Nem rossz a képed, csak egy kicsit kesze kusza nekem. Tul sokat mutatsz az aljnövényzetből, és a fák felső ágait pedig levágtad, amiért kár. Igy a fák sem tudják megadni azt a szép ivet, ami keretbe foglalná a képet, és kiegyenlitené alsó bozótost. Maga a hangulat, a felitart, meg az egésznek a stílusba hozása viszont tetszik!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. október 16. 17:08 - érzékenység: ISO100
- fókusztávolság: 35mm
- objektív: 35-420mm
- rekeszérték: 3,2
- zársebesség: 1/100s
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Petőfibánya
- Készítés ideje : 2007-09-16
A kép esetleges életlensége a tömörítés miatt van!
nightmare_photos válasza:
Köszi a véleményt!
Nem rossz elgondolás, csak rossz helyet választottál a fotózáshoz. Maga a táj nem valami szép: ágas-bogas, tarka-barka. A képminőség is lehetne kicsit jobb szerintem. A szerkesztése viszont alapvetően tetszik.
nightmare_photos válasza:
Köszi szépen hogy írtál!
A keret szebb lett, mint a kép. Kicsiben még valamivel ígéretesebbnek tűnt de nagyban szörnyen kusza, részlettelen, életlen-hatású, koncepciótlan. Az út mint téma nem rossz, de lássuk, hogy vezet valahova. Vagy azt, hogy nem vezet sehova. De itt inkább csak nem látszik, hogy mi van vele. A vonalakkal mindig remekül lehet vezetni a tekintetet, de itt nem sikerült pedig az út vonalvezetéséből jókat lehet kihozni.
Jó fényeket és több sikert legközelebbre!
Helló
Furcsa, de nincs egyetlen éles pontja sem a képnek. Nekem hiányzik egy alagúthatás, ami magába húz, hogy jobban kiemelődjön maga a téma, az út. így egy kicsit egybecsúszott az egész, de a hely gyönyörű!
nightmare_photos válasza:
Szia!
Valóban nem lett éles a tömörítés miatt, de a hely gyönyörű ahogy mondtad és ez a lényeg...
Szia!
Ne haragudj, de vannak gondok ezzel a fotóval rendesen: az egy dolog, hogy ilyen ösvényt bárhol talál az ember, de sok a kiégett rész, és egyben nincsen helyén a dinamika, meg a kontraszt sem, életlen szinte mindenütt, illetve a színek túl erősnek tűnnek.
Nem bántani szándékozlak a fentiekkel, kérlek ne így vedd, de tudom, hogy vannak olyan témák, amire ha ránézünk azt mondjuk, erről kell egy fotó, ugyanakkor baromi nehéz jól lefotózni.
Tanácsok a következő fotóhoz: játék a fehéregyensúllyal, szűrők használata + a képből sejthető fényviszonyokhoz már vagy egy kitámasztás, vagy egy állvány kell az éles fotóhoz.
A sikeres átméretezéshez/tömörítéshez segítség (pl.: ne legyen életlen): a cikkek menüben olvasd el a "mi fér bele 300kbyte-ba" c. cikket.
További jó fotókat!
nightmare_photos válasza:
Szia!
A cikket elolvasom, de a többivel nem értek egyet! Állvány nélkül is lehet éles fotót csinálni, szűrők meg...szerintem felesleges lett volna max egy polár szűrő!
Szia!
Mint minden értékelés, az enyém is szubjektív. Sajnos nekem ez a kép nem tetszik. Ezt az elrontott kompozíció miatt érzem így. Túlságosan uralja a fotót az út, ami így önmagában részlettelen, és egyhangúnak tűnik. A bal oldalon futó növényzet nem elég esztétikus, egykori irtás helyén nőtt bozótós benyomását kelti, nem pedig szép természetes növényzetét. A jobb oldali növények szebbek (de azok sem szépek), csakhogy itt a színek természetellenesek. Árnyékban nincs ilyen harsány zöld, ami itt látszik. Gondolom kissé túl sokra sikeredett a színtelítettség. Az utómunkával inkább az árnyékos részek részlettelen sötétségét kellett volna feljavítani. Az életlenségről annyit, hogy sajnos a lemérezetezés tényleg életlenedéssel jár. Ha viszont a kép eredetileg éles volt, akkor a leméretezés után hatásosan lehet élesíteni. Kérlek ne haragudj a negatív véleményért, nem a munkád leszólása, hanem a jobbító szándék volt a cél. Végül is a hibákból tanul az ember.
Fény Veled!
nightmare_photos válasza:
Szia!
Nem volt utómunka! Élesítettem rajta, de akkor pixeles lett! Köszi hogy írtál!
Életlenséget nem látok az utómunka olyan erős és harsány, a kép mérete olyan pici és a sok levél ill apró részlet már csak 2-3 pixelen reprezentált úgyhogy nem igazán lehet életlenségről beszélni a képpel kapcsolatban.
Összképre az erős kontrasztok és harsány színek inkább festőiek, a túl élesítés (ami nem feltétlen csak az unsharp maszkból hanem eredendően a nagy kontraszt emelésből is adódik) számomra inkább zavaró, nem illik a kép hangulatához. A kép szerkesztés és látnivaló szerintem rendben van, ha picit több szerepe van az erdőbe besütő fény játékának akkor egy korrekt kis csendélet lehetne. Talán még annyit írnék hogy a kép az ösvény végébe húzza a szemet és azután körbenéz és ott meg azt a szürke nyomott részlettelen eget látja. A festő is a kék eget választotta volna szerintem ehez a kora őszi színkavalkádhoz. Polár szűrővel, ill több expó bracketeléssel lehet esetleg segíteni ha egyébként nem felhős idő volt.
ui: ekkora méretben a 300k adta korlát nem okozhat életlenséget a tömörítésből adódóan, erre számtalan példát mutathatok bármikor, nagyon sok kis részletnél lehet természetesen minőség beli különbség de az eredeti képhez való viszonyítás nélkül nem igazán megfogható, ill nem az élességben hanem inkább a mikrokontrasztban jelentkezik.
nightmare_photos válasza:
Nem volt utómunka! De köszi a véleményt!
Kicsiben igen tetszetős a képed, de amint felnagyítom, már csak kesz-kuszaságot látok. Értékelés közben nézem inkább a preview-t. :-) Bevallom, magam is próbálkoztam hasonló témák megörökítésével, de nem egyszerű. Vagy a kikandikáló ég (mely jelen esetben nagyon semmilyen) kiég, vagy az erdő bukik be. Meg kell próbálni úgy, hogy ne legyen benne az ég. Ellenben a HDR sokat segít. Próbáld ki! A téma megéri
nemtudom látod e a képet...nem mondod komolyan hogy neked nem kusza? Szerinted minden kivehető, részletes?:O
nightmare_photos válasza:
Továbbra is azt tudom kérdezni hogy jártál ertdőben? De legközelebb kivágok pár ágat meg viszek lapátot és félre hányom a leveleket csak neked:D
A fotós hozzá szólása elég meredekre sikerült! De valahol igazat tudok adni neki mert valóban sokan beszólnak és nem is biztos tudják miről van szó! Furcsa ez a honlap az egészen biztos! Nem biztos hogy mindíg az a szép ami megfelel a merev szabályoknak, de szerintem nincsenek is szabályok! És ezzel a képpel mi a baj? Én egy hibát látok benne! A beégett eget! És akkor mi van? Nem a fotós tehet róla! És emberek kapjatok már észhez hogy ez egy ERDŐ! Nem lehet arrébb pakolni egy fát vagy bármit elmozdítani! És azért mert nektek nincs szemetek vagy csupán lehet az beszél belőletek hogy nehogymár jó pontot adjunk neki! Én ezért nem is töltök fel képeket és nagyon nem is foglalkozok a véleményezéssel hiszen nem voltam ott és lehet nem is értem a kép lényegét! Ja és a legfontosabb hogy minden képben lehet hibát találni és egy kattintással 1pontot adni!
igen jártam már erdőben...,de úgylátom mások is írták a keszekuszaságot...
de ezért nem elfogadni az értékelésemet...hát lol. nem kell képet feltenni, ha nem tetszik amit írnak rá. Nem fogok 5öst adni olyan képre ami nem érdemli meg...
nightmare_photos válasza:
tudod nekem az zavarja a fülemet hogy olyan baromnságokat tudtok írni hogy az hihetetlen! nem tudom jártatok e ilyen suliba vagy tanfolyam vagy valami, de nah mindegy....erre csak azt tudom mondani hogy sok a duma, de kevés az értelme és nincs mögötte semmi! nem pazarlom a szót...
Egy biztos,az életlenség nem "esetleges",az ott van valóssan,hogy mennyire lúdas benne nem tudom, de nem hinném,hogy a tömörítés számlájára lehetne írni a hibát.
Amúgy ha az út a fő téma az sem igazán jön át ,valahogy áttekinthetetlen a kép,baloldalt a fatörzs is "lefarag" a képből,urlál az ember takintete.
A szinek is túlszaturáltak,az ég is körbeégette az ágakat,leveleket.
Összességében több próbálkozás megér a téma,hisz' vannak remek erdei részletekről készített felvételek,érdemes nézegetni őket.
Nem mondom,hogy hibás út,de ez szerintem kevés a közepeshez.
Üdv!
Az utómunka miatt már teljesen szétestek a pixelek, biztos próbáltad visszaélesíteni, de csak rosszabb lett a minőség. A színek sem szépek a tüzeszöld nem illik a tájhoz, és az égbolt fehérsége sem ad az esztétikumhoz. Eléggé közönségesnek hat a részlet amit választottál, picivel letisztultabb helyet kellett volna választani, főleg a baloldal keszekusza. A keret is zavaró, aztán nincs mélysége a képnek, szerintem technikailag is, és téma választás szerint is eléggé gyengére sikeredett a fotó. Remélem nem haragszol a véleményem miatt. További jó fotózást.
nightmare_photos válasza:
Az se segített volna és ps-el se sikerült!
KEpnek eleg sok hibaja van elso amit majd tobben fognak irni fonn ki van egve az eg(zarido modositasaval maj utolagos expo korral ezt ki lehet javitani) alapveto hibaja pedig a kompozicio az ut ami nem vezet sehova legalabbis nem is rajzolodik ki az a "way", kezodik az eloterben elveszik az erdoben a hatterben. Masik aprobb hiba a sarga keret szerintem az ilyen szines keretet tobbet ne hasznalj nagyon giccses. Mivel ugy latom szembol jott a feny es eleg eros a szinek is elegge athajlanak a sargaba(pl az elszaradt levelek rikito sargak stb.).
nightmare_photos válasza:
A keret színét a levelek közül választottam, hogy beégett az ég? Abban igazad van, de mivel a fénymérést a fák között végeztem, így azok "helyesen" lettek exponálva, de ha kevesebb időt hagytam volna akkor meg alulexponált lett volna a kép fő témája!
nekem nagyon kusza...az út is beleolvad a sok látnivalóba a képen...fák, füvek...az út vége talán be is égett :( A keretet tudom, hogy nem pontozzuk, de az öszhatás számít...a vastag sárga keret nem épp nyerő, elég lett volna 1 pixeles vékony vonalka is. A kép talán feketefehérbe jobb lenne...a kevesebb néha több.
Neharagudj!
nightmare_photos válasza:
A sárga keretben félig igazat adok, de a kuszaság? Jártál már erdőben?:D
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.