BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
-
KATEGÓRIA: egyéb
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2008. október 20. 03:07
  • Készítés helye (ország): Egyesült Államok
Sorsok

Ha nincs tanácsod arra vonatkozóan, hogy ezt a képet hogyan lehetett volna jobban elkészíteni, belekalkulálva azt is, hogy elkapott pillanatról van szó, akkor ne raboljuk egymás idejét! 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2008. október 21. | 22:33 | kulcsarati

Nem tudom és szerintem nem is lényeges. Meddő "vita" de legalább gondolatokat generáltál és ha másért nem is, ezért már megérte.
Jelen esetben nincs jó vagy rossz álláspont. Csak szuverén...
Szép estét.
Üdv QQ

PaloAlto válasza:
Végre! Hát pont ez a lényeg. A gondolatok. Egyébként megsúgom, szerintem sem jó fotó ez. Nem is azért tettem fel. Szó szerint elgondolkodtatni akartam, beszélgetni a témáról. A napokban a párom tett fel néhány képet hajléktalanokról, mert őt az átlagnál is jobban bántja a sorsuk. Nagyon érzékeny erre a témára. Viszont teljesen kezdő fotós. Vannak jó képei, de nem foglalkozik különösebben fotózással. Szóval az ő képeinél indult el a vita és utána nem álltam meg, hogy magam is beszálljak a témába kicsit. Egyébként érdekes, hogy véletlenül ráakadtam itt egy barátomra és van egy csomó ilyen témájú 5 pontos képe. Úgyhogy nem is kell messzire mennem tanulni. Na, minden jót neked is.

2008. október 21. | 22:12 | kulcsarati

Praefect mindent megfogalmazott amit én csak zanzásítva írtam le. Suti_2-nek írt válaszodra annyit reagálnék, hogy ugye magad sem gondolod komolyan, hogy BMW-t tudatosan komponáltad bele :-)))
Én is észrevettem de a kép szempontjából semmi jelentősége.
A franc meg aki a személyiségi jogaiért kardoskodik annak a szerencsétlennek.
Megteszed Te magad a kép közlésével. De ettől még nem lesz több mint fénykép.
Nincs tanácsom, hogy hogyan lehetne jobban elkészíteni.
Nem mesél, nem üzen. Dokumentál és megmutat. Semmi több. Alapvető különbség fénykép és fotó között, hogy egy korábbi kérdésedre is reagáljak.
Morális kérdésekről beszélgetünk. Akkor viszont nem ez a platform ahol közzé kell tenned. Bár ha egy wc-be kihányt bélnek létjogosultsága van ezen az oldalon, akkor nyilván ennek is.
Remélem nem raboltam az idődet...
Üdv QQ

PaloAlto válasza:
Nem, dehogy. Sőt, végre találtam olyan hajléktalanról szóló fotót az oldalon, ami 5 pontot kapott. És egyébként honnan tudod, hogy meddig vártam a helyszínen?

2008. október 21. | 21:35 | Suti_2

:) Ez részemről simán elférhetett volna a humor kategóriában. Rokkant plecsnis bmw5 spoilerrel nagy felnivel. Úját szopogató fekával. + az újságos dobozon a felirat. Homes :):) Jó most kicsit durvának tünhet amit írtam mert valóban sajnálatra méltó az úr elhagyatottsága, emg az is hogy senki nem hajlandó rajta segíteni, de észrevettem 1-2 dolgot :) A képet tekintve, komponálásba nem szólok bele, mert azért nehéz lett volna pl. autót újságládát arrébb rakni. :) Talán csak a kép bal széllén belelógó kéz ami picit zavar. Összeségében jó :)

PaloAlto válasza:
Köszönöm. Igen, érdekes, hogy rajtad kívül senki nem vette észre ezeket az elemeket a képen, mert mindenki leragadt ott, hogy hogy képzelem, hogy lefotózom azt a szegény embert és a személyiségi jogait kezdték el védeni valakinek, akiből semmi beazonosítható nem látszik a képen. Párom szerint arról van szó, hogy ahogy az utcán elfordítják a fejüket, itt sem akarják látni. És könnyű az illető jogai mögé helyezkedni.

2008. október 21. | 10:16 | praefect

Szerencséje mindenkinek lehet, de tehetség nélkül simán elszalasztható a soha vissza nem térő kegyelmi pillanat is...

PaloAlto válasza:
Sokban egyet értünk. Tetszik a gondolkodásod. És az is tetszik, hogy a tanulást is kiemelted. Nekem ebben a témában csak az nem tetszik itt, hogy ha egy ilyen témájú fotó nem sikerül, akkor rögtön arra kell következtetni, hogy az illető ne is próbálkozzon többet. Szerintem nagyon kevesen kezdték úgy az ilyen témájú fotózást, hogy az első képük rögtön tökéletes lett. Ez a rendszer azonban nem támogatja az első szárnypróbálgatásokat egy témában. Ettől még szeretek itt lenni természetesen, mert nekem ez is érdekes, így is.

2008. október 21. | 09:53 | praefect

Min? Hát azon, hogy a zseniális vers mintájára a zseniális felvétel elkészítése sem feltétlenül adott mindenki számára. Legalábbis munka, odafigyelés és tanult képesség vagy már meglévő tehetség nélkül nem.

Hogy hol találsz példát? Itt bizonyára: http://en.wikipedia.org/wiki/Documentary_photography

PaloAlto válasza:
Köszi! Szerintem meg a teljesen tehetségtelennek is lehet olykor megismételhetetlen szerencseréje. :) Erre nem lehet hajtani vagy számítani, de semmi köze a tehetséghez. :)

2008. október 20. | 18:47 | binci.

Szia!
Az előző képedhez írtam, kitörölted, és látom a tanácsomat se tartottad hasznosnak.
De úgy láttam, hogy nem én vagyok az egyetlen.

Ezzel a képpel sincs másképp.
Egy véletlenül elkattintott kép.
Hogy hogy lehetne jobb?
Talán más szemszögből, kiiktatva a zavaró hátteret.
Vagy egy nagy telével, nagy mélységélességgel elhomályosítani.
Állóra vágni, hogy csak a két hajléktalan legyen benne.
Szerintem nézegess, tanulj, és addig ne pazarold a pénzed és a kredited ilyen képekre.

PaloAlto válasza:
Köszönöm a jótanácsot!
Örülök, hogy érdemben átgondoltad a képet és írtál ötleteket. A más nézőpont nehézkes, mert minden irányban utca és járókelők, autók voltak, a többi háttér is zavaros. A DOF jó tanács, és PS-ben is megvalósítható. Játszottam már vele.
Az írásodra válaszoltam a másik képnél, csak nem ment már át, mert a törlés megsemmisítette.

2008. október 20. | 16:41 | praefect

Mindenki ilyennek látta, aki arra járt.
A látvány, amit végtelen számú szemmel látunk nem botránkoztat meg, nem késztet gondolkodásra és nem emeli fel a fotót arra a nívóra, ahol az már egyedisége folytán is társadalomformáló erővel bírna.

Ahogy egy traffipax felvétel sem ösztönöz senkit arra, hogy a közlekedési kultúráról töprengjen. Mert egyrészt nem arra való, másrészt pedig mert ezer készül belőle naponta.

Soha nem az a fontos, hogy a regény szereplője mit mond. Az a lényeg, hogy hogyan mondja.

"Nincs kedvem élni."

"Halál, mért nem jössz? félsz talán, hogy
Megbirkozom veled s legyőzlek?
Ne félj, nem az vagyok, aki voltam,
Ki egykor vakmerő kebellel
Dacoltam sorssal és világgal.
Bátran jöhetsz. Meg nem támadlak.
Hagyom magam. Erőtlen hang
Leszek. Te szélvész légy. Sodorj el."

Ugye te is érzed a kettő közti különbséget? Azért érzed, mert Petőfi zseniális költő. Már 22 évesen.

Frusztrálódjunk együtt. :)

PaloAlto válasza:
Jó! De min? :) Örülök annak, amit írtál. Tetszik, hogy magad is meg tudtad fogalmazni, hogy mi hiányzik. Még mindig érdekelne viszont, hogy hol találok példát azokra a zseniális alkotásokra, amik tényleg bemutatják úgy ezt a fajta életet, ahogyan itt elhangzott, hogy "kellene".

2008. október 20. | 16:12 | misstick

mert mondjuk 100 emberbol 90 rajuk sem nez, es a fotos is ember, 100 fotosbol 1 fog odamenni es leulni veluk es beszelgetni es megkerni oket egy portrera. sztem ezert. Durvabb helyeken ha latjak nalad a profi gepet, odaszolnak, h aproert pozolnak...
De ezt is erdemes elolvasni:
http://theonlinephotographer.blogspot.com/2006/03/photographing-homeless-banned.html

PaloAlto válasza:
Igen. Nekem például az a bajom, hogy fiatal nőként nem merek odamenni egy idegen férfihoz, főleg nem egy kiszámíthatatlan emberhez. Nem a fényképezőgép miatt. Egyébként félek. De voltam már a "másik" oldalon is, amikor tőlem féltek. Hosszú, hogy miért, de tudom, milyen. Mégsem segít a saját tapasztalat abban, hogy hogyan kéne megoldani a helyzetet.

2008. október 20. | 15:49 | Surtess

Itt nem a technika a lényeg!!!!
Sokkal inkább a gondolkodásmód.....

PaloAlto válasza:
Abban is lehet tanácsot adni.

2008. október 20. | 15:44 | misstick

Ja es bocs a szofosasert, de a kerdesedre valaszolva: sztem pucer fenekkel nem lehet egyutterzest kivaltani. Ha mar hajlektalan akkor egy szempar vagy egy mosoly ezerszer tobbet mondhat mint 2 fenekpofa.

PaloAlto válasza:
Ez jó! :) Tetszik, amit írtál!

2008. október 20. | 15:41 | misstick

Duplaregnek adott valaszodra: abszolut egyetertek azzal a nezeteddel hogy kell-e rossz kepet feltolteni. engem igazabol az zavar, hogy feltolt valaki egy 10 ember altal 3asnak ertekelt kepet es minden kritikat lepattint azzal, hogy :"igy akartam, en otletem, direkt volt, sztem jo, te nem latod a lenyeget"
(Ez most nem rad vonatkozik) Masik erdekesseg h kezdo vagyok ami a kepek feltolteset illeti, ezert negativ kritikat szinte senki nem fogad el tolem. reszemrol tehat teljesen felesleges kevesbe jol sikerult kepeket kritizalni vagy idot feccolni abba h leirjam a velemenyem. Nalad is csak azert tettem meg, mert nem pontozhato tehat nyilvan nem kreditvadaszatbol irtam.
ha viszont valaki 10 rossz makrot tolt fel akkor nem tortenik semmi. Emberabrazolasnal viszont mint pl a Te eseted, nem fair h ezen a szerencsetlen sorsu emberen "gyakorolsz" mert gondolom nem orulne neki.
ugyanigy nem orulnek ha a rosszul sikerult vagy ragyas eskuvoi fotoimat latnam viszont itt...

PaloAlto válasza:
A hosszú irásod 99%-val egyet értek. A maradék 1 % az, hogy ez a kép nem sértő az illető személyére nézve, mert semmilyen ismertetőjele nincs, ami alapján bárki be tudná azonosítani. Ha ma odamegy valaki, tuti, hogy nem találja ott, ahol feküdt és egészen biztos, hogy már nem abban a ruhában jár. Eltelt több, mint két és fél év. Szóval, ha látni lehetne az arcát, vagy csak profilból is, akkor már egyetértenék veled, de a személyiségi jogát védeni valakinek, aki felismerhetetlen. Mondok egy elrugaszkodott példát. Ezen az alapon, ha a tömegben valakit hátulról lefotózok és nem tud róla, de bármilyen szempontból nem érzi előnyösnek, az már hiba? Egyébként napilapnál dolgozó fotóriporter tanárom mesélte, hogy ő mekkora bajba került, amikor hasonló témát fotózott. A hajléktalanokat védő szövetség, miután megjelent egy képe, nagyon komoly összegeket követelt rajta. Állítólag nem ritkán teszik ezt, nekik ez is bevételi forrás. :) Tudom, morbid, de tulajdonképpen abból a pénzből lehet, hogy valami jó is történik velük. Ez csak eszembe jutott a témáról. Szívesen megnéznék néhány olyan kiemelkedő felvételt hajléktalanokról, amilyeneket itt említ mindenki. Miért van az, hogy én nem nagyon látom azt, hogy kik találták meg ezt a témát emberségesen és kifejezően? Ha tudtok ilyen galériát, tényleg szívesen megnézném. Talán érthető, hogy miért.

2008. október 20. | 14:15 | duplareg

Leengedtem volna a gépet és mély együttérzéssel csendben továbbsétáltam volna. A téma rengeteg ügyeskedő, hatást elérni akaró mellékterméket, és olykor olykor egy.két kiemelkedő képet ad. A kiemelkedőket nem kell magyaráznia az elkészítőnek mélységélesség és egyéb, ebben a tekintetben sokadrangú dolog szempontjából, a fennmaradó felejthető-kerülendő képeket pedig nem lehet és nem érdemes. Ez vagy megy csípőből, vagy át kell térni makróra...

PaloAlto válasza:
Köszönöm az átgondolt választ. Ezt így el tudom fogadni. Az utolsó mondatodat azonban furcsállom: "Ez vagy megy csípőből, vagy át kell térni makróra..."
Szerintem gyakorlat -is- teszi a mestert és számomra pont attól érdekes ez az oldal, hogy sok nézőpontból lehet megnézni valamit. Ha mondjuk véletlenül meglátja ezt a képet egy olyan ember, akinek csípőből megy, és mondjuk küld nekem egy linket a galériájára, akkor nekem érdemes volt feltenni. Szerintem egy első próbálkozást egy témában leturistaképezni nem egy barátságos dolog, mert a fotóst egyszerű turistának állítja be. Sosem tudhatod, melyik turistából lesz később érzékeny fotós. Nem mindenki tud egyből díjnyertes fotókkal indítani és sokszor a szorgalom többet ér, mint a tehetség. Általánosan mondom, nem magamról beszélek és már nem is erről a képről. Engem bánt az az itteni hozzáállás, hogy a gyenge képeket lehetőleg ne merjük felvállalni, ne is akarjuk megmutatni. Miért ne? Nem hiszem, hogy a legtöbbet a saját jó képeinkből tanuljuk. Pont a rosszakban van a gyengéink magyarázata.

2008. október 20. | 14:02 | duplareg

Annyit tanulhat, hogy sokkal de sokkal magasabb érzelmi színvonalon kell lennie egy ilyen témát felölelő fotónak és sokkal de sokkal nagyobb alázattal kell hozzáállni mint a témához, mint a képed nézőihez.
Ne essen félreértés, jelen esetben nincs is mit értékelni. Ha a nulláról indulunk, márpedig onnan, akkor a fenti pár mondatom megfontolása lenne a tanácsom.

PaloAlto válasza:
Szép tanács, csak nem lehet a gyakorlatra lefordítani. "Sokkal magasabb érzelmi színvonalon"? Ehhez mit kell csinálni? Mire kell figyelni? Az alázatot a kép alapján mondod vagy az írásaim alapján? Nem mindegy ugyanis. Konkrét kérdésem van. Itt, ezen az utcán, az adott pillantban milyen fotót készítettél volna? Hova helyezkedtél volna, milyen főtémával, milyen látószögben, milyen mélységélességgel dolgoztál volna? Alázat meg érzelem meg ilyesmi... ezek morális és nem fotózási kérdések. Mondd meg, hogy te mit csinálnál ott, azon az utcán. Milyen érzelemmel és hogyan fejeznéd ki alázatodat?

2008. október 20. | 13:58 | misstick

Ez itt egy fotos oldal kritikaknak, hogyan lehetne jobb kepet kesziteni, nem pedig arrol szol hogyan olajuk meg a hajlektalansag problemajat.
Az h nem eleg, h a szerencsetlen pucer fenekkel az utcan fekszik, meg fel is toltod a kepet a nagykozonseg szamara, sztem hatasvadaszat, nem pedig felhivas arra, h emberek ne menjunk el mellette segitsunk neki.
Maga a kep sztem is gyenge, hatasvadasz turistakep, komponalas es nehezseg nelkul barmikor utangyarthato.
sztem EZT a kepet nem lehetett volna jobban elkesziteni. A problemarol lehetett volna jobb kepet csinalni de nem az alanyrol ebben a szituban es pozban.

PaloAlto válasza:
Köszönöm. Elfogadom a véleményedet.

2008. október 20. | 12:31 | duplareg

Borzasztó kesze-kusza elkapkodott, gyenge turistakép, utólagosan tartalommal feltöltve.
Ha pontoznám egyes lenne, mindenféle mondanivalót kizárva, csupán mint képet értékelve.

PaloAlto válasza:
S ha pontoznád, akkor sem indokolnál semmit, csak annyit mondanál: kesze-kusza, elkapkodott, gyenge.
Ebből aztán sokat tanulna az a turista, aki utólagos tartalommal tölti fel a képét.

2008. október 20. | 11:34 | lionsleeps

felesleges morális kérdésekbe bocsátkozni egy ilyen oldalon. itt elsősorban a fotó számít, a minősége, kivitelezése, és nem csak a tartalma.

ilyenre felhívni a figyelmet szintén felesleges. ezekről a problémákról mindenki tud. tenni ellene? mit lehet? adjak pénzt mindenkinek aki kéreget tőlem, úgy hogy kilóg a szájából a cigi, a kezében meg pia? sajnáljam azokat akik berúgnak 3 liter kannásbortól, aztán a buszmegálló padján alszanak fényes nappal, maguk alá hányva? tudod mit csinálnák én az ilyennel? legszívesebben lerúgnám a padról! nem próbál tenni a sorsa ellen, csak menekül a legtöbb az alkoholba! de ez még hagyján, de miért várják el ők, vagy akárki más hogy felölelje a társadalom, és segítsen neki, mikor még ő magának sem akar segíteni? miért vár el tiszteletet, mikor ő sem tisztel senkit? igyon, sajnálja magát, de ne botránkoztasson meg más embereket a viselkedésével!

még mielőtt jönnek a kommentek, hogy szívtelen vagyok: szoktam hajléktalanoknak segíteni. ha normálisan odajön, elmondja mi a gondja, adok neki kaját! de szigorúan csak kaját. aki hálás neki, annak örömmel adok, aki nem, az a pénzt sem kajára költené. volt olyan hogy barátnőmmel beszélgettünk egy padon, a melletünk lévő padra pedig leült egy hajléktalan, kérdezte hogy zavar-e, mert akkor elmegy, és hogy beszélgetünk-e vele? természetesen meghallgattam, próbáltam lelket önteni belé, stb. csak az a baj hogy az ilyen fajtából kevés van, a legtöbb semmit nem akar tenni!

de hogy magáról a képről is szóljak: itt tipikusan az a féle hajléktalan van, akit én ki nem állhatok! nappal, keresztbe a járdán, pucér s*ggel valószínűleg részegen alszik! annyi tisztelet nincs benne mások iránt, hogy legalább valami olyan helyre ment volna, ahol nem zavar másokat, nincs útjában senkinek!

az ilyennek próbáljak segíteni?
de ha már itt tartunk... te miután lefotóztad, odamentél hozzá, és beszélgettél vele, segítettél neki? ha igen, akkor minden tiszteletem. mi volt az eredménye? ha pedig nem, akkor mivel vagy te jobb, azzal hogy lefotóztad, mint az aki elmegy mellette?

PaloAlto válasza:
:)
Köszönöm a hozzászólást! Többes szám első személyben írtam végig. Elmegyünk mellette, ezt gondoljuk, azt gondoljuk. Ha ez bárkinek azt sugallja, hogy én különbnek tartom magam, akkor nem tudok segíteni a megértésben.
Próbáljuk meg elképzelni, hogy ő is volt egyszer kedves, helyes, szimpatikus kisgyerek valahol egy családban. Igen, az élete egy pontján talán feladta és már nem érdekli senki. Biztos, hogy csak ő tehet arról, hogy ide jutott? Mi van, ha sosem kapott olyan nevelést, mint az a hajléktalan, aki odament hozzád és beszélgetett veled? Mi van, ha esélye sem volt soha olyan emberré válni, amilyen te vagy, mert már eleve olyan közegbe született? Én nem állítottam azt, hogy aki ilyen helyzetben van, nem felelős az életéért. A gond ott van, hogy meg sem próbáljuk megérteni, hogy mi történhetett vele. Vannak olyan körülmények, amik bárkiből kihozzák az állatot. És az egyéni érzékenységünk is más a környezet hatásaira. Vannak emberek,akik az alkoholizmust látták otthon gyerekkorukban vagy genetikusan problémás az agykémiájuk. Annyira könnyű a mögé bújni, hogy amit az utcán nem akarunk látni, arról ne készülhessen fotó. Mondd, miért próbáltam volna beszélgetni egy alvó emberrel? És miért ne mutathatnám meg, hogy igen, magam is továbbmegyek, de ezt akkor is problémának tartom. Nem biztos, hogy csak az a probléma, hogy továbbmegyünk. Inkább az, amit jól szemléltet a hozzászólásod. Amikor haragszunk rájuk, amikor őket okoljuk, empátia nélkül. És tudod, hogy mi a döntő oka az empátia hiányának? A félelem. Félelem az illetőtől és félelem a helyzettől. Mert az empátia arra késztet, hogy átérezzem, hogy ebben a helyzetben ő mit érez. Az ember pedig védekezik. Nem akarja átérezni, mert az, amit ő érez, az tömény fájdalom. Elkeseredettség. Minden mindegy állapot. Sokkal könnyebb megkeresni, hogy miért vessen magára, ha ilyen és különbséget tenni ember és ember között. Miért, az amelyik kúltúráltan beszélget veled, kevésbé éhes, ha nincs vacsorája? Az, aki itallal csillapítja a fájdalmát, nem érdemli meg a törődést?
A személyiségi jogokkal kapcsolatban meg az a véleményem, hogy pont ezen a fotón egyáltalán nem sérül semmilyen joga. Az életben senki nem fogja megtudni, hogy pontosan ki is ő, nem beazonosítható ez alapján. Inkognitóban marad. Miért? Mert nem róla szól a kép, hanem RÓLUNK. Többes szám. Magamat is beleértve. De tényleg! Felejtsük is el a társadalmi problémákat! Nézzünk csak virágokat és helyes állatokat mindig..
Egyébként a fotóval kapcsolatban semmilyen vélemény nem érkezett. Vajon miért? Ez egy szar fotó? Nem is "FOTÓ", ahogy az előtted szóló írta? Mit jelenthet az, hogy egy fotó nem FOTÓ?

2008. október 20. | 10:33 | kulcsarati

Szia.
Gondolom érzed, hogy a kép FOTÓ-nak kevés. Talán ezért is a helyes kategóriaválasztás. És ezért is nem pontozható. Bölcs döntés.
Mert ez nem szociofoto mint ahogy helyesen nem is oda tetted.
A Sorsok cím pedig akkor lenne helyes ha mondjuk "hősünk mellett" épp egy limuzinból kiszáll egy pézsmabundás luxuskurva, vagy egy menő ügyvéd a puccos zakójában. Így azonban egy sorsról szól a kép.
Marad egy fénykép egy szerencsétlenről aki valójában csak áldozata a társadalomnak s jelen esetben sajnos a fotósnak.
Egy sorozat formájában el tudom képzelni, de egyetlen elkapott pillanat egy szerencsétlenről az szerintem kerülendő. Pláne ha nem is tud róla...
Üdv QQ

PaloAlto válasza:
Sorozat készült. Nem egy. A kép nem róla szól, hanem a másik emberről, aki rá sem hederít. Rólunk szól, mindannyiunkról, akik undorodva továbbmegyünk és úgy csinálunk, mintha mindez nem létezne. Rólunk, akik itt is jogaikat védjük, miközben a valóságban semmit sem teszünk értük, csak elhúzzuk a szánkat az undortól vagy a félelemtől, hogy velünk is megtörténhet. Még sosem találkoztam a fotózzon olyan véleménnyel, amely az ilyen témájú fotó feltöltőjében az együttérzés és a figyelem felhívás szándékát látta volna meg. Ha ennyire helyes ahova és ahogyan feltettem, akkor nem nagyon értem, hogy miért meséltél róla ennyit. Sorsok! Ugyanis nem ő az egyetlen. A kép címe segít általánosabb síkra vinni. Emellett a cigarettáját éppen elnyomni készülő fiatalember sorsáról is szó van a képet, kettőjük sorsának ellentétéről. Hogy jönne ide a pézsmabundás luxuskurva? Örülök, hogy írtál, mert megtudhattam a véleményedet.
Ha a képen csak a társadalom áldozatának pucér feneke lenne, kontextus nélkül, akkor egyetértenék veled abban, hogy a fotós áldozata. így azonban sajnos nem, mert a képnek mondanivalója van, nem az áldozat kihasználásáról van szó. Egyébként arra is gondoltam, hogy képpárt cisnálok egy másik pillanattal együtt, amikor más járókelők sétálnak el mellette, csak ez a kép annyival erősebb, mint a másik kép, hogy nem biztos, hogy javítaná az összhatást. Ettől függetlenül jó gondolat a sorozat. Az kevésbé tetszik, hogy azonnal feltételezted, hogy csak kattintottam egyet és továbbálltam.