BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,66
KATEGÓRIA: portré
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2010. május 5. 06:52
  • érzékenység: 100
  • fókusztávolság: 50mmX1,5
  • objektív: 50mm 1,4F
  • rekeszérték: F1,4
  • zársebesség: 1/125
Női portré

Smink és retus nélkül, csak vágás és FF konv. volt. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2010. június 9. | 14:37 | Dante Darker

Na igen, látod ez már annyira egyedi, és az a kis szeplő mennyire kell az arc j.oldalán, a kis gödröcske a száj vonalában - ettöl Ő - Ő.)
Ennél a képnél az élesség nem az igazi nálam - nem sok hiányzik, de erre figyelnék.
Erre a képre összességében 4.9-et adnék a hangulata miatt és az élességtől eltekintve a lány szépségéért, hogy átjött.
Szép fényeket!

Dani77 válasza:
KÖszönöm. Az élesség valóban hiányzik.

Egy esetben esett rosszul hogy 2-est kaptam a képemre a fotozz-on valakitől, az ennél a képnél volt, de azt is hasznosnak jelöltem. ( lásd lentebb :) )

2010. június 7. | 19:12 | hcsabi

Csodálatos portré!
(Szerintem) az ilyen őszinte érzelmek megragadása, megörökítése az igazi művészet!
Sajnálom, hogy "lecsúsztam" a pontozásról...
(5)
Nagyon tetszik!

Csabi

Dani77 válasza:
Ne sajnáld!
Köszönöm szépen, most kaptam tőled löketet, hogy még feltöltsek egy hasonlót róla ugyanígy FF-ben.
Van aki szerint amúgy ez 2-est ér, majd nézd meg.

2010. június 2. | 10:23 | Nagy Mihály

írtam a modiknak, remélem hamarosan kivonják..na haragudj a kellemetlenségért.. :/ 4,7-et akartam adni, nem tudom mi történhetett... :S az előnézetnél még nem volt semmi gond. :S
Azért azt megírod, hogy mi az életlenség oka, jól láttam-e amit láttam? :D

Dani77 válasza:
Kössz, hogy intézkedtél :).
Én azt hittem, hogy ez lágy , nem életlen. ( olvasd el Elefánt kommentjét, talán ő percízebben fogalmaz mint én )
Ha életlen akkor az én hibám, mert elvileg 1,4-gyel is van egy éles zóna, a szemnél lehetne így is éles.

2010. június 2. | 10:17 | Nagy Mihály

na ez meg hogy sikerült.....????!!
elnézésedet kérem... 4,7-et akartam adni erre a rendszer benyomott egy 1-est és 4x elküldte..... :P
Azonnal írok a modiknak, hogy vonják ki...

Bocsi tényleg..:P

Dani77 válasza:
Látom, biztosan véletlen volt. Írj az adminisztrátornak, és kiveszi ezeket :)

2010. június 2. | 10:16 | Nagy Mihály

Ez is szép nagyon :)
De az arc sajnos túl lágy/életlen..inkább lágy szerintem, és ez az 1,4-es rekeszérték miatt lehetséges.. 1,8-on már biztos penge lett volna (az a 0,4 fényértéknyi különbség más tekintetben nem is lenne érzékelhető), de nem akarok okoskodni csak leírtam az én meglátásom.. :)
És bár írod, hogy nincs retus, de az arcon szerintem kicsit sok a fény...ezért utólag visszacsempészhettél volna még némi részletet :)
Minden más tekintetben egy remek fotó, az ff konverzt nagyon eltaláltad, a merengős tekintet is bejön és a szerkesztés is rendben van, bár egy négyzetes vágást itt is megnéznék. :)

Csak így tovább :)

üdv,
Misi

Dani77 válasza:
Valóban lágy, próbáálgattam az obi határait. Amúgy pentax-nál az 1,7 a következő lépés, nem 1,8.
Az arcon utcai fény van, lehet hogy sok. Nincs valóban sem rutus, sem smink.
A négyzetes vágás jó ötlet, majd kipróbálom.
Kössz az értékelést, remélem kivonatod a pontot :)

2010. június 2. | 10:15 | Nagy Mihály

Ez is szép nagyon :)
De az arc sajnos túl lágy/életlen..inkább lágy szerintem, és ez az 1,4-es rekeszérték miatt lehetséges.. 1,8-on már biztos penge lett volna (az a 0,4 fényértéknyi különbség más tekintetben nem is lenne érzékelhető), de nem akarok okoskodni csak leírtam az én meglátásom.. :)
És bár írod, hogy nincs retus, de az arcon szerintem kicsit sok a fény...ezért utólag visszacsempészhettél volna még némi részletet :)
Minden más tekintetben egy remek fotó, az ff konverzt nagyon eltaláltad, a merengős tekintet is bejön és a szerkesztés is rendben van, bár egy négyzetes vágást itt is megnéznék. :)

Csak így tovább :)

üdv,
Misi

Dani77 válasza:
ehhez már írtam...:)

2010. június 2. | 10:15 | Nagy Mihály

Ez is szép nagyon :)
De az arc sajnos túl lágy/életlen..inkább lágy szerintem, és ez az 1,4-es rekeszérték miatt lehetséges.. 1,8-on már biztos penge lett volna (az a 0,4 fényértéknyi különbség más tekintetben nem is lenne érzékelhető), de nem akarok okoskodni csak leírtam az én meglátásom.. :)
És bár írod, hogy nincs retus, de az arcon szerintem kicsit sok a fény...ezért utólag visszacsempészhettél volna még némi részletet :)
Minden más tekintetben egy remek fotó, az ff konverzt nagyon eltaláltad, a merengős tekintet is bejön és a szerkesztés is rendben van, bár egy négyzetes vágást itt is megnéznék. :)

Csak így tovább :)

üdv,
Misi

Dani77 válasza:
Kérem akkor vonasd ki az 1-est amit adtál ok? Gondolom vmi rendszerhiba, de lenyomta a kép átlagát 3,8-ra...:)
Kössz.

2010. június 2. | 10:15 | Nagy Mihály

Ez is szép nagyon :)
De az arc sajnos túl lágy/életlen..inkább lágy szerintem, és ez az 1,4-es rekeszérték miatt lehetséges.. 1,8-on már biztos penge lett volna (az a 0,4 fényértéknyi különbség más tekintetben nem is lenne érzékelhető), de nem akarok okoskodni csak leírtam az én meglátásom.. :)
És bár írod, hogy nincs retus, de az arcon szerintem kicsit sok a fény...ezért utólag visszacsempészhettél volna még némi részletet :)
Minden más tekintetben egy remek fotó, az ff konverzt nagyon eltaláltad, a merengős tekintet is bejön és a szerkesztés is rendben van, bár egy négyzetes vágást itt is megnéznék. :)

Csak így tovább :)

üdv,
Misi

Dani77 válasza:
Az előbb megjött ponttal, assez 4,8 volt de most a pont is eltűnt :)

2010. május 28. | 09:19 | Balta

Azért, mert szerintem a legbonyolultabb gépek egyike a pentax...szerintem
Üdv

Dani77 válasza:
Komolyan? Én csak azt tudom hogy masszív, meg víz + ütésálló ilyenek...

2010. május 27. | 19:03 | Balta

Mindenképp hozzá kívánnám még tenni alantas ösztöni szinten keletkezett gondolataim eszenciáját, mely telljesen egybehangzó Fehér Elefánt megnyilvánulásával;
Blokkolnám!

:D

Dani77 válasza:
Jó ízlésed van :) A modellre gondolok :)

adott pontszám: 5
2010. május 27. | 19:00 | Balta

Ez is kiváló kép, mindig mondtam, hogy aki jól ért a pentaxhoz az rosz ember nem lehet... :)
Nem is tudok mit mondani, csak nézem és nagyon tettszik...

Üdv, Balta


Modiknak: szép, éles, jó háttér, stb...

Dani77 válasza:
Kössz a kitűntetett figyelmet.
megnéztelek most, canon-od van. Miért favorizálod a pentax-ot? MI ez a szöveg ? :)

2010. május 6. | 22:00 | fehér elefánt

Na jó, akkor részletesen, mert szeretek kisebbségben lenni, mi több sarokba szorítva és onnan osztani az észt.
Szóval nekem pont amiatt a két dolog miatt tetszik, amit mások - az őszempontjaik alapján taln joggal - hibaként említettek. 1) fény, 2) élesség és 3) az üres tekintet. Hoppá, ez három.
Számomra mindhárom dolog a C-méretű cici kategóriájába tartozik - nem árt ha van, de azért deszka jellegű nőbe is bele lehet ám szeretni.

Mert szerintem:
1 + 2): esztétikailag több lenne izgalmasabb fény-árnyék játékkal és penge élességgel. Jobb érzés lenne ránézni, de nem biztos hogy ennek a képnek szüksége van rá. Mert ennek a képnek nem az a lényege, hogy a szemnek tessen. (Vagy tetsszen? Külföldi vagyok nem beszélni yól magyart.) Hanem az hogy ha a modell arcát nézem érzések támadjanak fel, valamiféle kémia induljon meg köztem és közte (és az máris egy plusz hogy a kép nem a modell és a fotós közti kémiáról szól ami annyi de annyi amatőr képet tett már rajtuk kívül mindenki másnak érdektelenné).
3) Szóval a fény és élesség itt viszonylagos kellékek, mert a kép nem gyönyörködtetni akar, és ezzel el is értünk a lényeghez. Számomra ez a szfinx-szerű, zárt, titokzatos tekintet, ami olyan mintha a szemünkbe nézne de közben nem is, sokkal de sokkal érdekesebbé teszi a képet mintha a lány szépen, szabályszerűen belebazsalyogna a kamerába. Ez gondolatilag és érzelmileg egy nyitott kép, ezért jóval többet megmozgat a néző agyában mint egy olyan, amire csak annyit lehet reagálni hogy "hmm, szép". Engem ez az enigmatikus tekintet sokkal jobban bevon a képbe mintha egy mosollyal szembesülnék.
Nem tudom mennyire volt tudatos, de számomra ez tipikusan olyan kép amit a tartalma éltet és jó példa arra hogy a technikai szempontok (élesség sat sat) bizonyos helyzetekben igenis másodlagosak tudnak lenni.
Egyébként a konverziót sem találom rossznak, a sötét haj korrekten elválasztható a sötét háttértől és ruhától, lehet hogy még lehetne a fehér felé húzni rajta egy kicsit de nem muszáj minden képnek olyan kemény kontrasztúnak lennie mint egy szociófotónak.
Szerintem.

Dani77 válasza:
Hűha.Ezt jól kivesézted.
Köszönöm a maximális jóindulatot.
Tudod az a legérdekesebb, amikor felteszek egy képet, és nézem hogy valaki látja-e a képben azt amit én.
Engem ez a kép elbűvölt, és nem azért mintha jó fotónak tartanám.
A tekintetben láttam valamit, amit te jobban meg tudtál fogalmazni, mint ahogyan nekem menne.
Örülök neki, hogy te is láttad azt a plusszt, ami a modellnek és a pillanatban köszönhető.
Köszönöm a tartalmas hozzászólást!

2010. május 6. | 21:33 | fehér elefánt

Blokkolnám.

Dani77 válasza:
Ejnye-bejnye :)

adott pontszám: 5
2010. május 6. | 20:51 | h.zoltan

szep ff de egy kis halvany kontrasztot meg elbirt volna
az egyszerü es taradicionalis szerkesztes valahogy dob a kepen es egy + ad vissza
jo megoldas volt, hogy nem vagtad szükre, igy egesz kepkockaban többet nyujt
kicsit az elesseg lehetne több...de lehet, hogy tevedek,,
összesegeben tetszik :-))))))))))))))))))))))))
üdv
Zoltan

Dani77 válasza:
Köszönöm az értékelést.
Sajnos a kontraszttal kapcsolatban lehet, hogy minitor probláémám van, kontrasztosabb a monitorom, és ezért kontrasztosabbnak látom.
Az élesség jogos, az 1,4-es rekesz miatt van, kísérletezik az ember :)

2010. május 6. | 13:35 | harminchat

Szia! Tényleg volt egy ilyen gondolatom, hogy vakuzva van, de máshol olvastam, hogy csak deríteni szoktál, ezért ezt nem is írtam az értékelésbe.
Igen, több fény lenne jó, akár csak oldalról, felvállalva hogy nem lesz teljesen egyenletes, de a természetesség ezért kárpótol.
A kreditet szívesen és sok sikert a fotózáshoz!

Dani77 válasza:
Kössz. Te sem vagy semmi hajnali 2 óra után kreditet küldeni... csak most látom, te egy bagoly vagy :)

2010. május 6. | 02:59 | harminchat

Szia! Elálltam a pontozástól, mert nekem az ff-konverzió nem tetszik, pontosabban nem is az átalakítás, hanem hogy nincsenek fények...
Nagyon szürkének, fakónak érzem, ami a beltér eredménye és ezen nem nagyon lehetne változtatni. Fények kellenének, mint h.zoltán képein....
A modell nézésében szerintem igazad van. Nagyon érdekes pillantása van, mintha túlnézne mindenen. Talán az arckifejezése az ami miatt nem fogja meg az embereket a fotó.
Az távolságtartó, érzelemmentes.
A tág rekesz szépen elmosta a hátteret, viszont kivilágosítva a képet sok rejtett részlet tűnik elő. A függöny vonalasságából valamennyit pl. megtartottam volna.
A szerkesztése tetszik a fotónak, szerintem jó a vágás.
Remélem nem haragszol, hogy csak pont nélkül írtam és egyébként sem kell túl komolyan venni, nem értek a portrékhoz, csak a megérzéseimről beszélek...
Szép fényeket!
Küldenék egy kreditet, mert úgy érzem sok képed vár még feltöltésre :)
Üdvözlettel: Tibor
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.

Dani77 válasza:
Igen, ezt nem is gondoltam végig, hogy unalmas ez a szembe fény. Én az ablakon kívül álltam, ő az ablaknál nézett kifelé.Így yolyan egyenletesn érte az arcát a fény, mint egy szembevakuzásnál.Függöny nincs az egész lakásban, bal oldalon az egy szekrény.
Nagyon köszönom a kreditet, de ne pazarold rám, mert 9 db van :)
Én örülök a véleményeknem, miért haragudnék, hogy pont nélkül, ez is meglepett, hogy portréhoz hozzá szóltál.
Összefoglalva, akkor úgy értelmezem hogy az általad írt: "nincsenek fények" azt jelenti, hogy nincs iránya a fénynek? Tehát oldalról, fentről karakteresebben keltt volna a fény...

2010. május 5. | 20:55 | belphnaque

Én nem téged pontozlak úgy, hanem mindenkit. Azaz vagyok annyira tapintatos, hogy nem gázolok valaki lelkébe, megfogalmazom, ha valami nem ok, és igyekszem a pontokat is objektíven elhelyezni. Mondom, ez a kép a Fotózz színvonalához képest kiemelkedő, de nem hibátlan. Számos szutyok képpel nem is találkozol, mert nem veszed észre, vagy átlépsz felette, vagy csak elsüllyednek. A tiéd túlélő, mert jó. Nem fogom a képed az ideálishoz képest lehármasozni, ha jó. Nem értékelem túl szerintem, vagy csak pár tizeddel. :-)
Mindenki egyéni megoldásban pontoz, és nem hibás. A massza belőlük is áll. Ha lenne olyan, hogy hogyan KELL pontozni, és nem csak irányelvek, akkor lehetne jó meg rossz pontozás. Én így, te úgy, más amúgy.
Nincs mit. Hajráf !

Dani77 válasza:
Kössz, értem, tégy ezután is így jól csinálod.
Amúgy csak a saját szintemen kiemelkedő, nyilván nem a fotozz-on.
Mindenesetre én bevallom azért töltöttem fel, mert jobbnak hittem mint a korábbi képeimet:) pl. a tegnapi glamour képemről már a feltöltés előtt sem hittem hogy jó, de kíváncsi voltam a véleményekre és összességében reális véleményeket kaptam, erre jó a Fotozz.
Szép estét!

2010. május 5. | 15:14 | belphnaque

Általában úgy pontozom, hogy nem csak a képnek szól, hanem a személynek is. Benne van a pontszá,ban, hogy nem ötös, de ha lehúznám, azzal semmit sem érnék el, csak az elkedvetlenedést. Nézd, meg sok, 3-as körüli pontot kiosztok azért, és ez nálam azt jelenti, hogy tényleg valami el van rontva rajta. Magamról tudom, hogy egy nagyobb pontlevonás is csak szubjektív vélemény nyilvánítás, azzal a különbséggel, hogy még rossz hangulatot is lehet vele okozni az alkotónak, esetleg akár elfordítása az alkotástól. Nem célom ez. Jeleztem szavakkal, hogy a kép tökéletlen szerintem. Ne higgy nekem, ha viszont sokat ismétlődik ugyanaz a vélemény, valami lesz benne.

Én azért járok ide, hogy megosszam a képeim egy hányadát, és ha örülök valaminek, hogy lám Nekem sikerült valami, ami talán nem nagy dolog a fotós társadalomban, de én, mint xy (civil) meg tudtam egy olyan szintet valósítani, ami rám nem jellemző, az egy öröm. Ha megosztom azért teszem, hogy másokkal megosszam. A kritikákból igyekszem tanulni, de egy két pontos értékeléssel nem tudok mit kezdeni, mert olyan, mint egy olyan kritikai észrevétel, amit 1 valaki nagyon súlyosnak tart, mindenki más nem tartja annak. Semmi más értelme nincs, mint jól lehúzni a lelkesedést. A pontozás kimondatlanul is, de nem a teljes 5-ös spektrumon történik itt. Én majdnemhogy 3-5-ig értékelek csak. Akkor adok 2-est vagy 1-est (!!!) ha nagyon elcseszett képet tesznek fel, és biztos vagyok abban, hogy az olyan rossz. Mert ki vagyok én, hogy egy szubjektív témában Istent játszva értékeljem pontozva mások képeit, mikor én egy vagyok közülük, ugyanolyan kutyaütő amatőr, mint ők. Szóval nem gondolom, hogy a pontoknak olyan nagy szerepük van. Nem gondolom, hogy ez a kép rossz. Még lehet, hogy szinte tökéletes is, ahogyan te írtad, de nem szeplőtlen, és így a pontszámom helyes szerintem.
Ha azt nézed, hogy az összes feltöltött képhez képest milyen ez, akkor azt gondolom, hogy kiemelkedő. Mentes sok alap hibától. Apróságokba lehet belekötni, melyek mind szubjektívek. Akár utcai plakáton is lehetne, sokkal rosszabbakat is látni, de nem csak azok a szempontok vannak, amik a Fotózzon elhangzanak. Nekem az arc unottnak tűnik, neked nem, de ezen nem megyünk ölre. Ha ez nem hiba, akkor mi lenne még az ? Miért lenne túl magas az adott pontszámom ?
Szerintem ha a modellnek a tekintetében fókusz, érzelem, vagy érdeklődés lenne, akkor szűkre vágnám, és ötös lenne a kép. Ez az én véleményem.
További szép napot.
SZia !

Dani

Dani77 válasza:
"Általában úgy pontozom, hogy nem csak a képnek szól, hanem a személynek is." - és honnan tudod, hogy kié a kép :) jól van, csak provokállak egy kicsit, eme kép esetében már ismerhetted a modellt...
Már hiszek neked, ha jó lenne a kép, akkor már lelkesedtek volna áran, így pár óra távlatából mindíg rájövök, hogy nem is jó az adott képem. Most azt látom, ezt is túlpontoztad, komolyan nem viccből írom.
A pontozási elveiddal kapcsolatos dolgaidat értem és egyet is értek vele.
Továbbra is az egyik hibám, hogy a saját képeimet közel sem tudom objektíven megitélni, negatív és pozitív értelemben is hatalmasat szoktam csalódni...
Lehet hogy mások képeit is rosszul pontozom ezek szerint...
Köszönöm, hogy ennyi időt szenreltél ennek, meg sem érdemeltem ennyi sort.
Üdv!

2010. május 5. | 15:10 | okey

jobb híján

Dani77 válasza:
:)

2010. május 5. | 14:25 | okey

Nincs is most fent portrém. Kellene hogy legyen, hogy megértsd a felvetéseim?

Dani77 válasza:
Én sem látom mindet portrénak, de az bizts, hogy portré kategóriába töltötted fel őket:
http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=196674
http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=196440
http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=195576
http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=188064

adott pontszám: 2
2010. május 5. | 13:50 | okey

Az arckifejezés ürességét nem indokolja a portéra "tisztított" kompozíció, a környezettel való reflektálás lehetősége, mely utóbbi híján a fotó üzenete a mélységélesség megválasztásán túl különösebben semmit sem közvetít.

Dani77 válasza:
Köszönöm azépen az értékelést.
Megnéztem a portréid, hogy vajon mire gondolhatsz. Amellett, hogy rendeteg jó kép van a galériádban, a portréid között eléggé gyenge képeket találtam.
Ettől függetlenül még lehet, hogy igazad van, de ott nem találtam meg a felvetésedre a választ.
Sajnos nem értem, hogy mi hiányzik számodra, mert én egy igen tartalmas arcot látok a képen.
Tudom nehéz ezeket a dolgokat megfogalmazni,de nekem egyáltalán nem jött át, hogy mire gondolsz...
Az üres arckifejezés is lehet kifejező szerintem.

adott pontszám: 4,7
2010. május 5. | 12:35 | belphnaque

Szépen összerakott kép, csak a modelled üresen néz szerintem. Nem a te hibád, mert már többedik képen látom hasonlóan, de mégis, hiszen észre kell vedd, és kimozdítani belőle bármilyen irányba.
Nem életlen egy picit a kép egyébként ?
Asszem a jobb oldali sötét ívet levágnám, és fej fölött hagynék még egy picit.

Dani77 válasza:
Köszi, hogy megint értékelsz!
Ez a nézés nekem nagyon tetszik.Pont ezért csináltam vele több fotózást, mert még senki nem tudott ilyen jól nézni!
Ha van kép, ahol elégedett vagyok a tekintettel, akkor ez az :) Nem is csinálhatta volna jobban... Itt ízlésbeli különbség van köztünk, de ez így van jól.
A kép nem életlen, csak lágy egy kicsit, a 2-es rekesz miatt.
Fej fölött volt még a képből, a legvégén vágtam meg egy utolsó ötlettől vezérelve. A jobb oldallal kapcsolatban is igazad lehet...
Mindíg nagyon engedékenyen pontozol, általában úgy érzem kb 0,5 ponttal jobbat adsz, mint amit érdemlek:)( a tegnapi kép sem ért 4,8-at :) ) Most először érzem úgy hogy alulpontoztál, szerintem ez a kép "tökéletes" :) :) :)

adott pontszám: 5
2010. május 5. | 08:43 | apóka

Nekem tetszik ,természetes vonások,jó a világítás.A háttér elmosottsága miatt, nem vonja el a hölgyről a figyelmet.Elég tágas teret hagytál mellette, tehát nem szorul a képbe.jó fotózás Üdv.

Dani77 válasza:
Köszönöm az értékelést, örülök, hogy tetszik.