BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,7
KATEGÓRIA: abszurd
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2008. június 6. 19:02
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Öcsöd
Felelősség

Igen, volt már fennt egyszer. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2008. október 26. | 11:28 | OlyTomi

a színek és a fények adják meg a totál hangulatot a képnek, legalábbis belőlem az hozza ki.A vágás jó

Kurkaholbász válasza:
Köszi!

2008. október 26. | 11:27 | OlyTomi

Nem tudok mit hozzáfűzni!Te egy állat vagy, de kreatív :)

Kurkaholbász válasza:
Köszi! :D

adott pontszám: 5
2008. július 6. | 15:59 | Tools

Hát huh! Nah ez az a kép amit - lehet morbid lesz amit írok - a legtöbb tizenéves kislánynak meg kellene mutatni, tanulnának belőle. Szerintem meghökkentő kép. A fények sugalják a mondani valót, hát még a tartalom. A beállítás és a kompozíció lényegretörő. A téma választás egyedi, durva, de gondolat ébresztő. Ha van aki nem érti elsőre a címet a baba majd segít. Elismerésem a képhez! (nekem még új volt a kép) ÜDV!

Kurkaholbász válasza:
Köszi, hogy írtál, örülök, hogy tetszik!

adott pontszám: 4,5
2008. július 5. | 10:49 | akilenc

De durva tema es milyen jo megvalositas.
Kisse zavaro a wc-n es a kovon meg csillano feny (talan a vaku?), de ez nem von le az ertekebol.
Viszont a keret sajnos egy felest.
Utos kep.

Kurkaholbász válasza:
Sztem a keret, abszolút nem hangsúlyos a képen, szándékosan nem lett hangsúlyos, bár neked lehet, hogy pont emiatt nem tetszik.
Köszi, hogy írtál!

adott pontszám: 5
2008. július 5. | 10:45 | herta

Hú, ez durva! Gondolom, polgárpukkasztónak szántad. Én még nem láttam - bevallom - hasonlót se. Mindenképp figyelemfelkeltő, és ez a célja. Hatásos jelen esetben az elhagyatottságot hangsúlyozó árnyékosság, sötétség.

Kurkaholbász válasza:
Köszi, hogy írtál, örülök, hogy tetszik!

adott pontszám: 5
2008. június 21. | 16:46 | szincsy

ehh, sztem ien kepet tobbet kene csinalni...mert eleg elgondolkodtato azert..ezert is ertekelem ezt a kepet

Kurkaholbász válasza:
Köszi, örülök, hogy tetszik!

adott pontszám: 3
2008. június 19. | 17:37 | Madhava

Abszurdnak abszurd. Kreatív is, az ötlet jó, a baba a vécében. Mégis nekem túl egyenes, kicsit túl mű. Persze biztos van aki szereti az ilyen képeket, de én annyira nem.

Kurkaholbász válasza:
Okés.
Köszi, hogy írtál!

2008. június 18. | 00:04 | Kutasi Kovács Zoltán

Nyílván nem egy ekkora babát használnék, hanem egy élethűbbet. Méretben is.

Kurkaholbász válasza:
Sztem akkor a baba nem tűnne annyira elesettnek, magára hagyottnak mint ebben az esetben.

2008. június 16. | 22:31 | Kutasi Kovács Zoltán

Hiszed vagy sem, a fogóreflex gyakorlatilag velünk születik és már a mama pocakjában érvényesül. Pld. a picik számtalan esetben rángatják a köldökzsinórt. Mivel ez nem egy mélyöblítésü wc csésze, -tehát nem csúszna le- simán elképzelhető, hogy egy újszülött, fogást keresne, találna(?) a peremnél.

Kurkaholbász válasza:
Rendben, nem vitatkozom, de azért ha megnézed a baba méretét a WC-hez képest, akkor azért kérdéses, hogy eléri a peremét.

adott pontszám: 3,8
2008. június 16. | 13:27 | boroka

annyira eros lehetne ez a kep... igy is az, de lehetne meg erosebb.. pl ha levetkozteted a babat s esetleg hasra forditod... meg ha adsz neki egy kevesbe szajbarago es klises cimet... amugy jo otlet, s a megvalositas is egesz jo. Tetszik a kozepre sulyozas, mert erosebb a dramai hatasa. az utomunka is jo. Viszont kicsit sokallom a keretet. Nemtom, kicsit ugy erzem, tul sok mindent megmutattal.. ugy 10-bol 9et a 10-bol 7 helyett.. de nagyon tetszik az otlet, uzenete van..

Kurkaholbász válasza:
Sztem ha a keret kisebb lenne, akkor az egész nagyon szűk hatást keltene.
Köszi a véleményt!

adott pontszám: 5
2008. június 15. | 19:48 | Tomcsek

Szia!
Nagyon ütős a kép és a hangulata nagyon jól illik a sötét árnyakhoz. Amit még eltudnék képzelni a képen az egy felborult sörösüveg vagy szétdobált cigicsikkek a csésze körül, ami még elgondolkodatóbbá tehetné a képet talán. De nekem így is tetszik.

Üdv,
Tomcsek

Kurkaholbász válasza:
Köszi a véleményt, örülök, hogy tetszik!

adott pontszám: 5
2008. június 15. | 16:32 | nx10521

Egyszer már értékeltem, most se hagynám ki:D
Szép rohadó színek, jó árnyékok az ülőkén, szinte szaga van.
Az üzenetéhez nem fűznék semmit, van akinek jelent vmit, van aki elhánnya magát:P Jókis vita lesz belőle gondolom most is:D

Üdv,

Kurkaholbász válasza:
Vita az van.
Köszi, hogy írtál, örülök, hogy tetszik!

2008. június 14. | 19:38 | Papp Attila

azért kretén állat lennék, ha tetszene :-)

Kurkaholbász válasza:
:D

2008. június 14. | 02:02 | Hogzilla

Berthy

Nem szándékoztam elbújni, nem véletlenül írtam elsőként hogy szeretnék itt válaszolni. Egyszerűen csak attól tartok hogy moderálják a mondandómat mert nem ide tartozik. A "kép által ébresztett gondolatba" azért lehet belekötni, mert ez a kép NEM az abortuszról szól. Én örülök a legjobban ha itt folytatódhat ez a vita.

A hitemről csak röviden annyit hogy nem Isten teszi azokat a dolgokat amiket fel szoktak emlegetni. Az hogy valaki ilyen körülmények között gyereket vállal és nevel nem Isten hibája hanem az emberé. Én azt mondom hogy nem a gyilkosság a megoldás, hanem a megelőzés. Védekezni kell! Az egyik legfontosabb amit az ember az Istentől kapott az a szabad akarat. Megtehetsz amit csak akarsz. De hiszem hogy mindenki vállani fogja a felelősséget a tetteiért. Vállani fogja mert ott már nem lesz más lehetőség.

Ezt írtam: "...és egyéb okok sem kényszerítenek egy ilyen rémálom szerű döntés meghozatalára. Hívő ember vagyok, de Isten óvjon tőle hogy ilyen helyzetbe kerüljek...."
Itt pontosan az általad felvázolt dologra gondoltam, amit -talán érthető- még leírni sem szeretnék. (Éppen elég volt tőled olvasni. Még így is borzasztó gyomorszájba vágás. Nyilván ez volt vele a cél.) Tehát pont arról beszélek hogy hitem szerint, egy megfogant élet sem véletlen, de ha valaki ilyen körülmnények között kerül áldott állapotba, komoly kérdés mennyire éli Ő ezt meg áldásnak, és ember legyen a talpán aki eléáll és azt mondja: "Tartsd meg mert ez Isten akarata" Na ez nagyon kemény. Ez az a szitu ahol nagyon nehéz hívőnek maradni, és nagyon remélem ilyen módon soha nem mérettetek meg, sem én, sem a családom.
Ezt akartam mondani azzal a másfél mondattal.
De azt nem értem hogy milyen Isteni szokás szerint kéne bárkinek is összekötnie az életét valakivel aki megerőszakolta? Lehet hogy nem vagyok jártas az eszméidben, de te sem tudod miket írsz.

Írtál azonban valamit, ami az igazán komoly vitákat szokta kiváltani. Az akart de egészségtelen gyermek. Na ez megint kemény dió. Itt nagyon fontos megjegyeznem hogy nekem (hála az Istennek) mind három gyermekem egészséges, így csak mint külső szemlélődő tudok a helyzetről beszélni.
Számomra felfoghatatlanul nehéz lehet beteg gyermeket nevelni. Nyilván a fizikai nehézségek eltörpülpülnek a mellet a tudat mellet hogy mi lesz a gyerekemmel ha én nem leszek képes ellátni. Így élni nap mint nap...
De ezt például olyan mondta akinek beteg gyermeke van: Olyan szeretetet kap a gyermekétől amit előtte el sem tudott képzelni, és mérhetetlenül emberségesebb emberek lettek. Neki van két egészséges gyermeke is.
Döbbenten olvasok olyat, hogy az anyuka azért perli a kórházat mert nem vették észre a fejlődési rendellenességet, holott ő elvetette volna a gyereket. Jelen esetben a gyermeknek komoly szervi hiányosságai vannak, de mentálisan egészséges. Vajon hogy fog esni a gyereknek ha majd fel tudja fogni hogy anyám azért van felháborodva mert nem ölhetett meg?
40-45 évesen már ne válalljon gyereket az ember fia. VÉDEKEZZEN. Én azt sem tartom normálisnak hogy a nagypapa korú emberek gyereket csinálnak a lányuk, unokájuk korú barátnőiknek. Nem az egészség miatt, (ez a veszély csak a nőknél áll fent a megöregedett petesejtek miatt. A férfi spermája folyton termelődik így az nem tud megöregedni.) hanem azért mert a gyereknek akkor nem lesz apja, amikor a legnagyobb szüksége lenne rá; kamaszkorban.

És végül de koránt sem utolsó sorban: beírtam a gugliba az abortion szót. Megdöbbenve állok azelőtt hogy te itt nem látsz "...baba szerű dolgot..."
Az állapotos nő először 6 hetes terhességi korban megy ultrahang vizsgálatra. Itt még hüvelyi az ultrahang, mert az embrió annyira pici hogy a hasfalon keresztül nem biztos hogy megtalálható a szívhangja. A következő papírt kapja a kismama: "...élő embrió látható..." Tehát még egyszer: ÉLŐ!!! És akkor most nézzük a képeket
A 12 hetes magzat aki még legálisan abortálható--> http://www.origo.hu/i/0207/20020703embrio.jpg Szerintem roppantul hasonlít egy babára
Abortusz utáni képeket nem teszek be, mert szertném ha hozzászólásom nem esne moderáció áldozatául, inkább arra kérlek úgy nézd a képeket hogy tisztában vagy a folyamattal. Tudni kell hogy a baba bizony nem egészben távozik az anyméhből. Eltávolított koponyák és leszakadt végtagok. Ez az abortusz velejárója.
És még egy nagyon fontos dolog: Az abortuszon átesett nők 32 % - ban meddőség következik be. Fiatalok esetében ez a szám csaknem 50.

Nem ítélek el senkit aki az abortuszt választja. Nincs hozzá jogom. Ha a lányaim egyike is egyszer elém áll, és közli hogy márpedig ő ezt választja, és én nem tudom (nem akarom -még leírni is borzasztó-) lebeszélni, az a legtermészetesebb hogy mellé állok és támogatom. Én csak azt mondom hogy ne csináljunk úgy mintha az teljesen normális hétköznapi dolog lenne, és csak az anyára tartozna. Ő nem veszi szívesen ha beleszólnak az életébe, de meg kell érteni hogy amit el akar dobni, az is él! Így én azt gondolom hogy a felelősségteljes döntés az a védekezés.

Remélem nem nagyon esett szét a mondandóm.

Üdv
Lajos

Kurkaholbász válasza:
Végigolvastam amit írtál, és sok dologban egyetértek Veled.

adott pontszám: 3
2008. június 13. | 15:25 | sophie77

szia! a szerkesztés és a megvilágítás nagyon tetszik, viszont a témát erőltetettnek érzem,ne haragudj. viszont annyira bejön a megvilágítás, hogy az sem zavar, ha "lerágott csontot" fotózol. lehet, hogy a cím miatt érzem erőltetettnek, nem tudom. mindenesetre mint kép, nagyon tetszik!

Kurkaholbász válasza:
Lerágott csont?

2008. június 13. | 12:11 | Don berthy

nyugodtan írhatsz emilt is, de nem nagyon szeretnék Lbújni, ha már itt kezdtük a dolgot, szerintem folytathatjuk is! nem erről kéne itt írni, de a kép álltal ébresztett gondolatok szervesen a kép része szerintem :)

B.

Kurkaholbász válasza:
Én örülnék, ha itt folytatnátok a diskurzust, csak mert engem is érdekel.

2008. június 12. | 00:15 | Hogzilla

Igazad van Berthy szétoffoljuk a képet!
Viszont nagyon szeretnék válaszolni a hozzászólásodra, így kérdem Kurkaholbászt válaszolhatok-e itt? Amennyiben nem (ami érthető lenne, lévén itt másról kéne írni) kérdezlek téged Berthy írhatok-e neked mailt?

Kurkaholbász válasza:
Nyugodtan válaszolhatsz itt is.
Engem abszolút nem zavar, sőt örülök neki, hogy a képem robbantott ki "vitát" köztetek.

2008. június 11. | 15:04 | Don berthy

Hogzilla:

nah lássuk! talán még mielőtt ezt írtam, utánna néztem a dolgoknak, neked is javaslom, h. írd be a gúgliba azt, a szót, h. abortion. nemsok baba szerű dolgot látsz a képek között. Azt írod rólam és az eszmetársaimról meg blablabla, hát köszönöm szépen, már keresem is a kötelet :) Szerintem foggalmad sincs rólam és az eszméimről. Ezekszerint a Te hited meg az Istened boldog szemmel nézi végig ahogy a romatelepeken poloskák közt férgesen akár a beszédelsajátítása nélkül nőnek fel a gyerekek, és aztán erőszakolják meg, rabolják ki az embereket? Eszembe is jutott egy jó példa, h. ha valami igazi alja roma, megerőszakolná a féltve örzött kislányod, összekötnéd vele az életét Isteni szokás szerint, és nevelnéd a kis fekete fehér gyereket?
Igenis az abortusz akkor sem elítélendő véleményem szerint! Sok gyereknek talán jobb lenne, h. ha akkor amikor még igen valószínű, h. nemsokat tud az életről, meg erről az egészről, akkor végeznének vele, sok szenvedéstől későbbi megrázkódtatástól mentenék meg az életét! Szép dolog amiről Te beszélsz Hogzilla, h. hívő vagy meg ienek, de gondolkozz!! Terhes lenne a nejed, ideje korán kiderülne, h. olyan rendelleneséggel születik majd a baba, h. sosem élhet normális életet mindig szükség lesz neki segítségre az élethez, akár az alapvető dolgokhoz is! Ti lennétek kb 40-45 évesek mire megszületik? Hagynád megszületni? Hagynád mert az abortusz rossz (szerinted). És azon elgondolkodsz, h. (átlagéletkoort nézve, 70-75) ha esetleg Ti meghalltok, akkor ki fog annak az emberkének segíteni? Intézet? gratulálok! Tök jó neki. Kemény dolgok igen! De akkor is felelőségteljesebb döntés sok esetben az abortusz mint jónéhány Lkallódot élet megszületése!

nah KurhaHolbász neked meg jól szétoffoljuk a képedet :) Én is akarok ilyet, csinálnom kell valami vitaképet:)


B.

Kurkaholbász válasza:
ok

2008. június 11. | 01:13 | Hogzilla

Kulcsarati
Az ember "dicsőítését" ironikusnak szántam, sajnálom ha nem úgy tűnt.
Az hogy az abortusz egy elfogadott "családtervezési modell" lett, az egyszerűen kiborít! A nő döntési privilégiuma méginkább!!! Nem csak gyógyszerrel lehet védekezni, és ha egy pár úgy dönt hogy nem védekezik, közös döntést hoztak, mellynek közöen kell viselni a következményeit is. Abban egyetértek hogy egy ilyen helyzetben a nőé a végső szó, de hogy a döntést egyedül hozza meg...
Az abortusz tán felelőségteljesebb megoldásnak tűnik mint a már megszületett gyermek meggyilkolása, hiszen a törvényes és ellenőrzött keretek meggyőzőek, de azért csak át kéne ezt kicsit gondolni!
Tudom hogy nincs jogom ítélkezni, és nincs is szándékomban. Nem ismerem a körülményeket, nem ismerlek benneteket, nem tudom min mentetek át mire ezt a döntést meghoztátok. Nagyon szeretném ha nem vennéd személyeskedésnak a következő mondatomat, de muszály leírnom, mégha előfordulhat is hogy megbántalak, pedig nem áll szándékomban.
Nem Freud-i jelenség -e az hogy egy (szerintem ) egyértelműen csecsemőgyilkosság elítélését célzó képről neked egyértelműen az abortusz ugrott be?

Don Berthy
Azt írod az abortusz nem elítélendő. Meg azt hogy "...nem BABA..." valamint hogy "...kis húscafatra emlékeztető véres nyálkás valami..."
Hiába kérsz elnézést ezért a fogalmazásért. Ezt nem igen lehet elnézni. Sajnos ki kell hogy zökkentselek kis álomvilágodból: az a kis húscafatra emlékeztető véres nyálkás valami nem más mint egy BABA!!!
Tudod az jut rólad és eszmetársaidról eszembe, hogy még az előző század elején is az volt a bevett szokás a csecsemőgyógyászatban, hogy az újszülötteknél ha műtéti beavatkozásra van szükség, nem érzéstelenítettek mert a babák nem éreznek semmit. Aztán valakinek feltűnt hogy csak az tud a fájdalmáról beszélni aki TUD beszélni.

Bizonyára sok olyan sziuáció létezik amikor az abortusz indokolt, és felelősségteljes döntésnek tűnik. Három gyermekem van, (ebből kettő lány) és mivel még elég picik, bizakodom; tudok majd olyan útravalót adni nekik, hogy az igazi felelősségteljes döntést időben meg tudják hozni, és egyéb okok sem kényszerítenek egy ilyen rémálom szerű döntés meghozatalára. Hívő ember vagyok, de Isten óvjon tőle hogy ilyen helyzetbe kerüljek.
Tehát lelki békét kívánok azoknak akik hoztak ilyen döntést már éltük folyamán, és bölcsességet a többieknek.

Elnézést a terjengős fogalmazásért, és az esetleges személyeskedésért
BÉKE

Kurkaholbász válasza:
ok

adott pontszám: 4,8
2008. június 10. | 23:08 | frijolero

Illik a címhez, remek munka!
Talán a "vért" lefolyattam volna, ha lehet és hátul a csövet elsötétítettem volna... talán...

Kurkaholbász válasza:
Köszi, hogy írtál, örülök, hogy tetszik!

2008. június 10. | 12:43 | Don berthy

QQ: " Ha valaki tudja, hogy mi az abortusz menete...hát én tudom. Sajnos." ezt írod! Akkor meg most miről beszélgetünk itt? Ha tudod, h. mi az abortusz menete, akkor tudod, h. nem wc és nem baba, az istenit már neki! Néztek tv-t vagy olvastok híreket? vagycsak mint egy csordaszellem beindult itt is, h. abortusz így meg úgy! az abortusz nem elítélendő szemben ezzel amit a készítő akar mutatni. Nemtudom, lehet az én látásmódom világom a rossz, de eszembe nem jutott az abortusz a képről. QQ eltudod mondani, h. miben szimbolizálja egy wcbe dobott baba az abortuszt? Sajnálom, h. átkellett éld vmilyen formában, és nyilván neked ezért fájó pont és ez jött elő először a kép láttán, de talán kicsit átgondolhattad volna, h. mit is akar mutatni!

Kurkaholbász válasza:
ok

adott pontszám: 5
2008. június 10. | 08:53 | Papp Attila

szia
látom van hozzászólás bőven, gondolom megosztotta a közvéleményt rendesen. olvastam kulcsarati első értékelését, szerintem mellé ment. baromira nem erről szól a fotó. sem képi világában, sem címében.
kellőképpen sokkolóan hívja fel a figyelmet a brutális valóságra a maga gusztustalan mivoltában. megértem, ha valakinek nem a szíve csücske a fotó, de amit közölni akartál vele, azt tökéletesen sikerült, képileg rendben van, így csakis 5-ös lehet.
üdv
ati

Kurkaholbász válasza:
Köszi, örülök, hogy tetszik!

2008. június 9. | 23:21 | kulcsarati

Hogzillának: Az ember nem okos. Az ember semmit nem oldott még meg a saját pusztulásának előkészítésén kívül. Az ember azt hiszi, hogy tudja.
A természet okos, a természet majd megoldja. A természet nem tudja.
Az Isten irgalmazzon nekünk...
Üdv QQ

Kurkaholbász válasza:
Kicsit hatásvadásznak érzem...

2008. június 9. | 23:15 | kulcsarati

Szia. Nem győztél meg. Már csak azért sem, mert nem egyedül vagyok aki az abortuszra asszociált.
Jó dolog, hogy ezzel tudsz "védekezni" , hogy nem lehet arra asszociálni de nincs igazad, már meg ne haragudj. Mellesleg írtam, hogy ne is olvasd végig ha mégis arról szól. Mindegy... A lényeg, hogy tévút volt a fotód mert kétséget hagyott sokakban, az üzenetét illetően. Végül pedig engedd meg, hogy megvédjem magam: Ha valaki tudja, hogy mi az abortusz menete...hát én tudom. Sajnos.
Üdv QQ

Kurkaholbász válasza:
Sajnálom, hogy át kellett élned egy ilyen szörnyű dolgot, de te sem győztél meg a dolgot illetően.

2008. június 9. | 15:53 | Hogzilla

Kinyomtam... Én marha... Egy nagy 5-öst adtam volna. Bocsi.
Annak ellenére adtam volna a legmagasabb pontszámot, hogy nem vagyok megelégedve. Nekem ez nem elég brutális. Nem elég vérszínü a vér, túl kevés, és a baba nagyon játékbaba -ha érted mire gondolok-. Azt gondolom ha a képed igazán sokkoló lenne sokkal több 1-est kaptál volna. Nincs mese, úgy gyomron kell rúgni ezt a sok begyepesedett figurát hogy muszály legyen tenni valamit. Ne csak írjon pontozzon is. Ha annyit tesz hogy neked egyest ad, az már jó. Haragszik valakire. Most éppen rád, de ez mellékes. Az a lényeg hogy kihúzta a fejét a homokból, és érez valamit. Innen már csak egy lépés hogy élni kezdjen.
Akinek meg erről az abortusz jutott az eszébe... és amiket erről sikerült összeklimpírozni a klaviatúrán... És ők csodálkoznak a legjobban hogy a világunk az összeomlás szélén áll. Az EMBER okos! Az EMBER majd megoldja! Az EMBER tudja!
Az Isten irgalmazzon nekünk...

Kurkaholbász válasza:
Köszi, örülök, hogy írtál!

2008. június 8. | 14:13 | Mátékaa

Szia! Ezt most nem mondod komolyan?.... A kép maga a készítés igényesség tachnikai része, az utómunka mind mind (5).
Amiért megérné az (1)et a téma... ez -sokk- szó szerint, találj már valami rendes témát Látom benne a kreativitást, és a hátteret. De NE ILYET, igaz ha az a célod hogy érzelmet válts ki az emberekből tökéletes munka, ha ez egy plakáton bp-n megjelenne 10ből 15 ember nézne nagyot rajta.
Meghökkentő, tulságosan, amiért nem pontoztam az ez, nem a képért huznám le hanem a téma miatt és sztem ezért mások is ezt teszik. pont nélkül...(5) lenne..

További szebb témát. üdv Máté

Kurkaholbász válasza:
Nem hinném, hogy bármi gond lenne a témával...

2008. június 8. | 12:52 | Don berthy

első kör:

a technikai dolgok: amit többiek is mondtak, pixeles szélek, tömörítésre figyelj máskor, egyébként többi helyes szerintem!

második kör:

abortusz, abortusz...az abortusz után nem egy baba kerül a wc-be! nem BABA és nem WC-be, hanem egy (Lnézést a csúnya fogalmazásért) kis húscafatra emlékeztető véres nyálkás valami és hálistennek tényleg ellenörzött körülmények között nem wcbe, hanem a kórháznak erre megfelelő helyére! A kép címe felelősség! Azok az Anyák akik abortuszhoz folyamodnak ilyen vagy olyan okból, sokszor (esetek 90%ban ) felelőségteljesebbek mint azok a lények, akik a képen látható módon kipottyantják magukból a picijüket, és ott hagyják, vagy egy papírt tömködnek a szájába vagy zacskóba teszik ( gondolom nem kell tovább sorolni, mindenki néz híradót olvas ilyenek ). Hamár itt tartunk, akkor ez a kép inkább az abortusz melett szól mint ellen! persze ez az én látásmódom.

Arra kíváncsi lennék, h. akinek az abortusz jutott eszébe, annak miért?! Azoknak javaslom írják be ezt a szót a gugliba, és nézzék meg a képeket, nem egy sok találat, de nem áll ehhez közel. Talán mert néznek, de nem látnak? Felelőségteljes egy abortusz?! Igen, tudod, h. nem fogod tudni felnevelni így inkább ne jöjjön, minthogy így végezze egy wcben!

u.i: lehet gondolkodnék a témán a helyedben és nemsokára @rc kerekítenék rá valamit belőle! ott többen látják, és kiderülne, h. a képpel van e baj ;) (megsúgom: sztem nem feltétlen)

B.

Kurkaholbász válasza:
Abszolút igazad van az abortusszal kapcsolatban.
Köszi, hogy írtál!

2008. június 7. | 18:16 | NHduke

Annak ellenere hogy ez egy hihetetlenul morbid kep, fototechnikailag szerintem nagyon jo. Ennek ellenere azert megsem tennem ki a szobam falara... de ettol eltekintve gratula!

Kurkaholbász válasza:
Ez a kép semmiféleképpen sem azért készült, hogy bárki is kitegye a szobája falára, ebben egyetértünk.
Köszi, hogy írtál!

2008. június 7. | 15:23 | Shariff

Na miután végigolvastam megvan mit akartál bemutatni! Ez nem is jött át, nekem abszolút, mivel nem nagyon van időm a hírekre.
De úgy látom 80% ban mindenkinek az abortuszt juttatja eszébe..
Remélem elnézed nekem, hogy nem az jött át ami a célod volt!

Kurkaholbász válasza:
Semmi gond,valóban sokkal többen asszociálnak abortuszra.

2008. június 7. | 14:29 | kulcsarati

Akkor elnézést. Mondtam, hogy akkor végig se olvasd a véleményemet. De azért azt elismered ugye, hogy némi asszociáció indokolt az abortuszra. Márcsak azért is mert a többség arra gondolt.
Amit Te megmutattál az akkor is szélsőséges példa. Mindettől függetlenül érteni vélem.
Üdv QQ

Kurkaholbász válasza:
Nem fogadom el, hogy asszociálni lehet a kép láttán egy abortuszra, ha tisztában vagy az abortusz menetével, akkor semmiféleképpen.
Köszi, hogy írtál!

2008. június 7. | 14:16 | Shariff

Termsézetesen az abortuszra gondoltam, nem a WC be szülésre!
Már ne haragudj ,de mit akarsz szimbolizálni? A WC be szülést vagy az abortusz elítélését? Ugy látszik nem értetted az előző hozzászólásomat...
Nem igazán értelek! :)

üdv.:Shariff

Kurkaholbász válasza:
De most már valószínűleg megértetted, hogy mit is akar a képem.

2008. június 7. | 13:39 | Kutasi Kovács Zoltán

Azoknak az embereknek, akiknek ez a megfogalmazás tetszik, az az igényszint aminek határain belül mozognak, megengedi, hogy olyan mesterektől tanulják meg a történetmesélés fogásait, mint pld Jorge Bechara, de ha ezen szeretnének átlépni, akkor javasolnám mondjuk David Fincher vagy Tony Scott módszerét. Számtalanszor elmondtam már és tudom, unalmas, hogy folyton ismétlem magamat, de tény, hogy megrendezni, elmesélni egy történetet, baromira nehéz, mert komoly odafigyelést jelent és minden részletnek stimmelnie kell ahhoz, hogy a nézőt ne billentse ki egy elhibázott részlet, mialatt a művet szemléli.
Itt ez most nagyon nem jött össze. Tudjuk, hogy azért öltöztetünk fel egy kisbabát, netán egy kiskutyát, hogy megóvjuk, gondoskodjunk róla...
Az üzenet és a megvalósítás között tehát ezen a ponton egy hatalmas szakadék tátong, mert ugye, aki a WC-be szüli meg a gyermekét, az nem arról híres, hogy oltalmazza az újszülöttet.
A kompozícióval is komoly problémák vannak! Ha a Geberit marketingese lennék, gondolkodás nélkül rádbíznám egy csomó termék fotózását, de itt ugye most nem a klotyó a főszereplő, ennek ellenére mégis a tárgy érvényesül a legjobban. Kompozíció, világításból adódó árnyékok, stb...
Elmondom, hogy én miként oldottam volna meg a kérdést. 50mm-es optika, alsó kameraállás, álló kép a wc ülőke feléig megvágva. A csésze peremét bevérezni és most jön a lényeg. Elég lenne egy pici babakézfej, ami még kapaszkodni próbál a csésze peremébe, hátha megmenekül.

Kurkaholbász válasza:
A kisbabán nics ruha, egy babzsákszerű izéből jönnek ki a végtagjai, ami ruha volt rajta, azt levettem. Azt meg nem hinném, hogy az újszülött kapaszkodni próbálna a WC szélébe.
Mindenesetre köszi, hogy írtál!

2008. június 7. | 11:44 | Macu

Digipcnek.
Kép - értékelés. Hatás - ellenhatás. Szerintem ez is felelősség:)

Kurkaholbász válasza:
ok

2008. június 7. | 11:28 | digipic

kulcsarati-nak: Nem győztél meg, de tiszteletben tartom a nézeteid. Kulcsmondatom: "Igen, minden élet elvesztése tragikus. De nem gondolom, hogy ezért ebbe a képbe kéne törölni a lábunkat." Ezt (is) fenntartom.
Amúgy nem tartom szerencsésnek, hogy egy fotószakmai (!) oldalon ennyire nem(csak) fotószakmai indulatok - egyáltalán ekkora indulatok! - jelennek meg.
Hölgyek, urak! Ide - ideális esetben...- önként jövünk képeinket MEGMUTATNI, TANULNI, és SEGíTENI. Nehogy már elkezdjük itten egymást enni!... Uff. Beszéltem. Üdv: digipic

Kurkaholbász válasza:
A magam részéről én mindenesetre örülök, hogy a kép nem csak fotószakmai indulatokat váltott ki.
Hatott.
Köszi, hogy írtál!

2008. június 7. | 10:48 | kulcsarati

Digipic-nek: Először is örülök, hogy megnézted az adatlapom. Ami a Dalí idézetet illeti. Ez pusztán ZŰRZAVARKELTÉS. De nem módszeres. Mivel a kszítőnek vélhetően az általam kifogásolt dolgok nem fordultak meg a kép készítésének pillanatában.
Egy reklámsorozatot összehasonlítani egy morális kérdéseket feszegető képpel pedig hibás koncepció.
Kb. annyi a közös bennük, mint egy elefántban és egy mikroprocesszorban.
A mondandómat pedig úgy kezdtem, hogy:
" Mint fotó rendben van."
Lábat törölni a képbe? És mi van azokkal akik méltósággal elviselték ezt a procedúrát mert az élet arra KÉNYSZERÍTETTE őket. Nekik hol marad a méltóságuk?
Tiszteletem

Kurkaholbász válasza:
"És mi van azokkal akik méltósággal elviselték ezt a procedúrát mert az élet arra KÉNYSZERÍTETTE őket. Nekik hol marad a méltóságuk?" - ki vagy mi kényszerít vkit arra, hogy WC-ben szülje meg a gyermekét aztán magára hagyja? A kép nem az abortuszról szól, az abortuszt kórházakban végzik orvosi felügyelet alatt, nem sötét WC-kben. Azt hiszem rosszul asszociáltál a kép kapcsán, mint tették ezt sokan mások is rajtad kívül.

2008. június 7. | 08:43 | Macu

A kép és a készítője nem választható külön, hiszen az ő gondolatait, erkölcsi értékrendjét, élettapasztalatát, stb is tükrözi az, amit megoszt egy közösséggel. Ugyanúgy, mint a véleményezőket is, ahogyan a gondolataikat megosztják egy látvány kapcsán. Az érvelésekre reagálva: ilyen alapon bármit le lehet és "kell " fényképezni és ide lehetne tenni. Megfelelő ideológiával. Miért sántít akkor néhány érvelés? Miért van rossz érzésünk? Amiért különbséget teszünk a szenzációhajhászás és a figyelemfelketés között , a morbid és a naturális, a beteges és a szokatlan , és még sorolhatnánk ni minden között.. Ez a kép nálam ellenkező hatást váltott ki, és nemcsak a téma nagyon szubjektív volta miatt .( próbáltam objektív maradni ) Én is demagógnak látom. Egy elitélendő ügyet felhasználni egy képhez alibinek, nem etikus. A kép készítőjének is van felelőssége. Hol van a határ ? Szóval ez az ellenkező hatás a fotózással kapcsolatban csapódott le. Hasonló hatást váltott ki, mint amilyet jó néhány paparazzo képe miatt érzek.
Összeségében: Hiányzik az összefüggés, logikai kapcsolat a téma tartalma és a megjelenítése között. Az öncélú ábrázolás pedig nem volt tervben, gondolom én. Ráadásul igen valószínű, ahogy a "célközönség" ebben az esetben mégcsak látni sem fogja, nemhogy valami változzon ezügyben a kép kapcsán. Szóval az ideológiája sem állja meg a helyét. Nem tudok az elutasításon kívül mást érezni.


Kurkaholbász válasza:
Azért az sztem kicsit durva, hogy paparzzi-képekhez hasonlítod.

2008. június 7. | 06:57 | digipic

Szerintem tartozunk annyival kurkaholbásznak, hogy rögzítsük: a képe, mint FÉNYKÉP alapvetően rendben van.
Szerintem azt is nyugodtan bevallhatjuk, hogy a képeinkkel igenis hatni akarunk. Máskülönben önként nem töltenénk fel, hanem otthon, egy setét szobában nézegetnénk…
kulcsarati: írsz megfontolandó dolgokat (főleg a 01:01-es szövegedben), de javasolom, hogy olvasd el a bemutatkozó szöveged első két mondatát: „Módszeresen kell zűrzavart kelteni - az felszabadítja az alkotóerőt. Minden, ami ellentmondásos, életet teremt.” Ennek tükrében (is) biztos, hogy 1 pontot érdemel ez a kép?
Igen, szokatlan, provokatív. De pl. annak idején nem volt-e szokatlan a Benetton reklámsorozata, oszt soha annyian nem beszéltek a Benetton-ról, mint akkor. Ergo: hatott.
Mint a sok hozzászólás is mutatja, ez a kép is hatott, fontos gondolatok kimondására adott lehetőséget.
Igen, minden élet elvesztése tragikus. De nem gondolom, hogy ezért ebbe a képbe kéne törölni a lábunkat.
Mivel ennél szarabb képek is kapnak 5 pontot, ezért ez a kép, mint FÉNYKÉP nálam simán 5 pont.
Szép napot (és fényeket)! digipic

Kurkaholbász válasza:
Köszönöm, hogy írtál és hogy véleményt alkottál!

2008. június 7. | 01:01 | kulcsarati

A felelősség nem itt kezdődik. A felelősség akkor kezdődik amikor a jó és modern fogamzásgátló tabletták gyakorlatilag megfizethetetlenek egy átlag magyar fiatalnak. És amikor egy képviselő előáll a parlamentben azzal, hogy legyen TB-támogatott, akkor a t.ház leszavazza. 2007 áprilisi történet a magyar parlamentből. Szándékos a kisbetű.
Na akkor is kellet volna egy fotó a magasba lendülő karú, szavazó képviselőinkről. Ki milyen felelősségteljes döntést hozott a gyógyszerlobbit kiszolgálva.
Tiszteletem.

Kurkaholbász válasza:
Ezzel abszolút egyetértek.

2008. június 7. | 00:54 | kulcsarati

Kíváncsi lennék, hogy az itt szónoklók közül hányan élték át az élményt. Nőként vagy párként.
Cpt: 2008. június 6. 19:53-kor írtakat nem értem miért nekem címezted. Itt sem voltam akkor és ha megnézed én 00:40-kor írtam először.
Azonban a 00:19-kor írtakra csak annyit, hogy azért el kell ismerned, hogy némi abortusz asszociáció azért indokolt. Persze való igaz, hogy gyermekgyilkosságra is ugyanúgy lehet következtetni. De a többségnek valamiért mégis az abortuszkérdés jutott eszébe.
Üdv QQ

Kurkaholbász válasza:
Nem értem, hogy miért lenne itt némi abortuszasszociáció indokolt?
Ha tudod, hogy hogyn működik az abortusz, akkor sztem semmiféleképpen nem asszociálhatsz errefelé.

adott pontszám: 3
2008. június 7. | 00:44 | ladislao

A szinek és a fény a kép mondanivalójához illik, amit nagyon jól eltaláltál. Csak nekem egy kicsit morbid és avangard.

Kurkaholbász válasza:
Avantgard?!

adott pontszám: 1
2008. június 7. | 00:40 | kulcsarati

Szia. Gondolom nem várod, hogy mint fotót véleményezzem, mert itt a tartalmon van a hangsúly. Mint fotó rendben van.
A tartalommal erősen félrecsúsztál. SZERINTEM.
Egyrészt mert egy terhességet megszakítani (mert gondolom az abortuszkérdésről van szó - ha nem akkor ne is olvasd tovább) több okból is lehet. A Nő egyéni döntése amihez senkinek semmi köze. Ha egy nő nem akar gyereket, azt senkinek nincs joga felülbírálni morális okokra hivatkozva. Egy gyermek nem születhet meg úgy, hogy pont az anyja nem akarja. Honnan tudod Te, hogy mi zajlik valakiben, aki egy egy ilyen döntést hoz.
Ezzel a képpel azoknak gázolsz a lelkébe akik valamilyen okból arra kényszerültek, hogy megszakítassák terhességüket. Mindegy, hogy milyen okból.
Azért is torz képet festesz mert Te egy csecsemő korú gyermeket modellezel a WC-be dobott babával. Pedig egy 12 hetes magzat nem, hogy nem életképes de nem is emlékeztet erre a babára. Legalább a ruhát vetted volna le róla.
A másik ok amiért torz a kép, mert a terhességmegszakításnak ez a formája mondjuk úgy, hogy több mint szélsőséges. A képből a méltóság hiányzik a leginkább. És a tisztelet. Nem több ez mint egy általánosító, egy kalap alá vevő, demagóg vélemény.
Persze csak akkor ha arról akar szólni amiről egész idáig írogattam.
Ha nem arról szól akkor meg egyszerűen nem értem.
Átléptél egy határt. Ami önmagában nem lenne baj. De ahogy azt tetted, az legalább annyira gusztustalan mint a "műved".
Én kérek elnézést azoktól akik átélték ezt az élményt így vagy úgy.
Üdv

Kurkaholbász válasza:
Nem az abortuszkérdésről van szó.
Ha az abortuszra asszociáltál, akkor sztem nem vagy tisztában annak menetével.
Üdv

2008. június 7. | 00:19 | Cpt

Én azért a tévedésekre és moralizálók zsákutcájára is hivatkoznék: nem az abortuszról van szó, hanem a csecsemő/gyermekgyilkosságokról a MEGSZÜLETÉSÜK UTÁN! Nem keverendő az abortusszal, amit ellenörzött mód az Anya kizárólagos döntési jogának tartok és igenis tiszteletben kell tartani ezt a jogát. Az egyik bűn, a másik a mai világban nem az.

Kurkaholbász válasza:
Igazad van, én sem az abortuszra akartam a képpel célozni, bár sokan valóban erre asszociáltak.
Tévesen.

2008. június 6. | 23:45 | -Vadkinder-

Megint jövök kötözködni, én már csak ilyen vagyok...
az előítélethez képest a téma és a koncepció kiforrottabb, és tisztább, azzal itt egyáltalán nincs gond.
a technikailag tökéletes jelzőket már nem értem. csak én látom hogy pixelháború dúl az éleknél? ha más nem, legalább a tömörítésre tessék figyelni!

Kurkaholbász válasza:
Valóban egyáltalán nem tökéletes technikailag, igazad van, az utólagos élesítés és a tömörítés valóban hazavágta valamelyest. Ebben abszolút igazat adok.

2008. június 6. | 23:43 | tom00

Nagyon elgondolkodtató..és egyben megdöbbentő fotó!! Ha az ember ránéz hallja a fülében a korábban hallott híradókban ezzel kapcsolatban való szörnyű híreket!! Maga a kép technikai része az ihbátlan szót sem érdemes rá paarolni! Gratulálok hozzá!

Kurkaholbász válasza:
Köszi, örülök, hogy tetszik!

2008. június 6. | 22:53 | Shariff

Szerkesztését, kompozíciót jónak találom, értem a mondandóját is! Sajnos vannak olyan szituációk amikor a sok rossz közül ez a jobbik megoldás.. De mindenféleképpen felelőtlenség ha becsusszan úgy, hogy nem tudják felnevelni...
Kellenek ilyen képek is!

Kurkaholbász válasza:
"Sajnos vannak olyan szituációk amikor a sok rossz közül ez a jobbik megoldás.. " - az hogy vki a WC-be szülje meg a gyerekét, aztán magárahagyja? - ez minél jobb megoldás?

adott pontszám: 5
2008. június 6. | 22:36 | David7

Nem baj,hogy volt már fennt,nagyon jó kép,sok mondanivalóval. És nem utolsó sorban bevállalós a neoliberálisan szabadelnemgondolkodó, máséafelelősség beállítottságú embertípus terjedése közben. FELELŐSSÉG! Szerintem sem szabad embereket gyilkolni,nem szabad támogatni. És nagyon kell segíteni azoknak az anyáknak,akik ezt fontolgatják,hogy ne tegyék meg. Nem érdekelnek a beállítások,az egyik legjobb kép a fotozz történetében .
Isten áldjon!
Üdv

Kurkaholbász válasza:
Köszi, hogy írtál és örülök, hogy tetszik!

adott pontszám: 5
2008. június 6. | 22:31 | Cseh Dániel

erős kép. bár nem biztos hogy itt, hanem inkább a deviantarton lenne a helye

Kurkaholbász válasza:
Sztem itt is helye kell, hogy legyen.
Köszi, hogy írtál!

adott pontszám: 5
2008. június 6. | 22:23 | gezu

Azta! Ez akár mehetne egy-két abortuszt ellenző szervezet honlapjára is! Egyszerű, lényegretörő, és nagyon ütős. A keret is megy hozzá! Grat!
Üdv!

Kurkaholbász válasza:
Köszi, hogy írtál, örülök, hogy tetszik!

2008. június 6. | 22:13 | Macu

Akkor én is hozzászólok. A kép nem tetszik, a vita illetve a vélemények ütköztetése, igen.
Ennek a képnek, jelentésében inkább a spontán vetéléshez van köze, mint az abortuszhoz. Sajnálom, de emiatt ez a megközelítés véleményem szerint téves.
Üdvözlettel, Macu

Kurkaholbász válasza:
Vannak nők, akik a WC-n hozzák világra gyermeküket mindenki elől próbálván eltitkolva, a kép így erről szólna.

2008. június 6. | 22:04 | zergebak

Véleményem szerint az üzenet téves helyre , téves formában, és téves módon érkezett.
Célba így nem érhet.
Bocs, ez a véleményem, pedig gyermekpárti vagyok, és lehetőségeimhez képest tisztelem az élet minden formáját.

Kurkaholbász válasza:
Az oldalra egy kép érkezett, ami üzenetet hordoz ezek szerint számodra is.
Hol itt a probléma?

adott pontszám: 4,4
2008. június 6. | 21:45 | kissendre

Hordoz tartalmat és érteni is vélem.Két dolog amit nem így csinálnék.A babára nem kéne ruha és a háteret jobban elsötétíteném, így méginkább a kép lényegi része kerülne előtérbe.A világítás és általában a technikai része a képek tetszik.További jó fotózást.Üdvözletem.

Kurkaholbász válasza:
A babán nincs ruha, ami volt rajta, azt leszedtem, a hátteret meg azért ennél sötétebbre már nem kellene venni sztem.
Mindenesetre köszi, h írtál, örülök, hogy tetszik!

2008. június 6. | 21:38 | V.F.

Érzelmeket vált ki az emberekből.
Hát mi a jó fotó, ha nem az ilyen?

Kurkaholbász válasza:
Ezzel abszolút egyetértek!

2008. június 6. | 20:55 | facsavar

Muszáj ismét hozzászólnom!
Hála istennek, hogy nem vagyunk egyformák és másképp látjuk a világot. Pont attól jó ez a kép, hogy végletesen megosztja a nézőközönséget, és ahogy provokál. Várható volt, hogy a pontszámok a két véglet között fognak mozogni. Engem ugyan meglep, hogy a mai világban van aki ezt ízléstelennek tartja, mivel ez a kép szerintem nem öncélú magamutogatás. Mondjuk az én vonatkoztatási rendszeremben az lenne ízléstelen, ha a fotós barátunk a székletét fényképezte volna le. Szociólogiai katarzis sem ért semmiképp a fotó láttán, ellenben ahogy írtam elmenni sem tudok mellette, mert elgondolkodtat. Persze lehet a végkövetkeztetés az hogy demagóg, de akkor ezt a jelentéstartalom miatt mondhatom, és mivel közben véleményt alkottam a fotó így is elérte a célját. És ez máris kiemeli a képet a tucatfotók sorából. Természetesen tiszteletben tartom az ellenkező véleményeket, még akkor is ha az én írásom is a demagóg jelzőt kapja.

Kurkaholbász válasza:
Köszi megint a hozzászólásod!

adott pontszám: 4
2008. június 6. | 20:43 | Marfalkov

Szia!
Az kép jó, egyedi, apró hibával.
A baba lehetne ruha nélkül és az a piros valami túlságosan mű. Jobban ütne ha valami piros festékkel kicsit körbefröcskölted volna.
Az utómunka (sharpen) iszonyat kockásodást hozott elő az éleken.
Amúgy figyelemfelkeltő fotó.

Kurkaholbász válasza:
Szándékosan lett ilyen mű, így is sokaknak túl gusztustalan már, a babán pedig nincs ruha, az már a teste lenne. :D
Örülök, hogy írtál!

adott pontszám: 4,8
2008. június 6. | 20:42 | newgam

Igen már láttam valahol, valamikor de, hogy kié a kép, most (még) meg nem mondom.
:)
Valóban sokkoló téma, úgy érzem kell az ilyet (is) bemutatni, hogy ne csak játékszernek tekintsék egyesek az életet, főleg a mások életét.
A kép szimmetrikus szerkesztésével még inkább tereli a tekintetet, jó a háttér monoton színéből kiemelkedő "látvány", ettől több (szűk DOF) már nem is kell.
Egyet azért megjegyeznék.
A kép alján feleslegesnek érzem, hogy a csempe fuga alatt még látszik a következő sorból.
Azt a részt nyugodtan levághattad volna. Akkor a háttér tükröződései is levágódtak volna, és a kép enyhe ferdesége sem lenne feltűnő (amit alapból lehetett volna korrigálni.
Üdv!

Kurkaholbász válasza:
Köszi az észrevételeket és örülök, hogy tetszik!

2008. június 6. | 20:40 | almitra

Jajistenem, megint jönnek a vécés képek? Sokáig gondolkoztam, milyen szó illik ide... És photobalance leírta. Demagóg!! Ne haragudj, de szerintem ez olyan moralizálás, amire semmi szüksége senkinek.

Kurkaholbász válasza:
Te tudod, photbalance-nak leírtam erről a véleményem, és neked is ennyit tudok ez esetben tanácsolni: dugd a homokba a fejed!
És igen, fog még jönni WC-s kép.

2008. június 6. | 20:35 | Léna

Jól sejtettem a kép alapján ki is lehetsz...

Kurkaholbász válasza:
Ez asszem jó dolog rám nézve...

adott pontszám: 4,8
2008. június 6. | 20:33 | Léna

Nagyon tetszik a képed, fontos problémát tár elénk.Én mindenképpen ruhátlan játékbabát helyeztem volna a wc-bbe, és a festékkel még maszatoltam volna a Wc peremét, esetleg még a járólapot is.Hatásos a lesötétített háttér és a sötét keret.

Kurkaholbász válasza:
Ez már nem a ruhája, egy babzsákszerű képződményhez csatlakoznak a végtagjai és a feje.
Köszi, hogy írtál, örülök, hogy tetszik!

adott pontszám: 5
2008. június 6. | 20:26 | Rob-100

a kép technikai megvalósítása példaértékű, de a lényeg nem itt lesz, gondolom, meg a többi értékelő szerint sem

a napjainkban elszaporodott (vagy csak jobban nyilvánosságra került) csecsemőgyilkossági esetek mindannyiunkat felráznak, ezt sikerült egyszerű, de brutális eszközökkel érzékeltetni

( ha jól értelmezem a képet)

Kurkaholbász válasza:
Jól értelmezed bizony.
Köszi a véleményt, örülök, hogy tetszik!

adott pontszám: 5
2008. június 6. | 20:23 | facsavar

Szia!
Gratulálok nagyon tudatos fotó! Ritka az oldalon az ennyire sokkoló erejű kép, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni. A cím is nagyon találó, holott ez a kép cím nélkül is hordozza azt üzenetet amit kifejezni szándékoztál. Azt hiszem egy ilyen kép esetében kár is lenne a technikai részletekről értekezni annyira erős a mondanivaló, de azért meg kell jegyezzem ez technikailag is egy tökéletesen kivitelezett kép.
Csak gralulálni tudok, nagyon üt!

Kurkaholbász válasza:
Köszi, örülök, hogy tetszik!

2008. június 6. | 20:21 | segglehellet

...és akkor is utáltam. Szerintem az ilyet nem szabad megmutatni. Szerintem. És nem érdekel, hogy jó a kivitelezés.

Kurkaholbász válasza:
Vannak olyan dolgok, amiket nem szabad megmutatni?!
Akkor jobb lesz, ha nem beszélünk róla?
Nem kellene a fejedet homokba dugni...
Sztem...

adott pontszám: 5
2008. június 6. | 20:16 | kepmuves

Mondanivalója biztos vihart kavar...
De inkább a képről.. Szerkesztése, színvilága nagyon tetszik. Technikai megvalósítása is magas szintű. A keret se vonja el a figyelmemet a lényegről, szerves része annak. Talán a szimmetrikus elrendezést pontosabban is vághattad volna... ha már közép legyen közép, de nem akarok kötekedni.
Gratula
KepMuves

Kurkaholbász válasza:
Vihar az bizony van.
Köszi, hogy írtál, örülök, hogy tetszik!

2008. június 6. | 20:14 | meroleges

Nem a kép kerülendő, hanem a tett, amiről szó. Ötöst érdemel!
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.

Kurkaholbász válasza:
Köszi, hogy írtál, és köszi a kreditet is!

adott pontszám: 5
2008. június 6. | 20:06 | Peet13

Nagyon hatásos kép!
Az abortuszra céloztál vele,vagy úgy unblock a gyerek nevelésre?
Technikailag is egyben van!
üdv

Kurkaholbász válasza:
Igazából ne az abortuszra, hanem arra, hogy vannak nők, akik megszülik a gyermeküket, aztn WC-ben, kukában hagyják.
Köszi, hogy írtál, örülök, hogy tetszik!

2008. június 6. | 19:53 | Morten_

Bitang jó fotó!!
le a kalappal!
Provokatív bátor, üzenettel teli és jól kivitelezett érdekes elgondolkodtató munka!
bár csak sok ilyen vagy ehhez hasonló merőben újszerü megközelítéssel bíró képet látnánk itt az oldalon!
Grat
Morten

Kurkaholbász válasza:
Köszi!
Jól estek a szavaid.

2008. június 6. | 19:53 | Cpt

QQ: ami a nők bőrének a tengerparton a Fa dezodor, az a kecsup a műanyag babáknak a kerámia edény mélyében. Tök egyzserű...)

Kurkaholbász válasza:
Most mivan?

2008. június 6. | 19:51 | bruce11

Jesszus mibe csöppentem.........

Kurkaholbász válasza:
Ez van.
:D

adott pontszám: 5
2008. június 6. | 19:50 | bruce11

- felhívás is lehet!
Mégpedig az inkubátorokra, amik templomok, kórházak elé vannak, (voltak ...?) kihelyezve, egy apró hiba, akik idáig jutnak, azoknak nem hogy net (nem jut mint elérhetőség), de családtervezés sem jutna eszükbe.......!
Vidéken talán még működik a temoplom elé helyezés.........persze nem kellene, hogy így legyen, de az ember nem csukhatja be a szemét!
- nem tetszik a kép, és az sem, hogy ilyenek jutnak róla eszembe.........de ez van: valóság is van, és ilyen is van!
Amúgy meg má megint itt egy kép ami fent volt!

- abszurd?, mint kép!

Kurkaholbász válasza:
Köszi a vélményed!

2008. június 6. | 19:49 | Kutasi Kovács Zoltán

Hiszem, hogy az asszociációs képességem fejlett, de ezt valahogy nem tudom megfejteni.
Rávilágítanál, hogy miről szól? Előre is köszönöm!

Kurkaholbász válasza:
Arról szól, hogy vannak anyák, akik a WC-be szülik a gyermekeiket aztán magukra hagyják őket.
A kép erről szól.
Azért sztem erre nem olyan nehéz rájönni.

2008. június 6. | 19:35 | photobalance

végletesen demagóg. és ettől tökéletesen súlytalan. szerintem.
viszont nyilván lesz, akinek szociológiai katarzisélménye lesz tőle.

Kurkaholbász válasza:
demagóg?!

2008. június 6. | 19:26 | lori_atya

******************
ez egy karomkodas volt amiert nem adtam egy otost neked es kinyomtam a pontozhatosagot.
akartam szolni, h vigyazz a keppel, mert sokan nem latnak tovabb az orruknal, de ra kellett volna nyomjam az otost.

banatdijul kuldok egy kreditet, es ha felismerem a kovetkezo ilyen temaju kepedet, otost adok ra.

a keprol:
leirom amit szamomra uzen:
egy kisse brutalis abrazolasa annak, hogy a fotos hogyan velekedik az abortuszrol. hatasos, hatasvadasz, figyelemkelto.
ha hasonlattal elnek, olyan ez mint egy kepi glossza.
hasbavag, es kozben uzen.

aki ilyen kepre egyest ad, annak azt uzenem, hogy menjen el egy pszihologushoz, mert baj van.

technikailag tokeletes, nincs hozzafuznivalom.

udv, loriatya
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.

Kurkaholbász válasza:
Köszi, örülök, hogy tetszik, a kreditért pedig külön köszönet!

2008. június 6. | 19:19 | szódás love

Ez már volt itt.

Kurkaholbász válasza:
Fennt írtam is.

2008. június 6. | 19:19 | Deadbird

...fent...

Kurkaholbász válasza:
...lent...

adott pontszám: 1
2008. június 6. | 19:08 | ovarnet

Továbbra is kerülendőnek tartom a képet. Az ízléstelen és durva bemutatás miatt.
Ha harcolni akarsz keress más fegyvert, mert szerintem ez nem éri el a célját.

Kurkaholbász válasza:
Ízléstelen és durva bemutatás?!
Ez egy műanyag baba és mellette egy kis ketchup.
Ezt én nem érzem azért annyira durvának...