BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,18
KATEGÓRIA: város, építészet
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2008. december 11. 10:48
  • zársebesség: "6
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Budapest
  • Készítés ideje : 2008-12-03
Vár

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 2,5
2009. január 7. | 18:16 | winrudi

Szépnek nagyon szép. Persze, hogy az.
De valami nem stimmel vele. Nem szoktam éjszakai képeket készíteni, de ezen most megakadt a szemem.
Szóval valahogy nagyon sárga. Tudom, hogy ilyen az esti világítás, de nagyon zavarja a szemet a mű-hatású sárgaság.
Emellett nem érzem elég élesnek a témát.

adott pontszám: 4
2009. január 3. | 23:53 | -Intima-

Kicsit homályos a kép,no és az ég.....vannak benne hibák...

adott pontszám: 4
2008. december 27. | 18:35 | newgam

Hadd várjon, majd akkor szóljon, ha kiélesedik.
:)
De komolyan:
Milliószor látott, fotózott téma, nehéz újat mutatni.
A rakparton húzó autók fényei annyira kiszorultak a kép szélére, hogy nyugodtan levághattad volna.
Így csak zavaró tényező.
A színegyensúly kicsit elcsúszott.
A bal oldalon hiányolom az épület folytatását.
Legalább egy pár ablaknyit!
Üdv!

2008. december 20. | 18:14 | Zsichla Mate

Most találtam meg az írását.
Anno én olyan kezdőként jöttem ide, hogy automata modban alig lett jó képem:D
S most megragadtam itt.
Nem lepontozás, pont ez segít, ha az embert átlaga miatt felfüggesztik ujraregelhet, de kezdőként szerintem itt 1 fontos dolog van: Cikkek. Rengeteg ismeretet ad.
Tapasztaltam, nekem hasznos volt, és kezdéshez illetve benntmaradáshoz bőven elég.
üdv!

TanczosTib válasza:
Szia, igazad van, olvasgatom is azokat. Bár mostanában mintha egyre kevesebb lenne belőlük. :)

2008. december 20. | 18:10 | Zsichla Mate

Üdvözlöm Tibor!
Örülök, hogy fejlődik, főleg, hogy csak a a pozitív kritikát fogadja el.
Ennek az odalnak nem ez a lényege.

Mi a célunk?
Oldalunk célja kettős. Egyrészt felhasználóink bemutathatják, megmérettethetik fotóikat a többi felhasználó előtt, másrészt értékelhetik, megtekinthetik mások fotóit.
Elsősorban haladó hobbifotósokat és komoly fotóamatőröket várunk (a kezdő fotós nagyon nem amatőr!!), de szeretettel fogadjuk a profi fotósokat is!

Bertto72, ez ugygondolom világos, a liberális szabályok miatt kerülhettem ide én is, csak én elfogadtam a kritikát, és nem irtam hülyeségeket, mint sok mostani uj. Tisztelet a kivételnek....
üdv! Máté

2008. december 15. | 21:52 | nemedy2

Szia. ugyan magam ellen is beszélek, de azért kicsit meg kell védenem a fotózz oldalt is. A rendszer nem elhibázott célja, hogy minőségi képek kerüljenek fel. nem itt kell megtanulni fotózni, hanem a legjobb képeket megmutatni. én 3x regisztráltam, és gondolom előfordulhat, hogy kipontozódom ismét. sebaj... mellesleg, ha zavar a kezdeti szárnycsapkodás, töltsd fel úgy a képeket, hogy nem pontozhatónak. értékes kritikát akkor is kapsz. És a legfontosabb - nem feladni.....!

TanczosTib válasza:
Eszembe nem jutott hogy feladjam. Csak épp egy kicsit megtántorodtam, de megyek tovább. :)

2008. december 13. | 10:41 | Berto72

olvastam az egyik hozzászólásodat, a frissen belépőket elég súlyosan szankciónálják a pontok miatt,teljesen egyet értek veled,az oldal szerintem nem arról kellene ,hogy szóljon akik nem a legjobbat vagy nem a legmegfelelőbb munkát teszik közzé vagy még kezdők azokat nem lepontozni kellene,hanem inkább jó tanáccsal ellátva segíteni kellene inkább pont nélkül egy néhány szóban leírni min és hogyan kellene legközelebb fotózni és javítani a hibákon.

TanczosTib válasza:
Valahogy én is így képzelném a dolgot. :)

adott pontszám: 4,5
2008. december 13. | 10:33 | Berto72

hello
nagyon szép színvilágot képvisel a fotó,azonban szerinten a fotó fő témája egy kicsit a felső szekcióba szorult,talán ha az alsó rakpart részt kihagyva a vár aljától indulna a kompozíció szeintem még szebb lenne.

adott pontszám: 3
2008. december 12. | 19:19 | nemedy2

szia.. most nem tudom, hogy nem állványról, vagy nem jó fókusztávval készült a fotó.. inkább utóbbira tippelek. egyébként kicsit a színek is elcsúsztak, én ilyen témánál manuálisan állítanék Wb-t... sztem az átlagod felfelé húzva (nem biztos) 3.

adott pontszám: 3
2008. december 12. | 01:53 | kozzo

Úgy érzem több sebből vérzik a kép.
A téma nagyon elcsépelt, mindenki megpróbálja, (én is) épp ezért nagyon nehéz érdekest hozni erről az oldalra.
Akinek sikerül, már önmagában nagyon dícséretes.
Mindenekelőtt a minősége hagy kívánni valót, ami a túl nagy kép - kicsi file méret szerencsétlen pároítása okoz.
A kompozíció szűk, nincs tere a várnak, a kupola csúcsa szinte kiszúrja a képet. Bár az elhelyezése a klasszikus szabélyokat követi (nem feltétlen erény ez sem mindig, de itt ok. )A rakpart vezetését is , ha az expokor nem is, később korrigáltam volna.
Tudom valahol véget kell érjen a kép, de a bal oldala durván metszi az épületet.
Az élességgel is bajok vannak, sok lett a fény nem kontrasztos a kép, az ég pedig igen pixeles.
A f:11 rekesz választás jó, ilyen szűkre véve szép csillagszerű fényeket adnak a lámpák.
L

TanczosTib válasza:
Itt szeretném mindenkinek megköszönni a hasznos tanácsokat, nyílván sokat fogok kamatoztatni belőle. Azt azonban sokatok elfelejti, hogy valahol el kell kezdeni. Szerencsére bántó, sértő kommentek nem keletkeztek, azért azt vegyétek figyelembe, hogy kezdőként csak úgy fejlődhet az ember, ha segítenek nála tapasztaltabbak. Pontozni, lepontozni könnyű dolog. Ezen felül most ha feltöltenék még 2 képet, és nem megfelelő az átlagom, felfüggesztik a regisztrációmat. Ha tudtam volna, hogy ez az oldal profiknak szól, bele sem kezdek. Örülök természetesen az építő kritikáknak, a lepontozásoknak annyira nem. A fotozz.hu nem tudom milyen céllal jött létre, de semmiféleképpen nem "kezdő-barát" a szabályrendszer. Nem célja-azt hiszem-senkinek, hogy szar képeket direkt tegyen fel! Köszönöm mégegyszer az értékeléseket, de kezdek nagyot csalódni ebben az oldalban...

adott pontszám: 2,5
2008. december 11. | 22:06 | Brain Drain

Nem a téma választással van a baj, attól, hogy sokan meglőtték, lehet róla még jó képet csinálni.
Szerintem a beállítások nem stimmelnek, valószínű a 6 másodperchez túl tág volt a rekesz. Szerintem a fehér egyensúly sem jó, nagyon kisárgult a kép.
Perspektíva nem a legütősebb, túl be van szorítva a képbe a téma, de a lényeges dolgok a kép aljára és legtetejére szorultak.
Érdemes lenne megpróbálni kék órában kicsit távolabbról (vagy közelebbről) hosszabb zárral, és sokkal szűkebb blendenyílással.
üdv Bálint

adott pontszám: 2,5
2008. december 11. | 19:55 | Zsichla Mate

Szia!
Rengeteg képet láttam, Budapest eggyik leghíresebb épületéről.
Ez számomra a kevésbé jólsikerültek közé tartozik: hibásnak érzem a perspektívát.
A vágása sem sikerült túl jól: fennt kéne még tér, lennt vágni kellett volna. A fények szépek, csillagosodás látszik is, de sajnos a színvilág, vagy a wb, elcsúszott és az egész kép sárgás, ami szerintem nem a legjobb.
Sokan mondják, hogy ilyen képeket "kék" órában kell fotózni, itt is csak ezt tudom neked tanácsolni.
üdv! Máté

adott pontszám: 3,5
2008. december 11. | 18:44 | citronyecki

Szia! Szerintem klassz kép, bár túl sok dolog van a képen, én az alsó lámpasort nem raktam volna a képbe, mert így a kupola felett nem maradt szinte semmi hely, ami szerintem egy kicsit kellene, eredeti méretben pedig görgetni kell. Szép fényeket!

adott pontszám: 4
2008. december 11. | 17:20 | Aphex2

Szia!

Egy igazi tucat fotó! Szép kép főleg éjszakaikhoz képest szép éles kép jó színharmóniával,de nekem semmit nem mond ez a kép semmi pluszt nem érzek rajta csak egy vár semmi több.Nem jön be hogy ennyire szűre hagytad levágódik az oldala és majdnem a teteje.
De ezek javítható apróságok.
Összességébe nézve jó kép
Gratula Aphex2

adott pontszám: 2,5
2008. december 11. | 17:19 | zso6607

Az esti budai vár látványa mindig elragadó. De a képpel kapcsolatban több észrevételem van. Célszerű lenne nem teljesen sötétben fényképezni, hanem közvetlenül naplemente után, amikor a világítás már fel van kapcsolva, viszont az ég még szép kék, ez az egyszerű dolog egy elégg jó látványt javító elem (saját káromon tanultam). A kompozíciót túlságosan szűknek tartom minden irányban, tágabb képkivágás mellett a Dunában a tükröződések még dobhatnának a képen, és akkor nem lenne annyira zavaró a rakpartnak a lejtős vonala sem. Az élességet nem tartom elegendőnek, talán érdemesebb lett volna kisebb méretben feltölteni, és még kicsit a tömörítés után élesíteni (volt állvány?, nagyon ajánlott). A színek talán túlságosan a sárga-barna irányába eltolódtak, szerintem érdemes lenne a napfény WB-t kipróbálni. Az már másik kérdés, hogy a vár egy agyonfotózott téma, nehéz egyedien bemutatni, ezért is lenne fontos legalább a technikai tökéletesség. Üdv, további szép képeket.

adott pontszám: 3
2008. december 11. | 16:28 | puruczki-2

Biztos írták már előttem is...de nagyon beszorítottad a várat a képbe, kicsit ferde is...a színegyensúly nem jó, a fények különböző színűek, vannak hidegebb "kékesebb" lámpák...és még sok féle, itt minden vörös-narancsos...
Ahogy látom nem lett túl részletes sem...
Igazán jó fotót az un. kékzónában lehet fotózni...amikor már ég a díszkivilágítás, de még nincs teljesen sötét, akkor rendben lesznek a színek is....

adott pontszám: 3
2008. december 11. | 16:09 | mfunkp

Szia! A szándék, a meglátás jó, csak sajnos nem sikeredett tökéletesre. A színek valóban hasonlóak, bár eléggé narancsosak. De a fő probléma, hogy bemozdult a kép. Azt már nem is írom, de azért megjegyzem, hogy a "kék zónába", azaz sötétedéskor még jobb lett volna készíteni. Bár engem nem zavar, ha nem sötétkék az ég, hanem fekete. De a homályos kép sajnos zavaró. Üdv.

adott pontszám: 3
2008. december 11. | 15:10 | czapkat

szia!
ne haragudj a véleményem miatt, de sztem ez most nem igazán sikerült..
az egész kép homályos, a wb nagyon elcsúszott, az ég ronda...
ne haragudj, de nálam ez csak ennyi...

adott pontszám: 3,8
2008. december 11. | 15:09 | sszab

Szia, hát igen, sajnos meglátszik kissé a hosszú záridő, nem elég éles, talán bemozdult? Kis rekesszel szép csillagokat gyártottál, viszont a vágás nem az igazi alul.. kissé zavaró az út ferdesége, így bal oldalt semmi nem látszik ebből és majd a kirívó autólámpa betör a jobbfélbe. Szóval én az útat vágtam volna. Tudom, hogy a vár után igazítottad a képet és azért ferde az út, de ez így zavaró.. nem is a ferdeség, hanem a sötét és világos csíkok a jobb fél legalsó részén.
Másik problémám hogy felül még egy picit hagyhattál volna. További jobbakat!

adott pontszám: 3,8
2008. december 11. | 14:00 | tilla80

sajnos az a baj hogy egy igazan eles pontot nagyon nehezen lehet talani ...
osszhatasban nem rossz de tul nagyban tetted fel es ezzel csak jobban elojonnek a hibai...
a kep aljan a felbevagott emberkekkel,nagyon rossz otletnek talalom...teljesen folosleges volt bennehagynod...igaz ezt csak perspektivajavitassal tudtad volna korrigalni utomunka reven ami nagy odafigyelest igenyel mert konnyen torzul:(
baloldalt nagyon szukre sikerult de ha ennyi fert az obiba akkor jo megoldast valasztottal...
a feheregyenest picit furcsan valasztotta meg a gep de itt kifejezetten tetszik...
az elessegert kar nagyon

adott pontszám: 3,5
2008. december 11. | 13:02 | Oldtimer cam

Elég nehéz egy olyan témából különlegeset, egyedit kihozni, amelyet már többen is fotóztak; persze mindenki szeretne magának egy !saját! Budai Vár képet vagy egy szép éjjeli látképet. De ahhoz hogy az a fotó tényleg különleges legyen, ennél több kell. Jelen esteben egy picit túl nagy méretben került feltöltésre a kép, eredetiben nézve görgetni kell, hogy az egészet lássam, közepesben nézve már jobban mutat. Ami egyből szembetűnik, hogy túl szűk lett a vágás, lemaradt a kupola csúcsa is, és egy picit dől, ami egy kis utómunkával korrigálható lett volna. A fényviszonyok egyébként nem rosszak, érdemes lenne még próbálkozni, más szemszögből esetleg, érdekesebb kompzícióban.

adott pontszám: 3
2008. december 11. | 13:01 | Pseudomonas

Szia!

Nem lett valami éles! A fények egy kicsit laposak lettek. A blendét húzd nyugodtam 10 fölé, akkor szép csillag alakot vesznek fel a lámpa fényei. A torony fölött még egy kicsi helyet hagytam volna. Ha közelebbről megnézed a vár tetejénél látszik a sávosodás, ami nem túl szép.

adott pontszám: 2
2008. december 11. | 12:47 | kukulec

ne haragudj, amiket most írok ne vedd sértésnek, de nincs kétségem afelől, hogy tudsz ennél sokkal jobbat is. szóval: ez a kép nem elég éles, szerintem a kép ferde, alul rosszul van megkomponálva (felül kevés teret hagytál, alul meg túl sokat), azon kívül miután elég sokat fotózom a várat, így tudom, hogy a színegyensúly sem az igazi, utólag ez egy kattintással orvosolható. tényleg bocsi, ha felteszed javítva, simán adok rá több pontot.

adott pontszám: 2
2008. december 11. | 12:44 | tyler durden

Szia. Alul sok helyet hagytál, felül meg szűk. A villanyoszlopok felett kellett volna vágni. Balról nagyon "lecsaptad". A színhőmérséklet túl meleg. Ezért kell RAWban fotózni hogy az legalább ne legyen utólag gond.

adott pontszám: 3,2
2008. december 11. | 11:26 | FuNS0f7

Mint épületfotót sajnos nem tartom eléggé meggyőzőnek: pozitívum, hogy éjszaka készült, szemmel láthatólag szép fényviszonyok mellett, de a kupola teteje és vár bal oldala lemaradt és az erős zoom hatására olyan, mintha egy nagyobb képből vágtad volna ki. Sokkal szebb éjszakai felvételek is készültek már a várról, próbálkozásnak persze nem rossz. Fel a fejjel, lesz ez még jobb is.

adott pontszám: 3,8
2008. december 11. | 11:24 | ovarnet

Nagyon szűkre szabtad a felvételt. Több tér kellene az épület körül.
Ráadásul dől is a fotó. Ezt könnyen és gyorsan lehetne javítani.
Ezt az épületet már sokan lefotózták ez az alkotás nem kiemelkedő munka. Pl. az un. kékórában az égbolt is látványosabb lenne.