Anyukádnak nem köszönöd meg a képet, hogy világra hozott? Esetleg a miniszterelnöknek ajánlhatod még, hátha onnan is pottyan valami kredit vagy értékelés. A kép borzasztóan rossz. komponálatlan, csúnya téma, mondanivalója primitív és semmitmondó, a perspektíva nem jó, a gyújtótávolság sem, kissé túlszaturált, és nem tudok ezekkel szembe állítani pozitívumot. Talán ha nekem is megköszönnéd a kép elkészültét, biztos megszánnálak egy fél kredittel :D :D :D
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. április 29. 08:33 - objektív: 1,4/50 + közgyűrű
- Készítés helye (ország): Magyarország
Úgy illik, hogy a képet SJ -nek és Ningbonak ajánljam. Sj-ek a közös fotózásért, és amiért megmutatta, hol nyílnak, Ningbónak az ajándék kreditét, amivel lehetőségem támadt ennek a fotónak a felrakására. bár tudom őt a természetfotók, és főleg a sok ezredik növényfotó nem nagyon érdekli. :-)
Farkas válasza:
Szánalmas és közönséges vagy, ráadásúl csodálkozom az adminokon, hogy még anyázhatsz is.
Úgy látszik itt minden közönségességet meg lehet engedni.
Szia! Az a furcsa és szokatlan helyzet állt elő, hogy kevés a virágmakró a mai nap. :)
Szerencsére itt ez a fotó. Nagyon tetszik, hogy engedi felfedezni a szépséget az elmúlásban. Az egészen apró kis részletek, amik felül élesben látszanak, mintha az átalakulásról mesélnének. Hogy már nem a szirmok bársonya a fontos, hanem a belső részek válnak értékessé, ott történik valami, ami majd értelmet ad a növény eddigi életének. A pihék már nem a hamvasságot takarják, hanem a ráncokat, de valahogy ugyanolyan szépek.
Beleélésre ad okot az ívelő szár szomorúsága és a mosott háttér formáinak sokszínűsége.
Nem hat szűkösnek a vágás, mert annyira koncentráltak az éles részek, hogy felesleges lenne több tér.
Szépek a színek és a vízcseppek, de a vékony keret is jól választott.
Gratulálok a fotóhoz!
Farkas válasza:
Nagyon szépen köszönöm, és külön örülök annak, hogy megérezted a kép üzenetét.
hogy nem csak egy pixelhalmazt láttál.
Hanem megláttad, az elmúlás a hwervedás szépségét is.
Köszönöm szépen
Szép fények,szép szinek,jó élesség és mélységélesség. De nekem ez így nem izgalmas,csak egy növénymeghatározói fotó,középre szerkesztve,minél nagyobb méretű virággal.
Farkas válasza:
Szerintem ez annál több.
Nagyon szép részletgazdag felvétel, a színei csodásak, a kompozícióban sem találok hibát. A háttér elmosottsága megfelelő, színeiben harmonizál a virággal. Gratulálok, minőségi felvételnek tartom.
Farkas válasza:
Köszönöm szépen.
Azéret úgy látszik akik tudnak fotózni azok értékelni is tudnak.
Farkas válasza:
Csak hisztizett, mert kiosztottam nagyeszű barátját,
Netán őt??
:D nyilván azért nem lehet tőlem tanulni mert még tanuló vagyok!!! A megjegyzéseid meg nem viselnek meg különösebben.......... XD
Farkas válasza:
csak a pixeleket kell látni, és az exponáló gombot nyomni.
előbb meg kell tanulni képeket megérteni, értelmezni.
és ha ez már megy, akkor fotózni.és akkor talán már fogsz tudni tudatosan is fotózni jó képeket amiknek van eszmei tartalmuk is.
nagyon gyenge, nagy mélységélesség, túl közel vagy a témához, túl éles a háttér , nem is tudom hogy a moderátorok hogyan engednek át egy ilyen képet, jobb lenne négyzetesbe vágni, így rémes a kompozíció és a vágás .
Farkas válasza:
én meg azt nem értem, miért vagy itt ezen az oldalon.
1 - Ha te ennyi miatt nem jössz a fotozz-ra azzal én nem tudok mit kezdeni! Én azért csinálom mert szeretem......
2 - Attól hogy több képed van itt fent és jobb az átlagod még nem nézhetsz le másokat! Még nemrég kezdtem és ha a 100. képem után is ramaty lesz az átlagom akkor elgondolkozom hogy folytassam-e.... üdv
Farkas válasza:
Tudod kicsit több szerénységet kéne mutatnod, nem az átlagod miatt, hanem a galériádban lévő gyengécske képeid miatt.
jobb lenne, ha legaláb képet értelmezni tanulnál meg, ha már a fotózás nehezedre esik.
És majd ha mutatsz jó képeket, majd akkor oktassál ki másokat arról, hoyg kell fotózni.
Na az ilyenek miatt tüntek el nagyon sokan nagyon jó fotósok, akiktől tényleg lehetett tanulni.
Sajnos tőled nem sokat lehet tanulni.
Kedves Farkas, olvasom itt Viktorral a vitádat, a vélemény egy szubjektív dolog, de te primitíven lekezeled , legalább tiszteled meg vele hogy tiszteletben tartod a véleményét, nem kell hogy elfogad , de tartsd tiszteletben, mindenkinek más a véleménye , ettől szubjektív a vélemény , arról már nem is beszélek hogy teljesen egyet értek vele ...
Ne kötözködésnek vedd , de jobb ha ezentúl így teszel, tetszik nem tetszik, ez a fotozz, ha nem bírod a kritikát akkor ne tegyél fel fotókat .
Farkas válasza:
Nem kértem az oktatásból.
Hogy nem értünk egyet azt látom!!! Őszintén szólva nem értem min háborodtál fel ennyire mivel csak a véleményemet írtam le..... Az viszont kikérem magamnak hogy azt mondod hogy csak a kreditekre hajtok!!!!!!!!
Ha én nem értek egyet egy kapott értékeléssel (márpedig van ilyen bőven) rányomom hogy nem hasznos, aztán kész! Soha sem sértődtem meg semmin, nem verem magam a földhöz, és még csak bosszúból sem pontoztam vissza soha sem, mivel elfogadom hogy mindenkinek más a véleménye...........EZ NEM HÁBORÚ!!!!!
erről ennyit!!!!!!
Farkas válasza:
Mert amit leírtál sajnos nagyon diletáns vélemény volt.
és az ilyenek miatt ment el a kedvem a fotozz -tól.
Mert jönnek a hozzád hasonló okosok, és meg akarnak tanítani fotózni.
El sem tudják képzelni, hoyg a kép amit látnak tudatos, és mondanivalója van.
Nem a mm-ket, és a pixelek számát kell nézni.
Látni is kell, és megérteni.
Farkas válasza:
Sajnállom.
Üdv
Túl szűkre szabtad a kompozíciót s a szerkesztés sem a legszerencsésebb! A mélységélesség jó és a háttér is kellően mosott de sajnos nem sikerült valami szépre ez a kép. Távolabbról, kb 0,5-1 m-ről sokkal jobb közelképek készíthetőek! Több lesz az éles rész a növényen és a háttér is jobban mosódik......
ÜDV: viktor
Farkas válasza:
Ha így van miért is értékelted?
Kelett volna a kredit?
amit most nem kapsz meg, mert nem fogadom el a véleményedet, mert miért is nem szép?
Nem fejezi ki kellően az elmúlást. A hervadást. Szerinted annak milyennek kellene lenni?
Mi is a problémád a szerkesztésel.
Ha belenéznél a képbe, akkor látnád, hoy a harmadolóhoz közelít a virágszirmok közűl előbújó porzók, és bibék.
Miért kéne több élesség? hogy egy szokványos kép legyen?
Mielőt leírtad a véleményedet át gondoltad?
Javaslom majd te megfotózod szebben jövőre 1 m távolságból.
Gratulálok
Egy régi ismerősöm egyszer sokat mesélt nekem az elmúlás szépségéről. Azt mondta, hogy az idős ember, az ősz, a hervadtság, stb. egy olyan érettséget jelent, aminek megvan a maga különleges lelki értéke. Azt mondta, hogy amíg a tavasz tudatlan, naív, addig az ősz bölcs. Amíg a tavasz azon fáradozik, hogy a szemmel látható szépet varázsolja elő, addig az ősz "nem termel szépséget", hanem önmagában szép, mert magában hordozza a múltban összegyűlt "tapasztalatot". Éreztem a mélységét, és tetszett is a gondolat, de azért nem értettem mindennel egyet. Most viszont elnézve ezt a virágot az jut eszembe, hogy nem kell ide ősz, elég egy rövid tavaszi kökörcsin-élet, és a barátom igaza nyilvánvaló, ha nem az elmúlásra figyelek, hanem a "szép"-re. Ez az ábrázolásmód csak tematikájában a hervadás. Tálalásában a hervadás "szépségét" érzem, hiszen itt a megszokott visszafogott színek helyett szaturált színek vannak. A borus háttér esetlegesen szimbólikus sötétsége helyett, "az élet megy tovább" érzéketlenségét látom. Ettől különleges ez a kép. Technikailag is pazar. Legalábbis én így látom.
Gratulálok R.J.
Farkas válasza:
Nagyon szépen köszönöm a hosszú és szép értékelést.
Az elmúlás: valójában egy ármenet.
Mert mint látod, a hervadó virágban már ott az új élet kezdete. Reménye.
A természet nem elmúlik csak aludni tér, és az ősztündér színes álmot sző. És ígéri a tavasz jöttét.
Gyönyörű folyamat.
És gyönyörű, hoyg részese lehetünk.
Köszönöm

Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.