BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
5
KATEGÓRIA: egyéb
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2008. január 1. 13:11
  • forrás: negatív
képcsarnok

Nem szeretem a hosszú magyarázatokat, de annyit azért leírok: Itt igazából nem a klasszikus értelemben vett "roncsolásos" technikáról van szó, hanem a NEM Photoshop értelemben vett rétegekről. :) 

A PROFI ÉRTÉKELÉSE
Végre egy igaz ember! Szép dolog a Photoshopos masszírozása a képeknek, de azért az inkább a grafikus feladata. A fotósnak az ilyen virtuális valóság olyan, mint egy tányér virtuális csülkös bablevest megenni: biztosan szép a képernyőn, de jól nem lakok vele és az ízét sem érzem. Ha valaki nem ért ezzel egyet, töltsön le egy pizzát ebédre! :-) Az igazi fotós tudja, hogy amit csak lehet, azt a kamera előtt kell összeraknia! Amit lefényképez, annak ott kell lennie az objektív előtt. Az már alkalmazott művészet korunk gyakorlata szerint, leginkább reklámfotó formájában, ha perspektívában össze nem illő képelemeket montírozunk, moslékká szűrőzzük Photoshopban a részleteket stb. De az nem fotó, az grafika. A fotósnak a fényképezőgép a principális eszköze, meg a fények és árnyékok, a filmek és CCD-k, a lámpák, kellékek, smink, díszletek és a jó szem, ha riporter az illető. Ahogyan szerzőnk is az. Képe alapján mindenképpen. Folytassa tovább az utat, mert bombasztikus ez az alkotás. Az üveg és a fa karcai összeillenek. Az idős bácsi, mint kép a képben - az ablakterületet kiemelve ugyancsak megállja fotóként a helyét. A kép tértagolása - elő-, közép- és háttér - ugyancsak megmarad, ha a keretet levágjuk a képről. A kép függőlegesen majdnem tükörszimmetrikus, szemek pontosan aranymetszésben. A tónusskála hibátlan - ami sarkallatos pontja a fekete-fehér fényképezésnek. Kár, hogy nem tudjuk a filmet és hívóját, az exponált fényérzékenységet és a szkenner típusát. Aki analóg módon dolgozik, az tanul meg igazán fotózni. Osszuk meg hát egymással kidolgozási tapasztalatainkat is.
Értékelte: Török György
Msc. Török György mûszaki fotográfus, reklámfotós, szakíró, okl. szaktanár, világítástechnikai szakember, a "Fényképészet" címû kézikönyv társszerzõje, a Kaposvári Egyetem Mmûvészeti Karának oktatója. www.fotosuli.hu
A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2008. július 12. | 16:02 | bányászbéka

Ez már kijárt neked... gyakrabban is benézhetnél :)

2008. július 12. | 13:02 | slacus

Grat!
igazán megérdemelt jó kritika!
sokatmondó kép ez nagyon!

2008. július 12. | 10:03 | newgam

Lemaradtam erről a képről és ha nincs a "profi" értékelés, vlszn.most sem látnám.
Nagy hangulata van a képednek, a "keret" és bácsi összeillenek, együtt jöttek, együtt "mennek" az idővel.
Gratulálok!
ui: A készítés módját valóban leírhattad volna, legalább nagyvonalakban, mert izgalmas így ez az egész...
;)

2008. január 9. | 23:36 | paranoé

jéé, most látom, ott lent is ő van?

weinmaster válasza:
pereg a film..

adott pontszám: 5
2008. január 9. | 12:27 | zenyit

jól "használod" ezt az antikolós technikát, aminek során felértékelődik egy fotó, vagy bármilyen kép. klasszikusabbnak hat, ezért kevésbé kérdőjelezzük meg a hatását, az értékeit.. az idő (ál)vasfoga úgyis megtette már. szóval jó ez az "effekt", mert a bácsi se mai szivar. én lehet, hogy azért egy kicsit kevesebbet, vagy kihagyásokkal használnám a karcokat. úgy eredetibbnek hat.
üdv!

weinmaster válasza:
Köszönöm... nem mai szivar, saját bevallása szerint Titó partizánja is volt,.. de lehet, hogy túlzott.. így belegondolva.
Ezen majdnem direktben ott vannak az ajtóba vésett csudadolgok, nem is akartam, hogy hitelesebb legyen, sőt hangsúlyozni akartam, hogy vigyázat: csalok... de megszívlelem, amit mondtál, még van legalább 6 ilyen panelem, ami üresen árválkodik...
üdv : -W-

adott pontszám: 5
2008. január 8. | 20:20 | Altnőder

királyságosságos!!!
mert egyszerre nagyszerű portré(k) és rendkívül csinos keretbe lett(ek) csomagolva, tehát: királyságosságos! :))

weinmaster válasza:
Meglehetőségességgel megköszönöm ... kirélyságosságos fotóm még nem vót, eztán lesz az is... :)

adott pontszám: 5
2008. január 4. | 13:11 | csali

Csodálatosan megalkotott kompozíció!
Ez a "keret" igazán áthatóvá teszi.
Gratula!
B

weinmaster válasza:
thnks

2008. január 4. | 10:35 | paranoé

nagyonjó,egyedi kép-5

adott pontszám: 5
2008. január 3. | 15:51 | nasztya

Én sem szeretem a hosszú magyarázatokat, egyszerűen csak annyit írnék hogy nagyon tetszik. Nehezebb egy fotóról beszélni hogyha jó. Ötöst adok rá mert megérdemli. De valamit csak irni kell, hogy elfogadják, úgyhogy írom azt hogy jó a pillanat, a karcok hozzáadnak a hangulathoz és olyan emlékkép szerű érzést ad ami nagyon kellemes. :)

weinmaster válasza:
:)

adott pontszám: 5
2008. január 2. | 09:55 | Zoran_2

Nagyon tetszik, remek választás volt az álló formátum és a kerettel együtt így ez egy nagyon kerek (hihi négyzetes keret) kép lett.
Az, hogy negatívról készült sokkal hitelesebbé teszik a karcokat is, mint a digitállal készülteknél.
Az úriember a fehér hajával, a markáns kezeivel, és a tekintetével együtt is nagyszerűen mutat a képen.
Gratulálok, szerintem ez egy nagyon jól sikerült kép!
Z☼ran

weinmaster válasza:
Köszönöm.
Nem karcok, az ajtó erezete és a bevésett minták keverednek a portréval.. Gondosan retusáltam, hogy karc, piszok véletlenül se maradjon, csak a textúra.

adott pontszám: 5
2008. január 1. | 22:04 | szilvie

Erről a képről az jutott az eszembe, hogy "nem tudom mi ez, de jó nagyon"!
Nagyon hatásos, amit ezzel a technikával elértél. Kíváncsi lennék rá, hogy mi ez a technika.
Igazán egyedi kép lett, kiemelkedik a többi közül.
Gratulálok hozzá!

weinmaster válasza:
köszönöm.. lentebb minden részlet elolvasható..

2008. január 1. | 22:03 | digipic

Látván válaszaidat izgalommal várom a sorozat többi darabját is. Üdv: digipic

weinmaster válasza:
Hát nem biztos, hogy itt bemutatásra kerülnek. Linket nem írhatok, de könnyen megtalálhatod a google segítségével.. két helyen is...

adott pontszám: 4,9
2008. január 1. | 22:00 | digipic

Izgalmas, sejtelmes kép. Egyetlen kompozíciós javaslat: véleményem szerint a (csaknem) vízszintes középre szerkesztéshez illene a függőleges középre szerkesztés is, azaz a kép alján és tetején lévő határoló kazetták (?) azonos magassága. Ez egyfajta film(kocka)szerű hatást is erősítene. Egyébként gratula!

weinmaster válasza:
hm.. a filmkockák ahogy peregnek a legvalószerűbb, hogy az általad írt pozíciótk ezreit vegyék fel. Idealizált esetben (miért ne?) azonban az itt látható verzió is előjöhet, ez egy másfajta film..
Köszönöm a véleményed..

2008. január 1. | 18:00 | parfüm

Az élet vize!

Remélem hamarosan értékeli majd Máthé András, mert azon túl amit én látok és érzek a fotódon, annál ezerszebb több és értékesebb a tartalma, és a technikája is.

Képe a képnek, élete az életnek, a dráma komédiája, a szégyen tükre,... és a fotó hangulata a végletek döbbenete.
nem ragoznám miért tetszik, úgy is tudod!

Grat!

weinmaster válasza:
Köszönöm... ez nagyon szép volt... ezért már megérte... :)

2008. január 1. | 17:23 | fiore0924

köszi, elolvastam lentebb! úgy látom nem úsztad meg, hogy elmagyarázd:)

weinmaster válasza:
Van ami magyarázat nélkül nem megy.. én imádom a fotóesszéket és a szöveges, vagy irodalmi kommentárokat is, mert vallom, hogy a fotózás, mint művészet nem csak megtűri a közelében a többi múzsát, hanem néha kívánja is..

2008. január 1. | 17:20 | fiore0924

szia!
lehet én vagyok a tudatlan, de ha nem haragszol én kiváncsi lennék a folyamatra. vagy legalábbis annyira, hogy most akkor te lefotóztál egy régi fotót? vagy az eredetileg a te képed? köszi előre!

weinmaster válasza:
Mindkét kép természetesen az én fotóm.. régi fotókat nem fotózom, arra sajnálnám a nyersanyagot.. a régi képeket fogdosni és nézegetni, szagolgatni, maximum szkennelni kell és nem fotózni :)

adott pontszám: 5
2008. január 1. | 14:49 | u.tike

Hűűű, nagyonjó!
Milyen az a "nem ps értelemben vett réteg"? Csak érdekel.. :) Jól hangzik.
Nagyon tetszik a kép!
Grat.

weinmaster válasza:
Köszönöm..
Szerintem a lentebbi válaszaimat elolvasva meg fogod érteni mit értettem alatta. :)
Fizikai értelemben itt természetesen két (sőt több, mert a portré többféle rétegen is szerepel) PS rétegről van szó,...
de mélyebb értelemben talán az idő rétegeire gondoltam, vagy valami még többre ... :)

adott pontszám: 5
2008. január 1. | 13:39 | Espíritu

Szia!
Szerintem ez nagyon jó!
Tetszik ez a nem digitális utómunka... tetszik a hangulata, amit sugároz...
Jó nézni!
Grat!

weinmaster válasza:
Köszönöm..
Az utómunka digitális...
sajnos ilyen pontos duplaexpozíciót nem tudok megvalósítani, .. valamint lehetetlen, hogy a két fotót időben összehozzam. Az öreg partizán két éve kínált meg rettenetes borával a horvátországi Ninben. , a kultúrház ajtaját már ősidők óta ismerem, de fotó csak három hete készült róla egy reggeli séta alkalmából. A két réteg viszont már ott egybekelt a buta fejemben.. :)
A kép egyébként sorozat része, a cím is innen származtatható. Összesen 12 panel van a két ajtón, erre sok portrét megálmondtam, de közűlük négyet hagytam meg..

adott pontszám: 5
2008. január 1. | 13:34 | 2bats

Most dicséretként mondom, hogy hátborzongató kép!
Őseimről készült kevéske elrongyolódott fotó jutott eszembe, ahogy már a kép is "halni" készül, és ez a megható, a megváltoztathatatlan feletti borzongáss futkározik a hátamon.
Számomra olyan mély üzenetértéke van, amit még szavakba foglalni is nehéz!
Valami emberfeletti de mégis kilátástalan harc a múlandósággal, ami mögött mégis felsejlik az individuum, a maga egyszerűségében, egy igazi, virtuális történetbe foglalva.
Ha az irodalmat, mint absztrakt fogalmat illusztrálni lehetne, ez a fotó alkalmas lenne arra.
Igazi üdítőjelenség számomra ez a fotó, gondolom olyan technikával készült, amiről laikusságom folytán még az alapokat tudnom sem érdemes.

weinmaster válasza:
Köszönöm :)

Talán itt folytatom, amit a kép leírásánál elkezdtem:

Itt igazából nem is a klasszikus értelemben vett "roncsolásos" technikáról van szó, hanem a nem Photoshop értelemben vett rétegekről.

Adva van egy halálra ítélt kultúrház két, kétszárnyas furnérozott hátsó ajtaja. Az idő vasfogán kívül rég elfelejtett bálok, ifjusági találkozók, szerelmek, kínok vésődtek a könnyen munkálható anyagba. Eső verte őket, felpuhult a furnér réteg, helyenként kilúgozódott alóla az enyv, csíkokban levált, különös mintázatokat hagyott hátra. A nagy munkához hozzájárult a slendrián tervező, kivitelező, talán tanácselnök is, aki nem tömör ajtót rakatott a két nyílásba... aztán még a teljes pusztulás előtt arrajárt egy félőrült, aki egy fél tekercs filmet ellőtt a négy ajtószárny különböző mintázatú paneljeire és beleálmodott egy új réteget.. így működik a világ. :)