18 | h.rom

Nekem nem igazán tetszik - nem a modell hanem a kép. Szerintem nem volt szerencsés 50mm-en belemászni a modell arcába, s bár a jobb szeme szép éles, de a másik szeme nem látszik teljesen mert félbevágta az orrnyereg. Az orrhegy is kilóg az arc vonalából, kicsit jobbra lépve vagy az arcát elfordítva ez könnyen kiküszöbölhető lett volna, arról nem beszélve hogy akkor a bal szem is képbe kerülhetett volna teljesen. Mivel az állánál vágtad, ez optikailag olyan hatást kelt mintha lefelé aránytalanul vastag - tokás - lenne, pedig nyilván nem az. A szeplők igen-igen dekoratívak, nekem mindig is bejöttek a szeplős arcú modellek, de _szerintem_ nem igazán sikerült kihasználnod a lány arci adottságait. Az ilyen belemászós fotók csak ritkán jók, s ez sem az, olyankor csinál ilyet valaki ha nagyon tetszik neki a modellje, nagyon sokat akar mutatni belőle, aztán túlzásba esik. A kevesebb több lett volna.

KreeZonas válasza:
Köszönöm h.rom. A vágással tényleg kicsit bajban voltam, de az elhelyezést jónak találtam így, mert a kicsi mélységélesség is a bal szemét emeli ki, így a másik szeme háttérbe szorul, így _szerintem_ nem baj, ha nem látszik teljesen.
Abban lehet valami, hogy nagyon tetszik a modellem :)
Üdv!

2010. június 26. | 10:06 | bodzaszörp

Szia!!

Nagyon szűk a képkivágás minden oldalon szerintem.
így élvezhetetlen a kép.
De, majd a jobban hozzáértők megmondják... :)
Nálam így 3 lenne.

üdv.bodzaszörp

KreeZonas válasza:
Hát a szűkösségnek is meg van az oka - minden oldalról :) Ez a kép sajátja. Azért remélem egy kicsit élvezhető.
Köszönöm Bodzaszörp!