BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,63
KATEGÓRIA: csendélet
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2009. május 7. 08:54
  • érzékenység: ISO 800
  • fókusztávolság: 28mm
  • objektív: Canon EF 28-80
  • rekeszérték: f/3,5
  • zársebesség: 1/15s
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Ják
  • Készítés ideje : 2008-10-24
Ima után

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 5
2009. május 15. | 23:48 | And now for something completely different

Szegény Virgoncka, ő mondja, aki egy 4,8-ra hisztit rendez... Nagyon szép, elgondolkodtató kompozíció, szép fényekkel, szerkesztéssel.

KósGyuri válasza:
:D Köszönöm!

2009. május 11. | 20:21 | -vadvirag-

Belül nem láttam még, sajnos --- sürgősen pótolnom kell! :-)

KósGyuri válasza:
Bizony:) Megéri! Nagyon szép, és tele van témával. Köszönöm, hogy írtál:)

adott pontszám: 5
2009. május 7. | 23:53 | Nanuq

Hangulatos, jól komponált, jól fénymért! fotó. Ettől a közelképtől az ember szinte érzi a régi fa illatát. Remek a pad perspektívába helyezése és a háttérben a napfolt belekomponálása, így a szemnek a kép mindegyik részén akad néznivalója.

KósGyuri válasza:
Köszönöm szépen!:)

2009. május 7. | 19:31 | Radovics János

Kedves KósGyuri!

Úgy érzem, hogy ismét hibát követtem el, azzal, hogy nem pontoztam. De előbb értesültem a kialakult vitáról, és én -bár mint láthattad-vállalom érzéseimet, és gondolataimat, de mégsem szerettem volna azt a látszatot kelteni, hogy Virgonc ellen, vagy ellenében mondanék, vagy írnék valamit. Ennek az az oka, hogy én nagyon tisztelem és szeretem Virgoncot, és elfogadom olyannak, amilyen, mert tudom, hogy a lelke szép. Gyönyörűek a munkái, és nekem nagyon tetszenek az értékelései is, mert mindig magát adja. Nem köntörfalaz, nem szépít, vagyis őszinte. Persze a kommunikációs zavarok, vagy a temperamentum különbözősége félreértésekre és meg nem értésekre ad lehetőséget, és hidd el, kérlek, hogy én csak békítőleg szeretnék ebben állást foglalni, mert mindketten kitűnő fotósok vagytok. Fontosnak érzem, hogy az oldalon,-ha szükséges- értelmes vitát folytassunk, és kerüljük mindnyájan a személyeskedést. Sajnos én is sáros vagyok ebben, én is megbántottam egy embert az oldalon, és azóta is bánom.
Ami a Te munkádat illeti, én csiilagos 5-öst adtam volna rá, mert mély gondolatokat indított el bennem: a pad formája egy theológiai alap tan: az Atya és a Fiú és a Szent Szellem, bár 3 különálló személy, mégis Egy Isten. Hasonlóan a jég, folyóvíz és gőz (pára) esetében. A megjelenési forma ellenére a víz a közös lényeg. Ezt mondja nekem a pad. A templom az evangélium hírdetésének helye kellene, hogy legyen, de a gonosz erőnek igen nagy a hatalma az emberi szívek fölött, ezért a szent helyek szellemileg (is) többnyire sötétek lettek. Ezért nem a vallási és az egyházi hovatartozás az üdvözülés útja,(bár ezek szükségesek lehetnek), hanem a személyes kapcsolat Istennel, aminek egyik formája az ima. Ahogy a cím is mondja, ima után megvilágosodhat az emberi szellem, és ennek fényét jelentetted meg, amely beragyogja az amúgy sötét (élettelen falakat). Vagyis a személyes kapcsolatból fakadó "áldottság" állapota, áldást jelent másoknak is. A fény, maga az élet. Ezért a fénnyel az élet jelenik meg a templomban. Fontos igazság ez, hiszen, ha arra gondolok, hogy a tanítás szerint, mi emberek vagyunk a Szent Szellem temploma, akkor ez a kép még mélyebb dimenziókat nyit. de ezt már mások fantáziájára bíznám, mert ez az oldal nem erről szól. Azért írtam le ennyire hosszan a véleményemet, hogy valahogy bizonyítsam, hogy számomra tényleg nagyon értékes ez a mű, és nagyon értékelem a fotós tudásodat.
Tisztelettel R.J.

KósGyuri válasza:
Ezek szerint mi is félreértettük egymást. Én kizárólag a képre utaltam, azzal, hogy objektíven látod...stb, én nem szeretnék senkit magam mellé állítani bárki ellenében, pláne, hogy az első írásodból is kiderül, hogy neked kedves a szóban forgó személy, és én ezt tiszteletben is tartom. És mégannyira sem szeretnék viszálykodást szítani, pláne a saját fotóm alatt.

Írásod második része pedig ismét megdöbbentett, a szó legpozitívabb értelmében. Ilyen elemzést még soha nem kaptam senkitől, és nem tudok róla, hogy bárkiben ilyen mély gondolatokat ébresztett volna bármi, amit csináltam. Nagyon köszönöm a megtiszteltetést, boldog vagyok, hogy ezt leírtad nekem.

2009. május 7. | 15:32 | -vadvirag-

Beszéljünk már egy kicsit a fotóról is, emberek!

Nekem például tetszik a falon a világos folt, pont ettől lesz mélysége a képnek, számomra ettől térszerű. Még valami, bemutatja, hogy ez egy egyszerű, puritán templom, semmi aranyozott díszítés. A rideg kőfal miatt szinte érzem a hűvöset, amit ontanak magukból ezek a vastag, masszív falak.

Ennyire számít amúgy, hogy hasznosnak vagy haszontalannak ítélnek-e egy értékelést?

Szerintem semmivel sem lesz több vagy kevesebb az ember azáltal, hogy a fotós elfogadja-e, amit ír neki. Aki önzetlenül segíteni akar, az nem foglalkozik ilyesmivel - mert ha a fotós számára haszontalan is az értékelése, lehet, hogy valaki más tanul belőle. Az is lehet, hogy nem. Ki tudja? Nem kell mindenáron segíteni, elég, ha az ember véleményt nyilvánít, hogy ki mit tanul belőle, az mindenki magánügye.

KósGyuri válasza:
Igen, valahogy így gondolom én is. Bár a jáki templomot azért én puritánnak nem nevezném, de ez valószínűleg a képből nem derült ki:) Köszönöm szépen, hogy írtál!:)

2009. május 7. | 15:08 | Virgonc

Nagyon szép kép lenne, szép részletet ragadtál ki. a fények is szépek rajta

KósGyuri válasza:
Jajj.

2009. május 7. | 15:06 | aetrigan

Itt nem őszinteségről van szó, neked egyszerűen üldözési mániád van, és nem az a baj, hogy értékelsz egy képet, nem az a baj, hogy rávilágítasz egy hibára, nem az a baj, hogy milyen hangnemben írsz HANEM AZ A BAJ, hogy kívülállónak érzed magad, az a baj, hogy felháborodsz azon amin nem kellene, az a baj hogy személyes sértésnek veszed, ha nem gondolják az emberek hasznosnak azt amit mondasz, az a baj, hogy kicsit elszaladt veled a csikó, és bármennyire is jók a képeid-mert elismerem, sőt nézegetni is szoktam-- a hozzáállásod olyan mint egy sértődött negyedikes gyereknek, felkapod a vizet minden apróságon, szítod a vitát(csak azért mert nem ad neked igazat valaki)
Tudod, épp te vagy az aki elfelejti, hogy ez miről szól, épp te vagy az aki mindennek a MEGMONDÓJA. Örvendek hogy nyertél 8 kreditet, és annak is örülök, ha feltöltesz. De jelen esetben még akkor sincs igazad, nem azért hogy a fény ott van vagy nincs...hanem a stílusért, egyszerűen nem ugyanabban a stílusban hangnemben válaszolsz az embereknek, ahogy ők beszélnek hozzád. Persze lehet, hogy ilyen a természeted...de az sem a világ, vagy a többi ember hibája, csakis a tied.
Én ezzel befejeztem veled való vitát, amúgy semmi rosszat nem tanácsoltam, csak azt hogy ha te írsz azt érdemes hasznosnak ítélni a további gondok elkerülése miatt

KósGyuri válasza:
.

2009. május 7. | 14:47 | Virgonc

igen mivel második lettem a fotozz pályázatán igy kaptam 8 kreditet, igy az elmult egy hónapban nem kellett vennem. viszont nézd meg az értékeléseimet és nézd meg mikor szántam rá magam utoljára arra hogy bármelyik okostojásnak segitsek... ja bocs szégyeljem magam .. a mai világban merek öszinte lenni.. tényleg pofántlanság ez tőlem

KósGyuri válasza:
Tehát meg vagy sértődve az egész oldalra, és ezért én kaptam meg... Köszönöm szépen. Csak itten van a kutyám elesve...

2009. május 7. | 14:46 | Virgonc

azt hiszem nem fogom elmagyarázni az oldal lényegét, kiderült hogy nem értitek.. meg minek ugyis én leszek a paraszt.. véletlenül se gondoljátok segitőkésznek a véleményezőket...
aetrigan belőled is csak a sértettség beszél mert nem ajnároztam szét a fotódat....
de megnéztem az értékeléseidet.. vicc amit javasolsz nekem.. de ezek szerint itt csak ötöst ostzogatsz?? it csak azt szabad adni minden képre mert minek is adjak tanácsot bárkinek is mert minden pont direkt olyan amilyen.. csak azt nem tudom te miért nem cska ötöst osztasz... miért gondolod azt pl egy studiofotra hogy te abba bármi hibát is láthatsz.. miért adsz rá javitási ötletet?? ja neked lehet.. de én bunko és agressziv vagyok mert normális hangon azt mertem mondani kicsit le kéne sötétiteni a falat.. persze..
a véleményemet fentartom. ennek a fényfoltnak akkor lenne értelme ha valamire esne.. pl a felette levő szoborra.. igy viszont nincs értelme.
tudom buta vagyok.. meg észosztó..
eszetekbe se jusson hogy segiteni akartam...
én itt fejeztem be a fotozzozást.
nincs értelme mert a mai nagytudásuak fel se fogják mire van ez az oldal...

KósGyuri válasza:
Szerintem egy kicsit túlreagálod ezt a dolgot, és ki kell hogy ábrándítsalak, én nagyon is értem az oldal lényegét, és ez nem az, hogy egy másik valaki képe alatt kell marni a harmadikat, negyediket mittudomén kit, sőt, nem is a sértődésről szól/kéne szólnia. Nem értettünk egyet, nem fogadtam el a véleményed, és akkor mi van?! Összedőlt a világ? Vagy kiderült, hogy jobb/rosszabb fotós bármelyikünk is? Szerintem nem. Egész egyszerűen nem egyezett a véleményünk, én úgy éreztem, hogy nem jogos a amit hibának mondtál (hozzátenném, hogy azt sem indokoltad, hogy mitől tetszik, mivel 4-est adtál), tehát nem tanultam a véleményedből, mivel tisztában vagyok a fény irányával, hollétével, és szánt szándékkal így csináltam. És ezen nem fogok vitatkozni. De ha legközelebb véleményt írsz figyelj oda, hogy ne azt mondd, hogy rossz egy kép, hanem azt inkább, hogy neked(!) miért nem tetszik! Ez csak egy jó tanács. Ha akarod elfogadod, ha akarod nem. Ilyen egyszerű.

2009. május 7. | 14:40 | aetrigan

Én úgy tudom amúgy hogy aki veszi a kreditet, annak ilyen ikonja van: (Fotózz!hu támogató)
ez a sárga könyvféle:)
De mindegy, bocs az offért
elnézést mindenkitől...még a modiktól is
hehe

KósGyuri válasza:
Azt nem havonta kapja az illető? Nem tudom, csak gondolom, hogy abban a hónapban talán nem kap ikont, amelyikben esetleg még nem vett kreditet.

2009. május 7. | 14:26 | aetrigan

Virgonc!
Akkor minek a cécó hogy nem ítéli valaki hasznosnak a hozzászólásod?
Jó Te nyilván hasznosnak érzed...hiszen azért írod, de ettől függetlenül még nem biztos hogy más szemszögből is hasznos, ez a szubjektív nézőpont.
Például ha azt mondod valamire, hogy urambocsá' kiégett, az annak hasznos lehet, aki ezt nem tudta...viszont annak aki így akarta, annak egyértelműen nem.
Ebben a sportban épp ez a szép...nincsenek szabályok, mindenki azt és úgy csinál, amit és ahogy akarja. Vannak akik sikeresebbek, vannak akik kevésbé.
Ez most olyan hogy van egy nő, mondjuk a haverom csaja...ő szépnek találja, én meg rondának-na ezért van az hogy az ő csaja és nem az enyém:D

KósGyuri válasza:
:D:D:D

2009. május 7. | 13:17 | Radovics János

Nem szeretném pontozni ezt a képet, mert talán félreértésre adna okot. Én megértem tökéletesen Virgonc véleményét, és nem csak azért, mert az egyik kedvencem az oldalon, hanem azért is, mert szakmailag igen képzettnek tartom. Én adok a véleményére akkor is, ha őszinteségében határozott. Most is úgy érzem, hogy a kép látványosságának szempontjából igaza van. Az az érzésem,-ugyanakkor-, hogy a mondanivaló szempontjából pontosan az a világosság a lényeg. Arra gondolok, -bár én nem vagyok katolikus, és más vallású sem- de mint Istenben hívő és imádkozó ember, úgy érzem, hogy a megvilágosodás csodája, békéje, fénye a Mária szobor alatt egy kifejező elem, képi szimbólum. Ezért érzem fontosnak. Ezek után csak kívánni tudom, hogy ne nehezteljetek egymásra, mert mindkettőtöknek igaza van. Sokszor megfér több valós nézet is egymás mellett. Szerintem, ha több nézőpontból vizsgálunk meg egy képet, az mindenkinek hasznára van.
Gratulálok, mert a kép szép és kifejező. Békességet kívánok és további szép sikereket.
Tisztelettel R.J.

KósGyuri válasza:
Köszönöm szépen a részletes hozzászólást, örülök, hogy van, aki objektíven is tudja szemlélni a dolgokat. Igen, én is így gondolom, hogy a háttér fénye nagyon is a kép része, ez az elkészítésnél is fontos volt számomra, ezért nem értettem egyet a hozzászólással.

Nincs gond a határozottsággal, sőt, én nagyon szeretem az egyenes, őszinte vélemény-nyilvánítást. De az az érzésem, hogy ezen az oldalon egy kicsit eltorzultak a nézetek, miszerint a vélemény nem elfogadása sértődésből, illetve dacból történik. Szerintem viszont ha valakivel nem értek egyet, azt ha csak szóban jelzem, akkor az olyan, mint amikor nem magyarázok meg egy pontlevonást, vagy még inkább, ha agyondicsérek egy képet, és mondjuk 3-ast adok rá. Ezen az oldalon (véleményem szerint helyesen) elég szigorúan veszik az ilyesmit, tehát ha én az egyik oldalon ezt állítom, akkor nem fogom a másikon az ellenkezőjét (az elfogadással) tenni.

(Azért én kíváncsi lennék a pontszámodra, már csak azért is, mert nagyon átláttad azt, amit a képpel szeretnék kifejezni, aminek nagyon örülök)

2009. május 7. | 12:54 | Virgonc

kreditvadász :DDDDDDDDDDDDD 2 éve veszem a kreditet :DDDDDD

KósGyuri válasza:
:D

2009. május 7. | 12:44 | aetrigan

Virgonc nagy kreditvadász, nekem is volt már ilyen jellegű összetűzésem vele, meg szerintem másoknak is.
Egyszerű a recept, ha virgonc ír a képedre, ítéld hasznosnak...maximum elkövettél egy kegyes hazugságot a béke érdekében. Nő létére igencsak agresszív, szókimondó, de sokszor jókat mond...bár nagyon akaratos és csak a saját véleményét tartja jónak/elfogadhatónak.
Nem kell a balhé:D

KósGyuri válasza:
Na, nem is a balhé, csak a miheztartás végett mentem bele a "játékba", de már lezártam részemről:) Hazudni meg nem szeretek. Köszönöm az infot, azért megpróbálom így csinálni legközelebb:)

2009. május 7. | 10:15 | Virgonc

pont az ilyen arcoskodások miatt nem tölt már ide senki.. no meg nem is értékel képeket senki akitől még tanulni is lehet.. itt mindenki vérprofi :)

KósGyuri válasza:
Te tudod...:)

2009. május 7. | 10:01 | Virgonc

talán olvasd el a szabályzatot.. meg talán azért mert időt szántam rád.. és az a minimum hogy ha valaki időt szán a képemre mégha baromságot is ir akkor is örülök neki hogy nem szart a fejemre hanem megpróbált segiteni..
rádszántam az időmet, a figyelmemet, a tudásomat és a segitőkészségemet.. ezért fejébe járt vonla nekem 0.0001 kredit.. ennyit azért cska megérdemelnék.. de ezek szerint nem..

KósGyuri válasza:
Ha a szabályzatra hivatkozol, nem árt ismerni azt: \"Természetesen az értelmetlen, használhatatlan... ...véleményeket sem kell hasznosnak jelölni, ha azok nem segítenek Önnek a további fotók elkészítésében!\" Szerintem ez kimeríti azt, hogy nem értünk egyet.

És azt is odaírtam, hogy örülök, hogy írtál, bár ezt már lehet, hogy sértettségedben el sem olvastad. Az, hogy időt szánsz valamire, önmagában még nem minden, mivel például(!) az anyázás is időbe kerül. Tehát örülnék, ha nem szabnád meg nekem, hogy mit fogadok el hasznosnak, és mit nem. Köszönöm. (Pont)

2009. május 7. | 09:53 | Virgonc

köszönöm hogy foglalkozhattam a képeddel .. .köszönöm hogy annyival nem tisztelsz meg hogy hasznosnak jelölöd.. azt hiszem ez volt itt az utolsó segitőkész probálkozásom.

KósGyuri válasza:
De ha egyszer nem találtam hasznosnak, akkor miért "tisztelnélek" meg hazugsággal? Nem értem. Márpedig, ha annak ellenére, hogy nem értünk egyet, és mégis hasznosnak jelölöm, az nem igaz, tehát hazudok. Miért tenném?

adott pontszám: 4
2009. május 7. | 09:38 | Virgonc

Nagyon szép kép lenne, szép részletet ragadtál ki. a fények is szépek rajta. Ami szerintem problémás és javitást igényel az a háttér világos foltja. Az ember szeme alapbol a világos részeket keresi egy látványon, alapbol azokra téved a tekintet. igy meg főleg hogy egy alapból sötét tónusú fényszegény képről van szó. Emiatt a szem mindig is hátra fog csuszni a világos foltra. Szierntem ha azt lesötétitenéd sokkal jobban sikerülne kiemelni az előteredet és nem terelnéd el a figyelmet a lényegtelen falra. Ha az a fényfolt picit feljebb lenne még érdekes is lenne, viszont igy egy teljesen lényegtelen rész van megvilágitva.
szerintem. :)

KósGyuri válasza:
Ebben nem értünk egyet, mivel a háttér is lényeges, attól függetlenül, hogy életlen. Nem kell mindig a szabályszerűségnél leragadni. Szerintem.

Köszönöm, hogy írtál:)

adott pontszám: 4,9
2009. május 7. | 09:17 | aetrigan

Hú dejó perspektíva! Nem is gondolná az ember, hogy 50-essel ennyire távol kerül egymástól a pad két széle...biztosan alapból sincs közel, én első ránézésre jóval nagyobb látószögre gondoltam volna:)
Nagyon tetszik a dof játék, és a színek. A szerkesztés pedig jól átgondolt, megtrvezett munkamanetre enged következtetni
Egyedüli dolog ami nekem nagyon nem tetszik a cím a keretben, szerintem elgagyizza ezt a gyönyörű képet
Üdv

KósGyuri válasza:
Igazad van! Rosszul emlékeztem, ezáltal rosszul is írtam be az objektívadatot...:( Most megnéztem a részletes exifet, és 28-80-as obival csináltam, elnézést kérek a félrevezetésért.

A keretben az az érdekes, hogy nagyon megosztja az embereket, volt, aki nagyon leszidott érte, de olyan is volt, akinek meg nagyon tetszett:) Én is ezek közé tartozom, de ez tényleg szubjektív. Nagyon örülök, hogy tetszik a kép ennek ellenére is. Köszönöm, hogy írtál!:)

adott pontszám: 5
2009. május 7. | 09:09 | ilcsa

Látszik a tudatos szerkesztés, a fények maximális kihasználása. Remek kompozíciónak tartom! Nagyon jó hangulata van, azt hogy ima utáni hangulat-e abban nem vagyok biztos... Grat!

KósGyuri válasza:
Nekem ez jutott eszembe, valahogy az "után" jobban illett számomra a hangulathoz:) A fényeket meg tényleg ki kellett használni, ugyanis be kell dobni egy százast, hogy legyen világítás, persze nem én dobáltam, hanem a német turisták, és így volt némi fényem nekem is:D

Köszönöm, hogy írtál, örülök, hogy tetszik:)