BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2010. március 4. 00:06
  • érzékenység: 400 ASA
  • fókusztávolság: 50 mm
  • forrás: negatív
  • objektív: EF 50/1.8
  • rekeszérték: 2.8
  • Készítés helye: Nappali
she already can..

Csatlakozva a nemrégiben, egy fotóstárs által feltöltött "reklámfotóhoz", íme egy újabb felvétel a márka (és a gyerekfotók) kedvelőinek - kicsit másképp.. 20 hónapos kislányom Ilford HP5 Plus negatívon megörökítve Fogadjátok szeretettel! 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2011. április 15. | 10:55 | Dani77

Mennyire vagyok elégedett vele?
Ha gondolod privát mailen leírom, de itt nem illene olyat írni, a márka miatt. Alapvetően nem, a szenzor nagyon jó, meg kicsi az zaj, de a töbi dolog nem tetszik.
"Mennyire igényel a nagy felbontás profi/drága obit?" - ehez nagyobb felkészültség kellene, hogy meg tudjam válaszolni, hosszú ügy.
"jobban tűri a gép a középkategóriás objektíveket is. Igaz ez?" - ez íg igaz! De ez is hosszú téma lenne, erről már többet tudok, mint az előző kkérdésedről.
Gondoltd el, nem csak a szenzornak, az objektíveknek is van felbontása. Ha egy hagyományos onjettívet fölteszek egy 7D-ra, akkor a közepe rejzol ki a 7D picike szenzorjára. Ez azt jelenti, hogy ha van egy 8MP-es "felbontású" régi obi, akkor a 8MP-ből kb 3,2MP-t használ fel a picike szenzor, mert a 7D szenzorja 40%-as csak az 5D markII szenzorjának.Ebből következően csoda lenne, ha úgy muzsikálna az obi, mint az 5D-n.
Ráadásul ha még nézam azt is, hogy a 40%-os területről csinál 18MP-t a 7D, akkor jól látszik, hogy az 5D mark II 21 MP-e sokkal kevésbé "zsúfolt" mint az 5D a 21MP-lel.Ezért viselkednek jobban azbik a full fr. vázon.Az már egy másik kérdés, hogy a nagyobb szenzor jobban kirajzolja kihozz azt, ha az obinak nincs elég felbontása egy megfelelően korszerű nagy felbontásúhoz képest...

Petya32 válasza:
Köszi, Dani, a részletes választ. Hamarosan küldöm neked a korábban beígért Ektar 100-as fotókat (azért, túl sok jóra ne számíts! :-)) és örömmel olvasnám az itt le nem írt részletesebb véleményed az 5D Mk II-ről. Köszi, előre is..

Üdv,
Péter

2011. április 11. | 23:12 | Dani77

Köszi a részletes választ!
"és most éppen megint "elfáradt" - ami miatt azért elég morcos vagyok - ez viszont nem az obi hibája), " - ez az elfáradt, mit jelent. Sajna nem értem.
Én 35mm és 28mm között vacilálok, de a 35 túl közel van az 50mm-esemhez, meg a 35ös fullfr-en a kép közepét kivéve F2-2,8 körül nagyon durván életlen.

Petya32 válasza:
az "elfáradt" kifejezést arra használtam, hogy elromlott - a szerelő szerint, akinek még csak telefonon meséltem el a "tüneteket", vélhetően olaj szivárgott a lamellák közé, amitől nem lehet rendesen lerekeszelni az obit, így, mikor rekeszelve próbálom használni a digi vázon, akkor hibaüzenetet ír ki a gép és nem exponál (na, ilyen esetek miatt döntöttem el, hogy nem veszek több használt cuccot :-( ). Én meg arra lennék kíváncsi, hogy mennyire vagy elégedett az 5D Mark II-vel. Mennyire igényel a nagy felbontás profi/drága obit? Azt hallottam/olvastam, hogy érdekes módon, a nagyobb felbontású croppos vázakhoz képest (pl. 7D) - bizonyos fizikai törtvényszerűségek miatt, ami a full frame-ből következik - jobban tűri a gép a középkategóriás objektíveket is. Igaz ez? Köszi, előre is!

2011. április 11. | 19:53 | Dani77

A 2,8-as 28mm-essel elégedett vagy? Jó obi? Gondolkozom, hogy kellene nekem egy olyan...

Petya32 válasza:
Szia Dani! Igen, én elégedett vagyok vele, bár használtan vettem 29 e Ft-ért (és most éppen megint "elfáradt" - ami miatt azért elég morcos vagyok - ez viszont nem az obi hibája), de egyébként nagyon elégedett vagyok vele , már 2.8 rekesznél is éles. Eddig szinte csak DSLR-en használtam (45 ekv), itt a 15 MP felbontású 50D-n sem láttam semmilyen torzítást, vagy képi hibát (persze nem vagyok technokrata pixelvadász :-)), nem úgy, mint a Sigma 15-30-nál, ami sztem max 10 MP-ig mutat szép rajzolatot.. Sztem ár-érték arányban az 1.8/50-eshez közelít (már, ha ez szempont - nálam az); persze esetenként hiányozhatna a nagyobb fényerő, de nem akartam sokkal több pénzt kiadni az egyébként többek által kritizált 1.8/28-ra. Még a 2/35-ös "testvérén" gondolkoztam, de a fix 50-es és 100-as mellé inkább a 28-as gyújtótáv illett a sorba - a croppos Canon vázon meg amúgy is inkább alulról közelítem az 50 mm ekv-t, mint felülről..(meg aztán van egy Flektogon 2.4/35-ösöm (úgyhogy emiatt sem akartam még egy 35-ös obit).
Bocs, kicsit eltértem a tárgytól.. :-)

Üdv,
Péter

2010. március 31. | 14:42 | Aquila heliacA

aranyos gyerek

Petya32 válasza:
Köszönjük szépen, a gyerek nevében is :-)!

2010. március 14. | 16:01 | maxireka

...és hogy fog örülni a kislány, amikor meglátja ezt a képet nagyobb korában :)

Petya32 válasza:
Igen-igen, bízom benne! :-) Köszönöm a figyelmedet. Üdv, Péter

2010. március 11. | 16:52 | leitnor

Ne törődj a költségekkel, csak fotózz filmre! Előbb utóbb elkezdesz magad laborálni, meg veszel magadnak egy szkennert és akkor már "csak" film és vegyszer költséged lesz, ami már kibírható.

Petya32 válasza:
Köszi a biztatást, egyetértek Veled. Ez lesz majd az irány - legalább is ff képek tekintetében (döntően úgyis ff-ben fényképezek). A színes hívás költségének kifizetése meg egyszer-egyszer belefér majd. Üdv, Péter

2010. március 9. | 01:27 | tanagabor

kezdőként, így beleolvasva mások véleményében én is bátrabban merem mondani, hogy kár hogy a lábfej le lett vágva, viszont a haj viselet mindennél többet ér :D

Petya32 válasza:
Köszi. "A kisded" sarka valóban lemaradt, de a fix 50 mm-es objektívvel, ebből a nézőpontból, a képet kitöltve csak így tudtam megoldani. Örülök, hogy a frizura kárpótol.
Üdv, Péter

2010. március 9. | 01:24 | tanagabor

egyszer lesz gyermekem hasonlóképp szeretném megörökíteni :)

Petya32 válasza:
Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszik!

adott pontszám: 5
2010. március 4. | 18:10 | schaul_marton

:):):)
Le ne dobja:)
Ügyes kép, tetszik az ff konverzió:)
GRT

Petya32 válasza:
Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszik. A felszerelés egyben maradt :-) A fotó filmes géppel, fekete-fehér filmre készült.
Üdv,
Péter

adott pontszám: 5
2010. március 4. | 16:33 | Cayman

Örülök, hogy feltöltötted! Ez a csodaszép kislány nagyon megtölti a képet, semmi szükség nem is volt itt technikai bravúrokra. Nagyon kedves fotó! :)
Pontozni akarom, ezért valamivel meg kell indokolnom az 5-öst, kérlek nézd el nekem az alábbi közhelyeket. Nem értek az analóg fényképezéshez, de ha jól tévedek ezeket eleve fekete fehérben kell előhívni, amely eljárás nem is lehet rokona a digitális világban használt FF konverziónak. Szerintem ez jól sikerült.
Aztán még jó a komponálás (vagy vágás), blah-blah, izé, ha igazi fotozz-os lennék levonnék, 0.5 tizedet a lemaradt jobb láb sarok miatt, és a több megszerezhető kredit miatt, de én nem vagyok igazi fotozz-os. :)

Petya32 válasza:
Kedves Cayman! Köszönöm szépen a részletes értékelést. Örülök, hogy túlléptél a nyilvánvaló hibákon (pl. a lábfejbe történő belevágáson). Bár az átlagom javításánál fontosabbak - az általad megfogalmazotthoz hasonló - vélemények, mégis köszönöm a nagylelkű pontozást.
Jól gondolod; a fénykép fekete-fehér filmre készült, egyik nagy kedvencemre, egy - az angol fotóriporterek által korábban (az analóg "korszakban") szinte kizárólagosan használt - közepes érzékenységű (400 ASA) tónusgazdag nyersanyagra: Ilford HP5 Plus.
Üdv, Péter

adott pontszám: 5
2010. március 4. | 13:15 | gagoca

Időben el kell kezdeni a fotózást, és egyből meg is találta az exponáló gombot. Aranyos és szép kép.

Petya32 válasza:
Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszik.
Üdv, Péter

2010. március 4. | 11:12 | moTmeN

en nagyon ritkan fotozok kisfilmre. Sok mindenennel egyetertek az eddigi hozzaszolokkal e temaban, de azert azt a digitalis konkurens szamlajara lehet irni, hogy iso 400 folott is van elet, illetve a bekerulesi koltsege egy kepnek alacsonyabb (bar ezt rogton elore, kameravasarlaskor kifizetjuk).

A film nalam 6 centi szeles szallaggal kezdodik. :)

Petya32 válasza:
Köszönöm a hozzászólásod. Valóban a mai DSRL-ek nagyobb érzékenységi tartományban is használható képeket készítenek. Jóllehet, érdemes egyszer befűzni egy Kodak Porta 800-ast, vagy akár egy T-Max 3200-as tekercset, és meglepődve tapasztalhatjuk, mennyit fejlődtek a filmek (is) az utóbbi időben.
A (közép, hosszú távú/gyakori használatkor jelentkező) alacsonyabb költségekkel teljesen egyetértek (ld. korábbi válaszom).
A középformátum felé én is kacsintgatok - bár egy izgő-mozgó kisgyermek fotózásakor nehezen tudom elképzelni, hogy mondjuk egy Mamiya-val a kezemben várom az exponálásra megfelelő pillanatot. Fentiek alapján hiszem, hogy van létjogosultsága a mozgékonyabb fotózást és nagyobb fényerejű objektívek használatát lehetővé tevő kisfilmes gépek használatának.
Üdv, Péter

adott pontszám: 4
2010. március 4. | 10:02 | szabolcs1975

Huuu, egy nagyon jó kép, csak az a nagy láb. Talán ha messzebbről fényképezted volna, vagy a fene sem tudja. Persze ennek ellenére ügyesen oldottad meg, mert ettől jobban nehéz lett volna megvágni. Egyébként nagyon sok ilyen fotót kívánok még neked....:-)

Petya32 válasza:
Köszönöm szépen. A választott nézőpont és a fix 50-es objektív látószöge valóban enyhén felnagyította Luca lábfejét. Tekintettel arra, hogy igyekszem minél inkább kitölteni a teljes képkockát (ha úgy tetszik; a fgép keresőjében, és nem utólag, a monitor előtt komponálni), nem akartam messzebbről fényképezni. Mindenesetre, örülök, hogy tetszik a fotó. Üdv, Péter

2010. március 4. | 09:33 | glivia

Egyet értek Fehér Elefánttal :) Én is azok táborát gyarapítom, akiknek EOS 50-e van (még ha kicsit sérült is szegénykém), imádom rajta az 50/1.8-t, és ha valami igényeset szeretnék fotózni, akkor bizony az én drágámat rángatom elő, beleteszek valami kedvenc filmet, és bár kisséóvatosabban, mint a digivel, de lövök :) És utána mindig levonom a konzekvenciákat, miszerint nem is kellene mást használnom...

Tüneményes a Kicsi Lány, és olyan szakértelemmel nézegeti azt a gépet, hogy az sem lehetetlen, hogy fejlesztő mérnök válik belőle :)))

Tüneményes kép...

Petya32 válasza:
Köszönöm szépen a megtisztelő véleményed. Örülök, hogy vagyunk páran, akik még használjuk az analóg gépeket..és persze nagy örömömre szolgál, hogy Luca lányunk bája is megérintett. A Kicsi Lány kíváncsi korszakába lépett - szinte természetes, hogy érdeklődve vizsgálgatja apa kedvenc masináját.
Még egyszer köszönöm a figyelmedet.
Üdv, Péter

2010. március 4. | 07:05 | Chiroptera

mindenben egyetértek az előttem szólóval. nekem is egy eos50-es van, esküvőre kaptam a haveroktól, első gép volt, akkor kezdtem fotózni. sajnos sehol sem tudok normálisan előhívatni, meg elég dárga is, én ezért maradok a digitálisnál... gratulálok a fotóhoz, nagyon kedves hangulatú kép!
üdv

Petya32 válasza:
Köszönöm szépen, ha mégis lenne kedved egy -egy tekercset "ellőni", szívesen ajánlok egy-két általam már tesztelt labort..
Üdv, Péter

adott pontszám: 5
2010. március 4. | 01:30 | fehér elefánt

Pár napja késhegyre menő vitát folytatok egy fotóstárssal a Nikon kontra Canon témában. 13 éve Canon-párti vagyok, de amióta tavaly egy méregdrága L-es objektív használhatatlannak bizonyult egy méregdrága fullframe vázon, és canonosként csak ámulok az új Nikonok magas ISO-tartományban készített gyönyörű és tűéles képein, a márkahűségem kábé olyan sebességgel zuhan mint az MSZP szavazóbázisa Őszöd óta.
És tudod mit? Arra gondoltam hogy tököm tele az egész digitális világgal, inkább elő kéne szednem az EOS-50 vázaimat és megrakni Proviával meg Ilforddal. Nedves álmaimban még az is eszembe jut hogy csak és kizárólag az 50/1,8-ast használjam, ami a világ legjobb optikája lenne ha nem spóroltak volna ki belőle azt a plusz 1-2 rekeszlamellát amivel a bokeh-je tökéletes lenne.
És erre itt ez a kép, pont az 50-essel, pont az egyik kedvenc filmemre, pont azokkal a tónusokkal és szemcsékkel amelyek még a monitoron át is emberivé teszik a látványt, szemben a szenzorok sterilitásával.
Mindezt nem sznobériából mondom - öt digitális kamerám van, van amelyik most is csúcsgép és van amelyik pár éve volt, CS4-et használok és megbecsülöm a digitális rengeteg előnyét - de néha, amikor ilyen képeket látok, annyira parasztvakításnak tűnik minden ami a fotóipar elmúlt 10 évében történt. Köszönet a képért.
Az értékelő 2 kreditet utalt át a fotó készítőjének.

Petya32 válasza:
Kedves Fehér Elefánt! Köszönöm szépen a részletes értékelést és a szívet melengető sorokat. Én egy fotós iskola elvégzése közben csodálkoztam rá arra, hogy a digitális világon túl, vagy éppen innen (ahogy tetszik) is van élet. Sőt! Nem akarok álszent lenni, engem (miután megelégeltem egy - szintén Canon - bridge fényképezőgép sok helyzetben hitvány képminőségét) elsősorban anyagi szempontok motiváltak abban, hogy analóg tükörreflexes aparátot vásároljak (EOS 300 + EF 28-90 mindössze 10e Ft-ért). Aztán rákaptam az ízére és felmerült, hogy jó lenne még egy váz, hogy (különböző érzékenységű filmekkel töltve) többféle helyzetben tudjak fényképezni. Egy ismerősömtől kaptam egy polcon porosodó EOS 3000N-t. Ezek után Vaterán beszereztem egy EOS 30-ast markolattal (30e Ft-ért). Több kisfilmes gép nem lesz, jó lenne viszont beszerezni egy középformátumú gépet. A kezdeti árelőny persze hamar elolvad, ha az ember nem fél év alatt fényképez el egy tekercs filmet (hanem mondjuk egy hétvége alatt kettőt). Egy jobb film + hívás + szkennelés (főleg nagyobb felbontásban) + a jobb képek nagyítása ma a - kevés, használható minőséget produkáló - laborokban kb. 4000-4500 Ft körül van, így már kb. 40-50 tekercs filmnél kb. egy középkategóriás DSRL áránál járunk..

Gyermeket, főleg 2 év alattit, nem a "leggazdaságosabb" dolog filmes géppel fényképezni, ám ha mégis összejön egy-egy jó kép, arra az ember valahogy másként néz, talán többre értékeli. Egy szép tónusú, klasszikus FF filmre exponált fotóval nem érdemes összevetni egy digitális úton készült, PS-ben vagy más programmal machinált, konvertált képet. Persze, belátom, hogy ma már sok helyzetben gyorsabb, gazdaságosabb jobb megoldás a digitális technika.
Mostanában gyakran használom az 50/1.8-at, visszatérve az alapokhoz - normál objektív, no zoom..Szerintem is remek obi, pláne ár-érték arányban, a szögletes bokeh-nel én sem vagyok kibékülve (mennyivel szebb az orosz vas; Jupiter-9 soklamellás bokeh-je! - vagy persze a háromszoros árú 50/1.4-é), meg ugye gyakran, kevés fényben csak vadászik, zörög a zoom, nehezen áll élesre.
Hogy az - itt sokak önérzetét bántó, fotós tagokat erősen megosztó - általam nagyra becsült - Török György szavait idézzem: "a film nem halott"..

Még egyszer köszönöm az értékelésed és a krediteket. Igyekszem ezeket jól hasznosítani!
Üdv, Péter