BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,39
KATEGÓRIA: tájkép
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2008. március 20. 19:46
  • Készítés helye (ország): Görögország
Reggeli part

A képet ajánlom Yoachimnek, aki bevezetett a PS rejtelmeinek alapjaiba. Köszönöm a segítő támogatását Arpaddonak és Lanctalpasnak. A baloldali becsillanásokat szándékosan hagytam a képen. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2008. május 25. | 16:24 | murypeti

Szia Zsufcsi! Szódás képemre adott véleményed miatt benéztem a galériádba. És rájöttem, hogy a vadkacsás romantikás képedet már értékeltem is. Aztán a szemembe ötlött ez a kép. Igazán szép, jól szerkesztett és főleg nagyon hangulatos. Ez az, ami megfogott benne. Kicsit a sziget sötét lett, de ekkora különbséget a bal és jobb oldal között nem is lehet áthidalni rendesen.
Szóval nagyon tetszik, sajnálom, hogy már nem tudom pontozni, de adnék rá egy ötöst. :-)
Üdv, Péter

Zsufcsi válasza:
:-)) Igazán köszönöm, remélem, nem azért néztél be, ki okoskodik itt? :-)) És a szódás képet is köszönöm, nekem tényleg szép, kedves emlékeket juttatott eszembe. A sziget ennél sötétebb volt, itt már világosítottam rajta. Ez az első képem, amin a PS-t gyakoroltam, ez egy korábbi kép, magában a fotózásban még kevés tudatosság van. Bár ötöst szerintem azért még nem érdemel, de örülök a véleményednek, és hogy sikerült a hangulatot visszaadnom. Köszönöm, hogy benéztél. Üdv: Zsufcsi

2008. május 7. | 14:05 | Rakoca

Szia! Szívből gratulálok a képhez, véleményem szerint nagyon hangulatos tengerparti pillanatot sikerült megörökítened. A becsillanás nekem kifejezetten tetszik, ezernyi kék árnyalatban tündöklik a tenger, jó a vágás, hibátlan a mélységélesség. Személy szerint nagyon kíváncsi lennék -a "kevesebb több" elve alapján- egy olyan képre, ahol csak egy csónak látható, véleményem szerint teljesen más hatása lenne a képnek. Összességében: ha pontozható lenne még, ötöst adnék- mert megérdemled... :) Szép fényeket kívánok Neked!

Zsufcsi válasza:
Szia! Köszönöm szépen a véleményedet, látom megnézted közelebről a galériámat. :-) Az egy csónakot már más is írta, ebben minden bizonnyal igazatok van, de sajnos nem vihettem odébb őket. Köszönöm szépen a figyelmedet! További szép fényeket!

adott pontszám: 3
2008. április 12. | 17:03 | EgyedCs

Szerintem ez a kép turisztikai irodába való semmint galériába.Na nem azért mondom, de eleg unalmas kép, alig 3-4 perc alatt megunja az ember. Szépek a színek, a horizont is tökéletes, de nekem nem mond semmit ez a kép. Talán pát felhő az égen, vagy a hegyből több látvány sokat javíthatna a képen, de ez igy inkább egy turista kép.

Zsufcsi válasza:
Személy szerint örülök, hogy nem volt felhő az égen, és nem is a hegyet állt szándékomban fotózni. Köszönöm a véleményed.

adott pontszám: 4,5
2008. március 29. | 12:03 | Kovex

Szia
Igazi mediterrán hangulat. Tetszik a kép szerkesztése a téma elhelyezése. A mélységélesség is kiváló. A horizontnál mintha egy kicsit kiégés gyanús lenne. Én egy kicsit jobbra fordítottam volna a gépet de éppenhogycsak. Véleményem szerint akkor lenne tökéletes a kép, ha a háttérből kiúszna az a halászhajó. A képre ránézve frissességet, üdeséget érzek. Gratulálok hozzá.

Zsufcsi válasza:
Köszönöm szépen, hogy benéztél. A horizontnál nem, a baloldali becsillanásoknál már valóban beégett. :-) Ezt még gyakorolnom kell. De a becsillanásokat szándékosan hagytam benne, csak az utómunka még nem tökéletes. A halászhajón gondolkodtam, kiretusáljam-e, de végülis nekem hozzátartozik a képhez. Talán azért is, mert van olyan fotóm, amin ez a halászhajó van, lehet ez már inkább érzelmi indok. Örülök, ha frissességet és üdeséget érzel, mert ez a kép a reggeli órákban készült, akkor jól adja vissza a hangulatot. Köszönöm, hogy megnézted és véleményezted! Szép fényeket!
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

2008. március 23. | 17:51 | csiszerlaszlo

Valmait eltoltam, jelzem adminnak, bocsi ! :)

2008. március 23. | 17:51 | csiszerlaszlo

Valmait eltoltam, jelzem adminnak, bocsi ! :)

Zsufcsi válasza:
Igen, már kivonták a pontodat, visszaállították a kép átlagát, viszont a 4,5 pontot sem kaptam meg... Na de legalább 1-es sem lett. :-)

2008. március 23. | 17:51 | csiszerlaszlo

Szia! Szép az osztás, jók a szinek, nem tudom, használtál-e polárszűrőt, vagy utólag kezelted a képet, de hangulatos az ég szine is.

Amennyiben szándékosan hagytad ott, akkor -0,5 :) Ha véletlen lenne, csak 0,3 :)))

Merthogy azért az ott nagyon zavaró. Túlexponált lett a nap és nekem nem a vecsillanás érzését adja, hanem a beégését. Für nekem. 5-0,5=4,5 :)

Zsufcsi válasza:
Húúúh, már kicsit megállt bennem az ütő. Jajj, gondoltam, mit tettem, kit haragítottam így magamra? Nem is egészen értettem, a magyarázatot, majd a pontot...
Nem használtam szűrőt, utólag dolgoztam kicsit a képen. Leginkább élénkítettem a színeket. Én úgy érzem, kell a bal oldal világos csillanása, hiszen ebből a fényből ered a a tenger és az ég színe, és ez tartja egyensúlyban a jobb oldali szigetet. Na ja, abban viszont egyetértek, hogy még gyakorolnom kell, mind a komponálást, mind az utómunkálatokat, hogy amit szeretnék, az jól is jöjjön vissza a képen. Ez a kép tulajdonképpen az utómunkálatok gyakorlásaként került fel ide, mivel újoncként ez az első ilyen képem, amihez PS-t használtam. Köszönöm, hogy megnézted.

adott pontszám: 5
2008. március 23. | 16:54 | tuske62

Szerintem egyszeruen tokéletes,a szinek az árnyak és minden a helyén van,szép a komponálás is

Zsufcsi válasza:
Bár a tökéletestől még odébb van, de örülök, hogy tetszik. Köszönöm, hogy megnézted. :-)

2008. március 22. | 20:42 | arpaddo

ertem, szoval "szintezes" magyarul...:-)
igen ha vilagosodik a kep, akkor az azt jelenti hogy nem az also(!) csikon levo feher nyilacskat mozditottad. ez nagyon fontos mert a felso diagram az egesz mast jelent. persze az is lehet hogy Neked mas ps van, nekem Photoshop CS3 van meg, ami a legujjab verzio. ne add fel, probald ujra... :-)

Zsufcsi válasza:
Oké, köszönöm! :-) A többit majd mailben. :-)

2008. március 22. | 15:44 | arpaddo

hat bocs de ezt kinyomtam, kivancsi voltam hogy ki emleget...:-)
kar hogy az egre nem sikerult "odacsalogatni" par felhot, igy talan kicsit vagnek a tetejebol, mert egy kicsit tul sok szerintem a kekseg felul.
a kompozicio rendben van, a bal oldali csillogashoz szeretnek valamit hozzafuzni:
teljesen feherek a csillogo reszek, de ezen ps-ben lehet enyhiteni. nekem angol verzio van: image - adjustments - levels. ezutan megjelenik egy kis panel, aminek az also reszen van egy csik aminek a bal oldala fekete a jobb oldala pedig feher. a feher oldalon levo kis nyilacskat huzd el egy kicsit balfele, igy a kepen levo tulexponalt reszek enyhulnek. viszont erzodik hogy a csillogas tudatosan van a kepben es ad is a kompoziciohoz.
kellemes kis kep, de nekem a masik jobban tetszett, amin az eg egy kicsit felhosebb volt. ott a partnak volt gorbulete ami egy erdekes forma a kompozicioban, itt a part szele egyenes ami egy kicsit egyszeruve teszi a kepet.
nem emlekszek mar hogy azt hogy pontoztam, de erre most igy kb 3.9-at adnek.

Zsufcsi válasza:
Na tessék, a kíváncsiság... :-)))
Én azért örülök, hogy nem voltak felhők, mert így aztán tudtunk fürödni is. :-) Már lentebb is írtam: próbáltam vágni az égből, de akkor ezt a kellemesen fokozatosan sötétedő voltát vesztette el, ezért hagytam végül meg. Szintezés: alkalmaztam, a teljes képre is, majd külön-külön beszinteztem a különböző területeket. Ezek szerint még gyakorolnom kell. :-) Bár ezt most nem egészen értem, mert ha a fehéret húzom be, akkor pont hogy világosodik a kép. A kompozícióról is lásd lentebb, most leginkább a megfelelő utómunkálatokat gyakoroltam ezen a képen. Egyébként a másikra is 3,9-et nyomtál.:-) És ott is leginkább a kompozíciót kifogásoltad, és hogy nem eléggé felhős. Ha már tudok megint menni, ígérem, hogy igyekszem majd tudatosabban komponálni. :-)
Köszönöm, hogy megnézted, és véleményezted.

adott pontszám: 5
2008. március 22. | 11:18 | Pamuky

Kellemes hangulatot áraszt.A kontrasztot soknak érzem.Grat a képhez

Zsufcsi válasza:
Köszönöm! Kontrasztot csak a legelülső csónak kapott, a többi részt szinteztem, és ha kellett a színeket szaturáltam, vagy toltam egy kicsit odébb. Köszönöm, hogy megnézted!

adott pontszám: 5
2008. március 21. | 20:35 | Strato

A becsillanásoktól lett szerintem életszerű ,egyébként egyszerű túrista csalogató reklámkép lenne.Tetszik.Grat!

Zsufcsi válasza:
Örülök, hogy tetszik, köszönöm, hogy megnézted.

adott pontszám: 4
2008. március 21. | 14:51 | machina

Nagyon jó az alapbeállítás. Képeslapra való lenne, ha: zavar a ponyva mind a főtémán és a másik csónakon is. valamint a homokban lévő takaró is. egy tutajjal sokkal jobb lenne, mert így elviszi a tekintetem, és nem a nyugodt, szép tájra fókuszálok!

Szép fényeket!

Zsufcsi válasza:
Elfogadom, tényleg jobb lett volna ponyva nélkül, na de mégsem szerelhettem le más csónakjáról a ponyvát. :-) Köszönöm, hogy megnézted!

adott pontszám: 4,5
2008. március 20. | 23:48 | Yoachim

Köszön az ajánlást. Igazából ahogy nézem szépen megcsináltad a képet. Ami igazából kicsit előnytelene az a kompozíció. A csónakok kifelé néznek a képből. Úgy lett volna igazán jó ha a csónakok jobb oldalán lenen a nagyobb hely mert arra néz kicsit az orruk. A horizont felezése sem biztosan előnyös, de ebben a helyzetben nem érzem hibás választásnak. A becsillanás szerintem jó a képen a színek szépek lettek. A kompozíció előnyösebb lenne akkor nálam megérdemelné a maximális pontot, így talán ebből a szempontból nyers. Grat!

Zsufcsi válasza:
Köszönöm szépen, hogy megnézted! Jól látod. Valóban ez a fotozz.hu-n eddig eltöltött rövid "pályafutásom" előtt készült kép, ma már sok mindent máshogy csinálnék. Viszont ezt nagyon alkalmasnak éreztem az utómunkálatok kipróbálásához és gyakorlásához. Már tudom, hogy nem előnyös, ha valami kifele néz a képből,és azon az oldalon is helyezkedik el. Ez a képem az általad tanítottak nélkül szerintem jó ha 3-as átlagot elért volna... Most még meg kell tanuljak tudatosan fotózni is. :-) De már rajta vagyok a témán. Köszönöm a véleményedet!

2008. március 20. | 21:38 | nightmare_photos

Ezt a becsillanást amúgy azért írtam gondoltam megosztom veled ugyan is a minap kérdeztem ismerősömet egyik képemről, a kép egy budapest panoráma, várból készülkt mögöttem nyugszik le a nap és akkora csillanás van a vizen hogy sose fogy el! És mondta hogy ezt kerüljem mert nem derül ki honnan jön vagy mi az! Én hiszek neki, lehet naív vagyok, de ő járt fotós suliba én meg nem...

Zsufcsi válasza:
Köszönöm szépen, hogy megosztottad velem. Én sem jártam fotós suliba, és hozzáértőnek sem tartom magam. Kaptam én is olyan véleményt, hogy nem látni a képen, hová néz a kutya. Ez gondolom hasonló, mint hogy honnan jön a fény. Most ez nekem egyelőre így tetszik. De a sok hozzászólástól, véleménytől, amiket a saját, illetve más képeivel kapcsolatosan olvasok, nekem is folyamatosan alakul a látásmódom. Ezért is köszönöm az értékelésed. Lehet,pár hónap múlva teljesen más lesz a véleményem. :-) Köszönöm, hogy visszanéztél!

adott pontszám: 4,5
2008. március 20. | 20:58 | nightmare_photos

Szia!
Szerintem a csillanást nem kellett volna benne hagyni hiszen nem derül ki honnan is jön! Persze mindenki tudja! De szerintem bántó a képnek!

Zsufcsi válasza:
Hááát, ha megmutatnám honnan jön a fény, akkor az lenne a baj, hogy beégett napot ábrázolok. :-) Nekem pont ez a becsillanás hozza egyensúlyba a képet a jobb oldali heggyel. Egyébként meg ez a reggeli fény nekem hozzátartozik a hangulathoz. Hogy arról ne is beszéljek, ha kivágnám, akkor a csónakok is középre kerülnének. :-)
Köszönöm, hogy megnézted a képem.

adott pontszám: 3,7
2008. március 20. | 20:40 | Denio

Baloldalt becsillant :)) Na jó jóóóó..
A horizont teljesen középen van, ami a teljesen üres, homogén eget is kiemeli - ez nem nagyon tetszetős. Lentebb kellett volna votózni, más vágás jobb lett volna. A kép nem mozgatta meg a fantáziámat, inkább túristafotó jellegű. nagyon sajnálom!! Remélem nincs harag!
Üdv.

Zsufcsi válasza:
Persze, hogy nincs. De kicsit még igazán várhattál volna, hogy legalább még 2 percig élvezhessem az 5 pontos átlagot! :-) Gondolkoztam, hogy vágok az egen, de végülis nem tettem. Tudod, miért? Mert vágás közben rájöttem, nem homogén. És szerintem kell ez a nap reggeli fényétől lent fehér, aztán egyre sötétedő sávja az égnek. Ha levágtam, nem tetszett. Lentebb fotózhattam volna, ezzel egyetértek, de akkor meg a csónakok kerülnének középre, és az lenne a gond. Egyébként nem teljesen középen van a horizont. :-) Köszönöm, hogy megnézted!

adott pontszám: 5
2008. március 20. | 20:31 | balu1159

egyszerűen csak az jár a fejemben: "de szeretnék most itt lenni" Nagyon tetszik, igazán nyárias hangulatú kép:))
Gyönyörű a tenger és az ég színe. Tetszik hogy nem középre lett betuszkolva a 3 csónak, hanem kicsit jobbra helyezted. A baloldali becsillanások bennhagyása is tetszik, üresebb lenne a kép azok nélkül... végszó: gratulálok!

Zsufcsi válasza:
Jó is volt! :-) Köszönöm szépen, örülök ha tetszik!