Nagy kár a belógó vállért,nagyon hiányzik a másik sakkozó arca.Az ff szép és technikailag is jól kivitelezett fotó.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. június 29. 18:46 - érzékenység: ISO400
- fókusztávolság: 50mm
- forrás: negatív
- objektív: Nikkor 50mm F1,8
- rekeszérték: f4,8
- zársebesség: 1/250
- Készítés helye (ország): Franciaország
- Készítés helye: Párizs, Jardins du Luxembourg
Ilford 400 Ismét egy tipikus párizsi jelenet a Luxembourg kertből Sorozat első tagja Sorozat második tagja
trombone válasza:
Értem, érdekes módon nekem pont az tatszett, hogy csak a szemére tudunk fókuszálni, valahogy látszik az erős gondolkodás. Köszönöm az értékelést. Üdv
Alapvetően nem a belógó váll zavaró, a másik sakkozó arca azért hiányzik, de egyébként nagyon tetszik, jó a mélységélesség, tényleg tipikus Luxemburg-kert.
Szépek a tónusok is, jó ez a film.
trombone válasza:
Köszönöm párizsos kolléga :-)
Figyu, szántam időt a képedre, nem két sorban intéztelek el.
Játszhatjuk most a kinek van nagyobb répája játékot, de nem hiszem, hogy van értelme.
Különösen, hogy 3,5 éves képeket citálsz be.
A lényeg, hogy a fotód nem jó. Ha szerinted az, akkor csak így tovább.
trombone válasza:
Tök jó szándékkal mentem a galériádba tanulni...télleg, hisz\' ismert vagy az oldalon...lehet, hogy azok 3,5 éves képek, de akkor kiváncsi lettem volna hogy ma 3,5 évvel később milyen szted a jó életkép, nem láttam ilyet...de télleg hagyjuk. Azt viszont tényleg értékelem, hogy nem 2 sorban intéztél el. Üdv
Szia! Attól, hogy egy érdekes helyszínen feketefehéren belefotózunk a térbe, még nem lesz feltétlenül jó egy kép... Nyilván nem könnyű egy ilyen helyen úgy fotózni, hogy ne vegyenek észre, és ne zavard meg őket a tevékenységükben, de ezesetben pl. várhattál volna még egy kicsit, hogy a jobb oldalon belógó illető menjen onnan, és ne lógjon be. Vagy akár te is arrrébb mehettél volna. Így zavar, hogy nem látom, kivel sakkozik az ősz bácsi. Viszont ha már így az ősz bácsin van a hangsúly, mivel ő az, aki éles, és egészben is van, akkor szemrebbenés nélkül levágnám jobbról az egész társaságot, csak a háttérben ülő sakkozó maradna. Igen!! Úgy nem is lenne rossz... nem a bácsi partnere látszana a bácsival szemben, hanem egy másvalakinek a partnere a háttérben. Szóval szerintem gondold át ezt a vágás-dolgot. Meg a pillanat-kivárást. Amúgy szeretem az ilyen hétköznapi pillanat-fotókat, csinálj MÉG! (Én nem nagyon merek, mindig félek, hogy megvernek.:)
trombone válasza:
Az értékelésed elején azt hittem, hogy jössz Te is a klisé dumákkal, de aztán írtad azt, hogy vágjam le a jobb oldalt amit már asszem Nzsuzsi is írt lentebb és azt is egy kreatív dolognak tratottam. Szóval így tök el tudom fogadni a kritikádat, mert nem csak azt szajkózod mint egyesek, hogy ki van takarva a jobb oldali srác, hanem adtál egy jó megoldást. Nekem így is tetszett a kompozíció, de megfontolandó a jobb oldal jelentős mértékű vágása. Azt, hogy "belefotóztam" a térbe pedig óvatosan visszautasítom, enyhén szólva ledegradáló, ennél ez több. Köszi az értékelést.
Elnézésedet kérem, ha megbántottalak, beccsszóra, meg sem néztem a pontszámodat, mert nem érdekel, eléggé megbízom a saját véleményemben. De jól esne, ha megmagyaráznád, hogy mi nem tetszik abban, amit írtam. Szia.
trombone válasza:
oké, a pontszám kérdést hagyjuk, az inkább a rendszer hibája, már szóltam az adminnak e miatt és gondolom sokan mások is, az őszintét megvallva magam is néha megvezetődöm. Ezt ki kéne javítani!
Ami zavar az a tipikus fotózz.hu-s klisék. Belevágtál itt, belevágtál ott. Mindenki 4-5 azonos szempont szerint értékel. Mindenki steril képet akar. Miért kéne benne lenni egy életkép esetén mindennek a képben. Nézd meg Doisneau híres képeit. Mennyi ember lóg bele meg takaródik ki a képeiből. Egy életképnél ez belefér.
Nem tartottam fontosnak a másik ember teljes jelenlétét a képen. Elegendő egy szempár ami nagyon nézi, hogy mit lépjen...ki tudod egészíteni a képet nem? Vagy kiváncsi vagy, hogy milyen órája van? Nem! Nem ez a lényeg, a hangulat és a jelenet a lényeg. A bal felső öregbácsi, hogy egy fital játszik egy öreggel a háttérben és az előtérben is egy-egy pár. Nem műtermi kép.
Nah megyek mert már unom ismételni magam...biztos én látom rosszul.
Nagyon kár a jobb oldali sakkozó férfi kitakarásáért, így megszűnik a párhuzam, az összekapcsolödás az előtéri két sakkozó között. Sajnos nem látok esélyt a kép újravágásával sem, kár érte, de biztosan van még pár kockád erről a helyzetről.
trombone válasza:
Nincs és nem is akarok további képkockákat erről! Sztem ez így jó. Lásd a magyarázatot lentebb.
Különben megint érdekes mennyire determinálja az értékelőket a kép már elért pontszáma. Szánalmas az egész :-(
Van egy bizonyos, itt és pár blogos oldalon egyre népszerűbb diszpozíció:
-- fotózzunk fekete-fehérre.
-- menjünk ki az utcára.
-- keressünk sok embert (buszmegálló, park, sétálás, éttermi terasz...).
-- kattintsunk, ha megmozdulnak -- az sem baj, ha szokatlan a szög és a perspektíva.
-- otthon kontrasztozzunk.
-- töltsük fel.
-- máris trendi fotósok vagyunk.
Félre ne érts, nem alapvetően erre a képre igaz mindez. És nem is rád -- természetesen.
De talán érdemes megfontolni, hogy a hangulatot teremtő fotográfia alapja nem az, hogy elmegyünk toposznak számító helyekre, hanem hogy észrevesszük, ha valami történik.
És cselekszünk. De csak akkor.
Itt viszont nem történik semmi. Persze: sakkoznak. De sakkoztak az ezt megelőző percben is. Volt időd, a pillanat mégsem lett különleges. A takarás nem hozzáad, hanem elvesz, a középen tátongó űr nem dinamizmust kölcsönöz a képnek, hanem tévútra viszi a szemet.
De vigyázz, mert ezt a szem egy idő után nem is fogja sajnálni.
trombone válasza:
A népszerű diszpozíció kapcsán egyetértek, csak azt ne ide írd mert ez/ezek a képek nem ez a kategória...hiszen oda is írtad...különben meg a franc se akart trendi fotós lenni. Egyébként a hívóban push-oltak rá egy kicsit.
Gondoltam ha ennyire értesz az életképek fotózásához akkor benézek a galériádba hátha tanulok. Hát amit ide írtál az az összes életképedre igaz, talán a lovat felnyergelőre nem. Hazamentek a zenészek? semmi nincs a képen előtte is üres székek 5 perc múlva is üres székek. Centrál? egy üres kévézóban itt sem kellett nagy reakcióidő ja és ráadásul ff és kávézó csak itt épp nincsenek emberek csak egy elmosódott pincér. A pályaudvari órát inkább hagyjuk: egy teljesen jelentéktelen időpont lefotózva. Nem életkép! A török minaretet is bárki megcsinálja aki oda eljut. Ott sem egyedi a jelenet, az árusok körül mindenki mozog 2000 ilyen képet lehettt volna csinálni ha már ott vagy.
Írod: vegyük észre ha valami történik. Azt hiszem ez a sakkozós kép tele van élettel, a tieidhez képest mindenképp!!! Sakkozik több pás...fitalok, öregek, egy másik szájtátva nézi, gondolkodnak, lépnek...egy jelenet. Persze minden képre rá lehet mondani, hogy nem történik semmi de akkor mi az amin történik valami???
A takarás sztem kifejezetten jó, fokuszt visz a szemére a gondolkodónak...egy életkép nem steril kép, lehetnek benne ilyen "hibák" hogy valaki belelóg vagy kitakar. Ha valaki fényképezőgép nélkül nézi őket akkor sem törekszik arra, hogy mindenki benne legyen a képben, ki tudja egésziteni a takart látványt...ettől (is)életkép az életkép!
Sajnálom, hogy ennyire nem érted. Üdv
Nem rossz nem rossz de én simán levágtam volna a jobb oldali alakokat:) A homájybaveszô ellenféllel rendesen meg lehetett volna bolonditani a képet. Bár ez az én meglátásom de kihasználtam volna a lehetôséget:) a kompozicio amúgy tetszik fôleg a bal hátsó alak:)
trombone válasza:
Nagyon érdekes amit mondasz, kipróbálom a vágást. Köszi
Nagyon jol visszajon a hangulat. A szemuveges lep, a masik topreng. A nyitott szaju bacsi meg belefer szerintem a jelenetbe, talan epp megszolitja oket, a levagott vall, es ezaltal a toprengo manus felbevagott arca mar nem hiszem. Egyebkent a ff is kivalo valasztas, a melysegelesseg megvalasztasa, a szerkesztes is. Kicsit kar.
trombone válasza:
Köszönöm szépen, sztem nem baj, hogy a töprengőnek ki van takarva az arca, hangsúljt kap a szeme, a szűrós tekintetete. Üdv

Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.