BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,92
KATEGÓRIA: sport
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2007. május 21. 14:19
  • érzékenység: ISO 80
  • rekeszérték: 3,6
  • zársebesség: 1/400
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Veszprém
  • Készítés ideje : 2007-05-17
Crookied grind - a délutáni napsütésben

köszönöm Daninak a trükköt. polárszűrő és egy kis utómunka photoshopban. köszönöm az értékeléseket. a fókusz nem lett pontos és a háttérben ülő srác zavaró, tudom. kérlek csak akkor írj ha ezeken felül tudsz segíteni. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2008. november 23. | 08:36 | Bucky

Veszprém city Manóval a háttérben :) 5 ös jó a kép Annyi h a háttérböl azt a fehérpólós srácot el lehetett volna zavarni kicsit bele piszkít a képbe de ezt lezsámítva meg pár minimálisat naggyon jó!

stanx válasza:
köszi szépen az értékelést :)

adott pontszám: 3
2007. május 29. | 14:42 | Roland79

Tényleg jól elkapott pillanat, de a háttérben ülő, illetve álló alak nagyon nem kéne bele. Nagyban nézve, mintha az élesség sem lenne az igazi (a grindoló srácon).

stanx válasza:
köszönöm az értékelést

adott pontszám: 3,9
2007. május 26. | 18:24 | lalow

Szinte Rodney Mullen a gyerek(ha ha ha:). Szóval, jó kép, csak úgy veszem észre az eget fokuszáltad be a fő téma helyett. Viszont kár hogy a másik arc pont ott ül ahol az akció megöröklődött, ez zavaró, legközelebb hajtsd odébb a bámészkodókat..:) Kicsit sok a felesleges tér. Az aljából és a jobb széléből vágtam volna egy kicsit, így nagyobb lendületet kapna az alany. Remélem tudtam segíteni.

stanx válasza:
igen, köszönöm szépen az értékelést és a tanácsokat :)
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 4
2007. május 24. | 21:54 | Dameepix

A polár szűrő tényleg jót tesz a képnek,de kicsit sok méga az ég. Kár a srácért a deszkás lábánál mert nem jó helyen ül. Lehet érdemes lenne derítened az árnyékos bal felét csúszás közben ezt egy külső elvillanó vakuval könnyen megoldhatod. Ha ajánlhatok valamit menj oda vissza kicsit szürkületkor, naplementekor és próbáld meg bevakuzva is ...lásd. egy két fotó az OFFLINE ból. Onnan lehet tanulni.

stanx válasza:
köszönöm a tanácsokat.

adott pontszám: 4
2007. május 24. | 14:03 | nemes_andras

Szia!

A mozdulat jó, de van 3 bibi ebben a képben.
Nagyon tág a kivágás. Egy sportfotónál előnyös sok esetben, a szűk, lényegre törő szerkesztés. Sok az olyan részlet a képen ami nem ad hozzá a témához, fölösleges, elvonja a figyelmet a lényegről, pl a nagy ég, a háttérben botorkáló ember.
A második hiba az élesség. Szerintem sajnos nem a témán van.
Harmadik "bibi": ez volt a utolsó trükkje a srácnak, hogy gyászkeretes a kép?
;)

Üdv: NemesA

stanx válasza:
köszi hogy értékelted, nemértem a szimpla egyszerű fekete keret miért gyászkeret, ezentúl a többiben egyetértek, majd megpróbálom javítani :)
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

adott pontszám: 3,6
2007. május 24. | 11:51 | bölcs27

Szia!
A főtéma életlen, a háttérben ülő alak zavaró, legalábbis rossz helyen ül, mert belerondít a főtémába.
Az ég szép kék lett a polárszűrőtől, de pont emiatt túl hangsúlyos, mintha az élesség is odavándorolt volna.
Lehetett volna még lejjebről, akár a földről fotózni, mert így hiába a szép ég kékje, a srác lába mögött zavaróak a fák.
üdv
istván

stanx válasza:
köszi hogy értékelted

2007. május 21. | 23:30 | julesdex

A steril háteret könnyű elérni, ha a deszkás is partner..
Egy bokor vagy valami semleges hogy ne maradjon benne lámpavas meg háztető stb..
ilyenekre gondolok nem másra..
Átfutottam a többiek hozzászólását, szerintem (ha számít) szerintem jó fotó kis hibával.
Ebbe minden benne van, nem kell ezt túlragozni, jól elkapott pillanat az biztos.
julesdex

stanx válasza:
nagyon szépen köszönöm az értékelésed :) jó látni hogy azért vannak segítőkész emberek is itt, annyira nem is kevés, csak a többiek jobban hangot adnak a véleményüknek :)

2007. május 21. | 22:44 | Etienne

pffffhát elnézést hogy kijavítottam az igénytelenséget tudod mit hagyd csak ott jól talál a fot minőségéhez

2007. május 21. | 22:44 | ..::Röno::..

A hosszabbik oldala (szerintem) ne legyen nagyobb 700-nál! ;)

Üdv,

Viktor

stanx válasza:
észben tartom legközelebb :)

2007. május 21. | 19:37 | szandrea12

kiraly...imadom a deszkas kepeket... szuper,nagyon jol kijott a kep...meg csak nem is homalyos... csak igy tovabb ... gratula

stanx válasza:
nagyon szépen köszönöm, örülök hogy tetszik :)

adott pontszám: 4
2007. május 21. | 17:47 | julesdex

Az expó nagyon jól sikerült, a poláráldásos hatása is remekül érvényesül.
Tulajdonképpen a téma és annak képrevetülése is jól sikerült..
Mégis mi zavar?
A háttér....
Bár belemagyarázható lenne a nézelödő jelenléte, én mégis feleslegesnek érzem....
Sokkal jobb sokkal erősebb lehetne egy steril, semleges háttérrel.
Szerintem...
julesedex

stanx válasza:
köszönöm hogy megnézted és hogy értékel. mondjuk nemegészen értem hogy érhetnék el steril hátteret :)

adott pontszám: 4
2007. május 21. | 16:55 | kezdő művészlélek

Fenntről talán kicsit vágnod kellett volna,sőt ami azt illeti bal oladlról is.
Az éllesség szerintem fontosabb lett volna a méretnél,nem kellet volna ilyen nagyban felraknod.De a színek tökéletesek lettek.

stanx válasza:
örülök hogy tetszik, felül azért hagytam ennyit mert nekem nagyon tetszett az ég, és ezt hagyni akartam érvényesülni, a méret lehet hogy tényleg kicsit nagy lett, de valahogy elfelejtettem lekicsinyíteni :/
üdv

2007. május 21. | 16:52 | Etienne

a k-grind semmi esetre nem crookied hanem crooked - figyeljünk már oda ezekre a dolgokra is pls.

Eti

stanx válasza:
5 év gördeszkázás után jelentéktelennek tűnnek az ilyen helyesírás beli dolgok.

adott pontszám: 4,5
2007. május 21. | 16:38 | zane1

Szia! Ez miért 3,6-os átlagú? Annál egy picit jobb szerintem. Nekem átjön az "érzés, egyedül az élesség lehetne jobb a deszkáson... Szerintem békaperspektívából is meg kéne egyszer próbálnod... Üdv.

stanx válasza:
azért mert kiírtam hogy ne tapossunk értékelésnél az emberek lelkébe és sokan dacból is talán egy picit roszabb átlagot adtak, vagy csak szimplán ennyire nem tetszett az embereknek :)
nemnagyon tudtam lejebb menni, mert akkor már nem tudtam volna figyelni hogy mit is lát a gép, de majd megpróbálom alacsonyabbra venni a figurát, köszönöm az értékelést :)

adott pontszám: 4
2007. május 21. | 16:37 | ecsibi

Szerintem egyáltalán nem rossz, csak én jobban leguggoltam volna, és talán alulról fotóztam volna. Az ég gyönyörű ugyanis, és a kép alja csapja agyon az egészet. Az a fehér alak ott a bokorban pl, meg a graffitis fal (sajnos naponta látom és szomorodik a szívem). De ez csak az én véleményem, és ráadásul nem is értek hozzá. :-)

stanx válasza:
köszönöm az értékelést, legközelebb megpróbálok méglejebb menni. a fal, hát igen az sajnos ilyen, nemnevezném graffitisnek sem, egykét szép graff még fel is dobná a helyet, nemúgy ezek az ocsmányságok...
üvd.

2007. május 21. | 16:28 | NZsuzsi

Jaja hát az LCD kijelzô már engem is becsapott egy párszor:) jobban szeretem anélkül csinálni a képeket. Nagy boldogan mentem haza és a gép elött kiderült mégsem jó:DDD

stanx válasza:
igen, ez sajnos ilyen :/ csakhát másra akkor sem tudok hagyatkozni, egy jobb gépnél talán nem lennének ilyen problémák..

adott pontszám: 4,5
2007. május 21. | 16:21 | ..::Röno::..

Felbontásbeli problémák vannak, túl nagyban lett feltéve, viszont ettől független nem lenne ez rossz fotó! Kimondottan tetszik a szinvilága, a szépen kiemelt felhők, a trükköt jól kaptad le, bemozdulás nem látható, egy gondom van még vele, hogy a hátsó piroscsíkos polós fiút megkérhetted volna, hogy üljön el onnan. További sok sikert!

Üdv,

Viktor

stanx válasza:
igen ezt már mások is említették, legközelebb szólok az inaktív barátaimnak hogy üljenek már arrébb :) a feltontást már más is említette, utólag vettem én is észre hogy talán egy picit kisebbre kellett volna venni. köszönöm hogy értékelted

adott pontszám: 4
2007. május 21. | 16:09 | ovarnet

Jó a pillanat. Amit én hibának látok:

Sokkal szűkebb képkivágást használtam volna, mert ezen a képen nem az ég a lényeg, hanem a mozdulat. A másik, hogy nem picit életlen a fickó. Harmadrészt ez a gyász keret nem való a képhez.

stanx válasza:
gyász keret alatt mit értesz? többnyire sima fekete vagy fehér keretet használok, vagyis azt olvastam hogy ezek a leghatásosabbak, és nekem is úgytűnt. igen sajnos a kijelző becsapós volt mikor a fókuszt állítottam, majd megpróbálok jobban ügyelni rá. köszönöm hogy időt szántál az értékelésre :)

2007. május 21. | 15:49 | rpety

És igen, természettesen egy DSLR lenne az igazi, de vigyázz, mert azokkal sokkal nehezebb bánni, még ha sokkal jobb képet is készítenek, ha már egyszer megtanultad... Én asszem, még nem tanultam meg úgy, ahogy szerettem volna.

P

stanx válasza:
ja hát igazándiból az lenne a jó, de hát ugye ez tényleg erősen pénztárcafüggő :)

2007. május 21. | 15:48 | rpety

Érzésem szerint itt a legnagyobb probléma a ló magasságával, van, amiről lefelé osztják az észt...

Én egy pana FZ30-cal kezdtem. Ahhoz vettem Raynox előtéteket: egy DCR 250-et makróhoz, és egy CF185 pro halszemet. Utóbbi nagyon drága volt, de nem bántam meg. Pályázaton elfogadott képeket lőttem vele, egy díjazásom is volt. Az előtét minőségén nem múlik.
Egyszerűbb előtét lehet Soligor, vagy Kenko. Pesten az Optiformnál lehet kapni ezeket.
Esetleg látogass el a Raynox.com oldalra. Itt talán tesztképek is vannak az adott előtétről.
A te gépedhez asszem egy adapter-tubus is fog kelleni.

Összességében te tudod, hogy a pénztárcád mit enged meg. Ha nem sajnálod rá a pénzt, az előtét lehet jó megoldás.

P

stanx válasza:
nagyon szépen köszönöm a segítséget :)

adott pontszám: 3,9
2007. május 21. | 15:37 | albrecht

szia. szerintem azért jó ez az oldal mert itt frankón megmondják,hogy mi van, ezen nem kell besértődni, inkább tanulj belőle. én is kaptam olyan kritikát ami nemigazán esett jól, -ez fogalmazáson múlik-, de be kell látnom,h igaza volt.
a képedre térve: szerintem jobb lenne ha más szögböl fotoztad volna. talán kicsit lentebbről, és úgy,hogy a jobb oldalon a fa nelegyen benne. Dani mögött meg csak az ég, ez jobban kiemelné . esetleg Danit nem középre tettem volna.
sok sikert a továbbiakban

stanx válasza:
köszönöm hogy értékelted
nekem sem az építő kritikákkal van bajom, hanem többnyire azzal ahogy azt megírják, szerintem meg lehet normálisan is írni hogy mi a hiba a képen, ez van akinek sikerül, és van aki hát végülis szimplán lekezelően írja, ez szerintem senkinek sem esik jól, ha igaza van az illetőnek ha nem...
igen mások is említették volna hogy egy picit jobbra kellett volna tolni, és talán még lentebbről, igazság szerint egy nagylátószög tudná igazán megdobni a képet. hát ez így sikerült :)
üdv.

2007. május 21. | 15:36 | NZsuzsi

Nos nem ponozok de azért írok. Nem könnyü; a téma de remek lehetôségeket rejt magában. Csinálj és próbálj minél többet csinálni, elöbb utóbb összejön az igazi ami után már ráérzel. Itt alapvetô kompozicios hibák vannak. Ezt legközelebb könnyen elkerülheted Témát nem vagy csak nagyon ritkán teszünk középre. Ha nem középen van már egy kis feszültség is hozzáadódik a képhez. Aztán a fôalak nem éles. Nem lenne baj ha mondjuk a cipô és a trükk lenne éles de az meg nagyon. Tehát el kell dönteni mit is szeretnénk. Ez itt nem annyira jött össze. Ha szigorú és önkritikus vagy ezt Te is belátod. A csikos polós srác elvonja a figyelmet mert túl élénk folt a képben pedig ugye nincs szerepe. A fehér polosnak sem ott a háttérben (ez egy könnyü retus) Mint ahogy a lámpaoszlopok és a veztéket sem nehéz eltüntetni. Egy ici-picit a horizont is ferde de ezt sem nehéz helyrehozni.
Egy bátrabb vágással szerepet lehet adni az ülô fiúnak. Akkor sajnos Dani nem lesz rajta teljes egészében de a trükk igen és a szemlélôje is. Még mindig lehetne jobbat kihozni belôle kipróbáltam majd nézd meg:) (mail)
Sok sikert a továbbiakhoz
Zs.

stanx válasza:
igen tisztában vagyok hogy nemsikerült beállítanom a fókuszt, sajnos elnéztem a kijelzőn, és több kép készült, ezt találtam a legmegfelelőbbnek, itthon láttam csak hogy mégsem sikerült olyan élesre. köszönöm szépen a segítséget és a kritikát, jó látni hogy nemcsak osztani tudják az embert hanem segíteni, tulajdonképpen ezért írtam a bevezetőben amit írtam, ami eléggé megosztja az embereket :)

adott pontszám: 3,8
2007. május 21. | 15:28 | ncsl

Szia!

Elég nehéz pontozni a képed, úgy, hogy már alapból elutasítod a kritikát! :) Gondolj csak bele... ha itt most mindenki elkezdi fényezni a képed, akkor mi lesz, ha nekifutsz egy pályázatnak és ott nem érsz el semmit? Akkor lennél igazán csalódott!
A képről is írok ám azért. Szóval engem kicsit zavar a háttérben ülő fiú. Lehet, hogy érdemes lett volna megkérni, hogy üljön át máshová. Jobbról is vágtam volna még belőle, hogy a fenyő már ne legyen rajta, így elkerülted volna a középre komponálást. Kicsit bemuzdultnak is látom a képet és emiatt az élesség sem stimmel teljesen.
De a leglényegesebb, hogy a helyedben megpróbálnám még lentebbi szögből az egész képet. Igaz ezzel kockáztatod azt, hogy rád esik, de szerintem az a nézőpont egy igazán ütős képet adna.

stanx válasza:
látom muszály lesz átírnom, mert nem úgy értettem. pályázatnak nem futok neki, profi fotós sem akarok lenni, abszolúte nincs a terveim közt.
nem bemozdult, hanem a fókuszt néztem el a kijelzőn :/ igen már mások is említették hogy a piros pólós srác zavaró, legközelebb majd figyelek az ilyenekre.
köszönöm hogy értékelted

2007. május 21. | 15:11 | phreek

eléggé gáz, ha valaki már akkor mentegetőzéssel kezdi, amikor még épphogy csak feltöltötte a fotóját. szerintem épp nem az a szöveg járja, hogy "ha egyest adnál rá, akkor inkább ne is pontozd", hanem hogy ha nem akarod, hogy lepontozzák, csinálj jó képet, sőt, talán ne is tölts fel. már miért ne pontozhatna valaki egyessel, ha képes megindokolni?

én viszont nem pontozok sehogysem, ekkora tanítás után nem volna etikus részemről.. ami a képet illeti, a pillanat jó, a szerkesztés már kevésbé, a minőség meg no komment.

stanx válasza:
gáz nemgáz, ezzel kezdtem, nem azért hogy ne adjanak rá egyest, és nem is spec a képhez írtam, hanem úgy általánosságban, amit eddig itt tapasztaltam, hogy túlzottan szigirúnak találom a kritikákat amiket az emberek írnak egyes képekre, nem a sajátjaimra gondoltam ha ez megnyugtat

adott pontszám: 4,8
2007. május 21. | 15:09 | popcornplayah

tetszik a kep, es egyetertek a kommenttel. habar a srac mozdulata nem pont grind-os, de megiscsak lejon a dinamikaja. kellemes szinek, eros tonusok. monnyuk meg jobban tetszene ha az erdoseg nem lenne a hatterben. dehat ha eccer az ott volt... :)

szal nem is ertem miert huzzak ezt le ennyire. a kategoriajaban sztem nagyon jo amator kep.

grat. udv pop

stanx válasza:
örülök hogy tetszik, és köszi a kommentet.
lehet hogy a mozdulat nem grindos, de a trükknek ez a neve :)
(ha a függőn is csúszik akkor már grind, ha csak a deszkán akkor még slide)

adott pontszám: 4,4
2007. május 21. | 14:42 | nagysz

Szia Földim! (gondolom a készítés helye alapján).
Viszont ha jobb pontokat kapnál mint amit érdemelsz az miként segítené a fejlődésed?
Ez a kép egy nagyon jó pillanatot ábrázol, jó a színvilága is a polár miatt, a szép ég feldobja a látványt. Viszont ha már fotózunk, és célunk is van a képekkel, akkor figyeljünk az apróságoknak tűnő dolgokra, mert ronthatják alkotásunkat. Jelen esetben a piros pólós srác nagyon zavaró, mert összeér a gördeszkával, ezáltal rontja a fő témát. A fehér srác sem indokolt, kinéz a képből, háttal áll, viszont a pólója vonzza a szemet. Biztos ismered őket, máskor a fotózás időtartamára kérd meg, hogy menjenek odébb. A keret és a háttér direkt egy színű?

stanx válasza:
a keretre és a háttére nemfigyeltem :) a keret direkt fekete a háttérbe meg beírtam 6 nullát, hirtelen nem tudtam hogy az fehér vagy fekete lesz.
igenigen ismerem őket, a piros pólós srácot még arrébb zavarhattam volna, viszont kizárt hogy a korisokat is elküldjem, mert ők is mozogni vannak kint
félreértik amit az elejére írtam, ezt nem erre a képre értem vagy akármelyik képemre, csak arra hogy az értékelők gyakran túlzásba viszik a kritizálást, tökéletes kép nincs, olyan se ami mindenkinek tetszik, emberek vagyunk tanulunk folyamatosan, de ez nem azt jelenti hogy ha valaki kirak egy képet, amihez szükséges hogy megírjon vagy 20 kritikát, gondosan kiválasztja, és úgy lehúzzák hogy az embernek az életkedve is elmegy, már többször, többképnél észrevettem ezt. csak ezért írtam amit írtam :)

köszönöm hogy időt szakítottál az értékelésre, és hogy megnézted :)

2007. május 21. | 14:41 | -Vadkinder-

Igen-igen... többekközt Tarnai Timi révén... ;)

stanx válasza:
timi... lol :P

2007. május 21. | 14:38 | -Vadkinder-

a középre komponálással az a baj, hogy unalmas... jelen esetben, mivel a mozgás a rendezői baloldal iránábya történik, inkább a jobb szélre kellett volna rakni a főtémát, így azonban "kimegy a képből".. a szemet a képen kívülre vezeti. Balázzsal pedig az a baj hogy nagyon erős színű a felsője, és folyton elragadja a szemet. durván két percig néztem ezt a képet, ebből másfél percet balázst... akarva-akaratlanul. pedig fel sem kéne hogy tűnjön, nincs szerepe a képen.

Más: nem gondoltam volna hogy te vagy az... Igaz a veszprémieket szoktam ismerni :)

stanx válasza:
akkor ezen majdmég dolgozok :) engem nem zavart hogy ott ül, inkább örültem neki egy kis nézőgözönség nem árt gondoltam, de majd legközelebb elküldöm :)

ismerjük talán egymást?:)

2007. május 21. | 14:33 | rpety

Láttam én már címlapon olyan fotót is, ami ennek a közelébe nem ér.

Jó kép ez. És előbb-utóbb lesz jobb is, olyan, ami felveszi a versenyt bármelyik címlappal. Csak ne add fel! És esetleg próbálkozz egy igazi nagylátószöggel (ami többet tud, mint a 36 mm ekv.). Ezeken a képeken nagyot dob a nagylátó. A 15-20 mm (és azok ekvivalense) lenne az igazi, próbálj esetleg egy előtétet, vagy kölcsöngépet.

Amúgy a szőrszálhasogatást érzésem szerint legtöbb esetben az irigység és a dilettantizmus ideális elegye szüli.

További jó fotózást.

P

stanx válasza:
köszönöm szépen az értékelést, örülök hogy tetszik :) igen egy nagylátószög nemártana, csakhát ahhoz elég mélyen a pénztárcába kéne nyúlni, meg akkor már egy tükörreflexes gép sem ártana, talán egyszer majd annak is eljön az ideje.

lehet igazad van, nemtudom. de az első kritikában már ígyis megkaptam hogy minek töltök fel ha nem akarok alacsony pontszámot... nekem nem a pontozással van a gondom hanem a hangnemmel, kicsit magasnak érzem az emberek elvárásait itt. ezért nem is görcsölök azon hogy minél több képet tegyek fel :)

köszönöm hogy szakítottál időt az értékelésre, és köszönöm a tanácsot, majd utánanézek egy előtétnek :)

adott pontszám: 3
2007. május 21. | 14:31 | -Vadkinder-

Pedig a kritikákból tanulsz... ha nem akarsz rossz jegyet kapni, akkor inkább ne rakj fel képet egyáltalán. A legnagyobb hiba ezzel a képpel hogy abszolúte nem a fő témán van az élesség. 1/400-ad secundummal tuti nincs bemozdulás, úgyhogy ez fókuszprobléma. a kmopozíció nem túl érdekes. középre helyezve, a perspektíva sem ad semmi újat, és a mozdulat sem a legjobb pillanatában lett elkapva. meghát... eltávolíthattad volna a piros-fehér pólós srácot pár percre.

stanx válasza:
az élességet próbáltam beállítani amennyire a kijelzőn láttam, nem jött teljesen össze. nemértem mit kellett volna középre raknom ha egyszer ez a kép témája, vagy hogy hova kellett volna raknom, esetlen a képen kívülre? nemigazán értem miért kellett volna elküldenem Balázst a képből, szerintem nem sok vizet zavart... azért köszönöm hogy megnézted és írtál.