Szia!!
Kissé sötét nekem az a kép. Én a helyedben egy nagyon kicsit világositottam volna rajta.
Eléggé tulzsufolt, és középre van komponálva.
A felsö tornyok egész izgalmasak, gondolom az lenne a fö téma, ezért szükebre vágnám azon a részen, ugyan igy fekvö kivágésban.
Az also hosszukás rész elvonja a hangsulyt a tornyokrol, azt minden képp elhagynám.
További jo fotozást!!
üdv.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2008. június 5. 13:55 - fókusztávolság: 300mm
- objektív: Sigma 70-300 APO
- rekeszérték: 5,6
- Készítés helye (ország): Franciaország
- Készítés helye: Párizs
Nyözö válasza:
Bocs, nem azért, de nem értelek: mi van középre komponálva??? Az általad is témának vélt székesegyház közel sincs a kép középhez (aranymetszéshez annál inkább). A címből azért sejthető, hogy az alatta levő sűrűn benépesült dombos rész is téma -- így nem is értem miért is zavar a város sűrűje? Párizs ilyen, ún. nagyváros, világváros... :)
Nekem speciel nem sötét -- de valami azt súgja neked se nagyon lehet bekalibrálva a monitorod. :)
Ez nagyon tetszik! Nagy naplemente-bolond vagyok, és az utolsó néhány perc vörös fényei néha egészen ámulatba tudnak ejteni.
Nagyon jó a kép összevisszasága, és a sötét háttér, ami előtt uralkodhat a vörös izzás. Nem tudom, hogy elkaptad a pillanatot, vagy készültél rá, de gyönyörű lett a kép!
Gratulálok!
Nyözö válasza:
A képre nem tudtam készülni, csak nagy volt a szerencsém: éppen kisütött a Nap, mielőtt lenyugodott volna, és épp fenn voltam még az Eiffel-toronyban.... Köszi a véleményt, hasonlóan szép fényeket neked is: Nyözö
szép ez a zsúfolt lemenő nap fényeivel megspékelt kis város részlet :) akkora benne a feszültség, h. ha Lmenne az áram a laptop akkor is menne sokáig, mert ez táplálná, viszont ami nekem lerontja az a minősége! mi lett vele? néztem a méretét az is jó nagy, nemtudom mitől, próbáltam messzebről is nézni, de úgy is pixeles :( ezen valahogy javítani kéne, és falra való kép lenne :)
Nyözö válasza:
KÖszi a véleményedet -- teljesen egyetértünk. Amúgy érdekes, hogy a kép párja ugyanilyen gyerekbetegségektől küszködik, de az sokkal jobban értékelt, mindenki legyint a technikai hibákra. :)
Ennek okát elég részletesen boncolgattuk az előtted értékelőkkel, valahol ott van az igazság is... :) Szép fényeket a hétvégére is: Nyözö
szia!
gyonyoru pillanatott kaptal lencsevegre, nagyon szep a varos, nap utolso sugarainak viszaverodese. talan egy kis utomunka raferne, egy noise szures, en meg vagnak fentol picit. ettol eltekintve nagyon szep lett, gratulalok !
udv
Nyözö válasza:
Köszi szépen a véleményedet - az utómunka lehet használna, de eleve nem túl jó a minőség, mint azt lentebb már jól kitárgyaltuk... Jó fényeket!
Szia!
Nagyon tetszik a kép szerkesztése, a nagy zsúfolt várost ábrázoló előtér és a fölé magasodó épület igazán jó hatást kelt. Az alkony fényei az épületeknek jót tettek, kicsit azonban az eget hazavágta. Meg gondolom ezért zajos is kicsit.
Szóval nagyrészt jó, de egy kicsi minőségi hibával....
Nyözö válasza:
igen a minőségi kérdésekben nem tökéletes -- ezt jól ki is veséztük már azt hiszem! Nem tudom nekem ez a mélykék, kicsit deszaturált égszín (nem volt teljesen derült, csak a horizont közelében) tetszik. Köszi az értékelést!
Szia!
Nagyon tetszik a kép és ez a gyönyörű magával ragadó város,amelybe tényleg bele tud szertni az ember(mielőtt nem jártam volna ott nem hittem hogy van ilyen:D). Amúgy pontosan minek a tetejéről készült a kép? Talán az Eiffel 2 szint lehet ugye?
Köszönöm hogy láthattam egy ilyen jólsikerült képet erről a csodálatos helyről!
Üdv:Zümi
Nyözö válasza:
Igen az Eiffelről készült. Amennyiben az étteremszint neked az első akkor igen ez a második, tehát még nem a torony csúcsáról készült...
Zseniális pillanatban fotóztál, viszont lehetett volna jobb is ez a kép. Kicsit élesebb és legfőképp világosabb. Talán az 5,6 rekeszérték soknak bizonyult. Ettől függetlenül az épületeket megvilágító nap sugarai nagyon látványosak, jó a kék és sárga kontrasztja. A szerkesztése jó, bár alul az a csúnya hosszú épület azért ront az összhatáson. De ha vágtál volna, az már sok lenne. Engedelmed nélkül kicsit próbálgattam PS-ben állítgatni a dolgokon, de azzal sem vált igazán "csodálatossá". Talán így van jól, és szép emlék lehet Neked. Üdv.
Nyözö válasza:
Egyetértünk, lehetett volna jobb is. :) Lentebb alaposan kitárgyaltuk a záridőket és egyéb hibákat -- itt nehéz már eldönteni mi lett volna a jobb. Kellett volna több expó is, de hát túl sok volt a fényképeznivaló innen nézve. :) Az alsó vágásra más is jelzett -- szerintem is le lehet vágni, feltéve ha a tetejéből is leszedek, hogy megmaradjon az ég-föld arány. :)
A kép alapja jó...de ez a fotó most kiállt a jó utómunka iránt...kontraszt növelés, utóélesítés...ez hiányzik most nekem...lehet, hogy feldolgozva felteszem...
Nyözö válasza:
Puruczki mester -- egész nyugodtan, magam is tudom hogy technikailag nem a legjobb. :) Örvendek hogy erre tévedtél, én éppen pár perce láttam a tanárnénidet a képernyőmön. :)
Nyözö válasza:
Aha, igazad lehet. No de az "igazság az EXIFben van", majd megnézem... ;-)
És ez is nagyon tetszik. Szépen elcsípted az alkonyokat, jó meglátással és szerkesztéssel. Ezen a képeden a zaj, ami számomra rontja az összhatást. Nem volt nálad állvány?
üdv
G
Nyözö válasza:
De volt állvány nálam, és ez ua. az alkony mint az előző képen is volt. Eleve alexpós kép, így lehet zajosabb is kicsit. Megnézem majd az eredetin milyen ISO-n készült, nem kizárt hogy a légkör miatt feljebb toltam a rövid expóért, ennyi idő távlatából nem emlékszem már rá. Az 1:1 méreten ennyire nem feltűnő, így én inkább gyanakszom arra, hogy pl. a Sacre Coeur tornyán a nagy képen még látszó kövek, lentebb meg a sok kicsi ház apró részletei miatt interpolálódik zajjá a textúra... Pedig több lépésben lett kicsinyítve épp emiatt.
Bizonyára fantasztikus hangulat volt, amelyet részben vissza is ad a képed. Sajnálatosan kicsit kásás a kép, amit részben magyarázhat a fókusztáv. Milyen érzékenység mellett készült a kép?
Másrészt nagyon nem illik a dombra kúszó apró házak közé a kép alján lévő lapos "házrandaság". Javasolom alulról vágni. Üdv: digipic
Nyözö válasza:
Az ISO-t jelenleg nem tudom, nincs nálam az eredeti. Sajna a 300k-ba nyomás közben sokat kiszedett a kis részekből, pl. a Sacre Coeur kövei is kivehetők a (mp-es képen) így itt kcisinyítve már "kásásodik". :( Sajnos az obi se a legjobb.
Az alsó vágással igazad lehet, bár akkor fent is kéne nyesni, mert elcsúszik a kompozíció is.
sajnos sem az objektived, sem a legkor nem tette lehetove, hogy tokeletes kepet keszits. Az alkony szinei ugyan viszonylag szepen jelennek meg a kepeden (sajnos a koszos levego mar ezen is ront), de nagyon lagy lett a felvetel.
A legkorrel kapcsolatos dolgon max annyit tudsz valtoztatni, hogy kivarod amig egy hidegfront kisopri a varosbol a szmogot.
Az ojjektivet meg minimum f/8-ra rekeszeld le, ott mar szebben rajzol.
Nyözö válasza:
Ebben kb. igazad van. Nem mentség, háttérinfók: 3 nap párizsi út alatt hidegfrontra várni nem túl egyszerű...
Főleg, hogy a kép az Eiffel-toronyról készült, és oda feljutni is több óra sorbanállás. Az f8 összetettebb gond. Valóban jobb lenne a rajza, de az emiatt megnövekvő expóidő matt a légkör is többet ront a képen. Másrészt sajna a Sigma a 350D-n és 10D-n is hibásan működik. :(( Teljesen nyitott rekeszen exponál csak, amint összehúzom ERR99 hibával lefagy a váz. A net tele van a gonddal, a megoldás nélkül. Amúgy sajna a JPG is sokat megevett a képből, ez a finom várostextúra nem kedvez a tömörítésnek.
Nagyon zajos a kép, milyen ISO értékkel készült? Ha jól sejtem magassal, valószínűleg azért hogy a záridő elég rövid lehessen a bemozdulás elkerülésére. Ilyen sötétben, mivel hosszú záridő szükséges a helyes expozícióhoz, állvány nélkül nem lehet szép képeket összehozni.
Emellett mintha erősen vágott is lenne a kép.
A fények szépek voltak az látszik, de a megvalósítás nem megfelelő.
Nyözö válasza:
Zajosnak annyira nem zajos (ISO-t most nem tudom, nincs épp kéznél az eredeti) de a városi részeken nagyon sok részlet van, ami kicsinyítés után zajszerű lesz. Lehet hihetetlen, de állványról készült, inkább az f5,6 a probléma, de annak okát leírtam már lentebb, nem ragoznám tovább. :)
Túl sokat nem vágtam, ha jól megnézed a vignettáción ez tetten is érhető.
Szia!
Mostanában nem szoktam pontozni (sőt véleményt írni sem), most sem teszem, de ennél nem tudom megállni, hogy meg ne jegyezzem, hogy nálam ez minimum nap képe lenne.
És egy képzeletbeli ötöst is képzelj hozzá...:-))
Nyözö válasza:
nekem sem a pontok számítanak, de hogy megtörted hallgatásodat azt megtiszteltetésnek veszem. :) Jó fényeket neked: Nyözö
Szia!Kisse ugy erzem alulexponalt a kep de nem vagyok biztos benne, viszont ha F7-11 kozott hasznalod ezen az obin a rekeszerteket sokkal jobb kepet ad, tapasztalatom szerint. Valoszinu kezbol keszitetted es azert is mentel le f5,6-ra. Talan meg fentrol kicsit vagtam volna, de amugy a lemeno nap egy nyugodtsagot ad a fotonak. Udv.batesz
Nyözö válasza:
Az ötleted a rekeszről ugyan jogos, de a lentebb már leírt obi-hiba miatt nem mentem szűkebb rekeszek felé. Amúgy volt állvány nálam, és úgy is készült a kép. Egyébként nem feltétlenül segített volna a képminőségnek a szűk rekesz, mert pár km vastag levegőrétegen át a hosszabb expó alatt a légkör jobban elkeni a látványt.

Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.