Szia! A fényeket akkor hagyjuk, igazából a téma elég hétköznapi, szerintem mindenki talál hasonló képet az albumában. Mindenképp értékelem, hogy látsz benne valamit, utálom én is ha leszólják a kedves képemet. Mondjuk jól meg is kell gondolni pontozhatóvá teszem-e. Ha már ez a téma ráközelítettem volna egy gyerek arcára, mélységélességet választottam volna, és így mutattam volna be a hangulatot!További jó képeket!Üdv
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. február 13. 22:12 - érzékenység: 200
- fókusztávolság: 135
- objektív: 55-200 -kit-obi
- rekeszérték: 5,6
- zársebesség: 80
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Tápiószőlős
Azaz "Három" -ovisok egy Goethe Institut-os német órán (tesi-terem) (Tudom, uncsi, kerülendő - fénytelen, sötét) -bevallom a hozzászólásokból, szívtam a laptop kijelzőjével. Rosszul "fénytelenítettem", legközelebb eredetiben hagyom.
job1 válasza:
Összhatás lenne a lényeg - no de ez van, kinek így, kinek úgy.
Szia! Sajnos kinyomtam, de nekem tetszik a téma.
A minőségbe nem mennék bele, de pont jó azt látni, hogy van aki lelkes, aktív résztvevője az eseményeknek, van, aki bambul, unatkozik, épp hogy az orrát nem piszkálja, van a visszahúzódóan érdeklődő, a bizonytalan a félénk.
Életkoruknak megfelelően viselkednek a gyerekek.
Egy képen minden rajta van és ez jó.
job1 válasza:
Köszönöm értékelésed. Ma vált 100 %ig bizonyossá, az utómunkát ezután az otthoni gépemen kell végeznem.
Jó fényeket.
Remélem nem haragszol, de kicsit unalmas, kicsit sötét, kicsit életlen,kicsit ovis albumba való... Pedig gyerekekről remek képeket lehet készíteni,csak kell valami plussz. Sok sikert a továbbiakban!
job1 válasza:
Ha már megtekintetted tán nem annyira uncsi..., dokumentum fotó marad, ettől is elkapott pillanat a kategória.
Majd következik jobb is!
elsőre ami szembetűnt a képeden az a fénytelenség, sötétség, a záradatok láttán, úgy érzem azért volt némi fényed, utólag lehetett volna " fényt adni neki "
a kompozició esetleges, félbevágott alak, a fókusz, a második sorban levő kislányon van, ezért az első sorban ülök, életlensége zavaró
a témát tekintve, maga a kép sem egy fotós oldalra való, hanem egy intézmény weblapjára, vagy egy intézmény archivumába, sokat fényképezek én is óvodában renget ilyen képem van- ne haragudj de unalmas a képed, mindennapos látvány szinte sok ember számára, még azoknak is unalmas, akinek nincs gyerekük és nem járatos az ovódában, a az, hogy németóra, meg Goethe, meg három igazából nem sokat ad a képhez...
nem azt mondom, lehetne az oviban érdekes képet készíteni, akár még csoportosat is, de annak érdekesnek kell lennie, itt a farsang, biztos beöltöznek, én ott próbálkoznék, fotózni, és valami egyediséget belevinni.-én ezt kerülendőnek vélem, de kettest adok, amit nyilván nem fogsz elfogadni, mert ész osztásnak veszed, pedig őszintén igaz amit leírtam, üdv!
job1 válasza:
Fénytelenség: valóban, bár besegített a laptop kijelzője is-becsapott, mert utólag fénytelenítettem, akkor ezek szerint mégis jó volt az eredeti.
A fókusz egyértelmű, h. a második soron van, figyeld a kis szöszit: ő a főszereplő ebből a csoportból, mutatja is az ujjaival a lényeget. Életlenség 135mm-en egyértelmű, "fénytelen" obival pláne...
"Unalmas" kép, hm, ha már megtekintetted, tán nem volt annyira unalmas ..., a comment meg helyszín leírás: igen, eseményen, kupacban a gyerekek, így a félbevágottság nehezen kerülhető, és miért mutogatnak, meg a német téma...
a "kerülendő" szót inkább elfogadom. Észt osztásnak nem veszem, megfontoltabb fogalmazást szívesebben.
Én is őszinte voltam:)
Jobb fényeket!
Szia! Alapvetően jó fotónak érzem, tetszik a vágás, sikerült úgy kitölteni a teret, hogy szinte nincsenek zavaró félbemaradt részletek.
A gyerekek arcán látszik az igyekezet, hogy együtt haladjanak a tanárral, na jó leszámítva az első sorban látványosan unatkozókat. Az egymás mögé ültetett sorok miatt jó lenne a térbeliség, viszont a kitobi viszonylag szűk induló rekeszértéke miatt eléggé tablókép jellegű a fotó. Egy fényerős objektívvel sokkal hangulatosabb kiemelésekre nyílna lehetőség, az alexpó elkerüléséről nem is beszélve..
Négy, azaz négy, szerintem ennyit legalább ér ez a kép.
Szép fényeket!
job1 válasza:
Köszönöm értékelésed!
Igen, fényerőre gyúrok, expo jó lenne, engem csapott be a laptop monitor, utólag alexpóztam...
Jó fényeket!
Shariff: nem a vita kedvéért, de ha megnézed láthatod, hogy 135mm fókusztávval készült, tehát ahhoz hogy ez a csoport így benne legyen a képben, meglehetősen messziről kellett készülnie. Hiába lenne akár 1.8-as obija és halálpontos fókusza, ilyen távolságból még nyitott rekesznnél sem tudna lényegesen kisebb mélységélességet produkálni, a téma kimelése céljából. Szerintem.
job1 válasza:
Egy 2006os több mint 100.000 expós váz, kb. 90.000 expónál elromlott auto-focus - ez a technikám. Akkor sokat adtam érte, ma már negyedét éri.
És sajna lassan nem is tökéletes, legalábbis úgy veszem észre: 400as ISOnál még lehet normálisabb portrékat lőni, ha fontos a "retro" feelinget segítő szemcsézettség. Ellenben nekem már bántó.
Maradtam így a 200nál.
Valóban távol voltam ettől a csoporttól, mert a teremben kb. 5 ilyen "gyerekkupac" élvezte az előadó utasításait. Hangosítás mellett dokumentáló feladatot látok el.
Egyébként másfél éve már próbáltam egy 2,8as fényerejű Sigma-val ezt a vázat, és a képek élessége jóval pozitívabb volt. Akkor majdnem megvolt rá az ára..., azóta sokminden más lett fontosabb idehaza:)
De idén elhatároztam veszek egyet!
Legalább ítéld hasznosnak! :) Ha szépen mosod a hátteret, nem annyira bántó a csonkolás. Ha dokumentálás, akkor nem pontozhatóként lenne érdemes. Az hogy az obi nem fényerős? Senki nem kérdezi a fotózás körülményeit, mi látszik a fotón... csak ez számít! Nem haragszok rád... de remélem tanultál belőle, még ha nem is vallod be!
job1 válasza:
:) Igen, tanultam belőle és köszönöm az aktív követést.
Sokáig statikus értékelő voltam csak, lassan belekezdek ismételten a mérettetésembe.
Igazad van, nem a körülmények számítanak, hanem a végeredmény.
Egyébként alapjáraton szubjektív egy véleményezés, mert a készítő, főleg akinek ez egy hobbi, "elfogult" saját alkotásával szemben. Nehezen veszi a kritikát.
Igyekszem tanulni, szembesülni az okítással is, elvégre ezért vagyok itt, és sokat tanultam már a tőlem előrébb lévőktől.
Egy sorozat átrendezésekor türelmetlenül "mérettetésre" bocsájtok 1 képet. Érnie kellene még, és az utómunkát is részletesebbre..., tudod, jó pap is holtig tanul:), én is ezt akarok!
Köszönöm ismételten.
job1 válasza:
Igen, sokkalta jobb - bár megvallom, csak így utólag látom annak. Próbáltam előzetesen, de még nem mertem "vállalni" az ennyire kontrasztozott utómunkát.
Lehet azért, mert sokat nem tekintettem még meg nyomtatott formában is.
Köszönöm, h. foglalkoztál vele!
A gyorsaságon itt egészen pontosan fényerőt értettem. Minimum 1,8, és még ott sem minden fenékig tejfel.
job1 válasza:
:) újkorában majdnem minden okés volt ezzel az obival. Gyengébb fényviszonyoknál (zárt tér) sokszor elszaladt az élesség..., gari után 2 héttel behallt. Szerviz sokért javítaná, inkább megmarad emlékbe, végszükségkor használatban van, és gyűjtök egy jobbra.
Sajnos egy ilyen képnél nem lehet olyan pillanatot elkapni, ahol minden kisgyerek a legkifejezőbb pillanatban legyen elkapva. Ezért vannak unalmas, semmitmondó jelenetek is a képen (mint pl. rögtön az a kislány aki legelöl középen ül a merev arcával), és van néhány igen izgalmas is. Ilyenkor azért érdemes rovid, 6-8 képes gyors sorozatokat lőni, hogy legyen miből kiválasztani a legmegfelelőbbet. Én feltételezem, hogy ez volt a legjobb, tehát ebbe nem is kötnék bele.
De a kép technikailag nem hibátlan. fakó, alulexponált, és mintha egy halványszürke fátyol lenne előtte. Ezen remekül lehetett volna segíten egy pár perces utómunkával. Lehetne rajta fény, lehetnének élénkebbek a színek egy egészen kicsit. A vágás és az élesség jó, csak azon kellett volna javítani, amit fentebb említettem. Készítettem egy feldolgozást hogy megmutassam, mire gondolok. Ha van mailcím a reglapodon, elküldöm.
job1 válasza:
Megtisztelsz az értékeléseddel!
A kb. másfél óra (szünet nélkül) 75. percénél lett lőve, az obi autofókusz hibája miatt csak 3 kockát sikerült lőnöm erről a jelenetről. Tényleg ez lett a legélesebb, hangsuly a kis szöszin.
Jómagam vettem kontrasztosabbá utólag (ezek szerint a monitoron elfér a kalibrálás), a fátyolt a felülről jövő ellenfény okozza. Annyira még nem vagyok szakembere a PSnek, bár célom.
Mail jöhet a bjpszkukachotmailpontcom-ra
Az ötletet jónak találom, de nekem túl zsúfolt, minden gyerek el van a képen a maga világában, szerintem nagyon szép portrékat lehetett volna ebben az esetben készíteni. Ezt a képet inkább riportképnek látom.
job1 válasza:
Nem is gondoltam erre a kategóriára, de gondolkodom a módosításon, jobb, tényleg.
Készültek portrék is, akkor majd töltök.
Tapasztalatból mondom, hogy ez az objektív beltérben totálisan alkalmatlan a fotózásra.
Be kell szerezned egy gyorsabbat.
job1 válasza:
Ne is mondd: már rég kidobnám, egyenlőre még nem gyült össze a következőre, remélem hamarosan egy jobb fényerejűt szerezhetek be, a gyorsaságról már nem is beszélek.
Köszönöm, h. véleményezted!
Szia!
Sajnos mint fotó, nagyon kevés. A fények nagyon laposak, zavaros a kép egésze. Tágabb rekeszt alkalmazva kiemelhettél volna egy kisebb csoportot, akár egy kisdiákot. A jobbon kettévágtál egy fejet. A pillanat lehet kedves, de nem ellensúlyozza a hibákat sajnos.
üdv.
Shariff
job1 válasza:
Tornaterem, kintről beszűrődő havazásos fényviszonyok, obi fényereje nem nagy, a cél elsősorban a dokumentálás volt. Majdnem középen a kis szöszin a fókusz, így ő lenne a főszereplő. A jobb oldallal tanácstalan vagyok, csonkolás nélkül nem úszom meg a vágást.
Köszönöm.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.