BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,16
KATEGÓRIA: egyéb
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2010. május 16. 16:33
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Debrecen
legyőzött beton

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2010. május 17. | 12:04 | Álomfejtő

Kedves János,
bizony egyet kell értsek Ildikóval,
-hiszen ez utóbbi feltöltött képeid, céjaid előtt én is értetlenül és döbbenten állok-
mert valahogy én sem érzem szükségét ennek a fajta "önleckéztetésnek".
Te magad írod többek közt, hogy a fotós technikai tökéletességén túl a gondolatiság lényeges, ez pedig valóban nem a szó valós értelmében vett FOTÓSról szól (és nem is az átlagról, reagálásokról és értő/vagy nem értő hozzászólásokról - no meg nem is a profizmus/műkedvelőség kérdéséről) de mindenképpen az alkotót jellemzi és feltárja belső értékeit a képein át mások számára.

Miután ez egy olyan fotó-megosztó oldal, ahol nem csak profik képei szerepelnek, számolnunk kell az esetleges közöny, félreértelmezés és "kiakasztóan laikus" hozzászólások és reagálások kialakulásával is. Nagyon sokan vagyunk itt az oldalon, akik végtelen messze vannak a "fotós" megjelőléstől, ha úgy tetszik, "botcsinálta fényképészek" - az elsők között beleértve magamat is. A képeink ettől még és ezért ugyanúgy a gondolatiság közvetítő eszközei -jóllehet, kifogásolható és talán többek szerint értelmezhetetlen képi világgal-, de olyan közlési mód, ami ettől még valóságos érték és valóban kincs : Belülről fakad és/vagyis egyfajta önkifejezésünk mások számára a belső világunkról, érzelmeinkről -egy darabka a lelkünkből- ami habár belső ügy, de néha kell, hogy mások is lássanak/megérezzenek ebből valamit. Kis darabka az "alkotóból" hiszen ettől lesz SAJÁT és EGYEDI minden, amit adsz másoknak. Minden profizmus nélkül, ám folyamatos tanulással...
Bölcsebb és nemesebb leszel általa ha vállalod így is azt, amit igazán értéknek tartasz - hiszen ha kevesebben is, de vannak szép számmal itt olyanok, akiket megérint, akik igénylik a képi világod a filózófiáddal együtt.
A lelki szikráink akkor jók igazán, ha gondolatfolyamokat indítanak meg, ez fontosabb minden átlagnál, tesztfotónál és degradáló büntetésképeknél - hiszen egyáltalán nem szolgáltál rá erre az "önaláértékelésre"...

R.János válasza:
Köszönöm, kedves Álomfejtő!
Hidd el nincs velem semmi baj,(a látszat ellenére:)) de inkább "úgy jelképesen" mondanám el a történteket.
Egyszer, egy operettekhez szokott kritikus, műsorváltozás miatt egy operaelőadásra csöppent be. Mert elvárták tőle - végigülte, aztán másnap az újsága kulturális-rovatában leírta, hogy élete leghitványabb operettjét volt kénytelen végigszenvednie. Ebben a förmedvényben, nem volt próza, mindenki csak kornyikált, nem volt érthető a cselekmény, mert az énekesek szövegét nem lehetett érteni, elmaradtak a poénok, és...borzalom: a várt happyend helyett gyilkolásztak. Az olvasó-közönség ízlés-formáló szerepét így szépen betöltve, a kritikus elégedetten dölt hátra a karosszékében, és a "mostjólmegasszondtamneki" érzés boldog tudatában várta a fejleményeket. Az opera szerzője először dühöngött, majd miután aludt rá egyet, igyekezett a humorosabb oldaláról felfogni az egészet, vagyis helyén kezelni a kérdést.
De mivel meg is kellene élni valamiből, arra gondolt, hogy az operett-kedvelőknek ezentúl többet nem ír operát, hanem operettet. És, hogy ne unatkozzon, elhatározta, hogy operáinak keres egy olyan helyet, ahol művét operaként ítélik majd meg, vagy, ahol legalább különbséget képesek tenni a műfajok között.
--------------------
Nem ez az első, és nem is az utolsó ilyen eset. De tény, hogy nem szabad komolyra venni, mert nem érdemes. Meg kell tanulni a helyén kezelni a dolgokat.
Köszönöm szépen!
Üdv.János

adott pontszám: 4,5
2010. május 17. | 11:54 | Galba

Ebben a képben csak szerkesztési hibát találok. Godolom ez valami parkoló része. A jobb szélén lévő sávot, amiről nemtom, hohy egy perem vagy járda, egyszerűen le kéne hagyni.
A mondanivalót szerintem úgy jobban kifejezné.
Azt nemtom mért utálod ennyire a betont. Gyakran járok az Operaházba. Minden igényes kivitel mellett néha az az érzésem, hogy most fog leszakadni alattam a padló. Ez a büffére nem vonatkozik:-))

R.János válasza:
Köszönöm Galba! Nem utálom, csak ami hozzá tapad...
Üdv.János

2010. május 16. | 22:52 | pilipár

"Természetesen tudom, kinek a képe alá írok..." - jegyeztem meg valamelyik nap egy KÉPED alatt...
Most is kezdhettem volna így, de a klaviatúra billentyűi kissé sutábban mozognak most az ujjaim alatt :(
Írok, de mivel igazán rossz pontot soha senkinek nem adok, most is csak a véleményemet osztom meg Veled, mert azt gondolom, még egy virtuális barátság is megérdemli az őszinteséget...remélem, nem fogsz megharagudni rám miatta!
János, ez a kép méltetlan Hozzád! A színek, a formák, az igazi kompozíció hiánya...biztos vannak, akiknek a Te igazi stílusod nem tetszik, ezt tiszteletben kell tartani, de akik érdeklődnek a munkáid iránt, akik meg akarják a gondolataidat érteni, azok viszont szívesen tanulnak Tőled, nem csak technikai dolgokat, hanem a fotózás művészetét is...és ilyenek is vannak az oldalon, nem kevesen...
Sok tekintetben egyet kell értsek az előttem leírt véleményekkel, nem hiszem, hogy egy ilyen "hibákkal" küzdő képpel azt érted el, hogy a jó minőség és a rossz közti különbségre, az igazi érték és az értéktelenség téves megítélésére világítottál rá. Én magamból indulok ki: tanulok, nap, mint nap nézem az oldalon, mitől leszek jobb fotós. Ma már ott tartok, hogy - általában - meg tudom állapítani egy képről, mi a hibája. A képed alá írt vélemények is azt tükrözik, ezek a fotósok is haladnak egy úton, már látják, mi a rossz...de ahhoz még sokszor kevés vagyok, hogy egy hibátlan kép minden részletén felismerjem, és indokolni tudjam, miért jó, miért tökéletes. És ez nem a Te hibád, de ezért ne okold azokat sem, akik a képeidet nézegetik. És esetleg pl. a fenti okoból is nem írnak kritikát. A rosszhoz sokkal egyszerűbb. Vannak profi fotósok az oldalon, hibátlan képekkel, úgy őszintén János, mit tud írni kritikaként egy "tanuló"? Jó a kompozíció, tökéletesen éles, jó a szerkesztés? Honnan is tudná a világítást, a derítést, az utómunkát stb. értékelni egy olyan fotós, aki csak rövid ideje foglalkozik a fényépezéssel.
Egy szuszra írtam a fentieket, lehet, hogy időközben az értelmetlenség határát is túlléptem, de megint az érzelmeim vezéreltek, az irántad érzett elfogultságom miatt...János, ezzel a képpel nem érted el, amit szerettél volna, úgy érzem, nem bizonyítottál semmit, kérlek, ne haragudj meg rám az őszinte szavakért, de ha kérhetlek, nekem ne kreditet küldj, hanem egy igazi Radovicsos képet. "Helyreigazításul". :))
Baráti üdvözlettel! Ildikó

R.János válasza:
Kedves vagy Ildikó, mint mindig!
Valószínűleg igazad van, nem értem el vele semmit. Arra azonban mégiscsak jó volt, hogy tisztábban lássak. Nekem soha sem volt bajom a kezdőkkel, sem a látogatottság, sem a pontozás miatt. De amikor valaki többszáz fotóval a hátamögött az absztraktot "csendéletként" :) magyarázza, és egy "portré" :) kívánalmainak hiányát kéri számon, és teszi ezt úgy, hogy súlya van az oldalon, akkor már nincs értelme számomra ennek az egész erőlködésnek. Ezt tanultam meg. Ezután döntöttem úgy, (nem éppen nyugodt lelkülettel),hogy feltöltök egy pár hitványságot. Ezzel sikerült bebizonyítanom magamnak, hogy az átlagom ezek után még annyira sem érdekel, mint eddig. Amikor aztán még azt is megkaptam, hogy jobban szeretek filózni, mint fotózni, és, hogy engem nem is érdekel, hogy az emberek mit mondanak a fotóimról, ezért a kritika velem szemben okafogyottá válik, akkor feltettem magamnak a kérdést, hogy érdemes-e folytatni, ha ennyire nem értjük meg egymást? Az én szempontomból nem. Szerettem volna gondolkodásra, elmélkedésre bírni az embereket. Ennek eszközeként érdekel a fotózás. Nem vagyok fotós, és nem is leszek soha. Ez nem az én asztalom. Számomra soha sem volt a fotózás cél, csak eszköz. Két út áll előttünk: a technikai tökély, és a gondolatiság. Ideális, ha ez a kettő együtt jár, de ehhez többek között idő kell... A technikai tökéletesség következménye a fotós csodálata. A másik út a legkevésbé szól a fotósról. De van egy bizonyos tűrési határ, amit nem szabad átlépni: amikor az ember azt érzi, hogy a "kincseit megtapodják, és még ellene is fordulnak", akkor jó, ha tisztázza, hogy hívő és nem hülye.
Köszönöm kedvességedet!
Üdv.János

2010. május 16. | 22:40 | woodoo69

Nem igazán számítottam rá, hogy még jutalmazod is a kritikámat, de köszönöm szépen, szép fényeket.

R.János válasza:
Kedves Woodoo69!
Amit írtál, tökéletesen igaz volt, és nem rosszindulatból tetted, hanem javító szándékkal. Ez többet ér, mint egy kredit.
Üdv.János

2010. május 16. | 21:17 | ken_da_hayadra

mert egy jó ideje nem pontozom, rossz pontot meg pláne nem adok...
én írtam elsőnek (legalábbis azt gondoltam, mivel később jelentek meg az alattam levő értékelések)

nem hiszem, hogy tanácsokat kéne osztogatnom bárkinek, miként fotózzon....

te értékesnek gondolod ezt képet, én meg nem

bár miután megírtam az véleményem, utána láttam, hogy a tiéd... jobban szeretsz filózni, mint fotózni... azt hiszem, téged nem is nagyon érdekel, ki mit gondol a képedről... sokkal inkább az érdekel, miről elmélkednek a képed kapcsán...
...és hidd el, ennek fényében, tökéletesen okafogyottnak érzem írásom...

üdv

R.János válasza:
Sajnálom, ha megbántottalak volna...nem volt szándékom. Igazad van, talán jobban szeretek filózni, mint fotózni. De ezt a képet én is nagyon gyengének tartom, és annak is tartottam. És nem haragudtam meg senkire sem, aki pontozta. Sőt, akinek lehetett kreditet is adtam, hiszen mindenki tisztán látta a hibákat, és hasznos tanácsokat is adtak. Annyit szerettem volna magamnak(!) bebizonyítani, hogy mennyire fogékonyak lettünk a rosszra, és mennyire kevésbé a jóra. Azt hiszem, hogy az oldalnak ez az előnye is, de lehet, hogy a hátránya is. Erre a nyomorúságra rövid idő alatt 7 értékelés érkezett. Van olyan fotó, amely máshol díjazott volt, itt talán egy értékelést, ha kapott.
Arra kérlek, hogy ne haragudj rám, mert nem néztem le az írásodat, sőt, megtisztelésnek veszem, hogy miután a kép hibáira rámutattál, mégsem pontoztad. Ettől függetlenül: ami a pontozást illeti, komolyan mondom, hogy nem érdekel.
Tisztelettel János

adott pontszám: 3
2010. május 16. | 21:01 | Z0mbi

Szia,
Mivel rakattintottam ezert nem rossz! :D (altalaban vagy a nagyon gaz kepekre vagy az erdekesekre kattintok ;) )
Tehat erdekes a keped. Viszont nekem kicsit halottak a szinek. Talan levagtam volna a kep jobb oldalarol a beton szegelyt... Talan meg kisebb szogben is fenykepeztem volna (ha a terdem engedi ;) )
Ezektol eltekintve gratulalok!
Tovabbi jo fotozast!
Udv

R.János válasza:
Köszönöm szépen, de ezt egy kicsit túlpontoztad. Hidd el nekem, ez tényleg egy rossz kép.Amit írtál róla kritikailag az mind igaz.
Mégegyszer köszönöm!
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

2010. május 16. | 20:58 | Komisz

Kedves János,
köszönöm a kreditet.
De nem értem, miért kaptam?
De, van valami, amit még jobban nem értek. Megneztem a galériádat és meglepődtem. Telis tele fantasztikus képekkel. Néhol már úgy éreztem a művészi szint is bőven jelen van a munkáidban.
És itt jön, amit nem értek. Miért készitetted ezt a betonos képet, és miért raktad fel, vállalva az átlagod rombolását?
Annak ellenére, hogy nem értem, tudatosságot felfedezek abban, hogy felraktad. Csak a miértjét nem.
Mindenesetre köszönöm a kreditet. Remélem hamarosan fel tudom hasznalni.
Üdv
Komisz

R.János válasza:
Kedves Komisz!
Nagyon köszönöm, hogy ezt megkérdezted. Igazából ezért töltöttem fel. Mert így lehetőséget kapok arra, hogy felhívjam a figyelmet egy olyan jelenségre, amit jó lenne megváltoztatni. Erre a förmedvényre rövid idő alatt 7 értékelést kaptam, mert hitványsága nyilvánvaló volt. Az oldalról értékes alkotások kerülnek le minimális számú értékeléssel, gyakran anélkül. Ha csak a hibák felismerésére építünk, előbb -utóbb zsákutcába jutunk, mert fogjuk tudni, hogy mit nem szabad, de, hogy mit szabad azt nem. Márpedig a fejlődés, a fantázia szárnyalása lenne a lényeg. Kétfajta művészet létezik: az egyik művészi színtre fejleszti a technikát, (ezek a megbecsültebb képek), a másik a mondanivalóra helyezi a hangsúlyt, és ennek veti alá a technikát. Ebben az esetben a technika nem lehet sablonos, mert eszköz. Én ezutóbbit vállaltam fel, minden ódiumával együtt, de úgy érzem, hogy jobb lesz, ha eleve nem pontozhatóra teszem fel az ilyen típusú képeket. Az átlagom egyáltalán nem érdekel, mert nem mérvadó. Csak arra fogok ügyelni, hogy ne essek ki még egy kis ideig.
Köszönöm nagyon szépen!
Üfv.János

adott pontszám: 2,3
2010. május 16. | 19:12 | Mausi76

Szia!
Nem is olyan rossz ötlet, amit mondani szeretnél ezzel a képpel,de sajna a prezentáció és a kivitelezés nem sikeredett igazán.
Talán egy kicsit izgalmasabb szemszögböl kellett volna fényképezni, nagyobb hangsúlyt adni a pipacsnak. A fények sem voltak igazán veled és utómunkában lehetne a kontraszton és a telítettségen egy kicsit állítani, mert elég tompa így ahogy van.
Remélem nem bántottalak meg, nem állt szándékomban! :)
Üdv és szép fényeket!

R.János válasza:
Köszönöm szépen, tökéletesen igazad van!
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 2
2010. május 16. | 17:49 | suncike

Szia.
A mondanivalót értem. De nem igazán sikerült ezt úgy bemutatni hogy izgalmas és hangsúlyos legyen a mondani való. Szerkesztetlennek érzem, egy katt és kész. Még csak élesnek se látom. Szerintem egy közelebbi részletet kéne kiragadni és azt fényekkel izgalmasan bemutatni, nagyobb hangsúlyt helyezve a pipacsra. Utómunkára kéne még nagyobb hangsúlyt fektetni. Kontraszt, telítettség, mert itt laposak a színek is. Szép fényeket. Üdv

R.János válasza:
köszönöm szépen, tökéletesen igazad van.
Üdv.János

adott pontszám: 3
2010. május 16. | 17:46 | Slevin

Szia!
Érdekes, jó meglátásnak gondolom, viszont a kivitelezés nagyon átgondolandó.
Ez a szög minden szempontból rosszat tett a mondanivalónak. Először is a beton széle kifelé fut, ami nagyon elviszi a tekintetet. Másrészt viszont én sokkal közelebb mentem volna a földhöz. Annyira vízszinteshez közel tartottam volna a gépet, amennyire csak a környezet engedi, hogy ne lógjon be semmi a háttérbe, hanem a járólapok adják meg a háttér viszonylag homogén kétharmadát, a jobb harmadot pedig a járda. Sztem így egy sokkal érdekesebb képet lehetett volna kihozni belőle.
Üdv

R.János válasza:
köszönöm szépen, tökéletesen igazad van!
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

2010. május 16. | 17:35 | ken_da_hayadra

bántóan gyenge fotó, közhelyes és erőltetett "mondanivalóval"

ezt a fajta térkövet az ember azért (fejlesztette ki és) alkalmazza, hogy engedje a növényeket a beton közt kinőni, de nem azért, mert az ember barátja a természetnek, hanem azért, mert az embernek ez így tetszik...
a képen - mindenféle kreativitást nélkülözve - felvázolt esetben, pedig szó sincs arról, hogy a természetnek utat kellett volna törnie, és le kellett volna "győznie" a betont....

gyenge, gyenge, gyenge....... -1-es

vagyis.... bocsánat, lehet, hogy nem az

inkább akkor úgy mondanám, hogy "nekem nem tetszik"

R.János válasza:
Miért nem pontoztad? Tényleg osztogatom a krediteket.
Üdv.János

adott pontszám: 2,8
2010. május 16. | 17:24 | det_1

Szia,
Az elkepzeles tetszik, a kompozicio kevesbe, (ugy kell keresni a fo targyat a kepen, a szinek szerintem borzasztoak, talan rosszak voltak a fenyviszonyok?
A melyseget se tudom hova rakni... vagy az egesz kepre kiterjesztettem volna vagy annyira beszukitem hogy szinte csak a pipacs vonala legyen eles...
Remelem epito a kritikam :)
Tovabbi jo fenyeket
Udv

R.János válasza:
Köszönöm szépen, tökéletesen igazad van!
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 1,5
2010. május 16. | 17:19 | Komisz

Ez a kép nagyon gyengére sikerült. Kicsit olyan érzésem van, mintha csak ugy elkattant volna, miközben sétáltál az udvarban.
Nem izgalmas, és szűrke. Fentről fotóztál, mint amilyennek mindenki látja ha lenéz. Értem, hogy szeretted volna a piros virágot megmutatni, ahogyan feltört a beton között, de a nézőpontnak köszönhetően ezt nem sikerült izgalmasan feltüntetni. Ilyenkor nagy segitségre tud lenni, ha pl lehasalsz és egy különleges szögből próbálod megmutatni ugyanezt. Ha már ragaszkodtál ehez.
A mélységéleséggel is eljátszhatsz, úgy kiemelve a növényt unalmas környezetéből.
Számtalan módja van egy jobb fotó elkészítésének.
Sikeresebb munkákat kivánok!
Komisz

R.János válasza:
köszönöm szépen, tökéletesen igazad van!
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 3
2010. május 16. | 17:09 | woodoo69

Nekem ez a fotó sajnos nem jön, be, egyedül a cím mond valamit, sokat is, magáért beszél, a beton valóban úgy tűnik legyőzött, de a fotó nem győzött meg. Semmi extra, sőt uncsi, egy szimplán elkattintott fotó, nincs mögötte elképzelés, munka.
Ne haragudj, de még dolgoznod kell rajta, annyi téma van, hajrá.

R.János válasza:
köszönöm szépen, tökéletesen igazad van.
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.