BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2010. április 14. 20:40
  • érzékenység: TMY400
  • forrás: negatív
  • objektív: Sekor C 37/4,5
Tükör által homályosan

Fehér elefántnak, mert effekt is van benne. És a cím miatt. I. Kor. 13 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2010. április 19. | 21:06 | rajli

Ne haljunk meg hülyén! :)))
Laci

mutty.hu válasza:
hát ne

2010. április 19. | 21:06 | rajli

Tükör által homályosan
IN MEMORIAM INGMAR BERGMAN
2007.10.17. szerda 17:16

A film 1962-ben Oscar-díjat nyert a legjobb külföldi film kategóriában.

„Tükör által homályosan – a megszerzett bizonyosság. Úrvacsora – a megértett bizonyosság. A csend – Isten csendje – a negatív lenyomat. Ezért alkotnak trilógiát.” – írta Ingmar Bergman, amikor e három film irodalmi forgatókönyve kötetben megjelent.

A Tükör által homályosan kamarajáték. Négy szereplője az özvegyen élő író, David (Gunnar Björnstrand), lánya, a skizofréniás Karin (Harriet Andersson), Karin orvos férje, Martin (Max Von Sydow) és tizenhét éves öccse, Minus (Lars Passgärd), akik szabadságukat töltik a tengerparton. Két nap története, melynek végén Karint ismét kórházba viszik, az addig mindig elmenekülő David pedig megtalálja az utat gyermekei felé.




„A Tükör által homályosan-ban szinte elkeseredett kísérletet teszek arra, hogy megjelenítsek egy életfelfogást: Isten a szeretet, és a szeretet Isten. Akit Szeretet vesz körül, azt Isten veszi körül… Az Isten alászáll, és befészkeli magát egy emberbe. Először csak olyan, mint valami hang, mint valamilyen súlyos dolognak a tudása, mint valami parancs. Fenyegető vagy kérlelő, visszataszító, de izgató is. Aztán egyre jobban megismerteti magát, és az ember próbára teheti az isten erejét, megtanulhatja szeretni, feláldozni magát érte, és eljuthat a teljes odaadásig és a teljes ürességig. Amikor eléri ezt az ürességet, az Isten birtokba veszi emberét, és vele végezteti el a munkáját. Aztán magára hagyja üresen, kiégve, megfosztva az evilági élet további lehetőségeitől. Ez történik Karinnal. A határvonal, melyet át kell lépnie, a tapéta különös mintázata.”



Duna Tv: október 28., vasárnap, 21:15

mutty.hu válasza:
"hasznos volt"

2010. április 19. | 21:04 | rajli

Korinthusbeliekhez írt I. levél 13. rész

12. Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig színről-színre; most rész szerint van bennem az ismeret, akkor pedig úgy ismerek majd, a mint én is megismertettem.

mutty.hu válasza:
Ezt kiírtam a megjegyzésben. már feltöltéskor.

2010. április 19. | 20:54 | rajli

http://www.fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=150267
Nem magamat reklámozom, de ennyit a címről!
A fotód viszont fantasztikus!
A film sem rossz!
Laci

mutty.hu válasza:
Ez egy bibliai idézet, tehát sokan hazsnálták címnek. Talán én is ellőttem már korábban.

Amúgy köszi.

adott pontszám: 5
2010. április 15. | 21:15 | Rian

Ez a kép nagyon megragadt :) 1-2 dolog érdekes rajta, pl. a víztorony alatt lévő fa víz tükörképe sokkal világosabb. A víztorony érdekesen ágaskodik, mint valami jövőkép, szépen meglesett táj, gratulálok. Kellemes érzést kelt.

mutty.hu válasza:
Mit értesz a fa tükörképén, és mit világosabban? a kép fejjel lefelé van, és negatív.

2010. április 15. | 13:07 | marq

Kellemesen futurisztikus hatása van...!:)
Az, hogy mit és hogyan raktál össze, azonnal kiderül a jobb fölső részen "ott felejtett" tócsa széléből, kár érte...
(ha azt kiveszed utólag, akkor az illúzió talányosabb, és tökéletesebb lenne...)
A többit nem érdemes ragozni, mert az élesség-kontraszt-fényerő variációk még sokféle beállítást rejtenek...
A képben rejlő lehetőségek felismeréséért grat. !:)

mutty.hu válasza:
tetszett az eredeti, de ahogy lógott a fregoliról a nega, így nézett ki. A jobb felősből retusálhattam volna, de direkt ott van, lentebb írtam, hogy a megnyugvást adja hogy nem valóság.

2010. április 15. | 09:12 | glivia

Emlékszem, annak idején majdhogynem órákat töltöttem el efölött a képed fölött, mert első pillantásra nem értettem, hogy ki kivel van :) Aztán az jutott eszembe, hogy ezt a képet talán első pillantásra nem is kell érteni. Ekkor vetettem rá egy második, majd egy sokadik pillantást. Adtál némio segítséget, és kezdtem megtalálni a fix viszonyítási alapokat. Viszont továbbra is megmaradt az a jó tulajdonsága ennek a képnek, hogy akárhányszor ránézek, találok rajta valami újdonságot, amit korábban nem vettem észre.

Kereshetnék mély gondolatiságot a kép mögött, a csavaros agyadat ismerve esélyem is lenne rá, hogy találok. De ebben az esetben inkább megmaradok a felfedező útnál :) Ez nekem most izgalmasabb.... Most nem a miérteket keresem, hanem a hogyanokat. és egyre több hogyanra kapok választ :)

Nekem amúgy az első gyanús elem az volt, hogy számomra egyértelmű volt első ránézésre, hogy a kép felső része az igazi tükörkép. A pocsolya széléről, a fakorona tetejéről... De egyszerűen nem értettem, hogy az alja akkor hogyan :)

na mindegy is, nem szeretném más felfedezők elöl elvenni a felfedezés örömét, így nem is elemezgetem tovább a képet.

Azért így a végére támadt egy velős gondolatom, annak ellenére, hogy nem a miérteken törtem a fejemet... Sosem lehetek biztos abban, hogy mi a valóság... Lehet, hogy a tükör hazudik, de lehet, hogy a valóság illúzió...

Köszönöm, hogy egy kicsit kiszakadhattam a saját valóságomból, útjára engedhettem a gondolataimat a képedre figyelve :)

mutty.hu válasza:
Talán éppen csak ennyi van a képben amit leírtál.
Köszönöm

2010. április 15. | 00:33 | fehér elefánt

Egyébként komolyra fordítva a szót, a dolognak az a szépséghibája hogy rögtön lejön a fordítás, azaz hogy a fenti a tükörkép, hiszen a víztoronynak vagy minek ott csak a teteje látszik - pont amennyi tükröződött belőle a pocsolyában.

mutty.hu válasza:
PErsze hogy lejön, de ez nem szépséghiba, hanem inkább tudatos. a pocsolya széle pl. a jobb oldalt direkt kizár minden lehetőséget arra hogy másképp legyen, gyorsan adja a felfedezés örömét hogy "aha, megfordította". UGyanakkor ez a fellélegzés, a valóság mégsem csupán illűzió, a Mátrix csak egy film, és érzékszerveink mégsem csapnak be annyira... De akkor mégis hogy van a kép? Lényege hogy átgondold, agyalj rajta, és a végső soron nem túl bonyolult módszer felfedezésének örömével megajándékozzon.

2010. április 14. | 23:27 | Aquila heliacA

csodálmányos.

mutty.hu válasza:
kösz, de néha rohadtul nem tudom nálad hogy tényleg dícsérsz, vagy ironikus vagy. :)

adott pontszám: 5
2010. április 14. | 23:05 | Aquila heliacA

érdekes , komor, nyilvan megvan a maga technikaja, amit mi laikusok csak sejthetunk.egyedi a maga nemében.grat

mutty.hu válasza:
Az alapja az, hogy inverz (vagyis az eredeti negatív képet látod) és fejjel lefee van, vagyis ami fent van és "éles" az a tócsában a tükörkép, ami lent van és szétlágyítottam, az a valóság.

2010. április 14. | 22:30 | fehér elefánt

Ú vazz ezt benéztem. A Mamiyád nem is 6x6.
A TMY-CMYK poénra viszont különösen büszke vagyok.
:)))

mutty.hu válasza:
Arra lehetsz is! :)

adott pontszám: 5
2010. április 14. | 22:10 | fehér elefánt

Ez egy gyönyörű kép, amelyet a ritkán látható tükrözéses effekt és a kiváló FF konverzió tesz példa értékűvé. A négyzetesre vágás is jó választás volt.
Ehhez képest szinte eltörpül az az apróság hogy kissé alexpós a kép. A szürkeséget nem rónám fel hibának, hiszen arra utal hogy egy ködös, szmogos napom készült. TMY helyett CMYK színprofilt is használhattál volna.

mutty.hu válasza:
Ez most vicc vagy komoly? Mert viccnek durva lenne :)

A TMY a Kodak TMAX kódja. Fekete fehér film.

A gép 6x7, egy picit lehet hogy vágtam a teteje-aljából, ki emlékszik... :) De majdnem stimmel az oldalarány, kozmetikai vágás volt, nem lényegi.

A kép nem alexpós, hanem inkább túl, bár az sem. Ugyanis ez inverz, vagyis negatív, illetve a negatívot nem fordítottam vissza, vagyis a scanner visszafordította, én meg vissza, hogy eredeti legyen.

Tehát egy alig felhős, modnhatni verőfényes szmogos napon készült.

A fent és a lent is fura, merthogy lent van az eredeti, fent a tükörkép. A lenti rész kapott egy lágyítást (ÓCCSÓ EFFEKT) hogy tükörképebbnek látszódjon.