na vegre, latni olyan fotot is nagy neha, ami folott nem futok at.
mert sajnos a rengeteg, jelegtelen tucatfoto elarasztotta ezt az oldalt.
ha mar valaki nem lat ket mellet, egy arcot, hazat, fat, repulot, madarat, bokrot, napot, felhot, lovat, tengert, autot, szineket, akkor mar szinte nem is foto a fenykep.
de egyet ne feledjunk el baratom, az ide latogatok alig ismerik az elodoket, vizualis kulturajuk az atlagosnal nem igen magasabb, es nemhogy Harris Laszlot, de meg Korniss Petert se sokan ismerik.
emigyen nehez is egy ilyen, velemenyem szerint nagyon is tetszetos, gondolkodasra sarkallo fotot megerteni e diszes kozonsegnek.
magam reszerol igazan orulok, hogy raakadtam a fotodra.
sokat nezegettem.
egyebkent meg ha nem ismerned, akkor ajanlom a kov. konyvet: szilagyi sandor: neoavandgard tendenciak a magyar fotomuveszetben, lehet nem pontosan igy.
erdemes lenne sokaknak forgatni...
szoval csak batran keszits hasonlo fotokat, am lehet, nem ez a terep a legjobb megosztani.
bocs a szovegert, angliabol irok, nincs ekezet.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2008. augusztus 6. 13:06 - érzékenység: 100
- forrás: negatív
- Készítés helye (ország): Magyarország
Hi-Hi! :D
Látom még páran mindig azt gondolják, hogy a képek beszélnek. Sosem fogom megérteni. Vajon hangos filmre fotóz az ember? :D
tomka24 válasza:
Sssssss, halga csak :-)
Stabil 2,5-en áll a kép átlaga. Attól mert bemásoltál az adatlapomról két mondatot még jelenti azt, hogy maradandót alkottál és az éppen kiragadott két mondat illik is a képre. Valamint ez a 'szabad teret adunk a fantáziának, kreativitásnak' szlogen ez tök jó sablon, meg úgy rá lehet húzni mindenre, de attól még ezt a képet többen látják rosszul sikerültnek, mint tökéletesnek. - Csupán erre céloztam az értékelésemmel. én kérek bocsánatot! :-)
tomka24 válasza:
Nem kell bocsánatot kérned :-), pláne nem tőlem. A stabil 2.5 pont annak köszönkető, hogy: elemzés, elmélkedés helyett nemértemmiezkettőpontklikk. Ez nem a te hibád, gondolom :-).
Azért idéztem tőled, mert a kreativitásra hivatkozol a bemutatkozásban de képtelen vagy elszakadni a tárgyiasult világtól. Mindenképp valamit akarsz látni, és ha az a valami nem cimkézhető akkor az szerinted rossz két pontot ér. Nem igazán érdekel, hogy milyen átlaga van a képemnek, mert hiszem és vallom hogy maradandót alkottam. Én pontosan tudom, hogy mi az értéke, csupán megmutattam nektek. Te és mások nem tudtok vele mit kezdeni, csupán erről van szó. De két adalék is a képhez, egyrészt ez egy köztéri alkotás, vagyis már legalább ketten vagyunk érthetetlen alkotók, egy aki kiállította, kettő aki lefényképezte, mert a tárgy az ott volt a maga puszta valójában, ez a fotográfia egyik nagy előnye, hogy nem hazudik - amit leképezek az úgy és ott létezik, matéria. Másrész miért olyan nehéz elfogadni, hogy vannak akik másként látnak dolgokat, más szemszögből. És harmadrészt ez vajon miért rossz út!!! Mert nem a te utad, mert nemtartozok a nagy maszlagba. Nézz utána például Haris László munkáságának (Fotóművészet 2002. 3-4 szám, 3-16 old. Beszélgetés Haris Lászlóval). Bizonyára meglep majd hogy milyen régóta készülnek fura, fura képek :-)
Azok akiknek a véleménye fontos a számomra azok érdekesmódon jó képnek találják és ez igazol engem.
Azt mindenesetre jó dolognak tartom, hogy visszanéztél, hogy azért érdekel, hogy eszmét cserélünk, mert akkor csak működik valami ebben a képben. És, ha már azt elértem, hogy megállj egy pillanatra, mielőtt ítéletet hirdetsz az jó, és hasznos :-).
Köszönettel: tom
Jó kis absztrakt fotó, engem egyáltalán nem zavar, hogy ilyen elvont. A kompozíciót viszont nem találom elég rendezettnek, mintha nem lenne kerek egész a kép. Talán balról vágnék, h. a baloldali sziklának ne legyen teljesen látható a csúcsa, hanem mondjuk a csúcs közepén lehetne vágni.
tomka24 válasza:
naaa, ez jó...
...értem, hogy egy repedés egy szétszakadás legyen, a meghasadt matéria... hmm jó tetszik :-)
Köszi, jó hogy erre jártál
Szia! Egyrészt leírtam, mik a technikai kifogásaim. Bár erre azt mondod, ha csak indirekt is, hogy szándékosan ilyen. Úgy látom, a mondanivalót más se látja bennem. Mert amikor az én értékelkésemre adott válaszodat olvastam, kissé szégyelltem magam, hogy biztosan én vagyok a hülye. De úgy látom, itt mindenki szembe megy az autópályán. Nem látjuk, nem értjük a mondanivalót, mert nem látjuk a képen azt, ami közvetítené. Igen, szükségünk van mankókra, hogy kitaláljuk, mire gondolsz, mit üzensz. Ha a lehető legtágabbat adod, nem adsz semmit. A futó tud futni a stadionban, az erdőben, az autópályán, vagy akár egy zsófolt irodában. Van honnan hová, van akadály, feladat, pihenő. A sivatag közepéből elfutni a sivatag közepébe nem tudunk, mert mindezek nincsenek.
Vannak itt értelmetlennek tűnő, elvont képek, azok, ha nem is mindig, de keltenek gondolatokat. Azokkal tudok, tudunk mit kezdeni. Ezzel a képpel nem tudtunk.
Lehet, hogy te vagy a meg nem értett zseni. Komolyan gondolom, nem csúfolódom.
tomka24 válasza:
No ne kell szégyellni senkinek sem magát. Nekem sem és neked sem. Nem hinném, hogy egyrészt mindenki szembe menne az autópályán. Azt hiszem egy páran utat keresünk, új utat. Volt már ilyen a művészettörténetben. Van Gogh-ot sem értette senki, egyetlen képet adott el azt is a testvére vette meg. Aztán megőrült és megölta magát. Most beszarnak az emberek tőle, pedig az ég világon semmi nem változott a képeken. Természetesen nem emelem magam vagy azokat az embereket akik új utat keresnek ebbe a magasságba, csupán egy másik lehetőséget keresünk a fotográfia számára egy olyan világban ahol lassan már a fogkefével is lehet képet készíteni, ahol a legújabb technika elvette a gondolkodást élményét. Valahol ovastam, hogy Dante volt az utolsó olyan ember aki még megértette a művészetek és a tudomány állását. Csak gondold hány olyan terméket használsz amiről fogalmad sincs, hogy valójában hogyan is működik. És most felakadsz egy képen mert nem érted. Nem baj ha nem érted, ez teljesen természetes, az idő amit ezzel töltessz, hogy megértsed, hogy fejtegeted az a fontos, mint a keleti filozófiában. Mint a mandala készítés, ha kész beleszórják az egészet egy patakba.
Egyébként én nem üzenek semmit, a kép üzen, az én dolgom befelyeződött ott, hogy a képet közzétettem.
És lám milyen sokat foglalkozunk egymással, beszélgetünk, eszmét cserélunk. Ez felettébb hasznos, és ni csak egy fura kép érdeme. Aszem ez is egy jó történet.
Köszönöm, hogy visszanéztél, ez azt jelenti, hogy érdekel. :-)
megint egy flexaretes kép. Basszus, lehet, hogy a szélén azt a furcsa keretet a gép csinálta, nem is a fotós??
Ezen a képen egy intim pillanatot látok. Itt csók készül, vadító, szenvedélyes. A kavicsoknak is van nemi életük;D..
Szép, teksztúrás, tetszik.
tomka24 válasza:
És itt a legszebb példája a egy merhetetlen belső gazdagságnak. Tudtam, hogy van valaki aki megérti, akinek mégha halkan is de súgnak a kavicsok. Aki nem rest halkabbra venni a rádiót a tévét a popzenét, hogy figyeljen egy kicsit.
Nagyon jó az amit súgtak neked, nagyon tetszik, meghatódtam...
Ugyan hol leszünk mi már amikor ők még mindíg csókolnak. Egy végtelen történet és szenvedélyes örök szerelem. Hát ezt nagyon megköszöntem.
szia! hát ezt nem nagyon értem, h mit is akar ábrázolni, illetve mi a kép mondanivalója... csak 2 sziklát látok egymás mellett, középen egy réssel... a kép színvilága sem jön be, illetve életlennek tűnik az egész kép... ne haragudj, de ez nálam csak ennyi...
tomka24 válasza:
megszoktam már
Nehezen értelmezhető téma, nehezen értelmezhető címmel: talán ezért sem lett túl nagy sikere a lapon a fotódnak. Maga a kompozíció nem lenne rossz, ha tudnánk, hogy mit látunk, vagy kellene látnunk benne. Lehet, hogy az én készülékemben van a gond, de a 'szombat' címről én egy ilyen képre asszociálok. Szóval nehéz ügy.
tomka24 válasza:
Te azt mondod: Filozófiám: A közízlésnek való állandó megfelelésre törekvés a kreativitás halála... Minden relatív és minden szubjektív, kép és kép között is van különbség...
E gondolatsor szerint az én képem pláne kreatív, hiszem nincs benne egyetlen fogódzkodó stabil pont sem, szabad teret ad a szárnyaló fantáziának. Azt látsz benne amit akarsz csupán el kell döntened, mit szeretnél látni, de ez nem az én feledatom én megadtam hozzá a legképlékenyebb alapot. Hogy miért nem értékelik sokan, mert zavarban vannak, mert szükségük van mankóra, talán azért. A hét napjait csak azért találtam ki, hogy méginkább szabadon lehessen értelmezni, mert egy felcimkézett világban élünk, és ahogy látom cimkék nélkül nagyon nagy baj van :-) Nem tudom hasznosnak értékelni a hozzászólásodat, mert nem tettél hozzá semmit csupán azt hogy nem érted. Azt viszont végképp nem értem, ha jó a kompozíció akkor nem mindegy mit is látunk. Hol a kreativitás?
Szia!
A kép maga nem sokat mond. Nekem. Sajnos a háttér túl éles, a színek is hasonló tónusúak, így elégge egybeolvad a témával, ami nem szerencsés. Maga a téma sem túl érdekes számomra, aki nem voltam ott veled, nem ismerem az érzéseidet. Pont ezeket kéne átadnod nekünk... A címre csak tippelni tudok.
tomka24 válasza:
Hát ezt végképp nem értem. Minek is nézegetsz olyan képet ami nem sokat mond neked. Netán kényszerített erre valaki. Vagy valami fura belső kényszer. Tudod én sem értek egy nagycsomó dolgot ami ettől még lehet hogy jó, szép vagy érdekes.
Stim. Fejtek én, fejtek, csakhogy hasonló kaliberű kép okozta az én első vesztemet... :o)
Ezért kérdeztem rá értékelés és pont nélkül, mert nálam sajni nem díjazták a felületeket, vagyis díjazták frankón 2,36-os pontátlaggal. Amúgy a felület érdekes, és egy rés aszombaton...
További jó fotózást !
tomka24 válasza:
He, he látod mindjárt többet mond, pedig csak egy kis időt adtál neki. Az nem lehet, hogy kevés időt adunk, a képeknek, a fénynek, a barátoknak, a családunknak, az életnek. Nem lehet, hogy csak meg kellene állni egy kicsit és nem attól rettegni, hogy lekésünk valamiről. Lám itt e kép, és már elég komoly eszmét cseráltünk egymással. Ki csinálta ez, csak nem egy fura kép. Hmmmm. Milyen érdekes ez. Sose az érdekeljen, hogy másnak jó e amit csinálsz, magadban kételkedj, ha magadban biztos vagy a többi vagy megérti vagy nem. Az már egy jó pont, hogy nem úgy értékelsz, hogy fogalmad sincs miről alkotsz véleményt. Az sokkal fontosabb, hoyg érdekel a dolog. A rés a szombaton... na látod el is indult valami...
Köszönöm, hogy benéztél
Segíts.....mit szerettél volna ezzel kifejezni? Tudod, én még kicsi vagyok, és nem érthetek mindent....
tomka24 válasza:
Hmmm, megmondom őszintén nem tudom. Alapvetően azt sem tudom mi ez (illetve csak sejtem). Tudod, amikor a kontinensek közötti repülőjáratokon esetlegesen hamarabb megtelik a rötyi, azt egy zsiliprendszerrel képesek a levegőben üríten. Ez azonnal megfagy és amíg zuhan addíg szinte kővé szilárdul Ezt általában a víz felett teszik, de olykor ezt a megkövesedett cuccot a felsőlégréteg uralkodó széljárása elviheti a szárazfölre is. Ez a darab egy Nigériai falu mellet ért földet, ahol a mai napig szent ereklyeként tisztelik az őslakosok. Amikor kinn voltunk egy karitatív szervezettel akkor bukkantunk rá, szombaton.
El ne hidd, hülyéskedem :-)
De a lényeg ez, bármi lehet. És szerintem nem is nekem kell megmondanom, hogy te mit gondolj, hisz álomfejtő vagy és az komoly dolog. Vagyis azt gondolom, hogy akkor a legjobb ha mindenkinek mást jut eszébe. Régebben az volt a heppem, hogy struktúrákat felületeket fotóztam. Ez is egy jó kis felület és ennyi. A szombat az viszont igaz, tényleg szombat volt.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.