- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2008. június 23. 12:36 - objektív: ZUIKO DIGITAL 40-150mm 1:3.5-4.5
- Készítés helye (ország): Magyarország
Természetes fénynél készült, háttér egy törölköző, volt rajta ruha, de talán ide illik a legjobban...
Szia
Minenképpen jottesz ennek a képnek hogy feketefehér, teljesen középre komponált de ezzel semmi gond nincs, a fej dőlését, nekem ellensúlyozza a ellentétes oldalon lent a nyújtot ujjak, ez megtöri a szerkesztést de jot tesz a képnek, jól használtad a természets fényeket, kicsit a térdeken és a karon erős.
mindent összevetve ez egy kellemes szép fotó
üdv
frijolero válasza:
Nagyon köszönöm!
Ezt az ellensúlyozást nem mondta senki még... :)
Biztosan komolyabban műveled ezt a dolgot, mint én, kiváncsi lennék egy képedre... ;)
Egyszerű, mégis nagyszerű!A képhez nagyon jol passzol a fekete-fehér szineloszlás!
Tetszik a modell egyszerű,természetes arckifejezése! Látszik hogy nem eröltetett és ez pozitiv számomra!
Az élességgel sincs gond!
Gratulálok!
frijolero válasza:
Köszönöm!
Örülök, hogy tetszik!
Kaptam a fejemre a moderátortól, hogy csak annyit írtam "nagyon szép"... Bár tök hülye vagyok hozzá, kifejteném, hogy miért szép...
Eleve a modell nagyon csinos, az arca érzelmekről arulkodik, ami ritka... Tetszik, hogy a fenekénél elsötétedik a kép, miközben a lába látszik, ez titokzatossá teszi a szememben. És nőből vagyok, úgyhogy jól megnéztem a körmeit :) az is szép!
remélem kielégítő értékelés.
frijolero válasza:
:)
Persze, köszönöm!
Az előző is elég volt, csak meg kell indokolni a dicséretet.
Amikor 1 mondatért 3ast kaptam, azért bezzeg egy moderátor sem szólt...
Kinyomtam...
Szerintem ez a kép teljesen rendben van, technikailag nincs benne semmi hiba, amit egy amatőr fotósnak fel lehetne róni. Amiről a vita folyik az csak az ízlések közti természetes különbségek miatt van.
Nekem tetszik, grat.%.
Üdv.:
L
frijolero válasza:
Mit nyomtál ki? :)
Köszi!
Sajnos laikus vagyok, abszolut nem értek a fotózáshoz, de "buta" szemmel nézve nagyon szép kép!
Én is szívesen állnék neked modellt, állítólag a külsőm megvan hozzá.
frijolero válasza:
Köszönöm szépen!
A többit e-mailben megbeszéljük!
A véleményem nagymértékben egyezik atilláéval szép a kép de csak 1ulo lányt látok szerintem egy kis utomunka nem ártott volna megértem hogy te ezt szándékosan nem tetted hogy te ezt így komponáltad én a saját véleményemet írtam és nem akartalak megbántani ezzel ha nézem a képet jo és szép de valami hiányzik rola pontosan én sem tudom megmondani hogy mi csak azt tudom hogy én az utomunkálatok során megprobátam volna javítani rajta finomítani az árnzékoláson talán a modellel játszani kicsit és olvastam hogy direk nem akartál éryelmeket de nekem ugy jon le mintha a modell nem lenne ott lelkiekben
frijolero válasza:
Továbbra sem értek vele egyet, de elfogadom, hogy így látjátok...
De már ne is haragudj, de ebben a hozzászólásban ennek nyomát nem látom:
"szép foto tetszik a lány tekintete, elgondolkodtato.
én az árnyékolást kicsit határozottabbra állítottam volna és az arc jobb oldalát kicsit sotétebbre"
Itt hol van olyan, hogy nem fog meg benne semmi?
Meg nem bántódok, csak nem szeretem, amikor dobálóznak a pontokkal, de megmagyarázni nem tudják...
frijolero válasza:
Nagyon szívesen!
Ha bármi más kérdésed van, írj!
Profi nem vagyok, de szívesen segítek.
azt hittem arrol szol a dolog h mindenki megírja a vélleményét a képrol és esetleg a fotos néhány tanácsot megfontol neadjisten tanul belole ahogy olvastam a véleményemmel nem vagyok egyedul.
A pontozásrol meg csak annyit h ha mindenre maximum pontot adunk akk mi értelm az egésznek
frijolero válasza:
Igen, arról szól, hogy mindenki elmondja a véleményét, és építő jellegű kritikát ír. Az, hogy szerinted sötétebbnek kellene lennie, az nem elég indok, hogy beleszámítson a pontozásba. Ez a te véleményed, én szádékosan nem akartam állítani a képen, hiszen természetes fénynél készült, és próbáltam meghagyni azokat a fényeket/árnyékokat, amik akkor vetődtek rá. Nem akartam kontraszt változtatással művé tenni. Egyébként meg, ha ennél sötétebb lenne, akkor már a rendezői jobb szem nem látszódna rendesen. Ezért em fogadom el az értékelésed, mert egy szubjektív vélemény, ilyennel a legrosszabb esetben 4est adnak. De em érdekel a jegy, ha 3as, akkor 3as, csak legyen megindokolva. Erre a képemre Papp Attila adott még 3ast, az ő véleményével sem értettem egyet, hiszen pont azt kritizálta, ami szándékos volt, ugyanúgy, mint te. A külömbség csak annyi, hogy ő legalább hosszan kifejtette, em pedig odadobott egy félmondatot, hogy "nesze, itt egy értékelés, fogadd el, nekem meg majd jó sok kreditem lesz". Mert már ne is haragudj, de nagyon kreditvadászatnak tűik. A másik ide feltöltött képemre kaptam osztályzatokat, és értékeléseket. Ott egyetértettem, hiszen annak a képnek voltak hibái. Itt ezek nem jelentkeztek, és, amit korábban is írtam, a véleményedben lévő dolog, szubjektív. Ráadásul mellette írod, hogy szép a kép. Akkor megint nem értem. Ahogy azt sem tudom, hogy hol látsz még olyat, a hozzászólások között, ahol ugyanezt kritizálták, mert én 2x végigolvastam, és ilyen nincs. Én most válaszoltam neked hosszan, örülnék, ha te is bővebben kifejtenéd, hogy mi a bajod a képpel. Vagy legalább töltenél fel néhány saját képedet, mert így még azt sem tudom, hogy kitől kapom a kritikát. Mert, ha valaki nagyon profi vagy, akkor még így is megfogadom, de nem tudom, hogy most mivan... Úgyhogy kérlek szépen, írj vissza, ha már én itt koptatom a billentyűzetem.
szép foto tetszik a lány tekintete, elgondolkodtato.
én az árnyékolást kicsit határozottabbra állítottam volna és az arc jobb oldalát kicsit sotétebbre
frijolero válasza:
Én meg nem állítanám sötétebbre, mert így pont jó.
És legközelebb, ha 3ast adsz, akkor próbáld meg értelmesebben megindokolni, mert ez semmi!
igen, én is úgy érzem hogy újabb érveket nem tudok felhozni, csupán magamat ismétlem. van egy szemléletem, az alapján ítélek. nyilván te is ezt teszed. szerintem senki szava sem szentírás, az enyém is csak egy vélemény. én magam sem egy- egy hozzászólásból szűröm ki a számomra fontosat, hanem csak úgy összességében. számít az is, hogy a véleményezők milyen fotókkal büszkélkedhetnek. nyílván akinek tetszik a munkássága, annak jobban adok a véleményére. ( persze ez sem mindig igaz ) meg ha eleve fenntartásom van egy fotómmal, de nem vagyok biztos benne, akkor is jó megerősítés ha a sejtéseimet igazolják vissza. ha azonban oda- vissza párbeszédekkel sem kerül közelebb a két fél, akkor van az, hogy másképp vélekedünk. nincs is ezzel semmi gond. ha meg vagyok győződve az utamról, én sem tántorodom meg. jó utat neked is.
üdv
ati
frijolero válasza:
Így van, és ez jó is van így! Ha mindannyian ugyanazt csinálnák, nem lenne ennyi kép, és em tudnák miről beszélni... ;)
Szia! Lenne egy kérdésem: már régen foglalkoztat egy fázisa az utómunkának ilyen típusú képeknél. Ha csinálsz egy ilyen képet, akkor még ha fekete szöveg vagy papír is a háttér, a fény miatt a képen nem lesz teljesen fekete, hanem kicsit világosabb, szürkésebb. Hogyan lehet elérni utómunkával azt, hogy a háttér teljesen fekete(#000000) színű legyen, anélkül, hogy ne vágnám teljesen körbe a témámat és színezném be kézzel a hátteret? Köszi, Ádám
frijolero válasza:
1: Távol helyezed a modellt a háttértől, és nem világítod be. Így az mindenképp fekete marad, akár teljesen is. Ehhez nagy helyre és háttérre van szükség.
2: Photoshop. Elkészítetted a képet, és már, ha az automatikus szinteket beállítod, már akkor majdnem teljesen fekete lesz. Játszhatsz tovább a szintekkel, a kontraszttal, vagy duplázod a réteget, és mondjuk overlay, vagy multiply módra állítod a felsőt. Ez persze nem csak a hátteret változtatja, hanem a modellt is sötétíti. Én egyes részeken ecsetet használtam, de azt is csak 30%-ost, inkább többször végigmentem rajta. Ha 100%-os ecsettel végigfestem, természetellenesnek hathat.
Remélem meg tudtam válaszolni a kérdésed, ha nem, nyugodtan kérdezz még.
Nem vagyok nagy fotós, de szívesen segítek!
szia
költözés és felújítás miatt ezekben a hetekben nem otthon netezek, hanem egy netezőben, így a monitor olyan, amilyen. szóval csak ez alapján tudok ítélni és itt részlettelennek érzem a fehéret. nem tudom hogy kiégett e, de teljesen részlettelen homlokon, szem alatt, térdeken és a karon a rendezői balon. az internetes publikálásnál ez örök gond, hogy ahány monitor, annyi féle megjelenítés. a nagyon világos tónusok kifehérednek, a nagyon sötétek bebuknak. ajánlom figyelmedbe pl. tnp vagy fotodbotond aktjait. mivel nem ilyen szélsőséges fények vannak a fotóikon, nem is éri ilyen kritika őket. persze ez is egy kreatív eszköz, nem gond ha használod.
azt értem hogy a fotóval nem akartál közölni semmit, de talán mégis. ha egy csinos lányról aktot készítesz, a szépséget akarod kifejezni. ez számomra egy véletlenszerű, kifejezéstelen arccal nem működik. talán már ismétlem magam, de mivel ezen a fotón valójában a test takarásban van, az arc pedig jól látható, a szemek pedig rám szegeződnek, így épp az a fotó hibája hogy nem akartál kifejezni vele semmit. ezekkel a kondíciókkal létfontosságú hogy az arc kifejező legyen. az hogy mit fejez ki ( magányt, örömöt, bánatot, vágyódást, vágyakozást, stb...) az mindegy, de valami kell.
én így érzem, persze lehet hogy tévedek.
üdv
ati
frijolero válasza:
Hát jó... :)
Nem fogunk dülőre jutni, úgy látom... :)
Nem baj, eddig a kép dícséreteket kapott, vagy csak te vagy aki ért hozzá, és felfedezte a hibát, vagy pedig egyszerűen másképp gondolod... ;)
szia
lehet hogy nincs kiégve, de a világos részek nagyon részlettelenek ( legalábbis az én monitoromon ), így nagyon a határán van.
én úgy vélem, ha a modell arca bekerül a szerkesztésbe, akkor bizony fontos szerepet kap. teljesen mindegy hogy portré, glamour vagy akt. ha egy szűk vágásban a test egy részletét fotózod, valóban csak a fények és idomok játékáról beszélünk. ha azonban a modell szemez velünk, az arc adja el a képet. teljesen mindegy hogy van e rajta ruha, vagy nincs. ha megnézel egy embert ábrázoló fotót, elösször az arcot fogod megnézni. aztán elkezded fűrkészni a részleteket, de folyamatosan visszatér a tekinteted az arcra. ha a modell a szemembe néz, ez az ösztönös érdeklődés csak erösödik benned. figyeld csak meg.
üdv
ati
frijolero válasza:
Na igen, de most ezzel a képpel nem akartam közölni semmit!
Tehát ez egy felvétel egy emberről, aki nem akar kifejezni se örömöt, se bánatot, se semmit, egyszerűen megmutatni, hogy is néz ki ő valójában.
Nem tudom mi a probléma vele, rengeteg semleges arckifejezéssel találkozunk különböző fotókon.
A monitorodon pedig állíts akkor, mert én több helyen néztem, és nincs kiégve sehol!
Úgyhogy még mindig nem értem, hogy mi a gond a modell kifejezésével, szerintem semleges, ezt akartam, és szerintem az is lehet jó.
Remélem nem vagyok elfogult a saját képemmel, én nem látom ezt rajta, és rajtad kívül még senki.
Na ez már igen!! Látom, a modell ugyanaz, és megfogadtad a tanácsokat, melyeket a másik képednél kaptál! A ff is remek választás, így nincs baj a színekkel... Még képeket a kisasszonyról! ;)
frijolero válasza:
Lesz még, ha minden igaz... :)
Köszi!
Nagyon szép a kompozíció. szerintem is ebbe a kategóriába való a képed. Tetszik a modell testttartása, kimondottan jó ahogy kiemelkedi a sötét háttérből. Szépek a fények és árnyákok a modellen. Nekem tetszene még egy kacér mosoly a szája sarkában, de ez teljesen szubjektív dolog és semmit nem ront a képe értékén. 5*
frijolero válasza:
Köszönöm szépen!
Egyszerűt, érzelemmentest akartam, ezért nem mosolyog.
Örülök, hogy tetszenek a fények, csak egy ablakon jött be, a háttér pedig egy törölköző volt. :)
A modell arca zseniális. Szerintem ezzel az arccal mindent meg lehet csinálni, el lehet érni. Eredeti méretben kitakartam a monitorról a testet, s az arcról alig lehet eldönteni, hogy fiú-e vagy lány. Innen nézve a semleges arckifejezés szerintem nagyon jó. A természetesen fény szépen terül, s a képnek itt nálam nagyon jó a rajzolata. A zárkózott póz a fent említett arc miatt szerintem jó, de ezt a szép fényterülést talán még jobban ki lehetett volna használni egy másik pózzal. Talán ha kicsit nem szemből, hanem 15 fokkal arréb fordul a modell, s csak az arcát fordítja feléd. Persze ez csak az én gondolatom.
gratulálok a képhez.
frijolero válasza:
Köszi!
Hát azért el lehet dönteni, hogy fiú-e vagy lány! ;)
Szándékos a szembe helyezés, a fej tartása pedig így tetszett jobban.
Van olyan is, ahol szembe néz, de inkább ezt választottam.
Hát ez egyszerűen tökéletes. Bár ebben a modellnek is van némi szerepe, mert sehogyse emlékeztet a vasorrú bábára. :)
frijolero válasza:
Köszönöm én is meg szerintem ő is. :)
szia
remélem nem bántalak meg, de a fotó egy lelkes próbálkozás, nem több. hiányzik belőle az a bizonyos kis plusz. nem érződik a modellen hogy felszabadult lenne, nem közvetít semmi érzést a tekintet, csak egy ülő modellt látok.
a fekete háttér és a kategória gondos előkészületeket feltételez, de még több energiát kell szerintem befektetni a dologba. el kell nyerni a modell bizalmát, ez gyakran hosszú órákba, vagy napokba telik. ha meg családtag az illető, nem feltétlenül jelent előnyt. szóval tudni kell instruálni a modellt, mert ezt itt most hiányolom.
a kontrasztot kissé túlhúztad, emiatt a világos részek kiégtek.
egy jó tanács:
csinálj két réteget. a felsőn bátran növelj kontrasztot, aztán a kiégett, vagy bebukott részeket lágyperemű radírral 20- 30%- al visszaradírozod az eredeti fotóról. ezt addig csinálod, míg jónak nem érzed. aztán összeolvasztod a rétegeket, és már kész is. persze ez csak az első lépés, a határ a csillagos ég.
üdv
ati
frijolero válasza:
Szia!
Köszönöm a részletes érteékelést, és jól látod a dolgot.
Tényleg egy lelkes próbálkozásról van szó, hiszen lelkes amatőr vagyok, aki nem teheti meg magának, hogy profi modellekkel profi körülmények között dolgozzon.
Igazából arról szólt az egész, hogy a modell szeretett volna magáról 1-2 jó minőségű képet.
Mivel ez pont úgy sikerült, hogy nem látszik rajta semmi ruha, gondoltam beteszemm ebbe a kategóriába, mert szerintem ide illett a legjobban.
Írod, hogy nem közvetít semmilyen érzést: Szerintem az akt, mint műfaj, nem arról szól, hogy valamit közvetítsen, az már nekem a glamuor.
Az akt az emberi testen való fény/árnyék játékot mutatja be... nekem...
A kiégett részekkel meg nem igazán értem, hogy mit akarsz mondani, mert én úgy tudtam, hogy az számít kiégettnek, ami teljesen fehér.
Ezen a képen nincs ilyen, de, ha nem ezt jelenti a kiégés, akkor nem szóltam.
Én kezdő vagyok, szeretek fotózni, tanulni jöttem ide.
Ha most úgy tűnt, hogy az igazamat akarom védeni, akkor mondom, hogy szó sincs erről, csupán próbáltam válaszolni.
Köszönöm a hosszú értékelést, ebből is tanultam.
frijolero válasza:
Köszi!
Milyen négyzetes kompozícióra gondolsz?
A kép szuper,a fény-árnyék és a modell is kitűnő választás-csakúgy mint a FF.Egy valami,ami csak egy tizedet számít nálam,ez pedíg az arc balra fordulása és a jobb oldal sötét nekem egy picit.De ez egyéni dolog,tudom.Csak egy vélemény.
frijolero válasza:
Köszönöm!
Hát igen, a szimetria miatt talán jobb lett volna a szembe nézés.
De van olyan kép is, de az valahogy nem tetszett...
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.