kicsiben szép, (bocs de le kell írnom) nagyban eléggé eltoltad.
ha már sci-fi képet csinálsz és ps hívő vagy, javítsd addig, amíg elfogadhatóvá nem válik.
ne adj ki fél munkát a kezeid közül...
szegény d90 pityereg a sarokban
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2008. október 29. 23:43 - érzékenység: ISO 200
- fókusztávolság: 105 mm
- objektív: Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6G ED VR DX
- rekeszérték: 5.6
- zársebesség: 1/400
- Készítés helye (ország): Franciaország
- Készítés helye: Párizs
- Készítés ideje : 2008-10-20
Jones válasza:
köszi:)
szia
építő jelleggel írom véleményem:
nem sikerült jól a fotó. a szelektív szín, és élesítés egyaránt alaposan lerontja a fotót. így nagyon szájbarágós és nem túl esztétikus. a háttér véletlenszerű, zavaros, érdektelen. semmi hangulatfokozó szerepe nincs. alapjaiban rosz, nehéz jó tanácsot adni, hogyan kellett volna. pl. ha az ajándék torony hátterében az igazi van...
üdv
ati
Jones válasza:
értem köszi
Hello!
Kicsiben egesz megfogott a kep, a csokeno meretu tornyok, kellemes arany fenyben pompazva, doffal kiemelve a hatterbol...
Gondoltam kicsiben, de nagyban sajnos latnom kellett hogy ps az egesz, es ettol olyan gics jelleget kap mint a kepen lathato mu tornyok...
A szerkesztesileg, jok az emberek a hatterben, de a lagyitas ellenere is zavarolag hat ,hogy a mogotte allo ferfi fejebe belelog a torony, ha elotte lenne akkor pont olyan hatast keltene hogy arra nez...
osszesegeben egy jo eszrevetel, ha ugyan ezt a hatast egy F1,4 es rekesszel ered el sokkal termeszetesebnek hat, de a felhasznalt eszkozok miatt csak annyira hiteles mint a kepen lathato suvenier...
Ahogy a pont is mondja, tudatos kreativ de javintando szerintem...
Mihaly
Jones válasza:
Köszi a korrekt értékelést, érvelést
Hello,
Ügyes kép lenne, de szerintem elszúrtad a sok utómunkával.
Olyan minha lenne az Eiffel-tornyokat csak utólag raktad volna oda.
Főleg az eslő torony talpazata és az asztal közötti különbség hatalmas.
Jones válasza:
ok. köszi
A magyarázatot sajnos még mindig nem kaptam meg, pedig még párom is megnézte a fotót... Csak te tudhatod a rejtély kulcsát. :) De inkább hagyjuk.
Jones válasza:
a rejtély kulcsa sajna nem nálam van...én is csak feltételezni tudok, mivel az eredeti képen is ugyanígy néz ki a szityulésön. Az a láb feljebb van mint a másik 3. Ergo nincs 1 szintben a 4 láb, ez olyan lehet mint amikor az asztal billeg. Az viszont már számomra is ismeretlen, hogy hogyan történhetett mindez.
Csak feltételezésekbe tudok bocsátkozni, mondjuk lehet, h Zsérárd Plöpliplü bácsi az öreg hölgy reprodukálásának ezen darabjánál ép az új és még számunkra is ismeretlen csodaturmix tesztelése alatt állt, mely egy felejthetetlen utazásra repítette az öreget, kitérőt tett Alíznál, csodaországban aki a lelki rottyant nyuszival közösen elcsábította magukkal az ép akkor zajló búgócsiga bajnokság selejtezőjére. Mivel az öreget hatalmába kerítette a búgócsiga bolyongó aurája, ennek okán tudomást sem vett, hogy a torony bal 2-es tappancsa a gyártó asztal lapja helyett a trehányan ott hagyott könyvön pihent, amely egyébként a dezonukleidfotszintetizátor harmónikus egyensúlyát feszegeti egy tanga bugyi szemszögéből. Ezáltal sajna az egyik láb rövidebb lett, mit a kép is bizonyít.
Természetesen ez csak egy feltételezés. Lehet, h nem így történt...;)
Ha bármi egyéb kérdésed merülne fel a jövőben, kérlek bizalommal fordulj hozzám.
Üdv.
G.
Elnézést, teljesen rosszul fogalmaztam. Kicsit fáradt voltam, amikor írtam, talán ezért. :) Nem jól írtam, arra gondoltam, hogy az első toronynál olyan, mintha az egyik lába, a bal első a levegőben lenne, és mintha a hátsó láb, tőle mindjárt jobbra lejjebb érne, mint az első, holott a perspektíva miatt az semmiképpen nem lehetséges. Főleg, hogy van ott még egy "plusz láb" is, sötétbe burkolózva. Biztosan valami érzékecsalódás, vagy olyan "alkatrész", amit nem tudok beazonosítani, vagy esetleg valami bibi történt az utómunkák során.
Jones válasza:
utómunka: a tornyokon saturate, minden másod desaturate. Az a levegőben lévő láb, valószínű annak a következménye, h vagy az asztal, vagy a torony görbe. Ergo gyárilag nem ér az asztalhoz.:)
Jones válasza:
húú ezt most nem értem...a tőlünk második torony előbbre???
Ez az egy képed nem tetszik, tényleg olyan a hatás, mintha utólag lenne oda rakva az első torony. Pedig az ötlet jó volt.
Jones válasza:
Értem, lehet h egy picit túl lett színesítve a torony sor...túl nagy a kontraszt...
Párizs rendkívűl hálás téma.
Tetszik a kép elgondolása, bár van rajta egy két zavaró momentum a számomra.
A montázs képek mindig érdekesek, ha nincsennek túlzsúfolva.Ez itt sikeres.
Tehát az ötlet egyszerű és nagyszerű.
Ám a torony motívum túl dierkt és művi hatást kelt, én biztos lágyítanám.Nem tudom próbáltad-e úgy esetleg, hogy egy kicsit összemosod a széleket a háttérrel?
A másik ami szemet szúrt az első torony talpazata nincs egysíkban ez számomra nagyon zavaró, főleg azért mert az asztalok optikailag balra lejtenek, a talpazati eltérés pedig a másik oldalra mutat, túzottan megzavarva a képet.
Jones válasza:
igen a levegőben lévő talp engem is zavart, de nem tudtam vele mit csinálni...az utómunkálatoknál még van mit tanulnom...jelenleg az eiffel torony talp hosszabbítás felülmúlja a képességeimet...:)
Jones válasza:
helló!
nekem nagyon tetszik. Nagy összehasonlítási alapom nincs, mivel ez az első DSLR-em, de ami tuti, h nagyon gyors, pontos, és szép telt színeket ad. Hibát eddig annyit tapasztaltam, h néha nem találja az obit magán, de ez nem a d90 hibája, hanem általánosságban a plasztik csatis obiké ahogy hallom.
Próbáld ugyanezt a hatást elérni blur nélkül, így nagyon gagyi, mert nagyon feltűnő.
Nagy gyújtótávolság, nyitott rekesz, az első toronyra élesítve.
Jones válasza:
ok. Köszi
Jo otlet, es latvanyos is, de engem zavar, hogy elmostad az asztalt, amin a tornyok allnak. Igy olyan, mintha nem is odatartoznanak, mintha ugy vagtad volna bele a kepbe. Pedig nem lett volna rossz otlet, de ami sok az mar sok...
Jones válasza:
értem
Ötletes kép, csak én lehet picit megvágtam volna, mert itt az előtérben a belógó asztal nagyon zavaró. A második toronyon lévő árnyék is ront a minőségen de nekem tetszik ez a fotó, vmi új párizsból;)
Jones válasza:
köszi a véleményezést :)
Torony és ötlet jó. A megvalósításban annyi hiba van, ha hajszállal jobbra mentél volna nem álna be a faszi fejébe az első torony teteje.
Jones válasza:
igazad van:)
köszi a véleményezést:)
Szia!
Ne haragudj, de ez így nagyon csúnya lett...
Aurát kaptak a tornyok, emellett pedig az első olyan hatást kelt mintha utólag került volna a képre, ami szintén az utómunka hibája.
Szóval ez így szerintem kerülendő inkább.
Jones válasza:
Értem. Köszi, h megosztottad véleményed.:)
Szép, éles a főtéma. Sajnos az előtér és a háttér zűrzavara még így, életlenül is rombolja a hatást. Hiába érezteti az alkotó, hogy a tornyokról van szó, a környezet, a hangulat sikeresen ábrázolódik, de nem kelt vágyat bennem, hogy ott legyek.... vizuálisan nem elég érdekes a kép többi része. A tornyok alatti asztal fehérségével többb figyelmet von magára, mint amennyit érdemel.Valószínűleg ezen próbálnék utómunkával változtatni.
Jones válasza:
Köszönöm a véleményt, javaslatokat.:)
Lehet, hogy hülyeség amit írni fogok, de nekem nagyon úgytűnik, hogy ez a kép egy montázs. Az asztal lejt, a tornyok egyenesek, és az élüknél van egy furcsa fehéres csík szerű valami, ami akkor keletkezik (nálam legalábbis), amikor a hátteret még PS ben életlenítem, és a kijelölt részt pedig nem.
Egyébként a téma nem rossz, és ha nem montázs, akkor:
várhattál volna még senki nem lesz a háttérben, engem zavarnak az emberek, a téma túl középen van, a vágás lehetett volna szűkebb, és az asztal lejt.
Neharagudj!
Üdv: mystys
Jones válasza:
Szia! Nem montázs. Forgatás van benne. A lekapott pillanatban az asztalt állítottam vízszintbe, de akkor erősen dőltek a tornyok jobbra. Mivel az asztal ferde, úgy láttam jobbnak ha a fő téma van függőben. Mivel az árus morcosan sípolva azt hajtogatta: "NO PHOTO!!" ezért ez a kép maradt fönn az komponálásból, többet nem tudtam készíteni. Egyedül a tornyok kaptak egy kis színtelítettséget, minden más megy egy kis színtelenítést.
Köszi a hozzászólást és véleményt.:)
Szia!
A párizsi souvenir-árusok Eiffel-torony-halmai hálás fotótéma. A "portékát" sikerült is jó elég bemutatni, de kellett volna egy jó háttér, mondjuk az igazi torony. Akkor ötös lett volna a kép. De legalább valami semleges, mondjuk a párizsi házak. (Akkor négyes) Így viszont a képbe céltalanul belemászkáló turisták kifejezetten zavaróan hatnak, elvonják a figyelmet. Érdemes lett volna megvárni, amíg arrébbmennek.
Még egy megjegyzés: a kép aljába belógó asztal felesleges, zavaró, levágható.
Jones válasza:
Köszi, megnézem asztal nélkül..:)
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.