Szűrőkről nem tudok oldalt, de ha ilyen képhez keresgélsz, akkor a polár vagy az átmenetes szürke szűrők táján kell körülnézni. A polár a tükröződéseknél jön jól, az átmenetes pedig a nagy fényerőkülönbségeken segít. Volt itt fenn a cikkek között is valami róluk ha jól emlékszem.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. május 16. 22:17 - érzékenység: ISO 100
- fókusztávolság: 28mm
- objektív: 28-300mm
- rekeszérték: f6.4
- zársebesség: 1/600
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Piliscsaba
- Készítés ideje : 2007-05-16
A kép "tanulókép", ezért örömmel veszem a kemény kritikát is. Kérdéseim: - Nagyon rossz-e, hogy nincs központi téma? Jó-e a kompozíció? Ti hogy csináltátok volna? Az én elképzelésem: A kép egészével szeretnék hatni. Meg szeretném vele mutatni az egyetemünk hangulatát: Pilis. Zöld természet. Rendezett kert: szobor, park, padok, fák. Tájba illő építészeti stílus. Mind egy képen bemutatva. Alul sok zöld, hogy hasson a színével, és egy viszonylag sűrűre épített park. Hátul két épület jellegzetes része.
szia! az elképzelés jó, és az a hangulat is kivehető, amit szerettél volna bemutatni, de a technikai részén még finomítani kell.
az égbolt kissé túlexponált, ez zavaró. az épületek kissé fakók, talán a rossz fények miatt(?!)
a kép bal és jobb oldalából én még vágnék le egy keveset (a 'belógó' fát mindenféleképpen).
a kompozíció nem rossz. a tuja, a járda és a perspektíva végig vezeti a szemet az egész képen.
nagyon jó próbálkozás, még, ha technikailag hibás is.
további jó munkát!
Mick válasza:
Köszönöm szépen!
igen, a toronyról volt szó:)
nem igazán értek az építészet fényképezéshez, de szeretem, ha vmi nem a megszokott szabályok szerint működik. szerintem így lesz egyedi vmi, nem pedig ha vmit a nagykönyv szerint készítünk el. persze az is értékelendő, de én nem tudnék :)
igen, kacagtam egyet én is az ég miatt :)))
jó dolog, ha sok véleményt hallgat meg az ember, sok félét lát. így tud csak kialakulni a saját kis ízlése és szeritem életünk végéig folyamatosan alakul is. a lényeg, h örömöt leljünk benne, akármilyen is az :)
további jó fotózást, szép napot!
Mick válasza:
Köszi szépen! :)
ja, es kicsit visszavenni a fenybol, mert igy tul sok. ha a kek csatornakat erosited, akkor a felho sem lesz ennyire feher.
Mick válasza:
Kék-csatorna. Kipróbálom.
jelen formajaban egy egeszen rossz kepet latunk. az egyik gond, hogy a b/w egyensuly elcsuszott, vissza kellene venni a zoldbol es a sargabol. kicsit csokkenteni a szaturaciot, mert ennyire nem harsogo zold a fu.
a masik dolog, hogy egy eroteljes vagassal negyzetesre szedni a kepet, en a kaputol balra a negyedik ablak szelen vagnam, tehat a kereszt ne keruljon ki a szelere, valamint a kozepen levo tujatol kicsit jobbra, a jobboldali epulet falanal.
hidd el, ha kevesebbet mutatsz, tobbet er. szerintem az epuletek kozott vannak nagyon erdekesek, ha rakeresel, talalsz mar nehany verziot a fotozzon, erdemes elolvasni, azokra mit irtak es az alapjan megtervezni a sajat verzioidat.
Mick válasza:
Köszönöm szépen!
A kép előtere üres. A járda melletti bokrorok lezárják a teret, ezért az utánna k9vetkező részek feleslegessek. Az égbolt elég szűk lett és bizony a színei is elég borzalmassak.
Mick válasza:
Köszönöm szépen!
Szia!
Tipikus tudatos, kreatív de javítandó kép sztem. Alul ennyi zöld sztem már sok, pláne a kép felső szűkösségének függvényében. A fényviszonyok sem voltak veled a felhő kiégett, viszont az épületek meg árnyékban vannak, vszínűleg mert egy felhő épp eltakarta előlük a Napot. Ez szarvashiba, annyit mindenképpen várhattál volna, hogy a Nap megvilágítsa a helyszínt. Ha a leírtaknak akarsz megfelelni: a kevesebb mindenképpen több. Ahhoz hogy valamit látass nem kell feltétlen mindent megmutatni, sőt sokkal jobb ha csak érzékelteted, sugallod a dolgokat. Pl. egy jellegzetes épület kiragadása egy hangsúlyos helyre a képen, körülötte sok zölddel, vagy távolabbról, magasból (bár nem tudom van e ott erre lehetőség) az egész komplexumot a képen az erdővel bemutatva stb...
Mick válasza:
Köszönöm! Próbálkozom a részletezéssel is.
á! újabb pázmányos kép! lehet nem ugyanazon szerzőtől, de azért örvendek:)
nekem legjobban az ég tetszik, nagyon jó a hangulata.
szép zöld a fű is, ami szintén jó. viszont az égből mutatnék többet, mint a fűböl. így a perspektíva kicsit furcsa.
meg talán balra döntöttem vna egy kicsit.
nehéz megmondadni, mi is nem stimmel rajta, bár szeretném, de nem tudom. talán a felsoroltak.
de ettől függetlenül el tudnám képzelni építészeti naptárfotónak.
egy biztos: ez az átlag nem reális!
Mick válasza:
Köszönöm szépen! Érdekes, hogy pont az eget emeled ki, mert a többség (mindenki más) szerint - és szerintem is, mert hát tényleg - nagyon beégett az ég (felhő) jobbra fent.
A másikat is problémának emelték ki, ami Neked tetszik (de ízlések és pofonok), azaz a füvet. Bevallom, nekem is tetszik, mégha soknak is mondják mások, de nem ítélem el, mert valóban a kép 50%-a zöldről szól, és "szabály" szerint kicsit sok. Na mindegy. Köszönöm szépen az értékelésed! :)
Ja, amúgy a másik pázmányos kép is én voltam, amennyiben a Stefi tornyáról, vagy a Díszteremről van szó.
Próbálok részletes lenni:
1. Igen, zavaró, hogy nincs központi téma. Aki mindent le akar fotózni, az végül semmit nem fotóz. Két lehetséged van: Vagy esszét készítesz, vagy hagyományos, képeslap szerű beállítást alkalmazol. Ez utóbbihoz viszont más perspektívát keresnék, emberek nélkül.
2. Zavaró, hogy a szobrot, amely beleveszik a kép mozgalmas hátterébe / főtémájába, hátulról látjuk, már amennyire látjuk. Így funkciója nincs, hacsak nem az a szándék, hogy takarjon.
3. Az előtér a kép felét elfoglalja majdnem, ráadásul teljesen értelmetlenül. Az a zöld gyep ("csak azt tudnám feledni") nem egyéb, mint zöld gyep, ráadásul a fotó színharmóniáját is megbontja.
4. Az emberek aprók. Vagy ne legyenek, vagy legyenek alapelemei a képnek. Emberi léptékre itt nincs szükség, a méretarányokkal tisztában vagyunk.
5. Az ég kiég.
6. A fa belóg.
7. Mindegyik épületet levágtad.
8. A vízszintes pont a fotód felezővonalán fut.
9. A kép geometriai vonalai az épületek közé húzzák a szemet, ahol pedig semmi nincs. Innen a tekintet visszaugrik a szoborra -- ez a két motívum van aranymetszésben kb. --, amelynek a hibáit fent már olvashattad.
10. Ha arra próbáltál sarkallni minket, hogy alaposabban nézzünk szét a képen, az sem jár különösebb eredménnyel, mert a fotón nem történik az ég világon semmi. Ráadásul az utómunka is hiányzik.
Exponálás előtt el kell dönteni, hogy mit fotózzunk. De inkább azt, hogy mit ne.
Bocsáss meg, de hibás útnak vélem.
Mick válasza:
Megbocsátok! :) Ilyesmire voltam kíváncsi. Nem igazán érdekelnek a pontok, inkább ez, hogy mit tanulhatok. Köszi szépen!
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Nem érzem annyira erősnek ezt a kompozíciót, kicsit semmitmondó nekem, fent a felhőzet kicsit túlkontrasztos, vagy túlexponáltad a fotót!! A természet lágy ölét nem így képzelem, egy kialakított kis térrel meg anyonvágot tujákkal!! A cím emiatt nem harmonizál nekem a képpel!!
Mick válasza:
Aha! Valszeg én hozzá képzeltem azt is, ami nem látszik a képen. Maga a Pilis tömör-gyönyör és valóban a természet lágy öle. :) De megértem és el is fogadom a kritikát.
a kompozíció nekem is tetszik, viszont tényleg egy kicsit sötétre sikeredett a kép, mármint az alsó része, a felhők meg ugye beégett. ezt tényleg szűrőkkel lehet javítani. sajnos énsem nagyon talátam ezekről bővebb infót, csak úgy általánosságban. egy polárszűrőt viszont érdemes beszerezni, az is sokat segít és elég általánosan lehet használni, szebbek lesznek tőle a színek, és az ég is kap tőleg egy szebb árnyalatot. sok sikert a további fotózáshoz :)
Mick válasza:
Köszönöm! Majd veszek egyet... ha nem leszek csóró diák. :)
Tanulóképnek nem rossz, mert meg van benne jópár elkövethető és egyúttal javítható hiba. Központi téma egy ilyen jellegű fotónál szerintem lehet az épület nyugodtan, de érdemes lett volna inkább leguggolni, vagy legalábbis minél alacsonyabbról készíteni. Akkor érdekesebb lenne a perspektíva, és még többnek, látványosabbnak hatna a zöld rész. A kiégett felhős ég elkerülésére egy átmenetes szürke szűrő jó orvosság lehet, de ha az nincs, akkor picit alexpósra készíted, és az utómunka során shadow/highlight effekttel szépen beállíthatók a fényviszonyok. Érdekes, hogy a picit oldalról fényképezés miatt az épületek úgy néznek ki, mintha jobbra dőlnének, de jobban megnézve látszik, hogy teljesen függőleges az oszlop és a házfal is. Egyébként tetszik a kellemes környezet, nem olyan betondzsungel, mint ahova én jártam.
Mick válasza:
Igazad van, lejjebb is mehettem volna. Teraszról fotóztam, simán ereszkedhetek két métert is!
Szűrő: Elkezdtem nézegetni a szűrőket, de annyi féle van, és lövésem sincs még, hogy melyik mire jó. De majd ezt is kitanulom. Ha van esetleg egy jó tipped, egy oldal, amin erről lehet olvasni, megköszönöm!
Szerintem nem kell központi téma. Mondjuk én egy kicsit jobbra mentem volna, hogy ne annyira szmből, hanem inkább egy kicsit oldlról kapjam le a két épületet. Akkor a jobboldalból egy kicsit több látszana, ahol amúgy is levágtad a tujasort és a kőépítményt.
Mick válasza:
Hmmm. Köszi! Holnap, ha lesz időm, akkor lehet, hogy megpróbálom úgyis. Azaz jobbrább nézve kicsit.
A kép szerintem egy kicsit sötét, nem jó a színvilága. Ha az eget megnézem természetellenes. Szerintem túl sok kontrasztott tettél rá. A szerkesztés nekem tetszik, a baloldalt belógó faágak viszont nem, ha meg levágod azt a részt, akkor se jó, mert akkor az épületből vágsz le. Ez pech. viszont tetszik, hogy belekomponáltad a diákokat, amint lógatják a lábukat, ezáltal életszerűbb, mint egy élettelen park.
Mick válasza:
Köszönöm! A fákat valóban nem akartam bántani, mert akkor nem lett volna benne a kacsaúsztató tavunk. Báááár, úgysem látszik ezen a képen, de mivel része az egésznek, nem vágtam ki, meg hát igen, az épület is "csorbult volna". Köszönöm az értékelést!
Engem nem is annyira a kompozíció zavar, hanem inkább a fényviszonyok. Akkor lenne érdemes lefotózni az épületet, amikor laposan süt rá a Nap a hátad mögül (reggel, délután). Hangulatosabb lenne, így egy kicsit lapos. A másik, hogy a felhő a jobb felső sarokban kicsit beégett, és eléggé vonzza a szemet.
Mick válasza:
Igen, valóban. Köszönöm! Beégett felhő megszerelésére van valamilyen ötleted?
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.