Kedves János,
bizony egyet kell értsek Ildikóval,
-hiszen ez utóbbi feltöltött képeid, céjaid előtt én is értetlenül és döbbenten állok-
mert valahogy én sem érzem szükségét ennek a fajta "önleckéztetésnek".
Te magad írod többek közt, hogy a fotós technikai tökéletességén túl a gondolatiság lényeges, ez pedig valóban nem a szó valós értelmében vett FOTÓSról szól (és nem is az átlagról, reagálásokról és értő/vagy nem értő hozzászólásokról - no meg nem is a profizmus/műkedvelőség kérdéséről) de mindenképpen az alkotót jellemzi és feltárja belső értékeit a képein át mások számára.
Miután ez egy olyan fotó-megosztó oldal, ahol nem csak profik képei szerepelnek, számolnunk kell az esetleges közöny, félreértelmezés és "kiakasztóan laikus" hozzászólások és reagálások kialakulásával is. Nagyon sokan vagyunk itt az oldalon, akik végtelen messze vannak a "fotós" megjelőléstől, ha úgy tetszik, "botcsinálta fényképészek" - az elsők között beleértve magamat is. A képeink ettől még és ezért ugyanúgy a gondolatiság közvetítő eszközei -jóllehet, kifogásolható és talán többek szerint értelmezhetetlen képi világgal-, de olyan közlési mód, ami ettől még valóságos érték és valóban kincs : Belülről fakad és/vagyis egyfajta önkifejezésünk mások számára a belső világunkról, érzelmeinkről -egy darabka a lelkünkből- ami habár belső ügy, de néha kell, hogy mások is lássanak/megérezzenek ebből valamit. Kis darabka az "alkotóból" hiszen ettől lesz SAJÁT és EGYEDI minden, amit adsz másoknak. Minden profizmus nélkül, ám folyamatos tanulással...
Bölcsebb és nemesebb leszel általa ha vállalod így is azt, amit igazán értéknek tartasz - hiszen ha kevesebben is, de vannak szép számmal itt olyanok, akiket megérint, akik igénylik a képi világod a filózófiáddal együtt.
A lelki szikráink akkor jók igazán, ha gondolatfolyamokat indítanak meg, ez fontosabb minden átlagnál, tesztfotónál és degradáló büntetésképeknél - hiszen egyáltalán nem szolgáltál rá erre az "önaláértékelésre"...
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. május 16. 16:33 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Debrecen
R.János válasza:
Köszönöm, kedves Álomfejtő!
Hidd el nincs velem semmi baj,(a látszat ellenére:)) de inkább "úgy jelképesen" mondanám el a történteket.
Egyszer, egy operettekhez szokott kritikus, műsorváltozás miatt egy operaelőadásra csöppent be. Mert elvárták tőle - végigülte, aztán másnap az újsága kulturális-rovatában leírta, hogy élete leghitványabb operettjét volt kénytelen végigszenvednie. Ebben a förmedvényben, nem volt próza, mindenki csak kornyikált, nem volt érthető a cselekmény, mert az énekesek szövegét nem lehetett érteni, elmaradtak a poénok, és...borzalom: a várt happyend helyett gyilkolásztak. Az olvasó-közönség ízlés-formáló szerepét így szépen betöltve, a kritikus elégedetten dölt hátra a karosszékében, és a "mostjólmegasszondtamneki" érzés boldog tudatában várta a fejleményeket. Az opera szerzője először dühöngött, majd miután aludt rá egyet, igyekezett a humorosabb oldaláról felfogni az egészet, vagyis helyén kezelni a kérdést.
De mivel meg is kellene élni valamiből, arra gondolt, hogy az operett-kedvelőknek ezentúl többet nem ír operát, hanem operettet. És, hogy ne unatkozzon, elhatározta, hogy operáinak keres egy olyan helyet, ahol művét operaként ítélik majd meg, vagy, ahol legalább különbséget képesek tenni a műfajok között.
--------------------
Nem ez az első, és nem is az utolsó ilyen eset. De tény, hogy nem szabad komolyra venni, mert nem érdemes. Meg kell tanulni a helyén kezelni a dolgokat.
Köszönöm szépen!
Üdv.János
Ebben a képben csak szerkesztési hibát találok. Godolom ez valami parkoló része. A jobb szélén lévő sávot, amiről nemtom, hohy egy perem vagy járda, egyszerűen le kéne hagyni.
A mondanivalót szerintem úgy jobban kifejezné.
Azt nemtom mért utálod ennyire a betont. Gyakran járok az Operaházba. Minden igényes kivitel mellett néha az az érzésem, hogy most fog leszakadni alattam a padló. Ez a büffére nem vonatkozik:-))
R.János válasza:
Köszönöm Galba! Nem utálom, csak ami hozzá tapad...
Üdv.János
"Természetesen tudom, kinek a képe alá írok..." - jegyeztem meg valamelyik nap egy KÉPED alatt...
Most is kezdhettem volna így, de a klaviatúra billentyűi kissé sutábban mozognak most az ujjaim alatt :(
Írok, de mivel igazán rossz pontot soha senkinek nem adok, most is csak a véleményemet osztom meg Veled, mert azt gondolom, még egy virtuális barátság is megérdemli az őszinteséget...remélem, nem fogsz megharagudni rám miatta!
János, ez a kép méltetlan Hozzád! A színek, a formák, az igazi kompozíció hiánya...biztos vannak, akiknek a Te igazi stílusod nem tetszik, ezt tiszteletben kell tartani, de akik érdeklődnek a munkáid iránt, akik meg akarják a gondolataidat érteni, azok viszont szívesen tanulnak Tőled, nem csak technikai dolgokat, hanem a fotózás művészetét is...és ilyenek is vannak az oldalon, nem kevesen...
Sok tekintetben egyet kell értsek az előttem leírt véleményekkel, nem hiszem, hogy egy ilyen "hibákkal" küzdő képpel azt érted el, hogy a jó minőség és a rossz közti különbségre, az igazi érték és az értéktelenség téves megítélésére világítottál rá. Én magamból indulok ki: tanulok, nap, mint nap nézem az oldalon, mitől leszek jobb fotós. Ma már ott tartok, hogy - általában - meg tudom állapítani egy képről, mi a hibája. A képed alá írt vélemények is azt tükrözik, ezek a fotósok is haladnak egy úton, már látják, mi a rossz...de ahhoz még sokszor kevés vagyok, hogy egy hibátlan kép minden részletén felismerjem, és indokolni tudjam, miért jó, miért tökéletes. És ez nem a Te hibád, de ezért ne okold azokat sem, akik a képeidet nézegetik. És esetleg pl. a fenti okoból is nem írnak kritikát. A rosszhoz sokkal egyszerűbb. Vannak profi fotósok az oldalon, hibátlan képekkel, úgy őszintén János, mit tud írni kritikaként egy "tanuló"? Jó a kompozíció, tökéletesen éles, jó a szerkesztés? Honnan is tudná a világítást, a derítést, az utómunkát stb. értékelni egy olyan fotós, aki csak rövid ideje foglalkozik a fényépezéssel.
Egy szuszra írtam a fentieket, lehet, hogy időközben az értelmetlenség határát is túlléptem, de megint az érzelmeim vezéreltek, az irántad érzett elfogultságom miatt...János, ezzel a képpel nem érted el, amit szerettél volna, úgy érzem, nem bizonyítottál semmit, kérlek, ne haragudj meg rám az őszinte szavakért, de ha kérhetlek, nekem ne kreditet küldj, hanem egy igazi Radovicsos képet. "Helyreigazításul". :))
Baráti üdvözlettel! Ildikó
R.János válasza:
Kedves vagy Ildikó, mint mindig!
Valószínűleg igazad van, nem értem el vele semmit. Arra azonban mégiscsak jó volt, hogy tisztábban lássak. Nekem soha sem volt bajom a kezdőkkel, sem a látogatottság, sem a pontozás miatt. De amikor valaki többszáz fotóval a hátamögött az absztraktot "csendéletként" :) magyarázza, és egy "portré" :) kívánalmainak hiányát kéri számon, és teszi ezt úgy, hogy súlya van az oldalon, akkor már nincs értelme számomra ennek az egész erőlködésnek. Ezt tanultam meg. Ezután döntöttem úgy, (nem éppen nyugodt lelkülettel),hogy feltöltök egy pár hitványságot. Ezzel sikerült bebizonyítanom magamnak, hogy az átlagom ezek után még annyira sem érdekel, mint eddig. Amikor aztán még azt is megkaptam, hogy jobban szeretek filózni, mint fotózni, és, hogy engem nem is érdekel, hogy az emberek mit mondanak a fotóimról, ezért a kritika velem szemben okafogyottá válik, akkor feltettem magamnak a kérdést, hogy érdemes-e folytatni, ha ennyire nem értjük meg egymást? Az én szempontomból nem. Szerettem volna gondolkodásra, elmélkedésre bírni az embereket. Ennek eszközeként érdekel a fotózás. Nem vagyok fotós, és nem is leszek soha. Ez nem az én asztalom. Számomra soha sem volt a fotózás cél, csak eszköz. Két út áll előttünk: a technikai tökély, és a gondolatiság. Ideális, ha ez a kettő együtt jár, de ehhez többek között idő kell... A technikai tökéletesség következménye a fotós csodálata. A másik út a legkevésbé szól a fotósról. De van egy bizonyos tűrési határ, amit nem szabad átlépni: amikor az ember azt érzi, hogy a "kincseit megtapodják, és még ellene is fordulnak", akkor jó, ha tisztázza, hogy hívő és nem hülye.
Köszönöm kedvességedet!
Üdv.János
R.János válasza:
Kedves Woodoo69!
Amit írtál, tökéletesen igaz volt, és nem rosszindulatból tetted, hanem javító szándékkal. Ez többet ér, mint egy kredit.
Üdv.János
mert egy jó ideje nem pontozom, rossz pontot meg pláne nem adok...
én írtam elsőnek (legalábbis azt gondoltam, mivel később jelentek meg az alattam levő értékelések)
nem hiszem, hogy tanácsokat kéne osztogatnom bárkinek, miként fotózzon....
te értékesnek gondolod ezt képet, én meg nem
bár miután megírtam az véleményem, utána láttam, hogy a tiéd... jobban szeretsz filózni, mint fotózni... azt hiszem, téged nem is nagyon érdekel, ki mit gondol a képedről... sokkal inkább az érdekel, miről elmélkednek a képed kapcsán...
...és hidd el, ennek fényében, tökéletesen okafogyottnak érzem írásom...
üdv
R.János válasza:
Sajnálom, ha megbántottalak volna...nem volt szándékom. Igazad van, talán jobban szeretek filózni, mint fotózni. De ezt a képet én is nagyon gyengének tartom, és annak is tartottam. És nem haragudtam meg senkire sem, aki pontozta. Sőt, akinek lehetett kreditet is adtam, hiszen mindenki tisztán látta a hibákat, és hasznos tanácsokat is adtak. Annyit szerettem volna magamnak(!) bebizonyítani, hogy mennyire fogékonyak lettünk a rosszra, és mennyire kevésbé a jóra. Azt hiszem, hogy az oldalnak ez az előnye is, de lehet, hogy a hátránya is. Erre a nyomorúságra rövid idő alatt 7 értékelés érkezett. Van olyan fotó, amely máshol díjazott volt, itt talán egy értékelést, ha kapott.
Arra kérlek, hogy ne haragudj rám, mert nem néztem le az írásodat, sőt, megtisztelésnek veszem, hogy miután a kép hibáira rámutattál, mégsem pontoztad. Ettől függetlenül: ami a pontozást illeti, komolyan mondom, hogy nem érdekel.
Tisztelettel János
Szia,
Mivel rakattintottam ezert nem rossz! :D (altalaban vagy a nagyon gaz kepekre vagy az erdekesekre kattintok ;) )
Tehat erdekes a keped. Viszont nekem kicsit halottak a szinek. Talan levagtam volna a kep jobb oldalarol a beton szegelyt... Talan meg kisebb szogben is fenykepeztem volna (ha a terdem engedi ;) )
Ezektol eltekintve gratulalok!
Tovabbi jo fotozast!
Udv
R.János válasza:
Köszönöm szépen, de ezt egy kicsit túlpontoztad. Hidd el nekem, ez tényleg egy rossz kép.Amit írtál róla kritikailag az mind igaz.
Mégegyszer köszönöm!
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Kedves János,
köszönöm a kreditet.
De nem értem, miért kaptam?
De, van valami, amit még jobban nem értek. Megneztem a galériádat és meglepődtem. Telis tele fantasztikus képekkel. Néhol már úgy éreztem a művészi szint is bőven jelen van a munkáidban.
És itt jön, amit nem értek. Miért készitetted ezt a betonos képet, és miért raktad fel, vállalva az átlagod rombolását?
Annak ellenére, hogy nem értem, tudatosságot felfedezek abban, hogy felraktad. Csak a miértjét nem.
Mindenesetre köszönöm a kreditet. Remélem hamarosan fel tudom hasznalni.
Üdv
Komisz
R.János válasza:
Kedves Komisz!
Nagyon köszönöm, hogy ezt megkérdezted. Igazából ezért töltöttem fel. Mert így lehetőséget kapok arra, hogy felhívjam a figyelmet egy olyan jelenségre, amit jó lenne megváltoztatni. Erre a förmedvényre rövid idő alatt 7 értékelést kaptam, mert hitványsága nyilvánvaló volt. Az oldalról értékes alkotások kerülnek le minimális számú értékeléssel, gyakran anélkül. Ha csak a hibák felismerésére építünk, előbb -utóbb zsákutcába jutunk, mert fogjuk tudni, hogy mit nem szabad, de, hogy mit szabad azt nem. Márpedig a fejlődés, a fantázia szárnyalása lenne a lényeg. Kétfajta művészet létezik: az egyik művészi színtre fejleszti a technikát, (ezek a megbecsültebb képek), a másik a mondanivalóra helyezi a hangsúlyt, és ennek veti alá a technikát. Ebben az esetben a technika nem lehet sablonos, mert eszköz. Én ezutóbbit vállaltam fel, minden ódiumával együtt, de úgy érzem, hogy jobb lesz, ha eleve nem pontozhatóra teszem fel az ilyen típusú képeket. Az átlagom egyáltalán nem érdekel, mert nem mérvadó. Csak arra fogok ügyelni, hogy ne essek ki még egy kis ideig.
Köszönöm nagyon szépen!
Üfv.János
Szia!
Nem is olyan rossz ötlet, amit mondani szeretnél ezzel a képpel,de sajna a prezentáció és a kivitelezés nem sikeredett igazán.
Talán egy kicsit izgalmasabb szemszögböl kellett volna fényképezni, nagyobb hangsúlyt adni a pipacsnak. A fények sem voltak igazán veled és utómunkában lehetne a kontraszton és a telítettségen egy kicsit állítani, mert elég tompa így ahogy van.
Remélem nem bántottalak meg, nem állt szándékomban! :)
Üdv és szép fényeket!
R.János válasza:
Köszönöm szépen, tökéletesen igazad van!
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Szia.
A mondanivalót értem. De nem igazán sikerült ezt úgy bemutatni hogy izgalmas és hangsúlyos legyen a mondani való. Szerkesztetlennek érzem, egy katt és kész. Még csak élesnek se látom. Szerintem egy közelebbi részletet kéne kiragadni és azt fényekkel izgalmasan bemutatni, nagyobb hangsúlyt helyezve a pipacsra. Utómunkára kéne még nagyobb hangsúlyt fektetni. Kontraszt, telítettség, mert itt laposak a színek is. Szép fényeket. Üdv
R.János válasza:
köszönöm szépen, tökéletesen igazad van.
Üdv.János
Szia!
Érdekes, jó meglátásnak gondolom, viszont a kivitelezés nagyon átgondolandó.
Ez a szög minden szempontból rosszat tett a mondanivalónak. Először is a beton széle kifelé fut, ami nagyon elviszi a tekintetet. Másrészt viszont én sokkal közelebb mentem volna a földhöz. Annyira vízszinteshez közel tartottam volna a gépet, amennyire csak a környezet engedi, hogy ne lógjon be semmi a háttérbe, hanem a járólapok adják meg a háttér viszonylag homogén kétharmadát, a jobb harmadot pedig a járda. Sztem így egy sokkal érdekesebb képet lehetett volna kihozni belőle.
Üdv
R.János válasza:
köszönöm szépen, tökéletesen igazad van!
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
bántóan gyenge fotó, közhelyes és erőltetett "mondanivalóval"
ezt a fajta térkövet az ember azért (fejlesztette ki és) alkalmazza, hogy engedje a növényeket a beton közt kinőni, de nem azért, mert az ember barátja a természetnek, hanem azért, mert az embernek ez így tetszik...
a képen - mindenféle kreativitást nélkülözve - felvázolt esetben, pedig szó sincs arról, hogy a természetnek utat kellett volna törnie, és le kellett volna "győznie" a betont....
gyenge, gyenge, gyenge....... -1-es
vagyis.... bocsánat, lehet, hogy nem az
inkább akkor úgy mondanám, hogy "nekem nem tetszik"
R.János válasza:
Miért nem pontoztad? Tényleg osztogatom a krediteket.
Üdv.János
Szia,
Az elkepzeles tetszik, a kompozicio kevesbe, (ugy kell keresni a fo targyat a kepen, a szinek szerintem borzasztoak, talan rosszak voltak a fenyviszonyok?
A melyseget se tudom hova rakni... vagy az egesz kepre kiterjesztettem volna vagy annyira beszukitem hogy szinte csak a pipacs vonala legyen eles...
Remelem epito a kritikam :)
Tovabbi jo fenyeket
Udv
R.János válasza:
Köszönöm szépen, tökéletesen igazad van!
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Ez a kép nagyon gyengére sikerült. Kicsit olyan érzésem van, mintha csak ugy elkattant volna, miközben sétáltál az udvarban.
Nem izgalmas, és szűrke. Fentről fotóztál, mint amilyennek mindenki látja ha lenéz. Értem, hogy szeretted volna a piros virágot megmutatni, ahogyan feltört a beton között, de a nézőpontnak köszönhetően ezt nem sikerült izgalmasan feltüntetni. Ilyenkor nagy segitségre tud lenni, ha pl lehasalsz és egy különleges szögből próbálod megmutatni ugyanezt. Ha már ragaszkodtál ehez.
A mélységéleséggel is eljátszhatsz, úgy kiemelve a növényt unalmas környezetéből.
Számtalan módja van egy jobb fotó elkészítésének.
Sikeresebb munkákat kivánok!
Komisz
R.János válasza:
köszönöm szépen, tökéletesen igazad van!
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Nekem ez a fotó sajnos nem jön, be, egyedül a cím mond valamit, sokat is, magáért beszél, a beton valóban úgy tűnik legyőzött, de a fotó nem győzött meg. Semmi extra, sőt uncsi, egy szimplán elkattintott fotó, nincs mögötte elképzelés, munka.
Ne haragudj, de még dolgoznod kell rajta, annyi téma van, hajrá.
R.János válasza:
köszönöm szépen, tökéletesen igazad van.
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.