Ezt a sorozatot biztosan nem szánnám zongoratanulás népszerűsítésére. A portré mentes a gyermeki átélés vetületeitől, a jobb oldali kép telibe vakuzása eleve hibás, egyedül a középső kép az, aminek a hangulata még úgy-ahogy visszabillenti a kompozíciót.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. február 11. 19:43 - Készítés helye (ország): Magyarország
Beszédes kép sorozta jó lett az összerakása a sornak ,hogy a magasan fehérebb képet középre helyezted el..a tónusok is szépek lettek...gratulálok a képhez üdv swed
orizatriznyák válasza:
Köszönöm, hogy benéztél és értékelted.
nem lenne rossz, de:
a három kép között nem teljesen értem a kapcsolatot. a képsort lehet úgy értelmezni, hogy az első két képnél bemutatod külön külön a szereplőket, majd a harmadiknál egyben, de: lehet tévedek, de a harmadik képen lévő kéz nem a kislányhoz tartozik-a tévedés jogát persze fenntartom.
amennyiben mégis, a harmadik képet valahogy ugy kellett volna komponálni, hogy pl a lány lezúduló haja belelógjon a képbe egyértelművé téve a kapcsolatot...ez, a harmadik kép számomra szerkesztésileg is kicsit kilóg, mert az első kettő kb jó, de a harmadik szerkesztése hogy ugy mondjam esetleges, ennél még érdemesebb lett volna próbálkoznia más perspehtívával, már csak azért is, mert a bal kéz pl ebből a nézőpontból és ebben a pozícióban elég "tohonyának" tűnik, olyannak, mint ami csak ugy a kép kedvéért oda lett "rakva"(lehet hogy valóban zongorázik a képen látható személy, de a lényeg, hogy mi jön át a képről...)a zöld keret ezzel a sárgás csíkkal nagyon gagyi, és gagyiságával rendesen rombolja azt a finom hangulatot, amit sugallni akartál a képhármassal
orizatriznyák válasza:
Köszönöm, hogy értékelted.
A keretet nem is értem, gondolom a tömörítés az oka, de bordó és olíva volt, ha neked gagyi, ok. Elfogadom.
Többeknek írom a választ, hogy egy kezdő "zongorista" keze bizony így néz ki. Nem laza, nem légies. Kicsi és bizonytalan.
Nem zongorázik, hanem próbál zongorázni, gyakorol.
Ezerrel koncentrál, próbálja a kottán látható jeleket átfordítani az agyában a finommotoros mozgásra és előcsalogatni a megfelelő hangot.
A kép technikai részében igazatok van. A kezes kép nem lett jó.
Érezni lehet a kép mondandóját, de mégis valami úgy érzem nem passzol... Túlságosan nagy a kontraszt a középső és a jobbszélső kép között? A középső képről érzésem szerint talán mintha vmi hiányozna (a kislány, a kotta vagy csak a mester támaszkodó keze a zongorán)? A jobb szélső kép vágása vagy a dof?
Az első kocka az, amiben nem vetődik fel bennem kétely...
Nem pontozok, csak meditáltam egyet és kíváncsian várom a többiek véleményét! Igazából nem merek komolyan állást foglalni...
Szép fényeket, gratulálok!
orizatriznyák válasza:
Igen, tudom... a kezes kép nem ok. Most már nagyon bánom, hogy nem próbálkoztam többet, de a modellem már így is türelmetlen volt.
A középső képnél bennem is felmerült a kotta, de csak a nem túl dekoratív kezdő kották álltak rendelkezésre.
A kottatartó viszont olyan szép, hogy nem is lett volna illő eltakarni, ráadásul így nekem jobban visszaadta a "várom a kisgazdám" feelinget.
Szia, értem a gondolatmenetedet, a zongorázó kislány a hangszerével egy 3/4-es ütemben... :)
Egy ideje azon gondolkodom, miért nem sikerült tökéletesre. A középső kép ragyogó, egy zongora-katalógusban is megállná a helyét, a színe tökéletes, a kép szép éles. A bal oldalon a kislány bájos, talán éppen a kottát figyeli, bár ahhoz egy kicsit lefelé néz, a kotta elvileg ennél feljebb van, még a pianínón is. A harmadik kép pedig nagyon kilóg a kompozícióból, olyan a minősége, mint amikor gyermekkoromban (70-es évek :) engem fotózott apukám egy hangversenyen. Főleg a középső kép mellé téve feltűnő az élesség és a színek eltérése. Jó ötletnek tartom ezt a sorozatot, de javítandónak. (Lehet, hogy elég lett volna egy kotta, a zongora és a zongorázó kislány, de még töröm rajta a fejem :)
Üdvözöllek! Pilipár
orizatriznyák válasza:
Köszönöm, hogy benéztél.
A kottán én is gondolkodtam. :-)
De a kezet fontosabbnak éreztem, bár nem ebben a minőségben kellett volna tennem.
orizatriznyák válasza:
Az olyan gyászjelentés-jellegű volt.
Keret nélkül nem volt jó.
Sima fehér keret pedig a középső kép miatt volt borulós.
orizatriznyák válasza:
Köszönöm a véleményedet.
Az a helyzet, hogy nincs semmilyen PS-em, kezdő is vagyok, így aztán gyalogbéka módszerrel készült a kép.
Keret mindenképpen kellett, négyet kipróbáltam, ez volt a legjobb.
Szerinted mi lett volna jobb?
A "Tolyás"-ért bocsánat!!! ;)), elipszilonnal teljesen más értelmet kap a szó. Helyesen "tojás" akart lenni természetesn.
orizatriznyák válasza:
:-)
Látunk egy arcot, zongorázó kézpárt, és középen egy zongorát, a gyermek nélkül. Ez a kép a kakukktolyás, ami _szerintem_ elrontja az összhatást. Hová lett a gyerek? Miért nem ül ott a széken a billentyűkre hajolva, arcán a kottára feszült figyelemmel???
Ne haragudj, olyan nagy kár érte.
orizatriznyák válasza:
Köszönöm az értékelésedet.
Láthatod, hogy mindenkiben más gondolatot ébreszt a sorozat.
Megpróbálom szavakba önteni.
A zongora az én értelmezésemben egy tárgy, egy hangszer és egyben műremek, ami csak kitartó gyakorlás után adja meg magát és válik művészetté, amit hallhatunk.
Hm...nem vagyok a szavak embere
Gyönyörű sorozat. Bár az utolsó képen szerintem a világítás(vaku?) nagyon elüt az előzők hangulatától. Az utolsót javítva teljes az össz-hang/kép.
orizatriznyák válasza:
Köszönöm. :-)
Hát igen, fél(kétharmad) munkát adtam ki a kezemből.
orizatriznyák válasza:
Szívesen
Szia Nagyon jó gondolat, jó kivitelezés.
Nagyon megfogott a kép, elég rég óta bámulom :)
A harmadik kép viszont nekem valahogy nagyon kilóg. Nem témájában, mert az abszolút találó, hanem olyan mintha nem is ott és akkor készült volna. Talán azért mert ott vakuztál, ha jól látom.... hmm... Kipróbáltam photoshopban, egy kicsit több kontraszttal jobb lett, de így sem az igazi.
Igen, meg van: az első két kép önmagában is megáll és tökéletes, példa értékű, bár a kislányra egy pici kontraszt még ráférne talán, azonban a harmadik teljesen hétköznapi. Talán emiatt érzem, hogy kakukktojás. Olyan, mintha egy nagyobb kép útólag kivágott része lenne, olyan mintha az a kép nem kifejezetten ehhez a gondolathoz készült volna, csak kerestél volna egyet ami passzol témában.
Ne haragudj, hogy így elemezem a képet, azért van mert egyébként meg nagyon tetszik.
Meg merem kockáztatni, hogy ugyanezzel a címmel, csupán az első két képpel is megállna a dolog.
Családi emlékképnek igazán szép, kidolgozott munka.
Gratulálok
üdv: freeze
orizatriznyák válasza:
Hát igen, lebuktam. A harmadik kép késő délután készült, vakuval, míg az első kettő kora délelőtt. A délelőtti kezes képek még jobban nem illettek ide, viszont "belső kényszert" éreztem a hármas kompozícióra.
Viszont csak a négyzetes vágás volt, semmi nagyítás.
Köszönöm, hogy értékelted.
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Azt gondolom, hogy a koncepció nem kíván meg három képet amúgy sem.
Elég egy, ami az egész jelenetet egybefogja.
Az elsőből pl. az életben nem mondanám meg, hogy a következő képeket zongorát látunk majd. Az utolsó meg mintha vakus lenne.
orizatriznyák válasza:
A koncepció tekintetében másként gondolkodunk.
De lehet én vagyok a gyakorlatlan, mert nem tudtam egy képben visszaadni a feszült figyelmet az arcon (kezdő kottaolvasó), a tétova ujjakat és a szép régi zongorát.
A vakuban igazad van.
A középső kép nagyon szép a hatalmas vakító felület ellenére is.
Az első nem lett szerves része a triónak, az utolsó pedig technikailag nem tökéletes.
orizatriznyák válasza:
Köszönöm, hogy véleményt mondtál.
Az első kép volt a gondolatébresztő kép, ami miatt elkészítettem a triót.
Azt én is éreztem, hogy az utolsó nem tökéletes...
Ügyes mozaik, nagyon tetszik. Úgy gondolom külön-külön a fotók sokat nem mondanának, így viszont egészen hatásos életkép, avagy emlékkép tud lenni.
A megjelenített részletek rátapintanak a lényegi pillanatokra, ezáltal összességében a lehető leghatásosabban ábrázolva a témát, mondanivalót, mondanom sem kell, hogy szintén jó minőségű kivitelezéssel....
Grat!
orizatriznyák válasza:
Köszönöm, hogy megnézted és értékelted.
Örülök, hogy sikerült átadnom az engem ért hatásokból.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.