Ezt a zajos-deszaturált kombót szabadalmaztatnod kéne, mert valaki ezeket látva előbb-utóbb utánozni kezd. Persze az általad adott tartalom nélkül csak álművészkedés lenne belőle. A cím ugyan értelmezhetetlen, de illik a képhez, mert az ugyanúgy az asszociációk vektorában mozog, mint a címet alkotó szavak értelmezése (ennek nem sok értelme van, de hadd legyen egy értékelés is olyan szabad asszociációs mint maga a kép, meg különben is annyira imponáló leírni a "vektor" szót egy kép értékelésében :D). És nehogy kisebb méretben merd felrakni a képeket, ez nem bélyeggyűjtemény...
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2009. február 10. 16:10 - objektív: kit
don quijote rajza, mikor megpihent a szélmalmokkal vívott harca előtt megint kicsit nagy, így CTRL + EGÉRGÖRGŐ akinek ez nem megy, közepesben nézze :) bocsánat
nologo32 válasza:
huh, de jó napom van, röhögök, mint a fakutya :) vagy vektorkutya, mondjuk. de látom asszocvéleményírásan is partner vagy, én is szoktam. egyébként meg de, van értelme :) viszont hogy a cí érthetőbb legyen - bár értelmezhetőbb nem - az van, hogy szándékosan el akartam rugaszkodni a realitástól. mivel a fotó, amíg csak fotó, a valóság leképzése (legalábbis hisszük, hiszik sokan, ezért sokan rcionálisan is tekintenek rá, elvárásokat állítanak szembe vele mindenféle technikai tulajdonságokat és valóságot számonkérve rajta. na jó, jó dolog egy jó fotó, de még jobb egy jó kép - ami történetesen fotó technikával is készülhet. erre törekszem én is. ezt azonban sokan nem veszik észre, nekik (is) próbálom megadni a kezdő lökést a cím irracionális mivoltával. mert lehetne ez is mondjuk "lányportré", de nem izgalmasabb ez így? meg aztán szeretem a filmszerű képeket és egy kép történetmeső mivoltát erősíti, ha a cím is történetet sejtet. persze történet nincs tartalom nélkül :) azok meg ott vannak az arcokon - amit egyébként kiszabadít a fotónaturalizmustól való eltávolodás is. artemis medina ennek megfelelően egy általam kitalált alak, aki soha nincs a képeken, mindig csak a képeken szereplők "látják". de szereplő, az ő érzelmeit, viillanásait láthatjuk tükröződni azok arcain, akiket mi látunk.
és maximálisan egyetértek, ez nem bélyeggyűjtemény :) a méret is lényeg, mert mozi, mozi, mozi :)
és köszönöm, megnevettettél :)
igazad van! rosszul fogalmaztam mikor a zárszót leírtam. és értem amit mondasz. amit én hibának látok, te alkalmazásnak. valós.
de a galériánk is mutatja ezt a különbséget.
nologo32 válasza:
üdv és minden jót! :)
Én azt gondolom, az egyéni látásmód és tudat ajándék. Nem fogyatékosság. Nem érzem magam annak. És szerintem senki nem az, aki nem azt látja mint Te.
Hiszen ha mindenki egy dolgot látna, hova tűnne a sokszínűség?
Értelmes és egészséges embernek tartom magam. El tudom dönteni, hogy nekem mi az ami "tetszik" és mi az ami nem. Ha valaki ezzel nem ért egyet velem és fordítva, az látásmód-nézőpont különbségben keresendő.
Őszinte véleményt írtam, kellő alázattal én úgy gondolom. Ha nem fogadod el a hozzászólást az a Te szuverén jogod. A válaszod lekezelő stílusát pedig saját magadnak kell elkönyvelned.
nologo32 válasza:
mindenek előtt elnézést kell kérnem, ha a válasz játékosságát és humorát lekezelésnek vetted. távol álljon tőlem ennek még a szándéka is. tehát még egyszer elnézést kérek.
aztán: nem is mondtam, hogy az egyéni látásmód fogyatékosság lenne :) de nem látni egy képi tartalmat és az eszközt hibának vélni nem egyéni látásmód. és természetesen nem láthat mindenki mindent úgy, mint én. (a sokszínűséget hagyjuk, az itt háttér nélküli közhely) a kérdés az, látod-e, ami egy képben van. itt nem megfejthetetlen rejtvényt adtam fel, teljesen közérthető a tartalom és nem hiszem, hogy nem látod. az ítélkezésed két dolgon bukik el. az egyik, hogy elakadsz valamiben, amit hibának vélsz, pedig eszköz. formailag hiba is lehetne, mert a szabálykönyvek azt írják. de kézben tartottan uralni egy hibát, hogy egy kép hangulatát szolgálja - az már eszköz. ha te ezt nem veszed észre, akkor sincs baj, csak nem értesz hozzá. ez sem baj, szerintem több olyan dolog is van, amihez viszont te értesz és én nem. a különbség, hogy én azokban nem ítélkezem :) a másik dolog, ami fontos, hogy észre kell venni, hogy nem a tetszés határozza meg a minőséget. lehet jó valami annak ellenére, hogy nekem nem tetszik és fordítva. ebbe a csapdába nagyon sokan beleesnek, azt hivén, hogy az a jó, ami tetszik. nekem például nem tetszenek a konstruktivista, vagy hiperrealista festmények, vagy a free jazz, mégsem rosszak, sőt. másnak meg mozart nem tetszik. szeretik viszont a lakodalmas diszkós mulatós nótákat. amik nem jók, sőt kifejezetten primitív igénytelen szemetek. de szeretni lehet, az nem baj. vagyis nem a tetszés a minőség meghatározója. természetes és nem is várom el, hogy mindenkinek tessen a képem, de azt szerintem elvárhatom, hogy ha már ennyire közérthető, akkor értsék is és ne egy formai, ráadásul - mondjuk - tévedésből hibának értelmezett dologba beleakadva ítélkezzenek a nézők. nemcsak képet alkotni kell megtanulni, hanem nézni, látni is. tudom, hogy kellemetlen ilyesmivel szembesülni, de ez van és ezért kell óvatosabban ítélkezni. és két ilyen buktatót is tartalmazó véleményt, ami ezzel végződik, - innentől nem beszélhetünk képről - pedig nem kifejezetten neveznék alázattal megfogalmazott véleménynek.
remélem, most kellő komolyságot tanúsítottam, így nem sértlek meg a válasszal. üdv!
nologo32 válasza:
ezt bebukta, inspecteur :)
és a vádak alapján joggal feltehető, hogy inkább csak megnézte a képeimet, de nem látta, nem ismeri. :) de természetesen miért is ne tarthatná fenn a véleményét?
Szia!
Hát nem is tudom, lehet hogy egyedül leszek a véleményemmel de szerintem ez nagyon elhibázott kép. Olyan érzésem van, hogy egy alapjaiban rossz képet effekteket és ps ügyeskedéssel próbáltál leplezni. Onnan gondolom hogy az ajkakon és a szemen látszik hogy bemozdult...nem is kicsit. És szerintem ettől kezdve nem beszélhetünk jó képről.
nologo32 válasza:
de, beszélhetünk. lebuktatott, inspecteur clouzeau! töredelmesen bevallom, igen, bemozdult, mert nem használok vakut, hosszú időkkel exponálok, (itt épp 1/6 másodperccel és mozgott az áldozat, jaj, nevetett, beszélt és szeretett!) mert az érzelmek spontaneitását megöli a beállítás és a gondos derítés és akkor oda a láthatatlan dolgok hitelessége. jegyzetel, inspecteur úr? bevallom, összességében igaz a vád, ami ugyanakkor részleteiben nem kimondottan körültekintő. mondja csak, kérem, miért töltenék fel olyan képet, amin lepleznivalóm lenne? és amin ügyeskednem kellene? annyi év fénnyel és grafikával való garázdálkodás után ne porosodna akár a padláson olyan darabom, aminél nem kell ilyen alantas, manipulatív és hazug eszközökhöz nyúlnom? van egy érzésem, inspecteur úr, nem is tudom, hogyan mondjam, szóval minden tiszteletem az öné, uram, de - és ezt nagyon halkan mondom - ön nem látja a fától az erdőt :) látja, még mosolygok is! az az apróság, amit hibának vél, valójában egy szuverén kép - ami már nem is annyira fotó - hangulatát erősen befolyásoló képalkotó eszköz és ön ezt nem ismeri fel. és ez inkább az ön inkább baja, fogyatékossága, uram. hiszen így egy buta, formális álláspont takarásában nem látja a tartalmakat. és ez veszteség, de nem nekem, hanem önnek. vagyis alapjaiban kell átértékelnie a nézőpontját, ha meg akarja látni a jó dolgokat. kezdheti például ezzel a bemozdulással. az alkalmazott bemozdulás növeli a kép kifejezőerejét, így nem hiba, mint azt ön hiszi, kérem szépen. vagy még rosszabb a helyzet. ön nem érzékel. nincs radarja, amivel felfoghatná azokat a dolgokat, amik nem láthatóak (nem?!) egy képen. és ez nagyon veszélyes! ám ha az ön vizsla szemébe nézek, inspecteur clouzeau, látom, hogy ez így nem lehet. ön jó ember, kérem, és azokkal is előfordul, hogy tévednek :) ja, és még egy tanács, monsieur inspecteur. finoman lépkedjen, ha lápon jár, ha ingoványos mezőre téved.
ellenben hálás köszönet, hogy behozott az őrszobára és nem kellett a hidegben fagyoskodnom :) de azért azt belátja, ugye, hogy ezen kívül nekem más hasznom nem származott ebből a kalandból és kifelé menet a kérdőívben, miszerint hasznos volt-e a gyanúsítottnak a rendőrségi eljárás, a "nem hasznos" rubrikába teszek ikszet :)
hát akkor, inspecteur, én odébb is állnék, ha nem bánja. au revior, mon ami! :)
érdekes úgy portrét nézni, hogy láttad már élőben az alanyt
emlékeim szerint kék szeme van, itt viszont nagy barna szemek, amikbe bele lehet feledkezni, elmerülni bennük
a 'forát-effekt' letisztított minden felesleges információt a képről (már ha volt egyeltalán) és így még egyértelműbbé vált az univerzális metakommunikáció : jól érzem magam veled, kedves vagy nekem
és az a csillogás a szemekben ...
barátnéd helyében féltékeny lennék a hugomra ha így nézne rád :)
szia
nologo32 válasza:
igen, kék :) a fénykép csalás és ámítás :) de a valóság is egyben, mégha az a szemnek láthatatlan is. köszönöm, szia! :)
Ahogy egy műteremben csak felszólításra van csak mosoly. itt öröm és vidámság és kedvesség és fiatalság van. Az utólérhetetelen amatőrtechnika őszintesége és spontaneitása, a megfogott időpillanat az ami a legjobb portrék közé emeli nekem ezt a képet.Azt bizonyítja, hogy hiába szőke kékszemű kisportolt jólsminkelt, hiába tökéletesen világított beállított jól elkapott pillanatban készül egy kép, a valódi művészet mögött mindig ott a természetesség, az igaz valóság - erre még nem talált ki jobbat semmilyen technika. Ilyenkor az ember próbálja megfogalmazni, vajon milyen szabályba tudja beletuszkolni, melyik szakkönyvbe írják le ezt: hogy mitől jó egy kép, nincs rá igazai szabály, talán a mindeneken átlépő tehetségtől jó, mint ez a kép is..Örültem.
grat leyka
nologo32 válasza:
a szakkönyvekben azt hiszem, a jó képhez vezető út menti turistajeleket, kilométerköveket írják le. az utat nem.
köszönöm, leyka :) szia!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.